abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 16 februari 2017 @ 08:26:17 #76
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_168933242
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij bent toch altijd zo een voorstander van overheid en staat die alles en nog wat moet regelen? Daar heb je er altijd zo een vertrouwen in?
Je snapt zelf het verschil en onderscheid wel. Bovendien gebruiken de rechtse partijen de overheid als een repressieve staat.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  donderdag 16 februari 2017 @ 15:50:21 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168940119
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je snapt zelf het verschil en onderscheid wel. Bovendien gebruiken de rechtse partijen de overheid als een repressieve staat.
Linkse partijen zouden zoiets natuurlijk nooit doen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168940206
Dit hou je helaas toch niet meer tegen.

Kwestie van een goede VPN nemen voor thuis, als je dit niet wilt.
Gutleut wurden im Mittelalter die Leprakranken, die Aussätzigen, genannt, weil man glaubte, dass ihre Not den Wohltätern Möglichkeiten gibt, sich durch gute Werke den Himmel zu verdienen.
  donderdag 16 februari 2017 @ 16:18:36 #79
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_168940723
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Linkse partijen zouden zoiets natuurlijk nooit doen...
In de hoogtijdagen van de jaren 60 en 70 werd gepleit voor openbare verhoren van kandidaat ministers en dat zelfs onder ede.

Het tegenargument is altijd 'Stalin', maar rara, Stalin behoordde uitdrukkelijk tot de rechtervleugel van de Communistische Partij. Kreeg derhalve daarom ook steun vanuit Westerse realpolitikers.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
pi_168940833
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In de hoogtijdagen van de jaren 60 en 70 werd gepleit voor openbare verhoren van kandidaat ministers en dat zelfs onder ede.

Het tegenargument is altijd 'Stalin', maar rara, Stalin behoordde uitdrukkelijk tot de rechtervleugel van de Communistische Partij. Kreeg derhalve daarom ook steun vanuit Westerse realpolitikers.
Jahoor, "de rechtervleugel van de Communistische Partij". :')
Gutleut wurden im Mittelalter die Leprakranken, die Aussätzigen, genannt, weil man glaubte, dass ihre Not den Wohltätern Möglichkeiten gibt, sich durch gute Werke den Himmel zu verdienen.
  donderdag 16 februari 2017 @ 16:39:48 #81
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_168941111
Allemaal via een proxy het internet op of heb je dan nog geen privacy?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 16 februari 2017 @ 16:40:57 #82
45206 Pietverdriet
pi_168941125
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
Allemaal via een proxy het internet op of heb je dan nog geen privacy?
Waar staat die proxy?
  donderdag 16 februari 2017 @ 17:29:53 #83
379943 Paper_Tiger
pi_168941902
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar staat die proxy?
IJsland?
pi_168942390
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 07:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Kortom, straks wordt iedereen afgeluisterd, geheel geautomatiseerd en alles drie jaar opgeslagen, en deze info gedeeld met buitenlandse geheime diensten. Niet alleen is dit het definitieve einde van de privacy, maar het faciliteert industriespionage. Ze zijn van lotje getikt in Den Haag
Straks worden er criminelen opgepakt. Onee :)
pi_168942435
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat hoort men vaker. Maar echt hoor: iedereen heeft wel iets te verbergen.

Leeswerk for joe:
https://decorrespondent.n(...)gen/6428004-ab2d5fc2

Vooral punt 11 over "function creep".
"Kenners noemen dit function creep: technologieën die persoonsgegevens registreren worden uiteindelijk voor een ander doel gebruikt dan het oorspronkelijke. En dat gebeurt niet soms, maar bijna altijd."
Klopt, maar wat doe je ertegen? Rechtse partijen voor privacy bestaan nog niet en Partijen voor privacy met gezond verstand bestaan al helemaal niet.
pi_168942668
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 17:29 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

IJsland?
De meeste internetkabels naar Ijsland lopen door de UK. Dan bewaart niet alleen de Nederlandse overheid je data maar hebben de Britten ook direct een kopietje :)
Yesterday I dared to struggle, today I dare to win.
  donderdag 16 februari 2017 @ 18:52:09 #87
45206 Pietverdriet
pi_168943336
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Politie zou zich bezig moeten houden met klassiek politiewerk, net zoals hier in D, liggen de oplospercentages en pakkans een stuk hoger dan in Nederland.
  donderdag 16 februari 2017 @ 18:57:00 #88
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_168943450
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Criminelen pik je niet op door een eindeloze massa informatie op te slaan, maar door gericht te zoeken. Het is gewoon gemakzucht en het geeft politiek een signaal af dat het kabinet iets doet aan misdaad. Maar in feite gebeurt er niets. Het probleem is capaciteit en prioriteiten, om dat te verbloemen wordt megalomane wetgeving ingevoerd die totaal niet meer in verhouding staat tot wat er mee opgelost moet worden.
MaGNeT is mijn suikeroom.
  donderdag 16 februari 2017 @ 22:50:58 #89
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_168951553
Niet voor niets zitten ook hier weer Goldman Sachs lobbyisten achter....
En dat al in 1993
  donderdag 16 februari 2017 @ 22:54:46 #90
45206 Pietverdriet
pi_168951691
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:50 schreef Klopkoek het volgende:
Niet voor niets zitten ook hier weer Goldman Sachs lobbyisten achter....
En je punt is?
Je klinkt steeds meer als Lambiekje
  donderdag 16 februari 2017 @ 23:38:54 #91
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_168952979
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En je punt is?
Je klinkt steeds meer als Lambiekje
Het draait om informatie assymetrieen.

'Niks te verbergen' is onzin. Alsof een Goldman Sachs alle ramen open zet.
En dat al in 1993
pi_168954015
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:57 schreef BasEnAad het volgende:
Criminelen pik je niet op door een eindeloze massa informatie op te slaan, maar door gericht te zoeken.
Moet je wel ergens mogen zoeken.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:17:09 #93
379943 Paper_Tiger
pi_168957348
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:20 schreef Horatio het volgende:

[..]

De meeste internetkabels naar Ijsland lopen door de UK. Dan bewaart niet alleen de Nederlandse overheid je data maar hebben de Britten ook direct een kopietje :)
Tor netwerk gebruiken?
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:24:45 #94
136343 BasEnAad
pi_168958514
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 00:53 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Moet je wel ergens mogen zoeken.
Justitie heeft al zeer veel middelen tot haar beschikking. Het is alleen makkelijker nieuwe wetgeving door te voeren dan eens echt aan het werk te gaan. Het is een keertje klaar, voor mij is dat wanneer het middel erger wordt dan de kwaal. En dan is ook nog nergens bewezen dat het massaal opslaan van gegevens van iedereen ook maar iets oplevert. Het 'bewijs' is te mager om zulke drastische maatregelen in te voeren, het lijkt wel oorlog.
pi_168986503
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:24 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Justitie heeft al zeer veel middelen tot haar beschikking. Het is alleen makkelijker nieuwe wetgeving door te voeren dan eens echt aan het werk te gaan. Het is een keertje klaar, voor mij is dat wanneer het middel erger wordt dan de kwaal. En dan is ook nog nergens bewezen dat het massaal opslaan van gegevens van iedereen ook maar iets oplevert. Het 'bewijs' is te mager om zulke drastische maatregelen in te voeren, het lijkt wel oorlog.
Ik ben het op zich wel met je eens hoor, al overdrijf je wel enorm aan het eind :) . Maar toch krijg ik altijd het idee dat men eerder criminelen beschermt dan gewone burgers. Ondertussen laten gewone burgers de uitholling van privacy maar gebeuren en doen er zelf vrolijk aan mee omdat het wel handig is.
pi_168992509
:r :r :r
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 23 februari 2017 @ 15:49:39 #97
44131 Chewie
Blame Canada!
pi_169093291
https://www.privacybarome(...)erkiezingsprogrammas

Duidelijk dat het dus geen simpele links vs rechts discussie is zoals Klopkoek het graag ziet maar dat het meer een gevestigde partijen die al decennia lang in verschillende samenstellingen de regering uitmaken vs oppositie

