abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168802716
Ok dus ik heb mistlampen in mn auto gemonteerd in de voorbumper (officiele VW mistlampen) maar daar zit een H3 fitting in. Aangezien mijn auto geen vooraf aangelegde mistlamp stekkers heeft moet ik zelf gaan knutselen.

Nu heb ik dit wel eens eerder gedaan incl zekering etc maar als ik een H3 lampje bekijk komt daar maar 1 draadje uit. Sorry maar ik ben lampen met 2 polen gewend.
Wat is wat bij zo'n lamp? Wat moet ik op de + aansluiten en kan de - op de - van accu of kan dat op massa?
pi_168802868
De massa gaat via het voetje. Het huis van de lamp moet massa maken dus.
pi_168802912
De + op het draadje
De - (= massa) aan de metalen ring, meestal gewoon via de massa van de behuizing van de lamp zelf.
pi_168802970
Maar de mistlamp zit in een plastic grill ingebouwd dus die zal nergens contact maken met aarde/massa van voertuig
  vrijdag 10 februari 2017 @ 15:22:10 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168802976
Dat dus.. massa via de behuizing. Daar zou ergens een lipje aan moeten zitten. Geen idee of je er bent met een kort kabeltje naar een goed massapunt, of dat je helemaal terug moet naar de accu.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168803010
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:22 schreef Sounddragon het volgende:
Dat dus.. massa via de behuizing. Daar zou ergens een lipje aan moeten zitten. Geen idee of je er bent met een kort kabeltje naar een goed massapunt, of dat je helemaal terug moet naar de accu.
ja ok dus dan hou je 2 draadjes, een via een zekering en schakelaar naar de + en andere naar de -
  vrijdag 10 februari 2017 @ 16:27:53 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168804386
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:23 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

ja ok dus dan hou je 2 draadjes, een via een zekering en schakelaar naar de + en andere naar de -
mjah, je kunt de schakelaar ook alleen in de min draad zetten, maar volgens mij schakel je die dingen meestal via een relais op de originele manier, anders heb je een schakelaar waar continu 9 ampère doorheen gaat.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')