abonnementen ibood.com bol.com
pi_168964562
registreer om deze reclame te verbergen
Dat herken ik wel, helemaal in late diensten.
Maar heb ook geleerd dat van me af te laten glijden. Maak het zelf ook mogelijk dat mijn collega's kunnen kolven.
Dat is wat ik bedoelde met maar 2 keer kolven in alle rust met goed de tijd nemen ipv 3 keer klokkijken en rukproductie.
pi_168964605
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:19 schreef Mies_poes het volgende:
I know, maar op mijn werk zijn collega's er niet blij mee, want veel en zware zorg die ineens overgenomen moet worden op de drukste tijden. Niet mijn probleem, maar mijn leidinggevende vindt dat collega's het over kunnen nemen (in de praktijk valt dat tegen) waardoor ik nogal een druk leg op collega's.
Hopelijk voel je je niet bezwaard ondanks het feit dat het jouw probleem niet is. Bij mij is dat namelijk killing voor mijn toeschietreflex/kolfopbrenst. :') Niet op het werk hoor, maar thuis als mijn man handen tekort komt (katten willen eten, baby heeft poepluier, er moet gekookt worden, en dat allemaal tegelijk, dat idee).
pi_168972463
Heel herkenbaar...
Hier ook collega's die de zorg moesten opvangen. Ondertussen kolf ik nog maar 1X in mijn pauze

Rietjes beker van HEMA al eens geprobeerd maar hij kauwde alleen maar aan het rietje :) toch eens vaker proberen!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_169022433
Van het weekend paar keer geprobeerd, maar niet echt succes. Op mijn borst liggen vond ze wel interessant, ze ging mijn borst slaan en knijpen. Gelukkig niet hard. Uiteraard kwam er alweer melk ( :')) en dat vond ze wel interessant om te zien, om het daarna vakkundig op te likken maar aanhappen is nog steeds een no-no.

Aan de ene kant ben ik al 'afscheid' aan het nemen in mijn gedachten, aan de andere kant wil ik blijven proberen omdat het soms gewoon zoveel praktischer is (vooral 's nachts...).
Lastig hoor. Ik heb trouwens nog geen contact opgenomen met een LK, ik weet niet zo goed of dat zou helpen.
pi_169023210
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:36 schreef Miezziej het volgende:
Van het weekend paar keer geprobeerd, maar niet echt succes. Op mijn borst liggen vond ze wel interessant, ze ging mijn borst slaan en knijpen. Gelukkig niet hard. Uiteraard kwam er alweer melk ( :')) en dat vond ze wel interessant om te zien, om het daarna vakkundig op te likken maar aanhappen is nog steeds een no-no.

Aan de ene kant ben ik al 'afscheid' aan het nemen in mijn gedachten, aan de andere kant wil ik blijven proberen omdat het soms gewoon zoveel praktischer is (vooral 's nachts...).
Lastig hoor. Ik heb trouwens nog geen contact opgenomen met een LK, ik weet niet zo goed of dat zou helpen.
Ik zou zeker een lk inschakelen als je heel graag wil dat het anders wordt. Ik heb zo veel gehad aan de mijne. Niet geschoten is altijd mis en het is niet iets wat je over een tijdje weer kunt proberen...
  maandag 20 februari 2017 @ 13:36:12 #56
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_169023387
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:36 schreef Miezziej het volgende:

Wat heb je te verliezen? Zou zeker contact opnemen als je nog door wilt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_169024222
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:36 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wat heb je te verliezen? Zou zeker contact opnemen als je nog door wilt.
Geld :7
Nee, jullie hebben ook gelijk. Vind het zelf altijd zo'n drempel ofzo, om om (professionele) hulp te vragen. Had ik toen ik zwanger was ook, wilde nooit echt de verloskundige bellen :+
De verloskundigen van 'mijn' praktijk zijn allemaal ook lk's, dus dat maakt het wel wat laagdrempeliger omdat ze mij al kennen. Zou het wel leuk vinden om ze weer te zien. Misschien maar gewoon eens contact opnemen inderdaad...
pi_169024227
Ik sluit me aan bij de rest, kwaad kan het iig niet.

Selvaria, zijn je nachten al wat beter?

Hier was vannacht 21-3-7, luxe! 2 nachtvoedingen vind ik ook prima te doen, maar nu wel echt uitgerust.
Over kolven gesproken, hoeveel vriezervoorraad hebben/hadden jullie voor je begon met werken/wat meer zonder baby op pad te gaan?
pi_169025601
Heeft iemand suggesties hoe de maat te bepalen van de medela-kolf-bh? Ik heb sinds dit weekend een dubbele kolf en weet nu al dat ik zo'n bh een uitkomst ga vinden. Op de site van Medela vind ik alleen een maatding met een cm en die heb ik nu niet bij de hand :+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_169026052
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:25 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Geld :7
Nee, jullie hebben ook gelijk. Vind het zelf altijd zo'n drempel ofzo, om om (professionele) hulp te vragen. Had ik toen ik zwanger was ook, wilde nooit echt de verloskundige bellen :+
De verloskundigen van 'mijn' praktijk zijn allemaal ook lk's, dus dat maakt het wel wat laagdrempeliger omdat ze mij al kennen. Zou het wel leuk vinden om ze weer te zien. Misschien maar gewoon eens contact opnemen inderdaad...
Je moet even je verzekering checken, want bij mij werd de lk vergoed.
pi_169026075
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:25 schreef Heliotrope het volgende:

Hier was vannacht 21-3-7, luxe! 2 nachtvoedingen vind ik ook prima te doen, maar nu wel echt uitgerust.
Over kolven gesproken, hoeveel vriezervoorraad hebben/hadden jullie voor je begon met werken/wat meer zonder baby op pad te gaan?
Ik had 2.5 liter in de vriezer. Ga het nu doneren; want kind met allergie dus kan het haar niet geven. Het idee was in ieder geval leuk. Beetje overdreven misschien, 2.5 liter, maar ik vond het een heel fijn idee.
pi_169026487
quote:

Ik had belachelijk veel vriezervoorraad maar er serieus nooit wat uit gebruikt. Ik had voor mijn eerste werkdagen gekolfde melk vers in de koelkast staan (3 dagen vooraf elke ochtend na de eerste voeding gekolfd) en dat was ruimschoots genoeg (ongeveer 500 ml). Wat ik vervolgens kolfde op werk ging de volgende werkdag weer mee, zonder ooit ingevroren te zijn geweest.

De vriezervoorraad, uiteindelijk dik 7 liter, heb ik volledig gedoneerd. Dus fijn om achter de hand te hebben? Ja. Maar nodig? Hier dus echt niet. Als je genoeg hebt om de tijd dat je van huis bent te overbruggen is dat prima.
pi_169026718
quote:
L. maakt nu aan het erin van de nacht een redelijk lange ruk; gisteren van 22.00 tot 02.00, daarna "gewoon" weer elke twee uur en overdag nu zelfs elk uur.

Sinds eergisteren is ze ook erg ontevreden en huilt (krijst) ze veel en lijkt het inmiddels heel erg op hoe N. destijds deed. Zij had flinke refluxklachten en achteraf bleek dit door de koemelk te komen. Beide meisjes dri(o)nken overdag extreem veel, waarschijnlijk om de slokdarm wat te verzachten. Nu was ik uit voorzorg al op half dieet (grote hoeveelheden melk mijden, maar bijvoorbeeld een boterham met een plakje kaas of een koekje met roomboter en chocola nam ik wel), maar sinds vandaag weer volledig op dieet om in elk geval uit te sluiten dat ze hetzelfde heet als N. Ik vind het wel een domper dat ik nu weer een tijd zo op mijn voeding moet letten. Bij de huisarts ook al een recept voor Pepti aangevraagd (geweldige assistente die gelijk op mijn moedergevoel en eerdere ervaring vertrouwde en het recept gelijk doorstuurde _O_ ), omdat ik dit keer wel de officiŽle provocatietest wil laten doen.

Ik zweef nu een beetje tussen alles op alles zetten om de bv te laten slagen, ondanks het redelijk heftige dieet, en de handdoek in de ring te gooien en compleet op de fles over te stappen. Ik vind het zo'n gedoe en ik word (emotioneel) best heen en weer geslingerd. -O-

Wat betreft een vriezervoorraad: ik had zo'n 1,5 liter bij elkaar gesprokkeld en die was binnen 4 weken op omdat ik niet genoeg kolfde op mijn werk helaas.
pi_169027299
Selv, wat een domper zeg! Maar wat is het idee van Pepti? Wanneer ga je dat geven?
Ik ben nu zes weken op een koemelkvrij dieet en vind het steeds makkelijker worden. Ben ook naar een diŽtist geweest voor tips en adviezen, omdat ik steeds maar hetzelfde at omdat dat goed ging. Zij heeft me laten zien wat ik nog meer kan eten, waar ik op moet letten etc. Is dat nog een idee of heb je dat bij N. ook al gedaan?
Overigens eet ik sinds drie dagen af en toe kaas en dat gaat goed. Waarschijnlijk heeft ze dus lactoseintollerantie ipv KMA. Misschien kun je dat ook uittesten? Ik weet niet hoe gek je op kaas bent, maar ik word wel erg gelukkig van weer kaas kunnen eren.
pi_169027987
Bij N. ben ik destijds begeleid door een diŽtiste inderdaad. :) Toen vond ik het ook niet zo moeilijk eigenlijk (ook omdat ze niet op kleine sporen bleek te reageren na een tijdje), maar het staat me nu tegen.

Pepti besteld omdat ik dit keer een officiŽle provocatietest wil laten doen en dat doen ze enkel met kv, niet alleen met bv + een dieet (heb ik me vorige keer laten vertellen). Sowieso vind ik het een fijn idee wat kv in huis te hebben voor als ik iets verkeerds eet of als man alleen met L. is (mijn kolfopbrengst is wederom bedroevend).
  maandag 20 februari 2017 @ 18:07:24 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169028229
Op Google vind ik best veel ziekenhuizen die ook zo'n test met bv doen Selv, misschien is dat veranderd? Hopelijk levert het wat op. Het lijkt me zwaar zo, slaapgebrek is killing. Je doet het goed :*.
KuikenGuppy
pi_169029101
Wat pittig Selvaria, kan me voorstellen dat het je zwaar valt.

De meeste ziekenhuizen doen een provocatietest wel ook met bv hoor, als het goed is. Zeker bij zo'n jong kindje is dat eigenlijk een beter idee dan met kv als ze alleen borstvoeding gewend zijn. De kv kan dan namelijk even wennen zijn en darmklachten veroorzaken terwijl er geen sprake is van een allergie. Wat je wel zou kunnen doen is vast een paar keer pepti geven.

Bedenk wel dat er in Pepti nog steeds verknipte koemelkeiwitten zitten. Dat is niet voor alle kindjes afdoende. Als ze nog klachten houdt dan is iets als Nutramigen een optie (hoewel dat er weer om bekend staat dat kindjes het slecht drinken omdat het nogal vies is).

@Mies: borstvoeding zit bomvol met lactose, dus het kan haast niet dat je kindje een lactoseintolerantie heeft. Waarschijnlijker is dat ze niet heel gevoelig is en tegen kleine hoeveelheden melk wel kan. Dat is goed nieuws want dat maakt de kans een stuk groter dat ze er overheen groeit.
pi_169029108
Ah, dat zou fijn zijn! Ik zal eens sparren met de vpk van het cb, die ook op de hoogte is van N.'s situatie, volgende week. Misschien weet zij of het ziekenhuis hier dat ook doet. ^O^
pi_169029170
Lu, N. reageerde goed op Pepti, vandaar dat dat de eerste stap is. Vanuit daar kijken we wel verder. Bedoeling is nu inderdaad af en toe een beetje kv (bij)geven. Voorlopig dus nog het overgrote deel bv, tot ik de knoop door heb gehakt.
pi_169029875
Selvaria, waarom wil je een officiele test laten doen? Wat is de toegevoegde waarde voor jou? Goed dat je aan de bel trekt trouwens :* en Pepti in huis hebben kan al veel geruststelling bieden.
pi_169030849
We hebben bij N. naast de bv best veel Pepti gebruikt omdat ik dus zo slecht kolfde. Destijds alles zelf betaald (ťťn bus per 4 weken), nu wil ik (indien het dus kma blijkt te zijn) het gewoon vergoed krijgen. Verder twijfel ik dus of ik het dieet vol wil houden of misschien toch wil overstappen. Lastig lastig. :')
pi_169031009
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 18:52 schreef LuDann het volgende:
Wat pittig Selvaria, kan me voorstellen dat het je zwaar valt.

De meeste ziekenhuizen doen een provocatietest wel ook met bv hoor, als het goed is. Zeker bij zo'n jong kindje is dat eigenlijk een beter idee dan met kv als ze alleen borstvoeding gewend zijn. De kv kan dan namelijk even wennen zijn en darmklachten veroorzaken terwijl er geen sprake is van een allergie. Wat je wel zou kunnen doen is vast een paar keer pepti geven.

Bedenk wel dat er in Pepti nog steeds verknipte koemelkeiwitten zitten. Dat is niet voor alle kindjes afdoende. Als ze nog klachten houdt dan is iets als Nutramigen een optie (hoewel dat er weer om bekend staat dat kindjes het slecht drinken omdat het nogal vies is).

@Mies: borstvoeding zit bomvol met lactose, dus het kan haast niet dat je kindje een lactoseintolerantie heeft. Waarschijnlijker is dat ze niet heel gevoelig is en tegen kleine hoeveelheden melk wel kan. Dat is goed nieuws want dat maakt de kans een stuk groter dat ze er overheen groeit.
Dan snap ik het niet. Volgens de diŽtiste zou ze lactoseintolerant zijn als ze wel tegen kaas kan en niet tegen melk. Verder volg ik een heel streng dieet.
pi_169031189
Klinkt zwaar Selveria, sterkte :*

Ik weet niet precies hoe oud ik was, maar volgens mijn moeder was ik vroeger ook lactose intolerant. Ik kreeg combinatie bv/kv. Mijn moeder zei dat ik een soort medicijnen moest die ze speciaal maakten in een capsule, die capsule brak ze dan open voor het poeder? Want in de normale medicijnen zat ook lactose ofzo.
Geen idee waarom ik dit allemaal vertel maar goed, ik moest er aan denken.

Ik heb er nu helemaal geen last meer van trouwens. Mijn moeder zei dat ze steeds ging opbouwen met een beetje meer melkproducten.
pi_169031224
Dat snap ik, Selvaria. Bij ons was het zo dat we eerst een bus vergoed kregen om te kijken of het werkte (ik had al verteld dat streng dieet werkte, maar wilde inderdaad ook kv als backup), en daarna een voorschrift voor een half jaar, en daarna kregen we pas de eerste officiele test. Die ik best wel 'heftig' vond voor een jong kind (op onze testdagen was J net iets ouder dan een jaar, het jongste kind die dag was 9 maanden). Maar vooral: laat je niet afschepen als je gevoel zegt dat het niet goed zit. (Maar volgens mij doe je dat ook niet, na je vorige ervaringen :*)
pi_169032112
Selvaria, wat zwaar blijft het zeg.. geen aanvullende tips, maar snap je overwegingen :*

Dank voor jullie vriezervoorraad-antwoorden! Naar mijn idee is het of veel te veel, of door moeilijk kolven snel op.. ik streef maar naar 1.5 liter ofzo, in ieder geval iets als backup.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')