Het schijnt 'sportief' te zijn om de godganse dag aan een knuppel te zitten.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Mensen worden eindelijk verstandig. Wat is het voordeel van "in de brandstof roeren" ten opzichte van de pook in z'n D te zetten en direct meer aandacht voor het overige verkeer te hebben?
Hub van Doorne zou dit moeten hebben meemaken.
Oh, maar dan vraag ik me weer af waarom dat soort sportievelingen altijd zo lafjes met een contactsleuteltje of startknop de auto starten in plaats van met de stoere slinger.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het schijnt 'sportief' te zijn om de godganse dag aan een knuppel te zitten.
Weten wat je doet, een machine bedienen, daar begint voertuigbeheersing mee.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Mensen worden eindelijk verstandig. Wat is het voordeel van "in de brandstof roeren" ten opzichte van de pook in z'n D te zetten en direct meer aandacht voor het overige verkeer te hebben?
Dat was veel meer dan een automaat.quote:Hub van Doorne zou dit moeten hebben meemaken.
Snap ik. En wat is er dan beter dan al het overbodige weg te laten, zodat je daar geen omkijken meer naar hebt?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Weten wat je doet, een machine bedienen, daar begint voertuigbeheersing mee.
Okee, dat is waar. Maar de personenauto was in beginsel gebouwd rondom de Variomatic.quote:[..]
Dat was veel meer dan een automaat.
Had je dan niet beter kunnen verhuizen?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:34 schreef TheThirdMark het volgende:
Tsja. Ik sta gemiddeld per dag 250km in de file.
Dat was voor mij de reden om over te stappen naar automaat. En dat zal niet alleen voor mij gelden.
yes, minder schakelen = meer tijd overhouden om op het verkeer te letten!quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Mensen worden eindelijk verstandig. Wat is het voordeel van "in de brandstof roeren" ten opzichte van de pook in z'n D te zetten en direct meer aandacht voor het overige verkeer te hebben?
Hub van Doorne zou dit moeten hebben meemaken
Zoveel homo's in de kastschakelbakquote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het schijnt 'sportief' te zijn om de godganse dag aan een knuppel te zitten.
Ik vind handmatig terugschakelen prettiger dan de kickdown functie wanneer ik de snelweg op wil draaien of een inhaalmanouvre wil uitvoeren.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
Heb nu een jaar een automaat. In Nederland nog geen nadeel kunnen ontdekken. In de bergen is de manual-stand soms wel handig.
Wel rijke wijven en homo's dan.quote:Op woensdag 15 februari 2017 00:20 schreef AchJa het volgende:
Automaat en voorwielaandrijving is voor wijven en homo's.
Beetje lastig omdat ik niet op slechts 1 locatie werk. Ik werk door heel Nederland, en zo nu en dan over de grens. Wordt een duur geintje om dat telkens te verhuizen.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Had je dan niet beter kunnen verhuizen?
Nou ja, dat bedienen van die knuppel lukt de meesten wel, maar het gaat vaak op het verkeerde moment. Veel te hoog toerental voor er doorgeschakeld wordt, dus meer milieubelasting op alle fronten. Dat er een advertentiecampagne is geweest voor "80 in z'n 5" zegt wat dat betreft genoeg.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Gelukkig kan men in de rest van het land nog wel schakelen.
Doe Mee! 80 in zijn Twee!!quote:Op woensdag 15 februari 2017 06:24 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nou ja, dat bedienen van die knuppel lukt de meesten wel, maar het gaat vaak op het verkeerde moment. Veel te hoog toerental voor er doorgeschakeld wordt, dus meer milieubelasting op alle fronten. Dat er een advertentiecampagne is geweest voor "80 in z'n 5" zegt wat dat betreft genoeg.
Ik kan me wel iets voorstellen van lekker rijden, sportief, voertuigbeheersing, relaxed schakelen op provinciale binnenwegen, maar in de file en in drukke steden (veel verkeerslichten) is dat relaxte rijplezier er toch al af en dan is een automaat wèl een manier om wat relaxedheid terug te krijgen, bijvoorbeeld in een Golf GTE.
Daar zal het mee te maken hebben inderdaad, bovendien zijn dat van die CVT systemen die veel van de nadelen van standaard automaten niet hebben wat de populariteit ook goed zal doen.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 18:50 schreef devlinmr het volgende:
Zijn al die lelijke hybrides niet automaat?
Standaard in hybrides, schaf geen hybride aan als je aanhangers wil trekken.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:04 schreef -AMG- het volgende:
Automaat rijden had ergens gelezen dat het nu ook standaard zat in bepaalde wagens, weet even niet welke dat was maar ik dacht bmw.
Met CVT kan je geen aanhangers trekken.quote:Op woensdag 15 februari 2017 08:56 schreef rockstah het volgende:
[..]
Daar zal het mee te maken hebben inderdaad, bovendien zijn dat van die CVT systemen die veel van de nadelen van standaard automaten niet hebben wat de populariteit ook goed zal doen.
In aanschaf of verbruik? Volgens mij ben je op beide fronten meestal duurder uit.quote:Op woensdag 15 februari 2017 08:59 schreef de_boswachter het volgende:
Hoeveel kost een wagen met automaat percentueel ongeveer meer als een schakelbak?
10% ?
Duurder sowieso. In aanschaf bedoel ik.quote:Op woensdag 15 februari 2017 09:11 schreef nanuk het volgende:
[..]
In aanschaf of verbruik? Volgens mij ben je op beide fronten meestal duurder uit.
Auto met chauffeur nemenquote:Op woensdag 15 februari 2017 10:32 schreef Spanky78 het volgende:
Ik rijd een schskelauto, maar hoop eigenlijk dat mijn volgende leasebak helemaal automatisch rijdt. Lekker krantje lezen onderweg....
De Variomatic was niet zozeer een automaat in de zin van dat de bestuurder niet hoeft te schakelen, maar een apparaat dat de overbrengingsverhouding aanpast en niet zozeer het toerental van de motor. Niet helemaal natuurlijk, maar er zitten nog meer voordelen aan dan alleen luiheid.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:16 schreef Daffodil31LE het volgende:
Okee, dat is waar. Maar de personenauto was in beginsel gebouwd rondom de Variomatic.
Het is ook gewoon een persoonlijke keuze, alleen wel eentje die ik graag gemaakt zou zien vanuit beheersing. Ik heb het idee dat als je zelf moet kiezen je meer gevoel krijgt voor met voor massa je onderweg bent en in wat voor krachtenveld je je begeeft. Zo'n moeke in een dikke SUV met automaat zou het contact met de machine wel eens helemaal kwijt kunnen zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2017 06:24 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nou ja, dat bedienen van die knuppel lukt de meesten wel, maar het gaat vaak op het verkeerde moment. Veel te hoog toerental voor er doorgeschakeld wordt, dus meer milieubelasting op alle fronten. Dat er een advertentiecampagne is geweest voor "80 in z'n 5" zegt wat dat betreft genoeg.
Ik kan me wel iets voorstellen van lekker rijden, sportief, voertuigbeheersing, relaxed schakelen op provinciale binnenwegen, maar in de file en in drukke steden (veel verkeerslichten) is dat relaxte rijplezier er toch al af en dan is een automaat wèl een manier om wat relaxedheid terug te krijgen, bijvoorbeeld in een Golf GTE.
Eens, maar dat geldt ook (en misschien nog wel meer) voor stuurbekrachtiging, choken, zijstabilisatie, rembekrachtiging/abs, en niet onbelangrijk: geluidsisolatie (waardoor je het motorgeluid niet meer hoort).quote:Op woensdag 15 februari 2017 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een persoonlijke keuze, alleen wel eentje die ik graag gemaakt zou zien vanuit beheersing. Ik heb het idee dat als je zelf moet kiezen je meer gevoel krijgt voor met voor massa je onderweg bent en in wat voor krachtenveld je je begeeft. Zo'n moeke in een dikke SUV met automaat zou het contact met de machine wel eens helemaal kwijt kunnen zijn.
Poe.... Dan moet ik nog even wat carrière maken... Vond de leasebak al erg ok (want geen sales)quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |