abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168855892
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:06 schreef Elfletterig het volgende:
Prima dat het RTL Premiersdebat wordt afgelast. Tijdens de verkiezingen had dit debat een grote invloed op het verdere verloop van de verkiezingscampagne. Dat is bijzonder kwalijk, want we kiezen in Nederland geen premier, we kiezen Tweede Kamerleden.

Het is ook bijzonder kwalijk dat de media voortdurend blijven benadrukken welke partijen het grootste kunnen worden op 15 maart. Als dat ooit NIET RELEVANT is, dan is het nu wel. De kans is zeer groot dat de grootste partij niet in de regering belandt. Daar is niks nieuws aan, dat is in 1977 en 1982 (beide keren PvdA) ook gebeurd.

Als media hun werk beter zouden doen, zouden ze meer focussen op de onderlinge verschillen tussen de partijen die samen in de coalitie kunnen belanden. De grootte van de PVV is totaal niet relevant; het is zo klaar als een klontje dat de PVV niet in de komende coalitie belandt.
Bijna volledig mee eens, behalve met je laatste stelling dat het zo klaar als een klontje is dat de PVV in geen enkele coalitie belandt.

Als de mogelijkheid daartoe is dan ben ik ervan overtuigd dat de VVD maar wat graag met de PVV een coalitie zou vormen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_168855895
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:05 schreef skysherrif het volgende:

[..]

NOS debat en nieuwsuur debat waar hij 1 tegen 1 gaat tegen rutte.
Ook dat laatste debat is bijzonder kwalijk. Zo maakt de NPO er weer een tweestrijd van, terwijl er dan twintig partijen zijn die strijden om zetels.

Het is echt verwerpelijk - een ander woord weet ik er niet voor - dat zo kort voor de verkiezingen dergelijke debatten op tv worden uitgezonden, waarbij de valse suggestie wordt gewekt dat je slechts uit twee partijen kunt kiezen.

Hier zou echt een stokje voor gestoken moeten worden. De NPO moet dit soort sensatiejournalistiek niet willen. Het is de taak van de NPO om alle partijen goed aan bod te laten komen, niet om twee partijen op te stuwen in de vaart der volkeren.
pi_168855918
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ook dat laatste debat is bijzonder kwalijk. Zo maakt de NPO er weer een tweestrijd van, terwijl er dan twintig partijen zijn die strijden om zetels.

Het is echt verwerpelijk - een ander woord weet ik er niet voor - dat zo kort voor de verkiezingen dergelijke debatten op tv worden uitgezonden, waarbij de valse suggestie wordt gewekt dat je slechts uit twee partijen kunt kiezen.

Hier zou echt een stokje voor gestoken moeten worden. De NPO moet dit soort sensatiejournalistiek niet willen. Het is de taak van de NPO om alle partijen goed aan bod te laten komen, niet om twee partijen op te stuwen in de vaart der volkeren.
Waarom doen ze het eigenlijk. Je zou toch zeggen dat de NPO links is ingesteld.
pi_168855948
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 16:51 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Dit hebben ze een tijd geleden samen al afgesproken. De PVV en VVD doen alleen mee als er maar 4 partijen uitgenodigd zijn.
Lees eens wat ik zeg ipv dom een woordvoerder na te praten.
  zondag 12 februari 2017 @ 17:12:56 #56
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168855971
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Waarom doen ze het eigenlijk. Je zou toch zeggen dat de NPO links is ingesteld.
Kijk naar de raad van bestuur.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168855982
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 16:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Mja ik snap dat er niks te winnen valt voor Wilders (en ook niet voor Rutte) in dat debat. Toch vind ik het flauw. RTL past het aan omdat ze het democratisch proces niet zodanig willen beïnvloeden door de ene partij wel uit te nodigen en de andere (met praktisch evenveel virtuele zetels en deels dezelfde achterban) niet. Dat is gewoon redelijk. Iets anders zou gewoon niet correct zijn en dat moet je als andere partijen ook maar accepteren vind ik. Het is nou ook weer niet zo dat ze hierdoor echt kunnen gaan verliezen. Klaver is nou niet bepaald een directe concurrent voor Rutte en Wilders.
Goed gedaan Geert! ^O^

Wij het volk erkennen de mainstream media niet meer die we verafschuwen voor hun rits aan vertolkte nepnieuws. Fuck de partijdige mainstream media. Fuck de journalisten. Vijanden van het vrije volk. De revolutie gaat onverminderd door.
pi_168855988
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Bijna volledig mee eens, behalve met je laatste stelling dat het zo klaar als een klontje is dat de PVV in geen enkele coalitie belandt.

Als de mogelijkheid daartoe is dan ben ik ervan overtuigd dat de VVD maar wat graag met de PVV een coalitie zou vormen.
Mark Rutte heeft vandaag voor het eerst in zes jaar weer eens zijn persoonlijke Twitter-account ervoor gebruikt:

markrutte twitterde op zondag 12-02-2017 om 09:36:45 Nul procent, Geert. NUL procent.Het.Gaat.Niet.Gebeuren. https://t.co/ZC6Xb5peTu reageer retweet
De VVD heeft het daarna nog eens herhaald. Ook andere VVD'ers, zoals Halbe Zijlstra, hebben zich heel duidelijk uitgelaten.

Bovendien halen VVD en PVV samen bij lange na geen meerderheid. In de Eerste Kamer hebben ze zelfs met het CDA erbij nog geen meerderheid.

Het is net alsof miljoenen Nederlanders in een soort parallelle werkelijkheid leven, waarbij de huidige samenstelling van de Eerste Kamer en de politieke versnippering niet aan de orde zijn, of zo....
  zondag 12 februari 2017 @ 17:14:10 #59
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_168856002
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ook dat laatste debat is bijzonder kwalijk. Zo maakt de NPO er weer een tweestrijd van, terwijl er dan twintig partijen zijn die strijden om zetels.

Het is echt verwerpelijk - een ander woord weet ik er niet voor - dat zo kort voor de verkiezingen dergelijke debatten op tv worden uitgezonden, waarbij de valse suggestie wordt gewekt dat je slechts uit twee partijen kunt kiezen.

Hier zou echt een stokje voor gestoken moeten worden. De NPO moet dit soort sensatiejournalistiek niet willen. Het is de taak van de NPO om alle partijen goed aan bod te laten komen, niet om twee partijen op te stuwen in de vaart der volkeren.
https://over.nos.nl/uw-reacties/uw-vraag-of-reactie
https://over.nos.nl/ombudsman/klachtenprocedure
pi_168856003
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Waarom doen ze het eigenlijk. Je zou toch zeggen dat de NPO links is ingesteld.
Alles voor de kijkcijfers. Maar het is gewoon bizar hoe de verkiezingsstrijd wordt platgeslagen tot een duel tussen twee partijen.
pi_168856012
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mark Rutte heeft vandaag voor het eerst in zes jaar weer eens zijn persoonlijke Twitter-account ervoor gebruikt:

markrutte twitterde op zondag 12-02-2017 om 09:36:45 Nul procent, Geert. NUL procent.Het.Gaat.Niet.Gebeuren. https://t.co/ZC6Xb5peTu reageer retweet
De VVD heeft het daarna nog eens herhaald. Ook andere VVD'ers, zoals Halbe Zijlstra, hebben zich heel duidelijk uitgelaten.

Bovendien halen VVD en PVV samen bij lange na geen meerderheid. In de Eerste Kamer hebben ze zelfs met het CDA erbij nog geen meerderheid.

Het is net alsof miljoenen Nederlanders in een soort parallelle werkelijkheid leven, waarbij de huidige samenstelling van de Eerste Kamer en de politieke versnippering niet aan de orde zijn, of zo....
Dan gaan we wel een enorme politieke impasse straks tegemoet, denk je niet?
  zondag 12 februari 2017 @ 17:14:54 #62
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_168856018
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Alles voor de kijkcijfers. Maar het is gewoon bizar hoe de verkiezingsstrijd wordt platgeslagen tot een duel tussen twee partijen.
Een debat met meer partijen heeft meer kijkers lijkt mij.
  zondag 12 februari 2017 @ 17:15:27 #63
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_168856029
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dan gaan we wel een enorme politieke impasse straks tegemoet, denk je niet?
Belgische toestanden *O*
pi_168856042
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:04 schreef YazooW het volgende:

[..]

Wat maakt RTL pro VVD dan? Ik vind ze vaak behoorlijk links overkomen in programma's als Late Night en Boulevard.
De VVD is links. Elke partij die doet of er niks aan de hand is als er hier 4000 vluchtelingen per week binnenstromen is links. Elke partij die 1400 vluchtelingen door de strot van een dorpje met 150 inwoners duwt is links.
pi_168856064
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:12 schreef icloud het volgende:

[..]

Lees eens wat ik zeg ipv dom een woordvoerder na te praten.
Het was dus geen keuze maar gewoon het nakomen van een afspraak.
  zondag 12 februari 2017 @ 17:17:31 #66
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_168856065
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ook dat laatste debat is bijzonder kwalijk. Zo maakt de NPO er weer een tweestrijd van, terwijl er dan twintig partijen zijn die strijden om zetels.

Het is echt verwerpelijk - een ander woord weet ik er niet voor - dat zo kort voor de verkiezingen dergelijke debatten op tv worden uitgezonden, waarbij de valse suggestie wordt gewekt dat je slechts uit twee partijen kunt kiezen.

Hier zou echt een stokje voor gestoken moeten worden. De NPO moet dit soort sensatiejournalistiek niet willen. Het is de taak van de NPO om alle partijen goed aan bod te laten komen, niet om twee partijen op te stuwen in de vaart der volkeren.
Om hier even op in te haken; zo'n DENK en Artikel 1 hebben echt buitensporig veel aandacht gekregen.

Deels eigen verdienste, dat dan weer wel.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_168856074
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Goed gedaan Geert! ^O^

Wij het volk erkennen de mainstream media niet meer die we verafschuwen voor hun rits aan vertolkte nepnieuws. Fuck de partijdige mainstream media. Fuck de journalisten. Vijanden van het vrije volk. De revolutie gaat onverminderd door.
Wilders maakt maar wat graag dankbaar gebruik van de media, als ze maar niet te veel kritische, lastige vragen aan hem stellen. De man heeft vanochtend nog een gratis reclamespot van 40 minuten bij WNL op NPO 1 gehad. Nieman stelde wel wat kritische vragen, maar Wilders gaf nauwelijks concrete antwoorden en Nieman vroeg niet door.
pi_168856115
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wilders maakt maar wat graag dankbaar gebruik van de media, als ze maar niet te veel kritische, lastige vragen aan hem stellen. De man heeft vanochtend nog een gratis reclamespot van 40 minuten bij WNL op NPO 1 gehad. Nieman stelde wel wat kritische vragen, maar Wilders gaf nauwelijks concrete antwoorden en Nieman vroeg niet door.
Ach gut, de man geeft één simpel interview.

Nogmaals, Wilders heeft aangetoond dat Twitter de kiezer direct benaderd en daar hebben we partijdige journalistiek met een hoog propagandagehalte niet meer voor nodig. Hun dagen zijn nu wel geteld. Dat bewijst iemand als Wilders telkens weer.
  zondag 12 februari 2017 @ 17:20:31 #69
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_168856122
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wilders maakt maar wat graag dankbaar gebruik van de media, als ze maar niet te veel kritische, lastige vragen aan hem stellen. De man heeft vanochtend nog een gratis reclamespot van 40 minuten bij WNL op NPO 1 gehad. Nieman stelde wel wat kritische vragen, maar Wilders gaf nauwelijks concrete antwoorden en Nieman vroeg niet door.
WNL is dan wel zo netjes om zich openlijk te profileren als "Rechts georiënteerd ochtendprogramma". Zoiets zie ik bijvoorbeeld DWDD niet snel doen.

Sowieso te gek voor woorden dat programma's die worden betaald van onze belastingcenten een politieke voorkeur hebben. Ze zouden gewoon allemaal neutraal zijn.
pi_168856130
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:14 schreef YazooW het volgende:

[..]

Een debat met meer partijen heeft meer kijkers lijkt mij.
Het gaat niet eens om kijkcijfers. Het gaat om de taak die de Publieke Omroep hoort te vervullen. Die taak is niet: de verkiezingen platslaan tot een strijd tussen twee partijen, om wie de grootste wordt.

De taak van NPO is een divers aanbod, ook op het gebied van politiek. Alle partijen moeten aandacht kunnen krijgen, ook de nieuwe. En voor zover er vooruit wordt geblikt op de coalitievorming, zou de aandacht moeten uitgaan naar partijen met een realistische kans op deelname aan een coalitie - en hun onderlinge verschillen.
pi_168856156
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:17 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Om hier even op in te haken; zo'n DENK en Artikel 1 hebben echt buitensporig veel aandacht gekregen.

Deels eigen verdienste, dat dan weer wel.
Artikel 1 krijgt nauwelijks aandacht meer. Alleen de oprichting van de partij kreeg aandacht. DENK genereert voornamelijk negatieve aandacht. Maar dat ligt uiteraard aan de media, niet aan DENK zelf.... (wat dat betreft zijn ze nog erger dan de PVV).
  zondag 12 februari 2017 @ 17:22:44 #72
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168856178
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dan gaan we wel een enorme politieke impasse straks tegemoet, denk je niet?
Mweh, het zal lastiger worden dat sowieso. Ik zet m'n geld op een coalitie met een heleboel kleinere partijen erbij en de vvd aan het hoofd. En ik verwacht tevens nu al dat het kabinet geen vier jaar zal blijven zitten met zoveel partijen.
pi_168856193
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:17 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Het was dus geen keuze maar gewoon het nakomen van een afspraak.
Onzin, als vvd zijnde bespreek je de opties, en bekijk je wat je gaat doen.

De vvd wist in een vroeg stadium van de afzegging van wilders en had dus gewoon ervoor kunnen kiezen om mee te doen op voorwaarde dat er 4 partijen(die zijn heel duidelijk) meedoen.

Afstemmen en woordvoerderspraatjes komen pas na de beslissing.
pi_168856199
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wilders maakt maar wat graag dankbaar gebruik van de media, als ze maar niet te veel kritische, lastige vragen aan hem stellen. De man heeft vanochtend nog een gratis reclamespot van 40 minuten bij WNL op NPO 1 gehad. Nieman stelde wel wat kritische vragen, maar Wilders gaf nauwelijks concrete antwoorden en Nieman vroeg niet door.
Heb jij in het verleden weleens interviews met Wilders gezien op de tv? De man wordt als een hond behandeld. Het laatste interview wat ik me kan herinneren werd afgenomen door Twan Huys. Twan zat een half uur lang vol walging Wilders te interviewen. Hij deed geen enkele moeite om zijn deugende smoel in een plooi te houden. Met Holleeder had hij dan wel weer minder moeite. Toen vertoonde zijn smoel 1 grote grijns.
pi_168856208
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De VVD is links. Elke partij die doet of er niks aan de hand is als er hier 4000 vluchtelingen per week binnenstromen is links. Elke partij die 1400 vluchtelingen door de strot van een dorpje met 150 inwoners duwt is links.
Ja klopt, het criterium of je links of rechts bent is of je voor of tegen asielzoekers bent.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')