abonnement Unibet Coolblue
pi_168904548
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hoeft niet slecht aan te voelen natuurlijk voor jullie, maar hoe je het wendt of keert je komt dan wel uit een tokkie milieu als jouw familie al op hun 16de trouwt en voor hun 20ste werpt.
Nu wel ja, maar vroeger niet. Toen was het normaler om jong te trouwen en kinderen te krijgen.
pi_168904568
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hoeft niet slecht aan te voelen natuurlijk voor jullie, maar hoe je het wendt of keert je komt dan wel uit een tokkie milieu als jouw familie al op hun 16de trouwt en voor hun 20ste werpt.
Kinderen op 19-jarige leeftijd was 60 jaar geleden toch niet zo tokkie?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 21:34:22 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168904605
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:25 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Niks mis mee toch? Mijn moeder en oma schelen 19 jaar, (toen mijn oma net 16 was geworden is ze met mijn opa getrouwd en een paar maanden later werd mijn tante geboren) mijn moeder en ik schelen 20 jaar. Mijn oma was dus 39 toen ik geboren werd :) Maar mijn moeder was niet alleenstaand, was ruim een jaar getrouwd met mijn vader toen ik werd geboren, en ze hadden beide een baan (vader fulltime en moeder parttime).

Dus het hoeft niet altijd slecht te zijn om jong ouders te worden, niet iedereen heeft het zo slecht voor elkaar zoals de meiden in dit programma.

Heb alleen die "traditie" niet voortgezet, ben zelf 32 nu maar wil geen kinderen, mijn broertje is bijna 26 en heeft ook nog geen kind.
Je moeder is dus 2 jaar ouder dan ik.
Toen was 20 ook gewoon al een jonge leeftijd om een kind te krijgen, en op je 19de trouwen was ook allang niet meer de standaard.
Dus nee, destijds was het ook niet zo normaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168904620
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Kinderen op 19-jarige leeftijd was 60 jaar geleden toch niet zo tokkie?
Omdat het begrip tokkie toen nog niet bestond, maar achteraf bekeken wel natuurlijk.
pindazakje
pi_168904693
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hoeft niet slecht aan te voelen natuurlijk voor jullie, maar hoe je het wendt of keert je komt dan wel uit een tokkie milieu als jouw familie al op hun 16de trouwt en voor hun 20ste werpt.
Heeft niks met tokkie zijn te maken. Mijn oma kreeg in 1961 haar eerste kind, dat was een heel andere tijd wat betreft seksuele voorlichting en voorbehoedsmiddelen. Ze zegt zelf ook altijd dat als ze nu die leeftijd zou hebben dat ze het anders zou doen, maar toen was het niet anders, abortus was in die tijd nog niet aan de orde. Maar ze is inmiddels wel al 56 jaar getrouwd met mijn opa, iets dat veel mensen niet eens halen.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 21:37:02 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168904702
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Kinderen op 19-jarige leeftijd was 60 jaar geleden toch niet zo tokkie?
32 jaar geleden op je 20ste wel.
Op je 16de vrouwen en een kind krijgen was 56 jaar geleden ook al niet meer de standaard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168904719
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:34 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Omdat het begrip tokkie toen nog niet bestond, maar achteraf bekeken wel natuurlijk.
Een tokkie is voor mij een onbeschaafd iemand die denkt dat ie het middelpunt van de wereld is en lak heeft aan alles en iedereen. Daar wil je toch niet iedere twintiger onder scharen? :')
Somebody that I used to know
pi_168904735
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

32 jaar geleden op je 20ste wel.
Op je 16de vrouwen en op je 17de een kind krijgen was 54 jaar geleden ook al niet meer de standaard.
Ja ook in de omgeving waar je nu woont?
pi_168904762
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Kinderen op 19-jarige leeftijd was 60 jaar geleden toch niet zo tokkie?
nee niet per se, SGP achtig ipv tokkie
pi_168904764
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:36 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Heeft niks met tokkie zijn te maken. Mijn oma kreeg in 1961 haar eerste kind, dat was een heel andere tijd wat betreft seksuele voorlichting en voorbehoedsmiddelen. Ze zegt zelf ook altijd dat als ze nu die leeftijd zou hebben dat ze het anders zou doen, maar toen was het niet anders, abortus was in die tijd nog niet aan de orde. Maar ze is inmiddels wel al 56 jaar getrouwd met mijn opa, iets dat veel mensen niet eens halen.
Bedankt voor je openheid.
pi_168904768
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je moeder is dus 2 jaar ouder dan ik.
Toen was 20 ook gewoon al een jonge leeftijd om een kind te krijgen, en op je 19de trouwen was ook allang niet meer de standaard.
Dus nee, destijds was het ook niet zo normaal.
Toen ik naar de basisschool ging hadden veel klasgenoten ouders die ongeveer dezelfde leeftijd hadden dan de mijne, dus in de jaren 80 was het nog vrij normaal om jong kinderen te krijgen.

Nu wordt het wel als heel jong gezien, maar persoonlijk vind ik het normaler als iemand van begin 20 een kind krijgt dan wanneer iemand al rond de 40 is.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 21:39:29 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168904780
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ja ook in de omgeving waar je nu woont?
?
In mijn omgeving? Nee, in mijn omgeving sowieso niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168904783
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:34 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Omdat het begrip tokkie toen nog niet bestond, maar achteraf bekeken wel natuurlijk.
Meh, vind ik wel meevallen. Veel van die stellen zijn momenteel nog bij elkaar. Dat is nu wel anders. Dat zie je bij deze meid ook.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 21:40:58 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168904832
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:39 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Toen ik naar de basisschool ging hadden veel klasgenoten ouders die ongeveer dezelfde leeftijd hadden dan de mijne, dus in de jaren 80 was het nog vrij normaal om jong kinderen te krijgen.

Nu wordt het wel als heel jong gezien, maar persoonlijk vind ik het normaler als iemand van begin 20 een kind krijgt dan wanneer iemand al rond de 40 is.
Ik denk dat het meer van je omgeving afhankelijk is.
In de jaren 80 was met je 20ste een kind krijgen ook gewoon jong.

En dat iemand van 40 nog een kind kreeg was in de jaren 60/70 nog weer heel gewoon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168904844
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Een tokkie is voor mij een onbeschaafd iemand die denkt dat ie het middelpunt van de wereld is en lak heeft aan alles en iedereen. Daar wil je toch niet iedere twintiger onder scharen? :')
Inderdaad, onze familie bestaat gelukkig niet uit asocialen, gewoon normale hardwerkende mensen.

Er zijn ook zat mensen die rond de 30 een kind krijgen en het geen normale opvoeding geven.

Leeftijd zegt dus eigenlijk niet veel. Maar als minderjarige terwijl je geen scholing/werk hebt blijft natuurlijk heel onverstandig.
pi_168904873
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

?
In mijn omgeving? Nee, in mijn omgeving sowieso niet.
Dacht dat je in de biblebelt woont, vandaar de vraag.
pi_168904937
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:39 schreef Physsic het volgende:

[..]

Meh, vind ik wel meevallen. Veel van die stellen zijn momenteel nog bij elkaar. Dat is nu wel anders. Dat zie je bij deze meid ook.
Klopt, veel stellen van tegenwoordig krijgen een kind en na korte tijd gaan ze weer uit elkaar, krijgen nieuwe relatie en met de nieuwe partner krijgen ze weer een kind.

Zelfs onder jongeren, hier in de buurt woont een meid van 21 die momenteel 3 kinderen van 3 verschillende vaders heeft en zo zijn er meer meiden. Dat was vroeger volgens mij wel anders.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 21:48:09 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168905092
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dacht dat je in de biblebelt woont, vandaar de vraag.
Oh, woonde.
Al een paar jaar niet meer, mijn oudste zoon nog wel, maar in zijn vriendenkring zijn ze inmiddels wel wat ouder voor er kinderen komen, en als ik daar in de supermarkt kijk zie er met kleintjes rondlopen dan was het gros ook al boven de 20 voor ze kinderen kregen.
Maar over het algemeen krijgen ze daar nog vrij jong kinderen idd, maar dat maakt het niet de standaard, slechts een uitzondering die in zo'n omgeving meer voorkomt.

Het gaat me er juist om dat er gedaan wordt alsof het voor iemand uit de jaren 60 nog heel gewoon was om op je 20ste een kind te krijgen, en dat was het toen ook al niet.
In bepaalde kringen misschien, maar landelijk gezien kreeg je dan gewoon behoorlijk jong een kind.
Sterker nog: je was nog niet eens meerderjarig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin / PR dinsdag 14 februari 2017 @ 23:51:25 #194
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_168909921
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Tot volgende week. :W
Wat een ongelofelijk dom meisje. Ik vind het al bijzonder dat je blijkbaar zoveel vriendjes hebt waarmee je zo snel seks hebt (ook een 15-jarige blijkbaar) Daarnaast vind ik het wel heel opmerkelijk dat er zoveel meisjes rondlopen die ondanks dat ze zeggen geen kinderen te kunnen krijgen of de pil slikken oid toch zwanger geraken. Dat gelooft toch niemand meer?

Dat gedoe over school is echt te janken, ze heeft een vrijstelling door een zogenaamde slaapstoornis, maar ze krijgt mede door haar schoolverzuim een gezinsvoogd en als last resort stelt ze zelfs een thuisstudie voor om thuis te kunnen blijven wonen. Dus die vrijstelling stelde niks voor en die slaapstoornis was waarschijnlijk gewoon een verpest slaapritme.

Dat ze verplicht naar zo'n moeder-kind huis moet zegt al genoeg (die moeder had dat trouwens toch wel wat meer mogen pushen). Als je bv. vier weken geen contact met de buitenwereld mag hebben en onder hoge uitzondering nog maar één extra keer voor de bevalling is er echt wel wat meer aan de hand. De restricties die je daar opleggen zijn niet misselijk. Dat neigt naar een redelijk open psychiatrische instelling voor een specifieke doelgroep.

En dan dat gedoe met dat vriendje. Die weet echt wel waarom hij in een gesloten instelling zit. :') En in die instellingen raden ze het niet zomaar af om relaties aan te gaan. Daar komt nagenoeg altijd ellende van.

Ik wil wel een positieve nooit toevoegen: ik heb geen gedoe gehoord over sigaretten en ze lijkt toch wel op de goede plek beland te zijn nu.

Graag gedaan :)

tl;dr: er wordt weer eens heel veel niet verteld en meisje is beetje een slet, maar eind goed, al goed
pi_168910403
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:44 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Klopt, veel stellen van tegenwoordig krijgen een kind en na korte tijd gaan ze weer uit elkaar, krijgen nieuwe relatie en met de nieuwe partner krijgen ze weer een kind.

Zelfs onder jongeren, hier in de buurt woont een meid van 21 die momenteel 3 kinderen van 3 verschillende vaders heeft en zo zijn er meer meiden. Dat was vroeger volgens mij wel anders.
Inderdaad. Nou was het vroeger natuurlijk niet per se beter, want toen werd het soms echt als een schande gezien als je uit elkaar ging, dus bleef je tegen je zin in nog maar bij elkaar.
Ik vind wel dat er een verschil zit tussen jong moeder worden op het moment dat je in een (op dat moment) serieuze relatie zit en je misschien al zelfstandig woont en jong moeder worden terwijl je de middelbare school niet hebt afgemaakt, je maar wat rondneukte en geen idee hebt wie nou eigenlijk de vader is en hoe het verder moet met je leven. Ondanks dat in het eerste geval de relatie natuurlijk ook stuk kan lopen.

Drie kinderen bij drie verschillende vaders lijkt me ook erg onhandig. Zeker als alle drie de vaders ook echt betrokken willen zijn bij de opvoeding (en dus de helft van de tijd het kind bij hem is).
En als die vaders dan ook nog bij andere vrouwen kinderen hebben... :{
pi_168911588
Ik vond het wel een aardige meid. Ondanks haar moeilijkheden had ze de blik wel op de toekomst en deed ze alles voor de kleine naar mijn idee. Zag ook geen peuken of asbakken bijvoorbeeld.
pi_168911876
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:25 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Niks mis mee toch? Mijn moeder en oma schelen 19 jaar, (toen mijn oma net 16 was geworden is ze met mijn opa getrouwd en een paar maanden later werd mijn tante geboren) mijn moeder en ik schelen 20 jaar. Mijn oma was dus 39 toen ik geboren werd :) Maar mijn moeder was niet alleenstaand, was ruim een jaar getrouwd met mijn vader toen ik werd geboren, en ze hadden beide een baan (vader fulltime en moeder parttime).

Dus het hoeft niet altijd slecht te zijn om jong ouders te worden, niet iedereen heeft het zo slecht voor elkaar zoals de meiden in dit programma.

Heb alleen die "traditie" niet voortgezet, ben zelf 32 nu maar wil geen kinderen, mijn broertje is bijna 26 en heeft ook nog geen kind.
Tegenwoordig is het wel nodig om eerst iets van school af te maken wil je nog iets van je werkzame leven maken. En dat is juist bij deze meisjes regelmatig twijfelachtig. Sowieso ontbreekt arbeidsethos vaak nogal.
pi_168912171
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 23:51 schreef Sked het volgende:

Wat een ongelofelijk dom meisje. Ik vind het al bijzonder dat je blijkbaar zoveel vriendjes hebt waarmee je zo snel seks hebt (ook een 15-jarige blijkbaar) Daarnaast vind ik het wel heel opmerkelijk dat er zoveel meisjes rondlopen die ondanks dat ze zeggen geen kinderen te kunnen krijgen of de pil slikken oid toch zwanger geraken. Dat gelooft toch niemand meer?

Vergeet het "het condoom scheurde en toen bleek ik zwanger" vooral niet :')
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_168912176
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 08:32 schreef Chai het volgende:

[..]

Tegenwoordig is het wel nodig om eerst iets van school af te maken wil je nog iets van je werkzame leven maken. En dat is juist bij deze meisjes regelmatig twijfelachtig. Sowieso ontbreekt arbeidsethos vaak nogal.
Ik had het begin gemist, maar... heeft die moeder wel gewerkt of werkte zij?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_168912185
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 09:02 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik had het begin gemist, maar... heeft die moeder wel gewerkt of werkte zij?
Bijstand, meer is er niet over gezegd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2017 09:04:26 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')