abonnement Unibet Coolblue
pi_168820681
(Ik weet niet of dit artikel achter en paywall zit en of integraal quoten mag?)
quote:
Fred Teeven voorgedragen als lid van Raad van State

Oud-staatssecretaris Fred Teeven (58) wordt per 1 april staatsraad bij de afdeling die de regering adviseert over wetgeving en bestuur.

(...) Teeven wordt staatsraad bij de afdeling advisering die de regering aanbevelingen doet op het gebied van wetgeving en bestuur. (...)

Vorig jaar september maakte de Raad van State bekend vacatures te hebben voor staatsraden. Er was onder meer „behoefte aan het versterken van de deskundigheid” op het gebied van het strafrecht en strafprocesrecht. „Kennis van de constitutionele en bestuurlijke verhoudingen alsmede van het wetgevingsproces is onontbeerlijk”, aldus de Raad van State. Nieuwe krachten moeten ook „in staat zijn te werken in een juridische omgeving”.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ate-6642932-a1545588
Moet ik er meer over zeggen dan dat de bron helaas niet De Speld is?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 11:23:56 #2
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_168821771
Kunnen ze nu niemand beters vinden
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 11 februari 2017 @ 12:12:48 #4
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_168822381
Zet die man toch alsjeblieft met vijf miljoen op zak op een vliegtuig en maak het bonnetje zoek.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 12:19:48 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_168822454
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:27 schreef vipergts het volgende:
Kunnen ze nu niemand beters vinden
Wanneer je praat over kennis waarschijnlijk niet. Integriteit en handelen zijn een andere zaak.
And so is the past
pi_168822603
Dit is het probleem waar we mee zitten. de politieke elite schuift baantjes door en houden elkaar de hand boven het hoofd.

Tijd dat de bevolking deze partijen keihard afstraft, maar ze stemmen liever strategisch op VVD zodat we er nog langer mee zitten.
pi_168822744
plakken op het pluche :7

fuck de bevolking })
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168822818
Op zich is het natuurlijk prima dat de Raad van State wordt bevolkt met oud-bewindslieden. Maar dan wel graag die bewindslieden die zich bekwaam hebben getoond, met name op juridisch vlak, en van onbesproken gedrag zijn en die breed gerespecteerd worden buiten de eigen partij.

Teeven heeft meegewerkt aan witwassen en belastingfraude, heeft de kamer misleid en de doofpot beheerd. Onder zijn leiding is er ook bewijsmateriaal tegen een partijgenoot op mysterieuze wijze verdwenen. Hij heeft zich een onbekwaam bestuurder getoond en voornamelijk slechte wetgeving afgeleverd, en stelselmatig geweigerd de rechtsstaat te respecteren. Hij heeft dan weliswaar gewerkt in een juridische omgeving, daar is vooral gebleken dat hij moeite heeft met het juridische.

Het is een gotspe als hij benoemd wordt, wie waren de andere kandidaten? Willem Holleeder en Gonny van Oudenallen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_168822822
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Op zich is het natuurlijk prima dat de Raad van State wordt bevolkt met oud-bewindslieden. Maar dan wel graag die bewindslieden die zich bekwaam hebben getoond, met name op juridisch vlak, en van onbesproken gedrag zijn en die breed gerespecteerd worden buiten de eigen partij.

Teeven heeft meegewerkt aan witwassen en belastingfraude, heeft de kamer misleid en de doofpot beheerd. Onder zijn leiding is er ook bewijsmateriaal tegen een partijgenoot op mysterieuze wijze verdwenen. Hij heeft zich een onbekwaam bestuurder getoond en voornamelijk slechte wetgeving afgeleverd, en stelselmatig geweigerd de rechtsstaat te respecteren. Hij heeft dan weliswaar gewerkt in een juridische omgeving, daar is vooral gebleken dat hij moeite heeft met het juridische.

Het is een gotspe als hij benoemd wordt, wie waren de andere kandidaten? Willem Holleeder en Gonny van Oudenallen?
Misschien hebben ze dat soort wel nodig daar?
pi_168823681


Is het echt geen 1 april grap? :N
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_168823701
De baantjescarrousel wordt even proefgedraaid met wat zwaargewichten.
Na de verkiezingen gaat ie weer op volle toeren draaien!

Leugenachtige hondenlul dat ie is. En toen was er ineens toch het bonnetje. Prototype vvd'er.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 13:40:23 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168823733
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:12 schreef Barrah het volgende:
Zet die man toch alsjeblieft met vijf miljoen op zak op een vliegtuig en maak het bonnetje zoek.
Of het vliegtuig.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_168825056
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:12 schreef Barrah het volgende:
Zet die man toch alsjeblieft met vijf miljoen op zak op een vliegtuig en maak het bonnetje zoek.
Nog 5 miljoen erop toe?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 14:43:57 #14
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_168825314
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nog 5 miljoen erop toe?
Alles om hem voorgoed weg te krijgen.
pi_168825421
Nou dan ben ik toch benieuwd waar ze Van der Steur binnenkort dumpen... :').
I´m back.
pi_168825440
Schande. Teeven hoort in een cel thuis. Samen met al die drugsdealers die hij heeft vrijgelaten.

Buiten crimineel is die gast ook nog eens incompetent. Als vier van je collega's kapot gaan door iets wat jij gedaan hebt, dan doe je echt alles fout.

Stel je voor dat Teeven wel wist hoe je weg komt met corruptie en criminaliteit. Laten we blij zijn dat hij zo incompetent is.

Maar wat voor advies gaat hij nu geven? Hoe je eerlijke en hardwerkende ambtenaren de schuld kan geven van je eigen politieke doofpot?


Zou inderdaad een goede investering zijn om Mexico of Colombia 5 miljoen euro te betalen om Teeven op te nemen. En dan wel het Nederlandse paspoort van Teeven intrekken. Gaat ons op langer termijn veel meer geld opleveren.

[ Bericht 36% gewijzigd door Pandarus op 11-02-2017 14:55:06 ]
pi_168825586
Rutte is natuurlijk zo chantabel als de pest. De smerige zaakjes waar hij zijn neus in gestoken heeft daar lusten de honden geen brood van. Teeven heeft gewoon tegen Rutte gezegd "Markie, jij zoekt een leuk baantje voor me anders ga ik even met de pers praten". Et voila......
pi_168825773
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:48 schreef Ryan3 het volgende:
Nou dan ben ik toch benieuwd waar ze Van der Steur binnenkort dumpen... :').
Van der steur zal wel als adviseur bij een bureau ter bestrijding van de softdrugs criminaliteit gaan werken en binnen de kortste keren een rapport produceren dat men NL 90% van de wiet kweekt voor de hele wereld. :D

Zou ivo "eeuhhh" opstelten ook nog ergens geplaatst gaan worden?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 15:09:12 #19
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_168825849
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:57 schreef Braindead2000 het volgende:
Rutte is natuurlijk zo chantabel als de pest. De smerige zaakjes waar hij zijn neus in gestoken heeft daar lusten de honden geen brood van. Teeven heeft gewoon tegen Rutte gezegd "Markie, jij zoekt een leuk baantje voor me anders ga ik even met de pers praten". Et voila......
Ik ben het niet vaak met je eens BD, maar in dit geval moet ik je toch gelijk geven. :{

Verder hoop ik niet dat iemand hier nog oprecht verbaast om is? 'tis Fredje Fucking Teeven mensen, onze eigen Polder-Rumsfeld. :P
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_168825983
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Van der steur zal wel als adviseur bij een bureau ter bestrijding van de softdrugs criminaliteit gaan werken en binnen de kortste keren een rapport produceren dat men NL 90% van de wiet kweekt voor de hele wereld. :D

Zou ivo "eeuhhh" opstelten ook nog ergens geplaatst gaan worden?
Op zich nog moeilijk om Van der Steur ergens te dumpen, denk ik. Ik zou zo niet weten waar die man bekwaam in is. Zal wrs dan wel burgemeester worden oid van een middelgrote plaats?
Opstelten is iets van 73, dus die gaan ze niet meer plaatsen, bovendien vraag ik me af of hij nog compos mentis is.

Ander "dingetje" is natuurlijk Ton Elias. Die werd op een onverkiesbare plaats of zelfs niet op de verkiezingslijst gezet, werd heel boos, heeft geprobeerd daartegen in beroep te gaan, even dacht iedereen die begint ook een eigen partij, maar daar hoor je niets meer over.

Dus ja, ik denk dat ze hem toch ook een leuke positie beloofd hebben om uit te buiken.
I´m back.
pi_168826145
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Van der steur zal wel als adviseur bij een bureau ter bestrijding van de softdrugs criminaliteit gaan werken en binnen de kortste keren een rapport produceren dat men NL 90% van de wiet kweekt voor de hele wereld. :D
En over hoeveel mensen er zijn overleden als gevolg van wietroken.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 16:00:24 #22
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168826887
De familie moskowicz was ook al van de VVD.

Verstrengeling van onderwereld en bovenwereld hoort bij het plan.

VVD is zonder overdrijven een pure maffiavriend. Corrupt tot het bot.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 11 februari 2017 @ 16:01:13 #23
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168826903
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Van der steur zal wel als adviseur bij een bureau ter bestrijding van de softdrugs criminaliteit gaan werken en binnen de kortste keren een rapport produceren dat men NL 90% van de wiet kweekt voor de hele wereld. :D

Zou ivo "eeuhhh" opstelten ook nog ergens geplaatst gaan worden?
Ze behartigen de belangen van de georganiseerde criminaliteit uitstekend.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168827534
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze behartigen de belangen van de georganiseerde criminaliteit uitstekend.
A|s het zo is zouden die georganiseerden niet af en toen wat spaanders laten vallen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2017 16:38:20 ]
pi_168827545
Gratis gaat toch immers alleen de zon nog op.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 16:40:47 #26
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168827573
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

A|s het zo is zouden die georganiseerden niet af en toen wat spaanders laten vallen?
20 miljard gaat er in om.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168827612
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

20 miljard gaat er in om.
Dan was ik al tevreden met 0.05%
pi_168827619
Drugs illegaal maken/laten is equivalent aan een miljardensubsidie voor de georganiseerde misdaad.

Rechte politici en zware drugscriminelen spannen hierin samen tegen de normale burger. Die politici en die criminelen hebben hierin dezelfde belangen.
pi_168827642
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:43 schreef Pandarus het volgende:
Drugs illegaal maken/laten is equivalent aan een miljardensubsidie voor de georganiseerde misdaad.
Ik weet geeneens wat een misdaad is, als ik als zijnde apotheker een bepaald merk afneem en krijg daar een zwembad bij cadeau ben ik het dan?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 16:46:02 #30
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168827645
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:43 schreef Pandarus het volgende:
Drugs illegaal maken/laten is equivalent aan een miljardensubsidie voor de georganiseerde misdaad.
Een aantal typische vvd sectoren zijn sterk met de onderwereld verweven. Advocaten, bankiers, vastgoed. Soms laten een Endstra daar een glimp van los.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168827656
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een aantal typische vvd sectoren zijn sterk met de onderwereld verweven. Advocaten, bankiers, vastgoed.
Denk jij echt dat het alleen bij die partij is?

Of zouden deze alleen te dom zijn om het waterdicht te hebben?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2017 16:47:30 ]
  zaterdag 11 februari 2017 @ 16:48:06 #32
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_168827670
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Van der steur zal wel als adviseur bij een bureau ter bestrijding van de softdrugs criminaliteit gaan werken en binnen de kortste keren een rapport produceren dat men NL 90% van de wiet kweekt voor de hele wereld. :D

Zou ivo "eeuhhh" opstelten ook nog ergens geplaatst gaan worden?
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Op zich nog moeilijk om Van der Steur ergens te dumpen, denk ik. Ik zou zo niet weten waar die man bekwaam in is. Zal wrs dan wel burgemeester worden oid van een middelgrote plaats?
Opstelten is iets van 73, dus die gaan ze niet meer plaatsen, bovendien vraag ik me af of hij nog compos mentis is.

Ander "dingetje" is natuurlijk Ton Elias. Die werd op een onverkiesbare plaats of zelfs niet op de verkiezingslijst gezet, werd heel boos, heeft geprobeerd daartegen in beroep te gaan, even dacht iedereen die begint ook een eigen partij, maar daar hoor je niets meer over.

Dus ja, ik denk dat ze hem toch ook een leuke positie beloofd hebben om uit te buiken.
Opstelten is 73, die is met pensioen.

Van der Steur was advocaat, Elias had een bedrijf in communicatieadvies. Ik kan me voorstellen dat ze dat weer oppakken.
pi_168827676
Als ik mijn beste vriend laat zien dat ik mij een paperclip wegneem op het werk, is dat al 1 persoon teveel!
pi_168827700
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:48 schreef freako het volgende:

[..]

[..]

Elias had een bedrijf in communicatieadvies. Ik kan me voorstellen dat ze dat weer oppakken.
Zijlstra heeft toch een boeren bedrijf? (Ik dacht zelfs varkens of zoiets, ik kan er totaal naast zitten dat ik het verwissel met een ander.)
Als dat zo rendabel is wat verdoet die dan zijn tijd in de politiek?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2017 16:51:36 ]
pi_168827723
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zijlstra heeft toch een boeren bedrijf?
Als dat zo rendabel is wat verdoet die dan zijn tijd in de politiek?
Zijlstra is boven komen drijven als directeur van een lease maatschappij, dacht ik.
I´m back.
pi_168827752
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:48 schreef freako het volgende:

[..]

[..]

Opstelten is 73, die is met pensioen.

Van der Steur was advocaat, Elias had een bedrijf in communicatieadvies. Ik kan me voorstellen dat ze dat weer oppakken.
Ik denk dat die twee gasten toch ook aan een lucratief baantje als bestuurder in het publieke domein worden geholpen hoor... Maar goed we zullen zien, iig weet je dan dat ik het al voorspeld heb. ;).
I´m back.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 16:54:42 #37
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168827774
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Denk jij echt dat het alleen bij die partij is?

Of zouden deze alleen te dom zijn om het waterdicht te hebben?
Bij die partij komt het meeste voor.

Ondanks dat ze het ministerie beheersen heeft de VVD de meeste celstraffen aan de broek.

CDA is lang niet zo sterk vertegenwoordigd in gevoelige sectoren zoals de advocatuur en vastgoed.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168827896
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bij die partij komt het meeste voor.

Ondanks dat ze het ministerie beheersen heeft de VVD de meeste celstraffen aan de broek.

CDA is lang niet zo sterk vertegenwoordigd in gevoelige sectoren zoals de advocatuur en vastgoed.
Ik steek mijn hand nog niet voor mezelf in het vuur, of ik het zou kunnen laten waag ik te betwijfelen.
Trots dat ik aangeef dat ik het niet zou doen, zou ik de verleiding kunnen weerstaan?
pi_168828447
Goede beloning voor Teeven, door zijn deal zijn al heel wat VVD-ers afgetreden. Hopen dat hij doorgaat met het goede werk.
pi_168828472
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:12 schreef Barrah het volgende:
Zet die man toch alsjeblieft met vijf miljoen op zak op een vliegtuig en maak het bonnetje zoek.
Zo'n dodenvlucht zoals ze in Argentiniė vroeger deden dan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_168828598
Dit is toch een grap, hé? :')

Dit is dus #normaaldoen bij de VVD.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_168828637
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:43 schreef Ferdo het volgende:

Dit is dus #normaaldoen bij de VVD.
Dat die mij maar eerst toelichten wat ze onder normaal verstaan.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 18:36:22 #43
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_168829543
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zijlstra heeft toch een boeren bedrijf? (Ik dacht zelfs varkens of zoiets, ik kan er totaal naast zitten dat ik het verwissel met een ander.)
Als dat zo rendabel is wat verdoet die dan zijn tijd in de politiek?
Ben je niet in de war met Henk Bleker voormalig CDA-minister van landbouw? Andere partij maar die is ook een kei in baantjes hoppen.
pi_168829556
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:27 schreef vipergts het volgende:
Kunnen ze nu niemand beters vinden
Ik ben bang dat je het huidige niveau overschat.
pi_168829600
Of jij onderschat het?
pi_168829648
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:39 schreef john2406 het volgende:
Of jij onderschat het?
Nee.
pi_168829662
isgoedhoor twitterde op zaterdag 11-02-2017 om 10:08:38 VVD draagt Jos van Rey voor als lid van Raad van State. Geloof je niet? Okay. VVD draagt Fred Teeven voor als lid van Raad van State. En? reageer retweet
pi_168829667
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee.
Ik denk het toch wel, ben jij er niet goed genoeg voor dan?

Of zelfs ik?
Als zo een rekenwonder minister van onderwijs kan zijn kan ik als taalwonder dat ook!
pi_168829717
Afgrijselijk. Toch wel één van de laatste personen die je op zo'n post wil hebben. De VVD maakt er een troep van op Justitie maar weet één van de grootste brokkenpiloten en verachters van het recht te promoveren naar een plek in het juridische hart van Nederland..
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloėrmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_168829883
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:42 schreef john2406 het volgende:

Ik denk het toch wel, ben jij er niet goed genoeg voor dan?

Of zelfs ik?
Als zo een rekenwonder minister van onderwijs kan zijn kan ik als taalwonder dat ook!
Ik heb geen enkele interesse. Het trekt mij niet en het verdient te weinig.

Maar het lijkt er mij op dat jij mij niet begrijpt, of ik jou niet.

Hoe dan ook: het is een verzameling figuren die weggepromoveerd zijn of een leuk baantje kado gekregen hebben. Het is totaal niet op basis van kennis en kunde.
pi_168829917
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:43 schreef Aurelianus het volgende:
Afgrijselijk. Toch wel één van de laatste personen die je op zo'n post wil hebben. De VVD maakt er een troep van op Justitie maar weet één van de grootste brokkenpiloten en verachters van het recht te promoveren naar een plek in het juridische hart van Nederland..
Een hart dat al lang dood en doodziek is.
pi_168829977
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]



Hoe dan ook: het is een verzameling figuren die weggepromoveerd zijn of een leuk baantje kado gekregen hebben. Het is totaal niet op basis van kennis en kunde.
Is maar net waar hun kennis en kunde liggen doet?
Als het dat is wat ik denk en deze kan daar geen dealtjes sluiten zeg ik doen, als men dat daar wel kan hoort die er naar mijn idee niet thuis.
pi_168829992
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een hart dat al lang dood en doodziek is.
Hoe lang is dat al in handen van de VVD?
pi_168830342
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe lang is dat al in handen van de VVD?
Het is helemaal niet in handen van de VVD. Als het in houden zou zijn van een partij, dan CDA.
pi_168830669
Een van de betere VVD-ers. Goede zaak.
pi_168830682
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is helemaal niet in handen van de VVD. Als het in houden zou zijn van een partij, dan CDA.
Justitie? Dat is wel een behoorlijk VVD bolwerk.
pi_168830989
Trouwens in houden van, wat houdt dat in?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2017 19:33:54 ]
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:44:20 #58
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168831377
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:21 schreef JimmyDean het volgende:
Een van de betere VVD-ers. Goede zaak.
Wat is er goed aan hem?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168831391
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:21 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Justitie? Dat is wel een behoorlijk VVD bolwerk.
Lees het onderwerp nog eens: de Raad van State!
pi_168831444
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is er goed aan hem?
Hij staat voor stevig beleid t.o.v. criminelen.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:49:41 #61
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_168831559
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:45 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Hij staat voor stevig beleid t.o.v. criminelen.
Goede bedoelingen zijn geen garantie voor een goede en moreel verantwoorde uitvoering.

Beetje hetzelfde als met de PVV en de LPF (niet toevallig dat Teeven daar uit voortkomt): de theorie klinkt nobel maar de praktijk werkt niet, kan niet óf is doorspekt van bijwerkingen.
pi_168831599
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:45 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Hij staat voor stevig beleid t.o.v. criminelen.
Zoals criminelen een paar miljoen meegeven voor bewezen diensten inderdaad. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:53:26 #63
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_168831668
Het ergste van al die vriendjespolitiek bij o.a. de VVD vind ik wel dat er totaal geen voorbeeldfunctie vanuit gaat. Het signaal naar andere bestuurders, volksvertegenwoordigers en ambtenaren is dat zulke misstanden geoorloofd zijn, je komt vanzelf weer aan de bak.

Als de consequenties van uitglijders niet tijdelijk maar blijvend zouden zijn, zouden dit soort mensen zich wel drie keer extra bedenken voor ze hun boekje te buiten gaan.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:55:29 #64
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168831742
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zoals criminelen een paar miljoen meegeven voor bewezen diensten inderdaad. ^O^
Of door middel van dubieus oproepen van kroongetuigen de strafmaat naar beneden brengen...

Die man is helemaal geen crimefighter. Het drugsverbod is een geschenk voor de georganiseerde misdaad.

Wat ik ook walgelijk vind is hoe men het hoogste woord heeft over Trump maar het niet heeft over dit of het muilkorven van universiteiten.

https://mobile.twitter.com/dewaremerijn
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 20:39:05 #65
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168833509
Schandalig dit. En we pikken het gewoon.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_168834827
Alles en overal to-ta-le schijt aan. VVD.
pi_168835357
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijlstra is boven komen drijven als directeur van een lease maatschappij, dacht ik.
Ik zou nog geen tweedehands auto van hem kopen, al kreeg ik er geld op toe.
pi_168835363
Hebben ze nog een paar bonnetjes bij de Raad van State die verduisterd moeten worden? >:)
pi_168836030
Jemig,had Balkenende geen zin ofzo?
pi_168836526
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je het huidige niveau overschat.
Kennelijk, maar eens wat brieven gaan sturen dan als zoiets als Teeven zo'n baantje krijgt kan ik wel op financiėn.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_168841470
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 21:11 schreef Stratotanker het volgende:
Alles en overal to-ta-le schijt aan. VVD.
pi_168841528
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 21:11 schreef Stratotanker het volgende:
Alles en overal to-ta-le schijt aan. VVD.
Geloof ik niet als het hun aangaat hebben ze er volgens mij geen schijt aan.
  zondag 12 februari 2017 @ 12:19:10 #73
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168848383
Wat wel typisch is, is dat zowel Pechtold als Wilders hun mond hierover houden.

Juist hierdoor gaat Nederland volledig naar de kloten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168849116
Ik zeg het niet graag, maar Roemer slaat de spijker op de kop:

emileroemer twitterde op zaterdag 11-02-2017 om 14:51:33 Louche deal gesloten? Bonnetje kwijt? Dan schuift de VVD je naar voren als hoeder van onze rechtsstaat. Schaamteloos. #Teeven reageer retweet
pi_168849263
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:47 schreef Naqin het volgende:
Ik zeg het niet graag, maar Roemer slaat de spijker op de kop:

Daar moest eigenlijk meer gedrevenheid inzitten of onfatsoen!
  zondag 12 februari 2017 @ 22:34:28 #76
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168865051
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168868195
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:47 schreef Naqin het volgende:
Ik zeg het niet graag, maar Roemer slaat de spijker op de kop:

emileroemer twitterde op zaterdag 11-02-2017 om 14:51:33 Louche deal gesloten? Bonnetje kwijt? Dan schuift de VVD je naar voren als hoeder van onze rechtsstaat. Schaamteloos. #Teeven reageer retweet
De tweet is schaamteloos.

Teeven mag van mij bij het oud vuil en ik ben het eigenlijk zelden met hem eens, maar van alle oud politici die die kant op gaan hoort hij vwb competenties voor die baan juist tot de beteren.

Maar ja, dat kan mbo niveau Roemer niet beoordelen natuurlijk.
  maandag 13 februari 2017 @ 08:19:27 #78
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168868274
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:43 schreef Aurelianus het volgende:
Afgrijselijk. Toch wel één van de laatste personen die je op zo'n post wil hebben. De VVD maakt er een troep van op Justitie maar weet één van de grootste brokkenpiloten en verachters van het recht te promoveren naar een plek in het juridische hart van Nederland..
Gek. Als dit een van de laatste personen is die je op een dergelijke plek wil hebben waarom heeft de RvS zelf dan een vacature opgesteld waar nadrukkelijk om iemand met het profiel van Teeven werd gevraagd? Het ziet er naar uit dat het juridisch hart er anders over denkt.

Dat de benoeming via de minister moet gaan is trouwens bij wet zo geregeld. Maar de vacature wordt opgesteld door de RvS zelf.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 13 februari 2017 @ 08:40:08 #79
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168868456
quote:
15s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:19 schreef Ryon het volgende:

[..]

Gek. Als dit een van de laatste personen is die je op een dergelijke plek wil hebben waarom heeft de RvS zelf dan een vacature opgesteld waar nadrukkelijk om iemand met het profiel van Teeven werd gevraagd? Het ziet er naar uit dat het juridisch hart er anders over denkt.

Dat de benoeming via de minister moet gaan is trouwens bij wet zo geregeld. Maar de vacature wordt opgesteld door de RvS zelf.
Die sollicitatie procedure is tegenwoordig slechts uiterlijke schijn. Dat weet jij ook wel, je doet alleen van niet.

quote:
Maar ook in ons land worden de raadsheren van de hoogste rechtscolleges, de Raad van State en de Hoge Raad, politiek benoemd.

Zo benoemde het kabinet in 2011 de eigen minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) tot vicepresident van de Raad van State. Om de schijn van objectiviteit op te houden werd een heuse sollicitatieprocedure opgezet. Een farce, wist iedereen op het Binnenhof. Binnen het kabinet was al een akkoord gesloten dat Donner het moest worden.

Curieus: Donner oordeelde en adviseerde indirect als vicevoorzitter over wetten die ‘zijn’ kabinet Rutte I had gemaakt.
http://www.elsevier.nl/bu(...)iek-bedrijft-451405/

Nederland, zwart geld land.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 13 februari 2017 @ 08:43:52 #80
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168868494
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die sollicitatie procedure is tegenwoordig slechts uiterlijke schijn. Dat weet jij ook wel, je doet alleen van niet.

[..]

http://www.elsevier.nl/bu(...)iek-bedrijft-451405/

Nederland, zwart geld land.
Donner is geen staatsraad maar vice-voorzitter. Dat zijn twee aanzienlijk andere functies met andere procedures (beide worden ook apart geregeld binnen de wet!). Daarentegen kan ik mij ook niet voorstellen waarom iemand op inhoudelijke gronden tegen de benoeming zou zijn geweest van Donner. Hij is de allergrootste binnen het vakgebied. Of speelt zijn CDA kleurtje hem tegen?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_168868559
quote:
11s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Donner is geen staatsraad maar vice-voorzitter. Dat zijn twee aanzienlijk andere functies met andere procedures (beide worden ook apart geregeld binnen de wet!). Daarentegen kan ik mij ook niet voorstellen waarom iemand op inhoudelijke gronden tegen de benoeming zou zijn geweest van Donner. Hij is de allergrootste binnen het vakgebied. Of speelt zijn CDA kleurtje hem tegen?
Klopkoek is graag boos vermoed ik.
pi_168868562
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De tweet is schaamteloos.

Teeven mag van mij bij het oud vuil en ik ben het eigenlijk zelden met hem eens, maar van alle oud politici die die kant op gaan hoort hij vwb competenties voor die baan juist tot de beteren.

Maar ja, dat kan mbo niveau Roemer niet beoordelen natuurlijk.
Integriteit lijkt me toch een vrij belangrijke.
pi_168868585
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Integriteit lijkt me toch een vrij belangrijke.
Bij de Raad van State? Ik heb het gevoel dat ze daar niet zo hechten aan integriteit.
pi_168868609
quote:
11s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Donner is geen staatsraad maar vice-voorzitter. Dat zijn twee aanzienlijk andere functies met andere procedures (beide worden ook apart geregeld binnen de wet!). Daarentegen kan ik mij ook niet voorstellen waarom iemand op inhoudelijke gronden tegen de benoeming zou zijn geweest van Donner. Hij is de allergrootste binnen het vakgebied. Of speelt zijn CDA kleurtje hem tegen?
Hij moest wetten beoordelen die zijn 'eigen' kabinet had gemaakt, dat is wel een terecht punt. Verder helemaal eens.
  maandag 13 februari 2017 @ 09:16:25 #85
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168868874
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hij moest wetten beoordelen die zijn 'eigen' kabinet had gemaakt, dat is wel een terecht punt. Verder helemaal eens.
Het gįįt er niet om of Donner een geschikt persoon was. Het gaat erom dat al die toeters en bellen slechts uiterlijke schijn zijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168868920
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het gįįt er niet om of Donner een geschikt persoon was. Het gaat erom dat al die toeters en bellen slechts uiterlijke schijn zijn.
Ja, dat heb je vaker als je verplicht een sollicitatieronde moet houden, maar iedereen al lang weet wie veruit de beste kandidaat zal zijn.

Bij Teeven vind jij dus ook dat hij veruit de beste kandidaat is?
  maandag 13 februari 2017 @ 09:28:59 #87
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168868999
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, dat heb je vaker als je verplicht een sollicitatieronde moet houden, maar iedereen al lang weet wie veruit de beste kandidaat zal zijn.

Bij Teeven vind jij dus ook dat hij veruit de beste kandidaat is?
Voor Holleeder zal hij vast de beste kandidaat zijn. Of de vastgoedfraudeurs.

Dat (voor jou) integriteit niet belangrijk is spreekt boekdelen. Hier onderscheidt doorgaans een beschaafd land zich van een derdewereldland die vast zit in een moeras van corruptie en vliegen afvangen (Argentiniė).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168869043
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Voor Holleeder zal hij vast de beste kandidaat zijn. Of de vastgoedfraudeurs.

Dat (voor jou) integriteit niet belangrijk is spreekt boekdelen. Hier onderscheidt doorgaans een beschaafd land zich van een derdewereldland die vast zit in een moeras van corruptie en vliegen afvangen (Argentiniė).
Holleeder heeft een pesthekel aan hem.

Waarom vastgoedfraudeurs blij met hem zouden moeten zijn ontgaat mij.

Dat je mij beschuldigt van niets geven om integriteit is al helemaal zot. Ik vind dat heel erg belangrijk, maar ik zeg juist dat de RvS daar niet zo aan lijkt te hechten. Ik zou willen dat de hele boel daar op de schop gaat, maar dat is een andere discussie, nietwaar?
pi_168870163
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:33 schreef VEM2012 het volgende:

Dat je mij beschuldigt van niets geven om integriteit is al helemaal zot. Ik vind dat heel erg belangrijk, maar ik zeg juist dat de RvS daar niet zo aan lijkt te hechten. Ik zou willen dat de hele boel daar op de schop gaat, maar dat is een andere discussie, nietwaar?
Ik kan me niet herinneren dat er eerder iemand lid is geworden met zo'n geschiedenis van integriteitsschendingen.

Daarnaast heeft de RvS een belangrijke rol in het handhaven van wet- en regelgevingskwaliteit. Dat is een tamelijk technische aangelegenheid. Alle luchtballonetjes en plannetjes waarmee de politici willen scoren worden door ambtenaren in wetten en regels omgezet, en dan nog eens getoetst door het ministerie van justitie en daarna door de RvS.

Beetje raar om daar dan zo'n broddeljurist neer te zetten wiens ministerie die taken heeft verzaakt zowel waar het gaat om eigen wetgeving als om de wetgevingstoets voor andere ministeries.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 13 februari 2017 @ 11:00:58 #90
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168870526
Precies, Teeven steekt er negatief bij af.

De nationale politie is ook zo een succes, het superministerie een succes.

De grootste mythe is die van crimefighter. Heeft vooral strafkorting geregeld met zijn acties.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 13 februari 2017 @ 11:03:31 #91
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_168870572
pi_168871447
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat er eerder iemand lid is geworden met zo'n geschiedenis van integriteitsschendingen.

Daarnaast heeft de RvS een belangrijke rol in het handhaven van wet- en regelgevingskwaliteit. Dat is een tamelijk technische aangelegenheid. Alle luchtballonetjes en plannetjes waarmee de politici willen scoren worden door ambtenaren in wetten en regels omgezet, en dan nog eens getoetst door het ministerie van justitie en daarna door de RvS.

Beetje raar om daar dan zo'n broddeljurist neer te zetten wiens ministerie die taken heeft verzaakt zowel waar het gaat om eigen wetgeving als om de wetgevingstoets voor andere ministeries.
Vooropgesteld: ik zou ook iemand anders kiezen, maar ik zou sowieso met een flinke bezem door de Raad van State heen gaan.

Het niveau van de rest sla ik gewoonweg niet hoger aan. Integendeel!
pi_168871468
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 11:00 schreef Klopkoek het volgende:
Precies, Teeven steekt er negatief bij af.

De nationale politie is ook zo een succes, het superministerie een succes.

De grootste mythe is die van crimefighter. Heeft vooral strafkorting geregeld met zijn acties.
Hoezo steekt Teeven er negatief bij af? Heb jij daadwerkelijk de andere staatsraden op jouw netvlies of roep je maar wat?
pi_168892394
quote:
'Directe omgeving van Rutte kende details Teevendeal' | NOS

Topadviseurs van premier Rutte wisten precies wat staatssecretaris Teeven zich in 2015 herinnerde van zijn deal met topcrimineel Cees H. Dat schrijft onderzoeksjournalist Bas Haan van Nieuwsuur.

Het was al langer bekend dat behalve de raadsadviseur van Rutte nog vier andere ambtenaren de mail over de herinnering van Teeven in hun bezit hadden. Rutte erkende dat ook in het debat van drie weken geleden, dat uiteindelijk tot het aftreden van minister Van der Steur leidde.

Bas Haan heeft inmiddels uitgevonden wie de vier directe medewerkers van Rutte zijn. Behalve de persoonlijk medewerker van de raadsadviseur zijn het volgens Haan de drie belangrijkste mensen uit de inner circle van de premier: directeur-generaal Stephan Schrover van de Rijksvoorlichtingsdienst, plaatsvervangend directeur-generaal Bart van Poelgeest en de politiek assistent van de premier, Sophie Hermans.

Haan vraagt zich af of Rutte in staatsrechtelijke zin niet van de mails had moeten weten.

Bron: nos.nl
En Rutte wist van niks. :')
pi_168892414
Ik zou Teeven nog niet gebruiken als zitplaats.
Conscience do cost.
pi_168894199
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En Rutte wist van niks. :')
Genot.

Staatsrechtelijk: het was (breed) bekend binnen het departement, dus de Kamer had hiervan op de hoogte moeten worden gesteld. Dat hij het zelf niet wist is geen excuus.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2017 14:51:23 ]
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:25:59 #97
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168894865
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168895651
Dat kan toch echt niet? 8)7 Nederland lijkt wel steeds corrupter te worden.
pi_168896608
quote:
Onbeantwoord

Na twee commissies-Oosting, is de rekening die Rutte inmiddels voor de Teevendeal heeft betaald met weer een gevallen minister, nog hoger geworden dan hij al was. Daarnaast zijn er nog vragen en potentiėle problemen bij gekomen.

Zo blijft de vraag onbeantwoord waarom de opvolger van Van der Steur, VVD-minister Stef Blok (na het aftreden van minister Ivo Opstelten ook al even minister van Veiligheid en Justitie), in 2015 een cruciaal document in de Teevendeal-affaire achterhield (zie onder meer pagina 176 van mijn boek). Blok kreeg namelijk al in maart 2015 een memo in handen over de vindplaats van ‘het bonnetje’, maar deelde die informatie nooit met de Kamer of de commissie-Oosting I.
:')14.gif
  dinsdag 14 februari 2017 @ 16:41:07 #100
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_168896640
Ik had hier gaat een fragment uit De Kwis willen posten waarin Fred Teeven regelmatig een lul werd genoemd. Deze beelden bekijken door de lange arm van de VVD vakkundig van het internet gehaald.
pi_168898743
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

:')14.gif
Onderhand kan de NOS beter met een berichtje komen over welke VVD'ers er (nog) niet bij betrokken zijn, scheelt ook weer een hoop inkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')