Haha idd, maar waarschijnlijk wordt het: we vervangen de pasjes graag voordat ze kapot kunnen gaan zodat de klant hier geen hinder van zal ondervinden.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit zou ik een prachtig argument vinden als Manager Slap Lullen Translink
Ik heb geen idee wat een ID kaart kost te maken. kan me wel voorstellen dat daar redelijk wat beveiligingen in verwerkt zittenquote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:31 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Alsnog is 60 euro voor een pasje van hoogstens een 10tje kostprijs wel erg asociaal voor een verplicht document.
Ik heb het over een ID kaartquote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:50 schreef Modus het volgende:
[..]
Fraude met een anonieme chipkaart?
Als ik een computermuis koop, verloopt die toch ook niet na 4 jaar. .
Vooral een nieuw innerlijk. Bijvoorbeeld een modernere chip, met betere beveiliging.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:19 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
ID kaarten worden regelmatig vernieuwd (nieuw uiterlijk) om fraude tegen te gaan.
Dat men VVDD66PvdAGroenslinksCDAPVV blijft stemmen!quote:Op dinsdag 14 februari 2017 07:15 schreef Janneke141 het volgende:
Een door de overheid gefaciliteerd monopolie met een prijsgarantie. Wat verwacht je anders?
Het is een vrij onlogisch kutsysteem en duur voor de consument.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:54 schreef SpecialK het volgende:
Shit man.. mensen die manuren hebben geinvesteerd, risico's hebben gedragen en deals hebben gesloten en een werkend product afleveren maken winst?
SNAPPEN ZE DAN NIET DAT DIT COMMUNISTISCH NEDERLAND IS... DE GROTE LEIDER ZOU ER EENS NAAR MOETEN KIJKEN.. JOSEPH RUTTE, PAK ZE!
Huh?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 10:01 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Dat men VVDD66PvdAGroenslinksCDAPVV blijft stemmen!
Wat is er onlogisch aan dan?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 10:07 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Het is een vrij onlogisch kutsysteem en duur voor de consument.
Het bedrijf heeft een mafiamonopoly, de kaart is een bureaucratische dure drempel voor het ov en de systemen zijn een privacy fuckend iets.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:54 schreef SpecialK het volgende:
Shit man.. mensen die manuren hebben geinvesteerd, risico's hebben gedragen en deals hebben gesloten en een werkend product afleveren maken winst?
SNAPPEN ZE DAN NIET DAT DIT COMMUNISTISCH NEDERLAND IS... DE GROTE LEIDER ZOU ER EENS NAAR MOETEN KIJKEN.. JOSEPH RUTTE, PAK ZE!
Voor de trein betaal je 20 euro startkosten. Voor de bus 4 of minder afhankelijk van plaats. Waarom startkosten?quote:
quote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoe bedoel je we hebben lekker veel keus? Ok ik denk dat je een klassieke fout maakt mbt economie.
Je snapt dat wanneer de overheid of wanneer een setje bedrijven iets aanbesteed dat de "keus" ofwel de concurrentie ligt binnen de offertes die men dan vraagt?
Het concurrentie-deel ligt vaak niet bij de burger maar binnen het bedrijfsleven mbt de overheid.
En jij vind het dan wellicht raar dat de burger niet wordt geraadpleegt voor elke offerte die binnen komt? Of nog erger, jij vind het raar dat bedrijven jou als consument niet raadplegen mbt offertes?
Ben jij ook zo boos dat Apple sommige onderdelen van de IPhone uitbesteden aan andere bedrijven? Wil jij ze nu gaan dwingen dat jij mag meestemmen in wel bedrijf ze uitkiezen voor bijvoorbeeld het glas?
Of vind je het raar dat als 10 bedrijven samen een joint venture opstarten dat jij dan als consument niet mag meestemmen of ze dat wel of niet mogen doen?
Dit was een gratis lesje economie. Enjoy.
Met de ID-kaart goochelen ze ook maar wat met cijfers. Zeker in het buitenland maken ze het bont. M'n Nederlandse ID-kaart vernieuwen kost hier bijna 120 euro. En dan ben ik ook nog eens twee werkdagen kwijt om twee keer op en neer te moeten naar de Ambassade, wat in totaal 12 uur reizen isquote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:55 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Haha idd, maar waarschijnlijk wordt het: we vervangen de pasjes graag voordat ze kapot kunnen gaan zodat de klant hier geen hinder van zal ondervinden.
[..]
Ik heb geen idee wat een ID kaart kost te maken. kan me wel voorstellen dat daar redelijk wat beveiligingen in verwerkt zitten
Ik kan me er niet druk om maken, ze moeten het geld toch ergens vandaan halen.
[..]
Ik heb het over een ID kaart
Ja hoor, die kaarten gaan met gemak meer dan vijf jaar mee. Is ook niet zonder reden dat ze inmiddels 10 jaar geldig zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:56 schreef freako het volgende:
[..]
Vooral een nieuw innerlijk. Bijvoorbeeld een modernere chip, met betere beveiliging.
De technische levensduur speelt ook mee. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n kaart veel meer dan 5 jaar meegaat bij dagelijks gebruik.
Waarom startkosten in een taxi?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 10:12 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Voor de trein betaal je 20 euro startkosten. Voor de bus 4 of minder afhankelijk van plaats. Waarom startkosten?
Je betaald die kosten niet, je moet het op je pas hebben staan om te kunnen inchecken. Anders kun je voor 7,50 zon pasje kopen en dan lekker van Maastricht naar Groningen reizen.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 10:12 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Voor de trein betaal je 20 euro startkosten. Voor de bus 4 of minder afhankelijk van plaats. Waarom startkosten?
Ik kan nu iets zeggen over het beffen van je moeder. Maar dat zal ik laten.quote:
Ik denk toch dat je op dit punt aardig fout zit, wel iets wat neoliberalen altijd verzinnen om nationalisatie tegen te gaan natuurlijk...quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Wat dacht je dan, dat ze het voor niets doen? Het belangrijkste is of zij voor een fatsoenlijke prijs leveren wat is afgesproken. Als ze dat doen is winst maken geen probleem. Alleen als een ander hetzelfde voor veel minder kan... tsja... Maar als deze chipkaart honderden miljoenen aan kosten bespaart, maar een bedrijfje er best geld mee verdienen.
Bovendien, als de overheid het zelf doet kost het 3x zo veel en maakt er niemand winst...
Het is een monopolie dat door de staat zijn positie is gegund, dat bedrijf werkt meer voor zijn aandeelhouders dan voor de toegevoegde waarde van de consument, het idee van de functie van de OV chipkaart is dat het in het belang is van het publiek, als de organisatie niet in het belang van het publiek werkt kun je ergens een grens gaan stellen of het publiek wel gebaat zou zijn bij deze vorm van uitvoering van deze publieke taak.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 11:18 schreef vigen98 het volgende:
STOP DE PERSEN. Een bedrijf heeft winst! Dat dit nog kan bah!
Omdat als er niks op de pas staat, het OV bedrijf geen geld krijgt?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 10:12 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Voor de trein betaal je 20 euro startkosten. Voor de bus 4 of minder afhankelijk van plaats. Waarom startkosten?
Nee hoor, geld is het antwoordquote:Op dinsdag 14 februari 2017 10:07 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Het is een vrij onlogisch kutsysteem en duur voor de consument.
Waarom de overheid persé een eigen systeem wilden ontwikkelen is mij een raadsel.
Hoe zou jij het opzetten dan? Als een joint venture ineens iets engs is.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het bedrijf heeft een mafiamonopoly, de kaart is een bureaucratische dure drempel voor het ov en de systemen zijn een privacy fuckend iets.
Niet zo vreemd dat er gehaat wordt op translink. Eigenlijk moet je dat haten.
Als er niks op de pas staat kan je niet inchecken en dus niet reizen (theoretisch dan). Dus dan hoeft er ook geen geld naar het OV bedrijf.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 12:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Omdat als er niks op de pas staat, het OV bedrijf geen geld krijgt?
Je betaalt helemaal geen startkosten. Je wordt geacht minimaal 4 euro (of 20 voor de NS) aan borg in te leggen zodat, als je dus het systeem loopt te fucken (bijv. door in te checken maar nooi meer uit te checken) ze dat bedrag in ieder geval in kunnen nemen. Maar bij normaal gebruik wordt dat bedrag niet aangeraakt. Zo werkt dat bij Oyster in Londen ook. Sterker nog daar wordt meer geld gevraagd omdat de afstanden daar groter zijn en de kans op misbruik hoger ligt.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 10:12 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Voor de trein betaal je 20 euro startkosten. Voor de bus 4 of minder afhankelijk van plaats. Waarom startkosten?
Joh. Maar dat was het issue niet. De vraag was waarom er een instaptarief is.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 13:08 schreef Modus het volgende:
[..]
Als er niks op de pas staat kan je niet inchecken en dus niet reizen (theoretisch dan). Dus dan hoeft er ook geen geld naar het OV bedrijf.
Ik snap iets niet. Je hebt toch busritjes die meer dan 4 euro kosten en treinritjes die meer dan 20 euro kosten? Als je zo'n ritje neemt dan kan je beter toch niet uitchecken omdat je dan goedkoper uit bent?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 13:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je betaalt helemaal geen startkosten. Je wordt geacht minimaal 4 euro (of 20 voor de NS) aan borg in te leggen zodat, als je dus het systeem loopt te fucken (bijv. door in te checken maar nooi meer uit te checken) ze dat bedrag in ieder geval in kunnen nemen. Maar bij normaal gebruik wordt dat bedrag niet aangeraakt. Zo werkt dat bij Oyster in Londen ook. Sterker nog daar wordt meer geld gevraagd omdat de afstanden daar groter zijn en de kans op misbruik hoger ligt.
Het moet kortom niet lonen om elke dag een kaart te kopen en dan nooit uit te checken en steeds weg te gooien. De berekening daarvoor ligt aan de vorm van transport.
Dus ... onzin. Volgende ding please.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |