abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 februari 2017 @ 19:39:22 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_168808357
Een vraagje voor de CV boeren alhier :)

Ik heb een Nefit Smartline HRC ketel van ongeveer 10 jaar oud. Nu heb ik gisteren (eindelijk) de Essent e-Thermostaat opgehangen en aan de ketel aangesloten, inclusief de bijbehorende power converter.

Ik heb deze aangesloten op de klemmen 3 en 4, voor een modulerende werking. Gister was er nog niets aan de hand, maar sinds vanmorgen 10 uur zie ik op de bijbehorende portal een dalende lijn in temperatuur. Niet handig met de huidige buitentemperatuur dus....

Nu zit ik wat te googlen en lijkt het er op dat geen enkele Nefit ketel modulerend aangesloten kan worden. Maar elders lees ik weer dat het wel kan. Wat is nu waarheid?

Ik ga in ieder geval nu de thermostaat aansluiten op aan/uit zodat hij gaat verwarmen, maar het liefst zou ik het modulerend aansluiten ivm energiebesparing.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_168808905
Nefit OpenTherm converter

oude gefit ketels hebben het eigen gefit protocol, daarvoor heb de de opentherm convector voor benodigd, juiste werking wordt overigens niet gegarandeerd ondanks dat dit product zelf van gefit is.

Nieuwe gefit ketels gaan steeds meer over op open therm, dus dat er geen op therm betreffende nefit mogelijk is klopt niet.
pi_168808917
Meeste Nefit ketels moduleren alleen met een Nefit thermostaat. Alleen de ketel, die stiekem van Bosch zijn werken met Opentherm.
.
pi_168808987
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 20:00 schreef Fer het volgende:
Meeste Nefit ketels moduleren alleen met een Nefit thermostaat. Alleen de ketel, die stiekem van Bosch zijn werken met Opentherm.
alle huidige "nefit" ketels zijn van bosch, nefit bestaat stiekem eigenlijk niet meer 8-)
  vrijdag 10 februari 2017 @ 20:09:52 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_168809141
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 20:00 schreef klipper het volgende:
Nefit OpenTherm converter

oude gefit ketels hebben het eigen gefit protocol, daarvoor heb de de opentherm convector voor benodigd, juiste werking wordt overigens niet gegarandeerd ondanks dat dit product zelf van gefit is.

Nieuwe gefit ketels gaan steeds meer over op open therm, dus dat er geen op therm betreffende nefit mogelijk is klopt niet.
Thanks!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')