abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168915822
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:12 schreef MTL het volgende:

[..]

Ja en nee.
Nee, de machinist heeft (waarschijnlijk) geen bevoegdheidsbewijs voor het rijden voor het bedrijf van de gestrande trein.
Ja, op dat moment valt het onder ProRail calamiteiten, en wordt de eerste de beste loc met machinist gevorderd. Voor de Willemsspoortunnel is dat simpelweg de icd wegsleeploc, waar voor NS standaard een reservemachinist voor beschikbaar is.
Soms gaat dat ook niet, dan moet er geïmproviseerd worden. Dat zagen we een paar jaar terug bij Hoorn, waar een stoomtramloc een ICM (geloof ik) weg sleepte.
defecte stoomafnemer
pi_168916201
Klein beetje nieuws over de ICNG: de eerste 3D simulaties van het interieur en de indeling, etc. heeft men inmiddels aan een groep reizigers en reizigersorganisaties laten zien via Virtual Reality. Dit waren dezelfde mensen die eerder ook al de stoelen hebben kunnen testen.
Zij hebben dus commentaar kunnen geven over de indeling en interieur van de trein. Ook zal er commentaar komen vanuit personeel, zowel uitvoerend (machinisten/conducteurs) als de collega's die het onderhoud gaan uitvoeren (NedTrain) en de schoonmakers.
Dit zal in de komende maanden verwerkt gaan worden, in een 1-op-1 mock-up van de trein, waarmee een real life model wordt gebouwd waarin het eerder gegeven commentaar is verwerkt. Ook daarop kan nog commentaar worden gegeven (wellicht dat het in het echt toch net even wat anders aanvoelt dan in 3D).
Met die laatste commentaarronde worden dan de allerlaatste puntjes op de I gezet, waarna rond de zomer het definitieve design aan de buitenwereld getoond zal worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 15-02-2017 14:33:33 ]
  woensdag 15 februari 2017 @ 20:49:45 #203
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168926453

Gespot :) w/
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_168926923
Heeft er al iemand een uitgebreide interieur fotoshoot gehouden ergens?
pi_168927210
Net voor het eerst getest of ik met die nieuwe overstapregels op de ov chipkaart nog makkelijker misbruik kan maken van dalvrij.

En ja dat kan :)

In de lunch bij zoetermeer oost inchecken, om 5 uur bij zoetermeer uit en meteen weer in. Voila, dalvrij in de spits.
  woensdag 15 februari 2017 @ 21:36:45 #206
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168928307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 21:02 schreef b2py het volgende:
Heeft er al iemand een uitgebreide interieur fotoshoot gehouden ergens?
Nog niet. Kan ik volgende week wel doen?
Er zijn wel wat youtube video's over te vinden van de 9411.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  woensdag 15 februari 2017 @ 21:40:39 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168928421
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 08:21 schreef bork het volgende:
Cato!

OV-chipkaart is geldmachine: 55 miljoen euro winst in vijf jaar, kosten Translink per kaart 0,88 euro, klant: 7,50 euro.

[..]

Ik blijf het niet voor niets herhalen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 21:50:34 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168928655
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:49 schreef Zelfscanner het volgende:
[ afbeelding ]
Gespot :) w/
Die deuren :') Net als dat je op een blauwe auto een geel spatbord van een sloopkar zet :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168929780
Welkom bij de laatste zichtbaarheidseisen van ILenT. Het oorspronkelijke ontwerp was, net als DDZ en ICR met van die pijlen op de deuren. Maar dat mocht blijkbaar niet :')
pi_168929822
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rtraging-op-a1546227

Derde spoor Duitsland loopt jaren vertraging op
  woensdag 15 februari 2017 @ 22:38:47 #211
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168930027
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:31 schreef MTL het volgende:
Welkom bij de laatste zichtbaarheidseisen van ILenT. Het oorspronkelijke ontwerp was, net als DDZ en ICR met van die pijlen op de deuren. Maar dat mocht blijkbaar niet :')
Pas maar op, die kunnen ze er altijd nog op plakken :{
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 22:50:38 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168930311
zichtbaarheidseisen voor aan de zijkant? 8)7 Die vierkante meter op de kop is al geschrapt een paar jaar terug. Dit slaat heleMAAL nergens op :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 februari 2017 @ 22:51:08 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168930321
Het gaat nu om zichtbaarheid voor slechtzienden van de deuren.
  donderdag 16 februari 2017 @ 00:25:32 #214
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168931721
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje ongelukkig geparkeerd voor de radar kijkers :P
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_168931740
quote:
9s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
zichtbaarheidseisen voor aan de zijkant? 8)7 Die vierkante meter op de kop is al geschrapt een paar jaar terug. Dit slaat heleMAAL nergens op :N
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:51 schreef James1988 het volgende:
Het gaat nu om zichtbaarheid voor slechtzienden van de deuren.
Ja, ho es ff. Dan moeten we verder denken dan de neuzen lang zijn :P
Bier.
  Redactie Sport donderdag 16 februari 2017 @ 00:31:45 #216
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168931773
quote:
De registratie van stilstaande goederenwagons met gevaarlijke stoffen op spooremplacementen is nog steeds onvoldoende. Daarom grijpt staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) in. Ze verplicht de vervoerders om deze wagons uit te rusten met gps-zenders.

