abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178126816
registreer om deze reclame te verbergen
Je kan toch gewoon de rol van ome Wodan nemen? Peetoom ofzo?
Alsof het je nichtje is en niet je kind. Dan moet je ook stoppen met het overnachten bij de moeder, sex te hebben met de moeder en met het kind te slapen etc. Anders brengt dat weer verwarring.
pi_178126839
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Voor de ts, als je in het leven van dat kind wil blijven is het dan niet beter om zelf je rol wat te veranderen?
Nu maak je je teveel druk over de moeder, over jouw verhouding tot haar. Je zegt alleen een vriend te zijn, maar daarin ben je niet geheel eerlijk naar jezelf toe.

Is het niet hoog tijd dat je jezelf meer gaat zien als oppas, oom, vriend van moeder?
Dus wat meer afstand gaat nemen van moeder en wat meer de rol van vriend van moeder opneemt?
Nu hang je teveel op een net niet relatie met de moeder, wat maakt dat wat de moeder doet op relatie gebied je teveel raakt.
:D
pi_178127346
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
...
Dat probeer ik een beetje te bedenken. Wat ik van de moeder wil. Het is niet dat ik haar geen relatie gun, het is gene hoe dit gaat. Ik snap niet waarom ze liegt over dit, ik ben toch een maatje... geen vriend... Dan ga ik denken...
pi_178127522
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:09 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat probeer ik een beetje te bedenken. Wat ik van de moeder wil. Het is niet dat ik haar geen relatie gun, het is gene hoe dit gaat. Ik snap niet waarom ze liegt over dit, ik ben toch een maatje... geen vriend... Dan ga ik denken...
Heb je mijn pm gezien?
Victory or defeat it's up to me to decide.
pi_178128296
Lijkt mij dat jij elke vorm van, hoe moet je het noemen, eigenwaarde, ambitie, toekomstplannen, zelfzorg en noem het allemaal maar op, volledig kwijt bent. Je zegt het immers zelf al met dag tot dag leven en lekker lanterfanten.

Als jij een goede baan laat liggen zodat jij in de omgeving van een kind kan zijn dat niet van jou is ... tsja.

Dan kan het jou geen ene moer meer schelen wat er met jouzelf gebeurt en hoe jij de toekomst in gaat. Zolang jouw ex en haar kindje zielsgelukkig zijn, dan kan het jou allemaal aan je r**t roesten.

Ik vind het best heel nobel van jou dat jij als een soort "reddende engel" tevoorschijn wou komen om een alleenstaande moeder en een kindje die geboren is onder moeilijke omstandigheden boven water te houden. Maar je ex is niet voor niks je ex. En het kindje heeft feitelijk geen pest met jou te maken.

Deze dochter heeft gewoon 1 moeder en 3 vaders. Kan je hoog en laag springen, maar zo is het. Nouja, die 3de vader is natuurlijk foetsie, maar hij blijft de biologische vader. En de eerste vader is op dit moment wisselende scharrels, maar okay.

Dat we nu kennelijk 3 jaar verder zijn en jij en het kindje volledig aan elkaar gebonden en gehecht zijn, kan alleen maar spreken van een situatie die te ver is doorgeslagen en nu op bijna geen enkele manier meer opgelost kan worden.

Dalijk is dat kindje 6 jaar en dan? Ga jij het kindje oefenen met taal en rekenen? Hopelijk heeft je ex tegen die tijd eindelijk een mannetje kunnen uitkiezen waar ze bij wil blijven. En dan? Dan lig jij daar nog steeds op een luchtbedje in de woonkamer? Want je ex is dan busy met haar vrind en misschien dat haar dochter wakker wordt van een nachtmerrie. Nou dan kan jij in je superman-kostuum snel ter plaatse zijn.

En dan? Dalijk trouwt je ex met die man. Haar dochter is dan 10 of 12 ofzo. Daarna 16. Ga jij om die dochter heenzwerven zodat ze niet met foute vriendjes omgaat?

Dalijk is die dochter ook rond de 25 en gaat ook trouwen met een man. Ga jij haar dan weggeven?

Hopelijk heeft die dochter en haar man dan een logeerkamer ofzoiets in hun woning, zodat jij daar kan liggen op een luchtbedje.

En dan lig jij daar dalijk op je sterfbed, en kijk je terug op een leven die in het teken stond van een meisje dat niet van jou is geweest. En wie hoop je dan dag tot dag die daar door die deur komt om jou vaarwel te zeggen? .... Ik help het je hopen.

Het woord depressie is snel gegooid deze dagen, maar uh, ja. Misschien als jij jouw levensdoel volledig zoek bent en al je energie spendeert aan een ex en haar dochter, tsja. Misschien knelt er ergens iets van binnen.

Ik wil hier toch mee afsluiten helaas: tenzij je cht cht hier ergens op wil reageren dan mag het, maar jouw replies in de zin van "niemand ondervind hier schade van, iedereen kiest hiervoor met vrije wil, dus so what?" dan laat vooral zitten.

Slaap lekker vanacht op je luchtbedje in de woonkamer van een ex zodat je in de buurt kan blijven van een kind dat niet van jou is ^O^
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
pi_178129242
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:58 schreef 2spooky4u het volgende:
...
Ten eerste slaap ik vanacht lekker in mn eigen bedje, ten tweede trek jij wel harde conclusies je raakt ook wel spijkers hoor maar je trekt veel in het extreme.

Zonder uit te wijden, zit het met mijn toekomst (hoef ik niet veel meer aan te werken) en eigenwaarde wel goed. En je focus op n sneu luchtbedje daar trek ik me weinig van aan :) was het beter geweest als het hstings was?

Ik wil niet gelijk defensief beginnen maar je komt met zoveel aannames dat ik wel op n paar moet ingaan.

Niet mijn hele leven of liefde gaat op aan dit kind, er zijn nog uren, dagen, zelfs het meerendeel van de week dat ik daar niet ben.

quote:
Dat we nu kennelijk 3 jaar verder zijn en jij en het kindje volledig aan elkaar gebonden en gehecht zijn, kan alleen maar spreken van een situatie die te ver is doorgeslagen en nu op bijna geen enkele manier meer opgelost kan worden.

Dalijk is dat kindje 6 jaar en dan? Ga jij het kindje oefenen met taal en rekenen?
Nou graag, ik kan haar veel leren. Net zoals ik haar de afgelopen jaren ook veel heb geleerd. Maar als de moeder dan samenwoont met een kerel dan waarschijnlijk niet... of die kerel moet dom zijn.

Ik houd me ex niet tegen om relaties te hebben. Het grote verschil in inzicht blijkt alleen meer en meer naar boven te drijven. En dat is dat ik het vanzelfsprekend vindt dat een moeder pas een nieuwe vriend aan dr kind voorstelt wanneer dat echt serieus is. En dat mn ex daar blijkbaar anders over denkt (dat is iets waar ik morgen over wil praten, niet dat ik wat kan eisen).

Kijk wanneer mn ex een serieuze relatie heeft dan weet ik echt wel mijn plaats. Maar om nou zelf gelijk drie stappen terug te nemen omdat mn ex een crush heeft en haar dochter daar direct bij betrekt dat vindt ik wat overdreven en sneu voor de kleine en mij.

