abonnement Unibet Coolblue
pi_169094425
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:36 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Voor kleine partijen is een stem inderdaad een stuk waardevoller, omdat het verschil tussen 0 en 1 zetel veel relevanter is dan tussen bijvoorbeeld 18 en 19.
Dan heb je het erover of de kiesdeler gehaald wordt (of niet...) daarna maakt het weer niet uit natuurlijk. Als je de kiesdeler haalt dan doe je mee en anders niet. (duh) :) En daar kan 1 stem het verschil maken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_169141070
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2017 08:28 schreef de_boswachter het volgende:
Als je niets te verbergen hebt maak je je hier niet druk om. ...
Ik heb niets te verbergen. Maar dat hoeven ze niet te weten. (Loesje)
Farts are jazz to assholes
  maandag 27 februari 2017 @ 09:22:49 #103
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169172630
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 17:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Kennis is macht en kennis van burgers is macht van de staat over die burgers. Hoe meer macht een staat over zijn burgers heeft des te minder hoeft die door die burgers te worden gesteund.

We hebben in 2011 al gezien hoe de regering Obama Occupy Wall Street beeindigde met behulp van anti-terrorismewetgeving. Die was nooit bedoeld vreedzame demonstranten, althans, niet openlijk. En zo werd terrorisme een heel handig angstbeeld ten behoeve van het kort houden van de eigen bevolking.
Er staat deze week een aardig artikel in de VN over hoe ver partijen en hun geldschieters gaan.

Hier een soortgelijkend artikel van De Correspondent.

quote:
Daarnaast zijn Nederlandse partijen aan veel strengere privacywetgeving gebonden. ‘In de VS is informatie tot op het niveau van individuele huishoudens beschikbaar of gewoon te koop.’
https://decorrespondent.n(...)n/192040464-fa359e58

Amerika zet de toon, de rechtse repressieve partijen volgen.

https://mobile.twitter.com/privacybaro

https://www.privacybarome(...)_de_barometer_-_2017

Schaamteloze verdeel en heers politiek.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169173673
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2017 08:28 schreef de_boswachter het volgende:

Als je niets te verbergen hebt maak je je hier niet druk om.
Waar kom toch het idee vandaan dat privacy alleen waardevol is voor mensen die iets te verbergen hebben? :{w

Echt een compleet absurde gedachte wat mij betreft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 27 februari 2017 @ 10:53:15 #105
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_169173815
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2017 08:28 schreef de_boswachter het volgende:
Als je niets te verbergen hebt maak je je hier niet druk om.
Je wordt ook dagelijks in de gaten gehouden als je aan het winkelen bent, op de snelweg rijdt etc. etc.

Lekker interessant.
Ja dat zeiden ze ook hier toen de Duitsers binnenvielen.
NSB-mentaliteit.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_169174055
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2017 08:28 schreef de_boswachter het volgende:
Als je niets te verbergen hebt maak je je hier niet druk om.
Naïeveling :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_169174080
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2017 08:28 schreef de_boswachter het volgende:
Als je niets te verbergen hebt maak je je hier niet druk om.
Je wordt ook dagelijks in de gaten gehouden als je aan het winkelen bent, op de snelweg rijdt etc. etc.

Lekker interessant.
:')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169174603
Overigens is deze wet geheel afgezien van de privacyoverwegingen nog steeds een absurde maatregel: Het is volstrekt onduidelijk waarom deze wet er zou moeten komen en wie daar ook werkelijk iets aan heeft. (Afgezien van populistische politici.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:28:06 #109
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169195200
Dit interview maakt een uitstekend argument tegen "je hebt niets te verbergen"

https://www.vn.nl/ancilla(...)les-kunnen-wegkomen/

quote:
Wat zie je als het grootste gevaar waar Nederland zich tegen te weer moet stellen?
‘De almacht van grote bedrijven en de overheid in het digitale domein. Edward Snowden heeft aangetoond hoe groot de macht is van bedrijven als Microsoft, Yahoo, Amazon en Facebook en hoe diep ze doordringen in het persoonlijke leven. De overheid geeft zulke multinationals alle ruimte, in plaats van de burger tegen hun invloed te beschermen. En de overheid maakt zelfs gebruik van de informatie over burgers die door zulke bedrijven wordt verzameld.’

Is dat een nieuwe versie van het ‘militair-industrieel complex’ waar linkse partijen in de jaren zeventig en tachtig tegen ageerden?
‘Ja, zo kan je het wel noemen. De verwevenheid van de overheid met grote bedrijven als Facebook is het militair-industrieel complex in een nieuwe vorm. Op basis van datavergaring worden beslissingen genomen over leven en dood, zonder dat er enige controle op is. Bijvoorbeeld de inzet van drones om vermeende terroristen uit te schakelen. Als een verdachte van een terreuraanslag zijn mobiele telefoon aan z’n neefje meegeeft kan zo’n kind met een Amerikaanse raket kapot worden geschoten zonder dat iemand ooit weet wat er is gebeurd. In theorie zou dat iedereen kunnen overkomen. In Amerika worden de data van internetverkeer en mobiele telefonie in wijken waar veel moslims wonen continu bijgehouden door de NSA. En Nederland doet daar gewoon aan mee. De afgelopen jaren heeft de Nederlandse overheid de Amerikanen geen strobreed in de weg gelegd bij het vergaren van data op ons grondgebied. Sterker nog: de Nederlandse overheid heeft vrijwillig data van burgers naar Amerika gestuurd.’
Plus veel meer goede punten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 28 februari 2017 @ 16:44:18 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169201455
Ik denk dat als je alle gegevens die er over je verzameld worden koppelt in een big data oplossing men meer over je weet dan dat je van jezelf weet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 17:48:09 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169202642
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:43 schreef Molurus het volgende:
Overigens is deze wet geheel afgezien van de privacyoverwegingen nog steeds een absurde maatregel: Het is volstrekt onduidelijk waarom deze wet er zou moeten komen en wie daar ook werkelijk iets aan heeft.
De Nederlandse bevolking natuurlijk. Of wil je zeggen dat surveillance compleet onnodig is?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169202821
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De Nederlandse bevolking natuurlijk. Of wil je zeggen dat surveillance compleet onnodig is?
Drogreden alert.

"Bah ik vind deze spruitjes niet ze lekker, ik eet ze liever niet!"
"Eet ze op!! Als je niet eet GA JE DOOD!!"
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:05:13 #113
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169202903
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:59 schreef Farenji het volgende:

[..]

Drogreden alert.

"Bah ik vind deze spruitjes niet ze lekker, ik eet ze liever niet!"
"Eet ze op!! Als je niet eet GA JE DOOD!!"
Helemaal niet. Weet je wat deze wet inhoudt?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169204411
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De Nederlandse bevolking natuurlijk. Of wil je zeggen dat surveillance compleet onnodig is?
Het is ieg niet aannemelijk gemaakt dat die:

a) nodig is
b) effect heeft

Het idee dat terrorisme een groot risico is dat effectief kan worden bestreden door onze privacy op te geven is vooralsnog niks meer dan populistische bullshit.

Laat men lekker gaan werken aan verkeersveiligheid ofzo. Dat heeft echt vele malen meer effect. Vooral ook omdat dat wel een reeel risico is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:23:51 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169204525
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is ieg niet aannemelijk gemaakt dat die:

a) nodig is
b) effect heeft
Dat is natuurlijk grote onzin. Ik neem aan dat je niet vindt dat de AIVD wel opgedoekt kan worden. Zonder inlichtingendienst waren er hier sowieso al meer aanslagen geweest.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169204689
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk grote onzin.
De toevoeging van het woordje "natuurlijk" maakt het niet zo vanzelfsprekend dat je geen enkel argument hoeft aan te dragen.

quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:23 schreef Fir3fly het volgende:

Zonder inlichtingendienst waren er hier sowieso al meer aanslagen geweest.
Ook dit mag je wel beargumenteren. Het lijkt mij ieg klinkklare onzin.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:32:15 #117
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169204739
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ook dit mag je wel beargumenteren. Het lijkt mij ieg klinkklare onzin.
Google eens op 'Hofstadgroep'. Bijvoorbeeld.

Maar je wilt echt beargumenteren dat een inlichtingendienst niet nodig is? Echt?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169204824
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:32 schreef Fir3fly het volgende:
Maar je wilt echt beargumenteren dat een inlichtingendienst niet nodig is? Echt?
Het begint wel een beetje naar "drog" te rieken. Volgens mij heb je dat zelf ook wel in de gaten...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:38:52 #119
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169204891
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het begint wel een beetje naar "drog" te rieken. Volgens mij heb je dat zelf ook wel in de gaten...
Oh ja, Molurus is compleet verblindt op dit onderwerp. Maar dat maakt het juist zo leuk om een beetje door te vragen. Je weet nooit met welke hersenkronkel hij nu weer gaat komen :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169205019
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh ja, Molurus is compleet verblindt op dit onderwerp. Maar dat maakt het juist zo leuk om een beetje door te vragen. Je weet nooit met welke hersenkronkel hij nu weer gaat komen :D.
Als dat je argument is... "wie het niet met mij eens is is blind"... dan kan ik met vertrouwen achterover leunen en toezien hoe jij jezelf belachelijk maakt.

