abonnement Unibet Coolblue
pi_168895458
Vijf politieke partijen doen mee met het aankomende RTL debat. Eerder ging het debat niet meer door, na afmeldingen van de VVD en PVV, die hadden aangegeven niet mee te willen doen aan het debat als er meer dan 4 partijen, zoals de afspraak eigenlijk is, zouden meedoen aan het debat. RTL kon door de huidige stand in de peilingen, waarbij sommige partij in erg dicht bij elkaar in de buurt komen qua aantal zetels, geen goede keuze maken. Vandaar dat de televisiezender besloot om 5, i.p.v. 4 partijen uit te nodigen.

SP en PvdA vullen de lege plekken in. Samen met D66, het CDA en GroenLinks vormen zij de 5 deelnemers voor het RTL verkiezingsdebat, dat zal worden uitgezonden op 26 februari.

Bron: later

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2017 16:01:06 ]
pi_168895484
Het verkiezingsdebat van RTL Nieuws op zondag 26 februari gaat gewoon door, ondanks de afzeggingen van VVD en PVV. Er zijn vijf deelnemers: de lijsttrekkers van CDA, D66, GroenLinks, PvdA en SP.

Zondag liet RTL Nieuws weten dat het zogeheten 'premiersdebat' in zijn bestaande vorm niet kon doorgaan omdat premier Mark Rutte (VVD) en PVV-leider Geert Wilders zich hadden teruggetrokken. Ze deden dat omdat voor het debat voor het eerst meer dan vier partijen waren uitgenodigd. Dat was volgens de twee in strijd met de afspraken.

Stand van zaken Peilingwijzer
RTL Nieuws baseerde het besluit op de stand van zaken in de Peilingwijzer, het gewogen gemiddelde van zes peilingen. Daarin zijn de verschillen tussen de derde, vierde en vijfde partij zo klein, dat RTL het niet verantwoord vindt om de uitnodigingen ook dit jaar maar aan vier partijen op te sturen.

Aanvankelijk kregen VVD, PVV, CDA, D66 en GroenLinks een uitnodiging. In plaats van de afgevallen partijen komen daar nu dus zowel de PvdA als de SP bij: ook tussen hen is het verschil in de Peilingwijzer niet bijzonder groot.

5 maart: Carré-debat
Op 5 maart volgt dan nog het debat in het Amsterdamse Carré, dat RTL Nieuws organiseert met BNR Nieuwsradio en het weekblad Elsevier. Daarvoor worden de acht grootste partijen uitgenodigd.

Verklaring RTL Nieuws:

RTL komt kiezer tegemoet met RTL Rode Hoed Debat

RTL heeft besloten om op zondag 26 februari het 'RTL Rode Hoed Debat' te organiseren in Amsterdam met de lijsttrekkers van de vijf volgende partijen: CDA, D66, GroenLinks, SP en PvdA. Onder leiding van Frits Wester gaan de lijsttrekkers vanaf 21.00 uur bij RTL4 in debat over hun opvattingen, verschillen, leiderschap en de toekomst van Nederland. RTL geeft hiermee gehoor aan een massale roep van kijkers om meer debat op tv.

Harm Taselaar, hoofdredacteur RTL Nieuws: "We hebben gemerkt dat heel veel kiezers zoekende zijn en behoefte hebben aan meer informatie. Ze stellen ons actief die vraag. Ook onder de politieke partijen is er een breed gedeelde wens om prime time de degens te kruisen en kiezers te informeren over hun belangrijkste standpunten. We zien het als onze taak om aan die behoefte tegemoet te komen. Daarom hebben we besloten de verkiezingscampagne op tv met dit debat af te trappen. Ik kan zeggen dat alle vijf lijsttrekkers ondertussen hebben toegezegd."

RTL heeft - na het afhaken van PVV en VVD voor het Premiersdebat - deze keer gekozen voor de grootste vijf partijen in de Peilingwijzer na PVV en VVD. CDA, D66 en GroenLinks liggen daarbij op kop. De verschillen met SP en PvdA zijn in de laatste Peilingwijzer zeer gering.
pi_168895485
nou dolle boel met alleen maar linkse partijen _O-
pi_168895510
Wordt vast gezellig thee drinken op de dat linkse onderonsje. CDA valt wat buiten de boot, maar grijze muis Buma past zich vast wel aan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_168895535
Superdom, laat je ze elkaar uitputten om daarna als rechtse partij via twitter nog de laatste genade klap te geven aan de last man standing.
Hell To The Liars
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:56:52 #6
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_168895538
Fixed: RTL komt kiezersponsoren tegemoet
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:57:31 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_168895547
Gelukkig maar. Niet laten chanteren door VVD en PVV.
pi_168895563
Eigenlijk juist wel goed. Van de PVV zijn de standpunten wel bekend, van de VVD maakt het niet uit, die komen het toch niet na, dus laat de rest maar eens wat vertellen.
pi_168895590
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wordt vast gezellig thee drinken op de dat linkse onderonsje. CDA valt wat buiten de boot, maar grijze muis Buma past zich vast wel aan.
In het CDA-partijkantoor maken ze momenteel een vreugdedansje, geloof me. Dit is de gedroomde kans voor Buma om zich te profileren.

Ik weet niet waarom, maar ik heb al een tijdje het gevoel dat het CDA gewoon een flinke comeback gaat maken op 15 maart. En het zou me zelfs niet verbazen als we binnenkort "premier Buma" zeggen.

In 2012 liet Roemer een RTL-debat schieten en begon de opmars van Samsom. Zoiets is nu ook wel denkbaar bij het CDA of D66, nu de VVD afwezig is.
pi_168895619
XandervdWulp twitterde op dinsdag 14-02-2017 om 15:57:46 Wilders: "ik ga niet kijken, er zal vast iets anders zijn op een ander net. Fijne avond zou ik zeggen." #RTLdebat reageer retweet
pi_168895664
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In het CDA-partijkantoor maken ze momenteel een vreugdedansje, geloof me. Dit is de gedroomde kans voor Buma om zich te profileren.

Ik weet niet waarom, maar ik heb al een tijdje het gevoel dat het CDA gewoon een flinke comeback gaat maken op 15 maart. En het zou me zelfs niet verbazen als we binnenkort "premier Buma" zeggen.

In 2012 liet Roemer een RTL-debat schieten en begon de opmars van Samsom. Zoiets is nu ook wel denkbaar bij het CDA of D66, nu de VVD afwezig is.
Premier Buma, ach daar kan ik wel aan wennen.
pi_168895681
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:01 schreef Elfletterig het volgende:
XandervdWulp twitterde op dinsdag 14-02-2017 om 15:57:46 Wilders: "ik ga niet kijken, er zal vast iets anders zijn op een ander net. Fijne avond zou ik zeggen." #RTLdebat reageer retweet
Hij ging toch carnaval vieren?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 16:05:22 #13
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_168895700
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:04 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Hij ging toch carnaval vieren?
Carnavalsoptocht kijken. En die zijn meestal overdag.
pi_168895717
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:05 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Carnavalsoptocht kijken. En die zijn meestal overdag.
Maar daar hoort ook bier bij. S'avonds lam op de bank dan.
pi_168895732
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Eigenlijk juist wel goed. Van de PVV zijn de standpunten wel bekend, van de VVD maakt het niet uit, die komen het toch niet na, dus laat de rest maar eens wat vertellen.
PVV heeft geen standpunten zie Wilders bij WNL. Wilders wil geen beloften doen die hij misschien niet kan waarmaken. Op zich heeft hij een punt. Ik ga dit debat wel kijken voor SP in ieder geval.
pi_168895750
Ik vind het trouwens een gemiste kans van RTL. Ze hadden ook aandacht kunnen schenken aan al die andere partijen die aan de verkiezingen meedoen. Nu krijgen we gewoon een debat tussen vijf partijen die we een week later wéér zien.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 16:08:00 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168895757
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In het CDA-partijkantoor maken ze momenteel een vreugdedansje, geloof me. Dit is de gedroomde kans voor Buma om zich te profileren.

Ik weet niet waarom, maar ik heb al een tijdje het gevoel dat het CDA gewoon een flinke comeback gaat maken op 15 maart. En het zou me zelfs niet verbazen als we binnenkort "premier Buma" zeggen.

In 2012 liet Roemer een RTL-debat schieten en begon de opmars van Samsom. Zoiets is nu ook wel denkbaar bij het CDA of D66, nu de VVD afwezig is.
CDA gaat flink winnen, ga daar maar vanuit. De PvdA gaat de grootste klappen krijgen en stiekem hoop ik D66 ook.
pi_168895767
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:56 schreef Droopie het volgende:
Superdom, laat je ze elkaar uitputten om daarna als rechtse partij via twitter nog de laatste genade klap te geven aan de last man standing.
Denk dat dit debat voor het CDA wel gunstig kan uitpakken, die kunnen zich het meest onderscheiden.
pi_168895795
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

PVV heeft geen standpunten zie Wilders bij WNL. Wilders wil geen beloften doen die hij misschien niet kan waarmaken. Op zich heeft hij een punt. Ik ga dit debat wel kijken voor SP in ieder geval.
Mag ik je een voorspelling doen? Op 15 maart rond 23:00 - 23:30 uur maakt een teleurgestelde Emile Roemer bekend dat hij opstapt als partijleider.
pi_168895809
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

CDA gaat flink winnen, ga daar maar vanuit. De PvdA gaat de grootste klappen krijgen en stiekem hoop ik D66 ook.
CDA winnen met een cuck als lijsttrekker :') :') Die kerel ziet er totaal niet uit als een leider, meer als een lulletje rozewater komop zeg _O-
pi_168895817
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mag ik je een voorspelling doen? Op 15 maart rond 23:00 - 23:30 uur maakt een teleurgestelde Emile Roemer bekend dat hij opstapt als partijleider.
Zou mooi zijn als Lilian het stokje inderdaad eens overneemt.
pi_168895819
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mag ik je een voorspelling doen? Op 15 maart rond 23:00 - 23:30 uur maakt een teleurgestelde Emile Roemer bekend dat hij opstapt als partijleider.
Dat verwacht ik van Rutte ook _O_
pi_168895820
Die Pieter Omzigt moeten ze meer in de strijd moeten gooien.
Als we een premier los zouden mogen kiezen zou hij mijn stem krijgen
Hell To The Liars
pi_168895835
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:07 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het trouwens een gemiste kans van RTL. Ze hadden ook aandacht kunnen schenken aan al die andere partijen die aan de verkiezingen meedoen. Nu krijgen we gewoon een debat tussen vijf partijen die we een week later wéér zien.
Daar ben ik het wel mee eens ja. Ik wil wel eens iets zien van de kleinere partijen, denk dat mijn stem daar toch naar toe gaat.
pi_168895836
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

CDA winnen met een cuck als lijsttrekker :') :') Die kerel ziet er totaal niet uit als een leider, meer als een lulletje rozewater komop zeg _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')