abonnement Unibet Coolblue
pi_168835236
Beste allen,

In mijn woning heb ik een hele oude schouw, gemaakt van bakstenen. Hier overheen was al door de vorige huurder geschilderd met tegelverf.

Omdat het mij makkelijk leek en om het op te frissen heb ik nogmaals met witte tegelverf eroverheen geschilderd. Bij de praxis destijds was er alleen maar witte tegelverf te koop. Omdat ik het toch te wit vind, wil ik de schouw alsnog grijs schilderen.

Nu vroeg ik me af, is het mogelijk om met bijvoorbeeld normale histor muurverf over tegelverf heen te schilderen? Of met een andere soort verf, in een grijze kleur? Ik heb me een keer laten vertellen dat dit niet kan namelijk... heeft iemand ervaring? :)
Strawberry Flavour..
  FOK!mycroftheld zaterdag 11 februari 2017 @ 21:47:21 #2
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_168836329
Mijn ervaring is dat het erg makkelijk gaat bladderen, niet iets wat je wilt. In mijn geval heb ik alle verf wat al op de tegels zat verwijderd en opnieuw met tegelverf gedaan, jij geeft echter aan dat het om bakstenen gaat en dat lijkt me geen optie.

Een optie zou zijn om de tegelverf met een kleur te mengen als dit alleen maar in wit verkrijgbaar is. Ik weet echter niet of dat zomaar kan, het is nogal een bijzondere soort verf.
pi_168836651
Jammer, het heeft bij jou dus niet gewerkt. Het mengen is inderdaad wel een idee, geen idee of dat inderdaad kan, maar ik zal dit bespreken in de bouwmarkt.

Dacht net ook, misschien kan ik met een grijze spuitbus lak eroverheen sprayen, wellicht dat dat wel pakt, aangezien je met die spuitbussen ook bijvoorbeeld op een fiets kunt sprayen? Maar geen idee of dat in mat grijs beschikbaar is.

Mocht iemand nog tips hebben, heel erg welkom :)
Strawberry Flavour..
  FOK!mycroftheld zaterdag 11 februari 2017 @ 21:58:03 #4
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_168836813
Jup, geen goede ervaring mee. Had het ook nog geschuurd voordat ik verf aanbracht maar het liet wel erg makkelijk weer los toen het droog was.

Lak zou je kunnen proberen, zorg er echter wel voor dat je de boel goed afdekt met plastic ivm druppeltjes die wel eens in ongecontroleerde richtingen willen vliegen :P
pi_168836894
Hihi goede tip dank! Ik ga morgen eens peilen bij de praxis :D
Strawberry Flavour..
  FOK!mycroftheld zaterdag 11 februari 2017 @ 22:19:33 #6
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_168837700
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 21:59 schreef -moi- het volgende:
Hihi goede tip dank! Ik ga morgen eens peilen bij de praxis :D
http://www.histor.nl/prod(...)rfect-base-tegelverf

quote:
De verf is kant-en-klaar te koop in een aantal basiskleuren, maar je kunt hem ook laten mengen in elke gewenste kleur. Met onze tegelverf ben je gauw klaar, want je hoeft niet eerst te gronden.
pi_168839410
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 21:54 schreef -moi- het volgende:
Jammer, het heeft bij jou dus niet gewerkt. Het mengen is inderdaad wel een idee, geen idee of dat inderdaad kan, maar ik zal dit bespreken in de bouwmarkt.

Dacht net ook, misschien kan ik met een grijze spuitbus lak eroverheen sprayen, wellicht dat dat wel pakt, aangezien je met die spuitbussen ook bijvoorbeeld op een fiets kunt sprayen? Maar geen idee of dat in mat grijs beschikbaar is.

Mocht iemand nog tips hebben, heel erg welkom :)
Alles kan, maar of je een mooie afwerking krijgt en het blijft zitten is een tweede. Een muurverf over een tegellak gaat niet werken, vooral als het bij een warmtebron zit. Dat gaat inderdaad bladeren als een gek. Je kan gewoon je tegellak in een kleur laten mengen en met deze over de bestaande tegellak gaan. Misschien huidige laklaag wel even ontvetten, zodat het wel goed hecht.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')