Welk merk ondersteund dan geen VPN..quote:Op zondag 12 februari 2017 19:16 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Inderdaad. Hij had het gewoon even moeten vragen van te voren. Dan had het ICT mannetje wel een merk aangeraden dat wel VPN ondersteund...
ondersteundquote:Op maandag 13 februari 2017 02:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Welk merk ondersteund dan geen VPN..
hij heeft, op advies van een it mannetje een reset uitgevoerdquote:Op maandag 13 februari 2017 09:22 schreef athlonkmf het volgende:
Blijkbaar heb je met F12 dus dit gedaan.
Niet echt handig om dat via telefoon maar effe te doen. En idd. "Support" zal hier dan ook ophouden, want genoeg tijd aan verspild. Eigen hardware, is zelf regelen dat het werkt.
Welk besturingssysteem, model en typenummer hebben die beide laptops?quote:Op zondag 12 februari 2017 18:49 schreef Enchanter het volgende:
Voor het werk had ik 2 nieuwe laptops nodig , dus aangeschaft.
Okee. Wat voor VPN software is hiervoor gebruikt?quote:Omdat het offerte en factureringprogramma via de server op het hoofdkantoor loopt , moest er op beide een VPN verbinding gemaakt worden. Dat zou de ICT nerd van het hoofdkantoor wel ff regelen.
Je hebt niet naar de reden gevraagd?quote:Via teamviewer heeft hij op één laptop het voor mekaar gekregen om die VPN verbinding te realiseren , bij de andere lukte het om één of andere reden niet.
TPM is de zogenoemde Trusted Platform Module. Heel kort door de bocht regelt deze je (Bitlocker) encryptie (versleuteling). Bitlocker is het standaard systeem waarmee Microsoft Windows een harddisk kan versleutelen. Als je laptop gejat wordt, kan niemand je schijf uitlezen, want deze is versleuteld. Als je de TPM gegevens wist, wordt het moeilijker voor Bitlocker om de encryptie en decryptie uit te voeren. Dit kan inderdaad problemen geven.quote:Op een gegeven moment kom ik in een scherm terecht waar ik moet kiezen tussen F12 clear TPM of iets dergelijks of ESC voor om het over te slaan , volgens die ICT nerd moest ik op ESC drukken en heb dat dan maar gedaan.
Maar hij kwam steeds op het zelfde in het zelfde scherm terecht , ICT nerd zei toen dat dan maar op F12 moest drukken.
Zo gezegd zo gedaan , maar hij blijft nu op 64% steken bij Windows installeren scherm en dan start hij opnieuw op en blijft dit maar herhalen.
Das een beetje jammer.quote:Toen werd blijkbaar te moeilijk voor die ICT gast , want hij zei dat ik hem maar terug moest brengen en dat ASUS een waardeloos merk is.
Die worden ook niet standaard meegeleverd.quote:Een herstart USB stick heb ik niet omdat de laptop gewoon splinternieuw is.
Ja hoor.quote:Mijn vraag is , kan een leek zoals ik zelf nog iets doen
Nooit van BYOD gehoord? Ik vind het ook een vreselijke constructie, maar het wordt wel degelijk regelmatig toegepast (vaak zonder groot succes, maar da's wat anders)quote:Op zondag 12 februari 2017 19:13 schreef CrashO het volgende:
[..]
Als iemand die dagelijks shit mag opdwijlen van computersystemen bij mensen die geen flauw idee hebben van wat ze doen. Nee, dat is niet makkelijk.
Als je geen flauw idee hebt wat je doet moet je het niet doen. Laat hun een systeem aanleveren die al volledig voorgeconfigureerd is, of breng hem er naar toe en laat ze het regelen. Maar verwacht niet dat iemand magisch via de telefoon (of teamviewer) jou zooi kan fixen.
Ik blijf het trouwens een rare manier van werken vinden (ook voor franchisers). Ik kan vrijwel geen (grote) organisaties waarbij mensen met "vreemde" laptops toegelaten worden op het bedrijfsnetwerk.
Ik herhaal alleen maar een andere domme post.quote:
Wedden dat het een of ander Acer prul is ?quote:Op maandag 13 februari 2017 10:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Welk besturingssysteem, model en typenummer hebben die beide laptops?
Kan. Zelfs die kun je best goed aan de praat krijgen mits je de voorgeinstalleerde crapware niet gebruiktquote:Op dinsdag 14 februari 2017 15:36 schreef Aaargh! het volgende:
Wedden dat het een of ander Acer prul is ?
Schone Windows install doen, tot de conclusie komen dat de gebruikte onderdelen van het merk Goedkopie niet standaard ondersteund worden, dan het halve internet afzoeken naar de juiste drivers (uiteraard niet te vinden op de Acer site want daar staan alleen drivers voor Windows 3.11, etc.)quote:Op dinsdag 14 februari 2017 15:39 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Kan. Zelfs die kun je best goed aan de praat krijgen mits je de voorgeinstalleerde crapware niet gebruikt
Ah joh, dat valt best mee,. gewoon de hardware device id string in google pleuren.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 15:42 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Schone Windows install doen, tot de conclusie komen dat de gebruikte onderdelen van het merk Goedkopie niet standaard ondersteund worden, dan het halve internet afzoeken naar de juiste drivers (uiteraard niet te vinden op de Acer site want daar staan alleen drivers voor Windows 3.11, etc.)
Dat wil nog weleens werken inderdaad.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:04 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ah joh, dat valt best mee,. gewoon de hardware device id string in google pleuren.
Meestal zit er zulke crappy hardware in dat de fabrikant direct na release gestopt is met driver support. Je vind dan alleen drivers voor antieke Windows versies.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:04 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ah joh, dat valt best mee,. gewoon de hardware device id string in google pleuren.
www.pcidatabase.comquote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:04 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ah joh, dat valt best mee,. gewoon de hardware device id string in google pleuren.
Ik heb er doorgaans veel geluk mee.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:31 schreef hpeopjes het volgende:
Dat wil nog weleens werken inderdaad.
Dat ook. Al zijn die native microsoft drivers niet altijd super. Oudere videokaarten verliezen nog al wat functies met die native drivers. Gelukkig zijn er initiatieven zoals Leshcat.quote:Moet wel zeggen dat Windows 10 verbazend veel obscure sheit ondersteunt.
een nieuwe windows licentie kopen is weggegooid geld: de laptop heeft gewoon een licentie aan boordquote:Op donderdag 16 februari 2017 02:05 schreef embedguy het volgende:
Klote voor je ts, maar shit happens. Zoals ik het begrijp had de ict nerd het verloop ook anders in gedachten.
Tja, als 't vervolgens niet verloopt zoals 't zou moeten gaan, kan de ict guy (wss) ook niet helpen. Dat gebeurd nu eenmaal met software.
Het oplossen van dat soort problemen kan nogal wat tijd (en dus geld) in beslag nemen,dus wellicht is 't makkelijker om de laptop terug te sturen. Als dit alles idd zo is, heeft de ict guy prima gehandeld.
Moraal van 't verhaal; schuif de kans dat de ict guy prima gehandeld heeft niet meteen weg .
Maargoed; oplossing; net wat je wilt. Je zou even kunnen kijken dat je 't zelf kunt oplossen. Als dit niet lukt of als je daar geen zin in hebt; stuur 'm gewoon terug of koop bv voor 15 (tot 30) een nieuwe windows licentie. En instaleer de zooi opnieuw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |