abonnement Unibet Coolblue
pi_168825483
Deze week mijn prachtige nieuwe gsm-etje binnen, erg blij mee en gelijk aan de slag ermee.
Nu wil ik mijn simkaart erin steken, maar deze paste niet. Oud modelletje, dus te groot. Omdat ik mij kon herinneren dat ik bij mijn vorige telefoon ook een nieuwe simkaart had ontvangen die ik uit laksheid nooit heb geactiveerd omdat dat gewoonweg niet nodig was, dacht ik slim te zijn en via MyVodafone alsnog latent deze kleinere simkaart te activeren. Works like a charm!. Tot zover dus nog geen enkel probleem.

Echter, nog geen tien seconden na het OK klikken voor het activeren van deze simkaart bedacht ik me, dat ik voor mijn oude (de grotere) simkaart nummerbehoud had aangevraagd voor mijn nieuwe provider. Aiaiai...
Direct Vodafone gebeld, die geeft aan dat ik contact op moet nemen met de nieuwe provider om het ID van de simkaart te laten wijzigen, omdat bij het afwijken van de nummers het nummerbehoud (Dat overigens al bevestigd was op het oude nummer) niet wordt geaccepteerd. Helaas is BEN niet thuis in het weekend, dus even geduld en maandag in de telefoon springen.

Ik vroeg mij af wie er eens met een soortgelijk bijltje gehakt heeft, en of dit uiteindelijk goed is gekomen ? Uiteindelijk hoeven ze alleen het oude ICCID nummer te laten wijzigen in het nieuwe?
PS: Bij voorbaat dank voor jullie "sukkel ...!" opmerkingen :-)
  zaterdag 11 februari 2017 @ 14:55:47 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_168825541
Sukkel!!
pi_168825644
Ik snap de vraag niet.

Nummerbehoud gaat alleen om het nummer, niet om de simkaart. Die wordt altijd vervangen. Dus je krijgt van Ben straks toch gewoon een nieuwe sim..?

Of mis ik iets?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_168825752
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:59 schreef Sometimes het volgende:
Ik snap de vraag niet.

Nummerbehoud gaat alleen om het nummer, niet om de simkaart. Die wordt altijd vervangen. Dus je krijgt van Ben straks toch gewoon een nieuwe sim..?

Of mis ik iets?
Ik ook niet, je hebt het al aangevraagd en het is akkoord. Je ontvangt een nieuwe sim waarop je oude nummer komt?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 15:07:16 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168825806
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:52 schreef magicseller het volgende:
Echter, nog geen tien seconden na het OK klikken voor het activeren van deze simkaart bedacht ik me, dat ik voor mijn oude (de grotere) simkaart nummerbehoud had aangevraagd voor mijn nieuwe provider. Aiaiai...
Hier geef je toch zelf al antwoord op de vraag in je TT?

Nummerbehoud staat los van je simkaart. BEN zal sowieso Vodafone benaderen voor het porteren van je telefoonnummer, ongeacht wat je met je Vodafone hebt uitgespookt.
Maar desalniettemin is het toch verstandig om dit maandag bij BEN te checken.
So we just called him Fred
pi_168826199
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:59 schreef Sometimes het volgende:
Ik snap de vraag niet.

Nummerbehoud gaat alleen om het nummer, niet om de simkaart. Die wordt altijd vervangen. Dus je krijgt van Ben straks toch gewoon een nieuwe sim..?

Of mis ik iets?
Op het moment da je nummerbehoud aanvraagt, moet je het ID nummer van je simkaart invoeren (lang nummer dat op de simkaart staat). Het nummer dat op die simkaart staat moet voor zover ik geïnformeerd ben door Vodafone overeenkomen met het telefoonnummer dat daar aan hangt, anders wordt de portering niet goedgekeurd. Wat op zich logisch klinkt.
Echter, inmiddels is het ID nummer van de simkaart gewijzigd, omdat ik een andere simkaart heb geactiveerd. Mogelijk dus problematisch
pi_168826275
In mijn ervaring hoeft het fysieke kaartje niet veranderd te worden om van nummer te kunnen veranderen.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 15:39:51 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168826483
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:28 schreef PleadingTheFifth het volgende:
In mijn ervaring hoeft het fysieke kaartje niet veranderd te worden om van nummer te kunnen veranderen.
TS stapt over naar een andere provider. Hij heeft nu Vodafone en gaat naar BEN.

Hij heeft bij het aanvragen van nummerbehoud het nummer van Vodafone SIM #1 doorgegeven.
Daarna heeft hij Vodafone SIM #2 geactiveerd met zijn huidige nummer (nog steeds onder Vodafone contract)

BEN gaat nu dus Vodafone benaderen voor nummerbehoud aan de hand van SIM #1, terwijl SIM #2 nu aan het nummer van TS is gekoppeld.
So we just called him Fred
pi_168826608
Ts ik werk bij een ander telecom bedrijf, en bij ons is dat geen enkel probleem. Wel heb je kans dat de nummer behoud aanvraag opnieuw ingevoerd moet worden, en je nummer behoud dus ook later in gaat (30 dagen na aanvraag). Dus zeker zo snel mogelijk bellen.

En voor degene die het niet snappen: voor nummer behoud zijn altijd 2 dingen nodig: het 06 nr, en het simkaart nr (tenzij zakelijk dan is het weer anders).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_168826662
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:39 schreef FredvZ het volgende:

[..]

TS stapt over naar een andere provider. Hij heeft nu Vodafone en gaat naar BEN.

Hij heeft bij het aanvragen van nummerbehoud het nummer van Vodafone SIM #1 doorgegeven.
Daarna heeft hij Vodafone SIM #2 geactiveerd met zijn huidige nummer (nog steeds onder Vodafone contract)

BEN gaat nu dus Vodafone benaderen voor nummerbehoud aan de hand van SIM #1, terwijl SIM #2 nu aan het nummer van TS is gekoppeld.
Kan SIM #1 niet op maat 'geknipt' worden bij de lokale 'telefoonboer'?
pi_168826697
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:49 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Kan SIM #1 niet op maat 'geknipt' worden bij de lokale 'telefoonboer'?
Dat had gekund ja, maar is nu een beetje te laat hè.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_168826723
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:51 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat had gekund ja, maar is nu een beetje te laat hè.
Bij activatie van SIM #2 werd SIM #1 uitgeschakeld?
pi_168826729
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:52 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Bij activatie van SIM #2 werd SIM #1 uitgeschakeld?
Klopt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_168826774
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:53 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Klopt.
De nieuwe provider kan geen nieuwe simkaart opsturen met het oude nummer? Als TS nu zegt dat het kaartje is gebroken of iets dergelijks.
pi_168826853
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:55 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

De nieuwe provider kan geen nieuwe simkaart opsturen met het oude nummer? Als TS nu zegt dat het kaartje is gebroken of iets dergelijks.
Nee elk simkaart nummer is uniek. Er kan normaal gesproken geen 2e simkaart bestaan met het zelfde simkaart nummer. Althans, kan weer wel bij duo kaarten maar dat werkt weer anders en dan krijg je alsnog een nieuw simkaart nummer. Wat de oude provider overigens wel kan doen is de oude simkaart her activeren en de nieuwe weer blokkeren. Maar of ze daar moeite voor gaan doen voor een opzeggende klant weet ik niet. Ts kan beter gewoon het nieuwe simkaart nummer doorgeven bij Ben dan komt t heus wel goed (wel wat later misschien).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_168880921
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:39 schreef FredvZ het volgende:

[..]

TS stapt over naar een andere provider. Hij heeft nu Vodafone en gaat naar BEN.

Hij heeft bij het aanvragen van nummerbehoud het nummer van Vodafone SIM #1 doorgegeven.
Daarna heeft hij Vodafone SIM #2 geactiveerd met zijn huidige nummer (nog steeds onder Vodafone contract)

BEN gaat nu dus Vodafone benaderen voor nummerbehoud aan de hand van SIM #1, terwijl SIM #2 nu aan het nummer van TS is gekoppeld.
klopt helemaal !
pi_168880924
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:52 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Bij activatie van SIM #2 werd SIM #1 uitgeschakeld?
yep
pi_168880968
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:58 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee elk simkaart nummer is uniek. Er kan normaal gesproken geen 2e simkaart bestaan met het zelfde simkaart nummer. Althans, kan weer wel bij duo kaarten maar dat werkt weer anders en dan krijg je alsnog een nieuw simkaart nummer. Wat de oude provider overigens wel kan doen is de oude simkaart her activeren en de nieuwe weer blokkeren. Maar of ze daar moeite voor gaan doen voor een opzeggende klant weet ik niet. Ts kan beter gewoon het nieuwe simkaart nummer doorgeven bij Ben dan komt t heus wel goed (wel wat later misschien).
dit laatste ga ik inderdaad morgen even doen, dank voor je reacties !
ps wie is TS ? :-)
pi_168881493
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 20:30 schreef magicseller het volgende:

[..]

ps wie is TS ? :-)
Jij
(TopicStarter)
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')