http://www.treinreiziger.(...)oederenwagons-147918
Ik vraag me af of dat überhaupt mag gezien de Europese toelatingseisen.

Sowieso zou ik beginnen met het eisen dat alle vrachtwagens met gevaarlijke stoffen zich melden voor de grens en uitgerust zijn met een GPS-tracker waarop de veiligheidsregio direct mee kan kijken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168932703
Of wat mag? Het verplicht stellen van een gps tracker?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 16 februari 2017 @ 08:20:52 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168933195
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:25 schreef Zelfscanner het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje ongelukkig geparkeerd voor de radar kijkers :P
Haarlem?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 16 februari 2017 @ 08:41:44 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168933402
quote:
De aanleg van het Duitse deel van de
Betuwelijn loopt grote vertraging op.
Staatssecretaris Dijksma denkt dat de
goederenverbinding niet in 2022 klaar
is,maar "enkele jaren later".

Duitsland wil volgens Dijksma pas een
"betrouwbare" streefdatum opgeven als
alle bouwvergunningen rond zijn.Dat is
waarschijnlijk pas in 2019.

Het Nederlandse deel van de Betuwelijn
is sinds 2007 in gebruik.Afgesproken is
om het traject door te trekken tot over
de Duitse grens,maar verbreding van het
spoor schiet daar niet op.Daardoor
moeten goederentreinen naar Duitsland
via bijvoorbeeld Noord-Brabant rijden.
Mij een beetje onduidelijk of dit nou nieuws is :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 februari 2017 @ 08:44:19 #220
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_168933433
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 06:54 schreef b2py het volgende:
Of wat mag? Het verplicht stellen van een gps tracker?
Ja, dat. Ik vermoed van niet.. Het kan namelijk niet zo zijn dat een trein in Duitsland wel toegelaten is maar in Nederland ineens niet, alleen vanwege een Nederlands regeltje die niet het duidelijk gevolg is van iets wat alleen in Nederland voorkomt (Zoals bij ATB-EG). Op het moment dat er boetes worden uitgedeeld kunnen we dus rechtszaken verwachten.
pi_168933503
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ja, dat. Ik vermoed van niet.. Het kan namelijk niet zo zijn dat een trein in Duitsland wel toegelaten is maar in Nederland ineens niet, alleen vanwege een Nederlands regeltje die niet het duidelijk gevolg is van iets wat alleen in Nederland voorkomt (Zoals bij ATB-EG). Op het moment dat er boetes worden uitgedeeld kunnen we dus rechtszaken verwachten.
Nouja, het zijn Europese richtlijnen aangevuld met Nederlandse regelgeving.
  donderdag 16 februari 2017 @ 09:03:38 #222
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168933672
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Haarlem?
:Y
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 16 februari 2017 @ 09:29:27 #223
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_168933995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ja, dat. Ik vermoed van niet.. Het kan namelijk niet zo zijn dat een trein in Duitsland wel toegelaten is maar in Nederland ineens niet, alleen vanwege een Nederlands regeltje die niet het duidelijk gevolg is van iets wat alleen in Nederland voorkomt (Zoals bij ATB-EG). Op het moment dat er boetes worden uitgedeeld kunnen we dus rechtszaken verwachten.
Dat lijkt mij ook waarschijnlijk. Aan de andere kant kost een GPS-zender de wereld niet en is een boete + bezwaar + beroep + hoger beroep (dat er zeker komt om jurisprudentie te krijgen op dit punt) evengoed lastig. Plus misschien de tijd dat wagons niet in Nederland kunnen / mogen rijden vanwege het ontbreken van een GPS module.

Maar wie weet is er een goederenvervoerder die het er op aan laat komen. Dan weten we over een paar jaar de (definitieve) uitslag. Place your bets now :')
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_168934399
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:25 schreef Zelfscanner het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje ongelukkig geparkeerd voor de radar kijkers :P
Één geslaagde poging en twee beginnende pogingen. Maar verder dan de S kwamen ze niet :') :P
  donderdag 16 februari 2017 @ 10:00:45 #225
104871 remlof
Europees federalist
pi_168934454
Ik zie sinds een aantal dagen dubbele ICE-treinstellen rijden tussen Amsterdam en Basel, is die route opeens zo populair dat ze de capaciteit hebben uitgebreid?

pi_168934653
Als het koppelen lukt, dan rijden ze sinds december met z'n tweeën inderdaad :D
Anders rijden ze achter elkaar aan :P
  Moderator donderdag 16 februari 2017 @ 10:15:53 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168934681
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:00 schreef remlof het volgende:
Ik zie sinds een aantal dagen dubbele ICE-treinstellen rijden tussen Amsterdam en Basel, is die route opeens zo populair dat ze de capaciteit hebben uitgebreid?

[ afbeelding ]
Basel-Köln werd altijd al met twee stellen gereden volgens mij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 16 februari 2017 @ 10:25:03 #228
104871 remlof
Europees federalist
pi_168934860
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Basel-Köln werd altijd al met twee stellen gereden volgens mij.
Dat zou kunnen, maar in Nederland heb ik nooit eerder dubbele ICE-stellen zien rijden. Die zijn ook verdomd lang trouwens.
pi_168934882
Het tweede stel kwam uit (ik meen) Hamburg en werd in Keulen aangekoppeld. Dat is sinds december vorig jaar gewijzigd en nu zou die trein al vanaf Amsterdam met twee stellen moeten rijden.
  donderdag 16 februari 2017 @ 10:26:29 #230
104871 remlof
Europees federalist
pi_168934892
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:14 schreef MTL het volgende:
Als het koppelen lukt, dan rijden ze sinds december met z'n tweeën inderdaad :D
Anders rijden ze achter elkaar aan :P
Is die lijn zo populair geworden dan?

En het koppelen lukt dus niet altijd? :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 februari 2017 @ 10:27:38 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168934913
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar in Nederland heb ik nooit eerder dubbele ICE-stellen zien rijden. Die zijn ook verdomd lang trouwens.
400 meter, precies de perronlengte van een station als Arnhem
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 februari 2017 @ 10:30:04 #232
104871 remlof
Europees federalist
pi_168934962
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

400 meter, precies de perronlengte van een station als Arnhem
Vandaar dat de perrons daar verlengd zijn met de verbouwing dus.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 februari 2017 @ 10:32:16 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168934996
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Vandaar dat de perrons daar verlengd zijn met de verbouwing dus.
neuh, IC-stations op belangrijke knooppunten hebben een perronlengte van minimaal 400 meter gekregen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 februari 2017 @ 10:41:49 #234
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168935119
neuh, het gaat hier om stations waar hogesnelheidstreinen stoppen. Daarvoor is de norm minimaal 430 meter. Maar zulke lange perrons waren er op die stations altijd al.
  donderdag 16 februari 2017 @ 10:45:31 #235
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168935182
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:52 schreef MTL het volgende:
Klein beetje nieuws over de ICNG: de eerste 3D simulaties van het interieur en de indeling, etc. heeft men inmiddels aan een groep reizigers en reizigersorganisaties laten zien via Virtual Reality. Dit waren dezelfde mensen die eerder ook al de stoelen hebben kunnen testen.
Zij hebben dus commentaar kunnen geven over de indeling en interieur van de trein. Ook zal er commentaar komen vanuit personeel, zowel uitvoerend (machinisten/conducteurs) als de collega's die het onderhoud gaan uitvoeren (NedTrain) en de schoonmakers.
Dit zal in de komende maanden verwerkt gaan worden, in een 1-op-1 mock-up van de trein, waarmee een real life model wordt gebouwd waarin het eerder gegeven commentaar is verwerkt. Ook daarop kan nog commentaar worden gegeven (wellicht dat het in het echt toch net even wat anders aanvoelt dan in 3D).
Met die laatste commentaarronde worden dan de allerlaatste puntjes op de I gezet, waarna rond de zomer het definitieve design aan de buitenwereld getoond zal worden.
We mogen de stoelen alvast zien, de rest blijft nog geheim.



Reizigers beoordelen nieuwe NS Intercity in 3D
pi_168935460
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Is die lijn zo populair geworden dan?

En het koppelen lukt dus niet altijd? :D
Was altijd al populair en regelmatig volgeboekt en overbezet. Nu hebben ze meer zitplaatsen en dus ook meer zitplaatsen voor een lagere prijs en hopen ze dus nog meer mensen die trein in te krijgen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 februari 2017 @ 11:06:24 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168935489
en dat is de derde toiletbrand in een SGMm in korte tijd ...
BrandweerZvrt twitterde op donderdag 16-02-2017 om 10:53:03 Op dit moment druk bezig met een treinbrand in #zandvoort. Inmiddels opgeschaald naar "middelbrand" https://t.co/javRSC3M0j reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 februari 2017 @ 11:16:05 #238
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168935660
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Was altijd al populair en regelmatig volgeboekt en overbezet. Nu hebben ze meer zitplaatsen en dus ook meer zitplaatsen voor een lagere prijs en hopen ze dus nog meer mensen die trein in te krijgen.
Er rijden nu per dag 7 ICE's van Amsterdam naar Duitsland, terwijl er de andere kant op 8 rijden. Dus moet er ergens op de dag een extra stel naar Duitsland gestuurd worden. Dat er op die ritten meer mensen mee kunnen is mooi meegenomen.
  donderdag 16 februari 2017 @ 11:18:11 #239
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_168935705
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:29 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook waarschijnlijk. Aan de andere kant kost een GPS-zender de wereld niet en is een boete + bezwaar + beroep + hoger beroep (dat er zeker komt om jurisprudentie te krijgen op dit punt) evengoed lastig. Plus misschien de tijd dat wagons niet in Nederland kunnen / mogen rijden vanwege het ontbreken van een GPS module.

Maar wie weet is er een goederenvervoerder die het er op aan laat komen. Dan weten we over een paar jaar de (definitieve) uitslag. Place your bets now :')
Het lastige is dat die goederenboeren naast een vast deel ook heel veel wagens gebruiken die deze week in Nederland rijden en een week later in Polen of Italië rondrijden. De wagens voor gevaarlijke stoffen zijn over het algemeen van maar een handjevol partijen die ze aan alle goederenvervoerders van Europa verhuren naar gelang van de hoeveelheid die zo'n vervoerder nodig heeft. Het ene moment rijden er wagens van GATX en het volgende moment weer van VTG. Op het moment dat ze een GPS-module (of iets dergelijks) zouden moeten hebben ga je dus krijgen dat één verhuurder dat nog maar gaat doen en dat die hogere prijzen kan vragen. En dat kan, want een goederenwagen heeft geen energievoorziening dus die GPS-trackers moeten regelmatig gecheckt worden en een accu hebben. Een rechtzaak met als aanleiding "marktverstoring" als je dat goed kan motiveren win je bijna gegarandeerd en dat lijkt hier wel het geval te zijn.

Het lijkt mij veel makkelijker om ProRail hiervoor verantwoordelijk te maken. Die moeten dan zelf maar iets verzinnen wat zowel juridisch als praktisch goed uitvoerbaar is. Dat is best te doen.
pi_168936208
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:16 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er rijden nu per dag 7 ICE's van Amsterdam naar Duitsland, terwijl er de andere kant op 8 rijden. Dus moet er ergens op de dag een extra stel naar Duitsland gestuurd worden. Dat er op die ritten meer mensen mee kunnen is mooi meegenomen.
Volgens mij draai je nu gevolg en oorzaak om :)
  donderdag 16 februari 2017 @ 11:49:40 #241
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168936213
quote:
15s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
en dat is de derde toiletbrand in een SGMm in korte tijd ...
BrandweerZvrt twitterde op donderdag 16-02-2017 om 10:53:03 Op dit moment druk bezig met een treinbrand in #zandvoort. Inmiddels opgeschaald naar "middelbrand" https://t.co/javRSC3M0j reageer retweet
Ik zie net ook een melding van een VIRM op Amsterdam CS :{
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 16 februari 2017 @ 11:54:28 #242
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168936298
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Volgens mij draai je nu gevolg en oorzaak om :)
Jij denk dat er 's avonds een extra losse ICE naar Amsterdam rijdt om 's ochtends met twee stellen te kunnen rijden?
pi_168936334
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:54 schreef ReisT het volgende:

[..]

Jij denk dat er 's avonds een extra losse ICE naar Amsterdam rijdt om 's ochtends met twee stellen te kunnen rijden?
Ik weet het wel zeker. NS benoemt in haar brief aan locov vorig jaar de noodzaak om een tweede stel te rijden voor de 105 en als versterking daarvan een extra trein vanuit Duitsland. (De vroege volgens mij ter vervanging van CNL)
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 16 februari 2017 @ 11:58:49 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168936363
broer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168936368
Ja ja
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 februari 2017 @ 12:37:52 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168937049
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:49 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Ik zie net ook een melding van een VIRM op Amsterdam CS :{
Je zou bijna zeggen dat iemand een hekel heeft aan toiletten in de trein ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 16 februari 2017 @ 12:41:42 #247
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168937106
quote:
15s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je zou bijna zeggen dat iemand een hekel heeft aan toiletten in de trein ...
Zo'n plaszak is best fijn als je exhibitionist bent hoor :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 16 februari 2017 @ 13:51:53 #248
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168938196
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik weet het wel zeker. NS benoemt in haar brief aan locov vorig jaar de noodzaak om een tweede stel te rijden voor de 105 en als versterking daarvan een extra trein vanuit Duitsland. (De vroege volgens mij ter vervanging van CNL)
NS benoemt daar in de eerste plaats het laten rijden van een extra trein vanuit Duitsland ter vervanging van de CNL.

Ik kan nergens uit opmaken dat dit een gevolg zou zijn van het willen versterken van ICE 105.
pi_168938311
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

NS benoemt daar in de eerste plaats het laten rijden van een extra trein vanuit Duitsland ter vervanging van de CNL.

Ik kan nergens uit opmaken dat dit een gevolg zou zijn van het willen versterken van ICE 105.
Is in dit topic uitgebreid besproken en staat los van de extra vroege ICE.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 februari 2017 @ 14:50:46 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 16 februari 2017 @ 15:01:42 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168939350
Goed verhaal wel :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 16 februari 2017 @ 15:19:03 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168939589
Goeie verslaggeefster ook wel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168939852
quote:
Wat ik eruit kan afleiden is dat het gaat over het gebruik van groene/alternatieve/wind energie door de Nederlandse spoorwegen, vinden ze in Oekraïne blijkbaar nogal boeiend. Ze spreken overigens Russisch, geen Oekraïens :P

[ Bericht 1% gewijzigd door J.B. op 16-02-2017 15:39:09 ]
  donderdag 16 februari 2017 @ 15:35:34 #254
402291 desbarts
Des geweldige, almachtige bart
pi_168939872
rikusspithorst twitterde op donderdag 16-02-2017 om 13:31:11 Ik snap niet waarom @ROVER_online meewerkt aan een treiterfilmpje van hufterwebsite GeenStijl. https://t.co/CIYsBbzeRd reageer retweet
De ironie :')
Bedankt DOEI!
pi_168940008
Gun die man gewoon geen aandacht
pi_168940369
filmpje begint super met een student die de trein niet meer in mag... vooral mooi dat die trein dan nog een poosje blijft staan met gesloten deuren :)
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 16 februari 2017 @ 16:04:17 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168940395
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:03 schreef Cultuur058 het volgende:
filmpje begint super met een student die de trein niet meer in mag... vooral mooi dat die trein dan nog een poosje blijft staan met gesloten deuren :)
Zoiets hadden ze in Zweden ook, toen was die man luidkeels aan het schelden :D


Hebben ze die man later opgezocht en daar weer een nieuwsitem over gemaakt :')


Allemaal toespelingen op Michael Douglas in Falling Down etc _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168940410
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:03 schreef Cultuur058 het volgende:
filmpje begint super met een student die de trein niet meer in mag... vooral mooi dat die trein dan nog een poosje blijft staan met gesloten deuren :)
Zag het gisteren, beste moment van het filmpje!
  donderdag 16 februari 2017 @ 21:22:43 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168948232
Zo doen ze dat in NL.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 16 februari 2017 @ 21:23:17 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168948256
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168948632
pi_168951638
Beste treinliefhebbers, ik heb een vraagje:

Als ik een treinkaartje heb voor de ICE en ik mis de trein, kan ik dan op hetzelfde kaartje met de volgende trein mee, of vervalt het dan?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_168951956
Dat hangt volgens mij sowieso af van de reden waarom je hem gemist hebt..
pi_168952218
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 23:03 schreef b2py het volgende:
Dat hangt volgens mij sowieso af van de reden waarom je hem gemist hebt..
Dat zou dan gaan om een vliegtuig dat vertraging heeft.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_168952507
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 23:11 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dat zou dan gaan om een vliegtuig dat vertraging heeft.
Dan is de vliegtuigmaatschappij degene waar je bij zou moeten aankloppen. De spoorwegonderrneming kan natuurlijk coulant zijn.
Bier.
  Redactie Sport vrijdag 17 februari 2017 @ 02:50:11 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168954441
Iemand enig idee wat ICE 122 op 4 maart gaat doen? De vertrektijd uit Frankfurt Hbf en Flughafen zijn normaal, de tijden in Arnhem, Utrecht en Amsterdam ook, maar hij stopt verder nergens onderweg :?



Enige dat ik me kan bedenken is al bij Troisdorf de goederenlijn op, en dan via Köln-Gremberg - Köln-Kalk - Opladen - Hilden - Düsseldorf-Eiler - Düsseldorf-Rath - Duisburg-Wedau - Oberhausen-West. Dat is de enige manier om alle stations te ontlopen maar wel via Arnhem te gaan 8)7

[ Bericht 23% gewijzigd door dennistd op 17-02-2017 02:57:07 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168954474
Eigenlijk zou ik gewoon even mijn vakantie met twee dagen moeten verlengen om eens te kijken hoe er gereden wordt :D

Staat ook op de werkzaamhedenpagina:
ICE International 122 (vertrek uit Frankfurt 16.27 uur) rijdt via een andere route naar Nederland en stopt niet in Köln Hbf, Düsseldorf, Duisburg en Oberhausen
pi_168954679
Wie gaat de rit maken? :D
pi_168954957
Weekendje later zelfde voorval, werkzaamheden rondom Duisburg. Op de zondag wordt alleen Düsseldorf, Duisburg en Oberhausen overgeslagen.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 08:57:22 #270
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_168955337
geen treinen groningen-delfzijl/roodeschool, ging van "uitgelopen werkzaamheden" naar "Defect spoor"
  vrijdag 17 februari 2017 @ 09:36:08 #271
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_168955849
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)eer-ligt-plat-update
quote:
Tussen Sauwerd en Groningen-Noord werd een faunapassage aangelegd, maar daar ging iets mis. Het spoor is omhoog gekomen.
:')
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 09:48:41 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168956001
quote:
quote:
treinverkeer ligt plat
quote:
door de werkzaamheden is het spoor wat omhoog gekomen
Wat is het nou :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 09:51:37 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168956034
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 02:50 schreef dennistd het volgende:
Iemand enig idee wat ICE 122 op 4 maart gaat doen? De vertrektijd uit Frankfurt Hbf en Flughafen zijn normaal, de tijden in Arnhem, Utrecht en Amsterdam ook, maar hij stopt verder nergens onderweg :?

[ afbeelding ]

Enige dat ik me kan bedenken is al bij Troisdorf de goederenlijn op, en dan via Köln-Gremberg - Köln-Kalk - Opladen - Hilden - Düsseldorf-Eiler - Düsseldorf-Rath - Duisburg-Wedau - Oberhausen-West. Dat is de enige manier om alle stations te ontlopen maar wel via Arnhem te gaan 8)7
Mag die trein via een goederenroute? In NL mogen ze toch niet op de Betuwelijn komen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 februari 2017 @ 09:52:18 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168956044
ja, en daar ben ik niet blij mee, omdat ik vanmiddag vanaf Groningen Noord wil reizen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 februari 2017 @ 09:53:23 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168956058
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mag die trein via een goederenroute? In NL mogen ze toch niet op de Betuwelijn komen?
Zolang er geen tunnels zijn of tunnels zijn met alle voorzieningen dan mag het toch?

In Nederland mag de ICE binnenkort tussen Meteren en Elst wel over de Betuweroute rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 10:00:24 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168956147
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat is het nou :P
plat <> omhoog :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:19:34 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168957378
En het is ook echt alleen ICE 122 die een andere route volgt? Alle andere treinen rijden de gebruikelijke route? :?
pi_168957386
Ja
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:20:58 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168957405
Apart.
pi_168957912
Ik zeg wel ja trouwens maar ik heb alleen naar de ICE Amsterdam - Frankfurt gekeken. Over regionaal of ander fernverkehr weet ik het niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door b2py op 17-02-2017 11:53:57 ]
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:56:02 #281
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168958100
Als ik hier kijk http://hafas.bene-system.(...)05&station_type=dep&
rijdt ICE 122 op 4 maart via Köln Messe/Deutz Gl.11-12 en Oberhausen Hbf, er staan alleen geen tijden bij aankomst en vertrek.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:03:42 #282
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_168958216
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

plat <> omhoog :P
Inderdaad. Eén spoorstaaf ligt nu 9 cm hoger dan de ander. Wheeeeeee! :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 februari 2017 @ 12:17:31 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168958400
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Inderdaad. Eén spoorstaaf ligt nu 9 cm hoger dan de ander. Wheeeeeee! :s)
En ook die andere ligt hoger dan normaal zoals op de tweede foto te zien is
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)eer-ligt-plat-update
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:30:34 #284
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_168958599
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En ook die andere ligt hoger dan normaal zoals op de tweede foto te zien is
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)eer-ligt-plat-update
Was nou tóch maar voor C rails gegaan, had je dit gezeur niet gehad
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 12:36:04 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168958672
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:30 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Was nou tóch maar voor C rails gegaan, had je dit gezeur niet gehad
alsin die zwarte/grijze rails van Märklin?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport vrijdag 17 februari 2017 @ 13:18:04 #286
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168959433
Extra onhandig is het natuurlijk dat al het materieel aan de Groningse kant staat omdat de storing 's nachts is ontstaan. Daardoor moeten nu de hele lijnen verbust worden, in plaats van alleen Groningen (Noord) - Sauwerd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 februari 2017 @ 13:23:50 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168959547
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:18 schreef dennistd het volgende:
Extra onhandig is het natuurlijk dat al het materieel aan de Groningse kant staat omdat de storing 's nachts is ontstaan. Daardoor moeten nu de hele lijnen verbust worden, in plaats van alleen Groningen (Noord) - Sauwerd.
klopt, maar als je dit leest dan bakt het bedrijf er toch weinig van:
Arriva_NL twitterde op vrijdag 17-02-2017 om 12:50:00 @bouwesamplonius Er is geen dienstregeling dus het is nog steeds 'op de gok' helaas. Hopelijk is het allemaal snel voorbij! ^AM reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 februari 2017 @ 13:56:27 #288
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_168960189
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

alsin die zwarte/grijze rails van Märklin?
jazeker
  vrijdag 17 februari 2017 @ 13:59:10 #289
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_168960246
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar als je dit leest dan bakt het bedrijf er toch weinig van:
Arriva_NL twitterde op vrijdag 17-02-2017 om 12:50:00 @bouwesamplonius Er is geen dienstregeling dus het is nog steeds 'op de gok' helaas. Hopelijk is het allemaal snel voorbij! ^AM reageer retweet
"stil maar kleintje, het is allemaal zo vooorbij"
  Redactie Sport vrijdag 17 februari 2017 @ 14:00:41 #290
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168960270
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar als je dit leest dan bakt het bedrijf er toch weinig van:
Arriva_NL twitterde op vrijdag 17-02-2017 om 12:50:00 @bouwesamplonius Er is geen dienstregeling dus het is nog steeds 'op de gok' helaas. Hopelijk is het allemaal snel voorbij! ^AM reageer retweet
Ja, dat helpt niet heel erg nee. Dan heeft Syntus het toch beter voor elkaar: daar is een vaste dienstregeling voor treinvervangend vervoer (lijn 273). Bij elk station is een halte (met rood haltebord) met daarbij ook een haltevertrekstaat. Er zijn zelfs speciale omloopnummers voor de bussen zodat bij elke (gedeeltelijke) stremming de bus de goede bestemmingen toont en er zelfs in- en uitgecheckt kan worden in de bussen ipv op de perrons.

https://www.twents.nl/get(...)older-2017-Trein.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 14:07:41 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168960402
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, dat helpt niet heel erg nee. Dan heeft Syntus het toch beter voor elkaar: daar is een vaste dienstregeling voor treinvervangend vervoer (lijn 273). Bij elk station is een halte (met rood haltebord) met daarbij ook een haltevertrekstaat. Er zijn zelfs speciale omloopnummers voor de bussen zodat bij elke (gedeeltelijke) stremming de bus de goede bestemmingen toont en er zelfs in- en uitgecheckt kan worden in de bussen ipv op de perrons.

https://www.twents.nl/get(...)older-2017-Trein.pdf
Integration O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168960426
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 02:50 schreef dennistd het volgende:
Iemand enig idee wat ICE 122 op 4 maart gaat doen? De vertrektijd uit Frankfurt Hbf en Flughafen zijn normaal, de tijden in Arnhem, Utrecht en Amsterdam ook, maar hij stopt verder nergens onderweg :?

[ afbeelding ]

Enige dat ik me kan bedenken is al bij Troisdorf de goederenlijn op, en dan via Köln-Gremberg - Köln-Kalk - Opladen - Hilden - Düsseldorf-Eiler - Düsseldorf-Rath - Duisburg-Wedau - Oberhausen-West. Dat is de enige manier om alle stations te ontlopen maar wel via Arnhem te gaan 8)7
Overigens stopt hij wel Messe/Deutz aldus NS INT
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 14:53:59 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168961236
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, dat helpt niet heel erg nee. Dan heeft Syntus het toch beter voor elkaar: daar is een vaste dienstregeling voor treinvervangend vervoer (lijn 273). Bij elk station is een halte (met rood haltebord) met daarbij ook een haltevertrekstaat. Er zijn zelfs speciale omloopnummers voor de bussen zodat bij elke (gedeeltelijke) stremming de bus de goede bestemmingen toont en er zelfs in- en uitgecheckt kan worden in de bussen ipv op de perrons.

https://www.twents.nl/get(...)older-2017-Trein.pdf
Als de wil er is kan het dus wel :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 14:55:24 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168961274
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:18 schreef dennistd het volgende:
Extra onhandig is het natuurlijk dat al het materieel aan de Groningse kant staat omdat de storing 's nachts is ontstaan. Daardoor moeten nu de hele lijnen verbust worden, in plaats van alleen Groningen (Noord) - Sauwerd.
Staat er geen materieel aan de andere kant van die lijn? :? Je zou zeggen dat juist 's ochtends vroeg meer vraag is naar treinen richting Stad.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 15:08:46 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168961543
Nja, misschien eentje. Maar je kunt moeilijk de hele dag met 1 stelletje tussen Sauwerd en Delfzijl pendelen wel? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 17 februari 2017 @ 15:43:39 #296
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_168962408
hallo, ik ga er gelijk direct in

makkelijkste om naar dortmund te komen is > enschede dan de stoptrein richting dortmund? ik houd het weer nog even in de gaten, ik wou dinsdag vertrekken om dortmund te verkennen per voet en ik wil de volgende dag dan weer terug.

vanuit waddinxveen als ik de eerste trein heb ben ik om 08:44 in enschede maar dan gaat de DB al om 09:01 in enschede naar dortmund is dit voldoende tijd? aangezien ik nog nooit op enschede station ben geweest. anders kan ik altijd de 10:02 nemen.

ik wou op de site van DB boeken daar zag ik station online ticket of gsm ticket, kan iemand mij vertellen wat een GSM ticket is? kaartje per post gaat hem niet meer worden :P

treinkaartjes kan je nog steeds kopen? OV chipkaart is het net niet.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  vrijdag 17 februari 2017 @ 15:47:35 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168962522
In Enschede heb je aan 20 minuten ruim voldoende om naar het perron te gaan vanaf waar de trein naar Dortmund vertrekt.

Als je vanuit Waddinxveen komt is het misschien makkelijker om naar Utrecht te reizen, vanaf daar de ICE naar Duisburg te pakken, en dan de stoptrein/RE/ICE naar Dortmund te nemen?
  vrijdag 17 februari 2017 @ 15:52:41 #298
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_168962682
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:47 schreef James1988 het volgende:
In Enschede heb je aan 20 minuten ruim voldoende om naar het perron te gaan vanaf waar de trein naar Dortmund vertrekt.

Als je vanuit Waddinxveen komt is het misschien makkelijker om naar Utrecht te reizen, vanaf daar de ICE naar Duisburg te pakken, en dan de stoptrein/RE/ICE naar Dortmund te nemen?
dat is toch weer een overstap en dat wou ik vermijden.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 15:56:42 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168962814
treinkaartjes naar Dortmund kun je in Enschede op het perron kopen of anders in de trein naar Dortmund (!) Moet je wel bij instappen meteen naar de automaat lopen, anders denken ze dat je een zwartrijder bent. Is trouwens ook echt zo in dat geval :P

Neem wel voor de zekerheid cash euro's mee. Duitse automaten slikken prima papiergeld, maar vaak geen NLse pinpas.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 17 februari 2017 @ 15:57:53 #300
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_168962852
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
treinkaartjes naar Dortmund kun je in Enschede op het perron kopen of anders in de trein naar Dortmund (!) Moet je wel bij instappen meteen naar de automaat lopen, anders denken ze dat je een zwartrijder bent. Is trouwens ook echt zo in dat geval :P

Neem wel voor de zekerheid cash euro's mee. Duitse automaten slikken prima papiergeld, maar vaak geen NLse pinpas.
online bij DB niet handiger? anders loop je weer te kutten met automaten :P
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')