abonnement Unibet Coolblue
pi_168934606
1-3
pi_168934629
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Gaat weer lekker daar in Polen. Amsterdam zal ook wel een veldslag worden.
Wat is er aan de hand?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168934661
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:13 schreef dimmak het volgende:

[..]

Wat is er aan de hand?
Ajacieden worden aangevallen in hostels en kroegen. Snap niet waarom je er heen zou gaan.
pi_168934766
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Ajacieden worden aangevallen in hostels en kroegen. Snap niet waarom je er heen zou gaan.
Sick.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168935299
Ik zit momenteel in Warschau en heb, op een groep Ado den haag tuig met legia sjaals in het vliegtuig na, niks gemerkt qua ongeregeldheden. Tot nu toe een prima tripje! Hopelijk pakken de boys vanavond een overwinning, dan is het helemaal geslaagd.
  donderdag 16 februari 2017 @ 11:40:24 #81
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_168936084
quote:
Ajax-fans aangevallen in Warschau: "Ze hadden serieus pijl en boog mee!"

Een Ajax-fan heeft aan AT5 verteld dat op woensdagavond inderdaad een groep van twintig tot dertig supporters is aangevallen in Warschau. Op social media doken donderdagochtend berichten op dat er een kroeg kort en klein is geslagen.

Een van de fans die bij de confrontatie aanwezig was, geeft aan dat de Ajax-fans werden aangevallen door een groep van Legia Warschau- én ADO Den Haag-supporters. Het is bekend dat Legia- en ADO-fans met elkaar bevriend zijn. Gespeculeerd wordt dat het om een wraakactie voor een vernield supportershonk gaat. De aanvallers waren gemaskerd.

Er werd met stenen en andere voorwerpen gegooid naar de Ajacieden. Wonderwel raakte niemand gewond. AT5 meldt ook dat er geen arrestaties zijn verricht. "Ze hadden benzine en fakkels bij zich, de hele kroeg is naar zijn grootje. Ze hadden serieus pijl en boog mee!", vertelt de fan die met de Amsterdamse omroep in contact staat en aanwezig is in Warschau.

De politie roept getuigen op om alle informatie te delen, als zij dat willen zelfs anoniem.
pijl en boog wtf
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_168936555
Dat deden ze ook bij Dortmund en Real Madrid, beetje op de fora's aflezen welke hotels worden geboek. Tijd voor een tweede annexatie voor dat grafland.
pi_168936565
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:40 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

pijl en boog wtf
Overdreven media geblaat weer.
pi_168936966
Die hele trip kostte waarschijnlijk ook niet meer dan ¤100-¤150. Jammer dat ik het heb overgeslagen.
  donderdag 16 februari 2017 @ 13:19:54 #85
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_168937690
quote:
Voor Onana is elk duel een finale

Andre Onana behoort in zijn debuutseizoen tot de sterkhouders van Ajax. Veertien clean sheets in zijn eerste 25 officiële duels in Ajax 1 onderschrijven de keepersklasse en potentie van de pas 20-jarige Kameroener. Ook in het eerste UEFA Europa League-duel met Legia Warschau gaat Onana voor een nieuw clean sheet. Al blijft de teamprestatie allesbepalend.

De laatste training voor de heenwedstrijd in de zestiende finales van de Europa League loopt op zijn einde in het Wojska Polskiegostadion, de thuishaven van Legia Warschau. De Ajacieden besluiten de woensdagavondsessie met een vrije schietoefening. Net als collega-goalie Diederik Boer wordt ook Onana niet gespaard door zijn ploeggenoten. De eerste doelman is in zijn element en werpt zich glimlachend op en voor elke bal die zijn kant op komt.

Rek
Onana heeft zich dit seizoen bewezen als betrouwbare sluitpost, een keeperstalent waar nog veel rek in zit. Met Onana onder de lat hield Ajax inmiddels vier wedstrijden op rij ‘de nul’. De laatste tegengoal dateert van exact een maand geleden; op 15 januari scoorde Nicolai Brock-Madsen namens PEC Zwolle. Vervolgens stonden Onana en zijn ploeggenoten 378 minuten geen tegentreffer meer toe. FC Utrecht (0-1), ADO (3-0), Roda JC (0-2) en Sparta (2-0) werden geklopt.

,,Zo’n reeks geeft natuurlijk vertrouwen’’, beaamt Onana kort na de stadiontraining in vrieskoud Warschau. ,,Maar het is niet alleen een prestatie van de keeper. Het is een prestatie van Ajax. We spelen samen en we verdedigen samen. Een clean sheet haal je als keeper nooit alleen. Als het ook tegen Legia lukt om de nul te houden dan is dat mooi. Mooi voor het team. We hebben als ploeg sowieso vertrouwen opgebouwd in de competitie en in de poulefase van de Europa League.’’

Belangrijk
Ook voor de winterstop was de doelman belangrijk voor zijn ploeg. Mede dankzij het solide keeperswerk van Onana is de titelstrijd met koploper Feyenoord en achtervolger PSV ongemeen spannend. De keuze om zich niet verkiesbaar te stellen voor Kameroen in de Afrika Cup bleek een juiste. Onana zag zijn thuisland weliswaar de continentale titel winnen, maar bleef solide presteren bij zijn club. Met het vertrek van Tim Krul naar AZ is Onana sinds deze maand bovendien een ervaren concurrent kwijt.


Goed gewapend tegen de vrieskou en (daardoor) bijna onherkenbaar betreedt Andre Onana het veld van het Legia-stadion voor de afsluitende training.

,,Het was zowel voor mij als voor Kameroen een goede beslissing om niet naar de Afrika Cup te gaan’’, vervolgt Onana in de catacomben. ,,Ik heb me hier, bij Ajax verder ontwikkeld. Hopelijk kan ik Kameroen dit jaar en de komende jaren helpen om het hoge niveau vast te houden.’’

Onana kwam in zijn debuutseizoen tot nu toe tot 20 Eredivisie-duels en vijf optredens in de Europa League. In competitieverband stond de Afrikaanse Ajacied twaalf keer geen tegentreffer toe. In de EL lukte dat Onana in de thuisduels met Standard Luik en Panathinaikos. In Warschau krijgt de Kameroener een nieuwe kans om uit te blinken.

'Wij zijn Ajax. Wij moeten kunnen winnen van Legia'
Onana: ,,Legia is een goede ploeg, dat hebben ze volgens mij vooral in de thuiswedstrijden in de UEFA Champions League laten zien. Maar wij zijn Ajax. Wij moeten kunnen winnen van Legia. Het zal geen makkelijk duel worden, maar als wij geconcentreerd zijn en ons eigen spel spelen moeten we hier kunnen winnen. Daar heb ik alle vertrouwen in.’’

Hoe heilig is ‘de nul’ eigenlijk voor de doelman? ,,Elke wedstrijd is voor mij een finale. Ook deze wedstrijd bij Legia is belangrijk. Ik doe wat ik als doelman heb geleerd. Meer kan ik niet doen. Ik heb het team nodig en het team heeft mij nodig als keeper. Dat is voetbal. Alleen kom je nergens. Een clean sheet is van iedereen; van mij, mijn verdedigers, onze spits en ga zo maar door. Je wint samen en je verliest samen. Het gaat om de prestatie die je samen levert. Niet om een clean sheet.’’

Hoopvolle vooruitblik

Hoe ver kan Ajax komen in de Europa League? ,,Hopelijk winnen we alles. Laten we daar hier in Warschau mee beginnen’’, besluit Onana met een hoopvolle vooruitblik. ,,In deze fase van het seizoen moet je van wedstrijd tot wedstrijd zien wat er gebeurt. Makkelijk zal het hier niet zijn. We zullen ook tegen Legia moeten vechten voor een goed resultaat.’’

