abonnement Unibet Coolblue
pi_168898405
Ik woon nu ongeveer 5 jaar in dit huis, en sinds het begin zijn er problemen met een 'lekkage' in de wc. We dachten dat dit van het dak kwam, maar na het aanbrengen van isolatie en opnieuw afwerken van de randafwerkingen bestaat het probleem nog steeds. Ik weet vrij zeker dat het dak er niks mee te maken heeft.

Foto van de wc



In de hoek is het vaak nat, wat uiteindelijk verder naar boven trekt (voeg wordt dan donkerder). Bij boren in de voeg is het van binnen niet nat, maar dit heb ik nog niet kunnen testen tijdens de lekkage.

Foto van de achterkant van het huis + wc. Daar zie je ook hoe de daken met goot loopt. Goot is gecheckt door een loodgieter en mijzelf, maar die ziet er goed uit.



Wat meer info, op dit moment hangt de radiator verkeerd, deze wordt nog tegen de koude wand geplaatst. Vooral bij regen treedt de lekkage op, en vooral bij ZW wind (tegen de achtermuur). De muur zelf is niet vochtig als ik gaten erin boor. De muur heeft een spouw en isolatie.

Zelf denk ik nu aan condensatie of optrekkend vocht, maar eigenlijk heb ik geen idee meer.

[ Bericht 34% gewijzigd door rklerck op 14-02-2017 18:30:44 (fotos) ]
pi_168898422
Vraag bij je bovenburen?
pi_168899123
Leiding of kraantje in de vloer dat lekt?

Ik had hetzelfde probleem in de badkamer. Bleek de vorige bewoner het kraantje van de wc in de vloer te hebben meegegoten en die lekte...
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_168900020
Ik zie daar een vage hemelwaterafvoer, zit dat wel helemaal goed?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_168900106
Het is geen leiding, echt alleen bij regen..
De hemelwaterafvoer gaat door de muur naar de goot, met een extra uitgang (geen idee hoe het heet) die overstroomt als de riolering verstopt is (is weleens gebeurt namelijk).
pi_168900135
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:21 schreef rklerck het volgende:
Ik woon nu ongeveer 5 jaar in dit huis, en sinds het begin zijn er problemen met een 'lekkage' in de wc. We dachten dat dit van het dak kwam, maar na het aanbrengen van isolatie en opnieuw afwerken van de randafwerkingen bestaat het probleem nog steeds. Ik weet vrij zeker dat het dak er niks mee te maken heeft.

Foto van de wc

[ afbeelding ]

In de hoek is het vaak nat, wat uiteindelijk verder naar boven trekt (voeg wordt dan donkerder). Bij boren in de voeg is het van binnen niet nat, maar dit heb ik nog niet kunnen testen tijdens de lekkage.

Foto van de achterkant van het huis + wc. Daar zie je ook hoe de daken met goot loopt. Goot is gecheckt door een loodgieter en mijzelf, maar die ziet er goed uit.

[ afbeelding ]

Wat meer info, op dit moment hangt de radiator verkeerd, deze wordt nog tegen de koude wand geplaatst. Vooral bij regen treedt de lekkage op, en vooral bij ZW wind (tegen de achtermuur). De muur zelf is niet vochtig als ik gaten erin boor. De muur heeft een spouw en isolatie.

Zelf denk ik nu aan condensatie of optrekkend vocht, maar eigenlijk heb ik geen idee meer.
leg even een keukenrol achter je wc langs, dan kun je zien of het water misschien vanonder uit je pot komt (misschien n het doorspoelen ofzo)
pi_168901147
Het komt echt uit de hoek, daar ontstaat het als eerst. En zoals ik al zei, het is echt alleen bij regen (en bij vochtig weer lijkt het).
pi_168907406
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:08 schreef rklerck het volgende:
Het komt echt uit de hoek, daar ontstaat het als eerst. En zoals ik al zei, het is echt alleen bij regen (en bij vochtig weer lijkt het).
alleen bij regen......afvoer, dak, dakrand, muur.
Gezien spouw lijkt muur af te vallen.
hemelwaterafvoer is wel verdacht, zeker het punt waar deze uit de muur komt, weet je zeker dat het hier goed dicht is?

radiator verplaatsen zal probleem niet verhelpen.
pi_168913208
Deze lijkt goed dicht te zitten. Hij komt daar uit te muur, omdat dat de hoogte is van de goot.. Het lijkt alleen bij bepaalde wind voor te komen, daarom heb ik de goot/hemelwaterafvoer uitgesloten. Ik ga nogmaals de dakrand controleren..

Kan het geen condensatie zijn, omdat de muur erg koud is op dat punt?
pi_168914107
hang eens een tuinslang in de hemelwaterafvoer, verschijnt er een natte plek. Dan weet je zeker dat je het daar moet zoeken...

Nu is het vooral giswerk...
pi_168920022
Dit ga ik vanavond nog eens doen.
pi_168920184
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:04 schreef rklerck het volgende:
Deze lijkt goed dicht te zitten. Hij komt daar uit te muur, omdat dat de hoogte is van de goot.. Het lijkt alleen bij bepaalde wind voor te komen, daarom heb ik de goot/hemelwaterafvoer uitgesloten. Ik ga nogmaals de dakrand controleren..

Kan het geen condensatie zijn, omdat de muur erg koud is op dat punt?
Nee, geen condensatie, dan zouden er druppels op vrijwel de hele muur moeten zitten.

na of tijdens regen, dakgoot cq aansluiting waarbij door de muur heen verdacht punt is.
tijdens bepaalde wind, daktrim, regen kan hier dan onderdoor slaan, of loodbeslag waar dakbedekking niet voldoende hoog onderdoor is gelegd.
pi_168922289
Ik heb het voor het eerst kunnen nabootsen, dus daar ben ik al heel blij mee. Een slang in de hemelwaterafvoer vanuit de goot zorgt voor een lekkage in de wc.

Nu ga ik nog kijken wat er gebeurt als ik de slang in de afvoer buiten doe, deze zit naast de afvoer voor het hemelwater en gaat in dezelfde buis. Hij lijkt namelijk heel snel (te snel) vol te stromen. En ik wil uitsluiten dat het iets met de riolering te maken heeft. Ik ben van plan dit zaterdag te gaan doen.

Bedankt tot dusver!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')