Zelf geen ervaring met kleding op de motor, alleen mn eigen allweather pak die het redelijk doet. Maar de laatste keer dat ik met een groepje rijders in de regen terecht kwam, was de enige die geheel droog bleef degene met een regenoverallquote:Op donderdag 9 maart 2017 20:24 schreef mjan het volgende:
Dan gooi ik er wel een vraag in. Wie heeft er een regenpak waar hij/zij tevreden over is? Ik heb nu twee cheapskate pakjes gehad (hema en action) en die zijn beiden ontzettend door gaan lekken. Ben best bereid wat geld uit te geven, maar ik heb eigenlijk ook geen vertrouwen in de kwaliteit van duurdere regenkleding. Dus, ervaringen zijn welkom. En dan graag van mensen die het ding vaker dan 15 keer op de motor aan hebben gehad
ik heb dat kolore ding bij de laatste meet waar ik bij was geloof ik 15 keer aan en uit getrokken, telt dat ook?quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:24 schreef mjan het volgende:
Dan gooi ik er wel een vraag in. Wie heeft er een regenpak waar hij/zij tevreden over is? Ik heb nu twee cheapskate pakjes gehad (hema en action) en die zijn beiden ontzettend door gaan lekken. Ben best bereid wat geld uit te geven, maar ik heb eigenlijk ook geen vertrouwen in de kwaliteit van duurdere regenkleding. Dus, ervaringen zijn welkom. En dan graag van mensen die het ding vaker dan 15 keer op de motor aan hebben gehad
Het irritante is dat ik de stof van zo'n regenpak dus gewoon helemaal doorslijt Het lekt ook niet specifiek op de ritsen ofzo, gewoon het gehele oppervlak is weggevaagd. Ik vrees dat dat bij een willekeurige overall dus ook zal gebeuren.quote:Op donderdag 9 maart 2017 22:35 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Zelf geen ervaring met kleding op de motor, alleen mn eigen allweather pak die het redelijk doet. Maar de laatste keer dat ik met een groepje rijders in de regen terecht kwam, was de enige die geheel droog bleef degene met een regenoverall
Nee, dat telt niet, want toen deed mijn Hema-pakje het ook nog uitstekendquote:Op donderdag 9 maart 2017 23:51 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik heb dat kolore ding bij de laatste meet waar ik bij was geloof ik 15 keer aan en uit getrokken, telt dat ook?
30 euro buu motozoom. Alleen zou ik nu niet meer naar de prijs kijken. Naastvwaterdicht 2 eisen: compact en aan te trekken zonder mijn laarzen uit te hoeven doen. Als het daar aan voldoet is het de prijs waard
Mist er iets of mis ik iets, waar heb je op gezeten?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:39 schreef Geerd het volgende:
Heb ook even stukje gereden, fan sloeg niet meer aan wanneer die dat zou moeten doen.
Kwam toevallig langs een dealertje(hoevemotoren aardige gast ), zekering was goed.
Zou het probleem in het contactslot zitten, ik heb hem iig bedankt voor het kijken (10,-)
Toen dacht ik he, kan wel ff naar Andre motoren gaan, even snel via de a28 tot Wezep daar eraf binnen door naar Ermelo.
Gaaf ding hoor vroeg of ik even mocht zitten mooi rechtop had het idee dat mijn benen meer ruimte hadden.
En lang niet zo zwaar als de cbr...
Rustig verder sparen
Ohwja lol KTM 1290,quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:04 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Mist er iets of mis ik iets, waar heb je op gezeten?
Ah, nice. Die lijkt mij ook wel tof, alleen die prijs..quote:
Heb gekeken maar een 2e hands kost nog steeds 15k dan maar paar ruggen bij leggen heb je een nieuwequote:Op zondag 12 maart 2017 11:05 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ah, nice. Die lijkt mij ook wel tof, alleen die prijs..
Dit jaar maar eens kijken of ik een proefritje kan doen tijdens de orange days.
Ik heb zo het idee dat een heleboel rijders die hem afgelopen week weer onder het stof vandaan hebben gehaald zijn bang zijn voor zwaaienquote:Op zaterdag 11 maart 2017 19:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mijn motor vandaag uit de stalling gehaald. Deed wat moeilijk in het begin. Maar toen ie eenmaal gestart was..
De eerste bochten, de eerste keer vol het gas open.
Oh, en de eerste keer zwaaien natuurlijk
Ondertussen heeft iedereen het weer onder de knie, want ik hoefde m'n linkerhandvat vandaag weinig te gebruiken...quote:Op zondag 12 maart 2017 14:22 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat een heleboel rijders die hem afgelopen week weer onder het stof vandaan hebben gehaald zijn bang zijn voor zwaaien
Vrijdagmiddag en gisteren hele ladingen motorrijders tegengekomen, iedere keer netjes gezwaaid als de heer die ik ben , misschien 20% zwaaide terug, de rest was duidelijk nog een beetje bibberig en bezig met de eerste bochtjes
Ja viel mij ook op vandaag.quote:Op zondag 12 maart 2017 14:22 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat een heleboel rijders die hem afgelopen week weer onder het stof vandaan hebben gehaald zijn bang zijn voor zwaaien
Vrijdagmiddag en gisteren hele ladingen motorrijders tegengekomen, iedere keer netjes gezwaaid als de heer die ik ben , misschien 20% zwaaide terug, de rest was duidelijk nog een beetje bibberig en bezig met de eerste bochtjes
Moet eerlijk zeggen dat ik hier en daar ook wel wat te hard heb gereden...quote:Op zondag 12 maart 2017 18:41 schreef Geerd het volgende:
Denk dat de eerste dode en enkele rijbewijzen ook wel zijn gevallen/ingenomen
De 1190 is wel goedkoper te krijgen, maar die is dan ook al wat langer op de markt.quote:Op zondag 12 maart 2017 13:50 schreef Geerd het volgende:
[..]
Heb gekeken maar een 2e hands kost nog steeds 15k dan maar paar ruggen bij leggen heb je een nieuwe
Dat is zuurquote:Op zondag 12 maart 2017 20:38 schreef KneusTeun het volgende:
Nou vandaag me avontuur wel gehad...
Vorige week mijn motor voor grote beurt geweest bij garage.
Vrijdag en Zaterdag lekker beetje wezen rondrijden 400km erop zitten.
Dacht vandaag even richting winterberg te rijden via Teckelenburg, mooi beetje daar aan het rondrijden en veel leuke wegen.
Opeens bij tankstation BRAND! rook onder mijn zadel vandaan! Ren ik naar binnen om even water te fixen en erover te gooien.
Nou spul los en wat blijkt... accu roken als een gek!
Als eerste denk je kortsluiting, maar alles lichte nog wel op.
Dan kabels checken en alles lijkt in orde.... dus de CDI, dan de accu eruit en is proberen aan te lopen.
Dat lukt, maar boven 2500rpm dan is het gedaan en houd hij in, kut.
Toch ANWB bellen maar lang verhaal kort is dat ze weinig kunnen... ja motor bij een garage neerzetten (was al bij een taknstelle, dus weinig winst te behalen).
Dan stopt er een Duitser op een GPZ500s, je zou denken dat van de 30 motoren die passeerden er wel meer zouden stoppen!!! enige andere was een oude Duitsers die wel informeerde maar ook niet veel kon helpen, hollanders keken niet op of om....
De GPZ rijder neemt me met een gangetje van 30km/h mee naar zijn huis ongeveer 10km verderop.
Daar blijkt meneer een mooie garage te hebben en verstand van motoren! dus met zijn twee bekeken en gemeten en ja dat moet de CDI wel zijn. Als noodoplossing geprobeerd een monster condensator erop te zetten en het lijkt te werken!
Maar... 5km verder is het helemaal gedaan, nu is het bij minste aantal toeren gedaan met de power.
Dus uiteindelijk met een aanhanger alles opgehaald en net weer thuis, 15:00 begon het en 20:00 weer thuis en nu een zuur gevoel dat 1 week na een grote onderhoudsbeurt me dit allemaal overkomt.....
Einde van de dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |