abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168825872
Ik ben toch wel hét voorbeeld dat het overgroeien van een fobie mogelijk is met mijn kikkertherapie. Ik geloof dat heilig in. Alleen weet ik niet of het voor hoogtevrees geldt.
Spoilers!
pi_168825880
Ja, wel wat bevreemdend als je zelf zonder enige aarzeling over de reling hangt :D

Aan duikplanken vind ik de hoogte ook niet zo eng. Ik sta dan zonder enige hartkloppingen boven en kan wel genieten van het uitzicht :P maar het springen zelf is een ander verhaal. Daar moet ik me enorm toe zetten.
freedom is just another word for nothing left to lose
  zaterdag 11 februari 2017 @ 15:11:03 #128
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_168825884
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:08 schreef Lot_1 het volgende:

@Fietsie: in mijn vorige huis hadden we een raam vanaf kniehoogte op 11 hoog. Er hebben inderdaad verbazend veel mensen moeite mee, ook met het rondlopen op de gallerij bijvoorbeeld.
Ik heb familie die wonen in Rotterdam in de Weena toren.
Ik blijf daar dus echt 3 meter bij de ramen (van vloer tot plafond) weg. Wie zegt dat dat glas echt vast zit...

En gallerij van een hoge flat? Daar doe ik ook niet aan mee :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_168825912
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben toch wel hét voorbeeld dat het overgroeien van een fobie mogelijk is met mijn kikkertherapie. Ik geloof dat heilig in. Alleen weet ik niet of het voor hoogtevrees geldt.
Ja ^O^ mooi verhaal is dat :Y

Waarom denk je dat het bij hoogtevrees anders zou kunnen zijn?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_168825927
Ook naar: mensen die in de Efteling in de Pagode gaan en beweeglijke jonge kinderen op de arm nemen en dan over de railing gaan kijken. IJselijke angst-by-proxy :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_168825935
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:12 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Ja ^O^ mooi verhaal is dat :Y

Waarom denk je dat het bij hoogtevrees anders zou kunnen zijn?
Omdat dat een vrij realistische angst is, in tegenstelling tot angst voor kikkes, spinnen, vogels, braken of naalden.
Spoilers!
pi_168825958
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:08 schreef Lot_1 het volgende:
Niet voor niets dat de meestgebruikte therapie voor fobieën is om de angst te leren verdragen en te merken dat het dan vervolgens wel meevalt :) Als je altijd weg loopt voor de dingen waar je bang voor bent, is dat een uitstekend recept om allerlei fobieën op te doen.
dit!
Sinds ik met zweet en bibbers de Dom van Keulen heb beklommen via allemaal heel enge smalle trappen van opengewerkt metaal in hoogste deel ben ik minder bang van dat soort metalen trappen bij stations en sommige winkels
pi_168825965
Inderdaad een mooi verhaal, die kikkerangst van L_S _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_168825975
Naalden doen zeer, yo. :{w
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 11 februari 2017 @ 15:18:53 #135
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_168826077
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:12 schreef minilot het volgende:
Ook naar: mensen die in de Efteling in de Pagode gaan en beweeglijke jonge kinderen op de arm nemen en dan over de railing gaan kijken. IJselijke angst-by-proxy :')
Of mensen die op de boot naar Terschelling kleine kinderen alleen van de trappen naar de gangboorden af laten lopen (met slechts 2 buisjes ijzer, 50cm van elkaar) om de val op te vangen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_168826102
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Omdat dat een vrij realistische angst is, in tegenstelling tot angst voor kikkes, spinnen, vogels, braken of naalden.
Nouja, naalden kunnen ook daadwerkelijk eng zijn - ze doen pijn, kunnen vies zijn, enz.
En het gaat bij hoogtefobie ook niet om een realistische angst. Op het moment dat je alleen een gammele, wankele hoge brug eng vindt, terwijl je geen moeite het met een stabiele, goed geconstrueerde maar wel heel hoge en open brug, dan kun je niet van een fobie spreken. Bij een fobie hoort wel dat gedachten wat onrealistisch zijn. Om fietsie als voorbeeld te nemen (sorry fiets); wat is allereerst het risico dat het glas niet goed vast zit, en ten tweede, stel dát het glas loszit; wat is dan het probleem als je er stabiel een cm of 50 vandaan staat? Zijn angst zou waarschijnlijk niet verdwijnen als er ook nog een balkonnetje van een halve meter voor zit. Terwijl dat het risico op vallen reduceert tot 0, zelfs als je door het glas heen valt wanneer je daar tegenaan leunt.
Ik ben het wel met je eens dat er wat meer risico zit in hoogten dan in kikkers of spinnen :Y Het is ook een vrij functionele angst.
freedom is just another word for nothing left to lose
  zaterdag 11 februari 2017 @ 15:29:50 #137
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_168826301
Mijn hoofd maakt er ook van dat ik het "voorelkaar zou kunnen krijgen om zelf over het randje..." enz.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_168826317
Mijn angst voor naaktslakken is ook heel erg realistisch.
pi_168826326
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:29 schreef fietsie het volgende:
Mijn hoofd maakt er ook van dat ik het "voorelkaar zou kunnen krijgen om zelf over het randje..." enz.
Ja, precies :Y het is meer angst voor controleverlies dan angst voor de daadwerkelijke hoogte.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_168826337
quote:
8s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:30 schreef Myraela het volgende:
Mijn angst voor naaktslakken is ook heel erg realistisch.
Vooral op blote voeten :r
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_168826340
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:32 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]

This is a real quiz from Blue Ridge Christian Academy, a private school in South Carolina.
Betsy DeVos, the new U.S. Secretary of Education, wants schools like these to be funded by taxpayers.


-O- mijn lieve hemel :X
:{
  zaterdag 11 februari 2017 @ 15:31:55 #142
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_168826345
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:31 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Ja, precies :Y het is meer angst voor controleverlies dan angst voor de daadwerkelijke hoogte.
Ik heb er dan ook op een bouwplaats geen enkele moeite mee op een stelling of een dak aan het werk te zijn
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_168826351
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:11 schreef minilot het volgende:
Zodra ik in de buurt van de landsgrens kom slinger ik meteen mijn EU-bundel aan. Ik wil altijd en overal kunnen internetten. :9
Ik heb dat ook altijd, maar sinds ik overgestapt ben naar Youfone werkte het internet de 2x dat ik in het buitenland kwam niet. Oplossing was dan iets met instellingen in telefoon aanpassen en 3G gebruiken ipv 4G, maar ik heb t nog niet kunnen testen. Beetje angstig voor als ik weer eens op vakantie ga, ik zit niet te wachten op een telefoon die niet doet wat ik wil (en waar ik voor betaal).
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 11 februari 2017 @ 15:32:23 #144
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_168826352
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:31 schreef Bluezz het volgende:

[..]

:{
Wij kunnen ook wel met ons werk stoppen. Want dat ziek worden was allemaal voorbestemd..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_168826370
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:32 schreef fietsie het volgende:

Wij kunnen ook wel met ons werk stoppen. Want dat ziek worden was allemaal voorbestemd..
Had ik al eens gezegd dat ik een tante heb die van mening is dat onzelieveheer bij je geboorte al een datum heeft wanneer hij je tot zich zal roepen en daar doe je helemaal niets aan. Dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_168826379
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:14 schreef minilot het volgende:
Naalden doen zeer, yo. :{w
Als je goed prikt niet hoor :s)
Vloeistof kan wel zeer doen *)
  zaterdag 11 februari 2017 @ 15:34:16 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_168826384
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Had ik al eens gezegd dat ik een tante heb die van mening is dat onzelieveheer bij je geboorte al een datum heeft wanneer hij je tot zich zal roepen en daar doe je helemaal niets aan. Dus.
Maar ze eet en drinkt wel?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_168826396
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:32 schreef fietsie het volgende:

Wij kunnen ook wel met ons werk stoppen. Want dat ziek worden was allemaal voorbestemd..
En nu?

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:33 schreef Isabeau het volgende:

Had ik al eens gezegd dat ik een tante heb die van mening is dat onzelieveheer bij je geboorte al een datum heeft wanneer hij je tot zich zal roepen en daar doe je helemaal niets aan. Dus.
Nee :D :{
pi_168826422
quote:
8s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:35 schreef Bluezz het volgende:

Nee :D :{
Eigenlijk vooral als reactie op haar rookgedrag, want het maakt niet uit of ze wel of niet rookt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 11 februari 2017 @ 15:38:49 #150
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_168826456
quote:
8s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:35 schreef Bluezz het volgende:

[..]

En nu?

Hebben we alle tijd de werkprocessen eens in alle rust wel goed in te richten en te documenteren ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')