abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 februari 2017 @ 16:59:36 #1
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_168827856
quote:
KRO-NCRV verplaatst documentaire over criminele asielzoekers tot ná de verkiezingen

Docu laat zien dat het nauwelijks mogelijk is verdachte asielzoekers tegen te houden

Tom-Jan Meeus van NRC Handelsblad krijgt er de vinger niet helemaal achter maar het heeft er alle schijn van dat KRO-NCRV een documentaire over 1F’ers – asielzoekers verdacht van oorlogsmisdaden zoals ISIS-terroristen – na de verkiezingen wordt uitgezonden om partijen als VVD en PVV niet in de kaart te spelen. De film laat in detail zien dat het in de praktijk vrijwel onmogelijk is zulke verdachte asielzoekers, vooral Syriërs, toegang tot het land te ontzeggen. Aanvankelijk zou de documentaire van Gouden Kalf-prijswinnaar René Roelofs dinsdag 14 februari worden uitgezonden, nu staat deze gepland voor maandag 10 april.

Wie het uiteindelijke besluit heeft genomen wordt niet helemaal duidelijk. Was het netmanager Gijs van Beuzekom of Hans Laroes, de hoofdredacteur journalistiek van KRO-NCRV? En waarom werd er extern gecommuniceerd dat het besluit niets met de verkiezingen te maken had maar intern wel?

Dat het zaakje stinkt is zeker. Meeus:

“Dus officieel zeiden alle verantwoordelijken dat het uitstel van deze gevoelige film niets met de verkiezingen uitstaande had. Toch werd vanuit KRO-NCRV aan betrokkenen gemeld dat de film ‘na de verkiezingen’ werd uitgezonden. Als je welwillend was kon je dan nog zeggen: strikt genomen staat niet vast dat de film is uitgesteld door de verkiezingen: ‘na de verkiezingen’ is een tijdsaanduiding, geen inhoudelijke keuze.


Dan nog lijkt zo’n uitstel me amper verdedigbaar: het is niet echt een geheim dat immigratie en asiel voor kiezers grote campagnethema’s zijn. Onder die omstandigheden deze film, met deze gevoelige materie, tot na de verkiezingen aan de burger onthouden, is zoiets als zeggen: leuk dat er democratie is, maar wij trekken ons eigen plan.”
De NPO laat zich weer eens van zijn meest transparante kant zien. Het is wachten op een capslock tweet van Geert.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_168827882
1F'ers gaat wel wat verder dan 'criminele asielzoekers'.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 17:03:29 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168827919
Meh, allemaal een beetje vergezocht.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_168827921
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:59 schreef Mani89 het volgende:

[..]

De NPO laat zich weer eens van zijn meest transparante kant zien. Het is wachten op een capslock tweet van Geert.
Nou, ik hoef geen capslock tweet van Geert Wilders, maar je kan toch gewoon die film laten zien?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_168827933


"When I get to Holland I will get my papers and bring my family," he said. "Everything I do for them, for my wife and 3-year-old son. I hope they will be able to join me, after two or three months."
pi_168827978
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou, ik hoef geen capslock tweet van Geert Wilders, maar je kan toch gewoon die film laten zien?
Klopt, ik bedoel mensen die op VVD/PVV stemmen veranderen hierdoor niet van mening.
Mensen die iedereen hiernaar toe willen halen zullen er ook niet door van mening veranderen.
Ik ben wel benieuwd hoe de overheid dit dossier ook weer verprutst eigenlijk.
I´m back.
pi_168828073
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
Meh, allemaal een beetje vergezocht.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo ver gezocht.. De NPO wilde een documentaire over The Jungle in Calais ook niet uitzenden omdat het te enigszins te negatief zou zijn. Dat ging over die documentaire waarin een van de makers in The Jungle wordt aangevallen door een 'vlucheling' met een groot vleesmes.

http://globalnews.ca/vide(...)nife-at-refugee-camp
pi_168828112
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, ik bedoel mensen die op VVD/PVV stemmen veranderen hierdoor niet van mening.
Mensen die iedereen hiernaar toe willen halen zullen er ook niet door van mening veranderen.
Ik ben wel benieuwd hoe de overheid dit dossier ook weer verprutst eigenlijk.
Ze hadden de film beter gewoon kunnen uitzenden. Als het op deze manier in de publiciteit komt, dan stuur je de mensen juist richting Wilders.

Of zendt die film gewoon niet uit, maar houd verder je mond ook dicht over die hele film.

Nu wordt er weer een hele discussie aangewakkerd.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_168828148
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ze hadden de film beter gewoon kunnen uitzenden. Als het op deze manier in de publiciteit komt, dan stuur je de mensen juist richting Wilders.

Of zendt die film gewoon niet uit, maar houd verder je mond ook dicht over die hele film.

Nu wordt er weer een hele discussie aangewakkerd.
Handig is anders idd.
I´m back.
pi_168828253
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
Meh, allemaal een beetje vergezocht.
De NRC heeft hier een uitgebreider artikel over, en daaruit blijkt dat er wel expliciet in een interne e-mail heeft gestaan dat de uitzending verplaatst wordt naar na de verkiezingen.
(https://www.nrc.nl/nieuws(...)elt-6642623-a1545579)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_168828277
Ik kies uit voorzorg maar voor de PVV!
  zaterdag 11 februari 2017 @ 17:24:25 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168828280
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

De NRC heeft hier een uitgebreider artikel over, en daaruit blijkt dat er wel expliciet in een interne e-mail heeft gestaan dat de uitzending verplaatst wordt naar na de verkiezingen.
(https://www.nrc.nl/nieuws(...)elt-6642623-a1545579)
quote:
Als je welwillend was kon je dan nog zeggen: strikt genomen staat niet vast dat de film is uitgesteld door de verkiezingen: ‘na de verkiezingen’ is een tijdsaanduiding, geen inhoudelijke keuze.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 11 februari 2017 @ 17:26:03 #13
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168828317
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Misschien gewoon even op dat linkje klikken in plaats van stug volharden in je blinde ontkenning.
pi_168828324
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

quote:
Dan nog lijkt zo’n uitstel me amper verdedigbaar: het is niet echt een geheim dat immigratie en asiel voor kiezers grote campagnethema’s zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 11 februari 2017 @ 17:27:28 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168828338
quote:
12s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

[..]

Dat is inderdaad de persoonlijke mening van de schrijver. Maar hij heeft duidelijk al besloten van tevoren wat zijn mening is. Dat vind ik niet bepaald een argument.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_168828371
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de persoonlijke mening van de schrijver. Maar hij heeft duidelijk al besloten van tevoren wat zijn mening is. Dat vind ik niet bepaald een argument.
Inderdaad de mening van de journalist, feit blijft dat de uitzending verplaatst is naar na de verkiezingen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 11 februari 2017 @ 17:30:32 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168828387
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Inderdaad de mening van de journalist, feit blijft dat de uitzending verplaatst is naar na de verkiezingen.
Omdat er dus geen primetime plek was.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_168828409
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:24 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik kies uit voorzorg maar voor de PVV!
Ik denk ik ook maar.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168828460
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat er dus geen primetime plek was.
Ik snap niet dan iemand dan "na de verkiezingen" zegt. Zeg dan gewoon "de uitzending is uitgesteld, de film wordt 10 april uitgezonden."

Want als je zet "na de verkiezingen"denkt iedereen; "whuh? hoezo na de verkiezingen?"

Tenminste, ik denk dat wel.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_168828480
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat er dus geen primetime plek was.
Zou kunnen, alleen lijkt mij dat met die motivatie de interne boodschap anders verwoord zou zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 11 februari 2017 @ 17:36:04 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168828483
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:34 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik snap niet dan iemand dan "na de verkiezingen" zegt.
Dat komt omdat je confirmation bias hebt. Je leest alleen die woorden en de rest niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 11 februari 2017 @ 17:36:39 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168828492
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zou kunnen, alleen lijkt mij dat met die motivatie de interne boodschap anders verwoord zou zijn.
Dat lijkt jou inderdaad. Dat heet confirmation bias.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_168828499
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat lijkt jou inderdaad. Dat heet confirmation bias.
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat komt omdat je confirmation bias hebt. Je leest alleen die woorden en de rest niet.
Weinig bias voor nodig als je meeneemt dat het om een gevoelig onderwerp gaat omtrent de verkiezingen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_168828524
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:34 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik snap niet dan iemand dan "na de verkiezingen" zegt. Zeg dan gewoon "de uitzending is uitgesteld, de film wordt 10 april uitgezonden."

Want als je zet "na de verkiezingen"denkt iedereen; "whuh? hoezo na de verkiezingen?"

Tenminste, ik denk dat wel.
"Na de verkiezingen" klinkt inderdaad meer als: we hebben nog geen flauw idee op welke datum, maar in ieder geval na de verkiezingen.

Als februari en maart al helemaal volgepland zitten, dan zou je eerder iets verwachten als "het wordt ergens april of mei".
  zaterdag 11 februari 2017 @ 17:38:46 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168828533
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

[..]

Weinig bias voor nodig als je meeneemt dat het om een gevoelig onderwerp gaat omtrent de verkiezingen.
Dat is de bias inderdaad. En het negeren van de andere mensen die meerdere keren aangeven wat wel de reden is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')