abonnement Unibet Coolblue
pi_168855656
Mijn vriendin heeft afgelopen kerst van haar opa al zijn oude platen cadeau gekregen. Nu lijkt het ons daarom leuk een (eenvoudige) platenspeler aan te schaffen om af en toe wat te kunnen draaien. Alleen hebben wij van die Heos luidsprekers. Dit werkt zonder versterker.

We willen er geen hele poespas van maken ,maar mogelijk is het mogelijk iets te connecten.

Iemand een idee welke onderdelen wij nodig hebben om hier een platenspeler op aan te kunnen schaffen? En welke platenspeler is aan te raden , bijvoorbeeld tweedehands / marktplaats?

Advies welkom :)
Love is in the air!
pi_168856228
Kan je iets specifieker zijn over wat je nu hebt? Het is wel wat afhankelijk van de inputs wat voor platenspeler je nodig hebt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_168856317
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:25 schreef Jordy-B het volgende:
Kan je iets specifieker zijn over wat je nu hebt? Het is wel wat afhankelijk van de inputs wat voor platenspeler je nodig hebt.
Even gekeken: twee luidsprekers - Heos Denon 1. Zit AUX in
Thanks voor het meedenken.
Love is in the air!
pi_168856359
Waarschijnlijk een klein voorversterkertje nodig tussen platenspeler en aux in
Do what you love, love what you do!
pi_168858168
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:30 schreef kree het volgende:
Waarschijnlijk een klein voorversterkertje nodig tussen platenspeler en aux in
Wat zou je voor zo'n kleine versterker (en platenspeler) aanraden? Bijvoorbeeld op marktplaats.
Love is in the air!
pi_168858231
klik

Zoiets heb je nodig. Die zijn er van goedkoop tot duur.
Heb er verder geen ervaring mee dus daar kan ik niet echt mee helpen
Do what you love, love what you do!
  zondag 12 februari 2017 @ 18:55:11 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168858274
Ik heb hier een Marantz TT5005 staan, die heeft een ingebouwde voorversterker en kan je direct aansluiten op je speakers.
So we just called him Fred
pi_168858482
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:55 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb hier een Marantz TT5005 staan, die heeft een ingebouwde voorversterker en kan je direct aansluiten op je speakers.
Al die usb-dingen hebben dat, dus als de TS makkelijk wil doen en een nieuwe platenspeler wil kopen, hoeft ie alleen op USB platenspeler te zoeken.

Als ie moeilijk wil doen, koopt ie een tweedehands platenspeler en voorversterker (niet dat dat laatste moeilijk is, maar het eerste eventueel wel)
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zondag 12 februari 2017 @ 19:03:57 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168858499
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:03 schreef MrSalazar het volgende:
Al die usb-dingen hebben dat, dus als de TS makkelijk wil doen en een nieuwe platenspeler wil kopen, hoeft ie alleen op USB platenspeler te zoeken.
Brrrr, zo'n ding wil je toch niet in huis hebben?
So we just called him Fred
pi_168858637
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Brrrr, zo'n ding wil je toch niet in huis hebben?
Want?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zondag 12 februari 2017 @ 19:14:11 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168858779
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:08 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Want?
Dat zijn vaak de modellen met de goedkopere elementen, de goedkopere opamps voor de versterking en (als je via USB gebruikt) de goedkopere AD-converters. Vind ik persoonlijk zonde om daar platen mee af te gaan spelen. Kan je net zo goed Spotify aanzetten.
So we just called him Fred
pi_168858879
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:14 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat zijn vaak de modellen met de goedkopere elementen, de goedkopere opamps voor de versterking en (als je via USB gebruikt) de goedkopere AD-converters. Vind ik persoonlijk zonde om daar platen mee af te gaan spelen. Kan je net zo goed Spotify aanzetten.
Oh, dus de Audio Technica LP120 en LP1240 zijn minder dan jouw platenspeler?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zondag 12 februari 2017 @ 19:20:25 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168858963
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:17 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Oh, dus de Audio Technica LP120 en LP1240 zijn minder dan jouw platenspeler?
Jammer dat je gelijk zo agressief in de aanval gaat. Deze kende ik nog niet, ik ben alleen bekend met de exemplaren van enkele tientjes. Iets te snel geoordeeld, ik zal mijn mening bijstellen. Bij dergelijke spelers is die van mij ook maar een goedkoop ding :)
So we just called him Fred
pi_168858999
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Jammer dat je gelijk zo agressief in de aanval gaat. Deze kende ik nog niet, ik ben alleen bekend met de exemplaren van enkele tientjes. Iets te snel geoordeeld, ik zal mijn mening bijstellen. Bij dergelijke spelers is die van mij ook maar een goedkoop ding :)
Was gewoon een vraag.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168863469
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:53 schreef kree het volgende:
klik

Zoiets heb je nodig. Die zijn er van goedkoop tot duur.
Heb er verder geen ervaring mee dus daar kan ik niet echt mee helpen
Iemand tips voor dit soort onderdelen? Dit heeft mijn voorkeur tov een grote versterker.

Advies voor platenspeler op marktplaats/tweakers ook welkom :)

Zou dit werken?

http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons
Love is in the air!
pi_168863729
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:40 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Iemand tips voor dit soort onderdelen? Dit heeft mijn voorkeur tov een grote versterker.

Advies voor platenspeler op marktplaats/tweakers ook welkom :)

Zou dit werken?

http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons
Dat is uiteraard een mogelijkheid, maar ik zou eerder kijken naar een snaaraangedreven platenspeler met een goede akoestische ontkoppeling van het draaiplateau, geen zogeheten direct drive. En let ook op het element. Kijk eens naar Thorens draaitafels. Verder heb je een RIAA voorversterker nodig om een platenspeler met een MD element op een AUX (lijn)ingang aan te kunnen sluiten.
pi_168863969
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:50 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat is uiteraard een mogelijkheid, maar ik zou eerder kijken naar een snaaraangedreven platenspeler met een goede akoestische ontkoppeling van het draaiplateau, geen zogeheten direct drive. En let ook op het element. Kijk eens naar Thorens draaitafels. Verder heb je een RIAA voorversterker nodig om een platenspeler met een MD element op een AUX (lijn)ingang aan te kunnen sluiten.
Thanks. Ik wil er niet téveel aan uitgeven aangezien mijn vriendin die platen heeft gekregen en we af en toe maar wat willen draaien.

[ Bericht 17% gewijzigd door Landgeld op 13-02-2017 14:36:54 ]
Love is in the air!
pi_168873850
Ben benieuwd hoe ik die Heos kan verbinden. Wat ik begrijp moet ik zoiets aanschaffen:

1. Voorversterker:
https://tweakers.net/aanb(...)or-platenspeler.html

En dan nog een platenspeler, bijvoorbeeld:

2. Platenspeler: https://tweakers.net/aanb(...)00-platenspeler.html

Iemand nog advies?
Love is in the air!
pi_168879755
Iemand nog een goed advies hierin?
Love is in the air!
pi_168911462
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:50 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat is uiteraard een mogelijkheid, maar ik zou eerder kijken naar een snaaraangedreven platenspeler met een goede akoestische ontkoppeling van het draaiplateau, geen zogeheten direct drive. En let ook op het element. Kijk eens naar Thorens draaitafels. Verder heb je een RIAA voorversterker nodig om een platenspeler met een MD element op een AUX (lijn)ingang aan te kunnen sluiten.
Heb je nog een tip wat ik hiervoor zou kunnen aanschaffen?
Love is in the air!
pi_169308848
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:50 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat is uiteraard een mogelijkheid, maar ik zou eerder kijken naar een snaaraangedreven platenspeler met een goede akoestische ontkoppeling van het draaiplateau, geen zogeheten direct drive. En let ook op het element. Kijk eens naar Thorens draaitafels. Verder heb je een RIAA voorversterker nodig om een platenspeler met een MD element op een AUX (lijn)ingang aan te kunnen sluiten.
Waarom zou je niet gaan voor direct-drive?
Dit is dus geen optie bijvoorbeeld: http://www.marktplaats.nl(...)10-in-top-staat.html

Thorens zal ik ook eens naar kijken. Heb je verder nog tips over een mooi basismodel?
Love is in the air!
pi_169309053
Love is in the air!
  zondag 5 maart 2017 @ 17:10:53 #23
265433 Kalebatz
Mrttmttmtt
pi_169309309
Kun je luidsprekerkabels aansluiten op je heos luidsprekers? Zo niet zit je al gauw gebonden aan een losse versterker die dat ondersteunt.
Feel the fuzz!
pi_169311595
Is dit niets voor je: een moderne koffer grammafoon met USB en voorversterker. Sommige modellen ook met bluetooth en smartphone bediening. Net zoals vroeger hoeft niet alles studio kwaliteit te zijn.

Bijvoorbeeld die van Ricatech. Heel betaalbaar en prima voor incidenteel gebruik.
pi_169311612
Ik zoek een ouderwetse platenspeler met voorversterker ;)
Love is in the air!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')