abonnement Unibet Coolblue
pi_168794641
Stel dat je 1 avond per week voor jezelf hebt omdat je vriendin dan moet werken, en je dan 1 sixpack pilsjes opdrinkt, ben je dan alocholist?
5 Ferrari's op videoband!
pi_168794678
dat kan je zelf het beste zelf bepalen. Maar ik persoonlijk vind het vrij kansloos om in je eentje aangeschoten/dronken te worden.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_168794727
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 00:55 schreef bruinwerker het volgende:
dat kan je zelf het beste zelf bepalen. Maar ik persoonlijk vind het vrij kansloos om in je eentje aangeschoten/dronken te worden.
en wat nou als je 6 biertjes gewoon lekker vind.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 10 februari 2017 @ 00:59:36 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_168794734
Ik denk het niet, maar als je echt obsessief naar bier grijpt als je alleen bent, dan is dat wel een puntje.
Alcoholisme is ook maar een term.
pi_168794767
Zolang niemand weet dat je een alcoholist bent ben je geen alcoholist.
pi_168794953
6 biertjes ??
Ik zwaai naar dieren.
pi_168794970
Nehh, die ene avond in de week maakt je geen alcoholist. Als je zonder niet zou kunnen functioneren dan wel. Maar als je die ene avond niet zou drinken maakt het je waar geen fuck uit.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 01:52:57 #8
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_168795194
Gast :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_168796307
Zolang je niet drinkt omdat je het nodig hebt of om problemen weg te drinken denk ik niet dat je alcoholist bent, die ene avond 6 biertjes doen het hem niet, er zijn mannen die 1 keer per week naar de kroeg gaan en meer drinken.
pi_168796431
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 00:55 schreef bruinwerker het volgende:
dat kan je zelf het beste zelf bepalen. Maar ik persoonlijk vind het vrij kansloos om in je eentje aangeschoten/dronken te worden.
Het is minder kansloos als je het doet als je niet alleen bent?
  vrijdag 10 februari 2017 @ 08:31:27 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168796455
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 00:58 schreef spierbal het volgende:

[..]

en wat nou als je 6 biertjes gewoon lekker vind.
Dan heb je hele andere problemen. Aangezien bier natuurlijk gewoon maatschappelijk goedgekeurd paardenzeik drinken is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_168796460
Wel een bingedrinker.

In je eentje drinken is een risico. Waarom doe je het alleen als je vriendin weg is?
pi_168796495
Ik drink minimaal 2 kratjes pils en 3 flessen wijn in de week. Maakt mij dat alcoholist?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168796532
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:38 schreef dimmak het volgende:
Ik drink minimaal 2 kratjes pils en 3 flessen wijn in de week. Maakt mij dat alcoholist?
Als je niet met deze gewoonte kan stoppen wel ja.
pi_168796563
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:43 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Als je niet met deze gewoonte kan stoppen wel ja.
Zou wel kunnen, maar waarom?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168796571
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:43 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Als je niet met deze gewoonte kan stoppen wel ja.
Ehmz, ik denk dat je bij 2 kratten bier en 3 flessen wijn per week sowieso al over alcoholisme kan spreken, afgezien van de vraag of hij er mee kan stoppen of niet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168796583
Dat zijn 8 flesjes bier per dag en dan op zondag 3 flessen wijn zegmaar.
Dat is geen vraag meer of je dan een alcoholist bent hoor :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 10 februari 2017 @ 08:50:21 #18
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_168796589
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:49 schreef Geralt het volgende:
Dat zijn 8 flesjes bier per dag en dan op zondag 3 flessen wijn zegmaar.
Dat is geen vraag meer of je dan een alcoholist bent hoor :+
Ja maar hij verdeelt het netjes over de dag hoor.
And so is the past
pi_168796597
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:49 schreef Geralt het volgende:
Dat zijn 8 flesjes bier per dag en dan op zondag 3 flessen wijn zegmaar.
Dat is geen vraag meer of je dan een alcoholist bent hoor :+
Klinkt redelijk toch.
pi_168796608
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:51 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Klinkt redelijk toch.
Als je dat 1 week doet wel, maar als je dat structureel doet dan ben je wel een bierjunk hoor :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168796645
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:49 schreef Geralt het volgende:
Dat zijn 8 flesjes bier per dag en dan op zondag 3 flessen wijn zegmaar.
Dat is geen vraag meer of je dan een alcoholist bent hoor :+
Zondag: 6 bier, 2 flessen wijn
Maandag: -
Dinsdag: 6 bier
Woensdag: -
Donderdag: 12 bier
Vrijdag: 12 bier, 1 fles wijn
Zaterdag: 20 bier

Meer zoiets. Kan nogal verschillen per week.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168796662
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:38 schreef dimmak het volgende:
Ik drink minimaal 2 kratjes pils en 3 flessen wijn in de week. Maakt mij dat alcoholist?
Eh, ja.

Stop er maar eens mee, ik denk dat het je nog slecht zal bevallen. Fysiek zal de verslaving er dan ook al aardig in zitten.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 09:00:43 #23
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_168796677
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:56 schreef dimmak het volgende:

[..]

Zondag: 6 bier, 2 flessen wijn
Maandag: -
Dinsdag: 6 bier
Woensdag: -
Donderdag: 12 bier
Vrijdag: 12 bier, 1 fles wijn
Zaterdag: 20 bier

Meer zoiets. Kan nogal verschillen per week.
Sow met 113 kcal per glas bier kunnen we ook gelijk een schatting doen naar je omvang.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_168796706
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:56 schreef dimmak het volgende:

[..]

Zondag: 6 bier, 2 flessen wijn
Maandag: -
Dinsdag: 6 bier
Woensdag: -
Donderdag: 12 bier
Vrijdag: 12 bier, 1 fles wijn
Zaterdag: 20 bier

Meer zoiets. Kan nogal verschillen per week.
Als dit serieus is dan ben je je lever aan het opblazen.
pi_168796712
Nee, maar je bent wel een mietje dat je alleen durft te drinken als je vriendin er niet is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168796735
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:03 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Als dit serieus is dan ben je je lever aan het opblazen.
Ik zou dan als ik hem was mijn lever maar eens testen ja ;(
pi_168796788
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:00 schreef Elpis het volgende:

[..]

Sow met 113 kcal per glas bier kunnen we ook gelijk een schatting doen naar je omvang.
Ik sport 4x in de week en eet goed. 1,82m / 78kg.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168796827
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:56 schreef dimmak het volgende:

[..]

Zondag: 6 bier, 2 flessen wijn
Maandag: -
Dinsdag: 6 bier
Woensdag: -
Donderdag: 12 bier
Vrijdag: 12 bier, 1 fles wijn
Zaterdag: 20 bier

Meer zoiets. Kan nogal verschillen per week.
Zo ging ik ook een lange periode, met name in de zomers.

8 halve liters per dag, in het weekend het dubbele met ook wijn erbij ja.

Maargoed, ik stop er vrij eenvoudig mee... ik ben niet verslaafd aan één middel, ik was meer verslaafd aan "niet-nuchter-zijn". No matter het middel.
Lambo of Rekt
pi_168796889
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:15 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Zo ging ik ook een lange periode, met name in de zomers.

8 halve liters per dag, in het weekend het dubbele met ook wijn erbij ja.

Maargoed, ik stop er vrij eenvoudig mee... ik ben niet verslaafd aan één middel, ik was meer verslaafd aan "niet-nuchter-zijn". No matter het middel.
Het is op dit moment ook meer de verveling. Ik heb sinds kort een vriendin en ik merk dat ik al aan het minderen ben. Maar vooral de periode van donderdag tot zondag blijft marathon van excessief alcohol gebruik. Donderdag hang ik met maten, vrijdag drink ik wat met mijn vriendin, zaterdag ga ik uit en zondag pak ik een voetbal wedstrijd.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 09:23:20 #30
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_168796907
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:11 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik sport 4x in de week en eet goed. 1,82m / 78kg.
Glasheffen telt niet als sport he?
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat iemand zegt gezond bezig te zijn qua sport en voeding toch zo zijn lever weet te mishandelen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_168796930
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:22 schreef dimmak het volgende:

[..]

Het is op dit moment ook meer de verveling. Ik heb sinds kort een vriendin en ik merk dat ik al aan het minderen ben. Maar vooral de periode van donderdag tot zondag blijft marathon van excessief alcohol gebruik. Donderdag hang ik met maten, vrijdag drink ik wat met mijn vriendin, zaterdag ga ik uit en zondag pak ik een voetbal wedstrijd.
Same here. Kan gewoon.
pi_168796931
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:23 schreef Elpis het volgende:

[..]

Glasheffen telt niet als sport he?
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat iemand zegt gezond bezig te zijn qua sport en voeding toch zo zijn lever weet te mishandelen.
Ik moet wel om het een beetje gelijk te trekken. :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168796956
quote:
4s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:25 schreef Leonos het volgende:

[..]

Same here. Kan gewoon.
Omdat je de schade niet direct ziet.
pi_168797035
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:22 schreef dimmak het volgende:

[..]

Het is op dit moment ook meer de verveling. Ik heb sinds kort een vriendin en ik merk dat ik al aan het minderen ben. Maar vooral de periode van donderdag tot zondag blijft marathon van excessief alcohol gebruik. Donderdag hang ik met maten, vrijdag drink ik wat met mijn vriendin, zaterdag ga ik uit en zondag pak ik een voetbal wedstrijd.
Precies zoals het bij mij was dus, voorlopig heb ik nu sinds 1 jan niks meer gedronken, ook geen behoefte aan.
Lambo of Rekt
pi_168797069
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:33 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Precies zoals het bij mij was dus, voorlopig heb ik nu sinds 1 jan niks meer gedronken, ook geen behoefte aan.
Misschien heb je gelijk hoor, maar dat het jou makkelijk afging zegt natuurlijk niks over hem. Iedereen die veel drinkt zegt 'ja maar ik zou het ook makkelijk niet kunnen doen' tot ze dat moeten.
pi_168797088
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk hoor, maar dat het jou makkelijk afging zegt natuurlijk niks over hem. Iedereen die veel drinkt zegt 'ja maar ik zou het ook makkelijk niet kunnen doen' tot ze dat moeten.
Ik kan het ook niet makkelijk laten liggen in de zomer hoor.. Dus ik ben wel een soort van alcoholist.

En zoals ik eerder zei; ik ben niet verslaafd aan éen specifiek middel... als het geen alcohol is, wordt het wel wiet... enz

Maar nu vanaf 1 jan helemaal niks. Zonder grote problemen eigenlijk
Lambo of Rekt
pi_168797125
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk hoor, maar dat het jou makkelijk afging zegt natuurlijk niks over hem. Iedereen die veel drinkt zegt 'ja maar ik zou het ook makkelijk niet kunnen doen' tot ze dat moeten.
De eerste 2 weken van januari heb ik niks gedronken en dat ging mij gemakkelijk af. Terwijl ik evengoed in de kroeg zat. ;)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168797141
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:38 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik kan het ook niet makkelijk laten liggen in de zomer hoor.. Dus ik ben wel een soort van alcoholist.

En zoals ik eerder zei; ik ben niet verslaafd aan éen specifiek middel... als het geen alcohol is, wordt het wel wiet... enz

Maar nu vanaf 1 jan helemaal niks. Zonder grote problemen eigenlijk
Situationele alcoholist. :P Maar ja, opzich wel logisch als dat gewoon de situaties zijn dat je altijd drinkt. Dan is het moeilijk om te weerstaan.

Een beetje als rokers die altijd roken met het uitgaan.
pi_168797173
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Situationele alcoholist. :P Maar ja, opzich wel logisch als dat gewoon de situaties zijn dat je altijd drinkt. Dan is het moeilijk om te weerstaan.

Een beetje als rokers die altijd roken met het uitgaan.
Klopt ja, ik was ook voor lange tijd weekendalcoholist, dan zoop ik me in het weekend helemaal te tering in, en doordeweeks diehard sporten en goed eten... :D
Lambo of Rekt
pi_168797321
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat je de schade niet direct ziet.
Wil je de schade komen bekijken? :@
pi_168798251
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:56 schreef dimmak het volgende:

[..]

Zondag: 6 bier, 2 flessen wijn
Maandag: -
Dinsdag: 6 bier
Woensdag: -
Donderdag: 12 bier
Vrijdag: 12 bier, 1 fles wijn
Zaterdag: 20 bier

Meer zoiets. Kan nogal verschillen per week.
Jij hebt kratten bier waar er 28 in zitten? :o
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168798340
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 10:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jij hebt kratten bier waar er 28 in zitten? :o
Het is niet dat ik precies bij 2 kratten stop. :')
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 11:23:29 #43
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_168798826
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:56 schreef dimmak het volgende:

[..]

Zondag: 6 bier, 2 flessen wijn
Maandag: -
Dinsdag: 6 bier
Woensdag: -
Donderdag: 12 bier
Vrijdag: 12 bier, 1 fles wijn
Zaterdag: 20 bier

Meer zoiets. Kan nogal verschillen per week.
Herkenbaar, alleen dan zonder de wijn en met wat meer pils. Maar ik denk dat dit voor de beetje student sowieso wel herkenbaar is.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_168800317
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 00:58 schreef spierbal het volgende:

[..]

en wat nou als je 6 biertjes gewoon lekker vind.
als je iets lekker vind hoef je er toch niet meteen 6 van te nemen? hou het gewoon lekker bij 1 of 2.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_168800350
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:25 schreef 88-4 het volgende:

[..]

Het is minder kansloos als je het doet als je niet alleen bent?
vind ik wel, omdat er dan nog een sociaal aspect aan vast zit.

N.B ik drink zelf helemaal geen alcohol. Ben er niet tegen ofzo, maar vind de effecten van alcohol niet fijn/leuk. En vaak worden mensen er vrij simpel van als ze dronken zijn. Ben zelf meer van de marijuana (overigens ook met mate ;) )
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_168801766
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Wel een bingedrinker.

In je eentje drinken is een risico. Waarom doe je het alleen als je vriendin weg is?
Waarom is dat een risico eigenlijk? Ligt dat niet gewoon aan het hoe en wat ipv aan het alleen of niet alleen?

Zo mag ik graag heel af en toe als ik alleen ben een paar glaasjes wiskhy drinken. Muziekje aan (oortjes, want het is altijd in de avond), airbrush/tekenspullen erbij pakken, drankje erbij...
Of in de zomer vuurkorfje aan, kaarsjes aan in de tuin, goed boek erbij en een lekker glaasje wiskhy.
Dat zijn fijne momenten. Nu doe ik hetzelfde gerust met een bak thee, dat drankje is geen moetje en ook geen wekelijks terugkerend iets, maar ik zie niet zo snel in waarom dat een groter risico is dan bv de gewoonte om in de avond samen een wijntje te drinken of wat dan ook.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168801787
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:45 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

als je iets lekker vind hoef je er toch niet meteen 6 van te nemen? hou het gewoon lekker bij 1 of 2.
6 is lekkerder dan 2
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_168802259
Dan zouden mensen zich eens moeten verdiepen in alcoholisme, dat is echt als je niet meer zonder kan functioneren. wij hadden destijds een vrouw in de winkel zij moest elke avond een glas sherry want anders sliep ze niet, ze heeft dus alcohol nodig om normaal te functioneren, dan ben je alcoholist. Van eens per week dronken worden ben je echt geen alcoholist, als je niet meer zonder kan omdat je dan klachten krijgt spreek je van een echte alcoholist.
Heb heel veel mensen gezien die niet meer konden functioneren zonder hun borrel, zelf gemeentewerkers die gewoon een zakflacon wodka kwamen halen omdat anders het schoffelen zo lastig begon te worden.
Je ziet ze ook wel eens bij de kassa meestal hele kar vol goedkoop bier en wat vette hap of droge worst, of bij de slijterij dozen vol jenever en/of beerenburg. hadden destijds ook een vrouwtje als zij binnen kwam dan rook je haar al, zij dronk 2 flessen citroenbrandewijn per 6 dagen, dat vrouwtje rook echt gewoon naar citroen.
pi_168803040
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 14:43 schreef LittleLady het volgende:
Dan zouden mensen zich eens moeten verdiepen in alcoholisme, dat is echt als je niet meer zonder kan functioneren. wij hadden destijds een vrouw in de winkel zij moest elke avond een glas sherry want anders sliep ze niet, ze heeft dus alcohol nodig om normaal te functioneren, dan ben je alcoholist. Van eens per week dronken worden ben je echt geen alcoholist, als je niet meer zonder kan omdat je dan klachten krijgt spreek je van een echte alcoholist.
Heb heel veel mensen gezien die niet meer konden functioneren zonder hun borrel, zelf gemeentewerkers die gewoon een zakflacon wodka kwamen halen omdat anders het schoffelen zo lastig begon te worden.
Je ziet ze ook wel eens bij de kassa meestal hele kar vol goedkoop bier en wat vette hap of droge worst, of bij de slijterij dozen 0vol jenever en/of beerenburg. hadden destijds ook een vrouwtje als zij binnen kwam dan rook je haar al, zij dronk 2 flessen citroenbrandewijn per 6 dagen, dat vrouwtje rook echt gewoon naar citroen.
Goed verhaal, lekker kort.

Maar alcoholisme treedt al veel eerder in werking. Nog voor de extreme situaties ontstaan die jij hier beschrijft.

Verdiep je maar eens in de term alcohol misbruik dan zul je zien dat je daar al heel gauw aan voldoet.

Die user die zijn drink schema hier posten is gewoon een alcoholist hoor. Misschien kan hij nog stoppen als die dat zou willen maar op dit moment leeft hij gewoon als een alcoholist.
pi_168803172
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 14:18 schreef SjaakKlapkaak het volgende:

[..]

6 is lekkerder dan 2
je moet ook tevreden kunnen zijn met minder.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_168803355
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:24 schreef Sjemmert het volgende:
Die user die zijn drink schema hier posten is gewoon een alcoholist hoor. Misschien kan hij nog stoppen als die dat zou willen maar op dit moment leeft hij gewoon als een alcoholist.
Ik doe mijn werk goed, ik sport, ik eet gezond. Maar ik drink in de avond en weekend wat bier, en toegegeven, teveel. Ben ik een alcoholist? Misschien.. Beheerst het mijn leven? Nee. Ben ik de enige? Volgens mij is het niet anders dan het studentenleven.

Ik geniet gewoon nog van de vrije tijd die ik heb. Straks als ik een huisje koop, misschien een gezinnetje ga stichten zal alles anders worden. Maar tot die tijd neem ik het er nog even lekker van.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 15:52:44 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168803581
Even een vraagje voor die krattendrinkers hier:

Is bier nou echt de meest efficiente manier voor je om te komen waar je wil zijn? Ik bedoel... serieus ... je bent de hele avond aan het pissen.... en die standaard biertjes hebben zo'n laag percentage... volgens mij kan je met een halve fles sterke drank veel sneller "relaxen" zullen we het maar noemen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_168803676
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:52 schreef SpecialK het volgende:
Even een vraagje voor die krattendrinkers hier:

Is bier nou echt de meest efficiente manier voor je om te komen waar je wil zijn? Ik bedoel... serieus ... je bent de hele avond aan het pissen.... en die standaard biertjes hebben zo'n laag percentage... volgens mij kan je met een halve fles sterke drank veel sneller "relaxen" zullen we het maar noemen.
Het gaat ook niet altijd om de snelheid. Zelfs niet voor verstokte alcoholisten.
Conscience do cost.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 15:58:31 #54
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168803711
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:57 schreef ems. het volgende:

[..]

Het gaat ook niet altijd om de snelheid. Zelfs niet voor verstokte alcoholisten.
Dan neem je af en toe een shotje. Ik krijg nu wel een beetje het gevoel dat men zichzelf voor de gek loopt te houden. Ze kijken naar 1 biertje en denken "meh kan geen kwaad". 10 biertjes later... maar als je 1 fles sterke drank in je handen hebt dan is het ineens "real".
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_168803784
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dan neem je af en toe een shotje.
Dat vinden ze niet opeens lekkerder dan bier :P
quote:
Ik krijg nu wel een beetje het gevoel dat men zichzelf voor de gek loopt te houden. Ze kijken naar 1 biertje en denken "meh kan geen kwaad". 10 biertjes later... maar als je 1 fles sterke drank in je handen hebt dan is het ineens "real".
Zegt wie? Het gaat gewoon om de hoeveelheid alcohol hoor.
Conscience do cost.
pi_168803800
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:52 schreef SpecialK het volgende:
Even een vraagje voor die krattendrinkers hier:

Is bier nou echt de meest efficiente manier voor je om te komen waar je wil zijn? Ik bedoel... serieus ... je bent de hele avond aan het pissen.... en die standaard biertjes hebben zo'n laag percentage... volgens mij kan je met een halve fles sterke drank veel sneller "relaxen" zullen we het maar noemen.
Van sterke drank heb ik een andere dronk. Van bier word ik niet vrolijk aangeschoten en niet snel dronken. Als ik dronken ben is het voor mij ook afgelopen en ga ik naar huis.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 16:08:24 #57
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168803959
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:01 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat vinden ze niet opeens lekkerder dan bier :P
Bier is helemaal niet lekker. En in die zin is elke drank lekker te maken door het of te mixen of door het gewoon vaak genoeg te drinekn dat je het lekker gaat vinden.

Dus mijn vraag blijft een beetje staan voor die krattendrinkers. Ik zie alleen maar nadelen. het kost meer, het is slepen van kratten tussen de supermarkt en thuis en het is de hele avond pissen.

quote:
[..]

Zegt wie? Het gaat gewoon om de hoeveelheid alcohol hoor.
Dan volstaat een fles sterke drank.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 10 februari 2017 @ 16:09:20 #58
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168803986
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:01 schreef dimmak het volgende:

[..]

Van sterke drank heb ik een andere dronk. Van bier word ik niet vrolijk aangeschoten en niet snel dronken. Als ik dronken ben is het voor mij ook afgelopen en ga ik naar huis.
Interessant.

Zou je per type drank kunnen zeggen wat voor gevoel je er bij krijgt over het algemeen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_168804154
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Bier is helemaal niet lekker.
Meinung.
quote:
En in die zin is elke drank lekker te maken door het of te mixen of door het gewoon vaak genoeg te drinekn dat je het lekker gaat vinden.
Mwa, valt wel mee. Bier vond ik vroeger ook niet lekker maar nu wel. Jenever heb ik nooit lekker gevonden.
quote:
Dus mijn vraag blijft een beetje staan voor die krattendrinkers. Ik zie alleen maar nadelen. het kost meer, het is slepen van kratten tussen de supermarkt en thuis en het is de hele avond pissen.
Andere mensen zien wel voordelen. In de eerste plaats dus dat bier lekker is.
quote:
Dan volstaat een fles sterke drank.
Of veel biertjes, dus.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:01 schreef dimmak het volgende:

[..]

Van sterke drank heb ik een andere dronk.
En dat ja. Bierdronk is bijvoorbeeld heel anders dan een whiskydronk.
Conscience do cost.
pi_168804650
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:38 schreef dimmak het volgende:
Ik drink minimaal 2 kratjes pils en 3 flessen wijn in de week. Maakt mij dat alcoholist?
Dat is toch wel een flinke hoeveelheid ja :') _O-
pi_168804713
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:15 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Zo ging ik ook een lange periode, met name in de zomers.

8 halve liters per dag, in het weekend het dubbele met ook wijn erbij ja.

Maargoed, ik stop er vrij eenvoudig mee... ik ben niet verslaafd aan één middel, ik was meer verslaafd aan "niet-nuchter-zijn". No matter het middel.
Dimmak is ook verslaafd aan niet-nuchter zijn. Staat in zijn ondertitel geloof ik _O-
pi_168804742
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:40 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik doe mijn werk goed, ik sport, ik eet gezond. Maar ik drink in de avond en weekend wat bier, en toegegeven, teveel. Ben ik een alcoholist? Misschien.. Beheerst het mijn leven? Nee. Ben ik de enige? Volgens mij is het niet anders dan het studentenleven.

Ik geniet gewoon nog van de vrije tijd die ik heb. Straks als ik een huisje koop, misschien een gezinnetje ga stichten zal alles anders worden. Maar tot die tijd neem ik het er nog even lekker van.
Ik geloof je gelijk als je zegt dat het verder gewoon goed met je gaat. Dat kan ook nog prima, je drankgebruik is wel hoog maar nog niet extreem. En je bent waarschijnlijk nog jong, de lange termijn effecten merk je pas later. Maar je bent zeker niet de enige wat dit betreft.

Omdat drankmisbruik hier maatschappelijk geaccepteerd is komt het gewoon heel veel voor. En omdat het geaccepteerd wordt zien mensen er ook geen kwaad in en zien ze geen reden om te stoppen of te minderen. Het is geaccepteerd, het is normaal, bijna iedereen doet het. Maar als je jaar in jaar uit elke week zoveel blijft drinken moet je echt wel uitkijken dat je drankverslaving niet ongemerkt veranderd in alcoholisme.
pi_168804814
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat je de schade niet direct ziet.
En ook niet hoeft te zien. Ook heel lang zo geleeft. Vervolgens een test gedaan en er was niet veel aan de hand.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_168805404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:30 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

je moet ook tevreden kunnen zijn met minder.
Voor twee biertjes kom ik mijn bed niet eens uit. Het is alles of niets (dus minimaal 10 halve liters).
pi_168805442
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:52 schreef SpecialK het volgende:
Even een vraagje voor die krattendrinkers hier:

Is bier nou echt de meest efficiente manier voor je om te komen waar je wil zijn? Ik bedoel... serieus ... je bent de hele avond aan het pissen.... en die standaard biertjes hebben zo'n laag percentage... volgens mij kan je met een halve fles sterke drank veel sneller "relaxen" zullen we het maar noemen.
Dat pissen is sowieso geen probleem. Het gaat er om dat je geleidelijk dronken wordt.

Ik heb net mijn dronken buurman naar huis gestuurd omdat hij niet meer op zijn benen kon staan, hij had in een uur een literfles jenever op. Dan kan je beter een hele avond pilsjes drinken.
pi_168806396
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 17:20 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Voor twee biertjes kom ik mijn bed niet eens uit. Het is alles of niets (dus minimaal 10 halve liters).
Maar jij vindt jezelf alcoholist en hebt regelmatig hulp gevraagd hier.

Dat is een andere categorie dan die hier post.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_168809470
quote:
4s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 18:14 schreef Godshand het volgende:

[..]

Maar jij vindt jezelf alcoholist en hebt regelmatig hulp gevraagd hier.

Dat is een andere categorie dan die hier post.
Klopt, ik ben alcoholist. ;( Constant gevecht tegen de alcohol.

Ik wil niks bagetaliseren maar 1x per week een sixpack zou ik voor tekenen. Bij mij zijn het gelijk 12 halve liters.
pi_168811572
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Wel een bingedrinker.

In je eentje drinken is een risico. Waarom doe je het alleen als je vriendin weg is?
Hoezo is alleen drinken een risico, er zijn heel veel eenzame mensen in Nederland (jong en oud). Als die drinken lopen ze risico?
pi_168815780
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:31 schreef -Strawberry- het volgende:
In je eentje drinken is een risico.
Dit vind ik altijd een enorme drogreden :). Ik weet dat het een blind aangenomen visie is die nogal heerst in de maatschappij, voornamelijk om het alcoholgebruik op sociale gelegenheden goed te kunnen praten. Immers, dan 'mag het' en is 'OK'.
pi_168825143
Ik drink ongeveer 3.5 liter per week, elke avond een halve liter wodka zodat ik goed kan slapen
Heb wel eens zonder geprobeerd maar dan kom ik niet in slaap
maar is allemaal niet heel erg beetje drinken kan geen kwaad vind ik.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 14:39:55 #71
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168825252
Het verbaast me werkelijk dat ik hier niet enkel een rits :') 's lees op deze vraag.
1 keer per week een sixpackje, echt, serieus... :')!!!!

En je dan afvragen of je alcoholist bent. _O- Hoe oud ben je? 7?

Sommige mensen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168825856
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:34 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Ik drink ongeveer 3.5 liter per week, elke avond een halve liter wodka zodat ik goed kan slapen
Heb wel eens zonder geprobeerd maar dan kom ik niet in slaap
maar is allemaal niet heel erg beetje drinken kan geen kwaad vind ik.
meen je dat serieus?
pi_168825861
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:09 schreef Biekuh het volgende:

[..]

meen je dat serieus?
Ja, ik weet dat het te ver gaat, maar kan er op dit moment weinig aan doen.
pi_168825967
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:09 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat het te ver gaat, maar kan er op dit moment weinig aan doen.
heb je het er bijv. over gehad met je huisarts? een halve liter wodka is ong. een halve krat bier per dag, qua alcoholgehalte dan.
pi_168825974
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:39 schreef Villas__Rubin het volgende:
Het verbaast me werkelijk dat ik hier niet enkel een rits :') 's lees op deze vraag.
1 keer per week een sixpackje, echt, serieus... :')!!!!

En je dan afvragen of je alcoholist bent. _O- Hoe oud ben je? 7?

Sommige mensen.
Ts drinkt volgens mij nooit
pi_168826004
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:14 schreef Biekuh het volgende:

[..]

heb je het er bijv. over gehad met je huisarts? een halve liter wodka is ong. een halve krat bier per dag, qua alcoholgehalte dan.
Nee ben nog nergens heen geweest. Alleen 1x leeggehaald met zo'n infuus ivm vergiftiging :')
Maar ja dat ja ik weet echt niet, ik denk dat het wel bijdraait, al merk ik wel veel problemen qua fysiek
pi_168826091
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:16 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Nee ben nog nergens heen geweest. Alleen 1x leeggehaald met zo'n infuus ivm vergiftiging :')
Maar ja dat ja ik weet echt niet, ik denk dat het wel bijdraait, al merk ik wel veel problemen qua fysiek
oké. ik hoop dat je beseft dat het gevaarlijk kan zijn om zelf van de ene op de andere dag te stoppen? daarom vroeg ik ook of je het er met je huisarts over hebt gehad, want de kans bestaat dat je dat echt niet overleefd als je dat probeert (serieus).
pi_168826103
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 08:56 schreef dimmak het volgende:

[..]

Zondag: 6 bier, 2 flessen wijn
Maandag: -
Dinsdag: 6 bier
Woensdag: -
Donderdag: 12 bier
Vrijdag: 12 bier, 1 fles wijn
Zaterdag: 20 bier

Meer zoiets. Kan nogal verschillen per week.
5 standaardglazen in 1 fles wijn.
Dus op zondag drink jij 16 standaardglazen.
En stap je maandagochtend dan gewoon de auto in naar je werk?
Make my day!
pi_168826124
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:19 schreef Biekuh het volgende:

[..]

oké. ik hoop dat je beseft dat het gevaarlijk kan zijn om zelf van de ene op de andere dag te stoppen? daarom vroeg ik ook of je het er met je huisarts over hebt gehad, want de kans bestaat dat je dat echt niet overleefd als je dat probeert (serieus).
Nee ik weet de gevaren er van af. Ergens weet ik ook wel dat ik een probleem heb maar ik heb geen idee hoe ik het moet aanpakken qua therapie enzo, het is meer wegdrinken van problemen en dat ik het gewend ben iguess. Veel vragen weinig energie
pi_168826143
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:16 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Nee ben nog nergens heen geweest. Alleen 1x leeggehaald met zo'n infuus ivm vergiftiging :')
Maar ja dat ja ik weet echt niet, ik denk dat het wel bijdraait, al merk ik wel veel problemen qua fysiek
:')
Een halve liter wodka is toch wel verslaafd te noemen. Dit niet als probleem zien :') _O-
pi_168826163
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:21 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

:')
Een halve liter wodka is toch wel verslaafd te noemen. Dit niet als probleem zien :') _O-
Enige manier waar ik van kalmeer dus ja ik weet het anders ook niet meer
pi_168826182
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:22 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Enige manier waar ik van kalmeer dus ja ik weet het anders ook niet meer
Ga naar je huisarts. En laat hem je wat voorschrijven.
Make my day!
pi_168826223
Het ding is dat ik geen zin heb eig ook om een huisarts therapeut iets te gaan omdat ik dan weer verweten ga worden me als special snowflake te gedragen en ja ik moet er zelf bovenop zien te komen eigenlijk
pi_168826295
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:25 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Het ding is dat ik geen zin heb eig ook om een huisarts therapeut iets te gaan omdat ik dan weer verweten ga worden me als special snowflake te gedragen en ja ik moet er zelf bovenop zien te komen eigenlijk
hoezo weer?

het lijkt mij erg sterk dat je huisarts je veroordeelt laat staan hulpverleners. verslaving is een ziekte waar je zonder hulp vrijwel zeker niet van kunt herstellen. het is misschien wel kut om naar de huisarts toe moeten te gaan ervoor, maar beter dan het alternatief.
pi_168826315
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:29 schreef Biekuh het volgende:

[..]

hoezo weer?

het lijkt mij erg sterk dat je huisarts je veroordeelt laat staan hulpverleners. verslaving is een ziekte waar je zonder hulp vrijwel zeker niet van kunt herstellen. het is misschien wel kut om naar de huisarts toe moeten te gaan ervoor, maar beter dan het alternatief.
Ja iedereen om me heen joh haalt me altijd neer tot zover dat ik dus 100% loner ben nu :')
Maar andere kant voel ik me zelf elke dag steeds zwakker worden maarja andere kant
als ik sterf dan is het t lot
pi_168826365
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:30 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Ja iedereen om me heen joh haalt me altijd neer tot zover dat ik dus 100% loner ben nu :')
Maar andere kant voel ik me zelf elke dag steeds zwakker worden maarja andere kant
als ik sterf dan is het t lot
Vraag droopie om hulp. Die weet er alles van ;)
pi_168826402
Ik drink wel meer dus nee.
pi_168826425
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:21 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

:')
Een halve liter wodka is toch wel verslaafd te noemen. Dit niet als probleem zien :') _O-
Halve liter wodka is indrinken.
pi_168826445
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:36 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Halve liter wodka is indrinken.
Op vrijdag en zaterdag ja
pi_168826518
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:30 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Ja iedereen om me heen joh haalt me altijd neer tot zover dat ik dus 100% loner ben nu :')
Maar andere kant voel ik me zelf elke dag steeds zwakker worden maarja andere kant
als ik sterf dan is het t lot
Hulpverleners in de verslavingszorg begrijpen dat er bij een verslaving veel schaamtegevoel en aarzeling om hulp in te schakelen komt kijken. Ga gewoon een keer naar je huisarts. Juist als je hulp zoekt, ben je sterk.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_168826563
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:30 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Ja iedereen om me heen joh haalt me altijd neer tot zover dat ik dus 100% loner ben nu :')
Maar andere kant voel ik me zelf elke dag steeds zwakker worden maarja andere kant
als ik sterf dan is het t lot
R&P / FOK!ers die willen stoppen met alcohol #7

DM sturen mag ook hoor.
Misschien lucht het op :)

Ik heb inderdaad met hetzelfde bijltje gehakt
Hell To The Liars
pi_168826583
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:43 schreef Droopie het volgende:

[..]

R&P / FOK!ers die willen stoppen met alcohol #7

DM sturen mag ook hoor.
Misschien lucht het op :)

Ik heb inderdaad met hetzelfde bijltje gehakt
Naja dankje ik zal eens kijken :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Droopie op 11-02-2017 15:45:48 ]
  zaterdag 11 februari 2017 @ 16:03:27 #93
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168826943
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:30 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Ja iedereen om me heen joh haalt me altijd neer tot zover dat ik dus 100% loner ben nu :')
Maar andere kant voel ik me zelf elke dag steeds zwakker worden maarja andere kant
als ik sterf dan is het t lot
Je bent niet ouder dan een jaar of 17 denk ik?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168826955
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:03 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Je bent niet ouder dan een jaar of 17 denk ik?
18
  zaterdag 11 februari 2017 @ 16:04:56 #95
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168826974
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:04 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

18
Zat ik er niet ver vandaan dus.

Komt wel goed. Je zit gewoon in een fase van je leven.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168827010
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:04 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Zat ik er niet ver vandaan dus.

Komt wel goed. Je zit gewoon in een fase van je leven.
Ah ik verwachten eigenlijk een hatelijke comment :D
Maar ja ik hoop het ook echt. Maar we zullen het zien met de tijd :)
pi_168827222
Grote monden kleine hartjes hier.
Bijna allemaal :)
Hell To The Liars
pi_168828155
1 keer per week 6 biertje op een avond kan volgens mij geen probleem zijn. Er zijn genoeg mensen die zich eén keer in de week vol laten lopen en verder gewoon functioneren. Dat vind ik zelf althans, want ik hoor bij die groep :P
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_168830121
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:47 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

En ook niet hoeft te zien. Ook heel lang zo geleeft. Vervolgens een test gedaan en er was niet veel aan de hand.
Dan heb jij toevallig een sterke lever misschien?

Schade aan bloedvaten en hersenen is wat lastiger te zien.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 20:39:29 #100
414785 sirdanilot
pi_168833523
ik dronk vroeger ook heel erg veel. maar meestal met vrienden, zelden alleen. en nu iedereen steeds meer zijn eigen weg gaat drink ik een stuk minder dan vroeger.

vroeger waren het wel eens 5 halve liters en de nodige hoeveelheid sterke drank ja. zelfs meer dan dat . 8 halve liters ? dat soort hoeveelheden
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168833618
Ik drink ook wel alleen hoor. Zie dat niet echt als een dingetje.. alleen of samen drinken.

(Ongeveer 2 flessen wijn in een week. )

Waarom zou alleen drinken anders zijn?
Nu ook. Man is naar een concert. Kind ligt op bed. Lekker een glas wijn voor mijzelf. En fokken. :D
Make my day!
pi_168833770
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 20:41 schreef agter het volgende:
Waarom zou alleen drinken anders zijn?
Minder sociaal geaccepteerd. Dan is er geen 'reden' om te drinken, immers alleen kan je eigenlijk geen feestje bouwen en/of überhaupt gelukkig zijn. Het haalt dus indirect weer een heel ander onderwerp aan wat gevoelig ligt bij veel mensen :)
pi_168838643
Echte bazen blijven nuchter :7

Ik heb vorige week 1 biertje gedronken en met oud en nieuw 3 of 4 baco's.

Maar heb er geen behoefte aan en zie niet in waarom ik zulk vergif tot me moet nemen.
Ten eerste is het uiterst ongezond en in strijd met mijn sportieve ambitie en ten tweede je wordt er een mongooltje van en wat is er leuk aan als je morgen ziek bent?

Ik ga liever op zondagochtend sporten, dan dat ik ziek op bed lig door de drank.

Ik ben zelf ook een paar keer goed dronken geweest, zoiets is leuk als je 18-20 bent, daarna ben je gewoon een kneus als je teveel drinkt.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168841633
Als ik alleen drink dan max twee speciaalbiertjes ofzo.
pi_168842295
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:46 schreef Aiciu het volgende:
Echte bazen blijven nuchter :7

Ik heb vorige week 1 biertje gedronken en met oud en nieuw 3 of 4 baco's.

Maar heb er geen behoefte aan en zie niet in waarom ik zulk vergif tot me moet nemen.
Ten eerste is het uiterst ongezond en in strijd met mijn sportieve ambitie en ten tweede je wordt er een mongooltje van en wat is er leuk aan als je morgen ziek bent?

Ik ga liever op zondagochtend sporten, dan dat ik ziek op bed lig door de drank.

Ik ben zelf ook een paar keer goed dronken geweest, zoiets is leuk als je 18-20 bent, daarna ben je gewoon een kneus als je teveel drinkt.
Met een beetje geluk kan ik morgen ook nog sporten. Heb maar twee speciaalbiertjes op. Beter dat ik morgen niet te moe ben
pi_168842300
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:46 schreef Aiciu het volgende:
Echte bazen blijven nuchter :7

Ik heb vorige week 1 biertje gedronken en met oud en nieuw 3 of 4 baco's.

Maar heb er geen behoefte aan en zie niet in waarom ik zulk vergif tot me moet nemen.
Ten eerste is het uiterst ongezond en in strijd met mijn sportieve ambitie en ten tweede je wordt er een mongooltje van en wat is er leuk aan als je morgen ziek bent?

Ik ga liever op zondagochtend sporten, dan dat ik ziek op bed lig door de drank.

Ik ben zelf ook een paar keer goed dronken geweest, zoiets is leuk als je 18-20 bent, daarna ben je gewoon een kneus als je teveel drinkt.
Supergoed van je maat

Jij bent echt superieur
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  zondag 12 februari 2017 @ 02:41:17 #107
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168844555
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:46 schreef Aiciu het volgende:
Echte bazen blijven nuchter :7

Ik heb vorige week 1 biertje gedronken en met oud en nieuw 3 of 4 baco's.

Maar heb er geen behoefte aan en zie niet in waarom ik zulk vergif tot me moet nemen.
Ten eerste is het uiterst ongezond en in strijd met mijn sportieve ambitie en ten tweede je wordt er een mongooltje van en wat is er leuk aan als je morgen ziek bent?

Ik ga liever op zondagochtend sporten, dan dat ik ziek op bed lig door de drank.

Ik ben zelf ook een paar keer goed dronken geweest, zoiets is leuk als je 18-20 bent, daarna ben je gewoon een kneus als je teveel drinkt.
Wat een rechtlijnige, rigide manier van denken.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  User die het meest klaagt 2022 zondag 12 februari 2017 @ 08:36:53 #108
414785 sirdanilot
pi_168845289
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:46 schreef Aiciu het volgende:
Echte bazen blijven nuchter :7

Ik heb vorige week 1 biertje gedronken en met oud en nieuw 3 of 4 baco's.

Maar heb er geen behoefte aan en zie niet in waarom ik zulk vergif tot me moet nemen.
Ten eerste is het uiterst ongezond en in strijd met mijn sportieve ambitie en ten tweede je wordt er een mongooltje van en wat is er leuk aan als je morgen ziek bent?

Ik ga liever op zondagochtend sporten, dan dat ik ziek op bed lig door de drank.

Ik ben zelf ook een paar keer goed dronken geweest, zoiets is leuk als je 18-20 bent, daarna ben je gewoon een kneus als je teveel drinkt.
Wat ben je toch ook een rechtlijnige vrome moslim sahbi. Salaam 3alaykum.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator zondag 12 februari 2017 @ 08:46:09 #109
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_168845350
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:43 schreef Droopie het volgende:

[..]

R&P / FOK!ers die willen stoppen met alcohol #7

DM sturen mag ook hoor.
Misschien lucht het op :)

Ik heb inderdaad met hetzelfde bijltje gehakt
Hier nog één. Tot het zover kwam dat ik 9 weken naar een kliniek in Zuid-Afrika kon.
Daarna nog 8 maanden in Nederland.

Echte verslaving is een k**-ziekte
pi_168847313
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 08:46 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Hier nog één. Tot het zover kwam dat ik 9 weken naar een kliniek in Zuid-Afrika kon.
Daarna nog 8 maanden in Nederland.

Echte verslaving is een k**-ziekte
En, heeft het geholpen?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator zondag 12 februari 2017 @ 11:23:11 #111
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_168856966
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 08:46 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Hier nog één. Tot het zover kwam dat ik 9 weken naar een kliniek in Zuid-Afrika kon.
Daarna nog 8 maanden in Nederland.

Echte verslaving is een k**-ziekte
Ik vraag me altijd af, wat is nu zoal het behandelprogramma bij zo'n kliniek? Wat zijn zeg maar de handvaten die je krijgt om het nadien ook vol te houden? :)
  Moderator zondag 12 februari 2017 @ 20:04:16 #113
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_168860029
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:55 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af, wat is nu zoal het behandelprogramma bij zo'n kliniek? Wat zijn zeg maar de handvaten die je krijgt om het nadien ook vol te houden? :)
Het bestaat voornamelijk uit het leren herkennen van signalen die leiden tot gebruik. Dus je gaat lichamelijke en geestelijke signalen herkennen en vervolgens ander gedrag aanleren. Dat gaat alleen niet zo snel omdat je vaak al jaren jezelf een negatief patroon hebt aangeleerd die je moet gaan doorbreken.

Daarnaast ga je meer bewegen en sporten, je krijgt trainingen in bijvoorbeeld weerbaarheid en veel individuele en groepstherapie omdat er onder de verslaving ook vaak psychologische klachten zitten.
pi_168868304
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:20 schreef agter het volgende:

[..]

5 standaardglazen in 1 fles wijn.
Dus op zondag drink jij 16 standaardglazen.
En stap je maandagochtend dan gewoon de auto in naar je werk?
Nee, ik ga elke dag op de fiets.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168868593
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:22 schreef dimmak het volgende:

[..]

Nee, ik ga elke dag op de fiets.
En je ruikt niet helemaal naar drank dan?
pi_168868853
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:22 schreef dimmak het volgende:

[..]

Nee, ik ga elke dag op de fiets.
En je denkt dat je na 16 glazen geen alcohol in je bloed meer hebt?
Make my day!
pi_168868911
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:14 schreef agter het volgende:

[..]

En je denkt dat je na 16 glazen geen alcohol in je bloed meer hebt?
Dan zit er behalve alcohol in je bloed ook genoeg alcohol in alle porien in je lichaam.

Dat ruiken de meeste mensen door de aftershave heen.
Hell To The Liars
pi_168868960
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:14 schreef agter het volgende:

[..]

En je denkt dat je na 16 glazen geen alcohol in je bloed meer hebt?
Zeg ik dat? Ik ben mij zeer bewust van restalcohol.

quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 08:53 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

En je ruikt niet helemaal naar drank dan?
Vandaag heb ik ondanks de douche wel een alcoholgeurtje om mij heen hangen ja. Normaal heb ik er eigenlijk geen last van.

Ik geluk dat mijn baas er net zo bij zit. Sterker nog, gisteravond zat ik bij mijn baas thuis. :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168868987
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:25 schreef dimmak het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Ik ben mij zeer bewust van restalcohol.

[..]

Vandaag heb ik ondanks de douche wel een alcoholgeurtje om mij heen hangen ja. Normaal heb ik er eigenlijk geen last van.

Ik geluk dat mijn baas er net zo bij zit. Sterker nog, gisteravond zat ik bij mijn baas thuis. :P
En je bent tevreden zo en trots op jezelf?
pi_168869030
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:28 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

En je bent tevreden zo en trots op jezelf?
Trots niet. Maar ik ben redelijk tevreden met mijn leven ja.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168869070
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:32 schreef dimmak het volgende:

[..]

Trots niet. Maar ik ben redelijk tevreden met mijn leven ja.
Ik begrijp niet zo goed waarom je zoveel drinkt. Je zult nu, maandag, een kater hebben. En je begeeft je dus vaak met alcohol op in het verkeer.

Waarom doe je dat?
Make my day!
  Moderator maandag 13 februari 2017 @ 09:38:22 #122
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_168869110
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:25 schreef dimmak het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Ik ben mij zeer bewust van restalcohol.

[..]

Vandaag heb ik ondanks de douche wel een alcoholgeurtje om mij heen hangen ja. Normaal heb ik er eigenlijk geen last van ruik ik dat zelf niet.

Fixed that for you ;)

Alcohollucht bij jezelf is moeilijk te ruiken. Bij anderen is het heel makkelijk.
Reken maar dat, bij zulke hoeveelheden, je collega's dat ruiken.
pi_168869133
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:32 schreef dimmak het volgende:

[..]

Trots niet. Maar ik ben redelijk tevreden met mijn leven ja.
En je hebt ook geen kater? Ben je niet trots op jezelf omdat je drinkt? Drink je omdat je het lekker vind of kun je niet zonder?
pi_168869194
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:35 schreef agter het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed waarom je zoveel drinkt. Je zult nu, maandag, een kater hebben. En je begeeft je dus vaak met alcohol op in het verkeer.

Waarom doe je dat?
Nee, ik voel mij redelijk fris. En ik heb vanmorgen welgeteld 7 minuten op een vrijwel uitgestorven fietspad gereden. Wat is het probleem?

En waarom niet?

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:38 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Fixed that for you ;)

Alcohollucht bij jezelf is moeilijk te ruiken. Bij anderen is het heel makkelijk.
Reken maar dat, bij zulke hoeveelheden, je collega's dat ruiken.
Die zullen dat sowieso tegen mij zeggen. Zoals ik dat vanmorgen te horen kreeg. Misschien dat ik op een verkeerde plek werk, maar 90% van mijn collega's heeft gister ook een fles open getrokken.

quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:39 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

En je hebt ook geen kater? Ben je niet trots op jezelf omdat je drinkt? Drink je omdat je het lekker vind of kun je niet zonder?
Ik heb geen kater nee. Waarom zou ik er trots of verdrietig om zijn dat ik drink? Ik vind het lekker, ik hou van gezelligheid, maar ik kun ook zeker zonder.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168869262
Hoe doen mensen dat? Zoveel zuipen en toch geen alcoholist zijn? Wanneer ben je dan een echte alcoholist?
  maandag 13 februari 2017 @ 09:49:34 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168869269
En de schade aan je lichaam? Die ontstaat onherroepelijk, met dergelijke hoeveelheden. Dan kun je wel zeggen 'ik kan wel stoppen', maar dat heeft alleen zin als je het ook doet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168869326
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:49 schreef dennisenkim het volgende:
Hoe doen mensen dat? Zoveel zuipen en toch geen alcoholist zijn? Wanneer ben je dan een echte alcoholist?
Verslaving zit tussen je oren.

quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:49 schreef Lienekien het volgende:
En de schade aan je lichaam? Die ontstaat onherroepelijk, met dergelijke hoeveelheden. Dan kun je wel zeggen 'ik kan wel stoppen', maar dat heeft alleen zin als je het ook doet.
Eerder in dit topic gaf ik aan dat ik begin januari 2 weken niks heb gedronken. Zonder problemen overigens. Ik was iets fitter, maar dat is niet zo gek. Schade zal waarschijnlijk optreden bij langer misbruik. Maar dit is slechts een fase van verveling wat ik probeer in te vullen. :D
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 13 februari 2017 @ 09:55:51 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168869375
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:52 schreef dimmak het volgende:

[..]

Verslaving zit tussen je oren.

[..]

Eerder in dit topic gaf ik aan dat ik begin januari 2 weken niks heb gedronken. Zonder problemen overigens. Ik was iets fitter, maar dat is niet zo gek. Schade zal waarschijnlijk optreden bij langer misbruik. Maar dit is slechts een fase van verveling wat ik probeer in te vullen. :D
Nee, schade treedt al op als je in het bestek van een week zoveel consumeert als je hier hebt genoemd. Dat wordt alleen maar meer naarmate je dat vaker doet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168869403
Dat verslaving tussen je oren alleen zit geloof ik niet echt. Als ik even kijk naar men trillende handen denk ik eigenlijk meer dat mijn lijf het net zo hard nodig heeft als mn hoofd.
pi_168869515
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:52 schreef dimmak het volgende:

[..]

Verslaving zit tussen je oren.

[..]

Eerder in dit topic gaf ik aan dat ik begin januari 2 weken niks heb gedronken. Zonder problemen overigens. Ik was iets fitter, maar dat is niet zo gek. Schade zal waarschijnlijk optreden bij langer misbruik. Maar dit is slechts een fase van verveling wat ik probeer in te vullen. :D
Twee weken niet drinken is als 2 weken niet roken. Probeer het eens een maand of 3. Kijken of je dat lukt. Maar daar zul je geen zin in hebben, omdat je drank nodig hebt. En omdat je ontkent dat je een probleem hebt.

Als jij normaal 16 glazen alcohol op een zondag drinkt, dan heb je een alcoholprobleem.
Ik denk dat iedereen behalve jij dat ziet.

Je bent ook beschonken in het verkeer.

Wat heb je nodig om te zien dat alcohol een probleem voor je is?
Make my day!
pi_168869522
Iedereen moet zelf doen waar hij zin in heeft hoor.
Kom alleen niet met verslaving zit tussen je oren, daar kom je nog wel op terug als je bloedvaten in je tenen zijn afgestorven of je lever onherstelbaar beschadigd is.

Ben er gelukkig zelf nog gezond uitgekomen, maar ik zal je de details besparen hoe het bij mijn oom huis gehouden heeft.
Hell To The Liars
pi_168869611
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:05 schreef Droopie het volgende:
Iedereen moet zelf doen waar hij zin in heeft hoor.
Kom alleen niet met verslaving zit tussen je oren, daar kom je nog wel op terug als je bloedvaten in je tenen zijn afgestorven of je lever onherstelbaar beschadigd is.

Ben er gelukkig zelf nog gezond uitgekomen, maar ik zal je de details besparen hoe het bij mijn oom huis gehouden heeft.
Mag ik vragen hoe lang je gedronken hebt?
pi_168869648
Tuurlijk, 3 jaar lang problematisch iedere avond vanaf 1900 uur minstens een halve fles bacardi.
Hell To The Liars
pi_168869733
En geen echte schade? Nu begin ik dus wel bang te worden.
pi_168869749
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:05 schreef agter het volgende:

[..]

Twee weken niet drinken is als 2 weken niet roken. Probeer het eens een maand of 3. Kijken of je dat lukt. Maar daar zul je geen zin in hebben, omdat je drank nodig hebt. En omdat je ontkent dat je een probleem hebt.

Als jij normaal 16 glazen alcohol op een zondag drinkt, dan heb je een alcoholprobleem.
Ik denk dat iedereen behalve jij dat ziet.

Je bent ook beschonken in het verkeer.

Wat heb je nodig om te zien dat alcohol een probleem voor je is?
Lekker oordelen achter je PC. :) Het is voor mij geen probleem. Ja ik drink teveel, daar ben ik mij bewust van. Ik weet wat alcohol met een lichaam doen, ik ken extreme gevallen van alcoholverslaving, maar ik laat mijn verdere leven er niet door beïnvloeden. Zoals ik al zei, het is slechts een middel om mij bezig te houden. Sinds kort heb ik een vriendin en minder ik al in gebruik. Dit zal alleen maar verder gaan.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168869841
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:18 schreef dennisenkim het volgende:
En geen echte schade? Nu begin ik dus wel bang te worden.
Nou ja geen schade, je lichaam herstel ook wel na 3,5 jaar nuchter zijn hoor.
Maar geen suikerziekte, mijn lever is hersteld (viel mee met een score van 160), geen korsakov, geen schade aan bloedvaten etc etc.

Psychisch heeft het wel even geduurd voor ik er bovenop was.

Maar ik ben niet de norm he, ik heb mensen bij de AA zien overlijden omdat ze geen levertransplatie kregen, ik heb mensen zo hard zien vallen, mijn oom is overleden op zijn 38e door alchololmisbruik dus..

Heb geluk gehad..Nu is 3 jaar ook niet schokkend veel, maar 1 jaar kan al voldoende zijn om je lichaam blijvend kapot te maken.
Hell To The Liars
pi_168869869
Ja excuses bedenken om mezelf schoon te praten ken ik. Maar uiteindelijk is het alleen maar jezelf voor de gek houden.
pi_168869975
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:24 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou ja geen schade, je lichaam herstel ook wel na 3,5 jaar nuchter zijn hoor.
Maar geen suikerziekte, mijn lever is hersteld (viel mee met een score van 160), geen korsakov, geen schade aan bloedvaten etc etc.

Psychisch heeft het wel even geduurd voor ik er bovenop was.

Maar ik ben niet de norm he, ik heb mensen bij de AA zien overlijden omdat ze geen levertransplatie kregen, ik heb mensen zo hard zien vallen, mijn oom is overleden op zijn 38e door alchololmisbruik dus..

Heb geluk gehad..Nu is 3 jaar ook niet schokkend veel, maar 1 jaar kan al voldoende zijn om je lichaam blijvend kapot te maken.
Hoe ben je er vanaf gekomen? Alleen met AA? Of was er zwaarder geschut nodig?
pi_168870052
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 20:04 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Het bestaat voornamelijk uit het leren herkennen van signalen die leiden tot gebruik. Dus je gaat lichamelijke en geestelijke signalen herkennen en vervolgens ander gedrag aanleren. Dat gaat alleen niet zo snel omdat je vaak al jaren jezelf een negatief patroon hebt aangeleerd die je moet gaan doorbreken.

Daarnaast ga je meer bewegen en sporten, je krijgt trainingen in bijvoorbeeld weerbaarheid en veel individuele en groepstherapie omdat er onder de verslaving ook vaak psychologische klachten zitten.
Dat eerste had ik wel een beetje verwacht, maar toch interessant :). Welke rol speelt bewegen en sporten in het hele proces? Ik kan me goed voorstellen dat het de algemene gezondheid opkrikt, maar ik kan me ook niet voorstellen dat je een groepje mensen zomaar heel enthousiast krijgt om zich in het zweet te werken.

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:49 schreef dennisenkim het volgende:
Hoe doen mensen dat? Zoveel zuipen en toch geen alcoholist zijn? Wanneer ben je dan een echte alcoholist?
Dat iemand het zelf ontkend wil niet zeggen dat hij geen alcoholist is. Sowieso is het hele begrip 'alcoholist' lastig concreet te maken denk ik. Er zijn wel enkele criteria geloof ik, maar als je volgens die criteria gaat meten is denk ik zo'n 35% van het land alcoholist. Er wordt gewoon echt heel erg veel gedronken zonder dat men er eigenlijk stil bij staat. Denk maar eens aan een gemiddeld feestje of avondje uit, als daar niet zou mogen worden gedronken zou echt 80% afhaken :).

Ik zou me dus ook vooral geen angst aan laten jagen door wat de maatschappij denkt of vind of zegt dat goed is in deze, of fout. Probeer in elk geval niet dagelijks te drinken, en last ook eens een pauze in van drie weken of een maand waarbij je helemaal niet drinkt. Als je dit goed afgaat zal het allemaal wel meevallen heb ik het gevoel, al ben ik er ook geen expert in of hulpverlener.

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:24 schreef Droopie het volgende:

[..]
Maar ik ben niet de norm he, ik heb mensen bij de AA zien overlijden omdat ze geen levertransplatie kregen, ik heb mensen zo hard zien vallen, mijn oom is overleden op zijn 38e door alchololmisbruik dus..
38e is wel erg jong zeg, dan moet je het wel heel bont hebben gemaakt in de zin van vijf jaar lang elke dag twee flessen wodka of zo?
pi_168870262
Ik probeer er vanaf te komen, ik heb de afgelopen 5 jaar gedronken, en veel ook
pi_168870418
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:32 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Hoe ben je er vanaf gekomen? Alleen met AA? Of was er zwaarder geschut nodig?
Het stoppen was achteraf niet het moeilijkste, ook al heb ik in de kliniek gezeten voor 3 weken en ben daarna bij mijn ouders gaan wonen voor een half jaar (had zelf ook wel door dat ik mijn eentje de verleidingen niet kon weerstaan).

Maar het was behoorlijk zwaar geschut wat er is ingezet, om het in jouw bewoordingen te stellen.
Mijn oude persoon is tot het fundament afgebroken en in 2,5 jaar weer steen voor steen opgebouwd. En soms blijft het gewoon klote, maar meeste tijd ben ik gewoon heel erg blij :)

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:36 schreef Dejannn het volgende:

38e is wel erg jong zeg, dan moet je het wel heel bont hebben gemaakt in de zin van vijf jaar lang elke dag twee flessen wodka of zo?
Het is een combinatie geweest, depressie, slecht eten, geen structuur in het leven.
Het begon nadat mijn oma was overleden (zijn moeder), die dronk ook teveel.
Maar het begon met het afzetten van zijn tenen (een voor een) en eindigde na 3 hartaanvallen overleefd te hebben met een lichaam dat geen vocht meer afdreef en al het vocht hoopte zich op in zijn lichaam.. Toen viel er niets meer te redden.

Mijn andere oom zijn been is ook afgezet, ontstaan door te veel alcohol.
En mijn moeder drinkt ook btw. Was fijn om te herstellen in een huis waar er door gedronken werd :N
Gelukkig is mijn vader een held, die heeft me letterlijk er doorheen gesleept.
Maar niet iedereen heeft zo iemand waar hij op terug kan vallen

Betekent niet dat alcohol misbruik dit standaard veroorzaakt, ieder persoon is anders en zal zijn eigen problemen ondervinden.
Hell To The Liars
pi_168870504
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:45 schreef dennisenkim het volgende:
Ik probeer er vanaf te komen, ik heb de afgelopen 5 jaar gedronken, en veel ook
https://medium.com/@marni(...)8c723cb23#.lex3ckr9r

Dit verhaal dekt de lading wel van mijn verhaal.
Hij heeft mij ook heel erg fijn geholpen, omdat hij het pad al had belopen.
Ik probeer enerzijds hier op Fok! hetzelfde te doen.

Maar (volgens mij) niet zo meer uit zendingsdrang, dat had ik in het begin heel erg.
Als iemand geholpen wil worden, top, ondersteun ik je graag.
Mensen die adviezen in de wind slaan of het zelf beter weten, veel succes met alles.
Hell To The Liars
pi_168870686
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 10:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

https://medium.com/@marni(...)8c723cb23#.lex3ckr9r

Dit verhaal dekt de lading wel van mijn verhaal.
Hij heeft mij ook heel erg fijn geholpen, omdat hij het pad al had belopen.
Ik probeer enerzijds hier op Fok! hetzelfde te doen.

Maar (volgens mij) niet zo meer uit zendingsdrang, dat had ik in het begin heel erg.
Als iemand geholpen wil worden, top, ondersteun ik je graag.
Mensen die adviezen in de wind slaan of het zelf beter weten, veel succes met alles.
Ik huil niet snel maar nu wel. Zo herkenbaar.
pi_168870825
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 11:11 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Ik huil niet snel maar nu wel. Zo herkenbaar.
Ik ben ook niet gaan drinken omdat het leven zo leuk was hoor ;)
En het voelen van emotie kan soms heel pijnlijk zijn, zeker met wat jij op Fok! verteld heb.
In mijn geval was het omgaan met emoties heel erg pittig, maar nu denk ik vaak gelukkig voel ik weer, betekend dat ik weer leef.

Dus wat let je om een keer naar een meeting te gaan of naar je huisarts.

ps. Je mag altijd een DM sturen of hier een kijkje nemen R&P / FOK!ers die willen stoppen met alcohol #7

Dit topic kan trouwens ook hoor. :Y
Hell To The Liars
pi_168871084
Naar meetings ga ik al 2 keer per week. Maar het is zoals in dat artikel, het gaat even goed en uiteindelijk ga ik gewoon weer op mn bek, heb al zo vaak geprobeerd om er vanaf te komen maar makkelijk is het niet. Ik had er gewoon sowieso niet aan moeten beginnen, was stom van me.
pi_168871347
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 11:35 schreef dennisenkim het volgende:
Naar meetings ga ik al 2 keer per week. Maar het is zoals in dat artikel, het gaat even goed en uiteindelijk ga ik gewoon weer op mn bek, heb al zo vaak geprobeerd om er vanaf te komen maar makkelijk is het niet. Ik had er gewoon sowieso niet aan moeten beginnen, was stom van me.
Hoe lang ga je al naar meetings toe?
Wel goed van je dat je er moeite voor doet.

Waar denk je dat het iedere keer fout gaat?
Groepsdruk, nare emoties die je wilt wegdrukken, zucht.

Ps. volgens mij heeft jouw vriendin het niet makkelijk met jou
het komt op dit forum wel een beetje over als eenrichtingsverkeer in de relatie waar alles om jou moet draaien
Hell To The Liars
pi_168871677
Ik ben niet de makkelijkste, dat geef ik meteen toe maar onze relatie draait niet alleen om mij.
pi_168871845
Ik hoop dat je de oplossing gaat vinden om finaal te stoppen met de alcohol, of in ieder geval het goed onder controle krijgt.

Als ik jou verhaal lees zou ik gaan voor het compleet stoppen en de onderliggende problemen aan te pakken :)
Hell To The Liars
pi_168871889
Moet ik ook doen, het wordt alleen maar erger.
  maandag 13 februari 2017 @ 12:35:35 #150
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_168872022
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 12:27 schreef dennisenkim het volgende:
Moet ik ook doen, het wordt alleen maar erger.
Ben je ook nog coke-vrij gebleven sinds december?
Je probleem is dubbelop. Lijkt me extra zwaar.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_168872326
Kort antwoord: Nee
Lang antwoord: Neen
pi_168920181
Je bent alcoholverslaafd als je een onbedwingbare behoefte hebt aan alcohol en steeds problematisch drinkgedrag vertoont.

https://www.psycholoog.nl/klachten/alcoholverslaving/
pi_168920414
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:05 schreef EsmeeD het volgende:
Je bent alcoholverslaafd als je een onbedwingbare behoefte hebt aan alcohol en steeds problematisch drinkgedrag vertoont.

https://www.psycholoog.nl/klachten/alcoholverslaving/
Ah, niks aan het handje dus.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168920903
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:18 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ah, niks aan het handje dus.
Jawel, want jouw drinken is een groot risico voor jouw gezondheid, ook al merk je dat niet direct.

Dus problematisch is het wel.

Als je geen ernstige ontwenningsverschijnselen ervaart ben je waarschijnlijk niet volledig verslaafd. Maar mogelijk ervaar je wel verlangen (zin) naar alcoholische dranken, na een tijd geen alcohol te hebben gedronken (beginnende geestelijke afhankelijkheid). Dat is 1 van de stadia van verslavingen. Sommigen gaan snel door naar de andere stadia (meer en vaker drinken, vervolgens ook lichamelijk niet goed zonder kunnen vanwege ernstige ontwenningsverschijnselen), anderen kunnen makkelijk er weer mee stoppen :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_168921798
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:18 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ah, niks aan het handje dus.
"Je gebruikt alcohol in situaties waarin dit gevaarlijk is (in het verkeer, tijdens het besturen van een machine op je werk)."

Herken je jezelf hierin?
Make my day!
pi_168925793
Yup dat herken ik wel. Mn poppetje is boos op me, ze wil niet dat ik drink of snuif.
pi_168925895
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:28 schreef dennisenkim het volgende:
Yup dat herken ik wel. Mn poppetje is boos op me, ze wil niet dat ik drink of snuif.
Je bent toch 40, misschien moet je je zo eens gaan gedragen.
De opmerking van een paar dagen geleden dat alles om jou moet draaien was volgens mij wel een juiste constatering. Want zo gedraag je je hier op Fok! ook.

Krijg je een welgemeende tip van mij, de mensen die zich hier in slachtofferrol plaatsen zijn meestal niet de meest geliefde users.
Hell To The Liars
pi_168926613
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

Je bent toch 40, misschien moet je je zo eens gaan gedragen.
De opmerking van een paar dagen geleden dat alles om jou moet draaien was volgens mij wel een juiste constatering. Want zo gedraag je je hier op Fok! ook.

Krijg je een welgemeende tip van mij, de mensen die zich hier in slachtofferrol plaatsen zijn meestal niet de meest geliefde users.
Dat is waar, wat wil je horen? Ik ben geen slachtoffer, ik heb uit vrije wil een jong gemaakt met Mn vrouw. En ik ben nu met Kim, Mn ex prostituee, ik kon er niks tegen doen, ik werd hopeloos verliefd op haar. Ik heb de dood van Mn vrouw geaccepteerd en ben klaar om door te gaan.
pi_168926841
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:53 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Dat is waar, wat wil je horen? Ik ben geen slachtoffer, ik heb uit vrije wil een jong gemaakt met Mn vrouw. En ik ben nu met Kim, Mn ex prostituee, ik kon er niks tegen doen, ik werd hopeloos verliefd op haar. Ik heb de dood van Mn vrouw geaccepteerd en ben klaar om door te gaan.
:W
pi_168927556
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:53 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Dat is waar, wat wil je horen? Ik ben geen slachtoffer, ik heb uit vrije wil een jong gemaakt met Mn vrouw. En ik ben nu met Kim, Mn ex prostituee, ik kon er niks tegen doen, ik werd hopeloos verliefd op haar. Ik heb de dood van Mn vrouw geaccepteerd en ben klaar om door te gaan.
Al die reden zijn geen excuus om te gebruiken..klaar..
Ja het is klote, maar je hebt ook gewoon goede therapie met ondersteuning van medicatie.
Hell To The Liars
pi_168927907
Klopt, zegt Kim ook, ze wil dat ik er vanaf blijf. Mn verslavingen zijn niet wie ik ben zegt ze. Mij vindt ze leuk maar niet Mn verslaving. Ben wel blij dat ze hier is om me scherp te houden. Ze wil dat ik naar verslavingszorg terug ga.
pi_168928340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 21:24 schreef dennisenkim het volgende:
Klopt, zegt Kim ook, ze wil dat ik er vanaf blijf. Mn verslavingen zijn niet wie ik ben zegt ze. Mij vindt ze leuk maar niet Mn verslaving. Ben wel blij dat ze hier is om me scherp te houden. Ze wil dat ik naar verslavingszorg terug ga.
Lekker de verantwoordelijkheid buiten jezelf leggen..
pi_168930109
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 21:24 schreef dennisenkim het volgende:
Klopt, zegt Kim ook, ze wil dat ik er vanaf blijf. Mn verslavingen zijn niet wie ik ben zegt ze. Mij vindt ze leuk maar niet Mn verslaving. Ben wel blij dat ze hier is om me scherp te houden. Ze wil dat ik naar verslavingszorg terug ga.
Maar zelf wil je Kim natuurlijk elke dag bezopen naaien :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_168932037
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:04 schreef Ludachrist het volgende:
Nee, maar je bent wel een mietje dat je alleen durft te drinken als je vriendin er niet is.
Funny because it is true.
paypal.me/taaladvies
  donderdag 16 februari 2017 @ 07:40:19 #165
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168932947
Sow, ik schrik wel van de hoeveelheden die sommige fokkers blijkbaar wegwerken. Ik drink wat pils in het weekend, soms veel, soms weinig. Als ik niet naar de kroeg ga pak ik nog weleens een whisky. dat was het wel. Doordeweeks blijf ik van de fles af.
pi_168933206
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 17:32 schreef agter het volgende:

[..]

"Je gebruikt alcohol in situaties waarin dit gevaarlijk is (in het verkeer, tijdens het besturen van een machine op je werk)."

Herken je jezelf hierin?
Nee.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 16 februari 2017 @ 08:40:51 #167
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168933392
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:22 schreef dimmak het volgende:

[..]

Nee.
Maar, je hebt toch alcohol in je bloed op de ochtenden dat je je in het verkeer begeeft?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168933401
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:40 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maar, je hebt toch alcohol in je bloed op de ochtenden dat je je in het verkeer begeeft?
Wat restalcohol op de fiets. :')
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 16 februari 2017 @ 08:42:56 #169
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168933418
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:41 schreef dimmak het volgende:

[..]

Wat restalcohol op de fiets. :')
Dat was mijn vraag niet.

Je hebt alcohol in je bloed als je je in het verkeer begeeft, toch?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168933431
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:42 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag niet.

Je hebt alcohol in je bloed als je je in het verkeer begeeft, toch?
Er zit een enkele keer wat restalcohol in mijn bloed als ik 's morgens op de fiets naar mijn werk fiets ja.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168933450
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:41 schreef dimmak het volgende:

[..]

Wat restalcohol op de fiets. :')
16 standaard glazen op een zondag.
Hoe lang voordat dat uit je bloed is?
Make my day!
pi_168933468
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:45 schreef agter het volgende:

[..]

16 standaard glazen op een zondag.
Hoe lang voordat dat uit je bloed is?
1,5u per standaardglas. You do the math. Maar dit wist je zelf denk ik ook wel.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 16 februari 2017 @ 08:49:04 #173
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168933487
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:47 schreef dimmak het volgende:

[..]

1,5u per standaardglas. You do the math. Maar dit wist je zelf denk ik ook wel.
Je heeft aan op zondag 20 biertjes te drinken. 1,5 keer 20 is 30 uur. Er zit dus niet 'een enkele keer wat restalcohol' in je bloed. Maar sowieso iedere maandag ga je onder invloed van alcohol de weg op.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168933492
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 16:06 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Ah ik verwachten eigenlijk een hatelijke comment :D
Maar ja ik hoop het ook echt. Maar we zullen het zien met de tijd :)
Zoek hulp, zo te lezen heb je het hard nodig. Alcoholverslaving is behoorlijk serieus. Succes ermee.
Whatever...
pi_168933495
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:47 schreef dimmak het volgende:

[..]

1,5u per standaardglas. You do the math. Maar dit wist je zelf denk ik ook wel.
En dan je hoofd nog nuchter worden.
Dat is wat anders dan je bloed he.

Je bloed maakt geen onverstandige keuzes en je bloed doet niet adrem reageren bij een plotseling overstekend kind.
Hell To The Liars
pi_168933571
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je heeft aan op zondag 20 biertjes te drinken. 1,5 keer 20 is 30 uur. Er zit dus niet 'een enkele keer wat restalcohol' in je bloed. Maar sowieso iedere maandag ga je onder invloed van alcohol de weg op.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:50 schreef Droopie het volgende:

[..]

En dan je hoofd nog nuchter worden.
Dat is wat anders dan je bloed he.

Je bloed maakt geen onverstandige keuzes en je bloed doet niet adrem reageren bij een plotseling overstekend kind.
Het is niet dat ik bezopen in een auto naar mijn werk rij. Nee, ik zit met wat rest alcohol op de fiets. Nu kun je hier cijfers neerplempen maar het feit is dat ik fris naar mijn werk toe rij om half 8 over 1 lang fietspad waar ik een enkele fietser tegen kom. :')

Zoals ik al zei, ik ben nog jong. Het is slechts een middel tegen verveling en inmiddels met een vriendin neemt het drank gebruik af.

Ik ben zeer bewust van wat ik allemaal doe. Toch bedankt voor alle zorgen lieve dames en heren.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 16 februari 2017 @ 08:59:48 #177
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168933616
Je zit bezopen op je fiets :D. Maar he, jouw feestje. Gelukkig heeft je vriendin wel enige invloed op je, want je eigen gezondheid boeit je overduidelijk niet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168933621
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:56 schreef dimmak het volgende:

[..]


[..]

Het is niet dat ik bezopen in een auto naar mijn werk rij. Nee, ik zit met wat rest alcohol op de fiets. Nu kun je hier cijfers neerplempen maar het feit is dat ik fris naar mijn werk toe rij om half 8 over 1 lang fietspad waar ik een enkele fietser tegen kom. :')

Zoals ik al zei, ik ben nog jong. Het is slechts een middel tegen verveling en inmiddels met een vriendin neemt het drank gebruik af.

Ik ben zeer bewust van wat ik allemaal doe. Toch bedankt voor alle zorgen lieve dames en heren.
Graag gedaan Dimmak, je weet dat wij gelijk hebben maar dat stug negeren van de realiteit herken ik wel hoor :*

Ik hoop dat je nooit die enkele fietser die je tegenkomt aanrijd.

Fijne dag
Hell To The Liars
  Moderator donderdag 16 februari 2017 @ 12:52:00 #179
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_168937269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:59 schreef Samzz het volgende:
Je zit bezopen op je fiets :D. Maar he, jouw feestje. Gelukkig heeft je vriendin wel enige invloed op je, want je eigen gezondheid boeit je overduidelijk niet.
Stap 1 is erkennen dat je een probleem hebt. Als hij dat nog niet inziet kun je lullen als brugman maar het zal niets helpen.

Je moest eens weten hoeveel mensen er in klinieken zitten omdat anderen vinden dat ze een probleem hebben. Zinloze energie want die mensen zijn gewoon nog niet zover.
  donderdag 16 februari 2017 @ 12:54:49 #180
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168937322
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:52 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Stap 1 is erkennen dat je een probleem hebt. Als hij dat nog niet inziet kun je lullen als brugman maar het zal niets helpen.

Je moest eens weten hoeveel mensen er in klinieken zitten omdat anderen vinden dat ze een probleem hebben. Zinloze energie want die mensen zijn gewoon nog niet zover.
I know :). Het was ook niet de bedoeling er verder op door te gaan :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168937358
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:59 schreef Samzz het volgende:
Je zit bezopen op je fiets :D. Maar he, jouw feestje. Gelukkig heeft je vriendin wel enige invloed op je, want je eigen gezondheid boeit je overduidelijk niet.
Moraalridder gespot. Alcoholcontroles voor fietsers zijn een dom verzinsel. :r
  donderdag 16 februari 2017 @ 12:59:40 #182
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168937404
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Moraalridder gespot. Alcoholcontroles voor fietsers zijn een dom verzinsel. :r
Wow, waar heb ik het over alcoholcontroles :D?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168937420
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wow, waar heb ik het over alcoholcontroles :D?
Waar heeft dimmak het over bezopen op de fiets zitten?
  donderdag 16 februari 2017 @ 13:02:49 #184
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168937445
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Waar heeft dimmak het over bezopen op de fiets zitten?
Als je 20 glazen bier drinkt ben je de volgende ochtend nog onder invloed van alcohol.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator donderdag 16 februari 2017 @ 13:02:58 #185
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_168937447
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Waar heeft dimmak het over bezopen op de fiets zitten?
Hij zit in ieder geval niet nuchter op de fiets. Over de mate van "bezopenheid" kun je dan nog twisten.
pi_168937466
Grappig dat ik in de 1e 40 posts niemand hoor over effecten.
Laat ik het zo zeggen: Ik zag een paar die 6 blikjes veel vinden. De niet-drinker is na 6 blikjes wel aangeschoten. De ervaren drinker begint pas met 6 blikjes. Die ervaart geen enkele vorm van dronkenschap na 6 blikjes. Is dat dan erg?

Als het puur gewenning is, dan drink je al een tijdje stevig ja. Maar ook zat mensen met een puik werkende lever. Ik ken iemand die kan een kist bier drinken zonder dronken te zijn. Dan is 'ie gewoon aangeschoten. Die gast drinkt maar 1-2 keer per jaar ofzo. Ook geen geschiedenis van zwaar alcoholgebruik in het verleden. Fascinerende kerel overigens.

Nu is dat allicht de uitzondering op de regel, maar wat voor de 1 veel is, is voor de ander weinig. Maar wel strooien met de term alcoholist door velen. Ik snap het niet altijd... :7
  donderdag 16 februari 2017 @ 13:06:29 #187
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168937494
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:04 schreef Monopoly het volgende:
Grappig dat ik in de 1e 40 posts niemand hoor over effecten.
Laat ik het zo zeggen: Ik zag een paar die 6 blikjes veel vinden. De niet-drinker is na 6 blikjes wel aangeschoten. De ervaren drinker begint pas met 6 blikjes. Die ervaart geen enkele vorm van dronkenschap na 6 blikjes. Is dat dan erg?

Als het puur gewenning is, dan drink je al een tijdje stevig ja. Maar ook zat mensen met een puik werkende lever. Ik ken iemand die kan een kist bier drinken zonder dronken te zijn. Dan is 'ie gewoon aangeschoten. Die gast drinkt maar 1-2 keer per jaar ofzo. Ook geen geschiedenis van zwaar alcoholgebruik in het verleden. Fascinerende kerel overigens.

Nu is dat allicht de uitzondering op de regel, maar wat voor de 1 veel is, is voor de ander weinig. Maar wel strooien met de term alcoholist door velen. Ik snap het niet altijd... :7
Mijn opa rookte iedere dag en is 90 geworden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168937510
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:42 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag niet.

Je hebt alcohol in je bloed als je je in het verkeer begeeft, toch?
:D
pi_168937535
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Mijn opa rookte iedere dag en is 90 geworden.
Dat is natuurlijk fraai. Hopelijk is 'ie ook lekker gezond 90 geworden ;)
Dat is verder een veel gehoord argument, wat wel enige waarde mee draagt. Ook al hoor je dat als tegenstander niet graag, het is een verduidelijking dat niet alles zwart-wit is en in een discussie dien je je ook niet als dictator te gedragen wanneer je je mening als feiten spuwt. Ik ben er altijd wel blij om als ik iemand dat hoor zeggen. :)
  donderdag 16 februari 2017 @ 13:10:49 #190
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168937569
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:08 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk fraai. Hopelijk is 'ie ook lekker gezond 90 geworden ;)
Dat is verder een veel gehoord argument, wat wel enige waarde mee draagt. Ook al hoor je dat als tegenstander niet graag, het is een verduidelijking dat niet alles zwart-wit is en in een discussie dien je je ook niet als dictator te gedragen wanneer je je mening als feiten spuwt. Ik ben er altijd wel blij om als ik iemand dat hoor zeggen. :)
Het is niet waar. Hij is met 75 overleden aan een hartaanval. Ik bedoelde ermee te zeggen dat uitzonderingen er altijd zijn, maar het niet betekent dat bepaald gedrag zonder gevolgen is voor de gezondheid.

Dat geldt voor roken. Maar ook voor alcoholgebruik. Ik vond je post nogal bagatelliserend overkomen, maar wellicht heb ik hem verkeerd begrepen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')