Maar ja ik geef wel wat op van mn eigenwaarde en hoe je het ook wilt noemen op. Maar dat doe ik graag voor die kleine, niet voor mn ex. Als dat mij een sukkel maakt, dan is dat maar zo. Dit meisje heeft niet gekozen voor haar situatie en ik probeer ook vooral te bedenken wat op dat moment het beste is voor haar. Als de moeder nou denkt dat ze asap een papa moet vinden, dan hoop ik dat ze snel raak slaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 27-03-2018 19:01:38 ]
pi_178129989
Mijn post is ook geagiteerd want zo voel ik me ook na het lezen van dit topic ;(

En dat luchtbedje gaat me niet om het luchtbedje, het is een woordje wat ik gebruik om de situatie belachelijk te maken. Je schreef ook ergens dat je je maar had teruggetrokken naar de bank in de woonkamer. Er zit natuurlijk een timeskip in je topic, dus hoe het er dezer dagen aan toegaat moet je misschien nog maar eens een keer toelichten, maar ik kan er met mijn pet niet bij waarom je in de woonkamer van een ex gaat dutten als je in 20 minuten thuis kan zijn. Dan kus je je ex en de kleine ergens in de loop van de avond goedenacht en ga je maar eens op huis aan.

Nogmaals, ik vind het best nobel en dapper van je dat je je hebt opgeroepen als "guardian angel" om je ex en pasgeboren baby in moeilijke tijden bij te staan, maar het lijkt mij dat je na een bepaalde tijd, laten we zeggen een maand of 3, maximaal 6, als moeders en dochters in redelijk stabiel vaarwater zijn gekomen, dat jij je maar eens terugtrekt, zodat A) moeder en dochter hun leven kunnen gaan invullen en B) jij ook weer verder kan.

Dat is feitelijk niet gebeurd en sindsdien hang jij nu al 3 jaar als een soort surrogaat-papa aan je ex en haar dochter. Ook dat is mischien allemaal nobel en leuk en aardig, maarja, de feiten blijven de feiten. Jij en ex willen niet terug bij elkaar, en het kindje is niet van jou. Jouw ex kan jou feitelijk elk moment buiten bonjouren. Het kindje kan om wat voor reden dan ook jou niet meer willen zien. Dalijk staat de biologische papa ook ineens voor de deur. Samen met scharrel nummer zoveel. Kunnen jullie met jullie vijven in bed gaan liggen.

Ik zie ook telkens terug dat je de keuzes van je ex in twijfel trekt en dergelijke. Lijkt een beetje samenvattend dat jij haar een beetje crummy moeder vindt, dus dan houd jij maar een beetje een oogje in het zeil.

Jammer voor dat kindje natuurlijk, en voor je ex ook als ze foute keuzes maakt, maar ja, nogmaals: waar sta jij dan? Je ex is je ex en het is haar dochter. Als zij de boel verkloten, ja jammer, k*t en vervelend, maar waarom ben jij half verantwoordelijk, lijkt het wel....
pi_178130059
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wow zeg, jeugdzorg inschakelen omdat hij goed met dat kind kan en de moeder dat ok vindt?
De moeder misschien wat te vlot een nieuwe lover introduceert?

Wordt het kind verwaarloost of mishandelt? Zo nee, wat moet jeugdzorg er dan bij?
Lekker gezeik en gedoe veroorzaken (ook voor het kind) omdat er debielen zijn die rare dingen kunnen denken?
Jij kent TS?

Vind je het normaal dat een man vrijwillig aanbiedt om 2 en 1/2e dag in de week kosteloos op te passen, of sterker nog de rol van vader opzichte neemt?

Ik heb zelf ook een kind. En zo'n situatie maakt me wantrouwig. Zeker als iemand zegt dat hij niks te verbergen heeft, maar ondertussen niets hiervan laat merken aan zijn eigen omgeving.

Een aantal jaar geleden heb ik een jong kind van de verdrinkingsdood gered. Het kind is later vrienden geworden met mijn kind. Dat kind vertrouwd me volledig. Een van de ouders van dat kind vertrouwd me ook sindsdien. Als die twee kinderen met elkaar aan het spelen zijn, en ik kom thuis dan probeert die kleine van me op me te springen/klimmen. Het andere kind denkt dat is leuk, dat wil ik ook en hoppa. Met een ander kind dat wel eens met mijn kind speelt en me nog nooit eerder gezien had gebeurde iets soortgelijks. Jonge kinderen hebben geen argwaan.

En als iemand zoveel moeite doet voor een kind dat niet van hemzelf is, er ook geen relatie is met de moeder (sterker nog hij is vreselijk gedumpt) van het kind dan is dat op zijn zachts gezegd ongebruikelijk. Je zou verwachten dat TS een gezonde afstand blijft houden, maar hij springt als "redder" maar wat graag in deze situatie.

Ik ken deze TS verder niet, en wil ook niet alles affikken wat ongebruikelijk is, maar zomaar alle motivaties en uitleg van TS Voor zoete koek nemen? Nee, sorry daar ben ik niet zo van. Een beetje meer neutraliteit, hulp van derden (welke instantie dan ook) van buiten af mag best wel overwogen worden. En dat hoeft geen eens ten koste te gaan van de band met het kind.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:35:31 #134
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178130177
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:29 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Jij kent TS?

Vind je het normaal dat een man vrijwillig aanbiedt om 2 en 1/2e dag in de week kosteloos op te passen, of sterker nog de rol van vader opzichte neemt?

Ik heb zelf ook een kind. En zo'n situatie maakt me wantrouwig. Zeker als iemand zegt dat hij niks te verbergen heeft, maar ondertussen niets hiervan laat merken aan zijn eigen omgeving.

Een aantal jaar geleden heb ik een jong kind van de verdrinkingsdood gered. Het kind is later vrienden geworden met mijn kind. Dat kind vertrouwd me volledig. Een van de ouders van dat kind vertrouwd me ook sindsdien. Als die twee kinderen met elkaar aan het spelen zijn, en ik kom thuis dan probeert die kleine van me op me te springen/klimmen. Het andere kind denkt dat is leuk, dat wil ik ook en hoppa. Met een ander kind dat wel eens met mijn kind speelt en me nog nooit eerder gezien had gebeurde iets soortgelijks. Jonge kinderen hebben geen argwaan.

En als iemand zoveel moeite doet voor een kind dat niet van hemzelf is, er ook geen relatie is met de moeder (sterker nog hij is vreselijk gedumpt) van het kind dan is dat op zijn zachts gezegd ongebruikelijk. Je zou verwachten dat TS een gezonde afstand blijft houden, maar hij springt als "redder" maar wat graag in deze situatie.

Ik ken deze TS verder niet, en wil ook niet alles affikken wat ongebruikelijk is, maar zomaar alle motivaties en uitleg van TS Voor zoete koek nemen? Nee, sorry daar ben ik niet zo van. Een beetje meer neutraliteit, hulp van derden (welke instantie dan ook) van buiten af mag best wel overwogen worden. En dat hoeft geen eens ten koste te gaan van de band met het kind.
Ik ken de ts niet, maar vind wat je suggereert nogal ernstig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178130242
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:26 schreef 2spooky4u het volgende:
..

.. het lijkt mij dat je na een bepaalde tijd, laten we zeggen een maand of 3, maximaal 6, als moeders en dochters in redelijk stabiel vaarwater zijn gekomen, dat jij je maar eens terugtrekt, zodat A) moeder en dochter hun leven kunnen gaan invullen en B) jij ook weer verder kan.

Dat is feitelijk niet gebeurd en sindsdien hang jij nu al 3 jaar als een soort surrogaat-papa aan je ex en haar dochter. Ook dat is mischien allemaal nobel en leuk en aardig, maarja, de feiten blijven de feiten. Jij en ex willen niet terug bij elkaar, en het kindje is niet van jou. Jouw ex kan jou feitelijk elk moment buiten bonjouren. Het kindje kan om wat voor reden dan ook jou niet meer willen zien. Dalijk staat de biologische papa ook ineens voor de deur. Samen met scharrel nummer zoveel.
Dat zijn de negatieve uitersten er is ook een andere kant van de medaile. Een kant waar ik misschien wel te veel focus.

Morgen ga ik met haar praten en dan wil toch een beetje van haar horen wat zij nou als toekomst ziet.
quote:
Ik zie ook telkens terug dat je de keuzes van je ex in twijfel trekt en dergelijke. Lijkt een beetje samenvattend dat jij haar een beetje crummy moeder vindt, dus dan houd jij maar een beetje een oogje in het zeil.

Jammer voor dat kindje natuurlijk, en voor je ex ook als ze foute keuzes maakt, maar ja, nogmaals: waar sta jij dan? Je ex is je ex en het is haar dochter. Als zij de boel verkloten, ja jammer, k*t en vervelend, maar waarom ben jij half verantwoordelijk, lijkt het wel....
Mijn ex is een hele goede moeder. De moeder en ik hebben een verleden en dat zorgt ervoor dat ik (misschien ontrecht) eerder twijfel aan haar intenties of nou ja eigenlijk dat ik wantrouw. Maar dat staat los van haar moeder zijn, ik ben dus wel biased over bepaald gedrag, maar dat zijn wel meer exen op de wereld.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 27-03-2018 19:58:43 ]
pi_178130281
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik vind het nogal apart. Alsof een man een roofdier is.
pi_178130701
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik suggereer niets. Mijn woordkeuze is niet voor niets voorzichtig. Maar ik waak er wel voor niet te goedgelovig te zijn.
pi_178130714
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:39 schreef WodanIsGroot het volgende:
Mijn ex is een hele goede moeder.
Ja okay, even voor de duidelijkheid, mijn woorden "crummy moeder" waren een beetje snel gekozen en ik kon niet zo gauw iets anders verzinnen wat ik er voor kon gebruiken. Ik wil niet zeggen of suggereren dat je ex haar kind verwaarloosd en dat soort dingen, maar gewoon dat jij bepaalde keuzes van haar in twijfel trekt en een beetje in de buurt wil blijven zodat je kan bijsturen als het nodig is.

Wat betreft de posts hierboven, ik zou de suggestie dat TS om een of andere reden stiekem kwaad willend is en "predatory" bezig is, ook niet echt op z'n plaats vinden.

Mij betreft is het wat TS al heeft aangegeven: TS heeft behoefte om een gezinnetje te hebben, maar om persoonlijke reden is er op dit moment althans geen behoefte om dat actief te achtervolgen. Tel daar bij op goed contact met deze ex en is waarschijnlijk TS vanzelf in een soort vader-rol beland. Dit is waarschijnlijk gewoon te lang doorgesudderd vanwege "dit is leuk en gezellig, en niemand heeft hier verdriet van".
pi_178130858
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:41 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik vind het nogal apart. Alsof een man een roofdier is.
Dat vind je apart, maar niet dat je met veel enthousiasme als een surrogaat vader gedraagt?

Je maakt je zorgen over het welzijn van het kind wanneer het gedrag van moeders ter sprake komt, maar wanneer je eigen gedrag ter sprake komt lijkt het welzijn van het kind compleet van de horizon verdwenen.
pi_178130965
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:29 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Jij kent TS?

Ik heb zelf kinderen en ik ben echt enorm wantrouwend als het gaat om mannen in de buurt van kinderen. Maar deze situatie roept bij mij echt totaal geen wantrouwen op. Ik lees echt niks dat twijfel bij mij oproept over zijn intenties.

quote:
Wat wil je hiermee precies zeggen?

quote:
Het is ongebruikelijk, maar als je leest hoe de situatie is ontstaan zie ik niks wat er ook maar een klein beetje op zou wijzen dat ts verkeerde intenties zou hebben.

quote:
Ik zie echt geen enkele reden om de intenties van ts in twijfel te trekken.

Hoe zie je die hulp van derden precies voor je? En bedoel je met hulp niet eigenlijk gewoon controle van de intenties van ts?
pi_178131025
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:01 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Dat vind je apart, maar niet dat je met veel enthousiasme als een surrogaat vader gedraagt?

Je maakt je zorgen over het welzijn van het kind wanneer het gedrag van moeders ter sprake komt, maar wanneer je eigen gedrag ter sprake komt lijkt het welzijn van het kind compleet van de horizon verdwenen.
8)7
pi_178131207
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:56 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Ik suggereer niets. Mijn woordkeuze is niet voor niets voorzichtig. Maar ik waak er wel voor niet te goedgelovig te zijn.
Je suggereert weldegelijk wat.
pi_178131422
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik heb zelf kinderen en ik ben echt enorm wantrouwend als het gaat om mannen in de buurt van kinderen. Maar deze situatie roept bij mij echt totaal geen wantrouwen op. Ik lees echt niks dat twijfel bij mij oproept over zijn intenties.

[..]

Wat wil je hiermee precies zeggen?

[..]

Het is ongebruikelijk, maar als je leest hoe de situatie is ontstaan zie ik niks wat er ook maar een klein beetje op zou wijzen dat ts verkeerde intenties zou hebben.

[..]

Ik zie echt geen enkele reden om de intenties van ts in twijfel te trekken.

Hoe zie je die hulp van derden precies voor je? En bedoel je met hulp niet eigenlijk gewoon controle van de intenties van ts?
Even voor de duidelijkheid; ik wil geen valse beschuldigingen uiten. Ook wil ik geen hetze tegen TS creren. Ook ik ben lang van goede intenties uitgegaan, en hoop er nog steeds van uit te gaan.

Bij mij roept het vragen op wanneer iemand zegt niets te verbergen heeft maar deze situatie wel voor zijn eigen familie verborgen houdt.

Verder lijkt het erop dat TS geen ervaring heeft met kinderen. Geeft niet zou je kunnen zeggen, iedereen moet het leren. Anderzijds als je het toch over het belang van het kind hebt kun je je afvragen of je dan wel de meest aangewezen persoon bent.

Ook schrijft TS onder andere dat hij een baan in het buitenland heeft laten schieten. Om het kind te beschermen? Omdat hij zelf de 2 1/2 in de week met het kind niet wil verliezen? Kan allemaal. Apart is het wel.

Laten we wel wezen, al die erge dingen, die preditors, dat zijn vaak geen vreemden naar het schijnt maar naasten. En door een relatie met een alleenstaande moeder aan te gaan (die volgens TS niet heel stabiel is), hoeveel preditor zou je dan nog moeten zijn?

Een gezonde afstand is in de loop der tijd wel een beetje verdwenen. Blijkbaar zit het TS ook niet helemaal lekker, en voelt hij zich beperkt. Maar als het dan gaat om de verantwoordelijkheid op wat meer schouders te leggen (al dan niet enig instelling of gewoon eenvoudig een BSO, of een nieuwe vriend van de moeder - Let wel, ik bedoel niet een flirt maar serieuze date) dan blijkt dat TS zijn rol niet wil loslaten. Zoals ik al eerder schreef, extra mensen in het leven van een kind hoeft niet ten koste van zijn band met het kind te gaan.
pi_178131988
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:56 schreef 2spooky4u het volgende:

[..]

Ja okay, even voor de duidelijkheid, mijn woorden "crummy moeder" waren een beetje snel gekozen en ik kon niet zo gauw iets anders verzinnen wat ik er voor kon gebruiken. Ik wil niet zeggen of suggereren dat je ex haar kind verwaarloosd en dat soort dingen, maar gewoon dat jij bepaalde keuzes van haar in twijfel trekt en een beetje in de buurt wil blijven zodat je kan bijsturen als het nodig is.

Wat betreft de posts hierboven, ik zou de suggestie dat TS om een of andere reden stiekem kwaad willend is en "predatory" bezig is, ook niet echt op z'n plaats vinden.

Mij betreft is het wat TS al heeft aangegeven: TS heeft behoefte om een gezinnetje te hebben, maar om persoonlijke reden is er op dit moment althans geen behoefte om dat actief te achtervolgen. Tel daar bij op goed contact met deze ex en is waarschijnlijk TS vanzelf in een soort vader-rol beland. Dit is waarschijnlijk gewoon te lang doorgesudderd vanwege "dit is leuk en gezellig, en niemand heeft hier verdriet van".
Zoiets ja. Al had ik zeker geen behoefte aan een gezinnetje als motivatie. En zijn we zeker ook geen gezinnetje, vorig jaar heeft mn ex een tijdje een relatie gehad en toen heb ik de moeder ook iets minder gezien.

En dat ging best. Ik heb wel meer opgepast omdat de grootouders dat wegens ziekte verschillende periodes niet konden en ik wel. Omdat ik zonder problemen altijd mijn schema kan omgooien. Die vriend wou ook wel oppassen maar de grootouders vonden mij een beter idee, de relatie met hun is eindelijk vrij normaal.

Ik heb ook echt wel dingen meegenomen uit dit topic en er raad uit getrokken. Ik schop dit topic omhoog wanneer ik iets als 'negatief' beleef en ik heb echt niemand in mijn omgeving die met me over mn ex wil praten :p

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 27-03-2018 21:04:41 ]
pi_178132074
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:19 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je suggereert weldegelijk wat.
Voor iemand die zichzelf heel wantrouwend noemt als het gaat om mannen met kinderen, denk je nu echt dat iemand met dergelijke intenties dat open en bloot gaat neerpennen? En dan even aangenomen dat je TS niet kent, dat is dus een wildvreemde waar je alles voor waar en volledig hebt aangenomen?!

Niet om je in het harnas te jagen, maar je wantrouwendheid blijkt vooralsnog nergens uit...
pi_178132214
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:50 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Voor iemand die zichzelf heel wantrouwend noemt als het gaat om mannen met kinderen, denk je nu echt dat iemand met dergelijke intenties dat open en bloot gaat neerpennen? En dan even aangenomen dat je TS niet kent, dat is dus een wildvreemde waar je alles voor waar en volledig hebt aangenomen?!

Niet om je in het harnas te jagen, maar je wantrouwendheid blijkt vooralsnog nergens uit...
Het feit dat ik geen enkele reden zie voor wantrouwen in deze situatie wil wat zeggen..
pi_178132473
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:28 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

..
Bij mij roept het vragen op wanneer iemand zegt niets te verbergen heeft maar deze situatie wel voor zijn eigen familie verborgen houdt.
Omdat mijn familie heel klein is. Oma en broer. En je kan zeggen dat mn ex me nogal genaaid heeft vroeger, mn broer heeft me toen financieel wat ondersteunt en mijn oma die is heel giftig over haar. Beiden zullen niet snappen dat ik mijn ex wel vergeven heb, al zouden ze van haar tegenslagen weten.

quote:
Verder lijkt het erop dat TS geen ervaring heeft met kinderen. Geeft niet zou je kunnen zeggen, iedereen moet het leren. Anderzijds als je het toch over het belang van het kind hebt kun je je afvragen of je dan wel de meest aangewezen persoon bent.
Ik heb neefjes bij mijn broer. Maar ja geen eigen kinderen
quote:
Ook schrijft TS onder andere dat hij een baan in het buitenland heeft laten schieten. Om het kind te beschermen? Omdat hij zelf de 2 1/2 in de week met het kind niet wil verliezen? Kan allemaal. Apart is het wel.
Waarom heb je het nou over beschermen? Ik niet hoor. Ik heb over een toegevoegde waarde zijn. Waarom zou ik altijd voor mezelf moeten kiezen, want maak het van die baan niet te groot. Ik heb die baan niet nodig, zoiets is een avontuur geen verbetering. En er komen altijd wel nieuwe avonturen op het pad.
quote:
Laten we wel wezen, al die erge dingen, die preditors, dat zijn vaak geen vreemden naar het schijnt maar naasten. En door een relatie met een alleenstaande moeder aan te gaan (die volgens TS niet heel stabiel is), hoeveel preditor zou je dan nog moeten zijn?
Ze is wel stabiel. Niet perfect.
quote:
Een gezonde afstand is in de loop der tijd wel een beetje verdwenen. Blijkbaar zit het TS ook niet helemaal lekker, en voelt hij zich beperkt. Maar als het dan gaat om de verantwoordelijkheid op wat meer schouders te leggen (al dan niet enig instelling of gewoon eenvoudig een BSO, of een nieuwe vriend van de moeder - Let wel, ik bedoel niet een flirt maar serieuze date) dan blijkt dat TS zijn rol niet wil loslaten. Zoals ik al eerder schreef, extra mensen in het leven van een kind hoeft niet ten koste van zijn band met het kind te gaan.
De moeder is goed genoeg met haar verantwoordelijkheid. Daarnaast zijn er grootouders, overgrootouders, broer en schoonzus, vrienden, kennissen, kennissen van haar ouders en dorpsgenoten die haar controleren... ik snap niet waarom jij een instelling of BSO (wat dat ook mag zijn) belangrijk vindt.

En ik ben niet beschermend over enige ingebeelde verantwoordelijkheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 27-03-2018 21:37:47 ]
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:08:31 #148
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178132628
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:21 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Jezus, dan heb je geen relatie en nog al dat relatiegezeik aan je kop :')
Ik moest hard lachen. :D

Ik vraag me overigens serieus af waarom mensen zich zo in de nesten weten te werken om wat aandacht. Je wil niks van haar, en nu ze met iemand anders bezig is, kan je er niet tegen dat je friends with benefits wegvalt. Laten we eerlijk zijn, je vindt die aandacht en beetje seks wat je van haar kreeg wel fijn. Dat kind is een bijkomstigheid en nu dat kind aan je gehecht is geraakt, besef je pas hoe diep je je in de shit hebt gewerkt voor jouw behoeften.
pi_178132948
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:08 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik moest hard lachen. :D

Ik vraag me overigens serieus af waarom mensen zich zo in de nesten weten te werken om wat aandacht. Je wil niks van haar, en nu ze met iemand anders bezig is, kan je er niet tegen dat je friends with benefits wegvalt. Laten we eerlijk zijn, je vindt die aandacht en beetje seks wat je van haar kreeg wel fijn. Dat kind is een bijkomstigheid en nu dat kind aan je gehecht is geraakt, besef je pas hoe diep je je in de shit hebt gewerkt voor jouw behoeften.
Ik moest ook wel lachen :D

Ik heb al een jaar geen seks met haar, sinds haar relatie, en daarvoor was dat ook echt incidenteel hoor. Maar aandacht vind ik wel leuk ja, ze kent mij goed en lang en beter dan mijn oma of broer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door WodanIsGroot op 27-03-2018 21:31:16 ]
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:31:53 #150
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178133316
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:20 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik moest ook wel lachen :D

Ik heb al een jaar geen seks met haar, sinds haar relatie, en daarvoor was dat ook echt incidenteel hoor. Maar aandacht vind ik wel leuk ja, ze kent mij goed en lang en beter dan mijn oma of broer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zegt het woord vrijblijvend bij dit soort afspraken al niet dat beide partijen geen verplichtingen naar elkaar toe hebben. Het is niet chique van haar hoe ze het aanpakt, maar jullie hadden ook geen relatie of afspraken gemaakt die daar op lijken. En als je zegt dat jullie het laatste jaar geen seks hebben gehad, kan zij dat hebben opgevat dat jullie gewoon goede vrienden zijn. Bespreek dat anders met haar, al denk dat het weinig uitmaakt, jullie vinden elkaars gezelschap fijn zolang er niemand anders in beeld is.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')