abonnement Unibet Coolblue
pi_168857825


Welkom in Zuid-Korea. Welkom in Gangneung, waar over een jaar om de Olympische medailles geschaatst zal gaan worden. Dit jaar zal er gestreden gaan worden om diverse wereldtitels.

Donderdag 9 februari aanvang 9.15u (NED) / 17.15u (KOR)
3000 meter Dames (max 10 ritten)
5000 meter Heren (max 10 ritten)

Vrijdag 10 februari, aanvang 9.30u (NED) / 17.30u (KOR)
500 meter Dames (max 12 ritten)
500 meter Heren (max 12 ritten)
Team Pursuit Dames (max 8 teams)
Team Pursuit Heren (max 8 teams)

Zaterdag 11 februari, aanvang 9.30u (NED) / 17.30u (KOR)
5000m Dames (max 6 ritten)
1000m Heren (max 12 ritten)
1000m Dames (max 12 ritten)
10000m Heren (max 6 ritten)

Zondag 12 februari, aanvang 10.00u (NED) / 18.00u (KOR)
1500m Dames (max 12 ritten)
1500m Heren (max 12 ritten)
Mass Start Dames (max 24 deelnemers)
Mass Start Heren (max 24 deelnemers)



Game On. w/
pi_168857835
quote:
Hekman: 'Jillert haat mij'

Onrust in kamp Nederland na de afsluitende mass start op de WK Afstanden in Gangneung: zowel Jorrit Bergsma als Gary Hekman miste de beslissende slag. Geen medailles, wel boze gezichten!

Bergsma plaatste, zoals afgesproken, de eerste zogenaamde schijnaanval. "Daarna waaierde ik uit en kwam er een groepje langs", vertelt Bergsma. In dat groepje zaten onder meer mass start-kanonnen Joey Mantia en Alexis Contin, geen mannen om weg te laten komen. Toch had de kopgroep, zonder Nederlanders erbij al snel een voorsprong van driehonderd meter en moest het peloton vaart maken om niet gelapt te worden.

"Dan wordt het natuurlijk een kansloze missie", vertelt bondscoach Geert Kuiper, die zijn schaatsers vanaf de kant moest aanzetten om te versnellen. “We hadden afgesproken dat niemand meer dan honderd meter mocht wegrijden."

En hier zit nu precies het knelpunt; want, wie zijn taak was het om mee te gaan met de ontsnappende trein? "Hekman had moeten gaan, want ik was net geweest", meent Bergsma. "Iedereen keek naar mij en niemand wilde rijden, maar ik kan het ook niet alleen. Het is inderdaad mijn taak om de koers hard te maken, maar Hekman had met de grote mannen mee gemoeten."

Hekman zelf denkt daar anders over: "Jorrit moet het van ontsnappen hebben en ik ben de sprinter van ons twee, in de sprint gaat niemand mij hier verslaan. Het lijkt me dus niet logisch dat ik als sprinter het gat ga dichtrijden."

Coach Kuiper gooit het op oud zeer tussen Hekman en de marathonploeg van Anema. "Voorafgaand aan de wedstrijd heb ik hier niets van gemerkt. We hadden goede afspraken gemaakt, maar er stond geen team."

Paasei
Hekman uitte na de finishlijn boosheid richting Clafis-coach Jillert Anema. "Hij stond te juichen toen we over de finish kwamen en je gaat me niet vertellen dat je dat doet om een veertiende plaats. Dan ben je gewoon niet goed bij je paasei. Jillert haat mij, dat is onderhand wel duidelijk."

Geruchten dat er opzet in het spel zou zijn vanuit kamp Anema deden al snel de ronde; Zij zouden liever met Clafis-collega Arjan Stroetinga aan de start zijn verschenen. "Daar lijkt het inderdaad wel op. Daarnaast had Jillert een oortje in over de intercom met Geert. Dus erg objectief is het allemaal niet", aldus Hekman.

"Ik had hier wereldkampioen kunnen worden. We hadden hier als twee volwassenen kunnen rijden, maar ik kreeg geen steun. Dit geeft een klap op je vertrouwen, ook voor volgend jaar", vervolgt Hekman, die voor de mass start eerder vertrok vanaf de Weissensee en als voorbereiding op zondag twee jaar aan mass start-wedstrijden terugkeek.

Bergsma maakt zich boos bij het horen van de beschuldigingen. "Wie dat zegt, snapt er helemaal niks van. Het is absoluut niet waar. Al weet ik wel dat als ik met een ploeggenoot had gereden we de slag niet gemist zouden hebben."

"Als hij niet met me wilde rijden had ik dat graag van tevoren geweten", vertelt Hekman. Volgens de Nederlands kampioen hoeft het dan ook geen Clafis-duo te zijn dat volgend jaar tijdens de Spelen aan de start verschijnt. "Laat mij maar rijden met een Sven, Koen of Douwe hoor." Verder is Hekman niet te verleiden tot boze uitingen: "Ik vind Jorrit een klasbak en daarmee uit."

Geen vriendenploeg
Coach Kuiper betreurt de verwijten van zijn rijders, maar is niet van plan zijn keuzes erdoor te laten beïnvloeden. "Misschien kennen ploeggenoten elkaar inderdaad het beste, maar ik vind ook dat je met iemand uit een andere ploeg goede afspraken moet kunnen maken. Ik ga geen vriendenploeg selecteren. Ik wil het beste team."
pi_168857857
Laten we die hele massastart vooral lekker negeren, wat een kermisnummer zeg, man man man. Ik bid echt dat de grootste nobuddie allertijden volgend jaar Olympisch kampioen wordt. Hiervoor de 10.000 meter mogelijk willen afschaffen en meer van dat soort plannen. :')

Verder een uitstekende TT. ^O^

quote:
Hekman uitte na de finishlijn boosheid richting Clafis-coach Jillert Anema. "Hij stond te juichen toen we over de finish kwamen en je gaat me niet vertellen dat je dat doet om een veertiende plaats. Dan ben je gewoon niet goed bij je paasei. Jillert haat mij, dat is onderhand wel duidelijk."
Gelukkig hebben we de beelden nog:

Jack does it in real time...
pi_168858112
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:37 schreef DeeBee het volgende:
Laten we die hele massastart vooral lekker negeren, wat een kermisnummer zeg, man man man. Ik bid echt dat de grootste nobuddie allertijden volgend jaar Olympisch kampioen wordt. Hiervoor de 10.000 meter mogelijk willen afschaffen en meer van dat soort plannen. :')

Verder een uitstekende TT. ^O^

[..]

Gelukkig hebben we de beelden nog:

[ afbeelding ]
Die man is niet goed.
pi_168858444
Hopelijk komt de mass start door vandaag lekker laag op de matrix en mist Stroetinga daardoor de Spelen. Dan eis ik Jillert aan de microfoon.
  zondag 12 februari 2017 @ 19:08:33 #6
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_168858625
Ik ben voorstander om Bergsma te selecteren en dan op te vullen met Kramer/Verweij/Blokhuijsen/Jorritsma of iemand die individueel zich plaatst.

Ik heb heel weinig vertrouwen in marathonsprinters als Stroetinga en Hekman en het kan alleen maar ten koste gaan van een startplek in de OS-ploeg van 10 man.

Hopelijk wordt er volgend jaar bij de wereldbekers ook niet goed gescoord zodat het laag op de matrix belandt.
Géén kloon van tvlxd!
pi_168858847
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:36 schreef wimderon het volgende:
"Hij stond te juichen toen we over de finish kwamen en je gaat me niet vertellen dat je dat doet om een veertiende plaats. Dan ben je gewoon niet goed bij je paasei. Jillert haat mij, dat is onderhand wel duidelijk."
Als dit echt waar is dan spoort Anema natuurlijk echt niet _O-
Verder niets mis met de reactie van Hekman en netjes dat hij niets over Bergsma zegt.
pi_168858892
Ik geloof er ook weinig van dat zo'n Hekman iedereen erop legt. Ik bedoel, goede 1500 meter mannen winnen regelmatig die massastart, die snelheid hebben marathonrijders zelden in zich. Mits het wedstrijdverloop er naar is dan blijven sterke snelle mannen (Hekman, Stroetinga) heus wel over, maar aangezien de massa start 3 rondjes duurt ofzo kan je amper iemand lossen en is het ook geen uitputtingslag.

Bergsma verdient z'n kans wel door z'n veelzijdigheid en achtergrond, maar ik zou het ook aanvullen met een 'normale' langebaanman. Bergsma en Kramer samen ofzo, voor de lolz.
Jack does it in real time...
pi_168858950
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:37 schreef DeeBee het volgende:
Laten we die hele massastart vooral lekker negeren, wat een kermisnummer zeg, man man man. Ik bid echt dat de grootste nobuddie allertijden volgend jaar Olympisch kampioen wordt. Hiervoor de 10.000 meter mogelijk willen afschaffen en meer van dat soort plannen. :')

Verder een uitstekende TT. ^O^

[..]

Gelukkig hebben we de beelden nog:

[ afbeelding ]
Geen beelden uit Gangneung, dat kan een kleuter nog wel zien.
#FakeNews
Ik doe het ff rustig aan.
pi_168859714
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:17 schreef DeeBee het volgende:
Ik geloof er ook weinig van dat zo'n Hekman iedereen erop legt. Ik bedoel, goede 1500 meter mannen winnen regelmatig die massastart, die snelheid hebben marathonrijders zelden in zich. Mits het wedstrijdverloop er naar is dan blijven sterke snelle mannen (Hekman, Stroetinga) heus wel over, maar aangezien de massa start 3 rondjes duurt ofzo kan je amper iemand lossen en is het ook geen uitputtingslag.

Bergsma verdient z'n kans wel door z'n veelzijdigheid en achtergrond, maar ik zou het ook aanvullen met een 'normale' langebaanman. Bergsma en Kramer samen ofzo, voor de lolz.
Mwah, de meeste toppers zijn toch niet de mannen van de 1500. Het is ook niet dat rijders die individueel goed zijn hier ook automatisch goed in zijn. Een Lee kan er ook weinig meer van individueel en is op de mass start de dominante figuur en zo'n Francolini is niet eens goed genoeg om individueel WC's te rijden.

Bij de dames ook met Blondin en Kim (subtop en slecht individueel) en Lollobrigida en Schouten (marathon) als toonaangevende namen.

En Stroetinga heeft er natuurlijk wel genoeg gewonnen (al dan niet met hulp van één en vaak meerdere ploeggenoten). Blokhuijsen heeft het vorig seizoen een aantal keer geprobeerd, maar kon niet eens winnen in de B-divisie. Jorritsma zou dit goed kunnen, maar lukte het ook niet om een resultaat te rijden toen hij de kansen kreeg in de World Cup.
  Redactie Sport zondag 12 februari 2017 @ 20:00:29 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_168859948
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die man is niet goed.
Ongelooflijke pauper.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 12 februari 2017 @ 20:01:04 #12
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_168859956
Het zal ook afhangen wie zich voor de 500m en 1000m plaatsen. Met een beetje pech kwalificeren Smeekens, Ntab en Mulder zich voor de 500m en Nuis, Verbij en Otterspeer zich voor de 1000m. Dan heb je dus zes man die ongeschikt voor de ploegenachtervolging zijn en houd je er vier over die de 1500m/5000m/10000m en de ploegenachtervolging moeten rijden. In dat geval is het uitgesloten dat je een Hekman meeneemt.
  zondag 12 februari 2017 @ 20:04:58 #13
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_168860038
Ik zou nu gewoon uit principe niet twee rijders van Clafis aanstellen voor mass start voor OS volgend jaar. Dan mag Anema dan wel elke dag gaan lopen janken in camera's van NOS, jammer voor hem. Domme lul
  zondag 12 februari 2017 @ 20:09:45 #14
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_168860179
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 20:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Het zal ook afhangen wie zich voor de 500m en 1000m plaatsen. Met een beetje pech kwalificeren Smeekens, Ntab en Mulder zich voor de 500m en Nuis, Verbij en Otterspeer zich voor de 1000m. Dan heb je dus zes man die ongeschikt voor de ploegenachtervolging zijn en houd je er vier over die de 1500m/5000m/10000m en de ploegenachtervolging moeten rijden. In dat geval is het uitgesloten dat je een Hekman meeneemt.
Alleen wordt voor het OKT al 1 schaatser aangewezen voor de massastart.
Géén kloon van tvlxd!
  Redactie Sport zondag 12 februari 2017 @ 20:15:42 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_168860342
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 20:09 schreef Montov het volgende:

[..]

Alleen wordt voor het OKT al 1 schaatser aangewezen voor de massastart.
Net als bij de TP dus? Dus eigenlijk gaat dit gewoon ten koste van de sprinters. Erg jammer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 12 februari 2017 @ 20:15:48 #16
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_168860345
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 20:09 schreef Montov het volgende:

[..]

Alleen wordt voor het OKT al 1 schaatser aangewezen voor de massastart.
Dan hoop ik maar dat die aanwijsplaats heel laag in de matrix komt, anders loop je het risico dat de ploegenachtervolging in de knoei komt. Mag er niet aan denken dat ze straks Bergsma, Nuis en Roest moeten opstellen.
pi_168861045
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 20:15 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Dan hoop ik maar dat die aanwijsplaats heel laag in de matrix komt, anders loop je het risico dat de ploegenachtervolging in de knoei komt. Mag er niet aan denken dat ze straks Bergsma, Nuis en Roest moeten opstellen.
Ik neem aan dat Kramer zich ook wel plaatst :P

En de derde starter op de 5 zal ook wel wat kunnen.

Hopelijk valt het zo uit dat Bergsma er weer uit gelaten kan worden, want Anema.
pi_168861459
Het is te hopen dat Verweij en Blokhuijsen ook weer vorm vinden, voor TP ook.

Je zou bijvoorbeeld dan dit kunnen krijgen

500 ntab(1), Mulder(2) Smeekens (3)
1000 Nuis (4), Verbeij (5), Verweij (6)
1500 Kramer(7), Verweij, Nuis
5000 Kramer, Bergsma(8), Blokhuijsen(9)
10000 Kramer, Bergsma
TP Kramer, Bergsma, Verweij en Blokhuijsen
MS Bergsma en?? (10)

Zoiets zou meest ideaal zijn. Al kan bijv Douwe de Vries ook ipv Blokkie, maar denk dat vooral Verweij essentieel is ook voor dubbelen . Of een 500 meter man moet ook de 1000 redden. Dan kan ook een Roest zich plaatsen op 1500 ipv Verweij
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 12 februari 2017 @ 21:29:25 #19
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_168863110
Moet Koen Verweij wel weer gaan schaatsen. En zullen de plekken 3 op de afstanden niet plek 11 en opvolgend in de Matrix krijgen?
pi_168863132
Het was nog in het begin van de race, en daarom had Hekman op dat moment ook mee moeten gaan met de ontsnapte rijders. Je kunt niet van Bergsma verwachten dat hij in zijn eentje alle veertien ronden iedereen moet terugpakken, en dat jij maar in de laatste ronde maar hoeft te rijden.
pi_168863429
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:30 schreef Idisrom het volgende:
Het was nog in het begin van de race, en daarom had Hekman op dat moment ook mee moeten gaan met de ontsnapte rijders. Je kunt niet van Bergsma verwachten dat hij in zijn eentje alle veertien ronden iedereen moet terugpakken, en dat jij maar in de laatste ronde maar hoeft te rijden.
Mja, Bergsma zegt dat hij net een aanval had geplaatst, maar die duurde 3 meter ofzo..
pi_168863615
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:30 schreef Idisrom het volgende:
Het was nog in het begin van de race, en daarom had Hekman op dat moment ook mee moeten gaan met de ontsnapte rijders. Je kunt niet van Bergsma verwachten dat hij in zijn eentje alle veertien ronden iedereen moet terugpakken, en dat jij maar in de laatste ronde maar hoeft te rijden.
Klopt, maar als je ziet dat de sprinter er niet bij is, zet je de achtervolging in. De kopgroep zette het peloton bijna op een rond.
pi_168863831
Bergsma is ook wel een autistje natuurlijk, net zo'n stugge Fries (?) als de Jillert.
pi_168864285
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:30 schreef Idisrom het volgende:
Het was nog in het begin van de race, en daarom had Hekman op dat moment ook mee moeten gaan met de ontsnapte rijders. Je kunt niet van Bergsma verwachten dat hij in zijn eentje alle veertien ronden iedereen moet terugpakken, en dat jij maar in de laatste ronde maar hoeft te rijden.
Hekman zegt dat hij als sprinter de sprint afwachtte. Dan zijn er 3 scenario's mogelijk: Hekman zou naar de sprint geloodst worden door Bergsma (nadat die het al dan niet had geprobeerd), Hekman moest meespringen of Bergsma zou de achtervolging niet op zich nemen. Dat eerste beweert Hekman, het tweede zegt Bergsma en het laatste beweert Kuiper.

In z'n eentje alles oplossen heeft Bergsma wel vaker gedaan en Kuiper zei nog dat afgesproken was dat het verschil niet groter dan 100 meter mocht worden. Dat heeft Bergsma in ieder geval laten gebeuren, waarna hij nog niets deed behalve zelf proberen weg te komen.
pi_168864344
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Bergsma is ook wel een autistje natuurlijk, net zo'n stugge Fries (?) als de Jillert.
Bergsma is een patatje, dat alles doet wat Jillert hem opdraagt. Geloof jij dat Bergsma zich bijvoorbeeld uit zichzelf niet meer beschikbaar stelt voor de pursuit in Sochi?

Volgens mij is Richardson ook het mannetje in hun relatie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')