Hopelijk voel je je niet bezwaard ondanks het feit dat het jouw probleem niet is. Bij mij is dat namelijk killing voor mijn toeschietreflex/kolfopbrenst.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 17:19 schreef Mies_poes het volgende:
I know, maar op mijn werk zijn collega's er niet blij mee, want veel en zware zorg die ineens overgenomen moet worden op de drukste tijden. Niet mijn probleem, maar mijn leidinggevende vindt dat collega's het over kunnen nemen (in de praktijk valt dat tegen) waardoor ik nogal een druk leg op collega's.
Ik zou zeker een lk inschakelen als je heel graag wil dat het anders wordt. Ik heb zo veel gehad aan de mijne. Niet geschoten is altijd mis en het is niet iets wat je over een tijdje weer kunt proberen...quote:Op maandag 20 februari 2017 12:36 schreef Miezziej het volgende:
Van het weekend paar keer geprobeerd, maar niet echt succes. Op mijn borst liggen vond ze wel interessant, ze ging mijn borst slaan en knijpen. Gelukkig niet hard. Uiteraard kwam er alweer melk () en dat vond ze wel interessant om te zien, om het daarna vakkundig op te likken maar aanhappen is nog steeds een no-no.
Aan de ene kant ben ik al 'afscheid' aan het nemen in mijn gedachten, aan de andere kant wil ik blijven proberen omdat het soms gewoon zoveel praktischer is (vooral 's nachts...).
Lastig hoor. Ik heb trouwens nog geen contact opgenomen met een LK, ik weet niet zo goed of dat zou helpen.
Wat heb je te verliezen? Zou zeker contact opnemen als je nog door wilt.quote:Op maandag 20 februari 2017 12:36 schreef Miezziej het volgende:
Van het weekend paar keer geprobeerd, maar niet echt succes. Op mijn borst liggen vond ze wel interessant, ze ging mijn borst slaan en knijpen. Gelukkig niet hard. Uiteraard kwam er alweer melk () en dat vond ze wel interessant om te zien, om het daarna vakkundig op te likken maar aanhappen is nog steeds een no-no.
Aan de ene kant ben ik al 'afscheid' aan het nemen in mijn gedachten, aan de andere kant wil ik blijven proberen omdat het soms gewoon zoveel praktischer is (vooral 's nachts...).
Lastig hoor. Ik heb trouwens nog geen contact opgenomen met een LK, ik weet niet zo goed of dat zou helpen.
Geldquote:Op maandag 20 februari 2017 13:36 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wat heb je te verliezen? Zou zeker contact opnemen als je nog door wilt.
Je moet even je verzekering checken, want bij mij werd de lk vergoed.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:25 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Geld![]()
Nee, jullie hebben ook gelijk. Vind het zelf altijd zo'n drempel ofzo, om om (professionele) hulp te vragen. Had ik toen ik zwanger was ook, wilde nooit echt de verloskundige bellen
De verloskundigen van 'mijn' praktijk zijn allemaal ook lk's, dus dat maakt het wel wat laagdrempeliger omdat ze mij al kennen. Zou het wel leuk vinden om ze weer te zien. Misschien maar gewoon eens contact opnemen inderdaad...
Ik had 2.5 liter in de vriezer. Ga het nu doneren; want kind met allergie dus kan het haar niet geven. Het idee was in ieder geval leuk. Beetje overdreven misschien, 2.5 liter, maar ik vond het een heel fijn idee.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:25 schreef Heliotrope het volgende:
Ik sluit me aan bij de rest, kwaad kan het iig niet.
Selvaria, zijn je nachten al wat beter?
Hier was vannacht 21-3-7, luxe! 2 nachtvoedingen vind ik ook prima te doen, maar nu wel echt uitgerust.
Over kolven gesproken, hoeveel vriezervoorraad hebben/hadden jullie voor je begon met werken/wat meer zonder baby op pad te gaan?
Ik had belachelijk veel vriezervoorraad maar er serieus nooit wat uit gebruikt. Ik had voor mijn eerste werkdagen gekolfde melk vers in de koelkast staan (3 dagen vooraf elke ochtend na de eerste voeding gekolfd) en dat was ruimschoots genoeg (ongeveer 500 ml). Wat ik vervolgens kolfde op werk ging de volgende werkdag weer mee, zonder ooit ingevroren te zijn geweest.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:25 schreef Heliotrope het volgende:
Ik sluit me aan bij de rest, kwaad kan het iig niet.
Hier was vannacht 21-3-7, luxe! 2 nachtvoedingen vind ik ook prima te doen, maar nu wel echt uitgerust.
Over kolven gesproken, hoeveel vriezervoorraad hebben/hadden jullie voor je begon met werken/wat meer zonder baby op pad te gaan?
L. maakt nu aan het erin van de nacht een redelijk lange ruk; gisteren van 22.00 tot 02.00, daarna "gewoon" weer elke twee uur en overdag nu zelfs elk uur.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:25 schreef Heliotrope het volgende:
Dan snap ik het niet. Volgens de diëtiste zou ze lactoseintolerant zijn als ze wel tegen kaas kan en niet tegen melk. Verder volg ik een heel streng dieet.quote:Op maandag 20 februari 2017 18:52 schreef LuDann het volgende:
Wat pittig Selvaria, kan me voorstellen dat het je zwaar valt.
De meeste ziekenhuizen doen een provocatietest wel ook met bv hoor, als het goed is. Zeker bij zo'n jong kindje is dat eigenlijk een beter idee dan met kv als ze alleen borstvoeding gewend zijn. De kv kan dan namelijk even wennen zijn en darmklachten veroorzaken terwijl er geen sprake is van een allergie. Wat je wel zou kunnen doen is vast een paar keer pepti geven.
Bedenk wel dat er in Pepti nog steeds verknipte koemelkeiwitten zitten. Dat is niet voor alle kindjes afdoende. Als ze nog klachten houdt dan is iets als Nutramigen een optie (hoewel dat er weer om bekend staat dat kindjes het slecht drinken omdat het nogal vies is).
@Mies: borstvoeding zit bomvol met lactose, dus het kan haast niet dat je kindje een lactoseintolerantie heeft. Waarschijnlijker is dat ze niet heel gevoelig is en tegen kleine hoeveelheden melk wel kan. Dat is goed nieuws want dat maakt de kans een stuk groter dat ze er overheen groeit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |