abonnement Unibet Coolblue
pi_168890781
quote:
Marokkaanse Nederlanders zoeken uitwijkplan: voor het geval dat

Marokkaanse Nederlanders zoeken uitwijkplan: voor het geval dat

Aan een leven onder Geert 'minder minder' Wilders moet je toch echt niet denken

ARTIKELNiet dat ze de koffers al hebben gepakt, maar de gedachte aan emigratie spookt door menig Marokkaans-Nederlands hoofd. Want aan een leven onder Geert 'minder minder' Wilders moet je toch echt niet denken.
Lees verder hier... http://www.volkskrant.nl/(...)776428ba9be16822bff7

Wie heeft er eigenlijk niet een plan B tegenwoordig?
Ik wel iig. Ik heb al een mandje aan het stuur van mijn fiets bevestigd voor het hondje.
Een koffer staat gauw klaar en kan op de zadeldrager.
En dan is het ongeveer 8 km fietsen en dan zit ik over de grens.
Als ik 's nachts vertrek en achterlangs door de polder over slecht verlichte landwegen rijdt dan valt dat niet op wrs.
Ik heb aardig wat mensen in mijn TL die Vlaams zijn, die ga ik dan vragen om me verder te helpen.

Ben benieuwd wat jullie plan B is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 14-02-2017 12:10:23 ]
I´m back.
pi_168890810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lees verder hier... http://www.volkskrant.nl/(...)776428ba9be16822bff7

Wie heeft er eigenlijk niet een plan B tegenwoordig?
Ik wel iig. Ik heb al een mandje aan het stuur van mijn fiets bevestigd voor het hondje.
Een koffer staat gauw klaar en kan op de zadeldrager.
En dan is het ongeveer 8 km fietsen en dat zit ik over de grens.
Als ik 's nachts vertrek en achterlangs door de polder over slecht verlichte landwegen rijdt dan valt dat niet op wrs.
Ik heb aardig wat mensen in mijn TL die Vlaams zijn, die ga ik dan vragen om me verder te helpen.

Ben benieuwd wat jullie plan B is.
Tja, als een gedeelte van de Nederlandse bevolking niet meer vrij kan leven dan begrijp ik dat ze willen verhuizen naar een plek waar dat wel kan. Dat is ook het destructieve aan het beleid dat Wilders voor ogen heeft; verschillende regels voor verschillende mensen is per definitie anti-democratisch.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_168890927
Ze krijgen de kans om iets op te bouwen in hun favoriete land, Marokko. Goed plan.
pi_168890932
Zo stroomt ook Frankrijk al een tijdje leeg van joden die zich niet meer veilig vinden. Blijkbaar voelen ze zich veiliger binnen de muren van Israël dan in Parijs.
Beetje apart wel dat dat JUIST komt door de groep vermeld in de OT.
Racist
pi_168890953
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:06 schreef NgInE het volgende:

[..]

Tja, als een gedeelte van de Nederlandse bevolking niet meer vrij kan leven dan begrijp ik dat ze willen verhuizen naar een plek waar dat wel kan. Dat is ook het destructieve aan het beleid dat Wilders voor ogen heeft; verschillende regels voor verschillende mensen is per definitie anti-democratisch.
inderdaad, iedereen gelijk behandelen heeft slechts geleid tot achterbuurten waar je liever niet meer 's avonds komt, extreem hoge criminaliteit onder jongeren bij een bepaalde groep minderheden. 't is precies dit soort gezeik, neeeeeeheeee je mag ze niet anders aanpakken, waardoor de situatie zo heeft kunnen ontsporen. Als men 20 jaar geleden had ingegrepen hadden we nu niet zo met de problemen gezeten. Nu is het inmiddels zo ver heen dat je het niet meer gaat oplossen met zachte maatregelen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:13:24 #6
13250 Lod
Sapere aude!
pi_168890959
Verwende kleuter.
Het gaat even niet zoals jij zou willen en dan gelijk maar janken en weglopen.
GNU Terry Pratchett
pi_168891045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:12 schreef Harlon het volgende:

[..]

inderdaad, iedereen gelijk behandelen heeft slechts geleid tot achterbuurten waar je liever niet meer 's avonds komt, extreem hoge criminaliteit onder jongeren bij een bepaalde groep minderheden. 't is precies dit soort gezeik, neeeeeeheeee je mag ze niet anders aanpakken, waardoor de situatie zo heeft kunnen ontsporen. Als men 20 jaar geleden had ingegrepen hadden we nu niet zo met de problemen gezeten. Nu is het inmiddels zo ver heen dat je het niet meer gaat oplossen met zachte maatregelen.
De problemen die je aankaart bestaan inderdaad, alleen de ''oplossingen'' waar de PVV mee komt gaan niet werken. Een socio-economisch probleem ga je niet oplossen met regeltjes die alleen een bepaalde groep raken.
Kiezers willen gewoon niet horen dat een probleem complex is, tijd gaat kosten om op te lossen ect. Dus stemt men maar op iemand die flink schreeuwt, iedereen zwart maakt die het niet eens met hem is en uiteindelijk maar weinig voor elkaar krijgt.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_168891072
Wat zeuren die Marokkanen nou? Waarschijnlijk hebben we straks een regering met Groenlinks, D66 en PVDA en komen er nog veel meer Marokkaantjes bij.
pi_168891101
Ik heb ook een plan B inderdaad. Ergens waar de zon vaker schijnt dan hier.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:19:49 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168891107
Geen Plan B, lekker vanaf een afstandje kijken hoe NL uit elkaar valt _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:20:03 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168891114
Ik hou mijn visa up to date. Zorg dat mijn tank altijd meer dan half vol is. Hou een redelijke voorraad water in de garage. Sta geregistreerd bij de ambassade.

Als het fout gaat dan is het twee uur rijden naar Qatar of Bahrein. Best Qatar, dat gaat door vrij onbewoond gebied voor het geval de natives onvriendelijk worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:20:51 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168891134
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:20 schreef nixxx het volgende:
Ik hou mijn visa up to date. Zorg dat mijn tank altijd meer dan half vol is. Hou een redelijke voorraad water in de garage. Sta geregistreerd bij de ambassade.

Als het fout gaat dan is het twee uur rijden naar Qatar of Bahrein. Best Qatar, dat gaat door vrij onbewoond gebied voor het geval de natives onvriendelijk worden.
Eerst water, de rest komt later _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:24:07 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168891213
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Eerst water, de rest komt later _O_
5x5gallon flessen voor de waterkoeler normaal gesproken
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_168891297
Gewoon naar Azië verhuizen. Zit alleen nog te twijfelen welk land.
pi_168891312
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:20 schreef nixxx het volgende:
Ik hou mijn visa up to date. Zorg dat mijn tank altijd meer dan half vol is. Hou een redelijke voorraad water in de garage. Sta geregistreerd bij de ambassade.

Als het fout gaat dan is het twee uur rijden naar Qatar of Bahrein. Best Qatar, dat gaat door vrij onbewoond gebied voor het geval de natives onvriendelijk worden.
Wat voor kut land leef jij? :')
pi_168891330
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:16 schreef NgInE het volgende:

[..]

De problemen die je aankaart bestaan inderdaad, alleen de ''oplossingen'' waar de PVV mee komt gaan niet werken. Een socio-economisch probleem ga je niet oplossen met regeltjes die alleen een bepaalde groep raken.
Kiezers willen gewoon niet horen dat een probleem complex is, tijd gaat kosten om op te lossen ect. Dus stemt men maar op iemand die flink schreeuwt, iedereen zwart maakt die het niet eens met hem is en uiteindelijk maar weinig voor elkaar krijgt.
Het probleem was helemaal zo groot nog niet. Maar de signalen waren er duidelijk wel. Inmiddels is het zo ver dat men hun neus op haalt voor de politie, als ze al gepakt worden (en die kans is erg klein) dan krijgen ze meestal een taakstraf (waar ze niet heen gaan) of ze moeten een paar weekjes op een kamer zitten met een dikke tv + console. Verder worden Nederlanders vooral door deze houding als slap gezien, het feit dat ze niet gestraft worden (in hun optiek) zorgt er voor dat men inmiddels dingen als tasjesroof als een beetje kattenkwaad ziet. Onderwijs helpt hier niet tegen want "kazen luister je niet naar" en arabieren onderling helpen elkaar dus dat schiet ook niet op. Het probleem is complex, zeker, maar het probleem beperkt zich tot een bevolkingsgroep. Ik heb er zowel als jongerenwerker, docent en docent in de jeugdgevangenis meer dan voldoende mee te maken gehad en in mijn ervaring hoef je bij een dikke meerderheid van die bevolkingsgroep het niet eens meer te proberen, die zijn totaal verneukt. Oh en ze trekken hun jonge neefjes en broertjes er op heel erg jonge leeftijd in, dus je hoeft het ook niet van de volgende generatie te verwachten. Criminaliteit word ook niet als verkeerd gezien zolang iemand maar zorgt voor z'n familie. Geen redden meer aan.


niet alsof de PVV dat wel even gaat oplossen, maar het is niet alsof de gevestigde politiek het niet zo ver heeft laten komen. Totaal niet verbaasd dat er dan mensen zijn die achter zo iemand aan gaan rennen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_168891370
Wilders heeft gezegd dat "iedereen die zich aan de regels houdt welkom is om te blijven en gelijk is voor iedereen". Dat zal dan wel een onmogelijke opgave zijn.. je aan de regels houden.. dan moet er een Plan B komen.. vluchten.. met behoud van uitkering
standaarddrinker
pi_168891372
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:28 schreef 6star6lord6 het volgende:
Gewoon naar Azië verhuizen. Zit alleen nog te twijfelen welk land.
Rusland verre oosten. Dat is redelijk dunbevolkt en zit je veilig.
Ура для россии
pi_168891397
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:31 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Rusland verre oosten. Dat is redelijk dunbevolkt en zit je veilig.
Dacht meer aan Hong Kong, Japan of zuid Korea.
pi_168891498
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:32 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Dacht meer aan Hong Kong, Japan of zuid Korea.
Zou Thailand doen. :Y
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:38:59 #21
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168891541
Jammere is dan wel weer dat de Marokkanen die zo'n PlanB hebben en hier bewust mee bezig zijn, meestal de mensen zijn die je wel hebben kunt in een land. Het gajes blijft gewoon waarschijnlijk.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168891548
Op Aliyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........................ naar Israel *O* *O* *O* en van daaruit kijken hoe Europe uiteen valt.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:40:18 #23
455560 Logic91
Always stay rational
pi_168891561
Waar the fuck moet ik naartoe? Wilders heeft toch tienduizend keer gezegd dat mensen die geïntegreerd zijn nergens voor bang hoeven te zijn? Moet ik verhuizen naar een land wat ik alleen maar van vakanties ken?

I'm not going anywhere. Geen ''Plan B'' dus.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_168891591
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:19 schreef Dven het volgende:
Geen Plan B, lekker vanaf een afstandje kijken hoe NL uit elkaar valt _O_
Dit is een van de meest stereotyperende troll reacties ooit.
Nederland draait trouwens goed, heeft een grote economie en is een van de rijkste landen in de wereld. Bulgarije valt eerder uit elkaar met jullie armoede.
En als de Turken weer ottomaanse ideeën krijgen zijn jullie in oorlog met dat land.

Niet lullen autistische zwerver
pi_168891607
Zij hebben de Nederlanders murw gebeukt en zoeken als sprinkhanen nieuwe slachtoffers.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:42:26 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168891615
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lees verder hier... http://www.volkskrant.nl/(...)776428ba9be16822bff7

Wie heeft er eigenlijk niet een plan B tegenwoordig?
Ik wel iig. Ik heb al een mandje aan het stuur van mijn fiets bevestigd voor het hondje.
Een koffer staat gauw klaar en kan op de zadeldrager.
En dan is het ongeveer 8 km fietsen en dan zit ik over de grens.
Als ik 's nachts vertrek en achterlangs door de polder over slecht verlichte landwegen rijdt dan valt dat niet op wrs.
Ik heb aardig wat mensen in mijn TL die Vlaams zijn, die ga ik dan vragen om me verder te helpen.

Ben benieuwd wat jullie plan B is.
Ik zie het al voor me, Ryan3 die met het hondje in het stuurmandje en een valies vol onderbroeken en tandenborstels over donkere weggetjes naar Vlaanderen fietst! Op de vlucht voor wat eigenlijk?

Als de vlam in de pan slaat dan brandt België onvermijdelijk ook.

Ik heb een omheind en veilig kavel, dat vrijwel onzichtbaar is vanaf de openbare weg. Eigen water, eigen houtvoorraad, drie haarden, zonnepanelen, moestuin, kippen, boomgaard. Hold your ground
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:42:44 #27
13913 Salah-al-Din
Righteousness of the faith
pi_168891621
Misschien dat de joden nu weer durven terug te komen
Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
pi_168891640
Door om zo een reden te verhuizen geef je het land gewonnen en dat wordt vooral problematisch voor de mensen die het zich niet kunnen veroorloven te vluchten. Dat je vlucht als het geweld losbarst is één ding, maar als er populisten aan de macht komen is het nog lang niet zo ver. Help ze niet de rechtstaat af te breken door als tegenstanders te vluchten.
pi_168891645
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:12 schreef Harlon het volgende:

[..]

inderdaad, iedereen gelijk behandelen heeft slechts geleid tot achterbuurten waar je liever niet meer 's avonds komt, extreem hoge criminaliteit onder jongeren bij een bepaalde groep minderheden. 't is precies dit soort gezeik, neeeeeeheeee je mag ze niet anders aanpakken, waardoor de situatie zo heeft kunnen ontsporen. Als men 20 jaar geleden had ingegrepen hadden we nu niet zo met de problemen gezeten. Nu is het inmiddels zo ver heen dat je het niet meer gaat oplossen met zachte maatregelen.
Er is een verschil tussen aanpakken en anders behandelen.
De mogelijkheden aan te pakken waren er en zijn er al, het schort aan handhaving.

Daarvoor hoef je niet anders te behandelen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168891683
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me, Ryan3 die met het hondje in het stuurmandje en een valies vol onderbroeken en tandenborstels over donkere weggetjes naar Vlaanderen fietst! Op de vlucht voor wat eigenlijk?
Dat is de romantiek van het vluchteling zijn hè... Op de vlucht in dit geval, omdat "met mij ook nog wel afgerekend gaat worden", zoals ik tijdje geleden las, daarom.
quote:
Als de vlam in de pan slaat dan brandt België onvermijdelijk ook.

Ik heb een omheind en veilig kavel, dat vrijwel onzichtbaar is vanaf de openbare weg. Eigen water, eigen houtvoorraad, drie haarden, zonnepanelen, moestuin, kippen, boomgaard. Hold your ground
Prepper?
I´m back.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 14 februari 2017 @ 12:45:46 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168891698
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:42 schreef LXIV het volgende:

Ik heb een omheind en veilig kavel, dat vrijwel onzichtbaar is vanaf de openbare weg. Eigen water, eigen houtvoorraad, drie haarden, zonnepanelen, moestuin, kippen, boomgaard. Hold your ground
En een Glock
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:47:46 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168891746
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is de romantiek van het vluchteling zijn hè... Op de vlucht in dit geval, omdat "met mij ook nog wel afgerekend gaat worden", zoals ik tijdje geleden las, daarom.
Voor jou is er geen scenario denkbaar waarin het goed afloopt inderdaad. Of je wordt als ongelovige, of als landverrader omgebracht. Als ik jou was zou ik hopen op het tweede, dan gebeurt het waarschijnlijk nog op een beschaafde manier.
quote:
Prepper?
Niet echt, die zonnepanelen en dat water heb ik gewoon omdat dit geld bespaart, die kippen en die moestuin voor de lol.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:50:39 #33
13913 Salah-al-Din
Righteousness of the faith
pi_168891800
De Marokkanen zouden het probleem niet moeten zijn. Als de burgeroorlog begint dan zijn die zwaar in de minderheid. Het echte probleem zijn de gutmenschen. Er zijn meer gutmenschen dan Marokkanen.

Dat is het probleem in een notendop: Marokkanen, Turken etc zijn relatief sterk omdat ze voor elkaar opkomen. Nederlanders gaan juist tegen elkaar vechten.
Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:50:50 #34
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_168891803
Wat een huichelaars zeg. Het is al 1000x uitgelegd dat 'minder minder' slaat op minder immigratie en minder criminaliteit. En dat weten ze donders goed. Zolang je je als Marokkaan netjes gedraagt, heb je ook onder Wilders totaal niets te vrezen. Hij gaat niemand deporteren, er komen geen concentratiekampen en er worden geen moskeeën gesloopt.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:51:39 #35
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168891816
5x Daags voor Minder Minder Minder Kaffers bidden en dan dit. _O-
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:51:40 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168891818
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:50 schreef Salah-al-Din het volgende:
De Marokkanen zouden het probleem niet moeten zijn. Als de burgeroorlog begint dan zijn die zwaar in de minderheid. Het echte probleem zijn de gutmenschen. Er zijn meer gutmenschen dan Marokkanen.

Dat is het probleem in een notendop: Marokkanen, Turken etc zijn relatief sterk omdat ze voor elkaar opkomen. Nederlanders gaan juist tegen elkaar vechten.
Marokkanen zijn ook geen verraders
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_168891830
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Hij gaat niemand deporteren, er komen geen concentratiekampen en er worden geen moskeeën gesloopt.
:')_!
pi_168891836
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:16 schreef NgInE het volgende:

[..]

De problemen die je aankaart bestaan inderdaad, alleen de ''oplossingen'' waar de PVV mee komt gaan niet werken. Een socio-economisch probleem ga je niet oplossen met regeltjes die alleen een bepaalde groep raken.
Kiezers willen gewoon niet horen dat een probleem complex is, tijd gaat kosten om op te lossen ect. Dus stemt men maar op iemand die flink schreeuwt, iedereen zwart maakt die het niet eens met hem is en uiteindelijk maar weinig voor elkaar krijgt.
:') Heb je die bagger weer. Het is géén socio-economisch probleem. Het is een probleem veroorzaakt door luie, lamlendige tyfus ouders, die weigeren om hun kut zoontjes netjes op te voeden, Nederlands als voertaal te gebruiken (zodat ze een normaal niveau taalbeheersing hebben en houden) en in doorsnee met hun rug naar de NL-se samenleving staan.

Voor de Turken komt daar dan nog bij dat ze geilen op die megalomane hondenneuker Erdolf.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:55:23 #39
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_168891871
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat een huichelaars zeg. Het is al 1000x uitgelegd dat 'minder minder' slaat op minder immigratie en minder criminaliteit. En dat weten ze donders goed. Zolang je je als Marokkaan netjes gedraagt, heb je ook onder Wilders totaal niets te vrezen. Hij gaat niemand deporteren, er komen geen concentratiekampen en er worden geen moskeeën gesloopt.
Ik hoorde toch echt gewoon meer of midner Marokkanen aan voorafgaan.

Het is maar hoe je het interpretert. Als ik minder joden roep dan zit ik in de bak voor planning tot genocide. Dat mag dan weer niet.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_168891875
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:52 schreef stopnaald het volgende:

[..]

:') Heb je die bagger weer. Het is géén socio-economisch probleem.
:')
pi_168891942
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:29 schreef Harlon het volgende:

[..]

Het probleem was helemaal zo groot nog niet. Maar de signalen waren er duidelijk wel. Inmiddels is het zo ver dat men hun neus op haalt voor de politie, als ze al gepakt worden (en die kans is erg klein) dan krijgen ze meestal een taakstraf (waar ze niet heen gaan) of ze moeten een paar weekjes op een kamer zitten met een dikke tv + console. Verder worden Nederlanders vooral door deze houding als slap gezien, het feit dat ze niet gestraft worden (in hun optiek) zorgt er voor dat men inmiddels dingen als tasjesroof als een beetje kattenkwaad ziet. Onderwijs helpt hier niet tegen want "kazen luister je niet naar" en arabieren onderling helpen elkaar dus dat schiet ook niet op. Het probleem is complex, zeker, maar het probleem beperkt zich tot een bevolkingsgroep. Ik heb er zowel als jongerenwerker, docent en docent in de jeugdgevangenis meer dan voldoende mee te maken gehad en in mijn ervaring hoef je bij een dikke meerderheid van die bevolkingsgroep het niet eens meer te proberen, die zijn totaal verneukt. Oh en ze trekken hun jonge neefjes en broertjes er op heel erg jonge leeftijd in, dus je hoeft het ook niet van de volgende generatie te verwachten. Criminaliteit word ook niet als verkeerd gezien zolang iemand maar zorgt voor z'n familie. Geen redden meer aan.

niet alsof de PVV dat wel even gaat oplossen, maar het is niet alsof de gevestigde politiek het niet zo ver heeft laten komen. Totaal niet verbaasd dat er dan mensen zijn die achter zo iemand aan gaan rennen.
Dit dus. Maar het de mythe van "socio-economisch probleem" aka het gebrek aan stageplaatsen (alsof dat tuig er ook maar een seconde over piekert om ooit een dag eerlijk werk te verrichten), moet wel in stand blijven.....

En nee, de ouders zijn geen haar beter, die houden hun zoontjes/neefjes de hand boven het hoofd en zoveel als mogelijk uit de wind. Opvoeden? Als ie maar lief is voor z'n moeder en zegt dat ie een vroom moslim is, is het al genoeg. Wat ie buitenshuis allemaal uitvreet interesseert ze niet.
pi_168891947
Ik stel voor een afrikaans land. Wellicht Marokko. Mij maakt het in ieder geval geen flikker uit. Zielige kutkneuzen. Iedere Nederlander het leven zuur maken en als ze zelf een heel klein beetje last eventueel kunnen krijgen (ingegeven door Trump die zo ongelooflijk racistisch is, niet te geloven en Nederland is ook de 51ste staat van de VS in principe dus ja..) omdat de uitkering met 5% gekort wordt wegvluchten. Haha....

Verder gewoon bullshit nieuws. Er zijn drie achterlijke facebook-marokkanen die dit gezegd hebben en nu heeft dus iedere marokkaan in Nederland een 'plan B' omdat de Nederlandse Trump straks president kan worden.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168891979
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me, Ryan3 die met het hondje in het stuurmandje en een valies vol onderbroeken en tandenborstels over donkere weggetjes naar Vlaanderen fietst! Op de vlucht voor wat eigenlijk?

Als de vlam in de pan slaat dan brandt België onvermijdelijk ook.

Ik heb een omheind en veilig kavel, dat vrijwel onzichtbaar is vanaf de openbare weg. Eigen water, eigen houtvoorraad, drie haarden, zonnepanelen, moestuin, kippen, boomgaard. Hold your ground
Da's helaas niet voor iedereen weggelegd....
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:01:47 #44
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168891986
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:04 schreef Ryan3 het volgende:
Ben benieuwd wat jullie plan B is.

Plan B is Eurabië tijdig verlaten. Heb je daar onvoldoende financiële middelen voor dan moet je een plan C hebben: tijdig de luwte opzoeken in een afgelegen kleine gesloten (christelijke) gemeenschap, je huis beveiligen, een vechtsport leren en jezelf bewapenen waar o.a. Duitsers al mee begonnen zijn.
pi_168892016
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:50 schreef Salah-al-Din het volgende:
De Marokkanen zouden het probleem niet moeten zijn. Als de burgeroorlog begint dan zijn die zwaar in de minderheid. Het echte probleem zijn de gutmenschen. Er zijn meer gutmenschen dan Marokkanen.

Dat is het probleem in een notendop: Marokkanen, Turken etc zijn relatief sterk omdat ze voor elkaar opkomen. Nederlanders gaan juist tegen elkaar vechten.
Helaas moet ik daarin gelijk geven.
pi_168892018
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen aanpakken en anders behandelen.
De mogelijkheden aan te pakken waren er en zijn er al, het schort aan handhaving.

Daarvoor hoef je niet anders te behandelen.
? als ze gepakt worden worden ze bestraft volgens het nederlandse strafrecht en dat zien ze totaal niet als straf. Taakstraf voor overvalletje ofzo, HAHAHAHAHHA. ga toch niet, lekker boeiend.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_168892037
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:28 schreef 6star6lord6 het volgende:
Gewoon naar Azië verhuizen. Zit alleen nog te twijfelen welk land.
Dan zou ik eerder naar australie of nieuw zeeland gaan.

In azie kan ook nog het nodige gaan rommelen vanwege de expansiedrift van china in de zuid chinese zee, noord korea, china's verhoudingen met taiwan.
pi_168892048
Als die figuren echt uit zichzelf al Nederland gaan verlaten is dat wel een extra stukje motivatie om PVV te stemmen.
pi_168892055
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me, Ryan3 die met het hondje in het stuurmandje en een valies vol onderbroeken en tandenborstels over donkere weggetjes naar Vlaanderen fietst! Op de vlucht voor wat eigenlijk?

Als de vlam in de pan slaat dan brandt België onvermijdelijk ook.

Ik heb een omheind en veilig kavel, dat vrijwel onzichtbaar is vanaf de openbare weg. Eigen water, eigen houtvoorraad, drie haarden, zonnepanelen, moestuin, kippen, boomgaard. Hold your ground
Dus jij gaat de grote fok opvang plek worden. :P
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:06:42 #50
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_168892074
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lees verder hier... http://www.volkskrant.nl/(...)776428ba9be16822bff7

Wie heeft er eigenlijk niet een plan B tegenwoordig?
Ik wel iig. Ik heb al een mandje aan het stuur van mijn fiets bevestigd voor het hondje.
Een koffer staat gauw klaar en kan op de zadeldrager.
En dan is het ongeveer 8 km fietsen en dan zit ik over de grens.
Als ik 's nachts vertrek en achterlangs door de polder over slecht verlichte landwegen rijdt dan valt dat niet op wrs.
Ik heb aardig wat mensen in mijn TL die Vlaams zijn, die ga ik dan vragen om me verder te helpen.

Ben benieuwd wat jullie plan B is.
Vluchten naar Vlaanderen is net zoiets als vluchten naar Aleppo.
pi_168892121
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:42 schreef LXIV het volgende:

Ik heb een omheind en veilig kavel, dat vrijwel onzichtbaar is vanaf de openbare weg. Eigen water, eigen houtvoorraad, drie haarden, zonnepanelen, moestuin, kippen, boomgaard. Hold your ground
En ik heb wat wapens op voorraad zodat ik ongestraft mensen zoals jij met een bezoekje kan vereren ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_168892126
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Als die figuren echt uit zichzelf al Nederland gaan verlaten is dat wel een extra stukje motivatie om PVV te stemmen.
Half Hollywood zou de USA verlaten als Trump president zou worden.. juich niet te vroeg..
standaarddrinker
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:10:33 #53
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168892143
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus jij gaat de grote fok opvang plek worden. :P
Gewetensvraag: zou je je schuilkelder openstellen voor de linkse FOK!club / DENK-trollen?

Ik niet.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:11:13 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168892149
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:01 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Da's helaas niet voor iedereen weggelegd....
Je kiest toch zelf of je in een dorp of in een stad wil wonen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:12:10 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168892166
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus jij gaat de grote fok opvang plek worden. :P
Ik kan denk ik hooguit 30 mensen kwijt. Enkel vrouwen tussen de 18 en de 38 helaas.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:17:56 #56
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168892264
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:19 schreef Dven het volgende:
Geen Plan B, lekker vanaf een afstandje kijken hoe NL uit elkaar valt _O_
Nou nou...
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:18:45 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168892277
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:10 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Gewetensvraag: zou je je schuilkelder openstellen voor de linkse FOK!club / DENK-trollen?

Ik niet.
Zegt alweer genoeg over je (verrotte) persoonlijkheid natuurlijk :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:21:20 #58
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168892317
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:41 schreef Zalmplaat010 het volgende:

[..]

Dit is een van de meest stereotyperende troll reacties ooit.
Nederland draait trouwens goed, heeft een grote economie en is een van de rijkste landen in de wereld. Bulgarije valt eerder uit elkaar met jullie armoede.
En als de Turken weer ottomaanse ideeën krijgen zijn jullie in oorlog met dat land.

Niet lullen autistische zwerver
Denk het niet.
Overigens als de Turken hier aan beginnen springen de Russen wel bij EN de Serven.
Die weten hier wel raad mee. :Y
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:22:43 #59
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168892340
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Zegt alweer genoeg over je (verrotte) persoonlijkheid natuurlijk :D
Mijizelf en andere onderduikers niet in gevaar brengen is gewoon verantwoordelijkheid nemen. Jij en je vrienden komen er bij mij niet in. Punt.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:23:35 #60
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168892352
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou nou...
Ik zou er oprecht niet minder om slapen. Buiten dat staat het garant voor een hoop lachen, gieren en brullen hier op Fok! _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:25:08 #61
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168892386
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik zou er oprecht niet minder om slapen. Buiten dat staat het garant voor een hoop lachen, gieren en brullen hier op Fok! _O_
Behalve voor mijn familie in NL dan.
Als ze aan NL of BG komen dan pak ik de wapens op, dat weet ik wel....
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:25:49 #62
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_168892397
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:31 schreef DrDentz het volgende:
Wilders heeft gezegd dat "iedereen die zich aan de regels houdt welkom is om te blijven en gelijk is voor iedereen". Dat zal dan wel een onmogelijke opgave zijn.. je aan de regels houden.. dan moet er een Plan B komen.. vluchten.. met behoud van uitkering
Het probleem is juist dat onder Wilders zijn plannen de regels niet hetzelfde zijn voor iedereen.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:26:04 #63
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168892400
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:25 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat onder Wilders zijn plannen de regels niet hetzelfde zijn voor iedereen.
Ga dan!
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:28:32 #64
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168892451
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Denk het niet.
Overigens als de Turken hier aan beginnen springen de Russen wel bij EN de Serven.
Die weten hier wel raad mee. :Y
De Russen zijn juist dikke vrienden nu met het Turkije van Erdogan. En de Serven weer vrienden van de Russen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:29:39 #65
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_168892476
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:26 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ga dan!
India lijkt mij wel een leuk land. Ik hou erg van Bollywood movies, misschien kan ik een carrière maken als een Bollywood acteur daar.

Niet dat ik me laat verjagen door stumperds zoals jij. Ik wilde gewoon even vermelden wat ik voel voor India.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:30:36 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168892501
Ik wil wel naar Pakistan, dat hele Valentijns-gedoe komt me toch de neus uit.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:31:33 #67
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168892520
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Denk het niet.
Overigens als de Turken hier aan beginnen springen de Russen wel bij EN de Serven.
Die weten hier wel raad mee. :Y
Ergens wel grappig zo'n opmerking aangezien z'n ideologische metgezellen de Slaven als grote hoop in bange dagen zien. Maar de wens om repliek te geven was waarschijnlijk groter dan de nood om eigen logica aan te houden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:32:22 #68
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168892537
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:22 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Mijizelf en andere onderduikers niet in gevaar brengen is gewoon verantwoordelijkheid nemen. Jij en je vrienden komen er bij mij niet in. Punt.
Het is maar een verknipt wereldje daar in je bovenkamer :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:33:28 #69
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168892553
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:29 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

India lijkt mij wel een leuk land. Ik hou erg van Bollywood movies, misschien kan ik een carrière maken als een Bollywood acteur daar.

Niet dat ik me laat verjagen door stumperds zoals jij. Ik wilde gewoon even vermelden wat ik voel voor India.
Hoeveel heb je nodig om daadwerkelijk te gaan?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:36:15 #70
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168892601
Toch wel grappig. Al dat gezooi over hoe deze mensen hier zich nu thuis voelen en het ook hun land is... en dat ze hier zijn om Nederland samen op te bouwen tot een mooi land etc...

Bij minste geringste staat er al een horde klaar met de koffers om betere orden op te zoeken.

Nou doei, hea.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:39:06 #71
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168892662
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:25 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Behalve voor mijn familie in NL dan.
Als ze aan NL of BG komen dan pak ik de wapens op, dat weet ik wel....
Meh, zolang het bij NL blijft zal ik nog op m'n gemak een Kamenitza of twee opentrekken :{ Laat ze maar een keer aan de andere kant aan de poorten rammelen _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168892670
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik kan denk ik hooguit 30 mensen kwijt. Enkel vrouwen tussen de 18 en de 38 helaas.
Dus hakuna ga je wel opvangen. :D
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:39:30 #73
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168892674
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

De Russen zijn juist dikke vrienden nu met het Turkije van Erdogan. En de Serven weer vrienden van de Russen.
:?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:40:51 #74
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168892700
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:39 schreef Dven het volgende:

[..]

:?
Ik denk dat de Russen niet gaan bijspringen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:41:33 #75
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_168892719
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:33 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Hoeveel heb je nodig om daadwerkelijk te gaan?
Geen nut om dat te vermelden aangezien jij het toch nooit kan betalen.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_168892725
Gratis koffers geven :W
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:41:58 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168892726
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:36 schreef SpecialK het volgende:
Toch wel grappig. Al dat gezooi over hoe deze mensen hier zich nu thuis voelen en het ook hun land is... en dat ze hier zijn om Nederland samen op te bouwen tot een mooi land etc...

Bij minste geringste staat er al een horde klaar met de koffers om betere orden op te zoeken.

Nou doei, hea.
Dat was na WWII niet anders hoor :) Australië is nu nog dankbaar voor alle Nederlanders die na de oorlog die kant op gevlucht zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168892756
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik kan denk ik hooguit 30 mensen kwijt. Enkel vrouwen tussen de 18 en de 38 helaas.
Tip: loop alvast de aanbiedingen maandverband en tampons af de komende tijd.
I´m back.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:43:53 #79
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168892762
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat was na WWII niet anders hoor :) Australië is nu nog dankbaar voor alle Nederlanders die na de oorlog die kant op gevlucht zijn.
Je ziet het verschil niet tussen WWII en een politieke partij die misschien binnen onze rechtsstructuur wat meer macht krijgt dan gebruikelijk?

Want ik vind dat soort melodrama best wel kwalijk. En eigenlijk een stuk gevaarlijker dan de gedachte dat Wilders misschien gaat regeren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:44:09 #80
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168892770
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat de Russen niet gaan bijspringen.
Ik vraag me vooral af waar je vandaan haalt dat de Russen en Turken dikke maatjes zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168892781
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:09 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Half Hollywood zou de USA verlaten als Trump president zou worden.. juich niet te vroeg..
En die sukkels hebben ook de middelen om het daadwerkelijk te doen. Maar ja, veel geblaat en uiteindelijk toch liever Beverly Hills want dan kun je naar je nieuwe job voor de laatste kutfilm rijden als het nodig is. Als je ergens in Canada zit zal Spielberg misschien 2 keer denken om je ongetalenteerde reet uit te nodigen voor een auditie, zeker omdat je alle feestjes mist. :r :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 14 februari 2017 @ 13:44:46 #82
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168892789
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik vraag me vooral af waar je vandaan haalt dat de Russen en Turken dikke maatjes zijn.
Vroeger al niet, nu niet en in de toekomst ook niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_168892799
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor jou is er geen scenario denkbaar waarin het goed afloopt inderdaad. Of je wordt als ongelovige, of als landverrader omgebracht. Als ik jou was zou ik hopen op het tweede, dan gebeurt het waarschijnlijk nog op een beschaafde manier.

Klopt idd, ben hoe dan ook op een dag de sjaak, vrees ik. Loop nu alvast met zonnebril rond, dus dan herkennen de mensen je ook niet zo gauw.
I´m back.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:45:20 #84
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168892801
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik vraag me vooral af waar je vandaan haalt dat de Russen en Turken dikke maatjes zijn.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-vrienden~a4354418/

En er is meer te vinden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:45:34 #85
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168892807
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je ziet het verschil niet tussen WWII en een politieke partij die misschien binnen onze rechtsstructuur wat meer macht krijgt dan gebruikelijk?

Want ik vind dat soort melodrama best wel kwalijk. En eigenlijk een stuk gevaarlijker dan de gedachte dat Wilders misschien gaat regeren.
Meer om aan te geven dat mensen altijd al hebben klaargestaan om de koffers te pakken he. Ik heb het ook nadrukkelijk over na WWII
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168892811
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:25 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat onder Wilders zijn plannen de regels niet hetzelfde zijn voor iedereen.
Dus ik mag meer dan een Marokkaan?
standaarddrinker
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:47:29 #87
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168892851
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Vroeger al niet, nu niet en in de toekomst ook niet.
Dat was mijn idee ook, zeker na de ontwikkelingen in 2016 niet. Ook vandaag de dag raadt Rusland zijn inwoners aan vooral niet naar Turkije te gaan. Wat direct ook weer de redding van het Griekse toerisme is geweest _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:48:41 #88
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168892870
quote:
Nou, uit dat hele artikel blijkt inderdaad dat het dikke maatjes zijn :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:49:07 #89
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_168892886
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:45 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dus ik mag meer dan een Marokkaan?
Jij als niet-moslim mag meer dan een moslim. Als hij zijn plannen daadwerkelijk kan en gaat uitvoeren natuurlijk.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_168892893
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:01 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Plan B is Eurabië tijdig verlaten. Heb je daar onvoldoende financiële middelen voor dan moet je een plan C hebben: tijdig de luwte opzoeken in een afgelegen kleine gesloten (christelijke) gemeenschap, je huis beveiligen, een vechtsport leren en jezelf bewapenen waar o.a. Duitsers al mee begonnen zijn.
Owh, dat heb ik allemaal al. :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_168892917
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:49 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Jij als niet-moslim mag meer dan een moslim. Als hij zijn plannen daadwerkelijk kan en gaat uitvoeren natuurlijk.
Wat mag ik dan doen wat een moslim niet mag? Mag ik met een hoofddoekje op mijn paspoort foto?
standaarddrinker
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:50:56 #92
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168892931
Net zo'n grote dramaqueens als de pvv'ers die gillen dat Europa over 20 jaar een islamitisch continent is.
pi_168892969
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:50 schreef Twiitch het volgende:
Net zo'n grote dramaqueens als de pvv'ers die gillen dat Europa over 20 jaar een islamitisch continent is.
We zitten al op hoeveel %?
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:53:18 #94
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_168892989
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:50 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Wat mag ik dan doen wat een moslim niet mag? Mag ik met een hoofddoekje op mijn paspoort foto?
Kom op kan dat is kinderachtig. Je weet best wat ik bedoel. Iemand die moslim wil zijn en zijn religie in vrijheid wil beoefenen wordt beperkt in zijn rechten. Ja als jij moslims zou willen woorden, dan heb jij daar ook last van, maar we weten best dat er weinig niet-moslims zijn die moslim willen worden, die mensen hebben dus persoonlijk geen last van.

Het is hetzelfde argument dat de religie gekkies in de VS gebruiken tegen homo's. 'Homos hebben wel gelijke rechten want ze mogen gewoon met iemand van het ander geslacht trouwen terwijl niet homo's niet met iemand van hetzelfde geslacht mogen trouwen'.

[ Bericht 13% gewijzigd door WoordenShuffelaar op 14-02-2017 13:58:20 ]
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_168892990
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:03 schreef Harlon het volgende:

[..]

? als ze gepakt worden worden ze bestraft volgens het nederlandse strafrecht en dat zien ze totaal niet als straf. Taakstraf voor overvalletje ofzo, HAHAHAHAHHA. ga toch niet, lekker boeiend.
Dat is dus wat ik een handhavingsprobleem noem, want de wet geeft ruimte voor meer straf, serieuzere straf.
Dat er veelste vaak wordt gekozen voor milde straffen zie ik idd als een probleem. Maar daarvoor hoeven niet groepen anders dan anderen te gaan behandelen of wetten te veranderen. Er is ruimte het strakker aan te pakken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:53:49 #96
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168892999
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:50 schreef Twiitch het volgende:
Net zo'n grote dramaqueens als de pvv'ers die gillen dat Europa over 20 jaar een islamitisch continent is.
Niet alvast je tulband en Keffiyeh klaar hebben liggen voor wanneer de grote Islamisering over een paar jaar begint :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:56:08 #97
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168893055
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Meer om aan te geven dat mensen altijd al hebben klaargestaan om de koffers te pakken he. Ik heb het ook nadrukkelijk over na WWII
Geloof ik niet zo in. Pas toen Hitler Polen binnen viel en het duidelijk werd dat de verdragen cascade ging struikelen gingen mensen pas "plannen maken". Misschien de wat heftigere signalen dat de pleuris ging uitbregen ervoor maar meer ook niet.

Nogal een contrast met een Marokkaan die bij minste of geringst al vocaal loopt te doen over het feit dat hij klaar staat om te vertrekken.

Ik moet zeggen. Doe maar vast want moeite stoppen in je land lijkt bij veel van dit soort migranten een soort vies idee te zijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_168893102
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:53 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Kom op kan dat is kinderachtig. Je weet best wat ik bedoel. Iemand die moslim wil zijn en zijn religie in vrijheid wil beoefenen wordt beperkt in zijn rechten. Ja als jij moslims zou willen woorden, dan heb jij daar ook last van, maar we weten best dat er weinig niet-moslims zijn die moslim willen worden, die mensen hebben dus persoonlijk geen last van.
Maarja, dan heb je het over een ideologie, iemand die bijvoorbeeld nazi wil zijn mag ook niet marcherend over straat met hakenkruizen en Duitse strijdkreten door de stad laten galmen en Mein Kampfs uitdelen, nazi's worden hier in hun vrijheid beperkt en daar klagen moslims weer niet over.
standaarddrinker
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:58:42 #99
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168893128
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:56 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Geloof ik niet zo in. Pas toen Hitler Polen binnen viel en het duidelijk werd dat de verdragen cascade ging struikelen gingen mensen pas "plannen maken". Misschien de wat heftigere signalen dat de pleuris ging uitbregen ervoor maar meer ook niet.

Nogal een contrast met een Marokkaan die bij minste of geringst al vocaal loopt te doen over het feit dat hij klaar staat om te vertrekken.

Ik moet zeggen. Doe maar vast want moeite stoppen in je land lijkt bij veel van dit soort migranten een soort vies idee te zijn.
Moeite in je land stoppen vind ik sowieso een beetje een middeleeuwse gedachtegang. Je bent wel weer heer en meester in het overdrijven. Bij het minste of geringste vocale Marokkanen die willen vertrekken _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:59:35 #100
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168893154
Tevens : 'Stop volgen' gedrukt. Reageren hoeft niet meer.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168893204
zonder uitkeringen waren ze allang vertrokken.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:02:53 #102
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_168893221
quote:
Op de spaarrekening van Tim Robbe (39) en zijn vrouw Noura Robbe-Amir (37) staat sinds kort een bedrag klaar. Bestemming: Plan B. Het echtpaar uit Nieuwegein heeft geld apart gezet om als het moet snel een vlucht uit Nederland te financieren. Het bedrag is genoeg voor een enkele reis Canada voor het hele gezin - genoeg ook om het daar in elk geval een jaar uit te houden.
Hebben Nederlandse Marokannen een hekel aan Marokko ofzo? Waarom hebben dit soort mensen überhaupt nog een Marokkaans paspoort?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:04:34 #103
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_168893249
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:57 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maarja, dan heb je het over een ideologie, iemand die bijvoorbeeld nazi wil zijn mag ook niet marcherend over straat met hakenkruizen en Duitse strijdkreten door de stad laten galmen en Mein Kampfs uitdelen, nazi's worden hier in hun vrijheid beperkt en daar klagen moslims weer niet over.
Ik heb er dan ook niets tegen als het verboden wordt dat moslims op straat gaan schreeuwen dat alle niet moslims dood moeten ofzo. Als Wilders het had gemunt op radicale islam, dan zou ik het met hem eens zijn geweest.


Mijn ouders zijn aardige mensen die prima kunnen opschieten met hun Nederlandse buren en willen niemand bekeren. Wat is er mis mee als ze gewoon naar de lokale moskee kunnen, mijn moeder een hoofddoek mag dragen waar ze het wilt dragen en dat ze de koran kunnen kopen bij de lokale koranboer?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_168893253
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:02 schreef YazooW het volgende:

[..]

Hebben Nederlandse Marokannen een hekel aan Marokko ofzo? Waarom hebben dit soort mensen überhaupt nog een Marokkaans paspoort?
Alsof je zomaar Canada inkomt en daar een jaar mag blijven.
pi_168893267
Overigens Ali B. schijnt alleen maar een plan A. te hebben.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:07:43 #106
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168893310
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Moeite in je land stoppen vind ik sowieso een beetje een middeleeuwse gedachtegang. Je bent wel weer heer en meester in het overdrijven. Bij het minste of geringste vocale Marokkanen die willen vertrekken _O_
Laat me raden. Zo'n linksmensje wat zichzelf wereldburger acht?

De westerse wereld gaat kapot door mensen met jouw mentaliteit.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_168893311
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Alsof je zomaar Canada inkomt.
Met die nieuwe premier is het niet lastiger geworden in ieder geval. Mexicanen hebben geen visum meer nodig om het land in te komen. Canada wordt een van de kutste multiculturele samenlevingen ter wereld in korte tijd, ben ik bang. De bevolking is maar ongeveer 2 keer die van Nederland.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168893330
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:07 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Met die nieuwe premier is het niet lastiger geworden in ieder geval. Mexicanen hebben geen visum meer nodig om het land in te komen. Canada wordt een van de kutste multiculturele samenlevingen ter wereld in korte tijd, ben ik bang. De bevolking is maar ongeveer 2 keer die van Nederland.
Ja, ik vraag me af of je zomaar Canada binnen kon komen vliegen om er een jaar, en mogelijk langer, te blijven.

Ook dat gaat met tijdelijke visa's.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:09:37 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168893343
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd, ben hoe dan ook op een dag de sjaak, vrees ik. Loop nu alvast met zonnebril rond, dus dan herkennen de mensen je ook niet zo gauw.
Je IP is al gelogd, daarmee ook je adres. Er is ook gemakkelijk een profiel op te maken met je oude posts (leeftijd, beroep) e.d. Ik denk dat je onopvallend drukken geen optie is. Als je stopt met landverraden dan wil ik wel een goed woordje voor je doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:10:09 #110
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168893355
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:52 schreef Geerd het volgende:

[..]

We zitten al op hoeveel %?
In Europa? Zonder Turkije? Procentje of 5/6?
pi_168893376
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:10 schreef Twiitch het volgende:

[..]

In Europa? Zonder Turkije? Procentje of 5/6?
Meer dan genoeg
Ik zwaai naar dieren.
pi_168893378
Deze mensen hebben waarschijnlijk toch al geen goede band met Nederland, anders waren ze wel goed geïntegreerd en geven ze hun leventje niet zo makkelijk op in een land waar alles prima geregeld is. Dus ik zie die mensen graag vertrekken, maar ik hoop tegelijk dat de mensen die hier al hun leven goed hebben ingevuld hier zullen blijven en net als iedereen een fijn leven kan leven.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:14:45 #113
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168893457
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:28 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Wat voor kut land leef jij? :')
Nou.. check je Google maps eens...

Hint. Geen idee of er echt vrouwen zijn hier.. niet te zien.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_168893480
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, ik vraag me af of je zomaar Canada binnen kon komen vliegen om er een jaar, en mogelijk langer, te blijven.

Ook dat gaat met tijdelijke visa's.
Ja, klopt natuurlijk. (het is trouwens visums of visa), maar het is niet alsof mexicaanse gelukszoekers problemen hebben met ergens illegaal te verblijven. In plaats van 'coyotes' om illegaal de VS in te komen, kunnen ze dat geld nu gebruiken voor een vliegticket (retour) naar Canada. Helemaal legaal.

Maar goed, op dit moment is het nogal naïef om te denken dat je daar als Nederlander zomaar heen kunt en je daar permanent kunt settlen zonder dat je een grote zak geld meebrengt of er werk hebt. Is ook weer lekker overgenomen van die Hollywood-sukkels (zie boven) die zeiden naar Canada te emigreren als Trump president werd.

Sukkels hier zijn niet goed snik. Totaal geïndoctrineerd door de NPO linkse schijtmedia. We hebben niet eens een president in Nederland. Ik vraag me af of dat soort debielen dat om te beginnen überhaupt weten.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:17:57 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168893536
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De westerse wereld gaat kapot door mensen met jouw mentaliteit.
Wat een drama weer. Het is wat he, meid? :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168893624
Veel Marokkaanse "Nederlanders" hebben allang een plan B. Ze bezitten een huis in Marokko, wat ze uiteraard niet aan de belastingdienst vertellen. Daarnaast natuurlijk heel veel neefjes en nichtjes die voor de extra kinderbijslag zorgen :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_168893632
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat een drama weer. Het is wat he, meid? :D
Je vriendin is vies.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:22:09 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168893638
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:10 schreef Twiitch het volgende:

[..]

In Europa? Zonder Turkije? Procentje of 5/6?
In de EU in ieder geval op ongeveer 3,8%
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:25:27 #119
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168893713
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:21 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Je vriendin is vies.
Klopt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:25:53 #120
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168893720
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:21 schreef Oud_student het volgende:
Veel Marokkaanse "Nederlanders" hebben allang een plan B. Ze bezitten een huis in Marokko, wat ze uiteraard niet aan de belastingdienst vertellen. Daarnaast natuurlijk heel veel neefjes en nichtjes die voor de extra kinderbijslag zorgen :)
Nou he
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 14:25:57 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168893722
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat de Russen niet gaan bijspringen.
de Serven al helemaal niet _O- _O- _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_168893741
Prachtig, die slachtofferrol-verhalen en al die usual suspects die meehuilen met de wolven in het bos. Ik heb een prima uitwijkplan voor Marokkanen die zich in Nederland niet thuisvoelen en die hier totaal niet zijn geïntegreerd. Ik zal het even visualiseren:



Vandaag dit nieuws, bij de NOS, onder meer prominent op pagina 101 van Teletekst:

quote:
SCP: onbehagen groeit in Nederland
Veertig procent van de Turkse en Marokkaanse Nederlanders voelt zich niet meer thuis in Nederland. Ze zijn de laatste jaren minder positief geworden over hun kansen en ervaren vaker discriminatie.

Dat schrijft het Sociaal en Cultureel Planbureau in een rapport over maatschappelijke kwesties die een rol kunnen gaan spelen bij de verkiezingen in maart. Volgens het SCP is het geloof bij veel jongeren met een Turkse of Marokkaanse achtergrond een belangrijk onderdeel van hun identiteit. "De moslimidentiteit is een alternatief voor een identificatie met Nederland."

Volgens het SCP is het opvallend dat ook Surinaamse Nederlanders – "een groep waarvan de structurele positie relatief goed is" – zich minder thuis gaan voelen. Een gevoel van uitsluiting leidt er toe, zo stellen de auteurs van het rapport, dat groepen meer zich meer op zichzelf richten.

Er is volgens het SCP ook een grote groep autochtone Nederlanders die onbehagen voelt en het idee heeft "dat Nederland zijn eigenheid verliest". "De zorg richt zich op moslims, die geassocieerd worden met geweld en substantiële verschillen in waardeoriëntaties. Ook de discussie over Zwarte Piet wordt genoemd als voorbeeld van het verdwijnen van de Nederlandse cultuur."

De cijfers komen uit een onderzoek dat het SCP in december publiceerde. Het bureau voert ze nu opnieuw op, omdat ze invloed kunnen hebben op de verkiezingsuitslag.
Bron: http://nos.nl/artikel/215(...)it-in-nederland.html

Los van het feit dat het oude wijn in nieuwe zakken is, valt iets anders op. Namelijk dat het artikel begint met het onbehagen van Turken en Marokkanen. Pas aan het einde wordt het onbehagen van autochtone Nederlanders benoemd. Bijzaak, uiteraard...
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:29:16 #123
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168893786
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:21 schreef Oud_student het volgende:
Veel Marokkaanse "Nederlanders" hebben allang een plan B. Ze bezitten een huis in Marokko, wat ze uiteraard niet aan de belastingdienst vertellen. Daarnaast natuurlijk heel veel neefjes en nichtjes die voor de extra kinderbijslag zorgen :)
Krijg jij kinderbijslag voor je neefjes en nichtjes? Ik doe iets verkeerd.
pi_168893942
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:52 schreef stopnaald het volgende:

[..]

:') Heb je die bagger weer. Het is géén socio-economisch probleem. Het is een probleem veroorzaakt door luie, lamlendige tyfus ouders, die weigeren om hun kut zoontjes netjes op te voeden, Nederlands als voertaal te gebruiken (zodat ze een normaal niveau taalbeheersing hebben en houden) en in doorsnee met hun rug naar de NL-se samenleving staan.

Voor de Turken komt daar dan nog bij dat ze geilen op die megalomane hondenneuker Erdolf.
Eerst zeg je dat ik het mis heb, om vervolgens een lijst van socio-economische problemen op te noemen, die ook voor komen bij inheemse Nederlanders die in probleemwijken wonen, inclusief het slechte taalgebruik.

En er zullen vast Turken in Nederland zijn die opgewonden raken wanneer Erdo op televisie is, maar toch kiezen die ervoor om in Nederland te wonen. Dus zo slecht hebben ze het waarschijnlijk toch niet.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 14:37:42 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168893982
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:26 schreef Elfletterig het volgende:
Prachtig, die slachtofferrol-verhalen en al die usual suspects die meehuilen met de wolven in het bos. Ik heb een prima uitwijkplan voor Marokkanen die zich in Nederland niet thuisvoelen en die hier totaal niet zijn geïntegreerd. Ik zal het even visualiseren:

[ afbeelding ]

Vandaag dit nieuws, bij de NOS, onder meer prominent op pagina 101 van Teletekst:

[..]

Bron: http://nos.nl/artikel/215(...)it-in-nederland.html

Los van het feit dat het oude wijn in nieuwe zakken is, valt iets anders op. Namelijk dat het artikel begint met het onbehagen van Turken en Marokkanen. Pas aan het einde wordt het onbehagen van autochtone Nederlanders benoemd. Bijzaak, uiteraard...
dat is de grootste groep schijnbaar

je moet niet overal wat achter willen zoeken denk ik, op zich snap ik het wel, ik ben bv Nederlandserder dan iedereen bij elkaar, ik vind Zwarte Piet een goede gozer, ik houd me netjes aan de vlagprotocollen en niemand die last van mij heeft

maar ik heb wel een ander kleurtje dan de meesten en als Sylvana weer eens dr scheur opentrekt zijn we allemaal verdachte uitkeringtrekkers die gewoon terug naar Afrika moeten als ze niet 100% tevreden zijn met alles wat er gebeurt

dat is iets recents en niet altijd even prettig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:40:26 #126
63302 rockstah
New World Disorder
pi_168894039
Ik heb het gevoel ook een beetje. Er is altijd veel racisme geweest, maar uiteindelijk maakt het niet zoveel uit. Je hoeft immers niet met iedereen door één deur te kunnen. Geïnstitutionaliseerd racisme echter is echt eng. Als je straks niet meer op kan vertrouwen dat je eerlijk behandeld wordt, door de politie of wat voor instituut dan ook. Ik moet er niet aan denken.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_168894148
Het is jammer dat ze zich zo slecht blijven gedragen. Gisteren op de ijsbaan, eerst denk je: leuk, Marokkanen willen ook leren schaatsen. Niet veel later zitten de jongens aan de kant ijsballen tegen de schaatsers te gooien. Dan kun je je wel zo vreselijk gediscrimineerd voelen, begin eerst je gewoon eens te gedragen zou ik zeggen.
Waar: Jaap Edenbaan. Hoe laat: rond een uur of twaalf 's middags. Getuigen? Zat.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:47:03 #128
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168894165
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is de grootste groep schijnbaar

je moet niet overal wat achter willen zoeken denk ik, op zich snap ik het wel, ik ben bv Nederlandserder dan iedereen bij elkaar, ik vind Zwarte Piet een goede gozer, ik houd me netjes aan de vlagprotocollen en niemand die last van mij heeft

maar ik heb wel een ander kleurtje dan de meesten en als Sylvana weer eens dr scheur opentrekt zijn we allemaal verdachte uitkeringtrekkers die gewoon terug naar Afrika moeten als ze niet 100% tevreden zijn met alles wat er gebeurt

dat is iets recents en niet altijd even prettig
Tsja, dat is een beetje het nieuwe Nederland voor velen. Rechten mag je pas echt krijgen als de familie al ten minste 7 generaties in Nederland groeit en bloeit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168894167
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is de grootste groep schijnbaar

je moet niet overal wat achter willen zoeken denk ik, op zich snap ik het wel, ik ben bv Nederlandserder dan iedereen bij elkaar, ik vind Zwarte Piet een goede gozer, ik houd me netjes aan de vlagprotocollen en niemand die last van mij heeft

maar ik heb wel een ander kleurtje dan de meesten en als Sylvana weer eens dr scheur opentrekt zijn we allemaal verdachte uitkeringtrekkers die gewoon terug naar Afrika moeten als ze niet 100% tevreden zijn met alles wat er gebeurt

dat is iets recents en niet altijd even prettig
Dat laatste kan ik me goed voorstellen. Het gedrag van een deel heeft een negatieve invloed op de hele groep en het imago van de hele groep. Ik denk dan ook dat goedwillende Turkse en Marokkaanse Nederlanders er vooral bij gebaat zijn als Turken en Marokkanen in Nederland hun koffers pakken en vertrekken. Gedrag aanpassen en beter integreren mag uiteraard ook, maar alles wijst erop dat ze daar geen zin in hebben en liever in de slachtofferrol blijven.

Figuren als Sylvana en de intrede van gekunstelde termen als "witte Nederlanders" drijven de verschillen tussen blanke en gekleurde Nederlanders op de spits, zonder dat er werkelijk veel aanleiding toe is. Voor Surinamers en Antillianen die alleen maar over Nederland klagen en die zichzelf alleen maar in de slachtofferrol plaatsen, geldt trouwens precies hetzelfde als voor de genoemde Turken en Marokkanen: echt, je hoeft hier niet te wonen.
pi_168894214
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat laatste kan ik me goed voorstellen. Het gedrag van een deel heeft een negatieve invloed op de hele groep en het imago van de hele groep. Ik denk dan ook dat goedwillende Turkse en Marokkaanse Nederlanders er vooral bij gebaat zijn als Turken en Marokkanen in Nederland hun koffers pakken en vertrekken. Gedrag aanpassen en beter integreren mag uiteraard ook, maar alles wijst erop dat ze daar geen zin in hebben en liever in de slachtofferrol blijven.

Figuren als Sylvana en de intrede van gekunstelde termen als "witte Nederlanders" drijven de verschillen tussen blanke en gekleurde Nederlanders op de spits, zonder dat er werkelijk veel aanleiding toe is. Voor Surinamers en Antillianen die alleen maar over Nederland klagen en die zichzelf alleen maar in de slachtofferrol plaatsen, geldt trouwens precies hetzelfde als voor de genoemde Turken en Marokkanen: echt, je hoeft hier niet te wonen.
Behalve dan dat het vooral de "goede" marokkanen en turken zullen zijn die vertrekken. Die hebben namelijk netjes een baan en doen gewoon hun ding, die hebben mogelijkheden.
De uitkeringstrekkende tokkie turk/marokkaan kan niet echt weg, wat moet die in turkije of marokko, daar zal de staat ze niet verzorgen namelijk. Dan gaan ze pure armoede tegemoed en dat gaan ze niet doen.

Het zijn juist de mensen die wel deel willen uitmaken van Nederland die zich buitengesloten en oneerlijk bekeken voelen. Die voelen daar de meeste pijn van, juist omdat ze wel deel van zijn, willen zijn.
De tokkie's onder hun brullen het vooral omdat ze ergens tegenaan willen schoppen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168894226
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lees verder hier... http://www.volkskrant.nl/(...)776428ba9be16822bff7

Wie heeft er eigenlijk niet een plan B tegenwoordig?
Ik wel iig. Ik heb al een mandje aan het stuur van mijn fiets bevestigd voor het hondje.
Een koffer staat gauw klaar en kan op de zadeldrager.
En dan is het ongeveer 8 km fietsen en dan zit ik over de grens.
Als ik 's nachts vertrek en achterlangs door de polder over slecht verlichte landwegen rijdt dan valt dat niet op wrs.
Ik heb aardig wat mensen in mijn TL die Vlaams zijn, die ga ik dan vragen om me verder te helpen.

Ben benieuwd wat jullie plan B is.
Waar huilen ze nou om, ze hebben deze ellende en Wilders zelf veroorzaakt.
pi_168894258
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Tsja, dat is een beetje het nieuwe Nederland voor velen. Rechten mag je pas echt krijgen als de familie al ten minste 7 generaties in Nederland groeit en bloeit.
Wat een onzin weer. :') Ten eerste heeft iedereen in Nederland dezelfde rechten; dat is gewoon bij wet zo geregeld. Ten tweede zijn er groepen migranten die binnen één generatie probleemloos integreren in Nederland

Bij Turken en Marokkanen plukken we nu de zure vruchten van 40-50 jaar wanbeleid. Wanbeleid dat onder meer bestond uit de vorming van veel te grote concentraties allochtonen in plaats van een doordacht spreidingsbeleid, maar ook een totaal gebrek aan eisen wat betreft integratie / inburgering.

Daarom zitten we nu opgescheept met honderdduizenden Turken en Marokkanen die alleen met de eigen groep omgaan, zich vooral moslim en daarna Turk/Marokkaan voelen, met de rug naar de Nederlandse samenleving staan én regelmatig vatbaar zijn voor de radicale islam.
pi_168894263
Ach, dit is allemaal grootspraak, er is geen uitwijkplan, net als bij Donald Trump zeiden ook veel Amerikanen, als Trump wint, dan ga ik weg. Nou ze zijn allemaal op misschien een enkeling na gewoon in Amerika gebleven.
pi_168894274
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:06 schreef NgInE het volgende:

[..]

Tja, als een gedeelte van de Nederlandse bevolking niet meer vrij kan leven dan begrijp ik dat ze willen verhuizen naar een plek waar dat wel kan.
Vertel! Welke vrijheid wordt ze ontnomen?

quote:
3s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:06 schreef NgInE het volgende:
Dat is ook het destructieve aan het beleid dat Wilders voor ogen heeft; verschillende regels voor verschillende mensen is per definitie anti-democratisch.
Over destructief gesproken kom eens in mijn wijk kijken hoe die in 25 jaar tijd dankzij immigratie is veranderd (en niet ten goede) En kijk eens wat de immigratie naar Europa heeft gebracht. Misdaad, antisemitisme, homohaat, minachting voor de vrouw, massa aanrandingen, terrorisme.

Dat is toch heel wat destructiever dan jou beweringen over Wilders. Het echte gevaar komt van de politiek correcte en linkse kliek die ondanks dat de overgrote meerderheid van de Europeanen geen massa immigratie wil het toch gewoon doorzet met alle gevolgen van dien. Terrorisme, verlies van eigenheid, verdeeldheid enz.
Nee maar Wilders is het gevaar...right!
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_168894333
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:50 schreef erodome het volgende:
Behalve dan dat het vooral de "goede" marokkanen en turken zullen zijn die vertrekken. Die hebben namelijk netjes een baan en doen gewoon hun ding, die hebben mogelijkheden.
De uitkeringstrekkende tokkie turk/marokkaan kan niet echt weg, wat moet die in turkije of marokko, daar zal de staat ze niet verzorgen namelijk. Dan gaan ze pure armoede tegemoed en dat gaan ze niet doen.

Het zijn juist de mensen die wel deel willen uitmaken van Nederland die zich buitengesloten en oneerlijk bekeken voelen. Die voelen daar de meeste pijn van, juist omdat ze wel deel van zijn, willen zijn. De tokkie's onder hun brullen het vooral omdat ze ergens tegenaan willen schoppen.
Als je de goedwillende Turkse en Marokkaanse Nederlanders een dienst wilt bewijzen, dan stel je strengere eisen aan integratie, dwing je radicale moslims tot gedragsverandering en ga je remigratie van diegenen die zich hier niet thuisvoelen actief bevorderen.

Als sociale voorzieningen de enige reden zijn waarom Nederland-hatende Turken en Marokkanen hier blijven, dan klopt er iets niet. Wat mij betreft ontwikkelt de overheid een doordacht beleid om remigratie te stimuleren en mensen in hun thuisland (dat is Nederland namelijk niet) nieuw perspectief te bieden.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:00:27 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168894368
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is de grootste groep schijnbaar

je moet niet overal wat achter willen zoeken denk ik, op zich snap ik het wel, ik ben bv Nederlandserder dan iedereen bij elkaar, ik vind Zwarte Piet een goede gozer, ik houd me netjes aan de vlagprotocollen en niemand die last van mij heeft

maar ik heb wel een ander kleurtje dan de meesten en als Sylvana weer eens dr scheur opentrekt zijn we allemaal verdachte uitkeringtrekkers die gewoon terug naar Afrika moeten als ze niet 100% tevreden zijn met alles wat er gebeurt

dat is iets recents en niet altijd even prettig
Ik denk dat het wel meevalt, of je een 'kleurtje' hebt of niet, als je gewoon goed meedoet in de maatschappij (gewoon netjes Nederlands spreekt, je best doet op school, opleiding, je werk noem maar op) dan hebben weinigen daar problemen mee hoor, schat ik zo in.

Het gaat in deze discussie volgens mij meer om de mensen die hier al tig jaar wonen maar nog steeds amper 3 zinnen goed Nederlands uit hun mond krijgen. Die structureel werkloos zijn, maar wat rondhangen, nauwelijks moeite doen zich een beetje in Nederland te verdiepen. Dat soort types.
pi_168894382
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:06 schreef NgInE het volgende:

[..]

Tja, als een gedeelte van de Nederlandse bevolking niet meer vrij kan leven dan begrijp ik dat ze willen verhuizen naar een plek waar dat wel kan. Dat is ook het destructieve aan het beleid dat Wilders voor ogen heeft; verschillende regels voor verschillende mensen is per definitie anti-democratisch.
Cry me a river.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_168894409
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:53 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Vertel! Welke vrijheid wordt ze ontnomen?

[..]

Over destructief gesproken kom eens in mijn wijk kijken hoe die in 25 jaar tijd dankzij immigratie is veranderd (en niet ten goede) En kijk eens wat de immigratie naar Europa heeft gebracht. Misdaad, antisemitisme, homohaat, minachting voor de vrouw, massa aanrandingen, terrorisme.

Dat is toch heel wat destructiever dan jou beweringen over Wilders. Het echte gevaar komt van de politiek correcte en linkse kliek die ondanks dat de overgrote meerderheid van de Europeanen geen massa immigratie wil het toch gewoon doorzet met alle gevolgen van dien. Terrorisme, verlies van eigenheid, verdeeldheid enz.
Nee maar Wilders is het gevaar...right!
Ik heb liever wat probleemwijken dan een definitieve inperking van burgervrijheden. Het zou je goed doen om wat langer stil te staan bij de mogelijke gevolgen van zo iets: als Wilders de Koran mag verbieden, waarom zou een andere politieke partij dan ook niet de Bijbel mogen verbieden? Of de evolutieleer?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_168894442
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:19 schreef Dven het volgende:
Geen Plan B, lekker vanaf een afstandje kijken hoe NL uit elkaar valt _O_
Kijken wij over een tijdje toe hoe jij en je internetbruid weer ingelijfd worden door moedertje Rusland en je hier niet eens meer kan posten, niemand zal je missen. :W
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_168894451
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:02 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik heb liever wat probleemwijken dan een definitieve inperking van burgervrijheden. Het zou je goed doen om wat langer stil te staan bij de mogelijke gevolgen van zo iets: als Wilders de Koran mag verbieden, waarom zou een andere politieke partij dan ook niet de Bijbel mogen verbieden? Of de evolutieleer?
Boeken "verbieden" mag toch ook min of meer gewoon? Met oog op mein kampf?
Conscience do cost.
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 15:06:37 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168894476
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat laatste kan ik me goed voorstellen. Het gedrag van een deel heeft een negatieve invloed op de hele groep en het imago van de hele groep. Ik denk dan ook dat goedwillende Turkse en Marokkaanse Nederlanders er vooral bij gebaat zijn als Turken en Marokkanen in Nederland hun koffers pakken en vertrekken. Gedrag aanpassen en beter integreren mag uiteraard ook, maar alles wijst erop dat ze daar geen zin in hebben en liever in de slachtofferrol blijven.

Figuren als Sylvana en de intrede van gekunstelde termen als "witte Nederlanders" drijven de verschillen tussen blanke en gekleurde Nederlanders op de spits, zonder dat er werkelijk veel aanleiding toe is. Voor Surinamers en Antillianen die alleen maar over Nederland klagen en die zichzelf alleen maar in de slachtofferrol plaatsen, geldt trouwens precies hetzelfde als voor de genoemde Turken en Marokkanen: echt, je hoeft hier niet te wonen.
dat is het punt niet helemaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_168894497
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:50 schreef Salah-al-Din het volgende:
De Marokkanen zouden het probleem niet moeten zijn. Als de burgeroorlog begint dan zijn die zwaar in de minderheid. Het echte probleem zijn de gutmenschen. Er zijn meer gutmenschen dan Marokkanen.

Dat is het probleem in een notendop: Marokkanen, Turken etc zijn relatief sterk omdat ze voor elkaar opkomen. Nederlanders gaan juist tegen elkaar vechten.
Juiste analyse.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_168894516
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:01 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Da's helaas niet voor iedereen weggelegd....
Het zegt ook helemaal niks. Je zingt het hooguit een paar dagen of weken langer uit mits alles mee zit. Mensen vinden je 'veilig omheinde woning' vroeg of laat toch wel, steken het in brand en nemen alles mee, incl. je vrouw en kinderen. Of je wordt ziek en kan nergens heen, want je woont overal heel ver vandaan.

De sleutel tot overleven zit uiteindelijk in samenwerking (met je omgeving).
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:08:52 #144
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168894518
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat een onzin weer. :') Ten eerste heeft iedereen in Nederland dezelfde rechten; dat is gewoon bij wet zo geregeld. Ten tweede zijn er groepen migranten die binnen één generatie probleemloos integreren in Nederland

Bij Turken en Marokkanen plukken we nu de zure vruchten van 40-50 jaar wanbeleid. Wanbeleid dat onder meer bestond uit de vorming van veel te grote concentraties allochtonen in plaats van een doordacht spreidingsbeleid, maar ook een totaal gebrek aan eisen wat betreft integratie / inburgering.

Daarom zitten we nu opgescheept met honderdduizenden Turken en Marokkanen die alleen met de eigen groep omgaan, zich vooral moslim en daarna Turk/Marokkaan voelen, met de rug naar de Nederlandse samenleving staan én regelmatig vatbaar zijn voor de radicale islam.
Ik hoef je er toch niet nogmaals op te wijzen dat ik op jou verder niet meer in wil gaan? :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168894539
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je de goedwillende Turkse en Marokkaanse Nederlanders een dienst wilt bewijzen, dan stel je strengere eisen aan integratie, dwing je radicale moslims tot gedragsverandering en ga je remigratie van diegenen die zich hier niet thuisvoelen actief bevorderen.

Als sociale voorzieningen de enige reden zijn waarom Nederland-hatende Turken en Marokkanen hier blijven, dan klopt er iets niet. Wat mij betreft ontwikkelt de overheid een doordacht beleid om remigratie te stimuleren en mensen in hun thuisland (dat is Nederland namelijk niet) nieuw perspectief te bieden.
Het zijn niet alleen die sociale voorzieningen, het gaat om geen mogelijkheden hebben.
Zonder mogelijkheden, dus geld voor een huis, geld voor onderhoud, een baan kunnen vinden e.d. zal welke verhuizing naar welk ander land dan ook een regelrechte ramp zijn. Als je niets hebt zit je gewoon vast, dat is de keiharde waarheid.

Hoe wil je dan bij die groep remigratie stimuleren? Ze hebben geen normale opleiding, geen skills, geen geld. En ook niet de mogelijkheid of wil daaraan te werken zodat ze dat op ten duur wel hebben. Het zijn tokkie's, ze kunnen niets, ze willen niets.

Die welwillende marokkaan of turk die een eigen zaakje heeft, of een baan heeft kan sparen, die kan naar dat andere land gaan en daar een baan vinden, want die heeft wat te bieden. Tokkie's hebben niets te bieden.

Als je me een beetje kent van hier zou je weten dat ik een voorstander ben van een strakker beleid, van mensen die over de schreef gaan stevig aanpakken in combi met zoveel mogelijk eraan doen dat mensen niet de foute kant op gaan.
Maar vooral ben ik een groot voorstander van ophouden met hele groepen aankijken op de misstanden van anderen en al helemaal tegen maatregelen die een hele groep raken om wat etters aan te pakken.
Dat de groep etters schrikbarend groot is doet daar niet vanaf. Ik wil beleid (en vind dat dat binnen het stelsel wat we hebben al mogelijk is) dat de etters eruit pikt. En die de welwillende geheel met rust laat.
Dus in het geval van wat Wilders wil ben ik een tegenstander, ik zie geen oplossing in de gehele islam aanpakken, moslims als groep aanpakken. Ik zie wel wat in het kaf van het koren scheiden, zeggen dit zijn onze regels en gewoontes, blijf je binnen die lijntjes dan omarmen we je, ga je erbuiten dan pakken we je aan.

Dan heb ik het niet over onzin als geen hoofddoekje, geen koran. Dat is namelijk niet het probleem. Het probleem ligt hem in crimi idioten en idioten die hun visie met geweld op willen leggen aan anderen. Dat heeft geen bal met geloof te maken uiteindelijk, behandel het dan ook niet als zodanig.
Want doe je dat wel dan jaag je gelovigen die wel welwillend zijn weg, maak je dat ze zich minder thuis voelen, veroordeeld voelen. Veel jongeren zullen daardoor vatbaarder zijn voor radicale ideeen, anderen zullen zich op andere manieren terugtrekken uit de maatschappij.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 15:12:46 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168894601
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt, of je een 'kleurtje' hebt of niet, als je gewoon goed meedoet in de maatschappij (gewoon netjes Nederlands spreekt, je best doet op school, opleiding, je werk noem maar op) dan hebben weinigen daar problemen mee hoor, schat ik zo in.
ik heb ook weinig problemen, ik zeg enkel dat ik het in principe wel snap dat er mensen zijn die een plan B hebben

dat is ook totaal het punt niet

punt is dat mensen je scheef aankijken omdat anderen met dezelfde huidskleur zich misdragen terwijl je er zelf net zoveel (de extreme overlast valt net zo goed wel mee overigens) last van hebt als de rest

die mensen voelen zich daar allemaal niet even prettig bij en die mensen

quote:
Het gaat in deze discussie volgens mij meer om de mensen die hier al tig jaar wonen maar nog steeds amper 3 zinnen goed Nederlands uit hun mond krijgen. Die structureel werkloos zijn, maar wat rondhangen, nauwelijks moeite doen zich een beetje in Nederland te verdiepen. Dat soort types.
nee het gaat in deze discussie om mensen die scheef aangekeken worden omdat dat soort types zich misdragen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_168894610
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is het punt niet helemaal
Ik denk dat ik je punt wel snap, maar vervolgens borduur ik daar op voort. Simpel gezegd: als normale, goed geïntegreerde Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Antilliaanse Nederlander ondervind je hinder / irritatie door het extreme gedrag van schreeuwers, slecht geïntegreerde types, enzovoort.
pi_168894644
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me, Ryan3 die met het hondje in het stuurmandje en een valies vol onderbroeken en tandenborstels over donkere weggetjes naar Vlaanderen fietst! Op de vlucht voor wat eigenlijk?

Als de vlam in de pan slaat dan brandt België onvermijdelijk ook.

Ik heb een omheind en veilig kavel, dat vrijwel onzichtbaar is vanaf de openbare weg. Eigen water, eigen houtvoorraad, drie haarden, zonnepanelen, moestuin, kippen, boomgaard. Hold your ground
Allemaal leuk en aardig, maar heb je ook wat om jezelf te verdedigen behalve al die camouflage?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 15:15:09 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168894653
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk dat ik je punt wel snap, maar vervolgens borduur ik daar op voort. Simpel gezegd: als normale, goed geïntegreerde Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Antilliaanse Nederlander ondervind je hinder / irritatie door het extreme gedrag van schreeuwers, slecht geïntegreerde types, enzovoort.
niet meer dan de rest van Nederland

waar ik wel meer last van heb dan de rest van Nederland zijn figuren die mij denken te moeten wijzen op het feit dat er zoveel zwarten in opsporing verzocht rondhangen

wat kan mij dat nou schelen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_168894660
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik hoef je er toch niet nogmaals op te wijzen dat ik op jou verder niet meer in wil gaan? :D
Prima; het was niet alsof je veel zinnigs te melden had, namelijk. Ik zal het proberen te onthouden.
pi_168894677
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:02 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik heb liever wat probleemwijken dan een definitieve inperking van burgervrijheden. Het zou je goed doen om wat langer stil te staan bij de mogelijke gevolgen van zo iets: als Wilders de Koran mag verbieden, waarom zou een andere politieke partij dan ook niet de Bijbel mogen verbieden? Of de evolutieleer?
Ze willen fake nieuws ook aanpakken waarom dan gelijk de bijbel en de koran ook niet de deur uit. Nu geloven mensen nog steeds dat de sprookjes die erin staan echt zijn...

Het feit dat ze oud zijn en veelvuldig herschreven maakt ze nog steeds niet waar.
pi_168894692
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet meer dan de rest van Nederland

waar ik wel meer last van heb dan de rest van Nederland zijn figuren die mij denken te moeten wijzen op het feit dat er zoveel zwarten in opsporing verzocht rondhangen

wat kan mij dat nou schelen :')
Dus ondervind je hinder van het wangedrag van anderen. Ik kan me voorstellen dat dat knap vervelend is.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:17:49 #153
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168894705
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet alvast je tulband en Keffiyeh klaar hebben liggen voor wanneer de grote Islamisering over een paar jaar begint :')
Begint? Het is al veel te ver gevorderd naar mijn smaak. Drain the swamp. Ex-moslims welkom.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:20:08 #154
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168894759
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet meer dan de rest van Nederland

waar ik wel meer last van heb dan de rest van Nederland zijn figuren die mij denken te moeten wijzen op het feit dat er zoveel zwarten in opsporing verzocht rondhangen

wat kan mij dat nou schelen :')
Lijkt me eerder een teken dat die figuren je als een van hen (die figuren dus) zien.
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 15:20:22 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168894765
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dus ondervind je hinder van het wangedrag van anderen. Ik kan me voorstellen dat dat knap vervelend is.
nee ik ondervind hinder van racisten

maar op zich valt het allemaal mee in NL dus ik klaag niet echt, ik zeg alleen dat ik het sentiment wel begrijp.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 15:20:50 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168894773
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:20 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Lijkt me eerder een teken dat die figuren je als een van hen (die figuren dus) zien.
lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:21:22 #157
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_168894786
Ik blijf gewoon zitten waar ik zit hoor. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_168894790
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:02 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik heb liever wat probleemwijken dan een definitieve inperking van burgervrijheden. Het zou je goed doen om wat langer stil te staan bij de mogelijke gevolgen van zo iets: als Wilders de Koran mag verbieden, waarom zou een andere politieke partij dan ook niet de Bijbel mogen verbieden? Of de evolutieleer?
Dus door het verbieden van de koran kunnen moslims hier niet meer in vrijheid leven? Dit is dus wat jij destructief beleid van Wilders noemt? Laten we voorop stellen dat de aanhangers van dat boekje dagelijks moorden en aanslagen plegen. En blijkbaar kunnen ze ook niet relativeren want de thora en bijbel lezers slaan vreemd genoeg niet aan het moorden. En ook Wilders en de PVVers verzamelen geen mensenhoofden en schieten ook geen concertzalen leeg.

Ik vroeg je wat die vrijheid inperkende maatregelen van Wilders dan wel zouden zijn. Je komt met één voorbeeld. De koran verbieden. Als dat alles is waar je je druk over maakt dan kan ik je geruststellen. Blijkbaar heb je het interview van zondag gemist. Maar het koranverbod is van de baan. http://www.nu.nl/politiek(...)ert-koranverbod.html

Overigens is het natuurlijk een luguber boek en een verbod zou niet veel veranderen in de samenleving. Ook niet voor moslims. Weet je wat wel veel verandering brengt?? (komt die nog een keer) Vervreemding, massa aanrandingen, terrorisme etc.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_168894809
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee ik ondervind hinder van racisten

maar op zich valt het allemaal mee in NL dus ik klaag niet echt, ik zeg alleen dat ik het sentiment wel begrijp.
Jij bent sowieso een rare negert, met je ijshockey. :{w
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:22:32 #160
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168894811
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Prima; het was niet alsof je veel zinnigs te melden had, namelijk. Ik zal het proberen te onthouden.
Top :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:23:26 #161
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168894828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:17 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Begint? Het is al veel te ver gevorderd naar mijn smaak. Drain the swamp. Ex-moslims welkom.
Nou he! MEKKA AAN DE MAAS!!!!!! :(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:26:16 #162
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168894871
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:16 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ze willen fake nieuws ook aanpakken waarom dan gelijk de bijbel en de koran ook niet de deur uit. Nu geloven mensen nog steeds dat de sprookjes die erin staan echt zijn...

Het feit dat ze oud zijn en veelvuldig herschreven maakt ze nog steeds niet waar.
Je moet die sprookjesboeken niet verbieden maar niet belangrijker maken dan ze zijn. Iemand rechten geven of met fluwelen handschoentjes aanpakken omdat hij in Hans en Grietje gelooft is namelijk net zo debiel als iemand knuffelen omdat het een moslim is of een christenman. Het spoort niet. Rechters gaan mee in de waanzin van gelovigen, doen net alsof Roodkapje echt belangrijk is en iemand een speciale positie dient te verschaffen. Of wat denk je van universiteiten die ruimtes inrichten zodat volgers rustig tot Sneeuwwitje kunnen bidden. Apart zwemmen want Assepoester. Tering hey. Is iedereen gek geworden? Doe normaal!
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 15:26:32 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168894874
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij bent sowieso een rare negert, met je ijshockey. :{w
dat denk je maar

https://en.wikipedia.org/wiki/Coloured_Hockey_League
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_168894930
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:05 schreef ems. het volgende:

[..]

Boeken "verbieden" mag toch ook min of meer gewoon? Met oog op mein kampf?
Was er niet een plan om Mein Kampf binnenkort opnieuw uit te geven met allerlei extra toeters en bellen?
Daarnaast maak je hier geen onderscheid tussen een religieuze tekst en een boek dat nogal de nadruk legt op een denkbeeld dat wij in Nederland racistisch zouden noemen; wat inderdaad strafbaar is.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_168894942
quote:
WTF...nooit geweten... :D Wel goed geintergreerd daar dan. :P

Maarreh...Redwings?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:30:00 #166
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168894943
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:26 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je moet die sprookjesboeken niet verbieden maar niet belangrijker maken dan ze zijn. Iemand rechten geven of met fluwelen handschoentjes aanpakken omdat hij in Hans en Grietje gelooft is namelijk net zo debiel als iemand knuffelen omdat het een moslim is of een christenman. Het spoort niet. Rechters gaan mee in de waanzin van gelovigen, doen net alsof Roodkapje echt belangrijk is en iemand een speciale positie dient te verschaffen. Of wat denk je van universiteiten die ruimtes inrichten zodat volgers rustig tot Sneeuwwitje kunnen bidden. Apart zwemmen want Assepoester. Tering hey. Is iedereen gek geworden? Doe normaal!
Waarom denk je eigenlijk dat iemand die bijna tien jaar lang behoorlijk heeft moeten studeren niet spoort, meegaat in waanzin en geen helder zicht op de realiteit heeft maar jij als randfiguur daarentegen wel?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168894957
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:29 schreef NgInE het volgende:

[..]

Was er niet een plan om Mein Kampf binnenkort opnieuw uit te geven met allerlei extra toeters en bellen?
Geen idee? Een collectors item met een handtekening van de fuhrer himself erbij ofzo? :P
quote:
Daarnaast maak je hier geen onderscheid tussen een religieuze tekst en een boek dat nogal de nadruk legt op een denkbeeld dat wij in Nederland racistisch zouden noemen; wat inderdaad strafbaar is.
Daar maak ik inderdaad geen onderscheid in. Of een boek "verwerpelijk" is lijkt me weinig te maken te hebben of het religieus is of niet.
Conscience do cost.
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 15:30:59 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168894962
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

WTF...nooit geweten... :D Wel goed geintergreerd daar dan. :P

Maarreh...Redwings?
redwings suck

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_168894970
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:16 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ze willen fake nieuws ook aanpakken waarom dan gelijk de bijbel en de koran ook niet de deur uit. Nu geloven mensen nog steeds dat de sprookjes die erin staan echt zijn...

Het feit dat ze oud zijn en veelvuldig herschreven maakt ze nog steeds niet waar.
Omdat de boeken van Darwin en Dawkins dan ook verboden zouden kunnen worden.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:31:23 #170
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168894974
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

lol
Begrijp ik je verkeerd? Zij lullen zo onderling en ze lullen zo met jou. Maken dus geen verschil.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:32:42 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168895012
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:29 schreef NgInE het volgende:

[..]

Was er niet een plan om Mein Kampf binnenkort opnieuw uit te geven met allerlei extra toeters en bellen?
Daarnaast maak je hier geen onderscheid tussen een religieuze tekst en een boek dat nogal de nadruk legt op een denkbeeld dat wij in Nederland racistisch zouden noemen; wat inderdaad strafbaar is.
Sowieso is mein kampf niet verboden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 15:32:45 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168895015
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:31 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Begrijp ik je verkeerd? Zij lullen zo onderling en ze lullen zo met jou. Maken dus geen verschil.
wees maar blij dat je het verkeerd begrijpt, ik ga het verder ook niet uitleggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_168895017
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:26 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je moet die sprookjesboeken niet verbieden maar niet belangrijker maken dan ze zijn. Iemand rechten geven of met fluwelen handschoentjes aanpakken omdat hij in Hans en Grietje gelooft is namelijk net zo debiel als iemand knuffelen omdat het een moslim is of een christenman. Het spoort niet. Rechters gaan mee in de waanzin van gelovigen, doen net alsof Roodkapje echt belangrijk is en iemand een speciale positie dient te verschaffen. Of wat denk je van universiteiten die ruimtes inrichten zodat volgers rustig tot Sneeuwwitje kunnen bidden. Apart zwemmen want Assepoester. Tering hey. Is iedereen gek geworden? Doe normaal!
Ben het in zoverre met je eens dat religie/geloof als smoes gewoon geen enkele grond mag hebben.

Ruimte geven aan mensen en hun variatie ben ik niet op tegen. Ik zie geen enkel probleem in een bidruimte/stilteruimte/wat dan ook als daar behoefte aan is en verder niets in de weg zit. Heb wel een probleem met onaangepast gedrag vergoeielijken onder het mom geloof.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168895034
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

redwings suck

[ afbeelding ]
:'(

Mag ik vragen waar dan wel je voorkeur naar uit gaat?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:33:46 #175
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168895035
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Waarom denk je eigenlijk dat iemand die bijna tien jaar lang behoorlijk heeft moeten studeren niet spoort, meegaat in waanzin en geen helder zicht op de realiteit heeft maar jij als randfiguur daarentegen wel?
Ik ga dus niet mee in die waanzin.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:35:13 #176
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168895068
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:32 schreef erodome het volgende:
Ben het in zoverre met je eens dat religie/geloof als smoes gewoon geen enkele grond mag hebben.

Ruimte geven aan mensen en hun variatie ben ik niet op tegen. Ik zie geen enkel probleem in een bidruimte/stilteruimte/wat dan ook als daar behoefte aan is en verder niets in de weg zit. Heb wel een probleem met onaangepast gedrag vergoeielijken onder het mom geloof.
Dan moet er ook een ruimte voor vergietbelievers, Pinokkiovolgers, De wolf en de zeven geitjes sekte etc komen. Het hek is van de dam. Gewoon nee. Sprookjes zijn voor thuis.
pi_168895069
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:21 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Dus door het verbieden van de koran kunnen moslims hier niet meer in vrijheid leven? Dit is dus wat jij destructief beleid van Wilders noemt? Laten we voorop stellen dat de aanhangers van dat boekje dagelijks moorden en aanslagen plegen. En blijkbaar kunnen ze ook niet relativeren want de thora en bijbel lezers slaan vreemd genoeg niet aan het moorden. En ook Wilders en de PVVers verzamelen geen mensenhoofden en schieten ook geen concertzalen leeg.

Ik vroeg je wat die vrijheid inperkende maatregelen van Wilders dan wel zouden zijn. Je komt met één voorbeeld. De koran verbieden. Als dat alles is waar je je druk over maakt dan kan ik je geruststellen. Blijkbaar heb je het interview van zondag gemist. Maar het koranverbod is van de baan. http://www.nu.nl/politiek(...)ert-koranverbod.html

Overigens is het natuurlijk een luguber boek en een verbod zou niet veel veranderen in de samenleving. Ook niet voor moslims. Weet je wat wel veel verandering brengt?? (komt die nog een keer) Vervreemding, massa aanrandingen, terrorisme etc.
Niet alle moslims zijn terroristen en niet alle terroristen zijn moslim.

Als je de Koran verbiedt dan zal IS-achtig terreur echt niet opeens verdwijnen. Daarnaast is religie vaak een smoes die men gebruikt om politieke oorlogen te kunnen verkondigen.
En zoals eerder gezegd; als je de Koran verbiedt, dan kun je je indenken dat anderen boeken ook verboden kunnen worden. Ik snap dat het Koran verbod van de baan is, maar dit is pas het topje van de ijsberg; de Nederlandse grondwet zal moeten worden aangepast om het beleid van Wilders toe te kunnen staan en dat zou elk weldenkende burger niet willen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 15:35:56 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168895077
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

:'(

Mag ik vragen waar dan wel je voorkeur naar uit gaat?
stl Blues

die spelen eigenlijk alleen goed tijdens het reguliere seizoen dus winnen ze nooit de cup

maar 82 wedstrijden is ook eigenlijk al wel genoeg ijshockey
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_168895096
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

stl Blues

die spelen eigenlijk alleen goed tijdens het reguliere seizoen dus winnen ze nooit de cup

maar 82 wedstrijden is ook eigenlijk al wel genoeg ijshockey
^O^
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:36:50 #180
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168895101
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:32 schreef erodome het volgende:
en verder niets in de weg zit
En hier gaat het al fout. Jij mag geen minaret op je huis bouwen en loeien voor als je met de maan gaat dansen als de klok 3 slaat en de haan kraait.

Omdat je niet genoeg volgers hebt voor jouw sprookje? Of wat is het criterium? Waanzin!
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:39:05 #181
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168895141
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:33 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik ga dus niet mee in die waanzin.
Sterk antwoord wel. De gemiddelde rechter zal vast beven van angst mocht jouw kennis zich ooit verspreiden _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168895144
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:35 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dan moet er ook een ruimte voor vergietbelievers, Pinokkiovolgers, De wolf en de zeven geitjes sekte etc komen. Het hek is van de dam. Gewoon nee. Sprookjes zijn voor thuis.
Ook dat vind ik meer dan prima als er behoefte en ruimte voor is. Geen moetje, maar iets dat mogelijk moet zijn in samenspraak.
Ik ben een voorstander van veel persoonlijke ruimte, binnen de kaders van de wet.

Zo ben ik bv tegen weigerambtenaren, omdat de functie nu eenmaal een bepaalde inhoud heeft. Kan je daar niet aan voldoen ben je niet geschikt voor die functie. Maar zie ik geen enkel probleem in een hoofdoekdraagster achter de balie die gewoon haar functie netjes uitvoert.

Zo heb ik geen enkel probleem met een bidruimte op een universiteit als daar behoefte en ruimte voor is. Mits dat gewoon in normale samenspraak gebeurd. Net zoals ik geen enkele moeite heb met een stilteruimte voor vergietbelievers en wat dan ook als daar behoefte aan is en ruimte voor is.
Wat niet kan kan niet, ik zie dat als gewoon samen eruit komen en niet als iets dat afgedwongen kan worden. Daar wil ik geen regelgeving overheen gooien, dat is iets waar mensen samen uit moeten komen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:40:51 #183
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168895183
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Sterk antwoord wel. De gemiddelde rechter zal vast beven van angst mocht jouw kennis zich ooit verspreiden _O_
Rechters zetten zichzelf voor gek als ze de boel niet afkappen wanneer een klant het verhaal van de prinses op de erwt als argument aandraagt.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:41:59 #184
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168895208
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:40 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Rechters zetten zichzelf voor gek als ze de boel niet afkappen wanneer een klant het verhaal van de prinses op de erwt als argument aandraagt.
Oke.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168895215
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Daar wil ik geen regelgeving overheen gooien, dat is iets waar mensen samen uit moeten komen.
En dat gaat dus nooit lukken, maar dat weet je zelf ook wel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:42:47 #186
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168895231
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

En dat gaat dus nooit lukken, maar dat weet je zelf ook wel.
Erodome gelooft ook in sprookjes. ;)
pi_168895250
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Geen idee? Een collectors item met een handtekening van de fuhrer himself erbij ofzo? :P

Dat is dan natuurlijk wel alleen de collectors edition.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:30 schreef ems. het volgende:
Daar maak ik inderdaad geen onderscheid in. Of een boek "verwerpelijk" is lijkt me weinig te maken te hebben of het religieus is of niet.
De focus van Mein Kampf is Jodenhaat, de focus van een religieuze tekst is spiritualiteit.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_168895257
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:36 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

En hier gaat het al fout. Jij mag geen minaret op je huis bouwen en loeien voor als je met de maan gaat dansen als de klok 3 slaat en de haan kraait.

Omdat je niet genoeg volgers hebt voor jouw sprookje? Of wat is het criterium? Waanzin!
In best veel gevallen mag dat best. Net zoals je lang niet overal wel die islamitische minaret mag bouwen of via luidsprekers op mag roepen, of er beperkingen zijn voor hoe hard.

In een dorp hier verderop, die het bos onder beheer hebben hebben ze bv elk jaar mystieke kerst. Ok ok, niet geheel paganistisch, maar zeer zeker ook niet christelijk. Vinden ze leuk, waarom zou dat niet moeten kunnen?

Als ik hier met de aankomende volle maan in mijn tuin wil dansen is dat prima, zolang ik maar rekening hou met mijn buren. Niemand die me een strobreed in de weg legt. Waarom zou dat ineens verboden moeten zijn?
Zelfde met geloofsuitingen zoals de hoofddoek, of in mijn geval een ring met pentakel. Wie heeft er last van als ik die draag? Zolang ik het niet opleg aan een ander zie ik het probleem niet.

Ik hou van Nederland, van de waarden die we hebben en daar hoort nu eenmaal een vergaande persoonlijke vrijheid bij en rekening met anderen houden. Ik zou het afschuwelijk vinden als dat stopt, dan is pas echt mijn Nederland geen Nederland meer.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168895338
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

En dat gaat dus nooit lukken, maar dat weet je zelf ook wel.
Dat lukt al vele jaren prima. We moeten vooral een stop zetten op dat gezeik, dat anderen het licht in de ogen niet gunnen.
Want het gaat vaak helemaal niet over wij willen ook een eigen stilte/bidruimte, maar om we gunnen het de ander niet.

Als je het gewoon ziet als een gunst, als iets dat in samenspraak gebeurd, geen recht is, geen plicht is gaat dat heel prima.
Vooral in combi met de grenzen goed bewaken, want dat is waar het echt fout gaat. Het gaat uiteindelijk niet om die hoofddoekdraagster achter die balie bij de gemeente, of die bidruimte op een school. Het gaat om misstanden, overschrijdingen van die wetten. Dat is waar de echte problemen liggen. Los die op, handhaaf daar en er komt weer veel meer ruimte voor persoonlijke vrijheden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168895359
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:42 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Erodome gelooft ook in sprookjes. ;)
:') |:( :')

Doeniet zo idioot zeg, ik ben een groot voorstander van de seculiere en vrije samenleving. Heb geen enkele behoefte mijn "sprookje" op te leggen aan wie dan ook of leidend te laten zijn in dit land.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168895375
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:43 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat is dan natuurlijk wel alleen de collectors edition.
Dat is jammer gezien ik net een extreem-rechtse editie heb gekregen voor mijn verjaardag. Geen handtekening helaas ;(
quote:
De focus van Mein Kampf is Jodenhaat, de focus van een religieuze tekst is spiritualiteit.
Daar verschillen de meningen klaarblijkelijk over.
Conscience do cost.
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 15:51:02 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168895414
mee eens, ik snap dat het een complete chaos zou worden zonder regels maar hoe minder, hoe beter

als jij een minaret op je huis wil zetten en dat op een normale veilige manier kunt (laten) doen dan heb je mijn zegen net als wanneer je al je dakpannen wil vervangen door vergietjes

go for it
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:51:32 #193
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168895430
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:48 schreef erodome het volgende:

[..]

:') |:( :')

Doeniet zo idioot zeg, ik ben een groot voorstander van de seculiere en vrije samenleving. Heb geen enkele behoefte mijn "sprookje" op te leggen aan wie dan ook of leidend te laten zijn in dit land.
Je bent een naïef vrouwke.
pi_168895610
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:51 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je bent een naïef vrouwke.
Nee, ik ben niet naief. Ik zie fikse problemen en irriteer me aan het feit dat we het hebben over onnozele zaken zoals een bidruimte of een hoofddoekdraagster achter de balie bij de gemeente, of een Hema die op de voorpagina van hun folder het over voorjaar heeft ipv over pasen.
Dat terwijl we het zouden moeten hebben over handhaving, over hoe de etters aan te pakken, daarin afschrikwekkend te zijn en die etters eruit te pikken.
We moeten het hebben over hoe bewaken we onze grenzen, hoe behouden we het vrije en vriendelijke Nederland.

Al die waarden die Nederland zo mooi maken, die vrijheid, die vriendelijkheid, dat overlegmodel, die wil ik behouden. Dat betekend dus dat we de seculiere waarden hoog moeten houden, er ruimte is voor verschillen, voor geloof en ongeloof (diversiteit is een beter woord), maar dat wie buiten de lijnen gaat, die zijn kont veegt met de wetten hard aangepakt dient te worden.

Er moet een lijn getrokken worden, een tot hier en niet verder. Geloof mag en kan, ongeloof mag en kan, andere seksualiteit mag en kan, maar binnen de kaders van de wet. Ieder binnen die kaders omarmen, ieder buiten die kaders hard aanpakken.
Ophouden met onbelangrijke dingen tot halszaak verheffen. Als Hema een voorjaarsfolder uit wil brengen is dat geen probleem, valt een moslim homo's lastig omdat hij vindt dat zijn geloof dat vindt is dat wel een probleem, zijn geloof mag niet als smoes gepikt worden, het mag niet, het kan niet. Aanpakken die hap, niet accepteren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 16:06:11 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168895723
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet naief. Ik zie fikse problemen en irriteer me aan het feit dat we het hebben over onnozele zaken zoals een bidruimte of een hoofddoekdraagster achter de balie bij de gemeente, of een Hema die op de voorpagina van hun folder het over voorjaar heeft ipv over pasen.
Dat terwijl we het zouden moeten hebben over handhaving, over hoe de etters aan te pakken, daarin afschrikwekkend te zijn en die etters eruit te pikken.
We moeten het hebben over hoe bewaken we onze grenzen, hoe behouden we het vrije en vriendelijke Nederland.

Al die waarden die Nederland zo mooi maken, die vrijheid, die vriendelijkheid, dat overlegmodel, die wil ik behouden. Dat betekend dus dat we de seculiere waarden hoog moeten houden, er ruimte is voor verschillen, voor geloof en ongeloof (diversiteit is een beter woord), maar dat wie buiten de lijnen gaat, die zijn kont veegt met de wetten hard aangepakt dient te worden.

Er moet een lijn getrokken worden, een tot hier en niet verder. Geloof mag en kan, ongeloof mag en kan, andere seksualiteit mag en kan, maar binnen de kaders van de wet. Ieder binnen die kaders omarmen, ieder buiten die kaders hard aanpakken.
Ophouden met onbelangrijke dingen tot halszaak verheffen. Als Hema een voorjaarsfolder uit wil brengen is dat geen probleem, valt een moslim homo's lastig omdat hij vindt dat zijn geloof dat vindt is dat wel een probleem, zijn geloof mag niet als smoes gepikt worden, het mag niet, het kan niet. Aanpakken die hap, niet accepteren.
^O^

Die Hema- en andere winkelfolders sowieso niet serieus nemen, die doen alles vooral voor commercieel gewin.
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 16:09:32 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168895801
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet naief. Ik zie fikse problemen en irriteer me aan het feit dat we het hebben over onnozele zaken zoals een bidruimte of een hoofddoekdraagster achter de balie bij de gemeente, of een Hema die op de voorpagina van hun folder het over voorjaar heeft ipv over pasen.
Dat terwijl we het zouden moeten hebben over handhaving, over hoe de etters aan te pakken, daarin afschrikwekkend te zijn en die etters eruit te pikken.
We moeten het hebben over hoe bewaken we onze grenzen, hoe behouden we het vrije en vriendelijke Nederland.

Al die waarden die Nederland zo mooi maken, die vrijheid, die vriendelijkheid, dat overlegmodel, die wil ik behouden. Dat betekend dus dat we de seculiere waarden hoog moeten houden, er ruimte is voor verschillen, voor geloof en ongeloof (diversiteit is een beter woord), maar dat wie buiten de lijnen gaat, die zijn kont veegt met de wetten hard aangepakt dient te worden.

Er moet een lijn getrokken worden, een tot hier en niet verder. Geloof mag en kan, ongeloof mag en kan, andere seksualiteit mag en kan, maar binnen de kaders van de wet. Ieder binnen die kaders omarmen, ieder buiten die kaders hard aanpakken.
Ophouden met onbelangrijke dingen tot halszaak verheffen. Als Hema een voorjaarsfolder uit wil brengen is dat geen probleem, valt een moslim homo's lastig omdat hij vindt dat zijn geloof dat vindt is dat wel een probleem, zijn geloof mag niet als smoes gepikt worden, het mag niet, het kan niet. Aanpakken die hap, niet accepteren.
^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 16:11:45 #197
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_168895858
Ach, zo zijn er waarschijnlijk ook wel een paar Nederlanders te vinden die een plan B hebben voor als de islamisering uit de hand loopt. Gek genoeg wordt daar geen artikel aan gewijd.

We weten over iets meer dan een maand in elk geval of de lange arm van Erdogan ook tot in de Tweede Kamer reikt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 16:15:49 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168895963
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:11 schreef MichaelScott het volgende:
Ach, zo zijn er waarschijnlijk ook wel een paar Nederlanders te vinden die een plan B hebben voor als de islamisering uit de hand loopt. Gek genoeg wordt daar geen artikel aan gewijd.

We weten over iets meer dan een maand in elk geval of de lange arm van Erdogan ook tot in de Tweede Kamer reikt.
wel

http://www.nu.nl/lifestyl(...)-en-mentaliteit.html
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 16:22:53 #199
3542 Gia
User under construction
pi_168896161
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook dat vind ik meer dan prima als er behoefte en ruimte voor is. Geen moetje, maar iets dat mogelijk moet zijn in samenspraak.
Ik ben een voorstander van veel persoonlijke ruimte, binnen de kaders van de wet.

Zo ben ik bv tegen weigerambtenaren, omdat de functie nu eenmaal een bepaalde inhoud heeft. Kan je daar niet aan voldoen ben je niet geschikt voor die functie. Maar zie ik geen enkel probleem in een hoofdoekdraagster achter de balie die gewoon haar functie netjes uitvoert.

Zo heb ik geen enkel probleem met een bidruimte op een universiteit als daar behoefte en ruimte voor is. Mits dat gewoon in normale samenspraak gebeurd. Net zoals ik geen enkele moeite heb met een stilteruimte voor vergietbelievers en wat dan ook als daar behoefte aan is en ruimte voor is.
Wat niet kan kan niet, ik zie dat als gewoon samen eruit komen en niet als iets dat afgedwongen kan worden. Daar wil ik geen regelgeving overheen gooien, dat is iets waar mensen samen uit moeten komen.
Zolang een stilteruimte/bidruimte op een universiteit voor iedereen toegankelijk en te gebruiken is, heb ik er geen moeite mee. Maar als die slegs voor moslims is, dan ben ik er op tegen.

Voor de rest volledig eens met je post. Ik zie hoofddoekjes al bijna niet meer, zo normaal is dat. Hihi, is wel es anders geweest. Maar een boerka, daar zal ik nooit aan wennen. Ben ik zwaar op tegen. In je eigen omgeving, prima, maar voor mij zou er een verbod mogen zijn voor de openbare ruimte.
pi_168896982
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:49 schreef ems. het volgende:
Daar verschillen de meningen klaarblijkelijk over.
En dat kan natuurlijk. Zolang dit maar niet betekent dat er aan de grondwet gemorreld wordt.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_168897016
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:59 schreef NgInE het volgende:

[..]

En dat kan natuurlijk. Zolang dit maar niet betekent dat er aan de grondwet gemorreld wordt.
Dat hoeft ook niet, lijkt me.
Conscience do cost.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 17:11:14 #202
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168897183
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:00 schreef erodome het volgende:
Er moet een lijn getrokken worden, een tot hier en niet verder. Geloof mag en kan, ongeloof mag en kan, andere seksualiteit mag en kan, maar binnen de kaders van de wet.
Ja daar houdt het eigenlijk al op met islam. In strijd met artikel 1.
pi_168897222
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:19 schreef Dven het volgende:k
Geen Plan B, lekker vanaf een afstandje kijken hoe NL uit elkaar valt _O_
mijn plan b is jouw kant op komen _O_ samen in de zon genieten van het einde van nederland, lijkt me heerlijk.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 17:15:25 #204
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_168897249
Zullen we de jaren 50 weer terugnemen? Excl. het verdekte seksueel misbruik in onkreukbaar geachte instituten, en excl. het gebrek aan gelijke rechten voor vrouwen?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 14 februari 2017 @ 17:54:19 #205
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168897894
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:14 schreef Murdera het volgende:

[..]

mijn plan b is jouw kant op komen _O_ samen in de zon genieten van het einde van nederland, lijkt me heerlijk.
Huisgestookte rakia en een salade erbij. Af en toe een troll-postje doen op Fok Foqiya. Genot _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 17:54:59 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168897906
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:15 schreef Andromache het volgende:
Zullen we de jaren 50 weer terugnemen? Excl. het verdekte seksueel misbruik in onkreukbaar geachte instituten, en excl. het gebrek aan gelijke rechten voor vrouwen?
Jij hebt die _O_ fantastische jaren '50 _O_ vast meegemaakt :Y
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 18:05:24 #207
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_168898089
/insert ironie mijnerzijds
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_168898304
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet naief. Ik zie fikse problemen en irriteer me aan het feit dat we het hebben over onnozele zaken zoals een bidruimte of een hoofddoekdraagster achter de balie bij de gemeente, of een Hema die op de voorpagina van hun folder het over voorjaar heeft ipv over pasen.
Dat terwijl we het zouden moeten hebben over handhaving, over hoe de etters aan te pakken, daarin afschrikwekkend te zijn en die etters eruit te pikken.
We moeten het hebben over hoe bewaken we onze grenzen, hoe behouden we het vrije en vriendelijke Nederland.

Al die waarden die Nederland zo mooi maken, die vrijheid, die vriendelijkheid, dat overlegmodel, die wil ik behouden. Dat betekend dus dat we de seculiere waarden hoog moeten houden, er ruimte is voor verschillen, voor geloof en ongeloof (diversiteit is een beter woord), maar dat wie buiten de lijnen gaat, die zijn kont veegt met de wetten hard aangepakt dient te worden.

Er moet een lijn getrokken worden, een tot hier en niet verder. Geloof mag en kan, ongeloof mag en kan, andere seksualiteit mag en kan, maar binnen de kaders van de wet. Ieder binnen die kaders omarmen, ieder buiten die kaders hard aanpakken.
Ophouden met onbelangrijke dingen tot halszaak verheffen. Als Hema een voorjaarsfolder uit wil brengen is dat geen probleem, valt een moslim homo's lastig omdat hij vindt dat zijn geloof dat vindt is dat wel een probleem, zijn geloof mag niet als smoes gepikt worden, het mag niet, het kan niet. Aanpakken die hap, niet accepteren.
Allemaal leuk en aardig, erodome, maar bijvoorbeeld een antropoloog van enig aanzien Martijn de Koning ziet secularisme nastreven al gelijk aan islamofobie en racisme. Omdat vooral de arme moslims getroffen worden namelijk.
I´m back.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 19:03:52 #209
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168899415
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:15 schreef Andromache het volgende:
Zullen we de jaren 50 weer terugnemen? Excl. het verdekte seksueel misbruik in onkreukbaar geachte instituten, en excl. het gebrek aan gelijke rechten voor vrouwen?
Ja!
Vooral dat seksuele misbruik. Hmmm lekker stiekem, stiekem. Geil!!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 19:07:19 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168899507
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:14 schreef Murdera het volgende:

[..]

mijn plan b is jouw kant op komen _O_ samen in de zon genieten van het einde van nederland, lijkt me heerlijk.
Nederland blijft gewoon Nederland

nothing ever changes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 19:08:32 #211
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_168899533
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 19:03 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ja!
Vooral dat seksuele misbruik. Hmmm lekker stiekem, stiekem. Geil!!
Je spreekt Nederlands, ergo, je kent de betekenis van de afkorting excl.? |:(
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 14 februari 2017 @ 19:09:36 #212
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168899553
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 19:08 schreef Andromache het volgende:

[..]

Je spreekt Nederlands, ergo, je kent de betekenis van de afkorting excl.? |:(
Oh shit!

Ja, dan ik het niet met je eens dus. Of ja, gedeeltelijk. Het idee op zich is leuk!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 14 februari 2017 @ 19:52:08 #213
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168900653
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat was mijn idee ook, zeker na de ontwikkelingen in 2016 niet. Ook vandaag de dag raadt Rusland zijn inwoners aan vooral niet naar Turkije te gaan. Wat direct ook weer de redding van het Griekse toerisme is geweest _O-
Das een mooie inderdaad, maar inderdaad gezien de recente gebeurtenissen lijkt de kans me heel klein dat Putin en erdogan vriendjes zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_168900882
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat was mijn idee ook, zeker na de ontwikkelingen in 2016 niet. Ook vandaag de dag raadt Rusland zijn inwoners aan vooral niet naar Turkije te gaan. Wat direct ook weer de redding van het Griekse toerisme is geweest _O-
Hoewel je je moet afvragen in hoeverre je ook echt graag Russische toeristen wilt hebben :r Elke keer dat ik ze ben tegengekomen is het een en al doffe ellende.
Conscience do cost.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 20:05:47 #215
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_168901066
Mooi dat er op die manier vrijwillige remigratie ontstaat. w/
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_168907244
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is dus wat ik een handhavingsprobleem noem, want de wet geeft ruimte voor meer straf, serieuzere straf.
Dat er veelste vaak wordt gekozen voor milde straffen zie ik idd als een probleem. Maar daarvoor hoeven niet groepen anders dan anderen te gaan behandelen of wetten te veranderen. Er is ruimte het strakker aan te pakken.
De gevangenis zien ze ook niet bepaald als een straf. Chillen met hun matties, beetje tv kijken etc. Niet bepaald iets waar ze bang voor zijn. Als ze de politie uitschelden worden ze ook niet in elkaar gerost en dat zien ze als een teken van zwakte. dus ja, als je ze precies hetzelfde blijft aanpakken veranderd er niets
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_168908474
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:19 schreef Dven het volgende:
Geen Plan B, lekker vanaf een afstandje kijken hoe NL uit elkaar valt _O_
Genot.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_168908997
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:00 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet, lijkt me.
De uiteindelijke vraag die je je moet gaan stellen is; wanneer is iemand Nederlander? Mogen ze alleen blank zijn? Alleen christen of atheïst? Mogen ze alleen maar stampot eten? Zolang iemand zich gedraagt en bijdraagt aan de samenleving zie ik geen enkel probleem.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_168909500
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:04 schreef Ryan3 het volgende:

Wie heeft er eigenlijk niet een plan B tegenwoordig?

Ben benieuwd wat jullie plan B is.
Plan B : ik heb hier een gebreide roze poezenmuts liggen

Je weet maar nooit
  woensdag 15 februari 2017 @ 02:17:54 #220
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168911171
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 23:26 schreef NgInE het volgende:

[..]

De uiteindelijke vraag die je je moet gaan stellen is; wanneer is iemand Nederlander? Mogen ze alleen blank zijn? Alleen christen of atheïst? Mogen ze alleen maar stampot eten? Zolang iemand zich gedraagt en bijdraagt aan de samenleving zie ik geen enkel probleem.
Ik denk altijd: vraag het iemand.

Oh en 9 van de 10 keer is het antwoord "ik ben turk/marokkaan"

Dus daar heb je je antwoord
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  User die overal opduikt 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 05:30:34 #221
186611 Haags
pi_168911310
Wat een gelul.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 15 februari 2017 @ 05:30:54 #222
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168911311
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Ergens wel grappig zo'n opmerking aangezien z'n ideologische metgezellen de Slaven als grote hoop in bange dagen zien. Maar de wens om repliek te geven was waarschijnlijk groter dan de nood om eigen logica aan te houden.
Ik denk dat je fout zit.
  woensdag 15 februari 2017 @ 05:33:36 #223
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168911312
En op een bepaald moment word je wakker en dan...................
  woensdag 15 februari 2017 @ 05:43:00 #224
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168911318
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, erodome, maar bijvoorbeeld een antropoloog van enig aanzien Martijn de Koning ziet secularisme nastreven al gelijk aan islamofobie en racisme. Omdat vooral de arme moslims getroffen worden namelijk.
De dag dat we als land naar antropologen gaan luisteren is de dag dat we het licht uit kunnen doen en de deur achter ons dichttrekken. Zeker als we naar meneer de Koning gaan luisteren.

Heb wat van de stukjes die je eerder over hem gelinkt had gelezen..man man.. wat een verrekte koekwous.. no offense Verrekte_Koekwous.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 15 februari 2017 @ 06:17:35 #225
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168911344
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 05:30 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik denk dat je fout zit.
Nou, dan kan je vast op helsere wijze uitleggen waarom je dat denkt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 15 februari 2017 @ 06:19:45 #226
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168911346
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 06:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Nou, dan kan je vast op helsere wijze uitleggen waarom je dat denkt.
Niet op helsere wijze... lol
Doch de geschiedenis zegt genoeg.

[ Bericht 3% gewijzigd door DUTCHKO op 15-02-2017 06:33:29 ]
pi_168911559
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:11 schreef Homey het volgende:
Ze krijgen de kans om iets op te bouwen in hun favoriete land, Marokko. Goed plan.
Vind ik ook. Jammerklagen over een land die jouw ontwikkelingsmogelijkheden en kansen heeft geboden. Ga dan lekker weg en gebruik die kennis in een land die het misschien juist meer nodig heeft.

Ik ben wel voorstander voor remigratie bevorderde maatregelingen die uiteindelijk voor beide partijen het beste uitpakt. Nederland is al te vol, prima als mensen besluiten hun toekomst elders te willen gaan zoeken.
  woensdag 15 februari 2017 @ 07:42:52 #228
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_168911565
Mooi optyfen.
Fade to Black
pi_168911569
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 05:33 schreef DUTCHKO het volgende:
En op een bepaald moment word je wakker en dan...................
En dit is alweer een paar jaar geleden. Zal niet beter geworden zijn.
pi_168911801
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Huisgestookte rakia en een salade erbij. Af en toe een troll-postje doen op Fok Foqiya. Genot _O_
ik ga vast solliciteren _O_
  woensdag 15 februari 2017 @ 09:06:12 #231
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168912218
quote:
17s.gif Op woensdag 15 februari 2017 08:20 schreef Murdera het volgende:

[..]

ik ga vast solliciteren _O_
Ik zal een goed woordje voor je doen ouwe baas _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 15 februari 2017 @ 09:08:49 #232
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168912263
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 07:41 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vind ik ook. Jammerklagen over een land die jouw ontwikkelingsmogelijkheden en kansen heeft geboden. Ga dan lekker weg en gebruik die kennis in een land die het misschien juist meer nodig heeft.

Ik ben wel voorstander voor remigratie bevorderde maatregelingen die uiteindelijk voor beide partijen het beste uitpakt. Nederland is al te vol, prima als mensen besluiten hun toekomst elders te willen gaan zoeken.
Wow, die heb ik al lang niet meer gehoord. Was bijna vergeten dat 'ie bestond _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168912333
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 09:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Wow, die heb ik al lang niet meer gehoord. Was bijna vergeten dat 'ie bestond _O_
Huizen en banen liggen hier inderdaad voor het oprapen. Zo dun bevolkt is Nederland volgens jouw eigen fantasie. :)

Maar als je als allochtoon klaagt over het land wat jouw kansen en ontwikkelingsmogelijkheden heeft geboden, lijkt mij het definitief vertrekken uit Nederland de meest zinvolle weg.

De gemiddelde Nederlander heeft echt geen trek meer in het zoveelste discriminerende allochtone slachtofferverhaaltje. Je bent Nederlander of je bent het niet. Zo simpel is het. w/
pi_168912371
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 09:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Wow, die heb ik al lang niet meer gehoord. Was bijna vergeten dat 'ie bestond _O_
"Nederland is vol, ten dele overvol." Juliana, troonrede 1950.
  woensdag 15 februari 2017 @ 09:46:56 #235
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168912935
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2017 09:16 schreef Murdera het volgende:

[..]

"Nederland is vol, ten dele overvol." Juliana, troonrede 1950.
Dat 20 of 25 miljoen inwoners in Nederland kan, betekent niet dat het een goed idee is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 15 februari 2017 @ 09:51:13 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168912993
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 09:46 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat 20 of 25 miljoen inwoners in Nederland kan, betekent niet dat het een goed idee is.
Sommigen zien het liefst elk weiland of bosje volgebouwd. Ik zou zeggen: wees blij dat we hier uberhaupt nog iets van natuur hebben.

Ga maar eens in het buitenland een tijdje rondrijden en vergelijk het aantal mensen dat je tegenkomt met Nederland, waar je echt om de haverklap struikelt over automobilisten, fietsers of wandelaars.
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:06:23 #237
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168913229
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 09:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Huizen en banen liggen hier inderdaad voor het oprapen. Zo dun bevolkt is Nederland volgens jouw eigen fantasie. :)

Ik was er al van op de hoogte dat jouw bestaan enorm zwart/wit is. Maar dat er voor jou blijkbaar helemaal niets zit tussen vol en dunbevolkt is zelfs voor mij even schrikken.

quote:
Maar als je als allochtoon klaagt over het land wat jouw kansen en ontwikkelingsmogelijkheden heeft geboden, lijkt mij het definitief vertrekken uit Nederland de meest zinvolle weg.
Ah, zo kennen we je weer. Klagen mag alleen wanneer je Henk de Vries heet. Wanneer je familie niet al zo'n 40-45 generaties in NL aanwezig is heb je geen recht van spreken _O_

quote:
De gemiddelde Nederlander heeft echt geen trek meer in het zoveelste discriminerende allochtone slachtofferverhaaltje. Je bent Nederlander of je bent het niet. Zo simpel is het. w/
Prachtige overschatting van je eigen beoordelingsvermogen. 'De gemiddelde Nederlander' :')

Wat is dat eigenlijk? Zo'n gemiddelde Nederlander?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168913513
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:06 schreef Dven het volgende:

[..]

[..]

[..]

Prachtige overschatting van je eigen beoordelingsvermogen. 'De gemiddelde Nederlander' :')

Wat is dat eigenlijk? Zo'n gemiddelde Nederlander?
Een Nederlander die houdt van zijn land en daar oprecht trots op is. In goede maar ook in slechte tijden.
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:23:44 #239
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168913526
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2017 09:16 schreef Murdera het volgende:

[..]

"Nederland is vol, ten dele overvol." Juliana, troonrede 1950.
Die vond ook dat de kansarmen best konden vertrekken. Ik snap wat dat betreft niet wat sommige FOK!kers nog in NL doen wanneer ze 'Nederland is vol' aanhalen. Ik heb tenminste het goede voorbeeld gegeven!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:24:43 #240
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168913543
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Sommigen zien het liefst elk weiland of bosje volgebouwd. Ik zou zeggen: wees blij dat we hier uberhaupt nog iets van natuur hebben.

Ga maar eens in het buitenland een tijdje rondrijden en vergelijk het aantal mensen dat je tegenkomt met Nederland, waar je echt om de haverklap struikelt over automobilisten, fietsers of wandelaars.
Voor natuur ga je gewoon lekker op vakantie naar het noorden of oosten. Of bestempel jij die cultuurparken en aangelegde bossen als natuur? :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:25:16 #241
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168913553
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een Nederlander die houdt van zijn land en daar oprecht trots op is. In goede maar ook in slechte tijden.
Nee, dat is jouw ideologisch beeld van de Nederlander maar zeker geen gemiddelde Nederlander.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168913638
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Die vond ook dat de kansarmen best konden vertrekken. Ik snap wat dat betreft niet wat sommige FOK!kers nog in NL doen wanneer ze 'Nederland is vol' aanhalen. Ik heb tenminste het goede voorbeeld gegeven!
Het goede voorbeeld is wanneer je oplossingsgericht denkt en daarna wil handelen.

Als een land te vol is waardoor er arbeidsconcurrentie ontstaat of woonruimtetekort, is het dan logisch om nóg meer immigranten onder de noemer gezinshereniging binnen te halen? Immigranten waarvan je weet dat ze in een kansarme positie belanden?

Of ga je over tot selectieve immigratie, alleen die immigranten binnenhalen die concreet wat toevoegen en niet bij voorbaat in een kansarme positie belanden.

Beloon remigratie. Hoeft niet per definitie een oprotpremie te zijn maar bijvoorbeeld samen zoeken naar specifieke kansen en mogelijkheden in het moederland.

Hef het Schengenverdrag op. Het kan niet zo wezen dat Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die in de regel beter zijn opgeleid worden vervangen door chauffeurs uit het Oostblok die voor een lagere prijs willen rijden. Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.

Nederland moet weer voor Nederlanders zijn. Eigen cultuur, eigen soevereiniteit, eigen grenzen, eigen regels en wetten, eigen opgestelde handelsverdragen, eigen munt.
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:33:51 #243
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168913705
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het goede voorbeeld is wanneer je oplossingsgericht denkt en daarna wil handelen.

Als een land te vol is waardoor er arbeidsconcurrentie ontstaat of woonruimtetekort, is het dan logisch om nóg meer immigranten onder de noemer gezinshereniging binnen te halen? Immigranten waarvan je weet dat ze in een kansarme positie belanden?

Of ga je over tot selectieve immigratie, alleen die immigranten binnenhalen die concreet wat toevoegen en niet bij voorbaat in een kansarme positie belanden.

Beloon remigratie. Hoeft niet per definitie een oprotpremie te zijn maar bijvoorbeeld samen zoeken naar specifieke kansen en mogelijkheden in het moederland.

Hef het Schengenverdrag op. Het kan niet zo wezen dat Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die in de regel beter zijn opgeleid worden vervangen door chauffeurs uit het Oostblok die voor een lagere prijs willen rijden. Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.

Nederland moet weer voor Nederlanders zijn. Eigen cultuur, eigen soevereiniteit, eigen grenzen, eigen regels en wetten, eigen opgestelde handelsverdragen, eigen munt.
Oké Henk de Vries
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168913757
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet naief. Ik zie fikse problemen en irriteer me aan het feit dat we het hebben over onnozele zaken zoals een bidruimte of een hoofddoekdraagster achter de balie bij de gemeente, of een Hema die op de voorpagina van hun folder het over voorjaar heeft ipv over pasen.
Dat terwijl we het zouden moeten hebben over handhaving, over hoe de etters aan te pakken, daarin afschrikwekkend te zijn en die etters eruit te pikken.
We moeten het hebben over hoe bewaken we onze grenzen, hoe behouden we het vrije en vriendelijke Nederland.
Okay hier is probleem nummer 1. Het zijn geen ettertjes meer, maar het zijn criminelen, het word binnen hun gemeenschap geaccepteerd want ze zorgen goed voor hun familie en het is niet meer een groep ettertjes, maar het is gewoon een meerderheid. Hoe wil jij een meerderheid van een bevolkingsgroep die zwaar onwenselijk gedrag vertoont op het rechte pad krijgen terwijl die groep geen inmenging van buitenaf duld. Ik wens je heel veel succes.

quote:
Al die waarden die Nederland zo mooi maken, die vrijheid, die vriendelijkheid, dat overlegmodel, die wil ik behouden. Dat betekend dus dat we de seculiere waarden hoog moeten houden, er ruimte is voor verschillen, voor geloof en ongeloof (diversiteit is een beter woord), maar dat wie buiten de lijnen gaat, die zijn kont veegt met de wetten hard aangepakt dient te worden.
Juist dat overlegmodel, de debat cultuur zorgt voor de huidige situatie. De groep die het probleem veroorzaakt ziet met elkaar in gesprek gaan als een teken van zwakte en agressie uit de weg gaan al helemaal als een teken van zwakte. Verder laat de religie ook in niet bepaald subtiele termen weten wat men moet vinden van mensen die niet gelovig zijn of die van hun geloof af willen stappen. Maakt jouw verhaaltje een mooie utopie, maar zoals we weten bestaan utopieën niet. Je hebt een sprookje als ideaal.

quote:
Er moet een lijn getrokken worden, een tot hier en niet verder. Geloof mag en kan, ongeloof mag en kan, andere seksualiteit mag en kan, maar binnen de kaders van de wet. Ieder binnen die kaders omarmen, ieder buiten die kaders hard aanpakken.
En daar komen we weer bij het volgende probleem aan, wetten van de koran staan boven de wetten van het land en de gebruiken van het land. Er zijn inmiddels miljarden gestoken in workshops om dingen als homosexualiteit bespreekbaar te maken onder naffers maar dat is weggegooid geld. Ten eerste word dat samen met de religie er met de paplepel ingegoten, verder gaan ze na school naar het internaat waar de imam dat soort walgelijke dingen er wel even uitwerkt. Je probeert hier met rede en met gesprek mensen uit te leggen dat ze dingen die onderdeel zijn van hun religie moeten laten varen. Probeer het eens in staphorst bijvoorbeeld, ik wens je heel veel succes. Wederom, je gelooft in een sprookje, dit gaat never nooit niet gebeuren. Men zou gewoon onderdelen van hun religie moeten laten varen daarvoor en laat dat nou net niet de bedoeling zijn van de islam en de bijbehorende politieke cultuur.

quote:
Ophouden met onbelangrijke dingen tot halszaak verheffen. Als Hema een voorjaarsfolder uit wil brengen is dat geen probleem, valt een moslim homo's lastig omdat hij vindt dat zijn geloof dat vindt is dat wel een probleem, zijn geloof mag niet als smoes gepikt worden, het mag niet, het kan niet. Aanpakken die hap, niet accepteren.
En hoe wil je dat doen? klinkt heel stoer, aanpakken die hap, niet accepteren, maar in de praktijk gebeurd er momenteel geen reet. In elkaar rossen van homo's is al heel erg lang verboden, maar toch is het aan de orde van de dag.

Realiteit is gewoon dat men dit probleem gigantisch hard uit de hand heeft laten lopen. 20-30 jaar geleden had je nog in kunnen grijpen, had je er voor kunnen zorgen dat deze groep mensen een onderdeel werd van nederland en dus deze problemen kunnen voorkomen. Nu is het een geheel dat zijn eigen staat vormt binnen een staat en zich geen reet meer aantrekt van de normen en waarden van het land en zich ook niet meer als een onderdeel ziet van dat land. Dat ga je niet meer oplossen met subtiele maatregelen of met een beetje handhaven.

Als men inderdaad aan het overwegen is om massaal te gaan remigreren naar Marokko dan is dat voor Nederland een zegen en iets waar we keihard aan mee zouden moeten werken. Geeft ons de kans fouten van het verleden te herstellen en te zorgen dat ze bij volgende groepen niet herhaald worden.

Maar om even aan te sluiten op de reactie die jij quote, doe niet zo ontzettend naïef. Op moment dat in amsterdam 3 op de 4 marokkanen geregistreerd staat bij de politie hebben we het niet meer over fikse problemen die je wel even kan oplossen met een beetje handhaven. Dat station ben je al gepasseerd zodra je het niet meer hebt over 1 op de zoveel honderd die een probleem zijn. Hier hebben we het gewoon over een dikke meerderheid.

En dan is er nog uiteraard dit probleem:

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, erodome, maar bijvoorbeeld een antropoloog van enig aanzien Martijn de Koning ziet secularisme nastreven al gelijk aan islamofobie en racisme. Omdat vooral de arme moslims getroffen worden namelijk.
De gutmensch, de Martijnen de Koningen en hun complete leger aan achterlijke, verwerpelijke, walgelijke gutmenschen die het allemaal geen enkel probleem vinden en net zoals de afgelopen 30 jaar vinden dat we gewoon helemaal niets moeten doen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Harlon op 15-02-2017 10:46:12 ]
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_168913891
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:28 schreef 6star6lord6 het volgende:
Gewoon naar Azië verhuizen. Zit alleen nog te twijfelen welk land.
Om Japan even als voorbeeld te nemen. 9 jaar geleden zag ik tijdens mijn 1 maand rondreis enkele moslims (voornamelijk vrouwen met hoofddoeken), echter vorig jaar heb ik daar een half jaar gezeten en ik zag ze is hele grote aantallen. Vervolgens heb ik ook nog meerdere moskeeën gezien.

Moslims zitten overal, tevens net als volgers van de bijbels. Je ontkomt er niet meer aan.
pi_168913919
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Oké Henk de Vries
Nee, het is Elzies Janssen. :)
  Beste debater 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 10:51:43 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168913991
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het goede voorbeeld is wanneer je oplossingsgericht denkt en daarna wil handelen.

Als een land te vol is waardoor er arbeidsconcurrentie ontstaat of woonruimtetekort, is het dan logisch om nóg meer immigranten onder de noemer gezinshereniging binnen te halen? Immigranten waarvan je weet dat ze in een kansarme positie belanden?

Of ga je over tot selectieve immigratie, alleen die immigranten binnenhalen die concreet wat toevoegen en niet bij voorbaat in een kansarme positie belanden.

Beloon remigratie. Hoeft niet per definitie een oprotpremie te zijn maar bijvoorbeeld samen zoeken naar specifieke kansen en mogelijkheden in het moederland.

Hef het Schengenverdrag op. Het kan niet zo wezen dat Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die in de regel beter zijn opgeleid worden vervangen door chauffeurs uit het Oostblok die voor een lagere prijs willen rijden. Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.

Nederland moet weer voor Nederlanders zijn. Eigen cultuur, eigen soevereiniteit, eigen grenzen, eigen regels en wetten, eigen opgestelde handelsverdragen, eigen munt.
Ik ben trotse Brabander, dat allereerst. Nederland? Meh.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168914015
Goed nieuws.

De beste oplossing voor iedereen is Marokko voor de Marokkanen, Turkije voor de Turken en Nederland voor de Nederlanders.

Het is ook de enige vreedzame oplossing.
  Beste debater 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 10:54:22 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168914032
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Goed nieuws.

De beste oplossing voor iedereen is Marokko voor de Marokkanen, Turkije voor de Turken en Nederland voor de Nederlanders.

Het is ook de enige vreedzame oplossing.
Ben benieuwd hoe je dat denkt te gaan realiseren. Gedwongen deportatie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168914045
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe je dat denkt te gaan realiseren. Gedwongen deportatie?
Is onvermijdelijk als de grenzen open blijven staan. Het tragische van links is dat hun beleid er juist voor zorgt dat in de toekomst maatregelen nodig zijn waar niemand achter staat.

Maar vrijwillig is altijd beter, en daarom is dit ook zo goed nieuws.
  Beste debater 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 10:56:10 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168914050
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Is onvermijdelijk als de grenzen open blijven staan. Het tragische van links is dat hun beleid er juist voor zorgt dat in de toekomst maatregelen nodig zijn waar niemand achter staat.

Maar vrijwillig is altijd beter, en daarom is dit ook zo goed nieuws.
Onvermijdelijk? Waarom zou je goed geïntegreerde Nederlandse burgers überhaupt willen deporteren? Is het toch weer het kleurtje, Jan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168914089
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik ben trotse Brabander, dat allereerst. Nederland? Meh.
Ja, hoor. We gaan opnieuw de geschreven inhoud gemakshalve negeren en het provinciale argument boven tafel halen.

Je kunt wat mij betreft ook een hele trotse Nederlander zijn met een kleurtje en dito accent. Dat maakt niets uit zolang je maar deelneemt.

Maar als je blijft klagen over het land waar je kansen en ontwikkelingsmogelijkheden heb gekregen en je hier niet meer thuis voelt, dan wordt het gewoon tijd om afscheid van elkaar te nemen. Daar is niets mis mee.
  Beste debater 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 11:03:24 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168914125
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ja, hoor. We gaan opnieuw de geschreven inhoud gemakshalve negeren en het provinciale argument boven tafel halen.

Je kunt wat mij betreft ook een hele trotse Nederlander zijn met een kleurtje en dito accent. Dat maakt niets uit zolang je maar deelneemt.

Maar als je blijft klagen over het land waar je kansen en ontwikkelingsmogelijkheden heb gekregen en je hier niet meer thuis voelt, dan wordt het gewoon tijd om afscheid van elkaar te nemen. Daar is niets mis mee.
Nee hoor, vind die overdreven roep om nationalisme wel grappig, aangezien het kennelijk het gros, zeker van VVD-stemmend rechts Nederland, worst zal wezen wat er met haar roomblanke werklozen, zieken, ouderen gebeurt. En nu ineens met een vlagje staan wuiven? Volk? Eenheid? Cultuur? Laat me niet lachen. Rechts heeft dit land finaal geïndividualiseerd; vaderlandsliefde gebruiken in deze tijd is een ordinaire schaamlap.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168914154
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:31 schreef DrDentz het volgende:
Wilders heeft gezegd dat "iedereen die zich aan de regels houdt welkom is om te blijven en gelijk is voor iedereen". Dat zal dan wel een onmogelijke opgave zijn.. je aan de regels houden.. dan moet er een Plan B komen.. vluchten.. met behoud van uitkering
pi_168914189
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Onvermijdelijk? Waarom zou je goed geïntegreerde Nederlandse burgers überhaupt willen deporteren? Is het toch weer het kleurtje, Jan?
Ik zeg helemaal niet dat ik ze allemaal wil deporteren, dat maak jij er van.
De multiculturele samenleving is een ramp. Met 1% niet-westerse allochtonen is het prima leven in het land. Dat betekent dat er flink wat weg moet om de ellende van de multikul ongedaan te maken. Of het uitvoerbaar is (moreel en praktisch) is een ander verhaal.
pi_168914200
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:31 schreef DrDentz het volgende:
Wilders heeft gezegd dat "iedereen die zich aan de regels houdt welkom is om te blijven en gelijk is voor iedereen". Dat zal dan wel een onmogelijke opgave zijn.. je aan de regels houden.. dan moet er een Plan B komen.. vluchten.. met behoud van uitkering
Op dat punt is Wilders te soft. Sylvana Simons en Kuzu houden zich ook aan alle wetten en regels, maar brengen dit land enorm veel schade toe.
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:09:47 #257
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168914227
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Goed nieuws.

De beste oplossing voor iedereen is Marokko voor de Marokkanen, Turkije voor de Turken en Nederland voor de Nederlanders.

Het is ook de enige vreedzame oplossing.
Godverdomme, moet ik terug naar Nederland terwijl ik helemaal niet in dat afschuwelijke land wil wonen :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168914240
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee hoor, vind die overdreven roep om nationalisme wel grappig, aangezien het kennelijk het gros, zeker van VVD-stemmend rechts Nederland, worst zal wezen wat er met haar roomblanke werklozen, zieken, ouderen gebeurt. En nu ineens met een vlagje staan wuiven? Volk? Eenheid? Cultuur? Laat me niet lachen. Rechts heeft dit land finaal geïndividualiseerd; vaderlandsliefde gebruiken in deze tijd is een ordinaire schaamlap.
De VVD heeft juist massaal nep-vluchtelingen binnengehaald, die hier roven, plunderen en anderen aanzetten tot radicalisatie. Volkomen schijt hebben aan onze regels en wetten. Onze cultuur minachten. De politie heeft zijn handen vol om weer uit te rukken naar het zoveelste incident bij een of andere opvang. Vluchtelingen die ertoe doen zijn in ruime minderheid.

Ze krijgen van de VVD geld, een huis, gratis gezondheidszorg. Terwijl hetzelfde VVD beleid ouderen uit gesloten verzorgingstehuizen zet, vervolgens keihard bezuinigd op de thuiszorg die deze ouderen moet verzorgen achter de voordeur en vervolgens van dat opgeleverde geld een miljardencheck uitschrijft naar Griekenland. (waarvan Rutte eerst als belofte zei dat er geen extra cent naartoe zou gaan)

Jij noemt dat rechts beleid? Alle linkse partijen die het belang van de buitenlander boven het belang van de Nederlander stelt, het belang van de niet-werkende uitkeringstrekker stelt boven het belang van de werkende kunnen hier juist nog een vet puntje aan links beleid zuigen.
pi_168914300
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:31 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Rusland verre oosten. Dat is redelijk dunbevolkt en zit je veilig.
Behalve als ze daar hetzelfde doen als hier, dan is het weer snel afgelopen :P
pi_168914419
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Godverdomme, moet ik terug naar Nederland terwijl ik helemaal niet in dat afschuwelijke land wil wonen :'(
Hangt er van af. Europeanen mengen prima.
Maar als je als Nederlander in het buitenland woont, natuurlijk mag een land dan besluiten dat je niet welkom bent. Landen zijn soeverein. Dit zal met Nederlanders echter niet zo snel gebeuren, want overal waar Nederlanders zich vestigen ontstaat welvaart.
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:24:36 #261
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168914471
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hangt er van af. Europeanen mengen prima.
Maar als je als Nederlander in het buitenland woont, natuurlijk mag een land dan besluiten dat je niet welkom bent. Landen zijn soeverein. Dit zal met Nederlanders echter niet zo snel gebeuren, want overal waar Nederlanders zich vestigen ontstaat welvaart.
Eh juist. Daarom staan je landgenoten er in ieder geval in Bulgarije helemaal niet goed op _O- Eindeloze arrogantie weet je weer te tonen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:49:40 #262
3542 Gia
User under construction
pi_168914923
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik zeg helemaal niet dat ik ze allemaal wil deporteren, dat maak jij er van.
De multiculturele samenleving is een ramp. Met 1% niet-westerse allochtonen is het prima leven in het land. Dat betekent dat er flink wat weg moet om de ellende van de multikul ongedaan te maken. Of het uitvoerbaar is (moreel en praktisch) is een ander verhaal.
Wb gezinshereniging is er de eis dat de persoon in Nederland voldoende verdient om het gezin ook te onderhouden. Dat is in Marokkanenkringen zo gepiept. Ze helpen elkaar hier mee. Als het gezin er dan eindelijk is, en een verblijfsvergunning of Nederlandse nationaliteit heeft, dan is het afgelopen met het werk. Dat moeten dan weer andere Marokkanen doen, die het geld nodig hebben om familie over te kunnen laten komen. Enz...

Wat mij betreft komt er een wet die bepaalt dat kinderen bij geboorte één nationaliteit krijgen en dat is dan die van het thuisland. Op hun 18de mogen ze dan kiezen voor de Nederlandse, mits ze de eigen nationaliteit opgeven en minimaal MBO 3 hebben afgerond.
Zo niet, dan geen Nederlander en geen gezinshereniging.

Verder zou ik graag zien dat er wetten komen die het makkelijker maken om de Nederlandse nationaliteit af te pakken van mensen met een dubbele nationaliteit, na ernstig crimineel gedrag. (Roof, geweld, verkrachting, moord, enz)
Ongelijke behandeling? Nee. Want iemand met 2 nationaliteiten is niet gelijk aan iemand met 1 nationaliteit.
pi_168916517
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Wb gezinshereniging is er de eis dat de persoon in Nederland voldoende verdient om het gezin ook te onderhouden. Dat is in Marokkanenkringen zo gepiept. Ze helpen elkaar hier mee. Als het gezin er dan eindelijk is, en een verblijfsvergunning of Nederlandse nationaliteit heeft, dan is het afgelopen met het werk. Dat moeten dan weer andere Marokkanen doen, die het geld nodig hebben om familie over te kunnen laten komen. Enz...

Wat mij betreft komt er een wet die bepaalt dat kinderen bij geboorte één nationaliteit krijgen en dat is dan die van het thuisland. Op hun 18de mogen ze dan kiezen voor de Nederlandse, mits ze de eigen nationaliteit opgeven en minimaal MBO 3 hebben afgerond.
Zo niet, dan geen Nederlander en geen gezinshereniging.

Verder zou ik graag zien dat er wetten komen die het makkelijker maken om de Nederlandse nationaliteit af te pakken van mensen met een dubbele nationaliteit, na ernstig crimineel gedrag. (Roof, geweld, verkrachting, moord, enz)
Ongelijke behandeling? Nee. Want iemand met 2 nationaliteiten is niet gelijk aan iemand met 1 nationaliteit.
Alweer een dom voorbeeld want niet iedereen heeft de intelligentie van mbo niveau 3. Daar zullen ook autochtonen bij zitten. De oplossing is heel simpel. Criminelen met dubbel paspoort het land uit. Stop op immigratie op moslimlanden voor in elk geval voor een bepaalde tijd.

Daarnaast de autochtone ministers voor de rechtbank slepen die in de jaren 60 gastarbeiderscontracten met moslimlanden hebben gesloten. Laten zij zich maar verantwoorden.

Op die manier heeft de goedwillende Marokkaan/moslim er geen last van en kan deze zijn leven prima in Nederland voortzetten. Want laten we wel wezen: de goedwillende Marokkaan is de grootste slachtoffer van de laffe linkse aanpak van wegkijken.
pi_168916551
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:26 schreef Elfletterig het volgende:
Prachtig, die slachtofferrol-verhalen en al die usual suspects die meehuilen met de wolven in het bos. Ik heb een prima uitwijkplan voor Marokkanen die zich in Nederland niet thuisvoelen en die hier totaal niet zijn geïntegreerd. Ik zal het even visualiseren:

[ afbeelding ]

Vandaag dit nieuws, bij de NOS, onder meer prominent op pagina 101 van Teletekst:

[..]

Bron: http://nos.nl/artikel/215(...)it-in-nederland.html

Los van het feit dat het oude wijn in nieuwe zakken is, valt iets anders op. Namelijk dat het artikel begint met het onbehagen van Turken en Marokkanen. Pas aan het einde wordt het onbehagen van autochtone Nederlanders benoemd. Bijzaak, uiteraard...
Maar ondertussen wel een land bezetten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_168916778
Uiteraard is het debiel als je geen plan B hebt. Als je de mogelijkheid hebt om een plan B uit te rollen, dan is de enige vraag: waarom zou je dat niet doen? Als je levensmoe bent misschien.

Het is vanzelfsprekend dat Turken en Marokkanen een alternatief open moeten houden. Temeer er figuren zijn die hen kwaad aan wil doen. Figuren die tot diep in de politiek zijn doorgedrongen en waarvan een gedeelte van de bevolking meent dat de gedachtegang van die lieden 'normaal' is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_168916823
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 02:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk altijd: vraag het iemand.

Oh en 9 van de 10 keer is het antwoord "ik ben turk/marokkaan"

Dus daar heb je je antwoord
Als je het vraagt - dan wek je al een suggestie. Waarom zou je het anders vragen?

Meestal begint de vraag al zelfs vrij specifiek met 'Kom je uit Turkije?' 'Ik ben daar laatst nog geweest, mooi land'. Gevolgd met wat aangeleerde Turkse woordjes..

Als je dan antwoord, nee ik kom uit Nederland. Dan krijg je steevast: Oh nee, dat bedoel ik niet, wat is je komaf?'.

Dat is gewoon de realiteit. Nu boeit mij dat verder allemaal niet, want ik vind dat helemaal niet erg. Maar het is gewoon grappig om te zien dat er hier dan weer mensen zijn die zich eraan ergeren dat anderen het antwoord 'Turk of Marokkaan' geven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_168916955
Mijn plan B is dat we een uitzwaaidag organiseren voor de mensen die emigreren als Wilders premier wordt.
pi_168916992
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:28 schreef Pleun2011 het volgende:
Mijn plan B is dat we een uitzwaaidag organiseren voor de mensen die emigreren als Wilders premier wordt.
Er zijn weinig mensen die emigreren als Wilders premier wordt. Jammer voor je.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 15 februari 2017 @ 13:40:13 #269
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168917159
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als je het vraagt - dan wek je al een suggestie. Waarom zou je het anders vragen?

Meestal begint de vraag al zelfs vrij specifiek met 'Kom je uit Turkije?' 'Ik ben daar laatst nog geweest, mooi land'. Gevolgd met wat aangeleerde Turkse woordjes..

Als je dan antwoord, nee ik kom uit Nederland. Dan krijg je steevast: Oh nee, dat bedoel ik niet, wat is je komaf?'.

Dat is gewoon de realiteit. Nu boeit mij dat verder allemaal niet, want ik vind dat helemaal niet erg. Maar het is gewoon grappig om te zien dat er hier dan weer mensen zijn die zich eraan ergeren dat anderen het antwoord 'Turk of Marokkaan' geven.
Ik vraag het niet. Ik bemerk gesprekken op straat. Ej meisjuh mesjuh wat ben jij? wholla?

Men vind het nogal belangrijk in die kringen. Dat heb je niet zo zeer als Nederlander.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_168917262
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:40 schreef SpecialK het volgende:
Dat heb je niet zo zeer als Nederlander.
Waarom vragen ze er dan toch naar?

Zo zie je maar. Het is maar net aan welke kant je van het spectrum staat.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 15 februari 2017 @ 13:49:59 #271
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168917373
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom vragen ze er dan toch naar?

Zo zie je maar. Het is maar net aan welke kant je van het spectrum staat.
Omdat men het belangrijk vind. Het fascineert. Een beetje zoals ik op straat "pssst meisje.. ben jij deels frans/duits met wellicht italiaanse afkomst" ga roepen op straat. Boh.. lekker hoor zo'n Euromix... :9~

Oh wacht. Dat soort kinderachtig afkomst gefocussed gelul hou ik me als welwillende burger niet mee bezig. Ik ben een Nederlander.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_168917422
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:49 schreef SpecialK het volgende:

Omdat men het belangrijk vind. Het fascineert. Een beetje zoals ik op straat "pssst meisje.. ben jij deels frans/duits met wellicht italiaanse afkomst" ga roepen op straat. Boh.. lekker hoor zo'n Euromix... :9~

Oh wacht. Dat soort kinderachtig afkomst gefocussed gelul hou ik me als welwillende burger niet mee bezig. Ik ben een Nederlander.
Dus je bent het ermee eens dat aucothone Nederlanders daar ook gefascineerd door zijn. Getuige onder meer mijn ervaringen, maar ook die van vele anderen.

Ben het zelf met je eens hoor, ik hou mij daar ook niet mee bezig in het dagelijks leven. Maar er zijn hele politieke partijen die hun politieke ideologie baseren op onderscheid in etniciteit. Dus laten we realistisch zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 15 februari 2017 @ 14:19:05 #273
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168918002
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus je bent het ermee eens dat aucothone Nederlanders daar ook gefascineerd door zijn. Getuige onder meer mijn ervaringen, maar ook die van vele anderen.

Ben het zelf met je eens hoor, ik hou mij daar ook niet mee bezig in het dagelijks leven. Maar er zijn hele politieke partijen die hun politieke ideologie baseren op onderscheid in etniciteit. Dus laten we realistisch zijn.
Ik denk dat er een verschil is in context. Als we het hebben over maatschappij-breede issues dan zijn culturele achtergronden natuurlijk belangrijk indien ze aanwijsbaar voor problemen zorgen en dan is het prima om daar eens een discussie over te hebben. Het probleem is dat mensen die (wat mij betreft meer academische) discussie niet kunnen scheiden van persoonlijke interactie.

Op persoonlijk niveau denk ik eigenlijk dat er een kip-en-het-ei verhaal gaande is. Veel mensen met een niet-nederlandse culturele achtergrond houden zich krampachtig vast aan de cultuur van hun ouders en gedragen zich op een wij-jullie manier, veel autochtonen doen hetzelfde of reageren juist op die mentaliteit met gelijksoortige mentaliteit. Dat helpt verder weinig elke andere discussie aangezien emoties al snel alles infecteren.

Het gevolg is dat ik bijvoorbeeld (als welwillend persoon die echt probeert langs iemands afkomst te kijken) in een buurt woon waar afkomst de heilige graal is voor de meeste mensen. Wij Turken dit, Wij Marokkanen dat bla bla bla. Zo belangrijk. Hoe kan ik er in zo'n situatie niet aan mee doen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_168918143
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hangt er van af. Europeanen mengen prima.
Maar als je als Nederlander in het buitenland woont, natuurlijk mag een land dan besluiten dat je niet welkom bent. Landen zijn soeverein. Dit zal met Nederlanders echter niet zo snel gebeuren, want overal waar Nederlanders zich vestigen ontstaat welvaart.
Hoe kom je erbij dat die prima mengen?

Ik zie hier namelijk precies hetzelfde gebeuren bij de polen die hier komen als bij de niet westerse gastarbeiders die kwamen. Er is echt veel segregatie, er mengt vrijwel niets. Wat door beide kanten in stand gehouden wordt.

Als ik kijk naar het grensgebied duitsland/nederland, dan zie ik net over de grens in duitsland nederlanders die geen duits spreken, die hier werken en doen, die helemaal niet mengen. Ga ik naar hongarije op vakantie dan zie ik hetzelfde met duitsers daar, die bij elkaar klitten en amper tot niet mengen.
Wat allemaal tot frustratie's leidt trouwens.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 15 februari 2017 @ 14:27:19 #275
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168918169
Voorlopig vluchten er nog steeds veel meer Marokkanen naar West-Europa dan andersom.
pi_168918183
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:19 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat er een verschil is in context. Als we het hebben over maatschappij-breede issues dan zijn culturele achtergronden natuurlijk belangrijk indien ze aanwijsbaar voor problemen zorgen en dan is het prima om daar eens een discussie over te hebben. Het probleem is dat mensen die (wat mij betreft meer academische) discussie niet kunnen scheiden van persoonlijke interactie.
En dat is wat mij betreft een deel van het probleem. Op straat ben je nu een persoon met een andere culturele identiteit - en dus etniciteit (voor de gemiddelde autochtoon) in plaats van een Nederlander. Ik kan mij goed herinneren dat mijn nichtje vertelde dat ze in de rij stond bij de kassa om een oranje sjaal af te rekenen (vanwege het WK). Werd ze aangesproken door een autochtoon: 'Ja nu wel he, nu ben je ineens wel een Nederlander, alleen als het je uitkomt'. Say whut?

quote:
Op persoonlijk niveau denk ik eigenlijk dat er een kip-en-het-ei verhaal gaande is. Veel mensen met een niet-nederlandse culturele achtergrond houden zich krampachtig vast aan de cultuur van hun ouders en gedragen zich op een wij-jullie manier, veel autochtonen doen hetzelfde of reageren juist op die mentaliteit met gelijksoortige mentaliteit. Dat helpt verder weinig elke andere discussie aangezien emoties al snel alles infecteren.
Klopt helemaal. Wat dat betreft ben ik blij dat het in mijn nabije omgeving wel steeds meer aan het veranderen is. Heeft wel veel tijd nodig, maar lokaal zie ik het steeds beter gaan - terwijl landelijk... als ik kijk naar wat er nu in de politiek gebeurd, dan gaat het juist de verkeerde kant op. Het aantal gemengde huwelijken vind ik een goede graadmeter. Ik heb het idee dat er nu veel meer gemengd wordt getrouwd dan ooit. Ik kom uit een gezin met 5 kinderen - slechts 1 van deze kinderen is met iemand van dezelfde 'afkomst' getrouwd - gewoon een voorbeeldje.

quote:
Het gevolg is dat ik bijvoorbeeld (als welwillend persoon die echt probeert langs iemands afkomst te kijken) in een buurt woon waar afkomst de heilige graal is voor de meeste mensen. Wij Turken dit, Wij Marokkanen dat bla bla bla. Zo belangrijk. Hoe kan ik er in zo'n situatie niet aan mee doen.
Ik verwijt je niets hoor, het is ook een kip-ei verhaal. Heb er verder ook geen moeite mee als iemand mij 'Marokkaan'. In de praktijk heb ik bar weinig last van dat stempeltje, hoewel dit topic anders doet vermoeden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_168918193
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:27 schreef Twiitch het volgende:
Voorlopig vluchten er nog steeds veel meer Marokkanen naar West-Europa dan andersom.
Allah Al Watan Al Malik
pi_168918206
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:27 schreef Twiitch het volgende:
Voorlopig vluchten er nog steeds veel meer Marokkanen naar West-Europa dan andersom.
"""""vluchten""""""
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_168927685
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:29 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

"""""vluchten""""""
Ja vluchten ja, als in: "vluchten voor de politie na een roofoverval".
Racist
pi_168928000
Als ze zich gedragen is er niks aan de hand
pi_168929485
Marokkanen vinden het hier niet zo leuk meer nu ze niet meer mogen sissen naar vrouwen.

NWS / PvdA wil seksuele intimidatie op straat strafbaar stellen
  woensdag 15 februari 2017 @ 22:29:29 #282
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_168929734
Plan B zou eigenlijk Plan A moeten zijn. Menig Marokkaan met een woning en zakcentje in Marokko. Lekkere panini's weg stouwen en robbertjes worstelen met eerlijk gegrilde sardines. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 16 februari 2017 @ 05:35:45 #283
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168932591
quote:
15s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Plan B zou eigenlijk Plan A moeten zijn. Menig Marokkaan met een woning en zakcentje in Marokko. Lekkere panini's weg stouwen en robbertjes worstelen met eerlijk gegrilde sardines. :{

:{²
Alles natuurlijk netjes bekend gemaakt aan de Belastingdienst :+
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_168932675
Ik denk dat meer mensen plannen maken om te emigreren naar veilig Amerika.
  donderdag 16 februari 2017 @ 06:50:20 #285
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168932690
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 06:44 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat meer mensen plannen maken om te emigreren naar veilig Amerika.
Het veilige Amerika. Zonder aanslagen, vuurwapengeweld en gigantische aantallen moorden. Het beloofde land _O_

Loekie leeft nog een beetje in haar boer-zoekt-vrouw-droomwereldje. Dus eigenlijk mogen we het haar niet kwalijk nemen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168932699
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 06:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Het veilige Amerika. Zonder aanslagen, vuurwapengeweld en gigantische aantallen moorden. Het beloofde land _O_

Loekie leeft nog een beetje in haar boer-zoekt-vrouw-droomwereldje. Dus eigenlijk mogen we het haar niet kwalijk nemen.
Er wordt daar gewerkt aan een veilig Amerika. Veel Trump-gebash, maar ondertussen willen mensen daar wel heen.
pi_168933137
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het aantal gemengde huwelijken vind ik een goede graadmeter. Ik heb het idee dat er nu veel meer gemengd wordt getrouwd dan ooit. Ik kom uit een gezin met 5 kinderen - slechts 1 van deze kinderen is met iemand van dezelfde 'afkomst' getrouwd - gewoon een
Dat is juist niet gestegen, was een maand geleden ofzo in het nieuws.

Marokkanen en Turken bungelden verrassend genoeg onderaan de lijst als het om gemengde huwelijken ging. En dan zal een gedeelte van de gemengde huwelijken die wel plaatsvinden alsnog tussen moslims zijn, niet tussen autochtonen en Marokkanen en Turken.
  donderdag 16 februari 2017 @ 08:42:58 #288
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168933419
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 06:52 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Er wordt daar gewerkt aan een veilig Amerika. Veel Trump-gebash, maar ondertussen willen mensen daar wel heen.
Ja, heb jij goede statistiek over het aantal mensen dat omwille van de door Trump zijn presidentschap gecreëerde of te creëeren veiligheid besloten heeft toch wel de stap naar de bakermat der veiligheid, ook wel bekend als de _O_ !!!! USA USA USA !!!! _O_ te willen zetten?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 16 februari 2017 @ 08:48:01 #289
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168933474
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:09 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dat is juist niet gestegen, was een maand geleden ofzo in het nieuws.

Marokkanen en Turken bungelden verrassend genoeg onderaan de lijst als het om gemengde huwelijken ging. En dan zal een gedeelte van de gemengde huwelijken die wel plaatsvinden alsnog tussen moslims zijn, niet tussen autochtonen en Marokkanen en Turken.
Je hebt het nieuwsbericht niet goed in je geheugen opgeslagen. Het ging er namelijk om dat het aantal gemengde huwelijken slechts licht toenam, terwijl het aantal gemengde relaties wél sterk stijgt.

Maar goed, e.e.a. heeft uiteraard te maken met het aantal huwelijken dat in het algemeen sowieso daalt, denk je niet? Het schijnt namelijk dat trouwen al best wat jaartjes niet zo populair meer is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 16 februari 2017 @ 09:07:25 #290
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168933711
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Eh juist. Daarom staan je landgenoten er in ieder geval in Bulgarije helemaal niet goed op _O- Eindeloze arrogantie weet je weer te tonen.
Hoe heb jij dan het imago van Nederlanders in Bulgarije verneukt? Viezerik
  donderdag 16 februari 2017 @ 09:19:44 #291
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168933873
quote:
11s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:07 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Hoe heb jij dan het imago van Nederlanders in Bulgarije verneukt? Viezerik
Ik niet zo heel erg. Ben ook maar een kansarme troll natuurlijk. De oplichters, moordenaars en criminelen daarentegen ;(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 16 februari 2017 @ 09:29:14 #292
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168933991
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik niet zo heel erg. Ben ook maar een kansarme troll natuurlijk. De oplichters, moordenaars en criminelen daarentegen ;(
Open grenzen werken gelukkig twee kanten op _O_ Ik heb dan weer vooral last van viezige Roma's die bij het parkeerautomaat staan te bedelen.
  donderdag 16 februari 2017 @ 09:34:53 #293
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168934071
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:29 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Open grenzen werken gelukkig twee kanten op _O_ Ik heb dan weer vooral last van viezige Roma's die bij het parkeerautomaat staan te bedelen.
Ja brrr, bedelende roma's. Dan liever een Rotterdamse tokkie die een mes in je strot steekt ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 16 februari 2017 @ 09:35:57 #294
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168934085
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja brrr, bedelende roma's. Dan liever een Rotterdamse tokkie die een mes in je strot steekt ja.
Je moet eens wat meer openstaan voor andere culturen. :{w
  donderdag 16 februari 2017 @ 09:41:45 #295
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168934193
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:35 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Je moet eens wat meer openstaan voor andere culturen. :{w
Dat sta ik ook wel maar liefst met mijn trachea gesloten
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_169170831
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:26 schreef erodome het volgende:
Als ik kijk naar het grensgebied duitsland/nederland, dan zie ik net over de grens in duitsland nederlanders die geen duits spreken, die hier werken en doen, die helemaal niet mengen. Ga ik naar hongarije op vakantie dan zie ik hetzelfde met duitsers daar, die bij elkaar klitten en amper tot niet mengen.
Wat allemaal tot frustratie's leidt trouwens.
Dan noem je de bijzondere gevallen.

Die Nederlanders in het grensgebied komen voor ruimte en goedkope huizen. Ze hebben hun hele leven in Nederland liggen.

De Duitsers die naar Hongarije zijn gevlucht zijn gepensioneerde mensen. Werken niet, want hebben dat al gedaan. Hongaars is totaal niet verwant aan Duits, en is als 65+-er heel moeilijk te leren. Ik begrijp wel dat er bezwaar tegen is: Voor de Hongaren is het dubbel. Enderzijds een groep die niet integreert, van de andere kant wel een groep die geld meebrengt en in de economie pompt.

Maar beide voorbeelden hebben gemeen dat het hier om mensen gaat die niet parasiteren op het land, zoals de niet-westerse allochtonen hier doen.

Dit zijn echter wel twee bijzonder gevallen. Westerse emigranten integreren over het algemeen gewoon in het land waar ze naar toe gaan, en parasiteren in geen geval. Ook verkrachten ze niet en vallen ze geen grenswachters aan.
pi_169170995
Waar zijn de mocro's dan bang voor?

Geert:"Alle moskeetjes dicht awel"

Mark: "Nou, dat is wel heel radicaal hihi, wat als we nu 4 i.p.v. 5 miljard bezuinigen op ontwikkelingshulp"

Geert: "Mwoah..."

Mark: "En we gaan de grenzen beter bewaken je mag de minister van integratie worden en fleur van Volksgezondheid en Dion Grauss mag de vogeltjes op het binnenhof voeren"

Geert: "Ok..."

Mark: "En dan brengen we daarna 5 punten in stemming in de tweede kamer. Die vijf punten zeggen dan dat scholen niet radicaal mogen zijn, dat man-vrouw gelijk zijn, die wet noemen we de 'Mark-Klaas Normaal Doen' wet.

Mark: "Kees wat zeg jij?"

Kees: "Nou als de religie in het staatsrecht blijft en artikel 5 paragraaf 4 van de grondwet nageleefd blijft worden en gemeentes mogen blijven beslissen over de koopzondag ben ik om"

Mark: "Nou dat is wel weer heel radicaal haha. Wat als we nu een bijlage toevoegen aan het regeer akkoord waarin staat dat we in principe de koopzondag niet zullen uitbreiden"

Buma: "Schiet nou maar op Mark, als ik minister mag worden teken ik alles, dat weet je best"

Mark: "Nou ancilla, voor jou blijft dan over de minister van internet. Want die hebben we nog niet en dat is vast iets wat jij heel leuk vind om te doen hihi"

Ancilla: "Ja, dan kunnen we echt de overheid aan banden leggen en de privacy van burgers beschermen en..."

Mark: "Hoho, nu niet te hard van stapel lopen met je drie zetels. Nee, ik zat eerder te denken aan een soort van internet recherche en een campagne tegen cyber bullying en als er dan iets gezegd moet worden over internet of computers dan mag jij op TV dat gaan vertellen"
  Moderator maandag 27 februari 2017 @ 04:39:28 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_169171692
damn ... -O-

als we dit voortaan lachen gaan vinden ga ik ook een plan B zoeken hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_169172944
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 00:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dan noem je de bijzondere gevallen.

Die Nederlanders in het grensgebied komen voor ruimte en goedkope huizen. Ze hebben hun hele leven in Nederland liggen.

De Duitsers die naar Hongarije zijn gevlucht zijn gepensioneerde mensen. Werken niet, want hebben dat al gedaan. Hongaars is totaal niet verwant aan Duits, en is als 65+-er heel moeilijk te leren. Ik begrijp wel dat er bezwaar tegen is: Voor de Hongaren is het dubbel. Enderzijds een groep die niet integreert, van de andere kant wel een groep die geld meebrengt en in de economie pompt.

Maar beide voorbeelden hebben gemeen dat het hier om mensen gaat die niet parasiteren op het land, zoals de niet-westerse allochtonen hier doen.

Dit zijn echter wel twee bijzonder gevallen. Westerse emigranten integreren over het algemeen gewoon in het land waar ze naar toe gaan, en parasiteren in geen geval. Ook verkrachten ze niet en vallen ze geen grenswachters aan.
Dat je dit nog moet uitleggen :)
Hoe dom is het politiek correcte volk hier :{
Het lijken net moslims, denken dat ze in alles en vooral moreel superieur zijn, maar ondertussen de achterlijkse groep van de samenleving vormen :r
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_169176875
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:06 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Vluchten naar Vlaanderen is net zoiets als vluchten naar Aleppo.
Wat een heerlijk stukje poezie.
Die moet ik onthouden O+ .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 27 februari 2017 @ 14:47:22 #301
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_169177681
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 00:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dan noem je de bijzondere gevallen.

Die Nederlanders in het grensgebied komen voor ruimte en goedkope huizen. Ze hebben hun hele leven in Nederland liggen.

De Duitsers die naar Hongarije zijn gevlucht zijn gepensioneerde mensen. Werken niet, want hebben dat al gedaan. Hongaars is totaal niet verwant aan Duits, en is als 65+-er heel moeilijk te leren. Ik begrijp wel dat er bezwaar tegen is: Voor de Hongaren is het dubbel. Enderzijds een groep die niet integreert, van de andere kant wel een groep die geld meebrengt en in de economie pompt.

Maar beide voorbeelden hebben gemeen dat het hier om mensen gaat die niet parasiteren op het land, zoals de niet-westerse allochtonen hier doen.

Dit zijn echter wel twee bijzonder gevallen. Westerse emigranten integreren over het algemeen gewoon in het land waar ze naar toe gaan, en parasiteren in geen geval. Ook verkrachten ze niet en vallen ze geen grenswachters aan.
Eerder andersom. Nederland was al lang in elkaar gestort als een 'over priced' economie ware het niet dat de allochtonen neerwaartse druk op de lonen hebben uitgeoefend en de concurrentiepositie hebben gered.

Bovendien stelt NL ook nu weinig voor zonder allochtonen. Als je rondkijkt op R&D afdelingen van bedrijven (daar waar 'het' echt gebeurt) zie je maar weinig Nederlanders. Je vindt er eerder een mix van Chinezen, Pakistanis/Indiers en Oost Europeanen. Nederlanders vind je vooral in de administratie, sales en van die suffe functies waarbij ze de hele tijd betekenisloze PowerPoint presentaties geven en denken dat ze heel wat zijn
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')