abonnement Unibet Coolblue
pi_168884151
Hi mensen,

Ik heb een technisch vraagje, ik woon in het immer gezellige praag, en dacht laat ik voor een weekendje naar belgrado of boekarest gaan.

Nu zie ik echter op skyscanner, dat een vlucht naar boekarest met overstap op belgrado goedkoper is, dan als ik die precies dezelfde vlucht naar belgrado boek.

Om aan te geven hoe ik zocht, het is op de 7e tot de 10e van april, en van praag naar belgrado, of praag naar boekarest, beide keren dan de vluchten met airserbia.

Heeft iemand een idee of het mogelijk is om alleen de tussenvlucht te boeken?
*O*
pi_168884283
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 22:17 schreef Zeta het volgende:
Hi mensen,

Ik heb een technisch vraagje, ik woon in het immer gezellige praag, en dacht laat ik voor een weekendje naar belgrado of boekarest gaan.

Nu zie ik echter op skyscanner, dat een vlucht naar boekarest met overstap op belgrado goedkoper is, dan als ik die precies dezelfde vlucht naar belgrado boek.

Om aan te geven hoe ik zocht, het is op de 7e tot de 10e van april, en van praag naar belgrado, of praag naar boekarest, beide keren dan de vluchten met airserbia.

Heeft iemand een idee of het mogelijk is om alleen de tussenvlucht te boeken?
De tussenvlucht? Je bedoelt de vlucht van Praag naar Belgrado? Ja, want die heb je immers gezien... toch?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 13 februari 2017 @ 22:52:14 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168885121
als je de tweede helft van je heenweg niet aflegt wordt je hele terugreis natuurlijk ook geannuleerd hea :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168885156
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
als je de tweede helft van je heenweg niet aflegt wordt je hele terugreis natuurlijk ook geannuleerd hea :Y
Tenzij je twee enkeltjes koopt.
Maar dan wel Praag-Belgrado-Boekarest en retour Belgrado-Praag, want retour Boekarest-Belgrado-Praag en dan van Boekarest naar Belgrado niet vliegen betekent dat je ticket van Belgrado naar Praag niet geldig is.

PS: wel zorgen dat je bagage in Belgrado niet automatisch naar Boekarest gestuurd wordt, want dan krijg je allerlei problemen die je niet wilt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168885323
En check ook even of je halverwege mag in- of uitstappen. Dat mag namelijk ook niet altijd.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2017 23:02:15 ]
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 13 februari 2017 @ 23:02:50 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168885341
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 22:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tenzij je twee enkeltjes koopt.
Maar dan wel Praag-Belgrado-Boekarest en retour Belgrado-Praag, want retour Boekarest-Belgrado-Praag en dan van Boekarest naar Belgrado niet vliegen betekent dat je ticket van Belgrado naar Praag niet geldig is.

PS: wel zorgen dat je bagage in Belgrado niet automatisch naar Boekarest gestuurd wordt, want dan krijg je allerlei problemen die je niet wilt.
ALS dat al lukt is het financiële voordeel waarschijnlijk reeds lang vervlogen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168885364
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ALS dat al lukt is het financiële voordeel waarschijnlijk reeds lang vervlogen :)
Dat zit er dik in. Maar dat was de vraag van TS niet. ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168893885
Ik zou niet zo moeilijk doen en geen risico nemen voor waarschijnlijk een paar tientjes.
Maar goed.. dat ben ik.
pi_168899441
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 22:17 schreef Zeta het volgende:
Hi mensen,

Ik heb een technisch vraagje, ik woon in het immer gezellige praag, en dacht laat ik voor een weekendje naar belgrado of boekarest gaan.

Nu zie ik echter op skyscanner, dat een vlucht naar boekarest met overstap op belgrado goedkoper is, dan als ik die precies dezelfde vlucht naar belgrado boek.

Om aan te geven hoe ik zocht, het is op de 7e tot de 10e van april, en van praag naar belgrado, of praag naar boekarest, beide keren dan de vluchten met airserbia.

Heeft iemand een idee of het mogelijk is om alleen de tussenvlucht te boeken?
De vlucht vanaf Praag naar Belgrado is een andere markt dan de vlucht van Praag naar Boekarest en daarom gelden daarvoor andere prijzen. (Lees voor de thuisluchthaven van Air Serbia, Belgrado zal men een hoger tarief rekenen).
Het is dus niet mogelijk om een retourticket naar Boekarest te boeken en dan in Belgrado uit te stappen, de vlucht naar Boekarest niet maken en dan weer terug op willen stappen vanaf Belgrado naar Praag.

De eerste vlucht naar Belgrado zal nog wel gaan, maar als je niet komt opdagen voor de vlucht van Belgrado naar Boekarest dan wordt de rest van je ticket geannuleerd. Staat ook altijd in de ticketvoorwaarden.

Je kan wel een enkele reis boeken en dan in Belgrado uitstappen, officieel heet dat hidden city ticketing en hoewel niet toegestaan conform de voorwaarden kan je als je alleen met handbagage reist hier gemakkelijk mee wegkomen. Heb je wel bagage kan men kosten berekenen voor het onderscheppen van de bagage.

Wat je wel kunt proberen of je de vlucht van Belgrado naar Boekarest later kan maken en direct terug kan nemen als je aangekomen bent, mits je de tijd en zin daarin hebt en de kosten meevallen, dan moet je op skyscanner de reis ook opbreken via multi city op verschillende data zoeken en boeken.
Ik maak regelmatig gebruik van deze constructie zodat ik mijn tijd op 2 bestemmingen kan maximaliseren tegen de laagste kosten, maar dat werkt eigenlijk alleen als je daar moet zijn en regelmatig naar een zelfde bestemming moet zodat je 2 verschillende trips met elkaar kan combineren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 00:43:14 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168953927
Air Serbia, is dat de opvolger van YAT Airways? Sterkte :P

Ooit Schiphol-Belgrado-Skopje gevlogen. Dat was nogal een bijzondere ervaring :D

Een volgens mij moet je inderdaad je volledige ticket gebruiken :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 22:31:56 #11
414785 sirdanilot
pi_168972963
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 00:43 schreef derLudolf het volgende:


Een volgens mij moet je inderdaad je volledige ticket gebruiken :Y
Je hoeft niet je volledige ticket te gebruiken, maar zodra je een vlucht mist (al dan niet expres) worden automatisch alle andere volgende vluchten in je ticket gecanceld. Enkeltjes kopen kan wel, maar meestal zijn enkelereis tickets duurder en heeft dat dus geen zin (niet altijd overigens).
Als je bagage mee incheckt, sturen ze die in de meeste gevallen (en binnen europa eigenlijk altijd) naar de eindbestemming. Je kunt in sommige gevallen vragen om je baggage tijdens je overstappunt op te halen, maar veel airlines zien dat niet zitten. Je bent namelijk niet de enige die een ticket X>Y>Z boekt terwijl je in Y moet zijn, en zo de luchtvaartmaatschappij winst ontneemt. Als je dat vraagt gaan alle alarmbellen al af bij ze.

In jouw geval zie ik de volgende opties:
7-10 boekarest: rechststreeks retour met Czech Airlines voor 145 euro. Als je daar heen wil kun je dus beter deze kopen, zit je niet met een overstap.
7 - 10 boekarest via Belgrado: retour 165 euro met Air serbia
7 - 10 belgrado rechtstreeks retour 194 euro air sertbia

7 praag - boekarest enkeltje rechtstreeks 85 euro Czech Airways
7 praag boekarest enkeltje via belgrado Air Serbia 151 euro (vind ik erg duur)
7 praag - belgrado enkeltje rechtstreeks Air Serbia 290 euro ( :') dat gaat dus niemand doen he)

Conclusie: met enkeltjes krijg je de goedkope tarieven niet, dus heeft niet echt zin.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168991233
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:31 schreef sirdanilot het volgende:
Als je bagage mee incheckt, sturen ze die in de meeste gevallen (en binnen europa eigenlijk altijd) naar de eindbestemming.
De bagage welke je incheckt gaat in principe alleen mee aan boord van het toestel als je zelf ook mee vliegt.
Als je een vlucht niet haalt wordt de bagage van boord gehaald, daarom ontstaat er soms ook vertraging bij vertrek. Na de aanslag bij Lockerbie zal geen enkele luchtvaartmaatschappij een procedure hebben waarbij dit wel gebeurd.

Uitzonderingen zijn er wel, maar dit kan je als passagier nimmer weten, en heeft te maken met vertraagde bagage, maar dit valt buiten de invloedssfeer van de passagier waardoor dit risico nagenoeg nihil is.

Wel is het zo dat luchtvaartmaatschappijen als je onderweg uitstapt en dus de bagage van boord moeten halen kosten willen berekenen.
Juridisch overigens nog wel een interessante kwestie, immers als je aangeeft je te ziek bent om verder te vliegen (en daar valt vliegangst bijvoorbeeld ook onder) dan wens ik een luchtvaartmaatschappij veel succes met de juridische procedure. Maar men zal het moeilijk maken om direct je bagage mee te geven op de tussen bestemming.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')