abonnement Unibet Coolblue
pi_168873854
Hoi, als ik ga zoeken voor een nieuwe pc zie ik door de bomen het bos niet meer.
Het komt misschien ook omdat ik specifieke wensen heb:

- <= 800 euro
- minimaal 2 TB opslagcapaciteit (HDD is prima)
- minimaal een klein stukje opslagcapaciteit SDD (voor opstarten Windows)
- Windows 10
- Wifi pré
- >= 4 GB RAM
- Niet te grote desktop (midi)

Ik ben geen gamer, dus als hij een beetje met openoffice, internet, foto bewerking etc aan kan, dan ben ik al heel blij. De grootste bottleneck in bovenstaande is vermoedelijk opslagcapaciteit in combinatie met type opslag (icm prijs).

Momenteel heb ik nog een Acer desktop staan, maar deze heeft al een tijdje problemen dat hij niet meer opgestart blijft. Ik ga nog een poging tot repareren doen (geen vertrouwen in), maar ik wil toch ook alvast een alternatief. Dus ik ben bekend met Acer maar niet helemaal positief (en ooit een Asus laptop gehad, maar dat was het ook niet helemaal)

Heeft iemand misschien een verwijzing naar een leuke desktop pc voor een niet al te groot bedrag met wel grote opslagcapaciteit? Of een andere tip?
  maandag 13 februari 2017 @ 14:55:51 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168874240
Kijk eens in de Tweakers best buy guides
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 13 februari 2017 @ 14:58:04 #3
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168874296
Wat let je om zelf een pc'tje samen te stellen met bovengenoemde specs? Moet makkelijk kunnen voor 800 euro.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 13 februari 2017 @ 15:11:00 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168874586
Een NUC met 8GB RAM, 256GB M.2 SSD en 2TB 2.5" SATA HDD moet makkelijk haalbaar zijn voor dat bedrag.
So we just called him Fred
pi_168874656
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:58 schreef fathank het volgende:
Wat let je om zelf een pc'tje samen te stellen met bovengenoemde specs? Moet makkelijk kunnen voor 800 euro.
Die is al stuk door mijn onhandigheid voordat ie in elkaar gezet is ;-)
  maandag 13 februari 2017 @ 15:14:55 #6
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168874682
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:14 schreef kiks76 het volgende:

[..]

Die is al stuk door mijn onhandigheid voordat ie in elkaar gezet is ;-)
Dan vink je het vakje 'assemblage' aan. Kost je een paar tientjes maar zetten ze dat ding zo in elkaar voor je.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168874759
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:14 schreef kiks76 het volgende:

[..]

Die is al stuk door mijn onhandigheid voordat ie in elkaar gezet is ;-)
Nee joh. Genoeg guides online en uiteindelijk is een computer bouwen niet heel veel moeilijker dan een huis van lego in elkaar zetten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_168875149
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:18 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee joh. Genoeg guides online en uiteindelijk is een computer bouwen niet heel veel moeilijker dan een huis van lego in elkaar zetten.
En dan nog ben ik gemiddeld genomen een prutser voor de meest simpele dingen, dus ik durf dat zelf daardoor niet goed aan. Ik geloof best dat ik het met online guides wel weet te redden, maar dan heb ik onderweg ergens een essentieel chipje geknakt. Dat is hoe het bij mij gaat, helaas :(

Maarre, heb je nog tips waar je zelf een systeem kunt laten samenstellen online?
En dan met assemblage?
Zo'n NUC als genoemd door Fred ziet er ook erg interessant uit, maar kun je dat ook zelf laten samenstellen of kant en klaar krijgen?

Ik ben eigenlijk dus gewoon een dummy, al heb ik in mijn omgeving wel mensen die meer verstand van zaken hebben maar die wil ik er liever niet te veel mee lastig vallen.
pi_168875809
Een NUC is leuk voor de meeste office- en multimediatoepassingen, maar zodra je serieus foto's wil gaan bewerken heb je wel wat meer power nodig dan een mobile CPU. Voor 800 Euro kan je genoeg samenstellen, heb je daar zelf de kennis niet voor, kijk dan eens bij Alternate bijvoorbeeld. Daar kan je kant en klare setups kopen of zelf samenstellen en het in elkaar laten zetten.
Powered by JanetjeŽ
  maandag 13 februari 2017 @ 16:06:59 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168875812
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:34 schreef kiks76 het volgende:

[..]

En dan nog ben ik gemiddeld genomen een prutser voor de meest simpele dingen, dus ik durf dat zelf daardoor niet goed aan. Ik geloof best dat ik het met online guides wel weet te redden, maar dan heb ik onderweg ergens een essentieel chipje geknakt. Dat is hoe het bij mij gaat, helaas :(

Maarre, heb je nog tips waar je zelf een systeem kunt laten samenstellen online?
En dan met assemblage?
Zo'n NUC als genoemd door Fred ziet er ook erg interessant uit, maar kun je dat ook zelf laten samenstellen of kant en klaar krijgen?

Ik ben eigenlijk dus gewoon een dummy, al heb ik in mijn omgeving wel mensen die meer verstand van zaken hebben maar die wil ik er liever niet te veel mee lastig vallen.
Als je een NUC besteld hoef je er enkel werkgeheugen en een M.2 SSD in te (laten) proppen. dat is echt letterlijk een paar minuten werk. Waar je wel tegenaan loopt is dat Windows er nog op gezet moet worden en je dus een licentie moet kopen. Dat is weer iets meer werk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 13 februari 2017 @ 16:08:01 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168875829
Oh ja inderdaad, die fotobewerking, hoe serieus is dat en zijn het grote bestanden waar je mee werkt? Anders zou ik er op zijn allerminst wel wat meer werkgeheugen in (laten) proppen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168876562
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:39 schreef kiks76 het volgende:

Momenteel heb ik nog een Acer desktop staan, maar deze heeft al een tijdje problemen dat hij niet meer opgestart blijft. Ik ga nog een poging tot repareren doen (geen vertrouwen in)
Gewoon Windows 10 downloaden en kaal installeren. (Dus geen upgrade). Kun je het een tijdje proberen en eventueel na volle tevredenheid een licentie kopen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_168876586
Hier heb je de Tweakers Best Buy handleiding: https://tweakers.net/revi(...)asisgamesysteem.html

De videokaart kun je weglaten. Maar dit is een leuk begin.
pi_168887571
Dank voor alle tips, ik laat het even op me inwerken en verdiep me er verder in.

Bij Fotobewerking moet je er in dit geval niet te veel bij voorstellen. Wat knippen en plakken in Paint dus eigenlijk, meer is het niet. Verder veel foto's openen, dus het geheugen moet zeker niet te klein zijn maar hoeft ook weer niet enorm groot te zijn.

Verder moeten we dus ook filmpjes kunnen kijken, denk filmpjes die je zelf op een compact camera gemaakt hebt en filmpjes als via uitzending gemist, etc. M

Dus behoorlijk simpel huis- tuin- en keuken-gebruik. Dus de NUC lijkt op dat punt voldoende te kunnen leveren. En ik vind 'm wel ideaal qua formaat!
Hoe kwetsbaar is een NUC? Er rent hier een kind rond die alles bij voorkeur pakt en overal op knopjes en andere zaken drukt, en hoe slim je ook een pc of NUC zet, garantie dat het kind er nooit aan komt is er helaas niet.....

Zoals gezegd, gamen hoeft hier niet te gebeuren dus de betrefffende Tweakers Best Buy handleiding is in dit geval niet relevant. Wel heb ik nog een andere daar gevonden, dus ik ga me weer eens inlezen :-)
pi_168888368
die intel nuc kan je achterop een scherm monteren, indien daar een vesa aansluiting op zit

quote:
Zoals gezegd, gamen hoeft hier niet te gebeuren dus de betrefffende Tweakers Best Buy handleiding is in dit geval niet relevant. Wel heb ik nog een andere daar gevonden, dus ik ga me weer eens inlezen :-)
het is niet alsof een "gamingsysteem" niet gewone taken uit kan voeren :X
als je de videokaart weg laat is het tevens geen gamesysteem meer

je bent verre van veeleisend voor een normale pc

[ Bericht 2% gewijzigd door mschol op 14-02-2017 09:23:45 ]
pi_168888591
Ik ga binnenkort de volgende bestellen;

# Product Prijs Subtotaal
1 Intel Core i5-7500 Boxed ¤ 218,95 ¤ 218,95
1 ASRock B250M-HDV ¤ 76,25 ¤ 76,25
1 Cooler Master Silencio 352 ¤ 59,95 ¤ 59,95
1 Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM ¤ 18,95 ¤ 18,95
2 Crucial CT8G4DFS824A ¤ 39,49 ¤ 78,98 (=2x4gb)
1 Corsair CX450M ¤ 55,95 ¤ 55,95
1 Crucial MX300 2,5" 275GB ¤ 91,95 ¤ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal ¤ 600,98

+ 60 assemblage en ga Windows zelf installeren

voor jou nog + 70 voor een HDD en eventueel minus 50 als je gaat voor een kleinere SSD (120gb).

Op de processor zit een heel goede Intel HD kaart (de 630) waarmee je, als indicatie he, zelfs GTA IV kan spelen (30 fps, laagste settings). Ik houd met deze keuze de optie open om later een echte grafische kaart toe te voegen, mocht het verlangen en het budget er zijn terwijl ik tot dan in elk geval een prima basis heb voor kleinere games/programma's en algemeen gebruik. Hiervoor is 2x4gb (dual-channel) wel een vereiste.
pi_168894980
Ik ben ook al aan het kijken en heb een eventuele kanshebber waarin mijn wensen verwerkt zijn.

Maar bij het zoeken en configureren van systemen, loop ik er tegen aan dat de 2TB HDD niet geselecteerd kan worden, dat ik geen EN Windows kan selecteren (alleen NL, maar ik wil Engels) en soms zelfs dat ik geen SSD en reguliere harde schijf allebei kan selecteren.

Wat zijn goede websites waar je wel voldoende selectie mogelijkheden hebt en een mooi systeem op kunt bouwen?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:50:36 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168895401
Koop gewoon een nuc.

https://tweakers.net/pric(...)i3bnh/specificaties/
Beetje ram, ssd en hd er in en je bent klaar
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_168896311
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:31 schreef kiks76 het volgende:
Ik ben ook al aan het kijken en heb een eventuele kanshebber waarin mijn wensen verwerkt zijn.

Maar bij het zoeken en configureren van systemen, loop ik er tegen aan dat de 2TB HDD niet geselecteerd kan worden, dat ik geen EN Windows kan selecteren (alleen NL, maar ik wil Engels) en soms zelfs dat ik geen SSD en reguliere harde schijf allebei kan selecteren.

Wat zijn goede websites waar je wel voldoende selectie mogelijkheden hebt en een mooi systeem op kunt bouwen?
alternate heeft een mooie pc builder, alleen is alternate wat duurder
pi_168900083
Alternate heb ik bekeken maar ze bieden geen 2tb schijfruimte en ze bieden ook geen engelstalige windows. (Voor een nuc)

En dan houdt het zo'n beetje op.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 19:51:28 #21
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168900638
Taal kan je tegenwoordig gewoon switchen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_168901154
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 19:31 schreef kiks76 het volgende:
Alternate heb ik bekeken maar ze bieden geen 2tb schijfruimte en ze bieden ook geen engelstalige windows. (Voor een nuc)

En dan houdt het zo'n beetje op.
https://www.alternate.nl/(...)4000.0#listingResult

ze verkopen gewoon 2,5" hdd's van 2 of meer tb
het aanbod is alleen erg karig
daarom is het handiger om via tweakers te zoeken (alle producten in een wenslijst, en dan bestellijst genereren ofzo)

je kan elke taal van windows met een key installeren, kwestie van de juiste versie/taal iso downloaden
  dinsdag 14 februari 2017 @ 21:10:54 #23
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168903636
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:08 schreef mschol het volgende:

[..]

https://www.alternate.nl/(...)4000.0#listingResult

ze verkopen gewoon 2,5" hdd's van 2 of meer tb
het aanbod is alleen erg karig
daarom is het handiger om via tweakers te zoeken (alle producten in een wenslijst, en dan bestellijst genereren ofzo)

je kan elke taal van windows met een key installeren, kwestie van de juiste versie/taal iso downloaden
Nee. Je kan elke taal instellen die je wil. Pakket download hij dan
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_168904589
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:10 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Nee. Je kan elke taal instellen die je wil. Pakket download hij dan
alleen bij pro toch?

en mijn ervaring met windows 7 is dat je, als je hem engels installeert en daarna NL taalpakket pakt, dat je dan een leuke mix van engels en nederlands krijgt...
pi_168906759
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:33 schreef mschol het volgende:

[..]

alleen bij pro toch?

en mijn ervaring met windows 7 is dat je, als je hem engels installeert en daarna NL taalpakket pakt, dat je dan een leuke mix van engels en nederlands krijgt...
Keys zijn niet taalgebonden, als je toch opnieuw installeert dan kan je een iso pakken in de taal naar keuze.
Powered by JanetjeŽ
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')