Over het sleepnet

quote:
Dat verschil tussen partijen is onder andere goed zichtbaar bij het geven van meer bevoegdheden aan de veiligheidsdiensten. D66, SP, GL, PvdD en PP keren zich tegen het zogenoemde 'sleepnet': het afluisteren van alle communicatie in een bepaald gebied.VVD, CDA, PvdA en SGP zijn hier juist voorstander van.
Hacken door politie

Voorstanders

quote:
Veel partijen willen investeren in rechercheurs en het aanpakken van cybercrime. Daarnaast wil het CDA dat politie en justitie meer bevoegdheden krijgen om netwerken binnen te dringen (hacken). Bij ernstige misdrijven (zedenmisdrijven en levensdelicten) moet er van het CDA een "encryptiebevel" kunnen worden opgelegd. Waarschijnlijk bedoelde de partij hier juist het tegenovergestelde 'decryptiebevel', waarmee je verplicht kan worden om je eigen bestanden voor de politie te ontsleutelen. De VVD en 50+ lijken ook meer bevoegdheden te willen geven bij de aanpak van cybercrime, maar gaan niet zo ver als het CDA.
Tegenstanders

quote:
De SP wil juist dat het versleutelen van informatie wordt gestimuleerd en wil ook dat de politie geen kennis mag inkopen over zwakke plekken in software om daar vervolgens op apparaten mee in te breken. "Want als overheden gebruik kunnen maken van lekken [in de software], kunnen criminelen dat ook." Ook GL, PvdD en PP willen de encryptie versterken. De laatste twee willen samen met D66 ook geen extra hackbevoegdheden voor de politie. Ook hierover is de stemming inmiddels geweest.
Van de grote partijen die nu in de tweede kamer zitten ben je het beste af bij D66 en SP gezien beide standpunten en veruit het slechtste bij het CDA gevolgd door de VVD.

D66 zou nog een optie voor mij kunnen zijn 15 maart maar dat geld ook voor de LP en PP alleen denk ik dat een stem op 1 van die 2 weinig uithaalt (als het 1 van die 2 word dan heeft de PP dit keer de meeste kans).

Wat me ook opvalt na het lezen van dit artikel van privacynews is dat dit onderwerp niet alleen bij het "volk" niet leeft maar ook bij de meeste politieke partijen niet gezien het ontbreken van enige visie in de verschillende programma's. Zo krijg ik wel het idee dat deze sleepnet wet er op vergelijkbare manier door de kamer is geloodst als destijds de patriot act in de VS (waarvan de meest congresleden ook geen flauw benul hadden waar ze nu precies voor stemden)
  donderdag 23 februari 2017 @ 15:52:54 #98
136343 BasEnAad
pi_169093380
quote:
4s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:49 schreef Chewie het volgende:

D66 zou nog een optie voor mij kunnen zijn 15 maart maar dat geld ook voor de LP en PP alleen denk ik dat een stem op 1 van die 2 weinig uithaalt (als het 1 van die 2 word dan heeft de PP dit keer de meeste kans).

1 stem = 1 stem. Die redenering snap ik niet. En als iedereen zo denkt, dan komt inderdaad de PP nooit in de kamer.
  donderdag 23 februari 2017 @ 16:07:46 #99
44131 Chewie
Blame Canada!
pi_169093681
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:52 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

1 stem = 1 stem. Die redenering snap ik niet. En als iedereen zo denkt, dan komt inderdaad de PP nooit in de kamer.
Ja daar heb je op zich wel een punt, alleen is het zoals het er nu naar uitziet wel een verspilde stem.

Het is ook wel jammer dat dit onderwerp ook amper leeft, zoals TS al terecht aangaf vinden de meeste mensen de Paay gate een stuk interessanter en dat helpt partijen als PP ook niet echt.

Dus wellicht is het slimmer om er nu voor te zorgen om bijvoorbeeld D66 of SP (alleen niet door mij) groter te maken.
pi_169094249
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:52 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Voor kleine partijen is een stem inderdaad een stuk waardevoller, omdat het verschil tussen 0 en 1 zetel veel relevanter is dan tussen bijvoorbeeld 18 en 19.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')