abonnement Unibet Coolblue
pi_168873732
100216_28827_KSC_Header.jpg

Valthermond is always a good idea *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Harry Potter expo meet in Utrecht 8-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

mag het weten
pi_168873743
Ramsj. Goed woord O+
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  maandag 13 februari 2017 @ 14:32:58 #3
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_168873750
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:25 schreef Voxs het volgende:
Ik kom nooit onbeschoftheid tegen in supermarkten..
Wel een keer een man die een kind van 13 achterna zat en bijna een klap gaf, daar sprong ik tussen. Toen kreeg ik de klap.
ik heb altijd een pesthekel aan vakkenvullers die onbeschoft het gangpad en de schappen blijven blokkeren, staan te ouwehoeren ipv vakken vullen, etc etc.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_168873777
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:32 schreef Koen66 het volgende:

[..]

ik heb altijd een pesthekel aan vakkenvullers die onbeschoft het gangpad en de schappen blijven blokkeren, staan te ouwehoeren ipv vakken vullen, etc etc.
De vakkenvullermanager heeft ze in onze supermarkt goed in het gareel. Allervriendelijkst zijn ze.
:D
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_168873813
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:32 schreef Voxs het volgende:
Ramsj. Goed woord O+
Ik loop graag richting de ramsj afdeling van boekenwinkels. Al functioneren de kringloopwinkels voor mij als ramsj winkels *O*
mag het weten
pi_168873814
ramsj zn. (NN) ‘ongeregelde handel, goederen tegen verlaagde prijs’
Nnl. eerst ramsjen ‘opkopen’ [1906; WNT], dan ramsch ‘ongeregelde, goedkope handel’ [1918; WNT ramschen], rams(j) o.a. ‘goedkoop verkochte overtollige boeken’ [1972; Endt].
Oorspr. een Bargoens woord, (mogelijk ook via het Duits) ontleend aan Jiddisch Ramsch ‘rommel; goedkoop gekochte ongeregelde goederen, bijv. uit failliete boedels’, waarvan de herkomst niet geheel duidelijk is. Mogelijk gaat het terug op Frans ramas ‘samenvoegsel’ [1538; TLF], dat in het Duits ‘bijeengegaarde hoop’ [1700-50; Pfeifer] ging betekenen en dat is afgeleid van ramasser ‘(weer) bijeen brengen, oprapen’ [ca. 1213; TLF], gevormd uit → re- ‘opnieuw, weer’ en amasser ‘samenvoegen’ [1160; TLF], dat weer een afleiding met a- ‘tot’ is van masse ‘massief stuk, klomp’, zie → massa. Vanwege Rotwelsch ramschen ‘bedriegen, oplichten’ is ook gedacht aan Jiddisch ramoës ‘bedrog’ (< Hebreeuws rammāʾūþ), maar de klemtoon (op mo) maakt dit onwaarschijnlijk. Bovendien betekent ramsj noch in Nederland noch in Duitsland ‘bedrog’. Er bestaat ook een Jiddisch werkwoord rams(j)en ‘goedkoop inkopen’. Dit lijkt in het Rotwelsch gedeeltelijk te zijn samengevallen met Jiddisch rammen ‘bedriegen’ (bij Jiddisch ramme ‘bedrieger’ uit Hebreeuws rammai ‘id.’); zo ook Rotwelsch berammen en berams(ch)en ‘bedriegen’ (Wolf). Het enige Hebreeuwse werkwoord dat in de buurt van Jiddisch ramsj en rams(j)en komt, is rāmas ‘vertrappen’, dat via een nomen agentis *ram(me)sen kan opleveren. Omdat er voor Bargoens ramsj geen Hebreeuwse bron gevonden kan worden, is het misschien een afleiding van Jiddisch rams(j)en. Bij al deze etymologieën moet een palatalisatie van de s worden aangenomen, maar verwisseling van s en sj komt in het Jiddisch meer voor.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_168873839
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:32 schreef Koen66 het volgende:

[..]

ik heb altijd een pesthekel aan vakkenvullers die onbeschoft het gangpad en de schappen blijven blokkeren, staan te ouwehoeren ipv vakken vullen, etc etc.
Net dus van 4 die ***** die echt op een kruispunt in de paden staan te lullen. Karretjes zo dat er niemand meer dan kan en dan zo'n vakkenvuljosti van de AH erbij die niets durft te zeggen.
Stonden redelijk wat mensen te wachten tot ze er door konden, maar niet op zij gaan he.