Dat argument baart mij ieg totaal geen zorgen. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:46:25 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169205065
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als dat je argument is... "wie het niet met mij eens is is blind"... dan kan ik met vertrouwen achterover leunen en toezien hoe jij jezelf belachelijk maakt.

Dat argument baart mij ieg totaal geen zorgen. ;)
Uh huh.

Veel plezier met de wikipediapagina over de Hofstadgroep.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:59:53 #122
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169205379
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat als je alle gegevens die er over je verzameld worden koppelt in een big data oplossing men meer over je weet dan dat je van jezelf weet.
Dit is waar de rechtse partijen en hun meesters altijd op uit zijn geweest.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 28 februari 2017 @ 21:13:25 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169207252
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is waar de rechtse partijen en hun meesters altijd op uit zijn geweest.
Rechtse partijen als de SED?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169207402
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rechtse partijen als de SED?
In die tijd was er van grootschalig gebruik van internet nog geen sprake. Dus veel viel er ook niet te verzamelen. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 21:19:40 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169207449
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

In die tijd was er van grootschalig gebruik van internet nog geen sprake. Dus veel viel er ook niet te verzamelen. :P
Waarom denk je dat de helft van de bevolking voor de stasi werkte?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169207497
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de helft van de bevolking voor de stasi werkte?
Dat is wel heel erg kleinschalig als je het vergelijkt met big data analysis. Dat laatste is wel echt fundamenteel andere koek.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 21:22:25 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169207571
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg kleinschalig als je het vergelijkt met big data analysis. Dat laatste is wel echt fundamenteel andere koek.
Klopt.
Maar serieus, dit komt niet uit de politiek, dit komt bij ambtenaren vandaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169208024
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt.
Maar serieus, dit komt niet uit de politiek, dit komt bij ambtenaren vandaan.
Ongeacht waar het vandaan komt.. men stelt voor om de veiligheidsdiensten de vrijheid te geven om informatie te onderscheppen en op te slaan van personen tegen wie geen enkele formele verdenking bestaat.

Dat vind ik nogal wat. Daar zal men echt zwaarwegende argumenten voor moeten hebben. Het is niet voor niets dat men daar nu een gerechtelijk bevel voor nodig heeft. En zoals het er nu voor staat is het volstrekt onduidelijk of en in welke mate dit gaat bijdragen aan de veiligheid in Nederland. Kortom: die zwaarwegende argumenten ontbreken volledig.

En ik denk eerlijk gezegd dat het instemmen van de tweede kamer met die aftapwet meer te maken heeft met de komende verkiezingen dan met goede redenen om die wet aan te nemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 1 maart 2017 @ 14:54:28 #129
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169219966
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 1 maart 2017 @ 14:58:11 #130
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169220051
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rechtse partijen als de SED?
Je bent er altijd goed in om de uitzonderingen te vermelden.

Los daarvan is het nog maar de vraag of de SED verder ging als de CIA of FBI van Hoover (breedte én diepte). Het land dat tot de jaren 70 medische testen op zwarten uitoefenden.

Vast en zeker is iig dat de patriot act het moment is waar de stasi slechts kinderspel bij lijkt. Laat je niet foppen. De msm zit in de fuik.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 1 maart 2017 @ 15:02:37 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169220148
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ongeacht waar het vandaan komt.. men stelt voor om de veiligheidsdiensten de vrijheid te geven om informatie te onderscheppen en op te slaan van personen tegen wie geen enkele formele verdenking bestaat.

Dat vind ik nogal wat. Daar zal men echt zwaarwegende argumenten voor moeten hebben. Het is niet voor niets dat men daar nu een gerechtelijk bevel voor nodig heeft. En zoals het er nu voor staat is het volstrekt onduidelijk of en in welke mate dit gaat bijdragen aan de veiligheid in Nederland. Kortom: die zwaarwegende argumenten ontbreken volledig.

En ik denk eerlijk gezegd dat het instemmen van de tweede kamer met die aftapwet meer te maken heeft met de komende verkiezingen dan met goede redenen om die wet aan te nemen.
Jep.
Ik vertrouw ambtenaren hierin voor geen meter, en inlichtingendiensten al helemaal niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169220536
Gebeurde het voorheen niet al, maar daar die informatie niet rechtmatig verkregen kon men er niets mee?
Volgens mij is deze wet dus ervoor om alle informatie rechtmatig verkregen te maken.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 18:46:03 #133
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169416965
Hiervoor wordt de afbraak van privacy gebruikt:

http://stukroodvlees.nl/h(...)-als-campagne-wapen/

Zoals bovenstaand artikel uit legt, als je veel geld hebt dan kun je veel controle en manipulatie uitoefenen.




Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')