abonnementen ibood.com bol.com
pi_169183443
registreer om deze reclame te verbergen
:')
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_169204121
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2017 10:28 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Vertel dat maar aan Ben Feringa. ;)
Dat kon toen. Nu is dat totaal anders.
pi_169239353
IMG_8840.jpg
pi_169245721
Lol, zelfs de SGP vindt promoveren werk, maar de PvdA niet?

En PVV heeft zelfs een standpunt! Dan moet dat echt belangrijk zijn, dat onderzoek.

En wat is het met die totaal onbekende partijen die een icoon ipv een acroniem in hun logo hebben. Denken ze dat ze Nike of Apple zijn?
pi_169248382
ik wil misschien promoveren en zelfs ik vind promoveren geen werk. Liever meer promovendiplaatsen met een goede beurs, dan minder maar met WW en verplicht pensioen en dat soort onzin.
pi_169344975
*It depends*

Ik kan niet veel zeggen over wo economie. Wat ik wel weet, is dat PhDs in de andere sociale wetenschappen zoals sociologie, sociale psychologie, antropologie, een negatief effect hebben op salaris en baankans.

PhDs zijn over het algemeen gezien erg intelligente mensen met een drive om mensen iets te leren en zelf veel te leren. Maar voor veel werkgevers zijn zij een risico, aangezien een PhD student na een paar jaar werkervaring een sterke arbeidsmarkpositie heeft, kunnen ze net dat bedrijf verlaten die hen alles heeft geleerd. Voor andere werkgevers is de (ongeoorloofde) angst vooral in een hogere starterssalaris vragen.

Wil je hoogleraar worden? Dan is een PhD wel een must. Maar zelfs dan moet je oppassen. Universiteiten stellen openlijk (lees de VSNU rapporten) dat ze willen ''internationaliseren'' wat onder andere betekent dat ze opzoek zijn naar buitenlandse PhDs, docenten of in ieder geval Nederlandse kandidaten met grote buitenlandervaring.

Verder weet ik ook niet hoe het zit met economen en PhDs. Ik wil slechts het beeld nuanceren dat een PhD een betere kans biedt tov een master op de arbeidsmarkt. Een PhD doet namelijk het tegenovergestelde in de sociale wetenschappen.
pi_169345147
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:16 schreef Kaas- het volgende:
Waarom zou je geen postdoc doen aan hetzelfde instituut als waar je PhD was?
Ik heb daar onderzoeksmatig mee te maken; dat noemt men academic inbreeding (oftewel incest). Mensen die dat doen zijn gemiddeld minder productief en maken minder snel carriere (redelijk causaal aangetoont).

Dat gezegd hebbende heb ik al 11 jaar een vriendin met een goede corporate carriere en een heel gaaf koophuis met 400m2 tuin en zou ik het niet erg vinden om na mijn PhD op dezelfde uni te blijven....lekker relaxed. Alleen jammer dat mijn faculiteit echt ruk is wat mijn vakgebied betreft. Zit nu tijdelijk in Bath UK en de chair vertelde me dat ik met mijn publicaties al gelijk door de probation zou komen.

Wmb is het grote nadeel bij een PhD(academische carriere) niet het geld of de druk maar dat je in principe geen carriere kan maken als je partner ook met een carriere bezig is, want er wordt in het begin van je carriere van je verwacht dat je om de paar jaar naar een ander land verhuist.

Ik vroeg een vriendin die ook een PhD aan het doen is en net getrouwd is met iemand buiten de academia wat ze wilde doen na haar PhD. Ze zei dat er op dit moment in Zweden veel vraag is naar haar vakgebied dus dat ze waarschijnlijk wel daarheen zou gaan. Haar man trok wit weg en zei dat hij helemaal niet naar zweden wilde..

[ Bericht 10% gewijzigd door Zith op 07-03-2017 01:33:35 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_169345187
Dat gezegd hebbende vind ik het werk echt leuk. Enorm veel vrijheid in hoe je je werk doet. Vandaag een hele dag gediscussieert over hoe we een bepaalde analyse gaan uitvoeren, om 19:00 een mooie originele ingeving gekregen en om 21:00 hadden we ieets opgelost waar we al weken mee aan het worstelen waren. Super lange werkdagen, maar zo'n genot als iets uiteindelijk werkt.

Dat heb je natuurlijk ook in het bedrijfsleven, maar daar is het vooral je baas die zegt hoe iets moet en heb je minder vrijheid in hoe dingen gedaan worden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_169345207
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 03:36 schreef Lyrebird het volgende:
... dan is het bedrijfsleven drie keer meer Zweden dan de academische wereld. Je mag op cursus, betaald door de baas, je hebt vaak hele redelijke budgetten, betaald door de baas, je kunt op vakantie, en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan. 9 tot 5 baan, niet te vergeten.

Yep.. Voor mijn PhD werkte ik op corporate. Als men in Denemarken iets niet snapte dan mocht ik erheen vliegen om het uit te leggen (met mooi hotel en auto erbij). Betere computer nodig? Volgende week heb je het nieuwste model. Vakantie? Heel leuk dat je op vakantie gaat! Tot over een paar weken! Nu bij mijn PhD doet men moeilijk als ik een external HD wil kopen om mijn data op te slaan(want computers op uni hebben niet genoeg ruimte) en neem ik de wettelijke 3 weken verlof per jaar (waar tijdens ik best wat werk)......... en als ik zeg dat ik die 3 wettelijke weken op verlof ga kijkt men bezorgd en vragen ze 'of dat wel in mijn agenda past'.
pi_169345253
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 01:29 schreef Zith het volgende:

[..]

Yep.. Voor mijn PhD werkte ik op corporate. Als men in Denemarken iets niet snapte dan mocht ik erheen vliegen om het uit te leggen (met mooi hotel en auto erbij). Betere computer nodig? Volgende week heb je het nieuwste model. Vakantie? Heel leuk dat je op vakantie gaat! Tot over een paar weken! Nu bij mijn PhD doet men moeilijk als ik een external HD wil kopen om mijn data op te slaan(want computers op uni hebben niet genoeg ruimte) en neem ik de wettelijke 3 weken verlof per jaar (waar tijdens ik best wat werk)......... en als ik zeg dat ik die 3 wettelijke weken op verlof ga kijkt men bezorgd en vragen ze 'of dat wel in mijn agenda past'.
Misschien tijd om terug te gaan dan?
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')