abonnement Unibet Coolblue
pi_168891809
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede en leuk/stoer uitziende occassion auto. Ik ben van plan om het te kopen via een officiële dealer (vindbaar op de websites van de automerken zelf, zodat ik tenminste zekerder kan zijn van een goed product dan bij de eerste de beste particuliere autobedrijf iets kopen)..

Natuurlijk wil ik voor de prijs een zo goed mogelijke auto zijn met natuurlijk lage kosten. Het spreekt in principe allemaal voor zich. Ik wil geen onbetrouwbare c.q. onveilige auto. Ook geen auto die in trek is bij het petjes-volk, het liefst een auto die ook die niet aantrekkelijk is voor de inbrekers en dieven.

Mijn budget voor aanschaf is maximaal: ¤15.000

De eisen:

- brandstof: benzine
- geringe afschrijving
- goedkoop in onderhoud
- gemiddeld tot goedkoop in de mrb
- verbruik gemiddeld tot laag

Tips?
pi_168892002
Weinig afschrijving kom je bij de vw golfjes, polo's e.d. uit maar die zijn populair bij het dievengilde en petjes. Dat staat zeg maar in relatie met elkaar. Hoe gewilder de auto is, hoe minder afschrijving en vice versa.

Verder kan je met 15k alle kanten op, van een 2e hands bmw 5 serie tot een nieuwe aygo. Iets meer info over wat je precies wilt zou handig zijn.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_168892078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:02 schreef Metro2005 het volgende:
Weinig afschrijving kom je bij de vw golfjes, polo's e.d. uit maar die zijn populair bij het dievengilde en petjes. Dat staat zeg maar in relatie met elkaar. Hoe gewilder de auto is, hoe minder afschrijving en vice versa.

Verder kan je met 15k alle kanten op, van een 2e hands bmw 5 serie tot een nieuwe aygo. Iets meer info over wat je precies wilt zou handig zijn.
Qua uiterlijk van de auto vind ik auto's als Mercedes A klasse (A180) en VW Golf/Polo, Audi A3 en Q2/Q3/Q4/Q5 leuk.
pi_168892114
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:51 schreef Frankiee het volgende:
zodat ik tenminste zekerder kan zijn van een goed product dan bij de eerste de beste particuliere autobedrijf iets kopen
Dit is schijnzekerheid. Ook bij de dealer kan je een prutauto aanschaffen, alleen betaal je er dan wel de hoofdprijs voor.

En er bestaat niet zoiets als een particulier bedrijf.

Een verstandige keuze is een kleine Japanner. Niet al te stoer, wel oerdegelijk, houdt zijn waarde en heeft weinig onderhoudskosten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_168892135
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dit is schijnzekerheid. Ook bij de dealer kan je een prutauto aanschaffen, alleen betaal je er dan wel de hoofdprijs voor.

En er bestaat niet zoiets als een particulier bedrijf.

Een verstandige keuze is een kleine Japanner. Niet al te stoer, wel oerdegelijk, houdt zijn waarde en heeft weinig onderhoudskosten.
Vind die er meestal 3x niks qua uiterlijk, zowel de binnenkant als buitenkant. Vind de Peugeot 207/308 ook wat hebben, maar de binnenkant is dan weer 'kaal'.
pi_168892186
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:10 schreef Frankiee het volgende:

[..]

Vind die er meestal 3x niks qua uiterlijk, zowel de binnenkant als buitenkant. Vind de Peugeot 207/308 ook wat hebben, maar de binnenkant is dan weer 'kaal'.
Dan moet je niet aan komen zetten met:
- brandstof: benzine
- geringe afschrijving
- goedkoop in onderhoud
- gemiddeld tot goedkoop in de mrb
- verbruik gemiddeld tot laag

Bij een kleine Japanner weet je zeker dat al die boxjes aangevinkt worden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_168892222
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dan moet je niet aan komen zetten met:
- brandstof: benzine
- geringe afschrijving
- goedkoop in onderhoud
- gemiddeld tot goedkoop in de mrb
- verbruik gemiddeld tot laag

Bij een kleine Japanner weet je zeker dat al die boxjes aangevinkt worden.
Wat vind je van de Toyota Corolla, Mazda 3/6 en Nissan Qashqai?
pi_168892251
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:15 schreef Frankiee het volgende:

[..]

Wat vind je van de Toyota Corolla, Mazda 3/6 en Nissan Qashqai?
De Corolla is oerdegelijk, redelijk sportief en comfortabel. Fijne auto's

Mazda is degelijk, maar heb ik geen ervaring mee. Nissan is niet bepaald het meest degelijke Japanse merk. De Qashqai is vrij groot en zwaar.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_168892262
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De Corolla is oerdegelijk en comfortabel. Mazda is degelijk, maar heb ik geen ervaring mee. Nissan is niet het meest degelijke Japanse merk.
Citroen C4 Cactus?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:20:05 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168892297
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:15 schreef Frankiee het volgende:

[..]

Wat vind je van de Toyota Corolla, Mazda 3/6 en Nissan Qashqai?
In ieder geval al een veel beter rijtje dan het rijtje waar je eerst mee kwam.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als het je eerste auto is omdat je nog jong bent dat zou ik de meeste Mazda's 6 ook maar links laten liggen, want met een beetje flink motorvermogen ga je als beginnend verzekerde die ook nog jong is leeglopen op de verzekering.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168892302
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:17 schreef Frankiee het volgende:

[..]

Citroen C4 Cactus?
Ik dacht dat je een stoere auto wilde. De cactus is trouwens ook groot en zwaar.

Ga voor een kleine, lichte auto, dat scheelt je een kapitaal aan wegenbelasting en verzekering. Met name die laatste, want je hebt nog geen schadevrije jaren.

Sowieso is het wel een idee om vooraf eens een verzekeringsopgave uit te laten rekenen voor een paar marktplaatskentekens van auto's die je op het oog hebt. Voor WA-verzekering speelt het gewicht van een auto een aanzienlijke rol, dus is het verstandiger om een kleiner model aan te schaffen. Dat scheelt je dan vanzelfsprekend ook in de wegenbelasting en afhankelijk van de ritten die je denkt te gaan maken, kan het ook aanzienlijk schelen in brandstof.

Kijk, als je denkt dat je dagelijks honderd kilometer snelweg pakt, dan zou ik iets als een sedan overwegen, maar zo niet, dan is een kleine middenklasser veel verstandiger.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_168892351
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:20 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik dacht dat je een stoere auto wilde. De cactus is trouwens ook groot en zwaar.

Ga voor een kleine, lichte auto, dat scheelt je een kapitaal aan wegenbelasting en verzekering.
Gewicht is juist enorm laag voor zo'n grote auto: 940 kg
pi_168892360
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

In ieder geval al een veel beter rijtje dan het rijtje waar je eerst mee kwam.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als het je eerste auto is omdat je nog jong bent dat zou ik de meeste Mazda's 6 ook maar links laten liggen, want met een beetje flink motorvermogen ga je als beginnend verzekerde die ook nog jong is leeglopen op de verzekering.
Zijn Audi's en Mercedes' zo slecht?
pi_168892410
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:23 schreef Frankiee het volgende:

[..]

Gewicht is juist enorm laag voor zo'n grote auto: 940 kg
Dat klopt, maar het blijft een grote auto en het blijft 940 kilo (al zal hij vermoedelijk eerder een tarief hoger zitten). Maar ga maar eens rekenen wat je dat extra kost in verzekerinspremie.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_168892425
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:24 schreef Frankiee het volgende:

[..]

Zijn Audi's en Mercedes' zo slecht?
Die vallen af als jij een auto wil die goedkoop in onderhoud is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:30:54 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168892509
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:24 schreef Frankiee het volgende:

[..]

Zijn Audi's en Mercedes' zo slecht?
Nee hoor, als je graag wilt betalen voor de status niet.
En dan zou ik nog bij Audi wegblijven, want het blijft natuurlijk een veredelde Volkswagen.

Maar ik zou eerst eens op independer gaan kijken wat je voor een auto aan verzekering kwijt bent.
En met een budget van 15.000 verwacht ik dat je een auto ook all-risk wilt verzekeren.

Zoek maar eens een paar auto's uit die je interessant denkt te vinden en (dus werkelijk die specifieke auto om te kopen), en gebruik het kenteken om in independer te kijken wat de verzekering je gaat kosten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:37:14 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168892620
Overigens scheelt het bij de verzekeringspremie ook enorm wat voor risico de verzekeraars een bepaald type auto toekennen: jongere in een Honda Civic of Volkswagen Golf: hoofdprijs.

Mijn oudste zoon nam mijn 1997 Civic over en die kostte hem WA-plus meer in de verzekering dan een 107 uit 2008 hem all-risk gekost zou hebben.
Toen hij de Civic 3 jaar later inruilde voor een 5 jaar jongere Vectra ging zijn verzekeringspremie omlaag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168893708
TS, kom eens met wat specifiekere eisen. Er zijn nog 100den auto's die aan deze eisen kunnen voldoen.

- geringe afschrijving - Wat is gering voor jou? Is nogal relatief.
- goedkoop in onderhoud - Zelfde, nogal relatief.
- gemiddeld tot goedkoop in de mrb - Relatief.
- verbruik gemiddeld tot laag - Relatief.

Voor de een is 1000 euro lasten in de maand niets, voor de ander is 100 in de maand al veel.

[ Bericht 18% gewijzigd door Anne op 14-02-2017 18:08:00 ]
Niks interessants hier.
pi_168894225
De eisen in de op zijn vooral gebaseerd op rationele zaken. Hoe zit het met je voorkeur qua:
- merk - Japans, Duits, Frans, Amerikaans. de voor-en nadelen zijn je vast wel bekend, maar het gaat hier om waar je je het best in voelt.
- gebruiksdoel - Wordt het een daily ride naar school/werk, moeten je maten/carpoolcollega's er comfortabel in kunnen zitten, of ga je juist veel spullen vervoeren? Station? Trekhaak, ja/nee?
- presentatie - Wil je ermee gezien worden, of maakt het je juist geen fluit uit hoe je hok eruit ziet?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 18:00:06 #20
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168897998
Peug 308, Renault megane, Volvo V40, Seat Leon zijn leuke auto's die je met zo'n budget kan aanschaffen van mss een paar jaar oud. Auto's schrijven altijd veel af en hoe ouder de auto -en hoe duurder- hoe hoger ook de onderhoudskosten, tenzij je geluk hebt of heel veel weet van auto's en techniek.
pi_168900152
Indien je de verzekeringspremie wilt/kan betalen ga naar BMW Premium Selection via Google en zoek op 17KFP1.

Zit mobiel kan geen directe link plaatsen.

Standaard 24 maanden garantie. Deze weer niet...

/edit
Deze dus

[ Bericht 18% gewijzigd door xaban06 op 14-02-2017 21:14:00 ]
pi_168901632
Gering in ouderhoud? Nieuw hoef je de eerste paar jaar normaliter geen onderhoud te verwachten. Een jaar of 3 sparen en je hebt met spaargeld en inruilwaarde weer een leuke nieuwe.

Afschrijving houdt je toch wel dus besparen op onderhoud is in mijn ogen het meest efficient.

Als het je eerste auto is, en je dus niets om in te ruilen hebt kun je vaak ook nog wel wat van de prijs af krijgen waardoor je net iets hoger dan je budget zou kunnen orienteren. Dan heb je net wat meer keuze voor een kleine middenklasser zoals skoda rapid, renault clio estate of seat ibiza station.

Qua nieuwe auto's heb je wellicht ook het voordeel dat de motoren de modernste, en dus zuinigere, versies hebben dan occasions die al een paar jaar oud zijn?

Op basis van jouw specificaties zou ik dus heroverwegen of je wel een occasion wil.

Kijk anders eens op zomoto.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 februari 2017 @ 22:40:06 #23
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_168907285
Starlet, Saxo, 106, Yaris... Houd je nog een berg geld over ook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 17 februari 2017 @ 21:56:51 #24
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_168971709
Opel Corsa?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_168974600
Eerste auto is om te leren, krassen te maken, dom te doen, en hem naar de sloop brengen.
Neem iets van een euro of 1000 met een jaar APK. Kijk dan volgend jaar of er nog een jaar aan vast kan. Hoe goedkoper je de eerste jaren doorkomt hoe beter.

Sowieso zullen verzekeraars niet happig zijn op iemand met 0 jaren schadevrij, 40k nieuwwaarde en allrisk..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_168978012
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 23:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
Eerste auto is om te leren, krassen te maken, dom te doen, en hem naar de sloop brengen.
Neem iets van een euro of 1000 met een jaar APK. Kijk dan volgend jaar of er nog een jaar aan vast kan. Hoe goedkoper je de eerste jaren doorkomt hoe beter.

Sowieso zullen verzekeraars niet happig zijn op iemand met 0 jaren schadevrij, 40k nieuwwaarde en allrisk..
Dit !

Zonde om gelijk je hele budget aan je eerste auto te verbrassen. Wil je geen afschrijving, koop zo'n auto van rond de 800 tot 1000 euro die wel wat TLC kan gebruiken. Knap het wagentje langzamerhand op (als poetsen, optische gebreken oplossen met materiaal van de sloop) en verkoop hem met wat mazzel voor meer dan dat je hem kocht. Youngtimers kunnen met de tijd ook zeker wel weer in waarde stijgen, maar dan moet je echt mazzel hebben. Denkende aan een 205 GTI of 309gti. Je vind ze nu nog voor een schappelijke prijs, maar ze zullen niet snel meer in waarde dalen als je ze juist behandeld !

Zojuist een 309GTi gezien op mobile.de, voor 7000 euro.. Die prijzen zijn dus al flink in de lift :o

In Friesland staat er 1 te koop voor
¤ 6000,-
.
Wel helemaal in racetrim, maar als je de auto in glorie hersteld, houd je winst over van verkoop racespullen plus dat de auto zijn waarde behoudt + stijgt. En het rijdt standaard al erg leuk ! Edit, ik zie nu APK datum tot 2015.. daar gaat je winst.. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Meike26 op 18-02-2017 10:08:41 ]
  zaterdag 18 februari 2017 @ 10:04:16 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168978121
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:24 schreef Frankiee het volgende:

[..]

Zijn Audi's en Mercedes' zo slecht?
Nee, dat zijn ze niet, maar als je afhankelijk bent van een merkdealer, wel een redelijk dure keuze.

Ga je verder nog meeposten in je topic of zal ik er een slotje op doen? Want je topic voldoet voor geen meter aan de faq, en je bent ook niet heel erg van plan om op vragen in te gaan die daar dus uit voortvloeien.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 18 februari 2017 @ 10:26:20 #28
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_168978412
Mitsubishi Lancer of Carisma, Mazda 323, Toyota Carolla, Honda Accord. En stop de andere 12-13k in je zak.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  zondag 19 februari 2017 @ 13:11:23 #29
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_168999093
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

In ieder geval al een veel beter rijtje dan het rijtje waar je eerst mee kwam.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als het je eerste auto is omdat je nog jong bent dat zou ik de meeste Mazda's 6 ook maar links laten liggen, want met een beetje flink motorvermogen ga je als beginnend verzekerde die ook nog jong is leeglopen op de verzekering.
Die Mazda 6's lust daarnaast ook nog wel wat.
Irene is bae <3
  zondag 19 februari 2017 @ 13:13:06 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168999141
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:11 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Die Mazda 6's lust daarnaast ook nog wel wat.
Ook dat, maar daar heb je zelf nog wat invloed op, de verzekering en MRB niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 19 februari 2017 @ 14:35:25 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169000942
slotje dus.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')