Toen ben ik er maar gewoon dwars door gelopen, was ook niet goed voor ***** blijkbaar :')
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 13 februari 2017 @ 14:38:50 #8
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_168873847
quote:
17s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:37 schreef Voxs het volgende:
ramsj zn. (NN) ‘ongeregelde handel, goederen tegen verlaagde prijs’
Nnl. eerst ramsjen ‘opkopen’ [1906; WNT], dan ramsch ‘ongeregelde, goedkope handel’ [1918; WNT ramschen], rams(j) o.a. ‘goedkoop verkochte overtollige boeken’ [1972; Endt].
Oorspr. een Bargoens woord, (mogelijk ook via het Duits) ontleend aan Jiddisch Ramsch ‘rommel; goedkoop gekochte ongeregelde goederen, bijv. uit failliete boedels’, waarvan de herkomst niet geheel duidelijk is. Mogelijk gaat het terug op Frans ramas ‘samenvoegsel’ [1538; TLF], dat in het Duits ‘bijeengegaarde hoop’ [1700-50; Pfeifer] ging betekenen en dat is afgeleid van ramasser ‘(weer) bijeen brengen, oprapen’ [ca. 1213; TLF], gevormd uit → re- ‘opnieuw, weer’ en amasser ‘samenvoegen’ [1160; TLF], dat weer een afleiding met a- ‘tot’ is van masse ‘massief stuk, klomp’, zie → massa. Vanwege Rotwelsch ramschen ‘bedriegen, oplichten’ is ook gedacht aan Jiddisch ramoës ‘bedrog’ (< Hebreeuws rammāʾūþ), maar de klemtoon (op mo) maakt dit onwaarschijnlijk. Bovendien betekent ramsj noch in Nederland noch in Duitsland ‘bedrog’. Er bestaat ook een Jiddisch werkwoord rams(j)en ‘goedkoop inkopen’. Dit lijkt in het Rotwelsch gedeeltelijk te zijn samengevallen met Jiddisch rammen ‘bedriegen’ (bij Jiddisch ramme ‘bedrieger’ uit Hebreeuws rammai ‘id.’); zo ook Rotwelsch berammen en berams(ch)en ‘bedriegen’ (Wolf). Het enige Hebreeuwse werkwoord dat in de buurt van Jiddisch ramsj en rams(j)en komt, is rāmas ‘vertrappen’, dat via een nomen agentis *ram(me)sen kan opleveren. Omdat er voor Bargoens ramsj geen Hebreeuwse bron gevonden kan worden, is het misschien een afleiding van Jiddisch rams(j)en. Bij al deze etymologieën moet een palatalisatie van de s worden aangenomen, maar verwisseling van s en sj komt in het Jiddisch meer voor.
U weet veel :o
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 13 februari 2017 @ 14:38:51 #9
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_168873848
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Komt dat door die gastric bypass (of wat je ook alweer had, weet niet meer precies)?
Ik heb jaren geleden een maagbandje gehad, maar die is na een klein jaar klooien verwijderd.
Dat je dat nog weet joh :o :D

En nee, het komt waarschijnlijk door de miskraam die ik heb gehad. Momenteel is het zo'n gedoe dat ik vorige week in het ziekenhuis ben geweest en vrijdag weer mag -O-

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:32 schreef Voxs het volgende:
Ramsj. Goed woord O+
Prachtig woord O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_168873860
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:38 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Net dus van 4 die ***** die echt op een kruispunt in de paden staan te lullen. Karretjes zo dat er niemand meer dan kan en dan zo'n vakkenvuljosti van de AH erbij die niets durft te zeggen.
Stonden redelijk wat mensen te wachten tot ze er door konden, maar niet op zij gaan he.

Toen ben ik er maar gewoon dwars door gelopen, was ook niet goed voor ***** blijkbaar :')
oh ergerlijk idd!
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_168873876
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:38 schreef Koen66 het volgende:

[..]

U weet veel :o
uhuh dit typte ik in een minuutje zo op O-)

Ik wist wat ramsj betekende. Mijn moeder hield erg van Bargoens.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  maandag 13 februari 2017 @ 14:41:27 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168873897
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:38 schreef Muck het volgende:

[..]

Ik heb jaren geleden een maagbandje gehad, maar die is na een klein jaar klooien verwijderd.
Dat je dat nog weet joh :o :D

En nee, het komt waarschijnlijk door de miskraam die ik heb gehad. Momenteel is het zo'n gedoe dat ik vorige week in het ziekenhuis ben geweest en vrijdag weer mag -O-

[..]

Prachtig woord O+
Sommige dingen onthoud ik, er zit niet altijd logica in wat wanneer en waarom enzo.

En mooi kut dat :(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_168873904
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:38 schreef Muck het volgende:

[..]

Ik heb jaren geleden een maagbandje gehad, maar die is na een klein jaar klooien verwijderd.
Dat je dat nog weet joh :o :D

En nee, het komt waarschijnlijk door de miskraam die ik heb gehad. Momenteel is het zo'n gedoe dat ik vorige week in het ziekenhuis ben geweest en vrijdag weer mag -O-

[..]

Prachtig woord O+
aws Muck -O- sterkte daarmee *;
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  Designer maandag 13 februari 2017 @ 14:41:49 #14
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_168873905
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:27 schreef Joosie200 het volgende:
Ieni, die boekenshizzl in Rotterdam, was dat van het boekenfestijn?
Ja

quote:
Ik zie net in de metro een bon voor het boekenfestijn in Nieuwegein. Met tegoedbon voor een boek naar keuze uit de actieboeken. Maar nergens kan je zien welke actieboeken ze hebben -O-
Staat het niet in de nieuwsbrief waar je je voor kan aanmelden, meestal staan de aanbiedingen daar wel in.

quote:
Ben ook benieuwd of de prijzen ten opzichte van de reguliere boekenwinkels scherp geprijsd zijn. Want je hebt natuurlijk de wet op de vaste boekenprijs dat er niet gestunt mag worden met boekenprijzen tenzij het ramsj is. -O-
En Ramsj it is.
🐙
  maandag 13 februari 2017 @ 14:45:01 #15
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_168873983
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:38 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Net dus van 4 die ***** die echt op een kruispunt in de paden staan te lullen. Karretjes zo dat er niemand meer dan kan en dan zo'n vakkenvuljosti van de AH erbij die niets durft te zeggen.
Stonden redelijk wat mensen te wachten tot ze er door konden, maar niet op zij gaan he.

Toen ben ik er maar gewoon dwars door gelopen, was ook niet goed voor ***** blijkbaar :')
^O^
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 13 februari 2017 @ 14:45:27 #16
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_168873995
maar er bestaan dus alleen boekenramsj? :?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_168873999
quote:
17s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:37 schreef Voxs het volgende:
ramsj zn. (NN) ‘ongeregelde handel, goederen tegen verlaagde prijs’
Weer wat geleerd O+
mag het weten
  maandag 13 februari 2017 @ 14:45:48 #18
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_168874003
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:38 schreef Muck het volgende:

[..]

Ik heb jaren geleden een maagbandje gehad, maar die is na een klein jaar klooien verwijderd.
Dat je dat nog weet joh :o :D

En nee, het komt waarschijnlijk door de miskraam die ik heb gehad. Momenteel is het zo'n gedoe dat ik vorige week in het ziekenhuis ben geweest en vrijdag weer mag -O-

:*
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 13 februari 2017 @ 14:45:52 #19
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_168874005
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:38 schreef Muck het volgende:

[..]

Ik heb jaren geleden een maagbandje gehad, maar die is na een klein jaar klooien verwijderd.
Dat je dat nog weet joh :o :D

En nee, het komt waarschijnlijk door de miskraam die ik heb gehad. Momenteel is het zo'n gedoe dat ik vorige week in het ziekenhuis ben geweest en vrijdag weer mag -O-

[..]

Prachtig woord O+
Naar ;(
With the stars as her umbrella
  maandag 13 februari 2017 @ 14:45:54 #20
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_168874006
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Sommige dingen onthoud ik, er zit niet altijd logica in wat wanneer en waarom enzo.

En mooi kut dat :(
Cool :D

En thanks :*

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:41 schreef Voxs het volgende:

[..]

aws Muck -O- sterkte daarmee *;
Thanks :*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 13 februari 2017 @ 14:46:33 #21
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_168874018
Dank jullie O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_168874035
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:45 schreef Koen66 het volgende:
maar er bestaan dus alleen boekenramsj? :?
Tegenwoordig wordt het woord daar voornamelijk voor gebruikt.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_168874042
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:41 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Ja

[..]

Staat het niet in de nieuwsbrief waar je je voor kan aanmelden, meestal staan de aanbiedingen daar wel in.

[..]

En Ramsj it is.
Jij bent Ieni niet :{w Evenwel dank voor de antwoorden :P Ben niet geabonneerd op de nieuwsbrief dus ik zou het niet weten. Nieuwsbrief aanvragen maar!
mag het weten
  maandag 13 februari 2017 @ 14:47:47 #24
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_168874046
banaan
Same shit, different day
SC hopper present
pi_168874059
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:47 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Jij bent Ieni niet :{w Evenwel dank voor de antwoorden :P Ben niet geabonneerd op de nieuwsbrief dus ik zou het niet weten. Nieuwsbrief aanvragen maar!
Ienie in een zwabber pak....
Bis vincit qui se vincit!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')