In plaats van AVROTROS zou ik liever willen schrijven: NPOquote:Op zaterdag 18 februari 2017 15:02 schreef ijs_beer het volgende:
Als de gelegenheid zich aanbied gebruik ik 'm ook:
Avrotros
Er was gewoon geen plan, zoals er zo vaak geen plan is. In 2010 was er geen plan, toen Pierre Kartner uit pure wanhoop maar "Sieneke!" riep. In 2011 was er geen plan, toen de 3JS stuurloos op het podium stonden te dolen. In 2012 was er geen plan, toen een complete open inzending van tafel werd geveegd ten faveure van een vals zingende meid in een indianenpak.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 20:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar dan zou dat betekenen dat AVROTROS het ook prima vond dat Trijntje in een gruwelijke outfit zonder enige fatsoenlijke act en een flutnummer naar het ESF ging. Anders hadden ze daar immers ook wel controle op het verdere traject uitgeoefend.. Sorry maar dat stelt mij geenszins gerust. Die beoordelingen daar zijn op álle vlakken mis gegaan. Dus óf ze hebben zelf een wansmaak bij AVROTROS óf ze hebben stiekem dus geen enkele invloed meer na het aanwijzen van de artiest.
Wat het onderste deel van je post betreft hoop ik dus serieus dat je gelijk hebt. Laat het dan maar een enorme tranentrekker zijn. Dan heeft het tenminste dus íets speciaals.
Namelijk?quote:Op zondag 19 februari 2017 21:14 schreef Elfletterig het volgende:
toen een complete open inzending van tafel werd geveegd
Helemaal eens.quote:Op zondag 19 februari 2017 21:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er was gewoon geen plan, zoals er zo vaak geen plan is. In 2010 was er geen plan, toen Pierre Kartner uit pure wanhoop maar "Sieneke!" riep. In 2011 was er geen plan, toen de 3JS stuurloos op het podium stonden te dolen. In 2012 was er geen plan, toen een complete open inzending van tafel werd geveegd ten faveure van een vals zingende meid in een indianenpak.
In 2013 was er een ontzettend sterk nummer, in 2014 was er een plan, omdat de regie voortreffelijk was en de performance ook sterk. Maar in 2015 was er weer geen plan. Een zwak liedje, een zangeres in een idiote outfit, met slechte regie. Vorig jaar was er weer wél een plan: een goed doordachte, zorgvuldig geregisseerde act...
Het kan geen toeval zijn dat 2013, 2014 en 2016 - de jaren met een plan - tevens de beste klasseringen van Nederland zijn sinds de eeuwwisseling.
Het zou zogenaamd open inschrijving zijn waar elke songwriter voor in mocht schrijven en héél toevallig stonden er alleen ex-talentenjachters op het podium uiteindelijk. Niet één onbekende singer songwriter bv met een mooi liedje. Je maakt mij niet wijs dat er daar niet eentje van is ingezonden.quote:
quote:Op zondag 19 februari 2017 21:44 schreef Greys het volgende:
Niet één onbekende singer songwriter bv met een mooi liedje. Je maakt mij niet wijs dat er daar niet eentje van is ingezonden.
Ik vind dit een tamelijk niks zeggend lied, maar nog altijd beter dan Underkufferluffer van dinges. Hoe heettie. Die wel meedeed, die blonde jongen.quote:Op zondag 19 februari 2017 21:45 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zoiets dus
Verder eens dat het een vreselijke selectie was van B/C-sterren. De een nog slechter dan de ander.
Tim nog wat, door Twitter uitgeroepen tot mr. Eurovision 2014.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind dit een tamelijk niks zeggend lied, maar nog altijd beter dan Underkufferluffer van dinges. Hoe heettie. Die wel meedeed, die blonde jongen.
Punten geven en knap zijn ging hem inderdaad stukken beter af dan deelnemen.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:12 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Tim nog wat, door Twitter uitgeroepen tot mr. Eurovision 2014.
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens. Ik kan er gewoonweg niet over uit dat we niet structureel leren van onze eigen fouten. Want dat zijn het. Waar veel landen alles op alles zetten, soms met beperkte middelen, maar toch, om ee kneiterpresentatie neer te zetten, met moderne marketing, doen we elk jaar maar wat. Is dat nu de Nederlandse ego-cultus? Die inhoudsloze BN'erverering? De arrogantie van de lage landen? Ik kan het gewoon niet snappen. EN STRAKS WEER HET GEZEIK ZE ZINGEN ZO GOED HET GAAT OM HET LIEDJE OOSTBLOK KERMIS DOORGESTOKEN KAARTquote:Op zondag 19 februari 2017 21:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er was gewoon geen plan, zoals er zo vaak geen plan is. In 2010 was er geen plan, toen Pierre Kartner uit pure wanhoop maar "Sieneke!" riep. In 2011 was er geen plan, toen de 3JS stuurloos op het podium stonden te dolen. In 2012 was er geen plan, toen een complete open inzending van tafel werd geveegd ten faveure van een vals zingende meid in een indianenpak.
In 2013 was er een ontzettend sterk nummer, in 2014 was er een plan, omdat de regie voortreffelijk was en de performance ook sterk. Maar in 2015 was er weer geen plan. Een zwak liedje, een zangeres in een idiote outfit, met slechte regie. Vorig jaar was er weer wél een plan: een goed doordachte, zorgvuldig geregisseerde act...
Het kan geen toeval zijn dat 2013, 2014 en 2016 - de jaren met een plan - tevens de beste klasseringen van Nederland zijn sinds de eeuwwisseling.
Er was in 2012 een open inschrijving. Iedereen kon liedjes insturen. Tientallen, zo niet honderden liedjes kwamen binnen via een grote brievenbus. Uiteindelijk werd alles van tafel geveegd om plaats te maken voor 6 C-artiesten van John de Mol.quote:
Nu gebeurt eigenlijk een beetje hetzelfde. Heel writerscamp maar het werd een liedje van pa.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er was in 2012 een open inschrijving. Iedereen kon liedjes insturen. Tientallen, zo niet honderden liedjes kwamen binnen via een grote brievenbus. Uiteindelijk werd alles van tafel geveegd om plaats te maken voor 6 C-artiesten van John de Mol.
Toch zou ik wel eens een zanger van het type Tim of Jim Bakkum willen zien, met een moderne uptempo (dance) track en een strak geregisseerde act. Dankzij zijn bekendheid van dat punten-geef-optreden heeft zo'n Tim meteen al een streepje voor op andere kandidaten...quote:Op zondag 19 februari 2017 22:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Punten geven en knap zijn ging hem inderdaad stukken beter af dan deelnemen.
Ik zit inmiddels op een ander niveau met mijn argumentatie. Met niveau bedoel ik niet te zeggen dat je observatie onvoldoende is, maar alles wat je hierboven beschrijft, beschouw ik als onderdeel van een groter probleem, namelijk een compleet verziekte muziekcultuur in Nederland. Ik zou hier zo een artikel van 1.000 woorden kunnen typen, met allerlei voorbeelden waaruit dat blijkt. Structureel te weinig aandacht voor muziek, "goed kunnen zingen" gelijkstellen aan goed artiest zijn, 3FM dat tekortschiet, enzovoort. Dat de NPO het Songfestival zo verwaarloost, past perfect in dat patroon.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:21 schreef Andromache het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik kan er gewoonweg niet over uit dat we niet structureel leren van onze eigen fouten. Want dat zijn het. Waar veel landen alles op alles zetten, soms met beperkte middelen, maar toch, om ee kneiterpresentatie neer te zetten, met moderne marketing, doen we elk jaar maar wat. Is dat nu de Nederlandse ego-cultus? Die inhoudsloze BN'erverering? De arrogantie van de lage landen? Ik kan het gewoon niet snappen. EN STRAKS WEER HET GEZEIK ZE ZINGEN ZO GOED HET GAAT OM HET LIEDJE OOSTBLOK KERMIS DOORGESTOKEN KAART
BOEHOEHOEEEEEE. Zeiksnorren gespeend van elke zelfreflectie. Op het podium hoort het tegenwoordig een live uitgevoerde videoclip te zijn, en online een zorgvuldig uitgekiende marketingstrategie. Zo'n nobelprijswaardig wonder kan dat toch niet zijn in tijden van Instagram en Snapchat en legio afgestudeerde communicatiestudentjes?
Oh hij mag van mij ook best een keer gaan, maar ik had het nu over zijn NSF optreden en lied. Dat vond ik bagger. Ik zie het helaas niet gebeuren dat er een goede dance track en zeer goede act voor hem of Jim (of wie ook...) zou komen en zolang dat er niet is is het een middelmatige TROS-zanger.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toch zou ik wel eens een zanger van het type Tim of Jim Bakkum willen zien, met een moderne uptempo (dance) track en een strak geregisseerde act. Dankzij zijn bekendheid van dat punten-geef-optreden heeft zo'n Tim meteen al een streepje voor op andere kandidaten...
Een dance track met matige zanger(es) heeft Duitsland geprobeerd in 2013 geloof ik, mislukte faliekant.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toch zou ik wel eens een zanger van het type Tim of Jim Bakkum willen zien, met een moderne uptempo (dance) track en een strak geregisseerde act. Dankzij zijn bekendheid van dat punten-geef-optreden heeft zo'n Tim meteen al een streepje voor op andere kandidaten...
Ik zette dance bewust tussen haakjes. Ik verwijs nog eens naar de inzending van België in 2015, die Loïc Nottet.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:53 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Een dance track met matige zanger(es) heeft Duitsland geprobeerd in 2013 geloof ik, mislukte faliekant.
Oké, maar laten we Tim niet vergelijken met de vocale capaciteit van Loïc. Laten we Tim gewoon nooit sturenquote:Op zondag 19 februari 2017 22:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zette dance bewust tussen haakjes. Ik verwijs nog eens naar de inzending van België in 2015, die Loïc Nottet.
Wordt The Voice niet gesponsord door Vodafone of zoiets? Die deelnemers worden volgens mij verplicht om veel via social media te doen, dat deed O'G3NE volgens mij ook. Tegenwoordig mag je maximaal 20 jaar oud zijn om zo'n programma te kunnen winnen, de macht van de tienermeisjes die stemmen is te groot.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Heel stom voorbeeld nu (uitlachen mag) maar van de vier finalisten van The Voice was er eentje die twintig keer zo veel aan social media deed dan de andere drie. Het aantal volgers op Instagram ontplofte haast in korte tijd. Ze gaf ze leuke filmpjes achter de schermen van het programma, deelde allemaal leuke foto's en verzamelde zo in heel korte tijd de meeste volgers. Ze won de finale na stemmen van het publiek. Ja ook omdat ze goed was, maar ook omdat ze al haar volgers had gevraagd te stemmen.
Zelfs als de deelnemers dat verplicht zouden zijn dan doet de één dat dus veel beter (en meer) dan de ander.quote:Op maandag 20 februari 2017 08:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Wordt The Voice niet gesponsord door Vodafone of zoiets? Die deelnemers worden volgens mij verplicht om veel via social media te doen, dat deed O'G3NE volgens mij ook. Tegenwoordig mag je maximaal 20 jaar oud zijn om zo'n programma te kunnen winnen, de macht van de tienermeisjes die stemmen is te groot.
En z'n dans en songwriting skills zijn ook veel beter. Heel veel beter.quote:Op zondag 19 februari 2017 23:00 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Oké, maar laten we Tim niet vergelijken met de vocale capaciteit van Loïc. Laten we Tim gewoon nooit sturen
En zo ging het ook in 2007, 2008, 2009.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Nu gebeurt eigenlijk een beetje hetzelfde. Heel writerscamp maar het werd een liedje van pa.
Loïc is vocaal de mannelijke Siaquote:Op zondag 19 februari 2017 23:00 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Oké, maar laten we Tim niet vergelijken met de vocale capaciteit van Loïc. Laten we Tim gewoon nooit sturen
quote:Op zondag 19 februari 2017 21:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In plaats van AVROTROS zou ik liever willen schrijven: NPO
Het is namelijk een schande dat de NPO het Songfestival zo verwaarloost, dat de NOS het vertikt om het goed aan te pakken en dat het noodgedwongen door een doelgroep-omroep als de TROS (nu AVROTROS) moet worden opgepakt.
Ik heb dit in het verleden al herhaaldelijk aangekaart, maar ik herhaal het graag nog eens. We moeten onze woede niet richten op een doelgroep-omroep met een beperkt budget en beperkte kennis van zaken. We moeten de pijlen richten op de NPO als geheel, want de NPO faalt. Tientallen miljoenen worden er gepompt in sportrechten. Kosten noch moeite worden gespaard voor grote shows als het Sportgala, waarbij prijzen worden uitgereikt voor allang voldongen feiten (prestaties die al hebben plaatsgevonden).
We hebben een totaal verziekte muziekcultuur in Nederland en de NPO is daar mede-debet aan, dankzij een structureel gebrek aan aandacht voor muziek in de programmering. De manier waarop er met het Songfestival wordt omgesprongen is zowel onderdeel van als illustratief voor die slechte muziekcultuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |