quote:Consumentenorganisaties zijn met stomheid geslagen want het verhaal van Translink was altijd dat de kaart 'kostendekkend' zou zijn. Maar in 2015 kregen de vervoerders zelfs 26 miljoen euro dividend uitgekeerd van pasjesmaker Translink. Dat geld was verdiend met het verkopen van OV-chipkaarten voor 7,50 euro - productiekosten 88 cent per stuk - aan gebruikers van bus, trein en tram en het uitbaten van het pasjessysteem. Het gros van dat kapitaal ging naar de NS.
Of zelfs 11 euro als het om een duplicaat gaat, want de vervoerders hebben heel slim van banken en energiemaatschappijen geleerd dat je je trouwste klanten het lucratiefst uit kunt persen.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:21 schreef bork het volgende:
Cato!
OV-chipkaart is geldmachine: 55 miljoen euro winst in vijf jaar, kosten Translink per kaart 0,88 euro, klant: 7,50 euro.
[..]
Tell me, ik heb er hier wel aardig over lopen klagen, 2 kaarten stuk binnen 1,5 jaar. Die zit nu altijd in zo'n hard hoesje en komt er niet uit, bij controle waarschuw ik conducteur iedere keer over dit feit, je hebt zelfs eikels die ze een beetje buigen!quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Of zelfs 11 euro als het om een duplicaat gaat, want de vervoerders hebben heel slim van banken en energiemaatschappijen geleerd dat je je trouwste klanten het lucratiefst uit kunt persen.
Handjes in de lucht iedereen die verbaasd is.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:21 schreef bork het volgende:
Cato!
OV-chipkaart is geldmachine: 55 miljoen euro winst in vijf jaar, kosten Translink per kaart 0,88 euro, klant: 7,50 euro.
[..]
Steekt middelvinger omhoog.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Handjes in de lucht iedereen die verbaasd is.
Haren, allemaal dwarse rechtse rakkers daarquote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik mag in ICM naar Haren vandaag. Jeeej, ICM <3
Stel je niet zo aan joh. Als je je kaart gewoon netjes behandeld, dan sloopt de conducteur hem echt niet. Zelf gebruik ik een Secrid. = Awesome!quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:31 schreef bork het volgende:
[..]
Tell me, ik heb er hier wel aardig over lopen klagen, 2 kaarten stuk binnen 1,5 jaar. Die zit nu altijd in zo'n hard hoesje en komt er niet uit, bij controle waarschuw ik conducteur iedere keer over dit feit, je hebt zelfs eikels die ze een beetje buigen!
Wel binnenkort op je telefoon (m.u.v. apple) maar daar kan geen bestaand abbo op komen
Zelf ook met verbijstering toe staan kijken hoe een conducteur mijn kaart tussen zijn worstvingers verboog, maar wellicht hoopte hij zo zijn bonus veilig te stellen...quote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:49 schreef Leonos het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan joh. Als je je kaart gewoon netjes behandeld, dan sloopt de conducteur hem echt niet. Zelf gebruik ik een Secrid. = Awesome!
Lekker dan ...quote:Op dinsdag 14 februari 2017 11:44 schreef James1988 het volgende:
Treinbotsing bij Bettembourg: http://www.wort.lu/en/lux(...)c336a5e74263e13aa8e9
Jaar of tien geleden was daar ook al een botsing toch?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 11:44 schreef James1988 het volgende:
Treinbotsing bij Bettembourg: http://www.wort.lu/en/lux(...)c336a5e74263e13aa8e9
klopt. Zes doden waren er toen. Betrof dubbeldekker uit dezelfde serie. Dat stel is later opgeknapt en vernummerd, waarna het weer in dienst kwam.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaar of tien geleden was daar ook al een botsing toch?
Als je de link via google opent kan je het hele artikel lezen.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat Arriva zowel het gecrashte stel van Dalfsen als die van Winsum afgeschreven heeft.
Nu kwam ik net op een stukje op Dagblad van het Noorden. Slechts een deel van het artikel is zichtbaar, maar het komt erop neer dat het Groningse bedrijf Holthausen er wel brood in ziet om het bij Winsum aangereden treinstel op te lappen en om te bouwen tot een proefstel voor het rijden op waterstof.
https://www.dvhn.nl/groni(...)%80%99-21998868.html
http://duurzaam-actueel.nl/pionier-holthausen-laat-zien/
ah thanks. Enige puntje is natuurlijk dat de middenbak zwaar beschadigd is geraakt en vermoedelijk afgeschreven is. De rest van het stel heeft ook schade opgelopen, maar kan misschien wel gerepareerd worden.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 12:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je de link via google opent kan je het hele artikel lezen.
https://www.google.nl/url(...)u10x2RVnflEdknFxcUgQ
Van IlsedeLange had de zomer voor het ongeluk met een verlenging ondergaan. Zou die tussenbak geschikt zijn? Die is zgan.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah thanks. Enige puntje is natuurlijk dat de middenbak zwaar beschadigd is geraakt en vermoedelijk afgeschreven is. De rest van het stel heeft ook schade opgelopen, maar kan misschien wel gerepareerd worden.
Veel GroenLinks-kinderen op deze school johquote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Haren, allemaal dwarse rechtse rakkers daar
Ongetwijfeld wel. Alleen is er volgens mij nog steeds geen besluit genomen of het stel opgelapt zal worden of niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 12:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van IlsedeLange had de zomer voor het ongeluk met een verlenging ondergaan. Zou die tussenbak geschikt zijn? Die is zgan.
Ah, de andere helft van Haren dusquote:Op dinsdag 14 februari 2017 12:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Veel GroenLinks-kinderen op deze school joh
tering, heb t altijd zonde gevonden dat er zoveel 6400's gewoon langs de kant staan weg te kwijnen, klopt mijn opvatting dat mede door terugloop van het goederenvervoer de 6400'en veel minder zijn gebruikt dan de 22/2400'en over dezelfde periode? (pakweg 30 jaar nu)quote:Op maandag 13 februari 2017 23:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat ik kan vinden zijn overbrengingen in 2010, dus al 6-7 jaar
Op zichzelf is het goederenvervoer gegroeid maar het is veel aantrekkelijker geworden om elektrisch te rijden op internationale verbindingen. Daarnaast konden concurrerende vervoerders geen 6400 krijgen en hebben daarom maar andere loc's gekocht/geleast.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 16:09 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
tering, heb t altijd zonde gevonden dat er zoveel 6400's gewoon langs de kant staan weg te kwijnen, klopt mijn opvatting dat mede door terugloop van het goederenvervoer de 6400'en veel minder zijn gebruikt dan de 22/2400'en over dezelfde periode? (pakweg 30 jaar nu)
twitter:brightonstation twitterde op maandag 13-02-2017 om 21:51:53 Gatwick trains are red, Southeastern's are blue, Southern's don't run, But that's nothing new! @SouthernRailUK @Se_Railway @gatwickexpress reageer retweet
Fijne valentijnsdag, treinvriendjestwitter:brightonstation twitterde op maandag 13-02-2017 om 22:16:37 Signals are red, Commuters are blue, The heating's not working, And the TOC says screw* you (*Other versions available) reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |