abonnement Unibet Coolblue
pi_168919007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Iemand met verstand of alleen met kapitaal?
Iemand die geen John heet.
pi_168919026
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:03 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

:(

Ja, als ze fraude kunnen aantonen dan gaat dat vervelende gevolgen hebben.
Nou ja, veel erger dan nu kan het toch niet worden. Hij is werkloos, heeft al een terugvordering van duizenden euro's vanwege iets anders aan de broek, en dankzij dit incident kan hij dus ook geen stufi krijgen. Heeft dus helemaal geen cent, kan de ziektekostenverzekering niet betalen, zijn vriendin en ik moeten 'm te eten geven.
pi_168919042
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:11 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Iemand die geen John heet.
Zo heet ik dus niet, maar dan wist jij al neem ik aan, of heet jij skysherrif, god wat heb ik een meedelijden met jouw als jij zo heet.
pi_168919049
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:11 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ben het met hem eens. Niets ten nadele van Tijger_nootje overigens.
No offense taken :)
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168919071
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:12 schreef Igen het volgende:

[..]

zijn vriendin en ik moeten 'm te eten geven.
Moeten hem eten geven, heeft deze jullie met iets in de hand?
pi_168919072
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, veel erger dan nu kan het toch niet worden. Hij is werkloos, heeft al een terugvordering van duizenden euro's vanwege iets anders aan de broek, en dankzij dit incident kan hij dus ook geen stufi krijgen. Heeft dus helemaal geen cent, kan de ziektekostenverzekering niet betalen, zijn vriendin en ik moeten 'm te eten geven.
Oh man, dan heeft hij het wel flink verkloot :(
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168919073
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zo heet ik dus niet, maar dan wist jij al neem ik aan, of heet jij skysherrif, god wat heb ik een meedelijden met jouw als jij zo heet.
*U
pi_168919093
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]

*U
De skysherrif is the limit :D
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168919108
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]

*U
Nou weet ik nog niet wat jij zoekt geld of verstand?
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:16:32 #235
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168919115
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:09 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Oh nouja, kende de site nog niet. Toch interessant om even door te lezen, dank

Maar ik merk een gat in de markt. Niet iemand hier die met mij een nederlandse variant van https://fivethirtyeight.com/ wil oprichten?
Daar zullen verschillende econometristen en politicologen waarschijnlijk wel aan gedacht hebben. Helaas hebben wij in Nederland maar heel sporadisch verkiezingen waarbij een dergelijke website waarde zou kunnen toevoegen.

Hebben we niet al een website m.b.t sport en voetbal die zoiets doet?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_168919139
quote:
11s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:16 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar zullen verschillende econometristen en politicologen waarschijnlijk wel aan gedacht hebben. Helaas hebben wij in Nederland maar heel sporadisch verkiezingen waarbij een dergelijke website waarde zou kunnen toevoegen.

Hebben we niet al een website m.b.t sport en voetbal die zoiets doet?
Aangezien 538 ook sport doet is dat blijkbaar goed te doen om die twee te combineren, politiek en sport dus.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:19:05 #237
104871 remlof
Europees federalist
pi_168919163
Zo, weekend. Tot en met maandag.
pi_168919200
quote:
11s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:16 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar zullen verschillende econometristen en politicologen waarschijnlijk wel aan gedacht hebben. Helaas hebben wij in Nederland maar heel sporadisch verkiezingen waarbij een dergelijke website waarde zou kunnen toevoegen.

Hebben we niet al een website m.b.t sport en voetbal die zoiets doet?
Ik zou er niet 1 2 3 kunnen opnoemen, behalve dan VI die volgens mij ook steeds meer bezig zijn nu met grafieken en modellen, maar die zijn erg in decline en het meest interessante zit ook achter een betaalmuur.

Zou opzich wel een interessant idee zijn, om zoiets vanuit Fok te organiseren. Je hebt hier op pol een paar kenners en goede schrijvers en zo heb je op sport mensen als HeyWoodu die ongelooflijk veel kennis van zaken hebben..

Had je natuurlijk wel liever een maand of 2 eerder meegekomen zodat je op tijd was voor de verkiezingen.

Maargoed, je kan het nog breder toespitsen door het ook te hebben over muziek, acteurs, series, oscars.
pi_168919228
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:17 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Aangezien 538 ook sport doet is dat blijkbaar goed te doen om die twee te combineren, politiek en sport dus.
En je hoeft het niet alleen over nederlandse politiek te doen, je kan ook prima schrijven over de Amerikaanse of Franse. Sowieso heb ik het idee dat de Amerikaanse verkiezingen meer leefde een maand van te voren dan de Nederlandse... Wat dat betreft biedt trump ons na de nederlanse verkiezingen nog genoeg interessante politieke items.
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:22:56 #240
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168919236
Zo te zien is Tom Louwerse inderdaad de Nederlandse 538. Meer dan dat zal het wel niet worden. Ander nadeel is dat de peilingen in Nederland een vrij kostbare grap zijn voor de bureaus vanwege de extreem kleine markt en de relatief kleine bedragen die omgaan tijdens onze verkiezingen. Het is puur reclame voor de nauwkeurigheid van hun panels (en daarmee van hun ander onderzoek) en de peilingen leveren zelf niets op (alleen De Hond verkoopt ze deels ook commercieel). Dat betekent dat je nooit het niveau kan halen van de grote Amerikaanse bureaus, hun onderlinge panels en de verschillende methodes en de noodzaak voor een initiatief als 538.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_168919243
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:21 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik zou er niet 1 2 3 kunnen opnoemen, behalve dan VI die volgens mij ook steeds meer bezig zijn nu met grafieken en modellen, maar die zijn erg in decline en het meest interessante zit ook achter een betaalmuur.

Zou opzich wel een interessant idee zijn, om zoiets vanuit Fok te organiseren. Je hebt hier op pol een paar kenners en goede schrijvers en zo heb je op sport mensen als HeyWoodu die ongelooflijk veel kennis van zaken hebben..

Had je natuurlijk wel liever een maand of 2 eerder meegekomen zodat je op tijd was voor de verkiezingen.

Maargoed, je kan het nog breder toespitsen door het ook te hebben over muziek, acteurs, series, oscars.
Doe maar breed dan gaat het uiteindelijk nergens meer over!
pi_168919264
quote:
6s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:19 schreef remlof het volgende:
Zo, weekend. Tot en met maandag.
Wel ja, doe maar, en dat noemt zich een hardwerkende nederlander ;)
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168919287
quote:
15s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:22 schreef Ryon het volgende:
Zo te zien is Tom Louwerse inderdaad de Nederlandse 538. Meer dan dat zal het wel niet worden. Ander nadeel is dat de peilingen in Nederland een vrij kostbare grap zijn voor de bureaus vanwege de extreem kleine markt en de relatief kleine bedragen die omgaan tijdens onze verkiezingen. Het is puur reclame voor de nauwkeurigheid van hun panels (en daarmee van hun ander onderzoek) en de peilingen leveren zelf niets op (alleen De Hond verkoopt ze deels ook commercieel). Dat betekent dat je nooit het niveau kan halen van de grote Amerikaanse bureaus, hun onderlinge panels en de verschillende methodes en de noodzaak voor een initiatief als 538.
Ja, ben wel bang dat het daar op neerkomt.
pi_168919328
Wat wel interessant kan zijn is om het in ieder geval te maken in je vrije tijd, die heb ik nu toch wel genoeg en al levert het qua clicks niet genoeg op om van te leven. Je zou bijv. wel bij 538 kunnen solliciteren om als een soort EU correspondent te werken. Het zal uberhaubt aardig staan als het goed wordt onderhouden op een CV denk ik?
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:28:18 #245
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168919346
quote:
6s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:19 schreef remlof het volgende:
Zo, weekend. Tot en met maandag.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:36:40 #246
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168919549
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:27 schreef skysherrif het volgende:
Wat wel interessant kan zijn is om het in ieder geval te maken in je vrije tijd, die heb ik nu toch wel genoeg en al levert het qua clicks niet genoeg op om van te leven. Je zou bijv. wel bij 538 kunnen solliciteren om als een soort EU correspondent te werken. Het zal uberhaubt aardig staan als het goed wordt onderhouden op een CV denk ik?
Ja, als student is dit echt een eye catcher. Het laat zien dat je handig bent met data en begrijpt hoe onderzoek in de praktijk werkt.

Voor Tom Louwerse is het ook hobby geweest. Wellicht kan je er wat centen aan verdienen als je ook met het lokale wedkantoor een dealtje kan sluiten. Of gewoon zelf massa gaan inzetten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:39:55 #247
66825 Reya
Fier Wallon
pi_168919615
Kost best veel energie om een beetje te onderhouden, zoiets.
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:42:33 #248
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168919670
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:39 schreef Reya het volgende:
Kost best veel energie om een beetje te onderhouden, zoiets.
Werd er bij jou op de studie niet veel met dat soort dingen geknutseld?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_168920201
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, daar zijn wij helaas te klein voor. We moeten het doen met - het wel oké werk - van Tom Louwerse die via een wegingsysteem van zijn peilingwijzer er nog wat van weet te brouwen:

http://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/p/methode.html

Bekend is dat Ipsos en Kantar (voorheen TNS NIPO) meer geld investeren in hun panels en peilingen dan I&O Research en De Hond. I&O Research is een beetje de LIDL onder de peilers. De Hond degene die het frequentst peilt. Hij zit ook het vaak het dichtst bij tijdens verkiezingsdag, maar dat zegt niet gek veel voor zijn tussentijdse peilingen.
Wat vind jij van het LISS-panel? Er lijkt in ieder geval wel wat geld in de opbouw van het panel te zitten. Geen idee hoe representatief hun methode verder is.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 15 februari 2017 @ 16:13:04 #250
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_168920327
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:03 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

:(

Ja, als ze fraude kunnen aantonen dan gaat dat vervelende gevolgen hebben.
Kut, heb vier tandenborstels op mijn wastafel liggen. Wat een risico.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')