Nee hoor , heb gewoon gedaan wat hij gezegd heeft , "druk maar op F12"quote:Op zondag 12 februari 2017 18:56 schreef hpeopjes het volgende:
Dus omdat je zelf een klojo bent, geef je "het mannetje van ICT" maar de schuld?
Ik ben zelf de werkgever zeg maar (franchise formule dit dat) ICT etc gaat via hoofdkantoor die daar dan weer met iemand een contract mee hebben afgesloten.quote:Op zondag 12 februari 2017 18:59 schreef FredvZ het volgende:
Het is idd een rare constructie dat je zelf laptops moet kopen voor je werk. Niet allen wordt als je werknemer op kosten gejaagd, maar het is ook een erg onveilige methode voor je werkgever.
Het lastige hiervan is dat je zelf kennis moet hebben van ICT zaken om dit te organiseren.
In principe zou je als leek je Windows opnieuw moeten kunnen installeren, maar blijkbaar gaat er net iets bij jou mis. Als ik jou was zou ik het hele zooitje morgen meenemen naar het hoofdkantoor en het daar met de ICT man uitzoeken. In de tijd van de baas uiteraard.
Als het mannetje van ICT had gezegd "spring in de sloot", had je het dan ook gedaan?quote:Op zondag 12 februari 2017 18:58 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Nee hoor , heb gewoon gedaan wat hij gezegd heeft , "druk maar op F12"
Sindsdien blijft hij steeds opnieuw opstarten
Als iemand die dagelijks shit mag opdwijlen van computersystemen bij mensen die geen flauw idee hebben van wat ze doen. Nee, dat is niet makkelijk.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:05 schreef Enchanter het volgende:
Ik heb er geen verstand van , daarom heb ik het aan hem over gelaten.
Maar nu wordt het blijkbaar te moeilijk voor hem en dan is het een kutding en moet ik hem maar terug brengen.
Beetje makkelijk als je mij vraagt
Inderdaad. Hij had het gewoon even moeten vragen van te voren. Dan had het ICT mannetje wel een merk aangeraden dat wel VPN ondersteund...quote:Op zondag 12 februari 2017 18:56 schreef hpeopjes het volgende:
Dus omdat je zelf een klojo bent, geef je "het mannetje van ICT" maar de schuld?
Dat zijn in dit soort gevallen altijd lastige zaken. Wat staat er in het contract dat je hebt met je opdrachtgever. Staat daarin dat de ICT-partij verantwoordelijk is als je op zijn aanwijzen een computer onbruikbaar maakt?quote:Op zondag 12 februari 2017 19:05 schreef Enchanter het volgende:
Ik ben zelf de werkgever zeg maar (franchise formule dit dat) ICT etc gaat via hoofdkantoor die daar dan weer met iemand een contract mee hebben afgesloten.
idd erg makkelijk, de vraag is of hij hier verantwoordelijk is. Bij dit soort zakelijke constructies wordt verwacht dat je zelf het eea kan of kan organiseren. Dat zie je ook terug in de vergoeding die je krijgt voor je werkzaamheden.quote:Ik heb er geen verstand van , daarom heb ik het aan hem over gelaten.
Maar nu wordt het blijkbaar te moeilijk voor hem en dan is het een kutding en moet ik hem maar terug brengen.
Beetje makkelijk als je mij vraagt
Ik denk niet dat "de ICT nerd" van het hoofdkantoor betaald wordt om willekeurige hardware te supporten, te reparen en opnieuw te installeren. Waarschijnlijk moet de TS gewoon zelf zorgen voor goed werkende hardware met een bepaald OS. Gaat z'n hardware stuk, dan mag hij terug naar de winkel waar hij het gekocht heeft.quote:Op zondag 12 februari 2017 18:59 schreef FredvZ het volgende:
Het is idd een rare constructie dat je zelf laptops moet kopen voor je werk. Niet allen wordt als je werknemer op kosten gejaagd, maar het is ook een erg onveilige methode voor je werkgever.
Het lastige hiervan is dat je zelf kennis moet hebben van ICT zaken om dit te organiseren.
In principe zou je als leek je Windows opnieuw moeten kunnen installeren, maar blijkbaar gaat er net iets bij jou mis. Als ik jou was zou ik het hele zooitje morgen meenemen naar het hoofdkantoor en het daar met de ICT man uitzoeken. In de tijd van de baas uiteraard.
Dat ding werkte gewoon , die andere doet het ook gewoon , ook de VPN.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:13 schreef CrashO het volgende:
[..]
Als iemand die dagelijks shit mag opdwijlen van computersystemen bij mensen die geen flauw idee hebben van wat ze doen. Nee, dat is niet makkelijk.
Als je geen flauw idee hebt wat je doet moet je het niet doen. Laat hun een systeem aanleveren die al volledig voorgeconfigureerd is, of breng hem er naar toe en laat ze het regelen. Maar verwacht niet dat iemand magisch via de telefoon (of teamviewer) jou zooi kan fixen.
Toch echt je eigen schuld. Wie koopt er dan ook een Asus. Je moet altijd laptop van of Microsoft of Apple kopen. Niet raar opkijken als je lokale nerd geen wazig Aziatisch systeem ondersteund.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:19 schreef Enchanter het volgende:
, die andere doet het ook gewoon , ook de VPN.
Ik heb er voor de rest niet aangezeten alleen zijn instructies opgevolgd .
Vind zijn antwoord alleen te makkelijk , van breng maar terug want het is een kutding , terwijl met die andere die precies hetzelfde is geen problemen had.
Daarom vraag ik het hier of er iets is wat ik zelf kan doen , want die gast reageert nergens meer op.
Goh wat raar.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:19 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Daarom vraag ik het hier of er iets is wat ik zelf kan doen , want die gast reageert nergens meer op.
Als hij blijft hangen bij de installatie, zijn er 3 dingen die je kan doen.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:19 schreef Enchanter het volgende:
Daarom vraag ik het hier of er iets is wat ik zelf kan doen , want die gast reageert nergens meer op.
Hoe lang heb je gewacht? Sommige onderdelen van de installatie nemen wat tijd in beslag.quote:Op zondag 12 februari 2017 18:49 schreef Enchanter het volgende:
Maar hij kwam steeds op het zelfde in het zelfde scherm terecht , ICT nerd zei toen dat dan maar op F12 moest drukken.
Zo gezegd zo gedaan , maar hij blijft nu op 64% steken bij Windows installeren scherm en dan start hij opnieuw op en blijft dit maar herhalen.
Zijn het exact dezelfde laptops? Hoe verklaar je dan dat bij die andere de VPN niet werkt en ook het resetten niet werkt?quote:Op zondag 12 februari 2017 19:19 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dat ding werkte gewoon , die andere doet het ook gewoon , ook de VPN.
TS blijft anders vrolijk volharden dat het de schuld van de ICT nerd is.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:24 schreef FredvZ het volgende:
Het is nu wel klaar met het aanvallen van TS op zijn manier van handelen.
Hij moet terug naar de winkel met dat ding. Als een reset niet lukt, dan is er iets goed mis.quote:Laten we antwoord geven op de hulpvraag van TS. Het is hier DIG, geen WGR.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |