defecte stoomafnemerquote:Op woensdag 15 februari 2017 10:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Ja en nee.
Nee, de machinist heeft (waarschijnlijk) geen bevoegdheidsbewijs voor het rijden voor het bedrijf van de gestrande trein.
Ja, op dat moment valt het onder ProRail calamiteiten, en wordt de eerste de beste loc met machinist gevorderd. Voor de Willemsspoortunnel is dat simpelweg de icd wegsleeploc, waar voor NS standaard een reservemachinist voor beschikbaar is.
Soms gaat dat ook niet, dan moet er geīmproviseerd worden. Dat zagen we een paar jaar terug bij Hoorn, waar een stoomtramloc een ICM (geloof ik) weg sleepte.
Nog niet. Kan ik volgende week wel doen?quote:Op woensdag 15 februari 2017 21:02 schreef b2py het volgende:
Heeft er al iemand een uitgebreide interieur fotoshoot gehouden ergens?
Ik blijf het niet voor niets herhalen...quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:21 schreef bork het volgende:
Cato!
OV-chipkaart is geldmachine: 55 miljoen euro winst in vijf jaar, kosten Translink per kaart 0,88 euro, klant: 7,50 euro.
[..]
Die deuren Net als dat je op een blauwe auto een geel spatbord van een sloopkar zetquote:
Pas maar op, die kunnen ze er altijd nog op plakkenquote:Op woensdag 15 februari 2017 22:31 schreef MTL het volgende:
Welkom bij de laatste zichtbaarheidseisen van ILenT. Het oorspronkelijke ontwerp was, net als DDZ en ICR met van die pijlen op de deuren. Maar dat mocht blijkbaar niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje ongelukkig geparkeerd voor de radar kijkersDe kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
quote:Op woensdag 15 februari 2017 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
zichtbaarheidseisen voor aan de zijkant? Die vierkante meter op de kop is al geschrapt een paar jaar terug. Dit slaat heleMAAL nergens op
Ja, ho es ff. Dan moeten we verder denken dan de neuzen lang zijnquote:Op woensdag 15 februari 2017 22:51 schreef James1988 het volgende:
Het gaat nu om zichtbaarheid voor slechtzienden van de deuren.
Ik vraag me af of dat überhaupt mag gezien de Europese toelatingseisen.quote:De registratie van stilstaande goederenwagons met gevaarlijke stoffen op spooremplacementen is nog steeds onvoldoende. Daarom grijpt staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) in. Ze verplicht de vervoerders om deze wagons uit te rusten met gps-zenders.
http://www.treinreiziger.(...)oederenwagons-147918
quote:Op donderdag 16 februari 2017 00:25 schreef Zelfscanner het volgende:Haarlem?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje ongelukkig geparkeerd voor de radar kijkersSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Mij een beetje onduidelijk of dit nou nieuws isquote:De aanleg van het Duitse deel van de
Betuwelijn loopt grote vertraging op.
Staatssecretaris Dijksma denkt dat de
goederenverbinding niet in 2022 klaar
is,maar "enkele jaren later".
Duitsland wil volgens Dijksma pas een
"betrouwbare" streefdatum opgeven als
alle bouwvergunningen rond zijn.Dat is
waarschijnlijk pas in 2019.
Het Nederlandse deel van de Betuwelijn
is sinds 2007 in gebruik.Afgesproken is
om het traject door te trekken tot over
de Duitse grens,maar verbreding van het
spoor schiet daar niet op.Daardoor
moeten goederentreinen naar Duitsland
via bijvoorbeeld Noord-Brabant rijden.
Ja, dat. Ik vermoed van niet.. Het kan namelijk niet zo zijn dat een trein in Duitsland wel toegelaten is maar in Nederland ineens niet, alleen vanwege een Nederlands regeltje die niet het duidelijk gevolg is van iets wat alleen in Nederland voorkomt (Zoals bij ATB-EG). Op het moment dat er boetes worden uitgedeeld kunnen we dus rechtszaken verwachten.quote:Op donderdag 16 februari 2017 06:54 schreef b2py het volgende:
Of wat mag? Het verplicht stellen van een gps tracker?
Nouja, het zijn Europese richtlijnen aangevuld met Nederlandse regelgeving.quote:Op donderdag 16 februari 2017 08:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, dat. Ik vermoed van niet.. Het kan namelijk niet zo zijn dat een trein in Duitsland wel toegelaten is maar in Nederland ineens niet, alleen vanwege een Nederlands regeltje die niet het duidelijk gevolg is van iets wat alleen in Nederland voorkomt (Zoals bij ATB-EG). Op het moment dat er boetes worden uitgedeeld kunnen we dus rechtszaken verwachten.
quote:
Dat lijkt mij ook waarschijnlijk. Aan de andere kant kost een GPS-zender de wereld niet en is een boete + bezwaar + beroep + hoger beroep (dat er zeker komt om jurisprudentie te krijgen op dit punt) evengoed lastig. Plus misschien de tijd dat wagons niet in Nederland kunnen / mogen rijden vanwege het ontbreken van een GPS module.quote:Op donderdag 16 februari 2017 08:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, dat. Ik vermoed van niet.. Het kan namelijk niet zo zijn dat een trein in Duitsland wel toegelaten is maar in Nederland ineens niet, alleen vanwege een Nederlands regeltje die niet het duidelijk gevolg is van iets wat alleen in Nederland voorkomt (Zoals bij ATB-EG). Op het moment dat er boetes worden uitgedeeld kunnen we dus rechtszaken verwachten.
quote:Op donderdag 16 februari 2017 00:25 schreef Zelfscanner het volgende:Één geslaagde poging en twee beginnende pogingen. Maar verder dan de S kwamen ze nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje ongelukkig geparkeerd voor de radar kijkers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |