abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 februari 2017 @ 18:15:37 #201
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_168878136
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:14 schreef GGMM het volgende:
Dit is echt een kwestie van hoge bomen vangen veel wind. Een van de clubs die al jaren tot de sportiefste clubs in Europa, de al vele malen bewezen benadeeld is moet het ontgelden voor een idd onsportieve actie. Die hypocriete luitjes horen we nauwelijks als hun eigen clubs het doen en al helemaal niet als er uit gescoord wordt. Het is overal hetzelfde met de media...als er één hard gaat schreeuwen proberen ze elkaar allemaal te overschreeuwen. En dat soort mensen zijn dan zogeten vakmensen. Jongens schreeuw maar. Wij zijn een hoge boom. Wij zijn Ajax.
Facebook?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin maandag 13 februari 2017 @ 18:16:00 #202
35723 crew  GGMM
pi_168878141
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:15 schreef Caland het volgende:

[..]

Facebook?
Ajaxshowtime.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 13 februari 2017 @ 18:22:31 #203
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_168878244

Boszgod. "Wat de andere ploegen doen moeten ze zelf weten." Verschilletje met Franks gejank altijd over de muur die opgetrokken werd :')
Oh.
  maandag 13 februari 2017 @ 18:22:50 #204
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_168878249
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:14 schreef GGMM het volgende:
Dit is echt een kwestie van hoge bomen vangen veel wind. Een van de clubs die al jaren tot de sportiefste clubs in Europa, de al vele malen bewezen benadeeld is moet het ontgelden voor een idd onsportieve actie. Die hypocriete luitjes horen we nauwelijks als hun eigen clubs het doen en al helemaal niet als er uit gescoord wordt. Het is overal hetzelfde met de media...als er één hard gaat schreeuwen proberen ze elkaar allemaal te overschreeuwen. En dat soort mensen zijn dan zogeten vakmensen. Jongens schreeuw maar. Wij zijn een hoge boom. Wij zijn Ajax.
Fijn Hans, dankje.
Oh.
pi_168878533
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:51 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Als Ajax nu nog meer punten laat liggen dan, ik krijg het bijna mijn strot niet uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Feyenoord gaat nog 9-12 verliespunten lijden. Ajax een punt of 5.

Volgens mijn glazen bol wordt het spannend dus.
pi_168878569
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:14 schreef GGMM het volgende:
Dit is echt een kwestie van hoge bomen vangen veel wind. Een van de clubs die al jaren tot de sportiefste clubs in Europa, de al vele malen bewezen benadeeld is moet het ontgelden voor een idd onsportieve actie. Die hypocriete luitjes horen we nauwelijks als hun eigen clubs het doen en al helemaal niet als er uit gescoord wordt. Het is overal hetzelfde met de media...als er één hard gaat schreeuwen proberen ze elkaar allemaal te overschreeuwen. En dat soort mensen zijn dan zogeten vakmensen. Jongens schreeuw maar. Wij zijn een hoge boom. Wij zijn Ajax.
:')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 13 februari 2017 @ 21:36:57 #208
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_168882988
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Feyenoord gaat nog 9-12 verliespunten lijden. Ajax een punt of 5.

Volgens mijn glazen bol wordt het spannend dus.
:9~
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_168883078
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:43 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

:')
Hoi Messi
pi_168883692
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 21:39 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Hoi Messi
Hey Toot
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 13 februari 2017 @ 23:07:53 #212
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_168885460
quote:
Jij als je een Blendle of VI Pro account neemt :)
Oh.
  maandag 13 februari 2017 @ 23:08:19 #213
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_168885470
quote:
Iedereen over een half uur op vz
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_168885708
quote:
David Neres staat symbool voor koerswijziging Ajax
Komende week zet David Neres de Campos (19) voor het eerst voet op Nederlandse bodem, maar zijn reputatie is hem vooruitgesneld. Als Braziliaans supertalent moet hij Ajax vleugels geven. De miljoenenaankoop staat symbool voor de nieuwe koers in Amsterdam.
Traangasduel

Het is 17 januari 2016, een benauwde dag in São Paulo. Hectiek en chaos krijgen een nieuwe dimensie in Estadio Nogueirão. De grootste talenten van het land nemen het tegen elkaar op in de strijd om de felbegeerde Copa São Paulo de Futebol Junior. En daar wil iedereen bij zijn. De tribunes puilen uit, maar buiten staan toch nog groepen supporters die aanstalten maken om het stadion binnen te dringen. De politie moet orde brengen, gebruikt rubber kogels en wapenstokken, maar ziet nog maar één uitweg om de menigte weg te drijven. Met traangas grijpen de agenten in, met alle gevolgen vandien. Het gas blijft niet alleen buiten het stadion, maar vindt ook zijn weg op en rond het veld. De toeschouwers happen naar verse lucht, net als de Nederlandse enclave. Piet de Visser, Hans van der Zee, Roy Wesseling, Revien Kanhai en Daan Kramp staan langs de lijn en kunnen in eerste instantie geen kant op. Met name De Visser heeft het zwaar en gaat bijna knock-out. Met hulp van zijn landgenoten, en samen met scouts van Fiorentina en Juventus, wordt de voetbalgoeroe de catacomben in begeleid. In een lege kleedkamer vindt de groep een veilige plek.

‘Welkom in Brazilië’, herinnert Daan Kramp zich het heersende gevoel. ‘We wisten dat voetbal veel losmaakt daar, maar dit sloeg alles. Het is allemaal goed afgelopen, maar van een normale manier naar talenten kijken was die avond even geen sprake meer.’

Een van die talenten aan wie de Nederlanders zich begin 2016 vergapen was David Neres de Campos. Een veelbelovende speler, linksbenig, dartelend rechts voorin bij São Paulo. Het traangasduel in de Braziliaanse metropool betekent het onvergetelijke startpunt van een bijzonder traject. Een route die vorige week leidde tot de handtekening van de jonge Braziliaanse belofte onder een contract bij Ajax. De Amsterdammers gooien alle zuinige schroom van de laatste jaren van zich af door twaalf miljoen euro neer te tellen voor Neres, een bedrag dat met bonussen nog kan oplopen tot vijftien miljoen.

Een exorbitante investering of een doordachte keuze op weg naar succes? Met die vraag schuiven we aan bij Kramp en Kanhai. Het duo richtte Forza Sports Group (FSG) op, dat spelers op allerlei manieren begeleidt. Sinds enkele jaren reikt de aandacht van het bureau tot ver buiten de landsgrenzen en zo ook tot in São Paulo, waarbij Kramp de scoutingsportefeuille Brazilië onder zijn hoede heeft. Afgelopen jaar reisde hij alleen al vier keer die kant op. Om allerlei talenten te bekijken, vaak bijgestaan door afgevaardigde scouts van Europese clubs, en om nauwe contacten te onderhouden met een van de meest invloedrijke kantoren van Brazilië.

‘Grote agenten richten zich op de Europese top-clubs’, legt Kramp uit. ‘Maar daarbij zie je toch dat er ook steeds weer meer aandacht komt voor de categorie daaronder, waarbij de topclubs uit Nederland tot de verbeelding spreken. Grote spelers als Alex en Maxwell hadden de Eredivisie als poort naar een glansrijke carrière in Europa. De afgelopen jaren zag je dat veel Brazilianen die stap oversloegen en direct naar de Europese top gingen. Denk bijvoorbeeld aan Lucas Piazon en Chelsea. Daar was geen plaats voor hem, waardoor hij telkens maar overal en nergens werd gestald. Gevolg is dat je merkt dat de Braziliaanse focus weer meer op Nederland en België komt te liggen.’

Hard spel

Inmiddels is FSG betrokken als tussenpersoon bij zes internationals van Brazilië Onder-20, van wie David Neres er eentje is. Waar tal van clubs uit binnen- en buitenland al met Kramp meereisden om te gaan kijken naar Braziliaanse talenten, was vanuit Amsterdam het vizier al snel gericht op Neres. Scout Hans van der Zee kent het Braziliaanse voetballandschap door en door, en herkende het talent van de vleugelflitser. Daarop raakte collega Roy Wesseling eveneens enthousiast, waarna het tweetal al spoedig lovende rapporten samenstelde. Vooral in oktober en november schakelden ze een aantal tandjes bij. Neres was niet langer alleen jeugdspeler, maar maakte zijn debuut in het eerste elftal van São Paulo en liet zich direct gelden. Het was een kwestie van tijd voordat de grotere Europese clubs actie zouden onder-nemen, terwijl door zijn doorbraak ook zijn transferwaarde flink werd opgeschroefd. Waar Neres begin 2016 nog op ongeveer zes miljoen euro werd ingeschaald, was zijn marktwaarde een paar maanden later al bijna verdubbeld.

‘Wij kregen in het najaar steeds meer signalen vanuit Ajax dat ze werk wilden maken van David Neres’, schetst Kramp. ‘Vanaf dat moment begon het spel, waarbij we half december het stellige bericht kregen: Neres moet ’m worden. De contacten met São Paulo werden intensiever en vanaf die dag tot en met de deadlineday op 31 januari was het een soort rollercoaster. Twee uur voor de deadline kwamen de juiste papieren binnen bij de KNVB en was de deal rond.’

Een proces van een jaar mondde uit in een spraakmakende transfer. Ook PSV was de afgelopen maanden volop aanwezig in Zuid-Amerika, maar legde, mede ingegeven door de financiële beperkingen, in de voorbije transferperiode de focus op Marco van Ginkel. Vanuit Amsterdam was het heel simpel: óf David Neres, óf niemand. Als bemiddelaars kregen Kanhai en Kramp van beide kanten alles mee. Ze gingen geregeld van het tweede scenario uit. ‘Braziliaanse clubs spelen het spel heel stevig, waarbij São Paulo ook nog eens te boek staat als de moeilijkste club van Zuid-Amerika om mee te onderhandelen. Je moet je voorstellen dat de communicatie van Ajax en São Paulo zo totaal verschillend is. Dan is het onze taak het proces goed te begeleiden. Braziliaanse clubs zijn zó leep, zó gehaaid om het onderste uit de kan te halen, terwijl Marc Overmars ook heel scherp kan onderhandelen. Achteraf gezien was het een boeiend proces, maar in de maand januari had het ook mis kunnen gaan.’

Haviksogen

Dat ging het niet, met dank aan haviksogen van de scouting, de bemiddelende rol van Kramp en Kanhai, maar ook de onverstoorbare drive van Overmars om de prooi binnen te slepen.

‘Er waren zeker momenten waarop andere clubs allang zouden zijn afgehaakt’, stelt Kramp. ‘Maar Overmars was standvastig: Ajax ging voor de crème de la crème, en anders niets. Alle lof voor hem, want het is tegen de stroming in. Het is inmiddels on-Ajax en on-Nederlands een dergelijke investering te doen. Natuurlijk hebben we nog steeds fantastische talenten in de opleidingen, maar waarom zouden we die niet aanvullen met zeer goede spelers uit de rest van de wereld? Daar wordt iedereen beter van. We verliezen zó veel terrein, op alle vlakken holt het achteruit. Volgend seizoen kan het zomaar zijn dat geen enkele Nederlandse club in de Champions League actief is. Ik vind het daarom lovenswaardig wat Ajax heeft gedaan. David Neres is een groot talent en hopelijk slaagt hij in Europa. Niet alleen voor Ajax, maar ook voor de toekomst van het Nederlandse voetbal. We hopen dat clubs als PSV, Feyenoord en AZ dit voorbeeld gaan overnemen. Natuurlijk wel binnen de marges van het budget. Daarin is timing van essentieel belang. Actie ondernemen voordat ze te duur zijn en voordat ze naar de grote clubs gaan. Daar ligt voor ons een rol. Het is nog afwachten hoe deze transfer uitpakt, maar Ajax kan met Neres een nieuw tijdperk inluiden.’

Van een modern kantoor in Oostzaan naar de Amsterdam Arena. In de hoofdstad heerst volop tevredenheid over de afgelopen transferperiode. Overbodige ballast als Mitchell Dijks, Nemanja Gudelj, Riechedly Bazoer en Anwar El Ghazi is voor een kleine dertig miljoen euro vertrokken en met David Neres werd de felbegeerde target vastgelegd. Nadat de rookwolken waren opgetrokken, voltrok zich een bekend tafereel. Waar talenten worden ontdekt, staan allerlei personen klaar om zichzelf op de borst te kloppen. Het leverde zelfs in de ochtendbladen een merkwaardig contrast op wie nou het belangrijkste aandeel had in de komst van David Neres. De realiteit is dat de scouting van Ajax uitstekend heeft gefunctioneerd. Met Van der Zee en Wesseling heeft de club twee ervaren scouts, die sinds vorig jaar worden aangestuurd door Henk Veldmate. Als technisch manager bouwde hij FC Groningen samen met Hans Nijland op van regionale club tot gewaardeerde subtopper, waarbij vooral de komst van Luis Suárez voor naam en faam zorgde. Ajax trok Veldmate aan met een zesjarig contract, om daarmee een deel van het takenpakket van Overmars uit handen te nemen en de scouting te intensiveren. Sinds zijn entree, in februari vorig jaar, hengelde Ajax met Mateo Cassierra, Davinson Sánchez en David Neres drie Zuid-Amerikanen binnen. De link werd logischerwijs snel gelegd, de aanwezigheid van Veldmate zou allesbepalend zijn voor de nieuwe koers, maar niets is minder waar.

Makelaar Steinar Dietz zette namens Essel Sports jaren geleden een lijn op naar Colombia. Waar Kramp de tussenpersoon was bij Neres, legde Dietz de eerste contacten tussen Ajax en Cassierra. Vóór de komst van Veldmate gingen Van der Zee en Wesseling naar Zuid-Amerika om Cassierra te beoordelen, waarna de transfer tot stand kwam. Ook op Sánchez was het vizier gericht nog vóór de entree van het nieuwe hoofd scouting. Bij hem speelde spelersmakelaar Peter Gerards een cruciale rol. Hij tipte Ajax, waarop de scouting van de club onder de indruk raakte van de sterke verdediger. Veldmate erkende na zijn aantreden het talent van beide Colombianen en was vóór hun komst, zoals hij ook de transfer van Neres toejuichte. Het voorwerk kwam van Wesseling en Van der Zee, waarop Veldmate in januari naar Zuid-Amerika reisde om hem te zien voetballen. Het was een van diens minste duels, waardoor Veldmate niet direct laaiend enthousiast was, maar hij gaf wel aan dat hij de potentie zag en durfde het risico aan.

De rol van Veldmate is bij de komst van de drie Zuid-Amerikanen dus minder groot dan de buitenwereld denkt. De hoofdscout moet dan ook lachen om de beeldvorming dat Ajax opeens een Veldmate-koers zou varen. ‘Ik hoor en lees geregeld verzinsels. Dan schud ik met mijn hoofd en merk vervolgens dat die verhalen een heel eigen leven gaan leiden’, zegt Veldmate. ‘Ik ben niet zo ervaren met Zuid-Amerika. Dat beeld wordt op de een of andere manier de wereld in geholpen. Het zal ongetwijfeld met Luis Suárez te maken hebben, maar ik zat met FC Groningen bijvoorbeeld meer in Scandinavië dan waar ook. Zuid-Amerika is een heel interessant voetbalcontinent. Met FC Groningen zijn we er geweest, maar dat werd de laatste jaren minder. Door de concurrentie en de Nederlandse wetgeving voor spelers van buiten Europa, waardoor het financieel lastiger werd.’

In het afgelopen jaar heeft Veldmate ervaren dat Ajax wél de mogelijkheden heeft zich op dat continent te richten. ‘Dat er spelers zijn gekomen uit Zuid-Amerika sinds ik bij Ajax werk, heeft niet direct met mijn aanwezigheid te maken. Natuurlijk heb ik in onze scouting ook een adviserende stem, maar Ajax had de drie betreffende spelers al in kaart. Ik ben er later bij gekomen. Ik heb ze dus nog wel zien voetballen, maar ze komen zeker niet uit mijn koker, zoals mensen elkaar nog weleens na-papegaaien.’

Dan is dat misverstand ook uit de wereld. Een beeld dat wél kracht wordt bijgezet, is de nieuwe koers van Ajax. De club durft te investeren en ook die gedachte valt indirect samen met de komst van Veldmate. In het verleden werkten de scouting en het technisch hart van Ajax nog weleens als twee werelden langs elkaar heen. De komst van Neres toonde een opvallende saamhorigheid. Overmars schakelde veel met de scouting, vertrouwde op de rapporten van Van der Zee en Wesseling, en ging daarmee aan de slag. Zelf reisde hij niet één keer naar Zuid-Amerika, maar achter de schermen speelde hij een cruciale rol.

‘De komst van een speler is het resultaat van een langdurig proces’, schetst Veldmate. ‘De club komt met een zoekopdracht – aan welk type speler is er behoefte – en daar vloeit een profiel uit voort. Dan ga je op zoek en dat leidt tot namen van spelers die kenmerken vertonen uit dat profiel. Iedere voetballer is anders, en dan is het aan ons, in overleg met Overmars, om te kijken wie boven aan het lijstje komt.’

De naam David Neres stond daar al geruime tijd. ‘Maar daarbij was het niet zo dat de nieuwe speler per se uit Zuid-Amerika moest komen. We zitten met Ajax overal, nog het meest in Nederland zelf, en we brengen alles in kaart. Zuid-Amerika is interessant, maar daar focussen we ons niet alleen op. Komende maand reizen we bijvoorbeeld af naar Costa Rica, om daar het kampioenschap van nationale teams onder twintig jaar voor Noord- en Midden-Amerika in kaart te brengen.’

Nieuwe koers

Ajax rekent steeds meer af met het recente verleden. Binnen de lijnen, met trainer Peter Bosz die op vrijwel elke positie voor een andere speler kiest dan voorganger Frank de Boer, en buiten het veld met een nieuw beleid. Ingegeven door twee grijze voetbaljaren zonder prijs, een overvolle clubkas en te veel weifelende aankopen kiest Ajax voor een andere koers. Algemeen directeur Edwin van der Sar, tevens voorzitter van het technisch hart, kondigde op de laatste algemene aandeelhoudersvergadering al aan dat Ajax bereid is meer risico te nemen op de transfermarkt. Die visie werd kracht bijgezet door het gesprek van Leo van Wijk, voorzitter van de raad van commissarissen, met Peter Bosz tijdens het trainingskamp in Portugal. Begin januari gaf Van Wijk aan dat de clubleiding groen licht van de rvc heeft om te investeren.

Waar de rvc in het verleden nog weleens dwarslag, is ook dat veranderd. Ajax wil risico’s nemen en laat dat dit seizoen merken. Voor Sánchez en Cassierra werden miljoenen afgetikt, net als voor Hakim Ziyech. In het geval van Sánchez en Ziyech werd de investering binnen een half jaar al op een positieve wijze zichtbaar. Beide spelers tonen duidelijk hun meerwaarde. Het is het perspectief dat Ajax ook met Neres voor ogen heeft. Een miljoeneninvestering levert een kwaliteitsinjectie op het veld op, brengt Ajax sportieve voorspoed, om in de toekomst te resulteren in een doorverkoop met rendement. Daarbij past Neres ook in Ajax’ salarishuis.

De Amsterdammers trekken zich niets aan van de sceptische geluiden over te gortige transfersommen en hebben daarbij geleerd van het verleden. Overmars trad in juli 2012 in dienst van Ajax. Sindsdien haalde hij met het verkopen van spelers veel geld binnen voor de club. Een belangrijke eigenschap, waarmee hij de bankrekening van Ajax van rode cijfers liet veranderen in dikke zwarte getallen. Waar de directeur spelerszaken zich een uitstekende verkoper toont, is zijn reputatie als inkoper minder overtuigend. Te vaak richtte hij het vizier op voetballers die hun meerwaarde zelden in het eerste elftal lieten zien, met Lerin Duarte, Mike van der Hoorn, Nemanja Gudelj en Richairo Zivkovic als meest sprekende voorbeelden. Ook met de routiniers Niki Zimling, John Heitinga en Heiko Westermann schoot Overmars niet met scherp.

Het is leergeld, waardoor de directeur met de nieuwe koers voor een ander segment kiest. Ajax gaat liever voor één speler van twaalf miljoen, dan drie voetballers van vier miljoen. Overmars draagt die visie uit en liet dat in de afgelopen maanden intern merken. Hij wachtte niet langer af wat er wel of niet mogelijk was, maar ging actief op zoek naar draagvlak om te investeren. Veldmate deelt de visie en Overmars vindt ook een luisterend oor bij Van der Sar. Het tweetal denkt daarbij ongetwijfeld terug aan de tijd dat ze zelf als spelers de kleuren van Ajax verdedigden, in een periode dat de club haar laatste Europese hoofdprijs won, met een selectie voortkomend uit een tweesporenbeleid. Talenten uit de eigen kweek met de broers De Boer, Edgar Davids, Clarence Seedorf en Patrick Kluivert werden aangevuld met aankopen als Overmars, Finidi George, Nwankwo Kanu en Jari Litmanen.

Ajax verbreedt zijn horizon en kijkt nu ook verder dan alleen de eigen kweekvijver. Dat is ook nodig om verder te komen. De laatste seizoenen heeft Ajax laten zien met eigen kweek in Nederland te kunnen domineren, maar in Europees opzicht raakte de club steeds verder achterop.

Daarbij is het aankoopbeleid vanuit Ajax tweeledig.

In de categorie zestien tot achttien jaar schiet de club al jarenlang met hagel. De namen Ilan Boccara, Nathan Leyder, Marvin Höhner, Ottar Magnus Karlsson en Markus Bay spreken niet direct tot de verbeelding, maar zij werden net als Kasper Dolberg en Vaclav Cerny op jonge leeftijd voor een transfersom naar Amsterdam gehaald. En dat lijstje werd dit seizoen uitgebreid met onder anderen de buitenlandse tieners Oliver Horvath, Schön Szabolcs, Ricardo Farcas, Sebastian Pasquali en Mateusz Gorski. Als, zoals Dolberg, één speler per lichting met succes de hoofdmacht haalt, dan is het rendement sportief en financieel al aanwezig.

Bij versterkingen voor het eerste elftal is dat anders en dat wil Ajax in de komende jaren nog meer gaan uitdragen. De club heeft te lang passief toegekeken hoe de achterstand op de concurrentie binnen en buiten de landsgrenzen groeide. Met een volle portemonnee in de achterzak gaat actie voortaan boven reactie, maar wel met exceptionele kwaliteit als graadmeter. Met David Neres als het nieuwste project op weg naar betere tijden.
quote:
Henk Veldmate | Hoofd scouting


‘David Neres is een echte vleugelspeler. Geen klassieke rechtsbuiten, maar wel eentje die met vrijheid moet spelen om zijn acties te maken. Hij is een linksbenige rechtsbuiten, maar kan ook op de linkerflank uit de voeten. Neres heeft het vermogen uit het niets iets te creëren. Natuurlijk zal hij tijd nodig hebben om te acclimatiseren, de een past zich net iets makkelijker aan dan de ander. Met een contract voor vierenhalf jaar is die tijd ook aanwezig. Het draait om opleiding, ontwikkeling en begeleiding. Hij heeft veel talent, maar dat is alleen interessant als je het ontwikkelt, en daar gaat de club mee aan de slag.’
quote:
Daan Kramp | Mede-oprichter van Forza Sports Group dat een bemiddelende rol speelde in de transfer

‘Op negentienjarige leeftijd drukte hij zijn stempel op het eerste elftal van São Paulo. Neres is een pure voetballer, van wie het plezier afspat. Vanaf zijn tiende speelde hij in de jeugdopleiding van de club. In april heb ik daar ook een rondleiding gehad van het hoofd opleiding van São Paulo. Een indrukwekkend complex, waarbij ook de naam David Neres viel. De verwachtingen waren destijds al aanwezig dat hij het hoe dan ook zou gaan halen. Hij heeft in mijn ogen een heel creatieve techniek. Je kunt een balletje honderd keer hooghouden, maar Neres heeft de kwaliteiten om elke keer weer verrassing in zijn actie te leggen. En dat ook nog eens op snelheid. Dat kun je niet aanleren, dat heb je wel of niet. Hij is wendbaar, snel en met een fantastisch linkerbeen. Hij is altijd in staat een man te passeren en werkt hard. Vanuit Brazilië speelt hij momenteel in Ecuador op drieduizend meter hoogte. En dan kom je opeens in de kou van Amsterdam terecht, als jonge speler, in een totaal andere omgeving... Elke voetballer is anders en het is moeilijk te voorspellen hoe lang hij nodig zal hebben om zich te laten zien. Daar staat Ajax ook heel realistisch in.’
quote:
Piet de Visser | Scout van Chelsea en al decennialang expert in Zuid-Amerika

‘Ik zag David Neres vorig jaar al samen met Ajax-scout Hans van der Zee uitblinken op de Copa São Paulo. Hij is een speler met fantastische acties, heel veel snelheid en een sterk linkerbeen. Hij is soms nog wel wat grillig en zal even moeten wennen aan de Nederlandse competitie, maar de potentie is absoluut aanwezig. Hij heeft veel doorgroeimogelijkheden, dat heeft Van der Zee goed gezien. Knap dat Marc Overmars hem nu heeft weten te halen, al is er wel een pittig bedrag betaald. Maar Neres heeft de potentie om door te groeien tot de top en dan brengt hij nog veel meer geld op. Hij speelt heel opportunistisch en in de eindfase ontbreekt het soms nog wat aan overzicht, maar dat had Douglas Costa op die leeftijd ook. Deze speler heeft nog heel veel groei in zich.’
quote:
Alexandre Abreu Gontijo | Vooraanstaande Braziliaanse journalist van O Globo, een van de grootste kranten van Brazilië

‘In een paar maanden tijd heeft David Neres de harten van de fans en media gestolen. Hij is een geweldig talent, die al acht wedstrijden voor het eerste elftal van São Paulo achter zijn naam heeft staan. Zijn drive is enorm. Hij heeft flink aan zijn kwaliteiten gewerkt en geeft niet op. Dat zie je ook in wedstrijden. Neres helpt ook mee te verdedigen en verovert veel ballen. Zijn technische vaardigheden aan de bal zijn enorm. Het is ook de reden dat de voormalige São Paulo-trainer Ricardo Gomes een groot fan van hem was. Tussen maart en september had Neres veel last van een schouderblessure, maar eenmaal terug kreeg hij gelijk zijn kans. De huidige trainer van São Paulo, Rogério Ceni, is niet blij met het vertrek van Neres, maar heeft begrip voor zijn keuze naar Europa te gaan. Ik denk dat Ajax en Nederland veel plezier aan hem gaan beleven.’
pi_168885714
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 22:11 schreef skysherrif het volgende:

pi_168885741
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 23:20 schreef Brammess het volgende:

[..]

Dank is groot!
pi_168887665
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:09 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Kan ook voor en na de wedstrijd en in de rust :+
Elk kwartiertje een biertje. :7
Uitvinder van de biersmiley.
  Redactie Sport dinsdag 14 februari 2017 @ 08:19:43 #218
274204 crew  Mexicanobakker
pi_168887710
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:27 schreef BobW het volgende:
joel_veltman twitterde op maandag 13-02-2017 om 16:23:26 (1/2) Terugkomend op mijn actie en reactie over wat ik heb gedaan in de wedstrijd tegen Sparta, en zeker tegen Iván Calero, zeg ik sorry! reageer retweet
joel_veltman twitterde op maandag 13-02-2017 om 16:23:36 (2/2) Dit had ik niet mogen doen, gebeurde in een opwelling, maar blijft onsportief. Nogmaals sorry daarvoor! reageer retweet
Hij meent er natuurlijk niks van maar moet dit doen :P
Het was dan ook een erg kinderachtige, kneuzige actie. Vooral als je met 2-0 voor staat tegen fucking Sparta.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_168887764
Een positief stuk van Freek, goed teken.

Die wijziging in visie van overmars werd wel een keer tijd, maar beter extreem laat dan nooit zullen we maar zeggen.
pi_168887869
Neres gaat een grote flop worden.
pi_168888042
Als Neres faalt is er wel spraken van collectief falen door Ajax. Het scoutingapparaat, overmars, de rvc en de supporters hebben dan allemaal schuld.
pi_168888386
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 08:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als Neres faalt is er wel spraken van collectief falen door Ajax. Het scoutingapparaat, overmars, de rvc en de supporters hebben dan allemaal schuld.
pi_168888761
Hoe zijn de supporters de schuld van het wanbeleid van Overmars qua vleugelspelers?
pi_168888795
Ik vind alle reacties op de actie van Veltman wat overdreven :). Uiteraard is het onsportief, vooral een beetje sneu maar er wordt nu her en der in de media gedaan alsof hij al slachtend over een voetbalveld is gegaan joh. Volgens mij las ik gisteren zelfs dat een Engelse krant aanhaalde dat dit nog erger zou zijn dan het bijtincident tussen Suarez en Bakkal. Dan ben je echt helemaal van het pad af volgens mij.

Betreffende Neres mag dat obsessieve anticiperen nu overigens ook wel eens stoppen. Man, die kerel heeft nog geen voet op Nederlandse bodem gezet en je hoort nu al 5000 verschillende meningen over de aankoop. 'Gaat falen' 'Gaat het fantastisch doen' 'Beste talent van Brazilië' 'Ajax betaald teveel' 'Ajax verlaat ingezette koers' 'Belachelijke prijs' 'Meesterscout vind .... van Neres' 'Wamberto vind Neres ...' 'Neres nieuwe Neymar' 'PSV niet mee in aankoopbeleid Ajax' 'Neres doet trucje op jeugd Copa America' 'Neres koopt nieuwe onderbroeken bij Wibra' 'Neres heeft ingegroeide teennagel'

Doe gewoon eens niet, wtf. Dit soort gedrag zul je ook niet snel in andere landen treffen, typisch Nederlands :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2017 09:45:57 ]
pi_168888844
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 08:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als Neres faalt is er wel spraken van collectief falen door Ajax. Het scoutingapparaat, overmars, de rvc en de supporters hebben dan allemaal schuld.
Neu, dan is het gewoon een kwestie van gegokt maar verloren. Zo werkt het nou eenmaal in het voetbal als je veelbelovende jonge talenten vastlegd. Het alternatief is dat je 4 spelers à 3 miljoen haalt in de hoop dat er ééntje onverwachts goed presteert. Dat kan spelers van het kaliber Milik opleveren, maar ook spelers van het niveau Duarte.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')