abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 14 februari 2017 @ 17:03:05 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_168897060
WENEN - De Turkse ambassade in Oostenrijk runt een informantennetwerk dat tegenstanders van president Erdogan opspoort, zoals Koerden, journalisten en aanhangers van geestelijke Fethullah Gülen. Het netwerk zou worden gerund door ATIB, de Oostenrijkse tak van het Turkse ministerie van Religieuze Zaken Diyanet.



Parlementariër Peter Pilz van de Groenen heeft aangifte gedaan tegen ATIB en heeft naar eigen zeggen bewijs aan de politie overhandigd, waaruit zou blijken dat Ankara zich tegen Oostenrijkse Turken richt. Het gaat onder meer om communicatie tussen Fatih Mehmet Karadas, de religieus attaché van de Turkse ambassade in Wenen, en Diyanet in Ankara.

„De ATIB groep bedrijft harde, rücksichtlose en - in mijn ogen - juridisch onacceptabele Turkse politiek in Oostenrijk”, zei Pilz in een toelichting. Volgens de parlementariër komen de Turkse activiteiten neer op spionage.

De aantijgingen van Pilz lijken op beschuldigingen die ook in Nederland tegen Diyanet zijn geuit. Net zoals in ons land ontkennen de Turken alles. „We wijzen deze aantijgingen resoluut van de hand. We dringen er bij de Oostenrijkse autoriteiten op aan om redelijk te handelen en geen uitspraken te doen die relatie tussen Oostenrijk en Turkije, en de vrede in de Turkse gemeenschap in Oostenrijk zouden kunnen aantasten”, verklaart het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken in een reactie.

Ondanks deze stellige ontkenning heeft de religieus attaché zijn aanstaande vertrek aangekondigd. Waarom Karadas terugkeert naar Turkije, is niet bekendgemaakt. Opmerkelijk genoeg erkende de religieus attaché afgelopen zondag in een kranteninterview wel degelijk, dat de Turkse ambassade in Wenen ’geradicaliseerde’ Gülen-aanhangers in de gaten houdt.

Volgens de Turkse regering zit Gülen achter de mislukte coup van vorig jaar. De Turkse geestelijke heeft alle betrokkenheid ontkend.

http://www.telegraaf.nl/b(...)kara_in_Wenen__.html

In Nederland ook natuurlijk. Leer de turken Europa kennen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168897361
Tsja, Turkije. Wat kan je erover zeggen zonder een erdoganban aan je boks te krijgen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')