abonnement Unibet Coolblue
pi_168821687


"u staat het dichtste bij CU", 5e van onderen kwa matches :')
pi_168822641


De positie van die partijen klopt natuurlijk niet. De VVD het meest rechts en het meest conservatief? Lol...

Slecht kompas.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2017 12:33:53 ]
pi_168822683
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:32 schreef JimmyDean het volgende:
[ afbeelding ]

De positie van die partijen klopt natuurlijk niet. De VVD het meest rechts en het meest conservatief? Lol...

Slecht kompas.
Klopt heel behoorlijk hoor. VVD is ook erg naar rechts opgeschoven de afgelopen 15 jaar, en de VVD is wel beschouwd ook zeer conservatief. Zie de houding ten opzichte van softdrugs en de law & order houding binnen die partij.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_168822713
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt heel behoorlijk hoor. VVD is ook erg naar rechts opgeschoven de afgelopen 15 jaar, en de VVD is wel beschouwd ook zeer conservatief. Zie de houding ten opzichte van softdrugs en de law & order houding binnen die partij.
Ze zijn voor de legalisering van wietteelt...
pi_168822746
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:36 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ze zijn voor de legalisering van wietteelt...
Nee, dat zijn ze niet.

In het verkiezingsprogramma zijn ze daar opzettelijk vaag over, en de afgelopen jaren hebben ze actief beleid gevoerd om legalisering tegen te gaan (dwz tegen moties gestemd ed).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_168822766
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, dat zijn ze niet.

In het verkiezingsprogramma zijn ze daar opzettelijk vaag over, en de afgelopen jaren hebben ze actief beleid gevoerd om legalisering tegen te gaan (dwz tegen moties gestemd ed).
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)gale-wietteelt.dhtml
pi_168822792
quote:
Ja leuk, toch blijft die conservatieve koers in de partij heersen.

In het huidige verkiezingsprogramma zijn ze niet voor niets opzettelijk zo vaag in hun standpunt hierover.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_168823062
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 01:23 schreef Woelwater het volgende:
Wel raar die nuance tussen "mee eens" en "helemaal mee eens"

Ja, raar man, nuance :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 11 februari 2017 @ 13:47:04 #36
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_168823877
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, raar man, nuance :')
Best wel ja.. Als een partij het ergens mee eens is en ik helemaal mee eens dan telt dat niet als een match.. Maar moet er in de kamer ergens over gestemd worden dan is de keuze daar ook slechts tussen ja of nee, en niet een beetje ja.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 13:51:58 #37
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168823980
quote:
8s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:47 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Best wel ja.. Als een partij het ergens mee eens is en ik helemaal mee eens dan telt dat niet als een match.. Maar moet er in de kamer ergens over gestemd worden dan is de keuze daar ook slechts tussen ja of nee, en niet een beetje ja.
Ik zie het meer zo van, "ja, ik stem voor, maar had liever een kleine wijziging gezien"
pi_168824012
Dichts bij D66



Dit is dan wel weer opvallend:

pi_168824056
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:53 schreef Tem het volgende:
Dichts bij D66

[ afbeelding ]

Dit is dan wel weer opvallend:

[ afbeelding ]
Die van mij leek hier wel behoorlijk op.
pi_168826917
Ik kwam het dichtst bij 50+ uit. :')
Maar bij de overeenkomsten met verschillende partijen de Partij voor de Dieren. En dat is waar ik sowieso op ga stemmen.
Stellingen waren trouwens behoorlijk hetzelfde als bij de Stemwijzer. Ook weer van die vervelende dubbele stellingen in één, zoals die dat de eigen bijdrage in de zorg afgeschaft moet worden, maar dat dan wel de premies omgaan gaan. Dat eerste ben ik het mee eens, dat tweede niet. Wat moet je dan kiezen qua antwoord? |:(
pi_168827212
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 03:49 schreef superniger het volgende:
"U staat het dichtst bij de CU"

:')
pi_168827977
Voor degene die enkel naar het politiek landschap en niet naar de overeenkomsten kijken kan de uitslag nogal vreemd uitvallen.

In het politiek landschap sta ik het dichtste bij CU, kan dat ik daar op ga stemmen is behoorlijk klein. Als ik per onderwerp ga splitsen dan sta ik veel vaker dichter bij D66 (de partij waar ik de vorige verkiezingen op gestemd heb).

De overeenkomsten geven een iets beter beeld voor mijn gevoel.

Bovenin
1. GroenLinks
2. D66
3. PvdA

Onderin
x. DENK
x. PVV
pi_168828084
Ik kwam precies in het midden van het kwadrant links-progressief uit en ik stond het dichtst bij GroenLinks (linker onderkant GroenLinks, recht boven DENK). Mijn top 3 is: GroenLinks, de Partij voor de Dieren en de SP, aldus de pagina, waarop de overeenkomst met de verschillende partijen wordt getoond. De PvdA staat weer in de middenmoot en bij deze kieshulp staan de VVD en de PVV wel heel dik onderaan.

Ik kom eigenlijk altijd uit in het midden van het links-progressieve kwadrant. Ik twijfel nog steeds een beetje waar ik op ga stemmen, maar ik verwacht dat ik op GroenLinks ga stemmen. Aangezien de stijl van Jesse Klaver mij niet echt aanspreekt, kies ik waarschijnlijk voor een andere kandidaat die op de lijst staat. Misschien stem ik wel op Bram van Ojik.

Voor de volledigheid de hele lijst:

1. GroenLinks
2. Partij voor de Dieren
3. SP
4. D66
5. PvdA
6. DENK
7. 50Plus
8. ChristenUnie
9. SGP
10. CDA
11. VNL
12. VVD
13. PVV

[ Bericht 7% gewijzigd door Britpop1995 op 12-02-2017 01:36:19 ]
Liefde is een product van vrijheid. Liefde op basis van dominantie is een leugen.
Geniet van de kleine dingen. Op een dag kijk je terug op je leven en dan blijken juist die kleine dingen de grote dingen te zijn geweest.
pi_168828141
quote:
18s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:01 schreef Angry_Bird het volgende:
Ik kwam het dichtst bij 50+ uit. :')
Maar bij de overeenkomsten met verschillende partijen de Partij voor de Dieren. En dat is waar ik sowieso op ga stemmen.
Stellingen waren trouwens behoorlijk hetzelfde als bij de Stemwijzer. Ook weer van die vervelende dubbele stellingen in één, zoals die dat de eigen bijdrage in de zorg afgeschaft moet worden, maar dat dan wel de premies omgaan gaan. Dat eerste ben ik het mee eens, dat tweede niet. Wat moet je dan kiezen qua antwoord? |:(
Het geld moet ergens vandaan komen hè? Zeker bij een verzekering is het natuurlijk heel logisch dat als je een lager eigen risico hebt dat dat uit de premies gehaald moet worden.

Het idee van het verlagen/afschaffen van het eigen risico is ook het eerlijker verdelen van de zorgkosten, niet om jouw portemonnee te ontzien....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_168828605
Centrumrechts en progressief. Enkel D66 zit in dat vak, opnieuw geen verrassingen.
pi_168829174
In het rechtsprogressieve kwadrant zo ongeveer op de kruising van PvdA en VNL. Zal wel weer D66 worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168829380
Ik sta ook dicht bij de CU. Radicaal midden 8-)
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  zaterdag 11 februari 2017 @ 18:31:00 #48
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_168829427
Gek genoeg sta ik het dichtstbij de PvdA maar heb ik de meeste overeenkomsten met Groenlinks, volgens deze wijzer. Aan de andere kant ben ik het op sommige belangrijke onderwerpen juist eens met D66. Dus ik zweef nogal, vooral tussen PvdA en D66. Ik denk dat ik de debatten maar afwacht.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_168829586



In beide andere kieswijzers komt D66 ook op 1 bij mij. Nummers 2 en 3 zit wel telkens lichte variatie in.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 18:56:39 #50
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_168830088
Wederom GL.




In Trouw stond vandaag een tabel waarin je ook kon zien waar de partijen vorige verkiezingen stonden. En de VVD heeft echt een duikeling in het conservatisme gemaakt sinds de vorige verkiezingen. :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')