abonnement Unibet Coolblue
pi_168869529
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:03 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Het gaat wel wat verder dan praktische haken en ogen. Ik ben een groot voorstander van het opnemen van vluchtelingen in Nederland. Maar dan wel volgens een veel nauwere definitie. Het gaat dan om dissidenten, politieke activisten, journalisten en dergelijke die concreet met hun leven worden bedreigd. Niet om iedereen die geen zin heeft om de dienstplicht te vervullen of waarbij in het land een conflict aan de gang is.

Als we de definitie weer terugbrengen tot ware politieke vluchtelingen dan kunnen we, bij voorkeur in VN-verband, mogelijk tot afspraken komen waarbij Nederland jaarlijks een quotum opneemt. De huidige feitelijk ongebreidelde toestroom moet eindigen.
ja prima maar dat is niet relevant in deze discussie want vluchtelingenwerk stelt alleen voor om de volgorde van de procedure te veranderen. Niets inhoudelijks
  maandag 13 februari 2017 @ 10:10:43 #77
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_168869595
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:06 schreef Allures het volgende:

[..]

ja prima maar dat is niet relevant in deze discussie want vluchtelingenwerk stelt alleen voor om de volgorde van de procedure te veranderen. Niets inhoudelijks
Jij denkt werkelijk dat Vluchtelingenwerk procedures op afstand bepleit?

Het gaat overigens om een advies aan Europese Hof van Justitie, dat heeft een heel andere status dan een voorstel van een actiegroepje als Vluchtelingenwerk.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_168869742
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:10 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat Vluchtelingenwerk procedures op afstand bepleit?

Het gaat overigens om een advies aan Europese Hof van Justitie, dat heeft een heel andere status dan een voorstel van een actiegroepje als Vluchtelingenwerk.
tot nu toe is het een advies aan, niet door
pi_168869798
Dat is een van de meest geschifte acties ooit. Aangezien in landen als Somalië iedereen asiel krijgt, betekent dit open grenzen. Weten degenen wel dat de bevolking van Afrika naar 4 miljard groeit? Haal er 100 miljoen naar Europa (dat is "slechts" 2,5%) en binnen twee generaties is de Afrikaan ook in Europa in de meerderheid.
  maandag 13 februari 2017 @ 10:41:50 #80
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168870187
Ik ben ervan overtuigd dat de enige oplossing is om asiel te veranderen van een recht in een gunst. Het simpele feit dat je leven in gevaar is hoeft niet te betekenen dat je recht hebt om bijv. in Nederland te verblijven. Het is aan de inwoners van Nederland, via hun overheid als vertegenwoordiger, of het je gegund wordt om tijdelijk in Nederland te verblijven en op welke voorwaarden.

Verder zou ik ook in de wetgeving onderscheid willen maken tussen Nederlanders en mensen zonder de Nederlandse nationaliteit. Een overheid is er voor haar burgers, niet voor iedereen op de hele wereld.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 13 februari 2017 @ 10:48:04 #81
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_168870308
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:19 schreef Allures het volgende:

[..]

tot nu toe is het een advies aan, niet door
Dat is letterlijk wat ik schrijf.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_168870503
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:57 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat is naïef. Iedereen heeft recht op een zorgvuldige procedure. Het wordt én/én. Ik zie de rijen al staan bij de diplomatieke vertegenwoordiging in Eritrea, waar NL zo'n 80 procent van de aanvragen van honoreert met een status.
Het directe veiligheidsrisico kan meteen bepaalt worden. Uitvoerig onderzoek op de ambassade zelf. Desnoods richten we bij echte probleemlanden een eu compound voor in.

Je voorkomt dan dat je ze niet meer je land uit krijgt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168870755
Tot zover de illusie dat de EU elite ooit zal gaan stoppen met de volksverhuizingen. En opnieuw schoffeert de EU de grote meerderheid van de Europese burgers die genoeg hebben van massa-immigratie uit dat soort landen.
https://www.chathamhouse.(...)t-muslim-immigration

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ik wilde VVD stemmen maar dat wordt nu VNL of FvD.

Ik dacht dat het Wakker Nederland was, maar het heet Voor Nederland. Wakker Nederland is leuker.
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:05 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Ja ik neig ook steeds meer naar FvD,VNL weet ik niet zo goed wat ik daar van moet vinden.
Met mijn hart had ik waarschijnlijk ook VNL gestemd maar dat schiet gewoon niet op. Om een vuist te kunnen maken is het is verstandiger om strategisch te stemmen. PVV dus.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_168871673
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:56 schreef remlof het volgende:
Wir schaffen das bestimmt.

Vluchtelingen moet je helpen.
yep, uit hun lijden verlossen is wel zo netjes.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_168871815
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dat is een van de meest geschifte acties ooit. Aangezien in landen als Somalië iedereen asiel krijgt, betekent dit open grenzen. Weten degenen wel dat de bevolking van Afrika naar 4 miljard groeit? Haal er 100 miljoen naar Europa (dat is "slechts" 2,5%) en binnen twee generaties is de Afrikaan ook in Europa in de meerderheid.
Je vergeet alleen dat er in Somalië geen Nederlandse ambassade is.
  maandag 13 februari 2017 @ 12:26:08 #86
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_168871869
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het directe veiligheidsrisico kan meteen bepaalt worden. Uitvoerig onderzoek op de ambassade zelf. Desnoods richten we bij echte probleemlanden een eu compound voor in.

Je voorkomt dan dat je ze niet meer je land uit krijgt.
Theoretisch klinkt dit best aardig. De praktijk zal anders zijn. Zodra dit gerealiseerd is beginnen de volgende zaken en het EVRM zal dan als leidraad worden gebruikt om het afwachten van de procedure in het land naar keuze af te dwingen. Waarna je ze niet meer het land uit krijgt.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_168872031
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 12:26 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Theoretisch klinkt dit best aardig. De praktijk zal anders zijn. Zodra dit gerealiseerd is beginnen de volgende zaken en het EVRM zal dan als leidraad worden gebruikt om het afwachten van de procedure in het land naar keuze af te dwingen. Waarna je ze niet meer het land uit krijgt.
Dus je gaat al iets bedenken wat niet aan de orde is om aan te tonen dat dit een slecht idee is?
pi_168872145
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En het feit dat dat resulteert in meer dan een miljoen vluchtelingen per jaar voor Nederland neem je dan maar op de koop toe?
haha braindead2000 met zn alternatieve feiten...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 13 februari 2017 @ 12:46:48 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168872187
quote:
6s.gif Op maandag 13 februari 2017 12:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

haha braindead2000 met zn alternatieve feiten...
Of het er een miljoen per jaar zijn of per 10 jaar. Niet-alternatief feit is dat aanzienlijke en structurele migratie leidt tot verdringing van de oorspronkelijke bevolking. Zoals gewoon al waar te nemen valt in alle grote steden van West-Europa.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_168872226
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 12:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of het er een miljoen per jaar zijn of per 10 jaar. Niet-alternatief feit is dat aanzienlijke en structurele migratie leidt tot verdringing van de oorspronkelijke bevolking. Zoals gewoon al waar te nemen valt in alle grote steden van West-Europa.
true maar dan kun je alsnog gewoon je punt maken door jezelf te bedienen van feiten...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168872294
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 11:15 schreef .Alektorophobia. het volgende:
Tot zover de illusie dat de EU elite ooit zal gaan stoppen met de volksverhuizingen. En opnieuw schoffeert de EU de grote meerderheid van de Europese burgers die genoeg hebben van massa-immigratie uit dat soort landen.
https://www.chathamhouse.(...)t-muslim-immigration

[..]

[..]

Met mijn hart had ik waarschijnlijk ook VNL gestemd maar dat schiet gewoon niet op. Om een vuist te kunnen maken is het is verstandiger om strategisch te stemmen. PVV dus.
Dat onderzoek en dan het gedrag van de eu ambtenaren 'says it all'.

Dit is totaal niet te rijmen met elkaar. Idioterie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 13 februari 2017 @ 13:07:55 #92
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_168872451
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 12:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus je gaat al iets bedenken wat niet aan de orde is om aan te tonen dat dit een slecht idee is?
Beleid maken is vooruitkijken en consequenties in kaart brengen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dwersdriever op 13-02-2017 13:21:38 ]
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 13 februari 2017 @ 13:11:20 #93
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_168872491
Zou er nu iemand op het idee komen om Mohamed cartoons te plaatsen, in de hoop dat wereldwijd ambassades in de fik worden gestoken?
Non possumus non loqui
  maandag 13 februari 2017 @ 13:14:51 #94
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_168872529
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:43 schreef LXIV het volgende:
De hele wereld kan al asiel aanvragen in Nederland. Maar dan moeten ze eerst naar Nederland komen. Het plan van het EU hof (in het kader van omvolking) is dat ze dit comfortabel vanuit het eigen land kunnen doen, om dan met gesubsidieerd vliegticket met de familie naar Schiphol te vliegen. Dus een betere TT zou zijn "Op de hele wereld recht op asielaavraag".

Volgende stap is waarschijnlijk gewoon online aanvragen. Dus iedereen met een smartphone een handige app downloaden en vervolgens komt het ticket uit de printer gerold.
Niet overal is bereik. Of stel nou dat je net door je bundel heen bent. Of dat je accu leeg is en dat je niet zo snel ergens kan opladen?

Onmenselijk.

Beter sturen we zelf schepen naar de landen waar het nodig is en regelen we via de lokale bevolking transport van de binnenlanden naar de haven. Dat ging tot pakweg 1809 ook goed.
Non possumus non loqui
pi_168874699
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 13:07 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Beleid maken is vooruitkijken en consequenties in kaart brengen.
Dat antwoord slaat nergens op want als dat een consequentie zou zijn van dat verdrag dan geldt dat nu ook al, daar is deze uitspraak niet voor nodig.
  maandag 13 februari 2017 @ 15:39:48 #96
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168875275
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat antwoord slaat nergens op want als dat een consequentie zou zijn van dat verdrag dan geldt dat nu ook al, daar is deze uitspraak niet voor nodig.
Daar komt de interpretatie van het verdrag door het hof om de hoek kijken. Door die interpretatie kan de oorspronkelijke bedoeling opgerekt worden.

Sowieso zou ik het wel aan te raden vinden om vooral wat oudere verdragen nauwkeurig na te pluizen en te kijken of ze nog wel relevant zijn of niet. Dan kun je kijken of je ze op wil zeggen of wijzigen samen met de overige verdragspartners.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_168875371
Het zou een leuke regeling zijn als dat visum dan ook pas wordt verstrekt wanneer de asielaanvraag is goedgekeurd.
pi_168875922
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:44 schreef Physsic het volgende:
Het zou een leuke regeling zijn als dat visum dan ook pas wordt verstrekt wanneer de asielaanvraag is goedgekeurd.
Lijkt mij wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168880947
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het enige voordeel van de EU is vrijhandel. Als ze uit de EU zijn en een vrijhandelsakkoord met de EU afsluiten hebben ze alles wat ze willen hebben. Zonder de nadelen van de EU.
Je weet hoe het nu met zwitserland is?
  maandag 13 februari 2017 @ 21:56:43 #100
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168883555
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:07 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat is het grootste probleem, ze gaan niet weg. Daarom is GB veel slimmer door de grenzen af te dichten.
Daar is GB wel rijkelijk laat mee, als je ziet hoeveel kansloos volk daar intussen al rondloopt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')