abonnement Unibet Coolblue
pi_168815368
quote:
'Politieke partij DENK maakt gebruik van nepaccounts op sociale media'

Voor de politieke partij Denk zijn 'internet-trollen' actief die de partij via Twitter en Facebook steunen en politieke tegenstanders aanvallen. De inzet van trollen wordt besproken in interne communicatie van de partijtop van Denk.
Dat meldt NRC, dat inzage heeft gehad in meerdere Whatsappgroepen waarin medewerkers en politici van Denk deelnemen. In de Whatsappgroep stelde Denk-politicus Farid Azarkan op 30 juli 2016 bijvoorbeeld voor om Marcouch aan te pakken nadat deze kritiek uitte op Denk.

Azarkan zou schrijven: "Kan er iemand op Marcouch antwoorden: Jij bent helemaal niet geïnteresseerd in een wezenlijke bijdrage van DENK. Jij wilt alleen vaststellen dat DENK niet deugt. Erg doorzichtig en heel hypocriet."

Daarop reageert Enes Yigit, de voorzitter van de jongerenorganisatie van Denk, drie minuten later: "Zal ik het doen met een troll account?" Azarkan: "Zeker." Yigit: "Ga ik doen."

Trollen
Trollen zijn online identiteiten waar een bestaand persoon achter lijkt schuil te gaan, maar die in werkelijkheid worden aangestuurd door individuen of organisaties, met als doel de publieke opinie te beïnvloeden.

In het geval van Denk gaat het om minimaal twintig nepprofielen op Twitter en Facebook. Die zijn samen verantwoordelijk voor minstens 1.636 berichten en 2.171 'likes' ten behoeve van de Denk-campagne.

De profielfoto’s zijn meestal van internet afkomstig. Door Denk zijn onder andere foto’s gebruikt van een Nederlandse student en een Belgische theatermaker. Beiden personen waren niet op de hoogte van het gebruik van hun foto.

Het gebruiken van iemands foto zonder toestemming, is in strijd met het portretrecht en de Wet bescherming persoonsgegevens.

Buitenland
Of andere politieke partijen in Nederland ook trollen gebruiken, is onbekend. Wel zijn er voorbeelden uit het buitenland. Zo heeft de Russische president Poetin een zogeheten 'trollenleger' in dienst. Hetzelfde geldt voor de Turkse AK Partij van president Erdogan.

Denk heeft nog niet gereageerd op de bevindingen van NRC.
Bron

Gevaarlijke partij, zou mij niet verbazen als enkele Denk trollen actief zijn hier op FOK. :P
  vrijdag 10 februari 2017 @ 23:14:15 #2
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_168815721
  vrijdag 10 februari 2017 @ 23:14:27 #3
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168815731
Wilde dit net posten. Wat een losers.
pi_168815782
Die zitten vast ook hier op FOK!.
(she/her)
pi_168815928
Ergens zag je dit toch ook wel aankomen of niet dan?
Zou mooi zijn als de personen wiens foto is misbruikt eens aangifte doen.
pi_168815976
TRAP ER NIET IN :(

Tenzij Denk andere ergens van beticht uiteraard want dan moet je hun wel geloven _O- _O- _O_
pi_168816042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 23:16 schreef Fylax het volgende:
Die zitten vast ook hier op FOK!.
Dat weet ik wel zeker, niemand kan zo infantiel en zo'n hersenbeschadiging hebben om Denk te blijven verdedigen :')
pi_168816088
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 23:23 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker, niemand kan zo infantiel en zo'n hersenbeschadiging hebben om Denk te blijven verdedigen :')
Nou....
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 10 februari 2017 @ 23:34:07 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168816389
Elke seconde aandacht voor die trekpoppen van Erdogan is er eentje teveel.
pi_168816466
_O-
pi_168816510
(she/her)
pi_168816562
kan ik me ook ergens aanmelden? Tegen betaling zeik ik elke politicus af die je maar wil
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_168816580
Laatst zag ik dit op Twitter:



Ik snapte toen niet waar het over ging, maar misschien heeft wat er in de OP staat er iets mee te maken?
pi_168816762
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 23:16 schreef Fylax het volgende:
Die zitten vast ook hier op FOK!.
pi_168816858
Wie zou die Whatsappjes gelekt hebben?
pi_168817303


:') Jammer joh Tunahan Kuzu en Selcuk Ozturk. Leuk geprobeerd weer. Simons zag dit kennelijk al aankomen en is wellicht op tijd eruit gestapt
pi_168817360
Walgelijke ventjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_168817375


#StapMaarInDENK
  zaterdag 11 februari 2017 @ 00:19:10 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168817382
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 23:14 schreef Barrah het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, deze meme blijft leuk vind ik.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_168817452
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 00:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]

:') Jammer joh Tunahan Kuzu en Selcuk Ozturk. Leuk geprobeerd weer. Simons zag dit kennelijk al aankomen en is wellicht op tijd eruit gestapt
Zou goed kunnen dat Sylvana degene is die dit gelekt heeft.
(she/her)
pi_168817640
DENK :') ______!!!!
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_168817644
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 23:16 schreef Fylax het volgende:
Die zitten vast ook hier op FOK!.
Zou me niks verbazen.

De tactieken van DENK zijn ziekmakend; allochtone politici van andere partijen aan de schandpaal nagelen, niks is ze te min. Deze keer zijn ze er zelf gloeiend bij. De WhatsApp-berichten en de vele nepprofielen laten niks aan duidelijkheid te wensen over.

Maar maakt het uit? Brengt het DENK-fans op andere gedachten? Nee. Want DENK is een anti-Nederlandse moslimpartij voor Nederland-haters. De achterban van DENK bestaat vrijwel volledig uit mensen die hun loyaliteit in Marokko of Turkije hebben liggen.

DENK is hun club, zoals de islam hun geloof is. Nederland is de vijand. Deze mensen zijn dusdanig fan van DENK (lees: de islam) dat ze al het wangedrag van DENK wegwimpelen. volgens precies dezelfde systematiek die je ook ziet na de zoveelste terreurdaad van een moslim: "dat heeft niks met de islam te maken".
pi_168817670
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 23:51 schreef Physsic het volgende:
Wie zou die Whatsappjes gelekt hebben?
Ik ontkom maar niet aan de indruk dat Sylvana Simons er iets van weet. Of anders die voormalige DENK-campagneleider die samen met Simons vertrok en zich ook bij Artikel 1 aansloot, Ian van der Kooye: http://politiek.tpo.nl/20(...)ing-nederland-maken/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')