abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177712364
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:12 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja ik heb in het verleden al wel andere statines gehad waar ik heel veel bijwerkingen van had. Dus weer mee gestopt en mn vorige internist vond het ook niet zo verontrustend hoog om andere dingen te proberen. Maar nu bij Diabeter wilden ze het toch wel weer proberen. En van deze maar een paar dagen bijwerkingen gehad en toen niet meer, dus blijf ze nu wel gewoon slikken ( als mn LDL-waarde inderdaad verbeterd is natuurlijk)
Ja als ze hij/zij dat voorschrijft doen ze dat niet zomaar en is het wel verstandig om te nemen. Voor propjes in de aderen enzovoorts. Dan ben je niet vrolijk als je dat hebt.
pi_177712433
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:17 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Ja als ze hij/zij dat voorschrijft doen ze dat niet zomaar en is het wel verstandig om te nemen. Voor propjes in de aderen enzovoorts. Dan ben je niet vrolijk als je dat hebt.
Nee en mn vader heeft type2 en heeft heel veel complicaties ( aantal hersenbloedingen gehad, halfzijdig verlamd daardoor, aan 1 oog blind, paar tenen geamputeerd en afgelopen Kerst een bypass operatie gehad aan zijn been naar zijn voet zodat die niet geamputeerd hoefde te worden. Hij woont al meer dan 10 jaar in een verpleeghuis terwijl hij pas 64 is). Dus als ik met een pilletje die complicaties kan verminderen dan doen we dat toch maar ;)
pi_177712470
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:21 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Nee en mn vader heeft type2 en heeft heel veel complicaties ( aantal hersenbloedingen gehad, halfzijdig verlamd daardoor, aan 1 oog blind, paar tenen geamputeerd en afgelopen Kerst een bypass operatie gehad aan zijn been naar zijn voet zodat die niet geamputeerd hoefde te worden. Hij woont al meer dan 10 jaar in een verpleeghuis terwijl hij pas 64 is). Dus als ik met een pilletje die complicaties kan verminderen dan doen we dat toch maar ;)
Doe je goed meid. Better safe than sorry.
pi_177712523
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:24 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Doe je goed meid. Better safe than sorry.
Ja dat is wel een schrikbeeld van mijn vader, ondanks dat hij type2 heeft en zijn diabetes echt heel erg heeft verwaarloosd en de zorg 20 jaar geleden natuurlijk heel anders was. Het heeft me wel echt doen beseffen dat ik zo goed mogelijk voor mezelf wil zorgen.
pi_177712698
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:27 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja dat is wel een schrikbeeld van mijn vader, ondanks dat hij type2 heeft en zijn diabetes echt heel erg heeft verwaarloosd en de zorg 20 jaar geleden natuurlijk heel anders was. Het heeft me wel echt doen beseffen dat ik zo goed mogelijk voor mezelf wil zorgen.
Heel erg goed.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:27 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Heel goed. Houd dat maar vol. Ze zijn tegenwoordig veel verder als dat jou vader was in de tijd. Wees daar maar trots op als je dat doet. Ben ik het ook op je.
pi_177712736
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:36 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Heel goed. Houd dat maar vol. Ze zijn tegenwoordig veel verder als dat jou vader was in de tijd. Wees daar maar trots op als je dat doet. Ben ik het ook op je.
Thnx en ja dat scheelt echt dat de zorg wel zoveel beter is geworden. En ik ben op zich echt goed ingesteld de laatste jaren (HbA1c al jaren tussen de 41 en 52), Maarja, hoe langer je diabetes hebt hoe meer kans je wel hebt op complicaties. En goed ingesteld zij zegt ook niet alles. Maar ik doe er idd alles aan en dan is het afwachten wat de toekomst brengt :)
pi_177712840
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:38 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Thnx en ja dat scheelt echt dat de zorg wel zoveel beter is geworden. En ik ben op zich echt goed ingesteld de laatste jaren (HbA1c al jaren tussen de 41 en 52), Maarja, hoe langer je diabetes hebt hoe meer kans je wel hebt op complicaties. En goed ingesteld zij zegt ook niet alles. Maar ik doe er idd alles aan en dan is het afwachten wat de toekomst brengt :)
Meer als je best kan je niet doen meid. Zolang je er niet met de pet naar gooit kan je niks verweten worden. En je bent ook maar een mens. Soms gaat het goed en soms voel je jezelf niet goed.
pi_177712914
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:44 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Meer als je best kan je niet doen meid. Zolang je er niet met de pet naar gooit kan je niks verweten worden. En je bent ook maar een mens. Soms gaat het goed en soms voel je jezelf niet goed.
Dat is waar. Ik heb veel last van depressies gehad en toen er wel echt met de pet naar gegooid en het verwaarloosd. Uiteindelijk zelfs een paar keer in het ziekenhuis beland. En toen is de knop ook wel omgegaan dat hoe kut ik me ook voel, mn diabetes wel geregeld moet worden. Gelukkig gaat het nu dus al jaren goed en mocht ik 2.5 jaar geleden dus over op de pomp omdat ik liet zien dat ik dat dus ook deed..
pi_177712996
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:48 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik heb veel last van depressies gehad en toen er wel echt met de pet naar gegooid en het verwaarloosd. Uiteindelijk zelfs een paar keer in het ziekenhuis beland. En toen is de knop ook wel omgegaan dat hoe kut ik me ook voel, mn diabetes wel geregeld moet worden. Gelukkig gaat het nu dus al jaren goed en mocht ik 2.5 jaar geleden dus over op de pomp omdat ik liet zien dat ik dat dus ook deed..
Knap hoor. Dan mag je trots wezen op jezelf. En ja depressies hangen vaak samen met het even geen kracht meer hebben. Heel goed dat je het weer op hebt kunnen pakken.
pi_177713103
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:53 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Knap hoor. Dan mag je trots wezen op jezelf. En ja depressies hangen vaak samen met het even geen kracht meer hebben. Heel goed dat je het weer op hebt kunnen pakken.
Dankjewel en ja ben ook wel trots op mezelf wat dat betreft :)
pi_177713149
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:01 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Dankjewel en ja ben ook wel trots op mezelf wat dat betreft :)
Goedzo :s)
pi_177719151
Ik ben na een gbp al meer dan een jaar medicijnvrij. Mijn laatste Hba1c was 34.
Waardes van iemand zonder diabetes 2.

Operatie schijnt bij meer dan 80% van mensen met 2 dit resultaat te hebben. Maar alsnog moet ik op mijn eten blijven letten en blijven sporten.

En een operatie is ook kostbaar natuurlijk. ongeveer 10.000 euro. Maar als het goed is bespaart het ook weer een hoop.

Heb ook eerst mijn levensstijl aangepast. Zat ook nog maar op 1 metformine per dag en Hba1c van 43 voor de operatie. Was ook niet heel slecht nog.
Diabetes was niet de enige reden voor de operatie.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_177819894
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 10:18 schreef Ole het volgende:
Ik ben na een gbp al meer dan een jaar medicijnvrij. Mijn laatste Hba1c was 34.
Waardes van iemand zonder diabetes 2.

Operatie schijnt bij meer dan 80% van mensen met 2 dit resultaat te hebben. Maar alsnog moet ik op mijn eten blijven letten en blijven sporten.

En een operatie is ook kostbaar natuurlijk. ongeveer 10.000 euro. Maar als het goed is bespaart het ook weer een hoop.

Heb ook eerst mijn levensstijl aangepast. Zat ook nog maar op 1 metformine per dag en Hba1c van 43 voor de operatie. Was ook niet heel slecht nog.
Diabetes was niet de enige reden voor de operatie.
Wauw ja echt geweldig jouw verhaal idd. ben echt blij voor je dat het zo goed gaat na die operatie! Want dat is ook altijd maar afwachten. Maar je moet idd wel ook echt je levensstijl aanpassen, anders dan zit je zo weer terug op je oude gewicht en aan de medicijnen. Veel succes met volhouden dus :)
pi_177819905
Mij levensdoel is om mijn overzicht 1 keer helemaal groen te hebben. Ik zat er dit keer aardig in de buurt op die 5 hypo's na :o

FaAOf81.png?1

Vrijdag naar Diabeter, dus denk dat ze vast veren aan het verzamelen zijn om in mn reet te stoppen :7
  woensdag 14 maart 2018 @ 18:22:29 #190
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_177821006
Goed bezig!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_177833814
Netjes hoor, Hestia :) .

Wat ik me wel afvraag, ik zie een 3.9 in het groen, een 3.6 in het blauw. Wat is voor jou de hypo grens?
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_177833860
Dankjullie!

quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:49 schreef Maurice76 het volgende:
Netjes hoor, Hestia :) .

Wat ik me wel afvraag, ik zie een 3.9 in het groen, een 3.6 in het blauw. Wat is voor jou de hypo grens?
Die 3.9 is de grens in dit systeem. Dus 3.9 is groen, 3.8 is blauw. Je kunt die grenzen niet zelf instellen ofzo.
pi_177833967
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:51 schreef _Hestia_ het volgende:
Die 3.9 is de grens in dit systeem. Dus 3.9 is groen, 3.8 is blauw.
Check. Kun je die grens niet zelf aanpassen? In de meter die ik bij de FSL heb, kun je zelf een "schappelijke" onder- en bovengrens aangeven. Komt ook denk ik omdat de meter zelf over langere tijd berekent hoeveel je te laag, goed of te hoog zit.

Even een algemene vraag aan iedereen met type 1: heeft iemand van jullie ervaring met een (eenvoudige) operatie, waarbij volledige narcose noodzakelijk is? Bij mij is eind vorig jaar een kleine navelbreuk geconstateerd en ook al is het niet acuut, die moet wel een keer geopereerd gaan worden (nog geen datum gepland). Het is een poliklinische ingreep, maar dient wel onder volledige narcose gedaan te worden. Ik ben nog nooit eerder geopereerd en knijp hem daarom ook wel een beetje - ook omdat ik best wel een controlfreak ben en met die operatie feitelijk gedwongen wordt om de controle over mijn suikerziekte uit handen te geven tot ik weer bijgekomen ben -O- .
pi_177834502
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:55 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Check. Kun je die grens niet zelf aanpassen? In de meter die ik bij de FSL heb, kun je zelf een "schappelijke" onder- en bovengrens aangeven. Komt ook denk ik omdat de meter zelf over langere tijd berekent hoeveel je te laag, goed of te hoog zit.

Even een algemene vraag aan iedereen met type 1: heeft iemand van jullie ervaring met een (eenvoudige) operatie, waarbij volledige narcose noodzakelijk is? Bij mij is eind vorig jaar een kleine navelbreuk geconstateerd en ook al is het niet acuut, die moet wel een keer geopereerd gaan worden (nog geen datum gepland). Het is een poliklinische ingreep, maar dient wel onder volledige narcose gedaan te worden. Ik ben nog nooit eerder geopereerd en knijp hem daarom ook wel een beetje - ook omdat ik best wel een controlfreak ben en met die operatie feitelijk gedwongen wordt om de controle over mijn suikerziekte uit handen te geven tot ik weer bijgekomen ben -O- .
In de meter zelf kan ik die grenswaarden idd wel aanpassen. Maar dit is de uitdraai van het systeem van Diabeter en dat kun je niet zelf aanpassen.

Ik ben wel eens volledig onder narcose geweest met het verwijderen van mijn keelamandelen. Ik heb mijn pomp tot het laatste moment omgehouden en had ook wel een infuus met zowel insuline als suiker. Verpleegkundige prikte dan gewoon mm bloedsuiker toen ik niet bij was. Ging allemaal hardstikke prima. Omdat ik dus niet kon eten door het verwijderen van mn amandelen heb ik dat suikerinfuus nog wel een dagje gehouden, basale insuline gaf ik gewoon weer met mn pomp toen ik bij was.

Aangezien je nuchter moet zijn voor een operatie vond ik dat juist spannender. Dat ik 's nachts thuis geen hypo zou krijgen. Vanaf het moment dat ik in het ziekenhuis was werd ik meteen aangesloten op infuus voor het geval dat. En na zo'n simpele operatie duurt het ook niet heel lang voor je weer bij bent meestal. Dus zou je er niet al te druk om maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door _Hestia_ op 15-03-2018 11:28:12 ]
  donderdag 15 maart 2018 @ 19:23:00 #195
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_177844560
Geen ervaring met narcose, maar wel dat ik verplegers nodig had voor controle. Dat ging prima. Diabetes hebben de meesten wel ervaring mee. Als je je zorgen maakt over je spiegel dan kun je voor de operatie wel aangeven dat je wat vaker gecontroleerd wilt worden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_177860588
vvqSmEx.png

Nieuw record 8-)
Vorige 2 keer was hij 41.
pi_177860607
Netjes! ^O^
pi_177860640
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:10 schreef Maurice76 het volgende:
Netjes! ^O^
Thnx! Ja dacht juist dat hij iets hoger zou zijn omdat ik minder hypo's heb. Maar niet dus :)
  donderdag 29 maart 2018 @ 18:02:49 #199
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_178174158
Gisteren voor het eerst bij de internist geweest en mag meteen stoppen met m'n Metformine. Ik slikte ook maar 1 tablet. Morgen kan ik bij de diabetes verpleegkundige terecht in het ZKH om zelf te gaan prikken en het op die manier even in de gaten te houden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door automatic_ op 29-03-2018 18:22:25 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_178175111
Bah, problemen met de levering van de Freestyle Libre sensor momenteel. -O-

Toen ik vorige week maandag probeerde te bestellen, keek ik al raar op dat het maximum was verlaagd van 4 naar 2, maar nergens was een reden weergegeven. Heb toen een dubbele bestelling gedaan en vervolgens via een webformulier gevraagd waarom. Pas toen ik mijn mail bekeek met daarin de ontvangstbevestiging van mijn bestelling zag ik dat er bij was aangegeven dat er momenteel hoge vraag was (als gevolg van de uitzending van Kassa! in januari misschien?) en ze dus achterstand hadden opgelopen met hun voorraad en dito leveringen.

Vandaag opgebeld, want ze hadden dinsdag wel de vraag die ik had gesteld al beantwoordt (dus pas na 6 werkdagen, terwijl ze aangaven binnen 48 uur te reageren ... ze bedoelden zeker werkuren?), maar nog steeds geen bevesting van opsturen van mijn bestelling.

Kan nog 1 tot 3 weken gaan duren. Dat is best klote, want aanstaande donderdag verloopt mijn laatste sensor en ik heb geen vervanging op de plank liggen -O- . Als ik dan nog geen vervanging heb, moet ik weer terug naar de vingerprik ... :N
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')