ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Mobiele apparaten maken het internet stuk. En holbewoners zoals jij, die vroeger zoals het hoort moesten inbellen met een 55kbps modempje, hebben opeens overal toegang. En het internet is er niet beter van geworden.
Op zaterdag 11 februari 2017 11:37 schreef DeaDLocK2K het volgende: Mobiele apparaten maken het internet stuk. En holbewoners zoals jij, die vroeger zoals het hoort moesten inbellen met een 55kbps modempje, hebben opeens overal toegang. En het internet is er niet beter van geworden.
Tell me, vroeger kon je nog iets vinden als je iets zocht, mijn meest gebruikte letterteken is het -teken om overbodige informatie eruit te filteren -hotel is bijna een standaard toevoeging geworden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tell me, vroeger kon je nog iets vinden als je iets zocht, mijn meest gebruikte letterteken is het -teken om overbodige informatie eruit te filteren -hotel is bijna een standaard toevoeging geworden
Ja. En reclames van dingen DIE JE AL GEKOCHT HEBT. Dan heb ik serieus liever popups
De materieelplanning is echt niet berekend op enige calamiteit. De ic utrecht - zwolle paste nog wel (wel is waar met een gedeclasseerde 1e klas). Maar nu er een aanrijding tussen amersfoort en Apeldoorn is moesten er mensen achter blijven die via zwolle omrijden
Tell me, vroeger kon je nog iets vinden als je iets zocht, mijn meest gebruikte letterteken is het -teken om overbodige informatie eruit te filteren -hotel is bijna een standaard toevoeging geworden
Je zou vandaag toch maar naar Berlijn hebben gewild met de Pimpel van 11u uit Amsterdam: die kwam door een defect wissel niet verder dan Weesp. Uiteindelijk teruggesleept, waarbij je tegen 13u pas weer op Amsterdam Centraal was. Daar mocht je dan overstappen op de Pimpel van 13u. Helaas had de IC die daar 15 minuten voor zit vanaf Amersfoort een aanrijding tussen Stroe en Apeldoorn. Weer gestrand nu dus, dit keer bij Stroe. Opnieuw wachten op een loc, terugslepen naar Amersfoort en via Zwolle naar Deventer en dan uiteindelijk het land uit...
Totale schade: +245
Blij dat ik niet met de trein reisde vandaag
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 11 februari 2017 18:27 schreef dennistd het volgende: Je zou vandaag toch maar naar Berlijn hebben gewild met de Pimpel van 11u uit Amsterdam: die kwam door een defect wissel niet verder dan Weesp. Uiteindelijk teruggesleept, waarbij je tegen 13u pas weer op Amsterdam Centraal was. Daar mocht je dan overstappen op de Pimpel van 13u. Helaas had de IC die daar 15 minuten voor zit vanaf Amersfoort een aanrijding tussen Stroe en Apeldoorn. Weer gestrand nu dus, dit keer bij Stroe. Opnieuw wachten op een loc, terugslepen naar Amersfoort en via Zwolle naar Deventer en dan uiteindelijk het land uit...
Totale schade: +245
Blij dat ik niet met de trein reisde vandaag
Ach, geld terug en Berlijn op zondag is toch saai.
Omdat het een trein met NS-personeel en hun familieleden betrof kon men er plotseling wel stoppen
Dat men het voor andere reizigers vertikt hier te stoppen is toch ook hoofdzakelijk omdat ze het plaatsen van mobiele chippalen te duur vinden? Die bobo's hoefden natuurlijk niet in- en uit te checken dus dan is er geen enkele belemmering.
Ja maar die hoefden dan ook niet uit te kunnen checken
Overigens is dat ook een argument van niks, want op Rotterdam Stadion moeten ook voor elke wedstrijd mobiele cico's geplaatst worden...
Weet je wel wat het kost om zo'n paal inclusief aggregaat op een aanhangertje te laden en het geheel naar Heerenveen te rijden? Kost veel personeel en daarnaast is het risico natuurlijk groot dat je na het weekend de paal af kunt schrijven vanwege alle ijsterroristen
Het is vrij simpel: er is gewoon een contract voor die treindienst naar Rotterdam Stadion, dus daarom kan het daar wel. De organisatie van het IJsstadion wilde niet de kosten betalen die NS vroeg. NS is geen liefdadigheidsinstelling. En daarom gebeurd het daar niet en rijden er pendelbussen, omdat die goedkoper zijn voor de organisatie. Dat is gewoon een keuze. Dat er vervolgens een speciale trein naar toe rijdt vanwege het feit dat NS sponsor is van een van de teams, is een heel ander verhaal.
Dan ga je ervan uit dat er in de toekomst nooit meer vraag naar is. Nou ken ik de uitbreidingsplannen van Heerenveen maar een woonwijkje daar behoort niet tot de opties?
Het lijkt me overigens niet meer dan logisch als een organisator niet wil betalen voor mobiele ov-chippalen. Als NS die krengen zo nodig wil plaatsen, laat ze er dan ook zelf voor betalen.
Dan ga je ervan uit dat er in de toekomst nooit meer vraag naar is. Nou ken ik de uitbreidingsplannen van Heerenveen maar een woonwijkje daar behoort niet tot de opties?
Geen idee, maar je moet niet verwachten dat er in Fryslân op Leeuwarden na nog grote nieuwe woonwijken gebouwd zullen worden.
Sterker nog, zo'n station als Leeuwarden Werpsterhoek kent imo te weinig achterland om een nieuw station te rechtvaardigen, ook als het gebied ten oosten van het station meer volgebouwd wordt.
Dan ga je ervan uit dat er in de toekomst nooit meer vraag naar is. Nou ken ik de uitbreidingsplannen van Heerenveen maar een woonwijkje daar behoort niet tot de opties?
Er tegenover staan loodsen van Batavus en er staan wel huizen rondom, daar stamp je geen hele wijk meer uit de grond.
Op zondag 12 februari 2017 19:28 schreef b2py het volgende: Rel op Twitter, met 1e klas weekendvrij ben je vanaf 1 maart niet meer welkom in International lounges.
Ik heb in het weekend met m'n 1e klas weekendvrij wel wat beters te doen dan in een International lounge zitten, namelijk 1e klas reizen. Maar dat zal wel aan mij liggen
Op zondag 12 februari 2017 19:25 schreef Kansenjongere het volgende: Het lijkt me overigens niet meer dan logisch als een organisator niet wil betalen voor mobiele ov-chippalen. Als NS die krengen zo nodig wil plaatsen, laat ze er dan ook zelf voor betalen.
Niet als de organisator degene is die er een trein wil laten stoppen. Overigens ken ik de achtergrond van dit verhaal verder niet.
Op zondag 12 februari 2017 19:40 schreef Zug-Chef het volgende: Ik heb in het weekend met m'n 1e klas weekendvrij wel wat beters te doen dan in een International lounge zitten, namelijk 1e klas reizen. Maar dat zal wel aan mij liggen
Dat wel, maar soms wil je wel even gebruik maken voor een schoon en gratis toilet, of wil je de 20 minuten overstap warm, droog en met een gratis drankje doorbrengen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 12 februari 2017 19:20 schreef b2py het volgende: Dan ga je ervan uit dat er in de toekomst nooit meer vraag naar is. Nou ken ik de uitbreidingsplannen van Heerenveen maar een woonwijkje daar behoort niet tot de opties?
In Lelystad-Zuid verwachten ze ook ooit nog eens wat huizen neer te zetten...
Blijkbaar is er te weinig animo onder Thialfganders om met de trein te komen. Dan heeft zo'n station helemaal geen nut meer.
Op zondag 12 februari 2017 19:28 schreef b2py het volgende: Rel op Twitter, met 1e klas weekendvrij ben je vanaf 1 maart niet meer welkom in International lounges.
volgend jaar gaan de lounges wegens beperkte animo sluiten let op mijn woorden
Op zondag 12 februari 2017 19:28 schreef b2py het volgende: Rel op Twitter, met 1e klas weekendvrij ben je vanaf 1 maart niet meer welkom in International lounges.
Als ik de reacties van NS goed begrijp gaat het om alle abonnementen, niet alleen Weekend Vrij.
Is het dan te duur om permanente chippalen te plaatsen op Heerenveen IJsstadion en Rotterdam Stadion? Hoef je ook niet elke keer te zeulen met mobiele bakbeesten
Op zondag 12 februari 2017 20:16 schreef Frozen-assassin het volgende: Is het dan te duur om permanente chippalen te plaatsen op Heerenveen IJsstadion en Rotterdam Stadion? Hoef je ook niet elke keer te zeulen met mobiele bakbeesten
Dan moet je wel steeds controleren dat ze het nog doen en dat moet iedere keer als je ze wil gebruiken voor een evenement. Dat moet dan wel enige tijd vooraf, want je moet ook tijd hebben om te herstellen.
Dan moet je wel steeds controleren dat ze het nog doen en dat moet iedere keer als je ze wil gebruiken voor een evenement. Dat moet dan wel enige tijd vooraf, want je moet ook tijd hebben om te herstellen.
Lijkt me nog goedkoper dan elke keer mobiele apparaten heen en weer slepen
Dan moet je wel steeds controleren dat ze het nog doen en dat moet iedere keer als je ze wil gebruiken voor een evenement. Dat moet dan wel enige tijd vooraf, want je moet ook tijd hebben om te herstellen.
Als je echt zo graag niet wil, nee, dan kan het niet inderdaad
Zie je het al voor je? Een VIRM met een wagentje met een CiCo op sleeptouw?
Je zal dan op T-2 een monteur met een auto moeten sturen om te kijken of de palen het nog doen Op T-1 heb je dan tijd om de palen te herstellen, mocht je op T-1 constateren dat de palen niet werken. Op T-0 moet je dan ook mensen ter plaatse hebben die in geval van incidenten met de palen de boel kunnen herstellen
Dan kan je beter op T-1 iemand met een aanhanger sturen met wat palen waarvan je weet dat ze werken.
Als je echt zo graag niet wil, nee, dan kan het niet inderdaad
Dit soort afwegingen (mobiel vs. vast) zijn voor mij dagelijkse realiteit Niet zozeer voor het spoor, maar voor vergelijkbare systemen. Steeds weer is de conclusie dat met systemen die je maar kort op een bepaalde plaats wil gebruiken het goedkoper is om een mobiele set te sturen ipv een vaste opstelling te maken. Simpelweg omdat de onderhoudskosten en de kosten voor kortdurige reactivering hoger liggen dan het heen- en weer slepen van mobiele sets.
Op zondag 12 februari 2017 19:28 schreef b2py het volgende: Rel op Twitter, met 1e klas weekendvrij ben je vanaf 1 maart niet meer welkom in International lounges.
mevr. Bork stapte vanmiddag gewoon met een DB 1e klasse kortingskaart in Rotterdam naar binnen, zou ook niet mogen .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Je zal dan op T-2 een monteur met een auto moeten sturen om te kijken of de palen het nog doen Op T-1 heb je dan tijd om de palen te herstellen, mocht je op T-1 constateren dat de palen niet werken. Op T-0 moet je dan ook mensen ter plaatse hebben die in geval van incidenten met de palen de boel kunnen herstellen
Dan kan je beter op T-1 iemand met een aanhanger sturen met wat palen waarvan je weet dat ze werken.
[..]
Dit soort afwegingen (mobiel vs. vast) zijn voor mij dagelijkse realiteit Niet zozeer voor het spoor, maar voor vergelijkbare systemen. Steeds weer is de conclusie dat met systemen die je maar kort op een bepaalde plaats wil gebruiken het goedkoper is om een mobiele set te sturen ipv een vaste opstelling te maken. Simpelweg omdat de onderhoudskosten en de kosten voor kortdurige reactivering hoger liggen dan het heen- en weer slepen van mobiele sets.
Welke steentijd leef jij dat iemand moet komen om te kijken of het werkt? 😅
Welke steentijd leef jij dat iemand moet komen om te kijken of het werkt? 😅
Hoe wil je anders controleren dat kaartlezers na maanden niet gebruikt te zijn het nog doen? Door vandalisme en invloeden van de natuur kan er van alles gebeurd zijn waardoor de lezers niet meer goed kunnen werken. Zo'n paal kan prima zelf melden dat-ie nog leeft, maar dat geeft nog geen garanties dat als je er een ov-chipkaart bij houdt deze ook daadwerkelijk herkent wordt.
Vandaag een dagje op de bonnefooi gaan treinen, 'ik zie wel waar het schip strandt'. Dat werd uiteindelijk een rondje Enschede - Almelo - Mariënberg - Zwolle - Amersfoort - Utrecht - Den Haag - Breda - Den Bosch - Nijmegen - Zutphen - Goor - Hengelo - Enschede.
Amersfoort ben ik het langst geweest, hier was dan ook het meeste te zien. Als eerste een toevalstreffer en niet waarvoor ik hier kwam, daarna wel datgene waarvoor ik naar Amersfoort ben gereisd:
Na jarenlang bij station Amersfoort te hebben gestaan werden vanmiddag de laatste drie locs weggehaald. DB Cargo-loc 6465 duwde zijn terzijde staande broertjes 6474 (geel/grijs), 6449 (geel/grijs) en 6473 (Railion-rood) na twee keer kopmaken spoor 8 op. Hier verruilde de machinist zijn afstandsbediening voor de cabine van de 6465 waarna de trein vertrok naar de Vlasakkers waar de drie loc gestald werden.
Nadat de Plan W 4118 , Plan E 6703 en Plan D 7709 op 19 november naar Beekbergen waren gebracht door een VolkerRail-V100 haalde het Spoorwegmuseum de rijtuigen vandaag zelf weer op uit Apeldoorn. Motorpost 3031 trok hiervoor vanmorgen naar Apeldoorn, waar de rijtuigen werden door VSM-loc 2299 van winterstalling Beekbergen naartoe gebracht werden. Op de terugweg was er een stop van ruim een half uur in Amersfoort, waar het zonnetje heerlijk scheen.
DB Cargo-loc 6465 kwam ook nog even buurten bij de Motorpost nadat de loc drie terzijde staande soortgenoten van Amersfoort naar de Vlasakkers gebracht had. In de achtergrond vertrekt een ICM op weg van Enschede naar Den Haag Centraal.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Meppel stuk. Eindelijk stoppen de IC's op Hoogeveen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Ik snap sommige dienstregelingswijzigingen echt niet.
Sprinters Zwolle <> Den Haag en Vathorst <> Hoofddorp hebben ze nu 'opgesplitst' in 2 treinseries per lijn waardoor ze allebei maar tot Amsterdam CS lijken te gaan. Enige verandering is dan een '1' extra in het serienummer. Doen ze dat zodat mensen niet denken dat die krengen via Amsterdam Zuid gaan?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Sprinters Zwolle <> Den Haag en Vathorst <> Hoofddorp hebben ze nu 'opgesplitst' in 2 treinseries per lijn waardoor ze allebei maar tot Amsterdam CS lijken te gaan. Enige verandering is dan een '1' extra in het serienummer. Doen ze dat zodat mensen niet denken dat die krengen via Amsterdam Zuid gaan?
Ik denk zomaar dat de huidige storingen daar voor zorgen
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
In juli om 10:00 vliegen vanaf Haarlemmermeer Airport. Ik ben serieus nu al mogelijkheden aan het verzinnen om niet 's ochtends vanaf Breda nog daarheen te hoeven reizen .
Hoe doet de ICd het op donderdagochtend in de statistieken?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 13 februari 2017 21:10 schreef JDude het volgende: In juli om 10:00 vliegen vanaf Haarlemmermeer Airport. Ik ben serieus nu al mogelijkheden aan het verzinnen om niet 's ochtends vanaf Breda nog daarheen te hoeven reizen .
Hoe doet de ICd het op donderdagochtend in de statistieken?
Op maandag 13 februari 2017 21:10 schreef JDude het volgende: In juli om 10:00 vliegen vanaf Haarlemmermeer Airport. Ik ben serieus nu al mogelijkheden aan het verzinnen om niet 's ochtends vanaf Breda nog daarheen te hoeven reizen .
Hoe doet de ICd het op donderdagochtend in de statistieken?
tegenwoordig weer dramatisch. Maar goed, het is dan ook nog een ingroeiperiode
Op maandag 13 februari 2017 21:10 schreef JDude het volgende: In juli om 10:00 vliegen vanaf Haarlemmermeer Airport. Ik ben serieus nu al mogelijkheden aan het verzinnen om niet 's ochtends vanaf Breda nog daarheen te hoeven reizen .
Hoe doet de ICd het op donderdagochtend in de statistieken?
ik zou voor een hotel gaan in de buurt van Schiphol, dan heb je een hele dag extra om op Schiphol aan te komen.
Op maandag 13 februari 2017 21:10 schreef JDude het volgende: In juli om 10:00 vliegen vanaf Haarlemmermeer Airport. Ik ben serieus nu al mogelijkheden aan het verzinnen om niet 's ochtends vanaf Breda nog daarheen te hoeven reizen .
Hoe doet de ICd het op donderdagochtend in de statistieken?
Op maandag 13 februari 2017 00:49 schreef dennistd het volgende: Vandaag een dagje op de bonnefooi gaan treinen, 'ik zie wel waar het schip strandt'. Dat werd uiteindelijk een rondje Enschede - Almelo - Mariënberg - Zwolle - Amersfoort - Utrecht - Den Haag - Breda - Den Bosch - Nijmegen - Zutphen - Goor - Hengelo - Enschede.
Amersfoort ben ik het langst geweest, hier was dan ook het meeste te zien. Als eerste een toevalstreffer en niet waarvoor ik hier kwam, daarna wel datgene waarvoor ik naar Amersfoort ben gereisd:
[ afbeelding ] Na jarenlang bij station Amersfoort te hebben gestaan werden vanmiddag de laatste drie locs weggehaald. DB Cargo-loc 6465 duwde zijn terzijde staande broertjes 6474 (geel/grijs), 6449 (geel/grijs) en 6473 (Railion-rood) na twee keer kopmaken spoor 8 op. Hier verruilde de machinist zijn afstandsbediening voor de cabine van de 6465 waarna de trein vertrok naar de Vlasakkers waar de drie loc gestald werden.
[ afbeelding ] Nadat de Plan W 4118 , Plan E 6703 en Plan D 7709 op 19 november naar Beekbergen waren gebracht door een VolkerRail-V100 haalde het Spoorwegmuseum de rijtuigen vandaag zelf weer op uit Apeldoorn. Motorpost 3031 trok hiervoor vanmorgen naar Apeldoorn, waar de rijtuigen werden door VSM-loc 2299 van winterstalling Beekbergen naartoe gebracht werden. Op de terugweg was er een stop van ruim een half uur in Amersfoort, waar het zonnetje heerlijk scheen.
[ afbeelding ] DB Cargo-loc 6465 kwam ook nog even buurten bij de Motorpost nadat de loc drie terzijde staande soortgenoten van Amersfoort naar de Vlasakkers gebracht had. In de achtergrond vertrekt een ICM op weg van Enschede naar Den Haag Centraal.
Die locs hebben daarvolgens mij wel 5 jaar gestaan ofzo, minstens 4 iig
Op maandag 13 februari 2017 22:08 schreef Dr_Flash het volgende: hee NS kap eens met mij iedere week mailen of mijn gegevens nog uptodate zijn. Als je geen NDR krijgt: JA. En nou oprotten.
Ja wie weet heeft je achterneefje van zeven wel geëxperimenteerd met zijn TellSell doos "Geslachtsoperaties op de keukentafel in vier eenvoudige stappen" op en en ga je ineens als vrouwmens door het leven
De meesten nemen zoveel bagage mee dat ze een LKW nodig hebben
Ik niet omdat Cryin'Air
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Consumentenorganisaties zijn met stomheid geslagen want het verhaal van Translink was altijd dat de kaart 'kostendekkend' zou zijn. Maar in 2015 kregen de vervoerders zelfs 26 miljoen euro dividend uitgekeerd van pasjesmaker Translink. Dat geld was verdiend met het verkopen van OV-chipkaarten voor 7,50 euro - productiekosten 88 cent per stuk - aan gebruikers van bus, trein en tram en het uitbaten van het pasjessysteem. Het gros van dat kapitaal ging naar de NS.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Of zelfs 11 euro als het om een duplicaat gaat, want de vervoerders hebben heel slim van banken en energiemaatschappijen geleerd dat je je trouwste klanten het lucratiefst uit kunt persen.
Of zelfs 11 euro als het om een duplicaat gaat, want de vervoerders hebben heel slim van banken en energiemaatschappijen geleerd dat je je trouwste klanten het lucratiefst uit kunt persen.
Tell me, ik heb er hier wel aardig over lopen klagen, 2 kaarten stuk binnen 1,5 jaar. Die zit nu altijd in zo'n hard hoesje en komt er niet uit, bij controle waarschuw ik conducteur iedere keer over dit feit, je hebt zelfs eikels die ze een beetje buigen!
Wel binnenkort op je telefoon (m.u.v. apple) maar daar kan geen bestaand abbo op komen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tell me, ik heb er hier wel aardig over lopen klagen, 2 kaarten stuk binnen 1,5 jaar. Die zit nu altijd in zo'n hard hoesje en komt er niet uit, bij controle waarschuw ik conducteur iedere keer over dit feit, je hebt zelfs eikels die ze een beetje buigen!
Wel binnenkort op je telefoon (m.u.v. apple) maar daar kan geen bestaand abbo op komen
Stel je niet zo aan joh. Als je je kaart gewoon netjes behandeld, dan sloopt de conducteur hem echt niet. Zelf gebruik ik een Secrid. = Awesome!
Stel je niet zo aan joh. Als je je kaart gewoon netjes behandeld, dan sloopt de conducteur hem echt niet. Zelf gebruik ik een Secrid. = Awesome!
Zelf ook met verbijstering toe staan kijken hoe een conducteur mijn kaart tussen zijn worstvingers verboog, maar wellicht hoopte hij zo zijn bonus veilig te stellen...
Het schijnt dat Arriva zowel het gecrashte stel van Dalfsen als die van Winsum afgeschreven heeft.
Nu kwam ik net op een stukje op Dagblad van het Noorden. Slechts een deel van het artikel is zichtbaar, maar het komt erop neer dat het Groningse bedrijf Holthausen er wel brood in ziet om het bij Winsum aangereden treinstel op te lappen en om te bouwen tot een proefstel voor het rijden op waterstof.
Nu kwam ik net op een stukje op Dagblad van het Noorden. Slechts een deel van het artikel is zichtbaar, maar het komt erop neer dat het Groningse bedrijf Holthausen er wel brood in ziet om het bij Winsum aangereden treinstel op te lappen en om te bouwen tot een proefstel voor het rijden op waterstof.
ah thanks. Enige puntje is natuurlijk dat de middenbak zwaar beschadigd is geraakt en vermoedelijk afgeschreven is. De rest van het stel heeft ook schade opgelopen, maar kan misschien wel gerepareerd worden.
ah thanks. Enige puntje is natuurlijk dat de middenbak zwaar beschadigd is geraakt en vermoedelijk afgeschreven is. De rest van het stel heeft ook schade opgelopen, maar kan misschien wel gerepareerd worden.
Van IlsedeLange had de zomer voor het ongeluk met een verlenging ondergaan. Zou die tussenbak geschikt zijn? Die is zgan.
Wat ik kan vinden zijn overbrengingen in 2010, dus al 6-7 jaar
tering, heb t altijd zonde gevonden dat er zoveel 6400's gewoon langs de kant staan weg te kwijnen, klopt mijn opvatting dat mede door terugloop van het goederenvervoer de 6400'en veel minder zijn gebruikt dan de 22/2400'en over dezelfde periode? (pakweg 30 jaar nu)
tering, heb t altijd zonde gevonden dat er zoveel 6400's gewoon langs de kant staan weg te kwijnen, klopt mijn opvatting dat mede door terugloop van het goederenvervoer de 6400'en veel minder zijn gebruikt dan de 22/2400'en over dezelfde periode? (pakweg 30 jaar nu)
Op zichzelf is het goederenvervoer gegroeid maar het is veel aantrekkelijker geworden om elektrisch te rijden op internationale verbindingen. Daarnaast konden concurrerende vervoerders geen 6400 krijgen en hebben daarom maar andere loc's gekocht/geleast.
Op dinsdag 14 februari 2017 17:52 schreef DeaDLocK2K het volgende: Kwam hij vanochtend vanuit het noorden richting Zwolle trouwens? Ik kreeg het idee dat ik iets met teveel geel zag voorbijflitsen.
Nee, maar het kan het gereviseerde viertje zijn dat jij zag
Op dinsdag 14 februari 2017 17:52 schreef DeaDLocK2K het volgende: Kwam hij vanochtend vanuit het noorden richting Zwolle trouwens? Ik kreeg het idee dat ik iets met teveel geel zag voorbijflitsen.
Volgens mij is de verhouding blauw/geel nauwelijks veranderd, en mocht die veranderd zijn is de hoeveelheid blauw toegenomen en geel af
Volgens mij is de verhouding blauw/geel nauwelijks veranderd, en mocht die veranderd zijn is de hoeveelheid blauw toegenomen en geel af
Omdat het blauw vanaf het dak naar beneden kwam kreeg je de indruk van een groot blauw vlak, dat is niet meer en het is duidelijk zichtbaar. Er kan misschien effectief wel meer blauw opzitten (wat ik betwijfel) maar het oogt veel geler:
Wat is er stuk aan? Volgens mij loopt ie momenteel gewoon gepland uit in Enkhuizen na de spits. Ik zie in de materieelagenda ook alleen iets over cabineverwarming die geen correcte terugkoppeling geeft. Kan natuurlijk zijn dat ze dat direct even gaan repareren, maar dat lijkt verder weinig met de planning van doen te hebben.
Wat is er stuk aan? Volgens mij loopt ie momenteel gewoon gepland uit in Enkhuizen na de spits. Ik zie in de materieelagenda ook alleen iets over cabineverwarming die geen correcte terugkoppeling geeft. Kan natuurlijk zijn dat ze dat direct even gaan repareren, maar dat lijkt verder weinig met de planning van doen te hebben.
Omdat het blauw vanaf het dak naar beneden kwam kreeg je de indruk van een groot blauw vlak, dat is niet meer en het is duidelijk zichtbaar. Er kan misschien effectief wel meer blauw opzitten (wat ik betwijfel) maar het oogt veel geler: [ afbeelding ]
Als je bovenin zit mis je inderdaad een hoop blauw ja
Wat is er stuk aan? Volgens mij loopt ie momenteel gewoon gepland uit in Enkhuizen na de spits. Ik zie in de materieelagenda ook alleen iets over cabineverwarming die geen correcte terugkoppeling geeft. Kan natuurlijk zijn dat ze dat direct even gaan repareren, maar dat lijkt verder weinig met de planning van doen te hebben.
Jochie, van Fles win je het niet als het over stenen, mineralen, aardlagen en algemen dingen gaat
Als je ziet wat Franse boeren met stenen doen als ze protesteren, daar wint Fles ook niet van. (Die smijten stro en stenen in een meststrooier, vervolgens rijden ze achteruit - met ingeschakelde strooier - richting de ME )
Als je ziet wat Franse boeren met stenen doen als ze protesteren, daar wint Fles ook niet van. (Die smijten stro en stenen in een meststrooier, vervolgens rijden ze achteruit - met ingeschakelde strooier - richting de ME )
Wel als het gaat over onder welke aardlaag je ze beter kan bedelven eah.
Vond het een paar dagen terug al heel bijzonder om over een laag sneeuw te rijden (1e trein in de ochtend). Rails nagenoeg onzichtbaar. Maar zo'n waterplas lijkt me ook wel gaaf
Ik bedoelde omdat het in mijn ogen een fors overgewaardeerde stad is.
Is het overgewaardeerd? Het is een van de weinige plaatsen in Nederland waar ik het "ik ben in een metropool" gevoel krijg. In Utrecht is het ook druk maar daar heb ik toch meer het "gezellige Hollandse studentenmeuk"-beeld bij. Voor een (in mijn geval voormalig) feestganger of iemand die "iets" wil doen eigenlijk bijna altijd wel iets voor hun smaak. In vergelijking met dat soort steden in het buitenland is Amsterdam een van de allerprettigste. En statistisch gezien ook een van de allerveiligste. En er mag gewoon veel. Dat is ook iets om trots op te zijn.
Zoals ik trouwens eerder heb geroepen zijn er bijna geen plaatsen in Nederland waar ik negatieve dingen over te zeggen heb. Helemaal de grote steden. Ik snap bijvoorbeeld de kritiek op Rotterdam niet, vind het een prachtige stad, met een fantastische skyline en een holy-fuck-wat-cool-industrie. En Delft en Den Haag en Utrecht en Maastricht maar ook Deventer en ook Zutphen en ook Hengelooo. Misschien ben ik wel een slet als het om dit soort dingen gaat. Kwispelende puppy.
Op dinsdag 14 februari 2017 20:52 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zoals ik trouwens eerder heb geroepen zijn er bijna geen plaatsen in Nederland waar ik negatieve dingen over te zeggen heb. Helemaal de grote steden. Ik snap bijvoorbeeld de kritiek op Rotterdam niet, vind het een prachtige stad, met een fantastische skyline en een holy-fuck-wat-cool-industrie. En Delft en Den Haag en Utrecht en Maastricht maar ook Deventer en ook Zutphen en ook Hengelooo. Misschien ben ik wel een slet als het om dit soort dingen gaat. Kwispelende puppy.
Ik zet wel even mijn Waldorfpet op als je er ZO hard om vraagt hoor Over welke stad wil je een kutverhaal horen?
Apeldoorn. APELDOORN. Serieus? Wat deugt er nou WEL aan Apeldoorn. Zielloze kutstad. Heb er nog familie wonen ook. Van de reli-freaks kant. Bom d'r op!
Op dinsdag 14 februari 2017 21:02 schreef Dr_Flash het volgende: Apeldoorn. APELDOORN. Serieus? Wat deugt er nou WEL aan Apeldoorn. Zielloze kutstad. Heb er nog familie wonen ook. Van de reli-freaks kant. Bom d'r op!
Twee disclaimers: • Soms ontbreekt er een paar uur info (zoals vanmorgen) • Het aankomststation van elke trein/rit wordt nog niet goed verwerkt.
Dat laatste komt omdat de informatie is gebaseerd op DVS (Dynamische Vertrek Staat) en die bevat alleen informatie over vertrekkende treinen. Zo lijkt het nu dat de VIRMm in Bovenkarspel-Flora staat, maar hij staat toch echt in Enkhuizen.
Twee disclaimers: • Soms ontbreekt er een paar uur info (zoals vanmorgen) • Het aankomststation van elke trein/rit wordt nog niet goed verwerkt.
Dat laatste komt omdat de informatie is gebaseerd op DVS (Dynamische Vertrek Staat) en die bevat alleen informatie over vertrekkende treinen. Zo lijkt het nu dat de VIRMm in Bovenkarspel-Flora staat, maar hij staat toch echt in Enkhuizen.
Ik kan je vertellen dat hij niet in Enkhuizen staat, en niet in Amsterdam maar in Alkmaar
Op dinsdag 14 februari 2017 20:52 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zoals ik trouwens eerder heb geroepen zijn er bijna geen plaatsen in Nederland waar ik negatieve dingen over te zeggen heb. Helemaal de grote steden. Ik snap bijvoorbeeld de kritiek op Rotterdam niet, vind het een prachtige stad, met een fantastische skyline en een holy-fuck-wat-cool-industrie. En Delft en Den Haag en Utrecht en Maastricht maar ook Deventer en ook Zutphen en ook Hengelooo. Misschien ben ik wel een slet als het om dit soort dingen gaat. Kwispelende puppy.
De kinderen leken een beetje ongemakkelijk te worden van mijn camera dus wilde niet te opvallend foto's maken.
En bijbehorend verslagje: Ja goed, goed! Ik ben vandaag naar de grote markt geweest en toen met 61 naar dat plein, toen met 60 de heuvel op, toen een stukje met de kinderspoorbaan, dat vond ik helemaal geweldig en precies zoals ik me het had voorgesteld, van die glunderende koppies.die trots en heel serieus mijn kaartje kwamen knippen. Ik was de enige passagier. toen op een halte uitgestapt op advies van 2 jongetjes, op dat stationnetje begrepen ze me niet goed of ik hun niet want volgens hen had ik beter een halte later uit kunnen stappen dus toen over het spoor verder gelopen naar de volgende halte me ondertussen ernstig afvragend of er beren en wolven voorkomen in Hongarije. Maar ik heb de barre tocht overleefd, was wel tof om daar helemaal in mijn uppie te zijn
En toen liep ik dus hier, en ik was net op tijd bij het volgende stationnetje anders was ik een trein tegengekomen.
Weer eens wat anders dan al die tienduizend goederentreinen hier
Die moeten ook rijden en als ze een keer in de Willemsspoortunnel in Rotterdam stil komen te staan is er daar een handige oplossing. Ik las net elders dat ze dan de reserveloc van de IC Direct de tunnel insturen om die cargo op te drukken, zodat de treinenloop niet al te lang gehinderd wordt.
Jep, dat gebeurt een paar keer per jaar Overigens is van sturen weinig sprake. Dat ding wordt door ProRail gevorderd en NS heeft maar te leveren. Factuurtje gaat uiteraard via Prorail naar de betreffende vervoerder toe.
[ afbeelding ] De kinderen leken een beetje ongemakkelijk te worden van mijn camera dus wilde niet te opvallend foto's maken.
En bijbehorend verslagje: Ja goed, goed! Ik ben vandaag naar de grote markt geweest en toen met 61 naar dat plein, toen met 60 de heuvel op, toen een stukje met de kinderspoorbaan, dat vond ik helemaal geweldig en precies zoals ik me het had voorgesteld, van die glunderende koppies.die trots en heel serieus mijn kaartje kwamen knippen. Ik was de enige passagier. toen op een halte uitgestapt op advies van 2 jongetjes, op dat stationnetje begrepen ze me niet goed of ik hun niet want volgens hen had ik beter een halte later uit kunnen stappen dus toen over het spoor verder gelopen naar de volgende halte me ondertussen ernstig afvragend of er beren en wolven voorkomen in Hongarije. Maar ik heb de barre tocht overleefd, was wel tof om daar helemaal in mijn uppie te zijn
En toen liep ik dus hier, en ik was net op tijd bij het volgende stationnetje anders was ik een trein tegengekomen.
Op dinsdag 14 februari 2017 22:34 schreef MTL het volgende: Jep, dat gebeurt een paar keer per jaar Overigens is van sturen weinig sprake. Dat ding wordt door ProRail gevorderd en NS heeft maar te leveren. Factuurtje gaat uiteraard via Prorail naar de betreffende vervoerder toe.
Mag dat trouwens wel, een reizigersmachinist die een goederentrein opduwt?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
VIRMmMmMmMmMmMm 8637 is trouwens aan de kant gezet vanwege een kapotte cabineverwarming. Het stel staat nu ten zuiden van de driehoek in Haarlem, en zal zo wel naar de werkplaats gaan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ProRail kan wel van alles willen maar volgens mij is dit gewoon Europese wetgeving. Ik denk ook niet dat ik zomaar een treintje bij de MBS of de Bentheimer Eisenbahn mag gaan rijden als de infrastructuurbeheerder dat best vindt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 14 februari 2017 23:57 schreef dennistd het volgende: ProRail kan wel van alles willen maar volgens mij is dit gewoon Europese wetgeving. Ik denk ook niet dat ik zomaar een treintje bij de MBS of de Bentheimer Eisenbahn mag gaan rijden als de infrastructuurbeheerder dat best vindt.
Er zal ook ongetwijfeld een contract aan vast zitten.
Staat een gozer op het perron te bellen met wat ik denk dat een collega moet zijn over een klant waar hij naartoe gaat en heeft ondertussen een dikke joint tussen de vingers
Mag dat trouwens wel, een reizigersmachinist die een goederentrein opduwt?
Ja en nee. Nee, de machinist heeft (waarschijnlijk) geen bevoegdheidsbewijs voor het rijden voor het bedrijf van de gestrande trein. Ja, op dat moment valt het onder ProRail calamiteiten, en wordt de eerste de beste loc met machinist gevorderd. Voor de Willemsspoortunnel is dat simpelweg de icd wegsleeploc, waar voor NS standaard een reservemachinist voor beschikbaar is. Soms gaat dat ook niet, dan moet er geïmproviseerd worden. Dat zagen we een paar jaar terug bij Hoorn, waar een stoomtramloc een ICM (geloof ik) weg sleepte.
Ja en nee. Nee, de machinist heeft (waarschijnlijk) geen bevoegdheidsbewijs voor het rijden voor het bedrijf van de gestrande trein. Ja, op dat moment valt het onder ProRail calamiteiten, en wordt de eerste de beste loc met machinist gevorderd. Voor de Willemsspoortunnel is dat simpelweg de icd wegsleeploc, waar voor NS standaard een reservemachinist voor beschikbaar is. Soms gaat dat ook niet, dan moet er geïmproviseerd worden. Dat zagen we een paar jaar terug bij Hoorn, waar een stoomtramloc een ICM (geloof ik) weg sleepte.
Zo is er ook een keer een Pimpel weggesleept door een DDZ.
Ja en nee. Nee, de machinist heeft (waarschijnlijk) geen bevoegdheidsbewijs voor het rijden voor het bedrijf van de gestrande trein. Ja, op dat moment valt het onder ProRail calamiteiten, en wordt de eerste de beste loc met machinist gevorderd. Voor de Willemsspoortunnel is dat simpelweg de icd wegsleeploc, waar voor NS standaard een reservemachinist voor beschikbaar is. Soms gaat dat ook niet, dan moet er geïmproviseerd worden. Dat zagen we een paar jaar terug bij Hoorn, waar een stoomtramloc een ICM (geloof ik) weg sleepte.
Klein beetje nieuws over de ICNG: de eerste 3D simulaties van het interieur en de indeling, etc. heeft men inmiddels aan een groep reizigers en reizigersorganisaties laten zien via Virtual Reality. Dit waren dezelfde mensen die eerder ook al de stoelen hebben kunnen testen. Zij hebben dus commentaar kunnen geven over de indeling en interieur van de trein. Ook zal er commentaar komen vanuit personeel, zowel uitvoerend (machinisten/conducteurs) als de collega's die het onderhoud gaan uitvoeren (NedTrain) en de schoonmakers. Dit zal in de komende maanden verwerkt gaan worden, in een 1-op-1 mock-up van de trein, waarmee een real life model wordt gebouwd waarin het eerder gegeven commentaar is verwerkt. Ook daarop kan nog commentaar worden gegeven (wellicht dat het in het echt toch net even wat anders aanvoelt dan in 3D). Met die laatste commentaarronde worden dan de allerlaatste puntjes op de I gezet, waarna rond de zomer het definitieve design aan de buitenwereld getoond zal worden.
[ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 15-02-2017 14:33:33 ]
Welkom bij de laatste zichtbaarheidseisen van ILenT. Het oorspronkelijke ontwerp was, net als DDZ en ICR met van die pijlen op de deuren. Maar dat mocht blijkbaar niet
Op woensdag 15 februari 2017 22:31 schreef MTL het volgende: Welkom bij de laatste zichtbaarheidseisen van ILenT. Het oorspronkelijke ontwerp was, net als DDZ en ICR met van die pijlen op de deuren. Maar dat mocht blijkbaar niet
Pas maar op, die kunnen ze er altijd nog op plakken
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje ongelukkig geparkeerd voor de radar kijkers
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Op woensdag 15 februari 2017 22:50 schreef Dr_Flash het volgende: zichtbaarheidseisen voor aan de zijkant? Die vierkante meter op de kop is al geschrapt een paar jaar terug. Dit slaat heleMAAL nergens op
De registratie van stilstaande goederenwagons met gevaarlijke stoffen op spooremplacementen is nog steeds onvoldoende. Daarom grijpt staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) in. Ze verplicht de vervoerders om deze wagons uit te rusten met gps-zenders.
Ik vraag me af of dat überhaupt mag gezien de Europese toelatingseisen.
Sowieso zou ik beginnen met het eisen dat alle vrachtwagens met gevaarlijke stoffen zich melden voor de grens en uitgerust zijn met een GPS-tracker waarop de veiligheidsregio direct mee kan kijken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje ongelukkig geparkeerd voor de radar kijkers
De aanleg van het Duitse deel van de Betuwelijn loopt grote vertraging op. Staatssecretaris Dijksma denkt dat de goederenverbinding niet in 2022 klaar is,maar "enkele jaren later".
Duitsland wil volgens Dijksma pas een "betrouwbare" streefdatum opgeven als alle bouwvergunningen rond zijn.Dat is waarschijnlijk pas in 2019.
Het Nederlandse deel van de Betuwelijn is sinds 2007 in gebruik.Afgesproken is om het traject door te trekken tot over de Duitse grens,maar verbreding van het spoor schiet daar niet op.Daardoor moeten goederentreinen naar Duitsland via bijvoorbeeld Noord-Brabant rijden.
Ja, dat. Ik vermoed van niet.. Het kan namelijk niet zo zijn dat een trein in Duitsland wel toegelaten is maar in Nederland ineens niet, alleen vanwege een Nederlands regeltje die niet het duidelijk gevolg is van iets wat alleen in Nederland voorkomt (Zoals bij ATB-EG). Op het moment dat er boetes worden uitgedeeld kunnen we dus rechtszaken verwachten.
Ja, dat. Ik vermoed van niet.. Het kan namelijk niet zo zijn dat een trein in Duitsland wel toegelaten is maar in Nederland ineens niet, alleen vanwege een Nederlands regeltje die niet het duidelijk gevolg is van iets wat alleen in Nederland voorkomt (Zoals bij ATB-EG). Op het moment dat er boetes worden uitgedeeld kunnen we dus rechtszaken verwachten.
Nouja, het zijn Europese richtlijnen aangevuld met Nederlandse regelgeving.
Ja, dat. Ik vermoed van niet.. Het kan namelijk niet zo zijn dat een trein in Duitsland wel toegelaten is maar in Nederland ineens niet, alleen vanwege een Nederlands regeltje die niet het duidelijk gevolg is van iets wat alleen in Nederland voorkomt (Zoals bij ATB-EG). Op het moment dat er boetes worden uitgedeeld kunnen we dus rechtszaken verwachten.
Dat lijkt mij ook waarschijnlijk. Aan de andere kant kost een GPS-zender de wereld niet en is een boete + bezwaar + beroep + hoger beroep (dat er zeker komt om jurisprudentie te krijgen op dit punt) evengoed lastig. Plus misschien de tijd dat wagons niet in Nederland kunnen / mogen rijden vanwege het ontbreken van een GPS module.
Maar wie weet is er een goederenvervoerder die het er op aan laat komen. Dan weten we over een paar jaar de (definitieve) uitslag. Place your bets now
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje ongelukkig geparkeerd voor de radar kijkers
Één geslaagde poging en twee beginnende pogingen. Maar verder dan de S kwamen ze niet
Ik zie sinds een aantal dagen dubbele ICE-treinstellen rijden tussen Amsterdam en Basel, is die route opeens zo populair dat ze de capaciteit hebben uitgebreid?
Op donderdag 16 februari 2017 10:00 schreef remlof het volgende: Ik zie sinds een aantal dagen dubbele ICE-treinstellen rijden tussen Amsterdam en Basel, is die route opeens zo populair dat ze de capaciteit hebben uitgebreid?
Het tweede stel kwam uit (ik meen) Hamburg en werd in Keulen aangekoppeld. Dat is sinds december vorig jaar gewijzigd en nu zou die trein al vanaf Amsterdam met twee stellen moeten rijden.
Op donderdag 16 februari 2017 10:14 schreef MTL het volgende: Als het koppelen lukt, dan rijden ze sinds december met z'n tweeën inderdaad Anders rijden ze achter elkaar aan
neuh, het gaat hier om stations waar hogesnelheidstreinen stoppen. Daarvoor is de norm minimaal 430 meter. Maar zulke lange perrons waren er op die stations altijd al.
Op woensdag 15 februari 2017 12:52 schreef MTL het volgende: Klein beetje nieuws over de ICNG: de eerste 3D simulaties van het interieur en de indeling, etc. heeft men inmiddels aan een groep reizigers en reizigersorganisaties laten zien via Virtual Reality. Dit waren dezelfde mensen die eerder ook al de stoelen hebben kunnen testen. Zij hebben dus commentaar kunnen geven over de indeling en interieur van de trein. Ook zal er commentaar komen vanuit personeel, zowel uitvoerend (machinisten/conducteurs) als de collega's die het onderhoud gaan uitvoeren (NedTrain) en de schoonmakers. Dit zal in de komende maanden verwerkt gaan worden, in een 1-op-1 mock-up van de trein, waarmee een real life model wordt gebouwd waarin het eerder gegeven commentaar is verwerkt. Ook daarop kan nog commentaar worden gegeven (wellicht dat het in het echt toch net even wat anders aanvoelt dan in 3D). Met die laatste commentaarronde worden dan de allerlaatste puntjes op de I gezet, waarna rond de zomer het definitieve design aan de buitenwereld getoond zal worden.
We mogen de stoelen alvast zien, de rest blijft nog geheim.
Was altijd al populair en regelmatig volgeboekt en overbezet. Nu hebben ze meer zitplaatsen en dus ook meer zitplaatsen voor een lagere prijs en hopen ze dus nog meer mensen die trein in te krijgen.
Was altijd al populair en regelmatig volgeboekt en overbezet. Nu hebben ze meer zitplaatsen en dus ook meer zitplaatsen voor een lagere prijs en hopen ze dus nog meer mensen die trein in te krijgen.
Er rijden nu per dag 7 ICE's van Amsterdam naar Duitsland, terwijl er de andere kant op 8 rijden. Dus moet er ergens op de dag een extra stel naar Duitsland gestuurd worden. Dat er op die ritten meer mensen mee kunnen is mooi meegenomen.
Dat lijkt mij ook waarschijnlijk. Aan de andere kant kost een GPS-zender de wereld niet en is een boete + bezwaar + beroep + hoger beroep (dat er zeker komt om jurisprudentie te krijgen op dit punt) evengoed lastig. Plus misschien de tijd dat wagons niet in Nederland kunnen / mogen rijden vanwege het ontbreken van een GPS module.
Maar wie weet is er een goederenvervoerder die het er op aan laat komen. Dan weten we over een paar jaar de (definitieve) uitslag. Place your bets now
Het lastige is dat die goederenboeren naast een vast deel ook heel veel wagens gebruiken die deze week in Nederland rijden en een week later in Polen of Italië rondrijden. De wagens voor gevaarlijke stoffen zijn over het algemeen van maar een handjevol partijen die ze aan alle goederenvervoerders van Europa verhuren naar gelang van de hoeveelheid die zo'n vervoerder nodig heeft. Het ene moment rijden er wagens van GATX en het volgende moment weer van VTG. Op het moment dat ze een GPS-module (of iets dergelijks) zouden moeten hebben ga je dus krijgen dat één verhuurder dat nog maar gaat doen en dat die hogere prijzen kan vragen. En dat kan, want een goederenwagen heeft geen energievoorziening dus die GPS-trackers moeten regelmatig gecheckt worden en een accu hebben. Een rechtzaak met als aanleiding "marktverstoring" als je dat goed kan motiveren win je bijna gegarandeerd en dat lijkt hier wel het geval te zijn.
Het lijkt mij veel makkelijker om ProRail hiervoor verantwoordelijk te maken. Die moeten dan zelf maar iets verzinnen wat zowel juridisch als praktisch goed uitvoerbaar is. Dat is best te doen.
Er rijden nu per dag 7 ICE's van Amsterdam naar Duitsland, terwijl er de andere kant op 8 rijden. Dus moet er ergens op de dag een extra stel naar Duitsland gestuurd worden. Dat er op die ritten meer mensen mee kunnen is mooi meegenomen.
Jij denk dat er 's avonds een extra losse ICE naar Amsterdam rijdt om 's ochtends met twee stellen te kunnen rijden?
Ik weet het wel zeker. NS benoemt in haar brief aan locov vorig jaar de noodzaak om een tweede stel te rijden voor de 105 en als versterking daarvan een extra trein vanuit Duitsland. (De vroege volgens mij ter vervanging van CNL)
Ik weet het wel zeker. NS benoemt in haar brief aan locov vorig jaar de noodzaak om een tweede stel te rijden voor de 105 en als versterking daarvan een extra trein vanuit Duitsland. (De vroege volgens mij ter vervanging van CNL)
NS benoemt daar in de eerste plaats het laten rijden van een extra trein vanuit Duitsland ter vervanging van de CNL.
Ik kan nergens uit opmaken dat dit een gevolg zou zijn van het willen versterken van ICE 105.
Het NS-personeel en reizigers in het filmpje praten in ieder geval vloeiend Oekraïens
Wat ik eruit kan afleiden is dat het gaat over het gebruik van groene/alternatieve/wind energie door de Nederlandse spoorwegen, vinden ze in Oekraïne blijkbaar nogal boeiend. Ze spreken overigens Russisch, geen Oekraïens
[ Bericht 1% gewijzigd door J.B. op 16-02-2017 15:39:09 ]
Op donderdag 16 februari 2017 16:03 schreef Cultuur058 het volgende: filmpje begint super met een student die de trein niet meer in mag... vooral mooi dat die trein dan nog een poosje blijft staan met gesloten deuren
Zoiets hadden ze in Zweden ook, toen was die man luidkeels aan het schelden
Op donderdag 16 februari 2017 16:03 schreef Cultuur058 het volgende: filmpje begint super met een student die de trein niet meer in mag... vooral mooi dat die trein dan nog een poosje blijft staan met gesloten deuren
Iemand enig idee wat ICE 122 op 4 maart gaat doen? De vertrektijd uit Frankfurt Hbf en Flughafen zijn normaal, de tijden in Arnhem, Utrecht en Amsterdam ook, maar hij stopt verder nergens onderweg
Enige dat ik me kan bedenken is al bij Troisdorf de goederenlijn op, en dan via Köln-Gremberg - Köln-Kalk - Opladen - Hilden - Düsseldorf-Eiler - Düsseldorf-Rath - Duisburg-Wedau - Oberhausen-West. Dat is de enige manier om alle stations te ontlopen maar wel via Arnhem te gaan
[ Bericht 23% gewijzigd door dennistd op 17-02-2017 02:57:07 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Eigenlijk zou ik gewoon even mijn vakantie met twee dagen moeten verlengen om eens te kijken hoe er gereden wordt
Staat ook op de werkzaamhedenpagina: ICE International 122 (vertrek uit Frankfurt 16.27 uur) rijdt via een andere route naar Nederland en stopt niet in Köln Hbf, Düsseldorf, Duisburg en Oberhausen
Op vrijdag 17 februari 2017 02:50 schreef dennistd het volgende: Iemand enig idee wat ICE 122 op 4 maart gaat doen? De vertrektijd uit Frankfurt Hbf en Flughafen zijn normaal, de tijden in Arnhem, Utrecht en Amsterdam ook, maar hij stopt verder nergens onderweg
Enige dat ik me kan bedenken is al bij Troisdorf de goederenlijn op, en dan via Köln-Gremberg - Köln-Kalk - Opladen - Hilden - Düsseldorf-Eiler - Düsseldorf-Rath - Duisburg-Wedau - Oberhausen-West. Dat is de enige manier om alle stations te ontlopen maar wel via Arnhem te gaan
Mag die trein via een goederenroute? In NL mogen ze toch niet op de Betuwelijn komen?
Inderdaad. Eén spoorstaaf ligt nu 9 cm hoger dan de ander. Wheeeeeee!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Extra onhandig is het natuurlijk dat al het materieel aan de Groningse kant staat omdat de storing 's nachts is ontstaan. Daardoor moeten nu de hele lijnen verbust worden, in plaats van alleen Groningen (Noord) - Sauwerd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 17 februari 2017 13:18 schreef dennistd het volgende: Extra onhandig is het natuurlijk dat al het materieel aan de Groningse kant staat omdat de storing 's nachts is ontstaan. Daardoor moeten nu de hele lijnen verbust worden, in plaats van alleen Groningen (Noord) - Sauwerd.
klopt, maar als je dit leest dan bakt het bedrijf er toch weinig van:
Ja, dat helpt niet heel erg nee. Dan heeft Syntus het toch beter voor elkaar: daar is een vaste dienstregeling voor treinvervangend vervoer (lijn 273). Bij elk station is een halte (met rood haltebord) met daarbij ook een haltevertrekstaat. Er zijn zelfs speciale omloopnummers voor de bussen zodat bij elke (gedeeltelijke) stremming de bus de goede bestemmingen toont en er zelfs in- en uitgecheckt kan worden in de bussen ipv op de perrons.
Ja, dat helpt niet heel erg nee. Dan heeft Syntus het toch beter voor elkaar: daar is een vaste dienstregeling voor treinvervangend vervoer (lijn 273). Bij elk station is een halte (met rood haltebord) met daarbij ook een haltevertrekstaat. Er zijn zelfs speciale omloopnummers voor de bussen zodat bij elke (gedeeltelijke) stremming de bus de goede bestemmingen toont en er zelfs in- en uitgecheckt kan worden in de bussen ipv op de perrons.
Op vrijdag 17 februari 2017 02:50 schreef dennistd het volgende: Iemand enig idee wat ICE 122 op 4 maart gaat doen? De vertrektijd uit Frankfurt Hbf en Flughafen zijn normaal, de tijden in Arnhem, Utrecht en Amsterdam ook, maar hij stopt verder nergens onderweg
Enige dat ik me kan bedenken is al bij Troisdorf de goederenlijn op, en dan via Köln-Gremberg - Köln-Kalk - Opladen - Hilden - Düsseldorf-Eiler - Düsseldorf-Rath - Duisburg-Wedau - Oberhausen-West. Dat is de enige manier om alle stations te ontlopen maar wel via Arnhem te gaan
Ja, dat helpt niet heel erg nee. Dan heeft Syntus het toch beter voor elkaar: daar is een vaste dienstregeling voor treinvervangend vervoer (lijn 273). Bij elk station is een halte (met rood haltebord) met daarbij ook een haltevertrekstaat. Er zijn zelfs speciale omloopnummers voor de bussen zodat bij elke (gedeeltelijke) stremming de bus de goede bestemmingen toont en er zelfs in- en uitgecheckt kan worden in de bussen ipv op de perrons.
Op vrijdag 17 februari 2017 13:18 schreef dennistd het volgende: Extra onhandig is het natuurlijk dat al het materieel aan de Groningse kant staat omdat de storing 's nachts is ontstaan. Daardoor moeten nu de hele lijnen verbust worden, in plaats van alleen Groningen (Noord) - Sauwerd.
Staat er geen materieel aan de andere kant van die lijn? Je zou zeggen dat juist 's ochtends vroeg meer vraag is naar treinen richting Stad.
makkelijkste om naar dortmund te komen is > enschede dan de stoptrein richting dortmund? ik houd het weer nog even in de gaten, ik wou dinsdag vertrekken om dortmund te verkennen per voet en ik wil de volgende dag dan weer terug.
vanuit waddinxveen als ik de eerste trein heb ben ik om 08:44 in enschede maar dan gaat de DB al om 09:01 in enschede naar dortmund is dit voldoende tijd? aangezien ik nog nooit op enschede station ben geweest. anders kan ik altijd de 10:02 nemen.
ik wou op de site van DB boeken daar zag ik station online ticket of gsm ticket, kan iemand mij vertellen wat een GSM ticket is? kaartje per post gaat hem niet meer worden
treinkaartjes kan je nog steeds kopen? OV chipkaart is het net niet.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
In Enschede heb je aan 20 minuten ruim voldoende om naar het perron te gaan vanaf waar de trein naar Dortmund vertrekt.
Als je vanuit Waddinxveen komt is het misschien makkelijker om naar Utrecht te reizen, vanaf daar de ICE naar Duisburg te pakken, en dan de stoptrein/RE/ICE naar Dortmund te nemen?
Op vrijdag 17 februari 2017 15:47 schreef James1988 het volgende: In Enschede heb je aan 20 minuten ruim voldoende om naar het perron te gaan vanaf waar de trein naar Dortmund vertrekt.
Als je vanuit Waddinxveen komt is het misschien makkelijker om naar Utrecht te reizen, vanaf daar de ICE naar Duisburg te pakken, en dan de stoptrein/RE/ICE naar Dortmund te nemen?
dat is toch weer een overstap en dat wou ik vermijden.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
treinkaartjes naar Dortmund kun je in Enschede op het perron kopen of anders in de trein naar Dortmund (!) Moet je wel bij instappen meteen naar de automaat lopen, anders denken ze dat je een zwartrijder bent. Is trouwens ook echt zo in dat geval
Neem wel voor de zekerheid cash euro's mee. Duitse automaten slikken prima papiergeld, maar vaak geen NLse pinpas.
Op vrijdag 17 februari 2017 15:56 schreef Dr_Flash het volgende: treinkaartjes naar Dortmund kun je in Enschede op het perron kopen of anders in de trein naar Dortmund (!) Moet je wel bij instappen meteen naar de automaat lopen, anders denken ze dat je een zwartrijder bent. Is trouwens ook echt zo in dat geval
Neem wel voor de zekerheid cash euro's mee. Duitse automaten slikken prima papiergeld, maar vaak geen NLse pinpas.
online bij DB niet handiger? anders loop je weer te kutten met automaten
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."