abonnement Unibet Coolblue
pi_168874634
Sparta ging zondagmiddag kansloos onderuit op bezoek bij Ajax (2-0), maar dat was niet het ergste voor de meegereisde fans van de Rotterdammers. Na afloop van het duel moesten de Sparta-supporters lang wachten voordat ze de Amsterdam ArenA mochten verlaten. Vervolgens kregen enkele fans klappen van de Amsterdamse stewards.

“Als een soort commando’s stormden ze op ons af. Ze grepen me onder meer bij de keel en hebben me tegen de muur aan gekwakt zegt Peter van der Zwan, bestuurslid van de supportersvereniging van Sparta, tegen Metro. Volgens hem hebben supporters schrammen opgelopen en werden er klappen uitgedeeld door stewards van de Amsterdam ArenA. "Maar het gillen van de kinderen en de geschrokken vrouwen vond ik nog het ergste."

De Sparta-fans mochten het vak nog niet verlaten, omdat er nog aanhangers van Ajax beneden liepen. "De stewards van Ajax waren al de hele tijd aan het zuigen en provoceren en dat zette kwaad bloed en er werd wat heen en weer getrokken”, gaat Van der Zwan verder. “Iemand van ons probeerde dat te sussen. Maar juist een steward van ons werd ongemeen hard te grazen genomen. " Hij noemt de gebeurtenissen 'een zwarte bladzijde' en geeft aan dat zelfs ME’ers verbaasd waren dat er iets aan de hand was. "Wij staan bekend als supporters die nooit problemen hebben of maken.”

Of de supporters aangifte zullen doen, is nog niet bekend. Mogelijk wordt een volgende uitwedstrijd in Amsterdam geboycot. Ajax en de Amsterdam ArenA laten tegenover AT5 weten dat men op de hoogte is van de gebeurtenissen. “Een steward van Sparta zou een steward van de Arena hebben geslagen. De Sparta-steward is aangehouden, ook is er nog een supporter van Sparta opgepakt. Alles is gefilmd dus we zullen de beelden eerst goed moeten bekijken om vast te stellen wat er precies is gebeurd.”

Dit is nu na Zwolle en Cambuur al de 3e kleine club die zich hierover beklaagt :') En alleen Cambuur is een pauperclub die zich vaker misdraagt, maar van die andere 2 hoor je nooit wat. Provocerende Ajax stewards :r :r :r
  maandag 13 februari 2017 @ 15:19:28 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168874786
Als kleine club heb je gewoon geen recht van spreken. Gewoon je muil houden en luisteren als Godenzonen je wat zeggen. Zeker als Spartapiet zijnde of fan van een club welke vernoemd is naar een bastaardzoon.

Herakles :') :') :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Forum Admin maandag 13 februari 2017 @ 15:23:47 #3
35723 crew  GGMM
pi_168874887
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:19 schreef Dven het volgende:
Als kleine club heb je gewoon geen recht van spreken. Gewoon je muil houden en luisteren als Godenzonen je wat zeggen. Zeker als Spartapiet zijnde of fan van een club welke vernoemd is naar een bastaardzoon.

Herakles :') :') :')
als zijnde
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 13 februari 2017 @ 15:24:56 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168874925
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:23 schreef GGMM het volgende:

[..]

als zijnde
Als Godenzoon zijnde sta ik boven taalregels. Danku.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Forum Admin maandag 13 februari 2017 @ 15:26:00 #5
35723 crew  GGMM
pi_168874954
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Als Godenzoon zijnde sta ik boven taalregels. Danku.
Je moet gewoon normaal doen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 13 februari 2017 @ 15:35:38 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168875165
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:26 schreef GGMM het volgende:

[..]

Je moet gewoon normaal doen.
Als VBL'er zijnde is dat voor mij vrij lastig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 13 februari 2017 @ 15:37:05 #7
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168875201
Ik zeg grenzen dicht. Ook voor stewards.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168875599
Eerst stoer doen en als ze dan klapjes krijgen janken :')
pi_168876772
Dat krijg je als je vmbo-kadertypes een soort van macht geeft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Trouwste user 2022 maandag 13 februari 2017 @ 17:32:53 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_168877363
Eerst de beelden maar eens zien.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168887269
Ik kom jaarlijks in het uitvak in de Arena maar heb er nog nooit last van gehad eigenlijk.
Sterker nog, Ajax-uit is steeds beter geregeld. Parkeren op P2 en dan lopen naar het uitvak,
Natuurlijk is het wachten na de wedstrijd vrij irritant, Maar blijf dan gewoon in het vak wachten ipv met z'n allen in de omloop staan.
pi_168887281
Ik geef graag af op Ajax maar zonder beelden is dit natuurlijk waardeloos.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_168887669
Die C&A pakken kunnen ook echt alleen bij een club als Ajax.
pi_168888337
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:37 schreef fathank het volgende:
Ik zeg grenzen dicht. Ook voor stewards.
Alle stewards terug naar Stewardia.

Benieuwd naar de andere kant van het verhaal..
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 12:16:56 #15
9859 crew  Karina
Woman
pi_168891052
Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat die stewards überhaupt wat deden :') Ik zie ze meestal een beetje suf in de rondte staren, ik heb het dan over die gasten die op de tribune zelf staan op de 'looppaden'. Zijn meestal ook van die dikkies.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Trouwste user 2022 dinsdag 14 februari 2017 @ 12:42:19 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_168891612
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168893053
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:13 schreef hafcfan het volgende:
Sparta ging zondagmiddag kansloos onderuit op bezoek bij Ajax (2-0), maar dat was niet het ergste voor de meegereisde fans van de Rotterdammers. Na afloop van het duel moesten de Sparta-supporters lang wachten voordat ze de Amsterdam ArenA mochten verlaten. Vervolgens kregen enkele fans klappen van de Amsterdamse stewards.

“Als een soort commando’s stormden ze op ons af. Ze grepen me onder meer bij de keel en hebben me tegen de muur aan gekwakt zegt Peter van der Zwan, bestuurslid van de supportersvereniging van Sparta, tegen Metro. Volgens hem hebben supporters schrammen opgelopen en werden er klappen uitgedeeld door stewards van de Amsterdam ArenA. "Maar het gillen van de kinderen en de geschrokken vrouwen vond ik nog het ergste."

De Sparta-fans mochten het vak nog niet verlaten, omdat er nog aanhangers van Ajax beneden liepen. "De stewards van Ajax waren al de hele tijd aan het zuigen en provoceren en dat zette kwaad bloed en er werd wat heen en weer getrokken”, gaat Van der Zwan verder. “Iemand van ons probeerde dat te sussen. Maar juist een steward van ons werd ongemeen hard te grazen genomen. " Hij noemt de gebeurtenissen 'een zwarte bladzijde' en geeft aan dat zelfs ME’ers verbaasd waren dat er iets aan de hand was. "Wij staan bekend als supporters die nooit problemen hebben of maken.”

Of de supporters aangifte zullen doen, is nog niet bekend. Mogelijk wordt een volgende uitwedstrijd in Amsterdam geboycot. Ajax en de Amsterdam ArenA laten tegenover AT5 weten dat men op de hoogte is van de gebeurtenissen. “Een steward van Sparta zou een steward van de Arena hebben geslagen. De Sparta-steward is aangehouden, ook is er nog een supporter van Sparta opgepakt. Alles is gefilmd dus we zullen de beelden eerst goed moeten bekijken om vast te stellen wat er precies is gebeurd.”

Dit is nu na Zwolle en Cambuur al de 3e kleine club die zich hierover beklaagt :') En alleen Cambuur is een pauperclub die zich vaker misdraagt, maar van die andere 2 hoor je nooit wat. Provocerende Ajax stewards :r :r :r
Niet gelezen want tl;dr en alternative facts. Tong stuurde inderdaad al de waarheid.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:00:56 #18
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168893181
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:59 schreef Caland het volgende:
Dat krijg je als je vmbo-kadertypes een soort van macht geeft.
De types ook die eerst bij de politie zijn afgekeurd omdat ze niet helemaal goed in hun paasei zijn.
pi_168894063
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:59 schreef Caland het volgende:
Dat krijg je als je vmbo-kadertypes een soort van macht geeft.
Bij pec hebben ze pas kneusjes. Allemaal 16 jarige kinderen.
pi_168941123
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:16 schreef Karina het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat die stewards überhaupt wat deden :') Ik zie ze meestal een beetje suf in de rondte staren, ik heb het dan over die gasten die op de tribune zelf staan op de 'looppaden'. Zijn meestal ook van die dikkies.
Klopt.

Toen de ArenA net werd opgeleverd was het steward gebeuren helemaal een ramp als je praat over inlevingsvermogen van diezelfde stewards die dachten dat ze in een concertzaal waren waar het publiek navenant moet worden aangesproken en behandeld. Hoop gedoe en irritaties tussen supporters, ja ook de nette, en de stewards die natuurlijk deden wat ze toen opgedragen was hoe mensen te behandelen. Er werd ook nooit redelijkerwijs geluisterd naar de supporters en daarom kreeg je toen met regelmaat opstootjes zowel op de Zuid als op de lange zijde door de eigenwijsheid van de stewards die zich steeds meer als ware dictators gingen opstellen waardoor je bijna je een vreemde in je eigen stadion voelde.
pi_168941211
Wij hebben op zuid 2 nog elke pot gezeik met stewards. Majaaaa.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')