abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 februari 2017 @ 18:49:23 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_168858132
Voor het werk had ik 2 nieuwe laptops nodig , dus aangeschaft.
Omdat het offerte en factureringprogramma via de server op het hoofdkantoor loopt , moest er op beide een VPN verbinding gemaakt worden. Dat zou de ICT nerd van het hoofdkantoor wel ff regelen.
Via teamviewer heeft hij op één laptop het voor mekaar gekregen om die VPN verbinding te realiseren , bij de andere lukte het om één of andere reden niet.
Hij stelde voor om die laptop helemaal te resetten.
Aangezien ik er geen verstand van heb , heb ik er mee ingestemd.

Op een gegeven moment kom ik in een scherm terecht waar ik moet kiezen tussen F12 clear TPM of iets dergelijks of ESC voor om het over te slaan , volgens die ICT nerd moest ik op ESC drukken en heb dat dan maar gedaan.
Maar hij kwam steeds op het zelfde in het zelfde scherm terecht , ICT nerd zei toen dat dan maar op F12 moest drukken.
Zo gezegd zo gedaan , maar hij blijft nu op 64% steken bij Windows installeren scherm en dan start hij opnieuw op en blijft dit maar herhalen.
Toen werd blijkbaar te moeilijk voor die ICT gast , want hij zei dat ik hem maar terug moest brengen en dat ASUS een waardeloos merk is.
Of dat laatste nou wel of niet zo is , maar ik vind terug brengen , omdat hij het verkloot heeft , geen optie.
Een herstart USB stick heb ik niet omdat de laptop gewoon splinternieuw is.
Mijn vraag is , kan een leek zoals ik zelf nog iets doen , of moet ik hem inderdaad terug sturen naar de leverancier?
Alvast bedankt.

Oh ja er zat geen CD of DVD bij de laptop om hem daarmee op te starten.
Ik ben inmiddels overleden
pi_168858233
Dus jij schaft zelf wat aan (zonder overleg met IT nerd) en gaat daarna huilie doen bij IT nerd wanneer je een probleem hebt met dat zelf uitgezochte ding. En doet normaals huilie als IT nerd zegt het je eigen probleem is?


Je hebt voor het werk laptops nodig die moeten samenwerken met de infra op het hoofdkantoor. Dus dan vraag je aan de chef die dat regelt voor een laptop. Beetje lam om zelf een laptop bij de mediamarkt van de plank te trekken en dan in de slachtoffer rol te schieten als IT zegt dat het een kut ding is en dat ze geen zin hebben om alles opnieuw erop te zetten voor je.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2017 18:56:12 ]
pi_168858305
Dus omdat je zelf een klojo bent, geef je "het mannetje van ICT" maar de schuld?
  zondag 12 februari 2017 @ 18:56:49 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_168858313
Met die laptop was niks mis hoor , ze waren beide dezelfde modellen , het lukt hem niet op één laptop , verneukt de boel en dan moet ik hem maar terug brengen en dan is het ineens een klote ding..
Dat vind ik iets te makkelijk
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 12 februari 2017 @ 18:58:12 #5
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_168858354
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:56 schreef hpeopjes het volgende:
Dus omdat je zelf een klojo bent, geef je "het mannetje van ICT" maar de schuld?
Nee hoor , heb gewoon gedaan wat hij gezegd heeft , "druk maar op F12"
Sindsdien blijft hij steeds opnieuw opstarten
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 12 februari 2017 @ 18:59:44 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168858393
Het is idd een rare constructie dat je zelf laptops moet kopen voor je werk. Niet allen wordt als je werknemer op kosten gejaagd, maar het is ook een erg onveilige methode voor je werkgever.

Het lastige hiervan is dat je zelf kennis moet hebben van ICT zaken om dit te organiseren.

In principe zou je als leek je Windows opnieuw moeten kunnen installeren, maar blijkbaar gaat er net iets bij jou mis. Als ik jou was zou ik het hele zooitje morgen meenemen naar het hoofdkantoor en het daar met de ICT man uitzoeken. In de tijd van de baas uiteraard.
So we just called him Fred
  zondag 12 februari 2017 @ 19:05:51 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_168858544
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:59 schreef FredvZ het volgende:
Het is idd een rare constructie dat je zelf laptops moet kopen voor je werk. Niet allen wordt als je werknemer op kosten gejaagd, maar het is ook een erg onveilige methode voor je werkgever.

Het lastige hiervan is dat je zelf kennis moet hebben van ICT zaken om dit te organiseren.

In principe zou je als leek je Windows opnieuw moeten kunnen installeren, maar blijkbaar gaat er net iets bij jou mis. Als ik jou was zou ik het hele zooitje morgen meenemen naar het hoofdkantoor en het daar met de ICT man uitzoeken. In de tijd van de baas uiteraard.
Ik ben zelf de werkgever zeg maar (franchise formule dit dat) ICT etc gaat via hoofdkantoor die daar dan weer met iemand een contract mee hebben afgesloten.
Ik heb er geen verstand van , daarom heb ik het aan hem over gelaten.
Maar nu wordt het blijkbaar te moeilijk voor hem en dan is het een kutding en moet ik hem maar terug brengen.
Beetje makkelijk als je mij vraagt
Ik ben inmiddels overleden
pi_168858753
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:58 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Nee hoor , heb gewoon gedaan wat hij gezegd heeft , "druk maar op F12"
Sindsdien blijft hij steeds opnieuw opstarten
Als het mannetje van ICT had gezegd "spring in de sloot", had je het dan ook gedaan?

Anyway, even een VPN-client installeren op een deugdelijk product, kan iedereen. Dat had je zelf ook moeten kunnen, zonder de "ICT nerd". Als dat de ICT nerd dan op de ene laptop wel lukt en op de andere laptop niet, zegt dat vooral iets over die tweede laptop: daar is namelijk gewoon iets mis mee. Wat er precies mis mee is, kan dat ICT nerdje door de telefoon ook niet ruiken. Hij heeft je nog geprobeerd te helpen door jou op afstand te begeleiden bij een softwarematige reset, maar daarbij blijft de laptop ook al hangen.

De ICT nerd kan het misschien wel fixen. Maar dat kan weleens heel veel tijd kosten (weet je nooit van tevoren) en bovendien wordt hij daar waarschijnlijk ook niet voor betaald. Dus blijkbaar heeft hij nu al meer dan genoeg tijd verspild aan het supporten van jouw kutlaptops en dus mag je het verder zelf uitzoeken.
pi_168858754
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:05 schreef Enchanter het volgende:
Ik heb er geen verstand van , daarom heb ik het aan hem over gelaten.
Maar nu wordt het blijkbaar te moeilijk voor hem en dan is het een kutding en moet ik hem maar terug brengen.
Beetje makkelijk als je mij vraagt
Als iemand die dagelijks shit mag opdwijlen van computersystemen bij mensen die geen flauw idee hebben van wat ze doen. Nee, dat is niet makkelijk.

Als je geen flauw idee hebt wat je doet moet je het niet doen. Laat hun een systeem aanleveren die al volledig voorgeconfigureerd is, of breng hem er naar toe en laat ze het regelen. Maar verwacht niet dat iemand magisch via de telefoon (of teamviewer) jou zooi kan fixen.

Ik blijf het trouwens een rare manier van werken vinden (ook voor franchisers). Ik kan vrijwel geen (grote) organisaties waarbij mensen met "vreemde" laptops toegelaten worden op het bedrijfsnetwerk. Je krijgt simpelweg 2 keuzes, Een "eigen" laptop, vaak van monteurs ed die zelf af en toe wat spul willen installeren. Die staan volledig los en kunnen niet het bedrijfsnetwerk op. En de zakelijke laptops die in het domein staan, die worden bestelt en volledig beheerd door IT. Heb je een probleem of wil je een nieuwe versie van paint? Dan breng je hem maar lekker langs naar het hoofdkantoor en mag je hem weer ophalen als hij klaar is. Users kunnen en mogen niks zelf installeren. Bij de 2e mag je dus voor alles een volledige werkdag uittrekken. Bij de 1e draai je zelf voor alle problemen op.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2017 19:19:24 ]
pi_168858833
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:56 schreef hpeopjes het volgende:
Dus omdat je zelf een klojo bent, geef je "het mannetje van ICT" maar de schuld?
Inderdaad. Hij had het gewoon even moeten vragen van te voren. Dan had het ICT mannetje wel een merk aangeraden dat wel VPN ondersteund...
  zondag 12 februari 2017 @ 19:17:37 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168858881
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:05 schreef Enchanter het volgende:
Ik ben zelf de werkgever zeg maar (franchise formule dit dat) ICT etc gaat via hoofdkantoor die daar dan weer met iemand een contract mee hebben afgesloten.
Dat zijn in dit soort gevallen altijd lastige zaken. Wat staat er in het contract dat je hebt met je opdrachtgever. Staat daarin dat de ICT-partij verantwoordelijk is als je op zijn aanwijzen een computer onbruikbaar maakt?

quote:
Ik heb er geen verstand van , daarom heb ik het aan hem over gelaten.
Maar nu wordt het blijkbaar te moeilijk voor hem en dan is het een kutding en moet ik hem maar terug brengen.
Beetje makkelijk als je mij vraagt
idd erg makkelijk, de vraag is of hij hier verantwoordelijk is. Bij dit soort zakelijke constructies wordt verwacht dat je zelf het eea kan of kan organiseren. Dat zie je ook terug in de vergoeding die je krijgt voor je werkzaamheden.
So we just called him Fred
pi_168858924
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:59 schreef FredvZ het volgende:
Het is idd een rare constructie dat je zelf laptops moet kopen voor je werk. Niet allen wordt als je werknemer op kosten gejaagd, maar het is ook een erg onveilige methode voor je werkgever.

Het lastige hiervan is dat je zelf kennis moet hebben van ICT zaken om dit te organiseren.

In principe zou je als leek je Windows opnieuw moeten kunnen installeren, maar blijkbaar gaat er net iets bij jou mis. Als ik jou was zou ik het hele zooitje morgen meenemen naar het hoofdkantoor en het daar met de ICT man uitzoeken. In de tijd van de baas uiteraard.
Ik denk niet dat "de ICT nerd" van het hoofdkantoor betaald wordt om willekeurige hardware te supporten, te reparen en opnieuw te installeren. Waarschijnlijk moet de TS gewoon zelf zorgen voor goed werkende hardware met een bepaald OS. Gaat z'n hardware stuk, dan mag hij terug naar de winkel waar hij het gekocht heeft.
  zondag 12 februari 2017 @ 19:19:20 #13
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_168858932
quote:
99s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:13 schreef CrashO het volgende:

[..]

Als iemand die dagelijks shit mag opdwijlen van computersystemen bij mensen die geen flauw idee hebben van wat ze doen. Nee, dat is niet makkelijk.

Als je geen flauw idee hebt wat je doet moet je het niet doen. Laat hun een systeem aanleveren die al volledig voorgeconfigureerd is, of breng hem er naar toe en laat ze het regelen. Maar verwacht niet dat iemand magisch via de telefoon (of teamviewer) jou zooi kan fixen.
Dat ding werkte gewoon , die andere doet het ook gewoon , ook de VPN.
Ik heb er voor de rest niet aangezeten alleen zijn instructies opgevolgd .
Vind zijn antwoord alleen te makkelijk , van breng maar terug want het is een kutding , terwijl met die andere die precies hetzelfde is geen problemen had.
Daarom vraag ik het hier of er iets is wat ik zelf kan doen , want die gast reageert nergens meer op.
Ik ben inmiddels overleden
pi_168859025
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:19 schreef Enchanter het volgende:
, die andere doet het ook gewoon , ook de VPN.
Ik heb er voor de rest niet aangezeten alleen zijn instructies opgevolgd .
Vind zijn antwoord alleen te makkelijk , van breng maar terug want het is een kutding , terwijl met die andere die precies hetzelfde is geen problemen had.
Daarom vraag ik het hier of er iets is wat ik zelf kan doen , want die gast reageert nergens meer op.
Toch echt je eigen schuld. Wie koopt er dan ook een Asus. Je moet altijd laptop van of Microsoft of Apple kopen. Niet raar opkijken als je lokale nerd geen wazig Aziatisch systeem ondersteund.
pi_168859038
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:19 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Daarom vraag ik het hier of er iets is wat ik zelf kan doen , want die gast reageert nergens meer op.
Goh wat raar.
  zondag 12 februari 2017 @ 19:24:25 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168859064
Het is nu wel klaar met het aanvallen van TS op zijn manier van handelen.

Laten we antwoord geven op de hulpvraag van TS. Het is hier DIG, geen WGR.
So we just called him Fred
pi_168859068
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:19 schreef Enchanter het volgende:
Daarom vraag ik het hier of er iets is wat ik zelf kan doen , want die gast reageert nergens meer op.
Als hij blijft hangen bij de installatie, zijn er 3 dingen die je kan doen.

• Opnieuw installeren (dus iso'tje regelen van de benodigde windows en die installeren met de key onderop je laptop en daarna alle drivers en software).

• òf, terugbrengen naar je leverancier

• òf iemand inhuren die het voor je oplost.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2017 19:25:10 ]
  zondag 12 februari 2017 @ 19:25:24 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168859092
quote:
13s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:49 schreef Enchanter het volgende:

Maar hij kwam steeds op het zelfde in het zelfde scherm terecht , ICT nerd zei toen dat dan maar op F12 moest drukken.
Zo gezegd zo gedaan , maar hij blijft nu op 64% steken bij Windows installeren scherm en dan start hij opnieuw op en blijft dit maar herhalen.
Hoe lang heb je gewacht? Sommige onderdelen van de installatie nemen wat tijd in beslag.
So we just called him Fred
pi_168859280
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:19 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dat ding werkte gewoon , die andere doet het ook gewoon , ook de VPN.
Zijn het exact dezelfde laptops? Hoe verklaar je dan dat bij die andere de VPN niet werkt en ook het resetten niet werkt?

Ik heb wel een aantal verklaringen voor je:
• Jij hebt iets heel erg verkeerds gedaan (maar dat zul je waarschijnlijk niet eens weten en sowieso nooit toegeven).
• De ICT nerd heeft iets heel erg verkeerds gedaan (ook niet erg waarschijnlijk, want het installeren van een VPN-client is niet zo moeilijk, bovendien lukte het hem op die andere laptop wel gewoon).
• Er is iets mis met de laptop. Deze is niet goed afgeïnstalleerd in de fabriek, of is gewoon stuk. M.a.w., het is een "kutlaptop" en jij moet terug naar de winkel om garantie te claimen.

Ik gok, afgaande op je verhaal, op optie 3. En ik vermoed de ICT nerd ook.
pi_168859384
quote:
4s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:24 schreef FredvZ het volgende:
Het is nu wel klaar met het aanvallen van TS op zijn manier van handelen.
TS blijft anders vrolijk volharden dat het de schuld van de ICT nerd is.
quote:
Laten we antwoord geven op de hulpvraag van TS. Het is hier DIG, geen WGR.
Hij moet terug naar de winkel met dat ding. Als een reset niet lukt, dan is er iets goed mis.
  zondag 12 februari 2017 @ 19:52:38 #21
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_168859750
Dit is nou precies de reden als ICT afdeling dat je geen BYOD achtige constructies in je organisatie wil.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_168860210
hoewel het in de link gaat om een tablet ervaar je hetzelfde probleem:
https://answers.microsoft(...)f0-8377-33d736a1ced2

oplossing lijkt in jou geval dus: terug naar de leverancier van je laptop..
pi_168866078
Teamviewer :') manmanman onveilige troep
  zondag 12 februari 2017 @ 23:53:49 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168866771
DOA gevalletje. Ook nieuw spul kan een corruptie oplopen op de meest gekke plekken en op afstand kan je maar beperkt assistentie bieden. Het waardeoordeel dat merk x kut is mag dan onnodig zijn maar als je zelf hebt ondervonden dat bij apparaat 1 alles goed ging en bij apparaat 2 niet kan je er wel vanuit gaan dat het aan het apparaat ligt. Kan je er wel badinerend over doen maar wat is dat is. Een vpn instellen behoort geen Windows te vernachelen dus als dit wel zo is ligt het aan het systeem. Tenzij het vpn systeem zo allesomvattend is dat het in het systeem kruipt maar dat lijkt me vreemd. Terugsturen is de goedkoopste manier om het in orde te krijgen. Je kan ook bellen met de vraag of die it afdeling het wil verhelpen met een herinstallatie maar dat zal geld kosten.

Punt is wel dat escape de juiste optie was en het ook logisch is dat toen dat niets verhielp F12 de enige overgebleven mogelijkheid was.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168867002
Kan je niet de laptop opsturen/afleveren bij je hoofdkantoor en de "ICT-nerd" er naar laten kijken op zijn eigen gemak?

Het is logisch dat je op afstand niet veel kan betekenen in deze situatie, in combinatie met jouw gezeik tijdens het telefonisch troubleshooten zou ik als "ICT-nerd" ook denken "bekijk het maar".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')