abonnement Unibet Coolblue
pi_168882674
Hallo,

Ik woon op de eerste etage in een appartementencomplex en wil mijn kozijnen laten vervangen.
Hiervoor heb ik een aantal bedrijven offertes laten uitbrengen.
Een van de bedrijven heeft bij de prijs inbegrepen plaatsing steigers.

De aanvoer van de nieuwe kozijnen kan gewoon via het portiek gebeuren, dus mijn vraag is of iemand weet of het gebruikelijk of nodig is om steigers te plaatsen bij het vervangen van kozijnen?

Bedankt.

Groet
Martijn
pi_168882711
Nee hoor , het kan ook met heteluchtballonnen of helikopters.
pi_168883633
Kozijnen worden van buitenaf geplaatst. Dus steigers zijn nodig, tenzij er bij alle kozijnen die vervangen moeten worden een balkon met voldoende werkbreedte is.

En wat vindt de VVE ervan dat jij hun kozijnen wil laten vervangen?
pi_168883783
De VVE vind het prima dat ik mijn eigen kozijnen vervang, dat is voor eigen rekening en onderhoud is ooit besloten.

Het punt waar ik dan wel rekening mee moet houden is de uitbouw van de onderburen, die mag niet belast worden door een steiger.
Er zal dus een steiger constructie gebouwd moeten worden die dat ontziet.

Enig idee wat voor oplossing dat is en aan welke kosten ik moet denken?

Mvg.
pi_168887920
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 22:04 schreef mamo75 het volgende:
De VVE vind het prima dat ik mijn eigen kozijnen vervang, dat is voor eigen rekening en onderhoud is ooit besloten.

Het punt waar ik dan wel rekening mee moet houden is de uitbouw van de onderburen, die mag niet belast worden door een steiger.
Er zal dus een steiger constructie gebouwd moeten worden die dat ontziet.

Enig idee wat voor oplossing dat is en aan welke kosten ik moet denken?

Mvg.
Van die kosten heb je net een offerte binnen gekregen toch?
pi_168898465
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 08:40 schreef GX3 het volgende:

[..]

Van die kosten heb je net een offerte binnen gekregen toch?
Welke vaak weer uitgaan van gestandaardiseerde situaties en niet gestandaardiseerde situaties vallen er vaak weer buiten.
pi_169010579
Overleggen met de onderburen of je er toch een steiger mag plaatsen welke stast op underlaymentplaten. Puur ter bescherming van hun dak en drukverdeling.

Steigertje zal max 3m hoog worden dus qua gewicht valt t allemaal best mee.
  maandag 20 februari 2017 @ 13:38:48 #8
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_169023423
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:39 schreef Vinz0r het volgende:
Overleggen met de onderburen of je er toch een steiger mag plaatsen welke stast op underlaymentplaten. Puur ter bescherming van hun dak en drukverdeling.

ik neem aan dat de uitbouw van de VVE is. Dus vooral met de VVE overleggen in plaats van de onderburen.
Tot nooit .......
pi_169065537
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik neem aan dat de uitbouw van de VVE is. Dus vooral met de VVE overleggen in plaats van de onderburen.
Je snapt in elk geval mn punt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')