abonnement Unibet Coolblue
pi_168835258
Wij willen onze vaste pc weg doen en vervangen voor iets lichters. We denken daarbij aan een mini pc'tje die alleen gebruikt wordt om bestanden te kopieren naar een externe schijf en daarnaast misschien om te streamen.

Maar wat zijn onze opties?

Zelf hoop ik eigenlijk dat er de volgende mogelijkheden zijn.

A. Mini pc'tje in de kast
B. Display streamen naar een scherm via iets als chromecast (kan dat? Heb er zelf nog nooit mee gewerkt). Heb twee schermen waar ik naar toe wil streamen - de TV en een gewoon computerscherm.
C. Toetsenbord en muis draadloos.

Bestaat een setup als dit? Iemand enige ideeen waar ik naar moet kijken?
  zondag 12 februari 2017 @ 00:20:27 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168842062
Is een laptop dan niet handiger?
Bestanden kan je dan via wifi naar je NAS kopiëren en films en series naar een chromecast.
So we just called him Fred
pi_168843329
Je zou voor een Intel NUC kunnen gaan, is een mini PC'tje die je achter op je tv kan schroeven of ergens in de buurt daarvan kan verbergen. Heb je direct een vaste HDMI verbinding zonder draadloos gedoe met het scherm.

Als je zelf handig bent kan je een barebone NUC samenstellen *link* (let op, bij barebone pc's moet je zelf RAM en een HDD toevoegen)

Er zijn sites die je er 1 laten samenstellen, hiermee heb ik geen ervaring.
pi_168847377
Ik duik eens in die NUC. Voor de TV vind ik dat een top optie - maar mis dan denk ik nog een optie om het scherm naar een gewoon pc scherm te sturen. Mar goed zal er eerst iets over lezen. Dank je wel!

Het idee van een NAS/laptop/chromecast is misschien wel het meest praktisch. Had ik zelf nog niet over nagedacht :) denk dat ik daar eerst even induik!
  zondag 12 februari 2017 @ 13:28:27 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168850106
Moet het streamen naar de monitor en de tv tegelijkertijd en verschillende beelden geven of is het om en om? Dan zou ik een nuc aansluiten op de tv en blijkbaar kan je met Chromecast/monitor ook een remote desktop sessie opstarten. Maar eventueel is een chromebook dan ook een optie?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 12 februari 2017 @ 13:35:06 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168850258
Of als je technisch bent :P.

http://www.mysysadmintips(...)ssions-in-windows-10

Meerdere sessies op 1 Windows 10 installatie. (maar dat is misschien een beetje storingsgevoelig)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168870515
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 21:21 schreef SietsSeal het volgende:

B. Display streamen naar een scherm via iets als chromecast (kan dat? Heb er zelf nog nooit mee gewerkt). Heb twee schermen waar ik naar toe wil streamen - de TV en een gewoon computerscherm.
Dan kun je beter naar een computer kijken waar je standaard meerdere soorten beeldschermen op kunt aansluiten. Als je computerscherm bijvoorbeeld ook dvi of vga aan kan, dan zou je de hdmi naar je tv kunnen doen en de andere via dvi/vga. Of twee hdmi uitgangen op je pc. Kan ook. Bijvoorbeeld een Zbox.

quote:
C. Toetsenbord en muis draadloos.
Gewoon logitech remote keyboard en muis systeem.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')