abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:42:58 #176
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168891623
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:54 schreef Villas__Rubin het volgende:
Feit is in ieder geval wel dat de Islam enorm gegroeid is en geen strobreed in de weg is gelegd door de Europese politici.
Maar of dit meer is dan een complottheorie, is moeilijk te zeggen.
Dat is beleid.



Met als resultaat (voorbeeld gidsland Canada):

pi_168891860
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:42 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat is beleid.

[ afbeelding ]

Met als resultaat (voorbeeld gidsland Canada):

[ afbeelding ]
Canada. _O_

Mensen de ruimte geven zichzelf te zijn! _O_
pi_168891896
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:54 schreef bamibij het volgende:

[..]

Canada. _O_

Mensen de ruimte geven zichzelf te zijn! _O_
ja, leuk, maar is dat echt zo? Worden ze niet gewoon gedwongen om dit aan te doen? Hebben ze wel een keuze om de islam te verlaten zonder de dreiging vermoord te worden uit eerwraak?
Hoe vrij zijn deze dames echt?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:59:00 #179
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_168891937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:38 schreef Bensel het volgende:

[..]

Er is echter ook een deel die fanatieker geworden. Er vind dus onder moslimjongeren 2 trenden plaats: of je doet minder aan het geloof tov je opuders, of je word juist fanatieker. Daarnaast is er veel 'zij-instroom' op het moment vanuit de meer fundamenteel islamitische landen, waarbij nu nog niet duidelijk is hoe het zich zal ontwikkelen.

Ook is voor mij niet direct duidelijk hoe betrouwbaar deze antwoorden daadwerkelijk zijn. Veel ligt aan de vraagstelling en setting, is het op moment van invullen sociaal wenselijk om een 'correct' antwoord te geven, of om een kleine leugen te fabriceren om zo de 'islam' in een beter daglicht te stellen? (peer pressure?)
Dat is moeilijk te achterhalen. Daarbij komt dan ook nog het bestaan van een mechanisme in de islam om te misinformeren/ronduit te liegen als dat beter is voor de islam.

Daarnaast klinkt minder moskeebezoek leuk, totdat blijkt dat men het doet omdat de moskee niet radicaal genoeg is ;)
No liar here.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:04:22 #180
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168892032
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:57 schreef Bensel het volgende:
Hoe vrij zijn deze dames echt?
Niet. Ex-moslims zullen dat allemaal bevestigen.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:47:57 #181
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168892860
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:54 schreef bamibij het volgende:

[..]

Canada. _O_

Mensen de ruimte geven zichzelf te zijn! _O_
Jezelf zijn onder Islam, haha. Ruimte voor individuele vrijheid, m'n hol.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168893473
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het punt gaat mij erom, in welke mate kun je de Joden van toen vergelijken met de Moslims van nu?

Want ik zie in Moslims een extreem conservatieve groep die vrouwen bedekt en naar de traditionele rol terug duwt, wat eigenlijk een ongelijke positie is tussen man/vrouw.
De Islam is vrouw onvriendelijk zou je kunnen stellen omdat ze haar positie dicteren, ook die van de man hoor, daar niet van, maar er zijn denk ik meer vrouwen die ook willen werken en minder huishouden doen dan mannen andersom.
Dan weet je overduidelijk niets van het jodendom. Binnen het jodendom moeten vrouwen ook hun haren bedekken. Alleen dat werd op een gegeven moment verboden in het westen, dus gingen joodse vrouwen pruiken dragen. Maar binnen het jodendom en zowel het christendom gelden strikte regels voor sekse scheiding. Vraag maar aan de mensen die uit de bijbelbelt zijn ontsnapt.
quote:
Al die homo haat en joden haat die je daar ook ziet.... Die grote getale mensen die het gebruik van geweld goedkeurt, en dan heb ik het niet over dat ene onderzoekje of mensen geweld willen gebruiken voor hun geloof... Dat is een gigantisch breed verhaal namelijk. Dat de Koran verwerpelijke teksten in zich heeft, maar letterlijk genomen moet worden want het is het woord van god.... Ja die interpretatie die IS heeft op de Koran kun je ook gewoon destilleren uit de Koran, geen gekke interpretaties, gewoon wat er staat.
Homohaat komt ook heel veel voor onder blanke Nederlanders. En bovendien is homoseks immoreel volgens alle grote wereldreligies.
quote:
Nee het aantal mensen dat de zaak van IS goedkeurt, het aantal mensen dat hun eigen leven voor IS in de waagschaal legt. Dat soort feiten.

En dan vraag ik mij af in welke mate de Moslim van nu vergelijkbaar is met de Joden in de 2e wereldoorlog.
Hetzelfde kun je ook zeggen over het aantal Nederlanders die extreem rechts goedkeuren, behalve dat Nederlandse Nazi's overduidelijk wat laffer zijn.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_168893544
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:15 schreef Mathemaat het volgende:
Dan weet je overduidelijk niets van het jodendom. Binnen het jodendom moeten vrouwen ook hun haren bedekken. Alleen dat werd op een gegeven moment verboden in het westen, dus gingen joodse vrouwen pruiken dragen. Maar binnen het jodendom en zowel het christendom gelden strikte regels voor sekse scheiding. Vraag maar aan de mensen die uit de bijbelbelt zijn ontsnapt.
Knap dat je dat kunt herleiden uit een stuk waar ik nergens iets over het jodendom heb opgeschreven. :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168893559
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:15 schreef Mathemaat het volgende:
Homohaat komt ook heel veel voor onder blanke Nederlanders. En bovendien is homoseks immoreel volgens alle grote wereldreligies.
Okay, ik ben er geen voorstander van, jij wel?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168893589
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:15 schreef Mathemaat het volgende:
Hetzelfde kun je ook zeggen over het aantal Nederlanders die extreem rechts goedkeuren, behalve dat Nederlandse Nazi's overduidelijk wat laffer zijn.
Dat zijn er denk ik iets minder, maar verlos mij vooral van mijn onwetendheid betreffende dit punt...

Want je nuances zijn weinig concreet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:21:10 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_168893617
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:38 schreef Bensel het volgende:

[..]

Er is echter ook een deel die fanatieker geworden. Er vind dus onder moslimjongeren 2 trenden plaats: of je doet minder aan het geloof tov je opuders, of je word juist fanatieker. Daarnaast is er veel 'zij-instroom' op het moment vanuit de meer fundamenteel islamitische landen, waarbij nu nog niet duidelijk is hoe het zich zal ontwikkelen.

Ook is voor mij niet direct duidelijk hoe betrouwbaar deze antwoorden daadwerkelijk zijn. Veel ligt aan de vraagstelling en setting, is het op moment van invullen sociaal wenselijk om een 'correct' antwoord te geven, of om een kleine leugen te fabriceren om zo de 'islam' in een beter daglicht te stellen? (peer pressure?)
Dat is moeilijk te achterhalen. Daarbij komt dan ook nog het bestaan van een mechanisme in de islam om te misinformeren/ronduit te liegen als dat beter is voor de islam.

Daarnaast klinkt minder moskeebezoek leuk, totdat blijkt dat men het doet omdat de moskee niet radicaal genoeg is ;)
Ja dat zijn nuances die je aan kan brengen. Desalniettemin zie je grosso modo 3-15x zoveel secularisering als fundamentalisering.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_168894261
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dat zijn nuances die je aan kan brengen. Desalniettemin zie je grosso modo 3-15x zoveel secularisering als fundamentalisering.
klopt (mogelijk.Maar ik denk niet dat het secularisering is. Omdat het geloof en cultuur zo verweven zijn, zullen de meesten die niet meer regelmatig naar de moskee gaan of de koran lezen, zich toch blijven identificeren als moslim, en niet als ongelovig. Dus que statistieken zullen ze niet gaan veranderen, tenminste, niet tot minstens 4e en 5e generatie
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 14 februari 2017 @ 16:39:20 #188
3542 Gia
User under construction
pi_168896604
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:54 schreef bamibij het volgende:

[..]

Canada. _O_

Mensen de ruimte geven zichzelf te zijn! _O_
Als al die plan B-ers dan eens alvast daarheen verhuisden! Maar misschien te koud? Soms.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 16:41:07 #189
3542 Gia
User under construction
pi_168896641
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:15 schreef Mathemaat het volgende:

Homohaat komt ook heel veel voor onder blanke Nederlanders. En bovendien is homoseks immoreel volgens alle grote wereldreligies.

Maar Nederland is geen religieus land. De wet staat homofilie en homoseksualiteit toe. Zelfs homohuwelijken. Geen enkele gelovige in Nederland heeft het recht homo's aan te vallen op hun seksuele voorkeur.
pi_168896837
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:15 schreef Mathemaat het volgende:
[..]

Homohaat komt ook heel veel voor onder blanke Nederlanders. En bovendien is homoseks immoreel volgens alle grote wereldreligies.

Boeddhisme niet in ieder geval. Enkel 'seksueel wangedrag', maar daaronder vallen zaken als verkrachting, overspel.
pi_168896879
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:15 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Homohaat komt ook heel veel voor onder blanke Nederlanders. En bovendien is homoseks immoreel volgens alle grote wereldreligies.
Ik begrijp nooit zo goed wat de relevantie is van dit soort opmerkingen. Toch zie ik ze vrij vaak terug komen hier.
Conscience do cost.
pi_168896882
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:51 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Boeddhisme niet in ieder geval. Enkel 'seksueel wangedrag', maar daaronder vallen zaken als verkrachting.
In het boeddhisme is seksualiteit iets wat aan het aardse bind. Iemand die goed op weg is naar verlichting toe laat verlangens los, dus ook seksualiteit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168896930
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:54 schreef erodome het volgende:

[..]

In het boeddhisme is seksualiteit iets wat aan het aardse bind. Iemand die goed op weg is naar verlichting toe laat verlangens los, dus ook seksualiteit.
Dan heb je het over monniken denk ik?
pi_168896936
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:56 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Dan heb je het over monniken denk ik?
Nee. Over het pad naar verlichting.
Dat gaat over verlangen loslaten, omdat verlangen tot lijden leidt. Dus ook al het "fijne" loslaten. Het begint met het negatieve loslaten, eindigt met ook het positieve loslaten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168897233
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee. Over het pad naar verlichting.
Dat gaat over verlangen loslaten, omdat verlangen tot lijden leidt. Dus ook al het "fijne" loslaten. Het begint met het negatieve loslaten, eindigt met ook het positieve loslaten.
" De Boeddha zei in alles wat hij over seks zei dat de seksuele activiteit nooit de behoefte aan seks zal doen afnemen. Je kunt duizend keer seks hebben maar altijd verlangen naar die duizend-en-een keer. Ook als je negentig jaar oud bent, blind en verlamd bent en niet meer tot het verrichten van de seksuele daad in staat bent, je zult je nooit kunnen ontdoen van je seksuele begeerte. Hoe meer seks je beoefent, des te meer seks je wilt.[quote]

"Voor zijn lekenvolgelingen was Boeddha toleranter en begripvol. Hij omschreef hen dan ook als ‘genieters van de zintuiglijke plezieren'. Wel waarschuwde hij zijn volgelingen om gehechtheid uit de weg te gaan, omdat deze ware liefde belemmert."

Hoe dan ook, in 5 morele leefregels, komt uitdrukkelijk het gebod 'zich onthouden seksueel wangedrag' voor.
pi_168898600
In Canada willen ze een wet aannemen die islamophobia uitroeit

Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 14 februari 2017 @ 18:37:42 #197
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168898765
Islamofobie uitroeien... man, man, man wat zoeken al die lui het toch fundamenteel in de verkeerde richting. Wat lijden ze toch aan vorm van denkkanker.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')