abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 februari 2017 @ 10:27:01 #1
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_168889305
Boven de eettafel wil ik 3 losse hanglampen ophangen, maar wil deze dan graag eerst aan een soort van u-profiel maken zodat de kabels weggewerkt zijn. Beetje dit idee dus;



Iemand een idee wat ik kan gebruiken voor het afwerkprofieltje? Als ik een standaard u-profiel koop zit ik ermee dat de zijkanten nog open zijn. Is zoiets standaard te koop? Eventueel iets in kunststof is ook prima...
  Knikkerking dinsdag 14 februari 2017 @ 10:32:04 #2
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168889385
Ik had hetzelfde probleem.
Heb dat opgelost met zelf iets van MDF te maken:



De zijkanten zijn schuin afgewerkt (bovenfrees) en bovenin zitten sleuven voor de kabels + kroonsteen (ook met de bovenfrees gedaan). Erna 2x wit verven: klaar ^O^
pi_168890045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 10:32 schreef Atmoz het volgende:
Ik had hetzelfde probleem.
Heb dat opgelost met zelf iets van MDF te maken:

[ afbeelding ]

De zijkanten zijn schuin afgewerkt (bovenfrees) en bovenin zitten sleuven voor de kabels + kroonsteen (ook met de bovenfrees gedaan). Erna 2x wit verven: klaar ^O^
ja dat zou ook mijn idee zijn, heb alleen geen boven frees. Voor mij wordt het beitelen denk ik :D
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_168890129
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:17 schreef spierbal het volgende:

[..]

ja dat zou ook mijn idee zijn, heb alleen geen boven frees. Voor mij wordt het beitelen denk ik :D
Je kan ook een strook MDF nemen van 18 mm en die op dikken met een dun randje van 6 mm. Als je dat randje even spijkert en lijmt heb je het zelfde bereikt.
Jeroentje.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 11:24:22 #5
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_168890156
Dat is het juiste idee ja.
Als je geen frees hebt, dan kan je er nog voor kiezen planken te pakken en daar een lange 'bak' mee te maken, die je met de open kant tegen het plafond weg hangt, netjes afplamuren en lakken, dan zie je er niets meer van. Maar met een frees is wel gemakkelijker.
pi_168890238
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:22 schreef jpajs het volgende:

[..]

Je kan ook een strook MDF nemen van 18 mm en die op dikken met een dun randje van 6 mm. Als je dat randje even spijkert en lijmt heb je het zelfde bereikt.
zo dat is een goed idee, likje verf eroverheen en dan merk je daar ook niets meer van.

Bedankt!
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')