abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_168872638
registreer om deze reclame te verbergen
Hay! Ik heb advies nodig wat betreft een bijbaan naast mijn studie. Ik kom er namelijk even niet goed uit en hoop dat jullie er met een frisse blik naar kunnen kijken.

Ik ben momenteel bezig met een traject om volgend jaar aan een nieuwe studie te beginnen (ander pakket op vwo, ben overigens wel al in de 20) Ik heb eerder al 2 studies afgebroken (door omstandigheden, had ik helaas zelf geen invloed op) dus ik vind het wel ontzettend belangrijk dat ik dit nu goed afrond en kan gaan studeren. Daar heb ik ook enorm veel zin in. Nu is het wel zo dat ik alles zelf moet bekostigen, wat ik er wel voor over heb maar wat ook wat lastig is af en toe.

Ik heb daarom ook naast mijn voltijd studie nu een bijbaan. Helaas is dit seizoenswerk dus vooral in en rond de zomer kan ik daar aan het werk. Ik ga dan het hele land rond naar bijv. festivals en dit vind ik ontzettend leuk om te doen. Het past ook goed bij me n in die maanden verdiend het ook lekker. Ik kan dan dus wel goed wat opsparen. Het probleem is alleen dat vanaf de herfst tot aan de lente dat vrijwel plat ligt. Daarom was ik afgelopen herfst opzoek naar een tweede bijbaan. Dat schoot niet erg op, tot ik afgelopen week eindelijk ergens iets hoorde en daar kan ik aan de slag voor 4 avonden in de week. Voordeel is dus dat ik dan een vaster inkomen heb en het bedrijf is leuk, maar ik weet niet zeker of ik voldoende tijd over hou voor school naast die bijbaan en het laatste wat ik wil is mijn studie nu riskeren. Daarnaast moet ik waarschijnlijk bij dat andere werk stoppen, net nu daar de drukte weer langzaam begint aan te trekken en dat vind ik ook wel heel erg jammer.

Ik weet het nu dus niet. In de huidige situatie verdien ik genoeg om mijn studie te kunnen bekostigen en heb ik daarnaast voldoende tijd voor schoolwerk, maar ik zit een groot deel van het jaar wel erg krap en moet leuke dingen laten. Het nieuwe bedrijf is dus ook wel een goede optie maar daardoor is er een kans dat ik slechtere schoolresultaten haal omdat ik niet zo goed mijn energie kan verdelen en dan 4 avonden werk wel veel vind. Helaas kan dat niet minder bij dit nieuwe bedrijf.

Wat is wijsheid? Als ik het nieuwe baantje aanneem heb ik meer zekerheid op financieel vlak maar als straks mijn studie erg veel tijd vergt en ik moet stoppen met die nieuwe bijbaan dan heb ik niets meer. Daarom zou ik het nu ook kunnen proberen te combineren met dat seizoenswerk maar dat gaat met schoolwerk ernaast wel erg veel worden dus dan ben ik bang slechtere resultaten te halen en in het slechtste geval haal ik dit jaar dan niet en kan ik niet gaan studeren.

Hou ik nu mijn oude bijbaan, ga ik voor de nieuwe of probeer ik het beide vol te houden?

Ik weet het echt niet guys... help
pi_168879164
Er is maar n manier om erachter te komen en dat is het gewoon te doen. Als je bijbaantje niet bevalt, kun je altijd nog (meer) gaan lenen.
pi_169199236
Hee Coscha, ik kwam laatst dit blogbericht tegen: http://www.artyfartyfarm.com/?page=bijverdienen-met-petsitting
Dat gaat over een andere manier om bij te verdienen dan met werk. Wellicht ook een optie!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')