Tekst: Ajax.nl/Ronald Jonges
Foto’s: Ajax.nl/Louis van de Vuurst

FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_168937947
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:37 schreef Themeparktommy het volgende:
Wat gaat het worden vanavond, jongens? Hebben we er een beetje vertrouwen in?
1-1
Oh.
  donderdag 16 februari 2017 @ 13:40:04 #87
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_168937998
ik denk 0-2
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_168938235
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:19 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

Onanagod.
pi_168939105
1 2

Ligt er aan of legia in eigen huis voor het publiek denkt dat ze het spel kunnen maken, dan kan ajax wel meer scoren.
pi_168939140
Ik ben er niet gerust op. ;( 0-0
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168939289
Die spelers moeten wel eens ophouden met dat gelul dat Ajax de finale van de EL kan halen etc :')
Oh.
  Forum Admin / PR donderdag 16 februari 2017 @ 15:04:34 #92
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_168939396
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 14:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
Die spelers moeten wel eens ophouden met dat gelul dat Ajax de finale van de EL kan halen etc :')
Ach, een beetje ambitie is wat dat betreft niet slecht en met een open loting kan er echt heel veel gebeuren. Er zitten echt niet veel ploegen in waar Ajax bij voorbaat kansloos tegen is. Deze ronde bijvoorbeeld Villarreal - AS Roma, Gladbach - Fiorentina en Celta - Shakhtar. Ben je al drie ploegen kwijt waar Ajax het heel lastig tegen zou hebben.
pi_168939495
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 14:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
Die spelers moeten wel eens ophouden met dat gelul dat Ajax de finale van de EL kan halen etc :')
Ach iig beter dan dat de trainer het constant roept
  donderdag 16 februari 2017 @ 15:13:55 #94
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_168939523
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:04 schreef Sked het volgende:

[..]

Ach, een beetje ambitie is wat dat betreft niet slecht en met een open loting kan er echt heel veel gebeuren. Er zitten echt niet veel ploegen in waar Ajax bij voorbaat kansloos tegen is. Deze ronde bijvoorbeeld Villarreal - AS Roma, Gladbach - Fiorentina en Celta - Shakhtar. Ben je al drie ploegen kwijt waar Ajax het heel lastig tegen zou hebben.
Elk van die teams zou aantonen dan sink als back not dunnn is
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_168939544
Wat doen Ado fans bij Legia - Ajax?
wooblabalurg
  Forum Admin / PR donderdag 16 februari 2017 @ 15:20:20 #96
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_168939613
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:15 schreef Baconbus het volgende:
Wat doen Ado fans bij Legia - Ajax?
Legia behoort tot de vriendjesclubs van de ADO supporters
  donderdag 16 februari 2017 @ 15:23:47 #97
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_168939674
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:04 schreef Sked het volgende:

[..]

Ach, een beetje ambitie is wat dat betreft niet slecht en met een open loting kan er echt heel veel gebeuren. Er zitten echt niet veel ploegen in waar Ajax bij voorbaat kansloos tegen is. Deze ronde bijvoorbeeld Villarreal - AS Roma, Gladbach - Fiorentina en Celta - Shakhtar. Ben je al drie ploegen kwijt waar Ajax het heel lastig tegen zou hebben.
Man United
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:13 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Elk van die teams zou aantonen dan sink als back not dunnn is
Celta heeft dat de afgelopen twee wedstrijden ook niet aan kunnen tonen.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_168939715
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:20 schreef Sked het volgende:

[..]

Legia behoort tot de vriendjesclubs van de ADO supporters
Dan ben je wel echt een fanatieke supporter.
wooblabalurg
pi_168939717
Dat was Celta B
pi_168939821
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:23 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

Man United

[..]

Celta heeft dat de afgelopen twee wedstrijden ook niet aan kunnen tonen.
Man United :') :') :') Grote naam maakt nog geen goed elftal. Kunnen er niks van. Liever Man United dan Shakhtar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')