abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 februari 2017 @ 02:08:26 #1
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_168887083
zo hehe, vandaag was het dan eindelijk een heldere hemel na de grauwe grijze dagen ben ik toch nog laat wakker om de super zoom van de p900 te testen met een hoog statief.

voor de mensen die het afvragen de bovenste foto is alleen met optische zoom gedaan en de tweede met een keer digitale zoom, ja ik kan nog verder inzoomen maar daar word a de foto niet mooier van. het is wel heel vet als je kijkt helemaal ingezoemd dan zie je de maan zelfs bewegen (ik dacht eerst dat ik mijn statief niet goed had vast gezet maar het was de maan zelf :@ )




ik vind die van de maan wel mooi gelukt :@

helaas was jupiter een grote blur ik heb een half uur met instellingen zitten kutten, met autofocus en scherpstellen maakte hij er helemaal een grote vlek van. :+

ligt dit aan mij of kan het vuil in de lucht zijn?




[ Bericht 9% gewijzigd door cherrycoke op 14-02-2017 02:14:04 ]
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_168888370
Waarom lijkt het net alsof de maan uit parten bestaat? Zoals een mandarijn.
pi_168888438
Die van jupiter lijkt me gewoon bewogen?
Wel met zelfontspanner of anders afstandsbediening genomen? De geringste trilling in je fototoestel lijkt me funest met zover inzoomen en zo donker.
pi_168889505
Als je hem op een statief zet moet je de VR uit zetten. En voor het fotograferen van de maan gebruik je het liefst een sluitertijd gelijk aan of sneller dan 1/320, want dat ding beweegt idd (ik dacht ook dat ik mijn statief niet goed had aangedraaid :+)

Verder zet je statief niet helemaal uitgestrekt met alle poten helemaal uitgeschoven, dan is ie minder stabiel dan wanneer je hem 'laag' opzet. En als je geen remote hebt of tethered kan schieten misbruik dan de self timer, vanaf dat je de camera loslaat duurt het een paar seconden voordat ie is uitgetrild :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:23:04 #5
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_168892344
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 10:41 schreef Ener-G het volgende:
Als je hem op een statief zet moet je de VR uit zetten. En voor het fotograferen van de maan gebruik je het liefst een sluitertijd gelijk aan of sneller dan 1/320, want dat ding beweegt idd (ik dacht ook dat ik mijn statief niet goed had aangedraaid :+)

Verder zet je statief niet helemaal uitgestrekt met alle poten helemaal uitgeschoven, dan is ie minder stabiel dan wanneer je hem 'laag' opzet. En als je geen remote hebt of tethered kan schieten misbruik dan de self timer, vanaf dat je de camera loslaat duurt het een paar seconden voordat ie is uitgetrild :)
self timer ik heb daar helemaal niet aan gedacht :|W

als het het vanavond helder is weer proberen dankje voor de tips :Y
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')