abonnement Unibet Coolblue
pi_168776394
Hallo allemaal,

Twee vrienden en ik willen een roadtrip gaan maken door een groot deel van Duitsland, daarnaast nemen we ook een stuk van Zwitserland en Oostenrijk mee. De rit is ongeveer 2555 km. Wij nemen 3 dagen hiervoor.

Dit is onze eerste roadtrip die we gaan doen, als voorbereiding hebben wij verschillende telefoonnummers van instanties op papier gezet (wegenwacht, verzekeringen, telefoon-providers en alarmnummers).

Mijn vraag is nu, wat kunnen we verwachten tijdens een roadtrip, wat zijn zaken waar we tegen aan kunnen lopen die misschien overzien worden en zijn er mensen met ervaring in het roadtrippen.

Mvg

Smoothpapipablo
pi_168776423
Op tijd tanken.
pi_168776694
internet als je autopech hebt.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 9 februari 2017 @ 13:13:18 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168776781
Drie dagen voor ruim 2500 KM? Je hoeft niet zoveel te verwachten, buiten dat je héél véél in de auto zal zitten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 9 februari 2017 @ 13:15:26 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168776826
kickme.to/trv
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168777106
Googlen wat je voor de duitse wegen bij je dient te hebben, zoals hestjes, winterreifen etc etc.

Dit klinkt overigens meer als een roadrace dan een roadtrip met gemiddeld meer dan 800 km per dag
I am a Koala who Stretches :P
pi_168777139
Tolheffingen, Oostenrijk en Zwitserland weten wel hoe dat te doen :').
Oostenrijk heb je het vignet + sommige tunnels moet je alsnog extra bijbetalen. Zwitserland moet je direct een jaar vignet kopen.
pi_168777265
Neem er meer dan 3 dagen voor, anders zit je net als een account manager alleen maar in de auto.
pi_168777426
Probeer naast het 851km per dag naar asfalt kijken ook zoveel mogelijk te genieten.

Bonustip, doe een rondje Luxemburg Trier ofzo ipv DE, AU & CH
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_168778396
2500km in 3 dagen? Waarom zou je dat überhaupt willen?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168778785
quote:
Dat soort snelheden moet hij wel halen om die 2500km in 3 dagen te halen, want verder staat TS natuurlijk ook regelmatig in de file. En dan laat ik de maximaal toegestane snelheden maar buiten beschouwing.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168778807
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 14:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat soort snelheden moet hij wel halen om die 2500km in 3 dagen te halen, want verder staat TS natuurlijk ook regelmatig in de file. En dan laat ik de maximaal toegestane snelheden maar buiten beschouwing.
En natuurlijk nog lekker genieten van het landschap met 250 km/h :)
pi_168778841
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 14:53 schreef Vermon het volgende:
En natuurlijk nog lekker genieten van het landschap met 250 km/h :)
Precies.
Het wordt iig wel een roadtrip. Veel verder dan de road komen ze niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168778842
Moet dagen niet weken zijn? Anders zie ik eerlijk gezegd echt het nut er niet van in.
pi_168780873
Wij gaan jaarlijks met onze vrienden op vakantie op dezelfde manier. In de zomer lekker weg met 2 auto's. Wij rijden dan 3000 km +- in 2 weken.. Je wilt wat zien toch?

Terugkomende irritatie elk jaar: vignetten, tol, bauhstelle en files.

Ik kan je verder alleen aanraden met een prettig comfortabele auto te gaan.
  donderdag 9 februari 2017 @ 16:59:26 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168781643
je komt eigenlijk 2 dagen te kort om op een relaxte manier die afstanden af te leggen. Zeker als je bergen en bergweggetjes enzo tegen gaat komen onderweg gaat dat gruwelijk ophouden, en tijd goed gaan proberen te maken is vragen om ellende.. Vorig jaar NL-Costa del sol gedaan via de verkeerde kant van Frankrijk (is er een goede kant dan? :+), dat was 2300km geloof ik in 5 dagen, en dat was ook een behoorlijke zit.
Ik denk dat je er wijs aan doet om je trippie te herberekenen naar max. 400 - 500 km per dag zodat je geen (of iig veel minder) tijdsdruk hebt, want anders is de lol er rap vanaf, zeker als je na je trippie nog wekenlang bekeuringen blijft binnenkrijgen.

Check vooraf even of er aanvullende eisen zijn aan het rijden in bepaalde landen zoals hesjes, alcoholtests en tol- en andere vignetten. Die laatsten kun je soms wel omzeilen, maar meestal betekent dat veel extra afstand rijden en dito tijdverlies.
Zoals je het nu gepland hebt wordt het een soort cannonball run met 14 uur per dag sturen, moet je zin in hebben.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168791277
Regen, baustellen, files en vooral drukte over die kut A3. Heel veel vrachtwagens en veel te duur eten in de raststetten.

Beter doe je A2 ri Oost D, dan omlaag naar Oostenrijk, Zwitserland en via D/Fr/Lux terug.
.
pi_168792268
Het is wel te doen, zeker met z'n 3en. Maar ligt er wel aan wat je doel van de trip is, want veel tijd voor iets anders houd je niet over nee. Je kunt in 1 dag, zeker met z'n 3en, al ver komen in Oostenrijk. Als je de heen- en terugweg via de snelweg doet. Dan een mooie trip binnendoor doen en de volgende dag weer de lange trip via de snelweg.

En welke routes willen jullie precies rijden? Ik zou zelf Zuid-Zwitserland aanraden, daar heb je heel veel mooie bergpassen. Ik heb van de zomer wel mooie routes in Oostenrijk gereden, maar daar betaal je ook gewoon tol (naast je vignet dus). Ik zou daarom meteen naar Zwitserland gaan.

Tips: WC's in Duitsland langs de snelweg kosten 70ct. In Zwitserland hebben ze een ander valuta. Boetes zijn hoog in Zwitserland. Vignetten in Zwitserland (rond de 40 euro voor een jaar) en Oostenrijk (rond de 9 euro voor 10 dagen). Check of de bergpassen die je wilt rijden wel open zijn, vlak voor vertrek. Winterbanden onder de auto (verplicht tijdens winterse omstandigheden) en neem een setje sneeuwkettingen mee voor de zekerheid. In het wintersportseizoen kunnen bergwegen naar skigebieden erg druk zijn.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 22:37 schreef Fer het volgende:
Regen, baustellen, files en vooral drukte over die kut A3. Heel veel vrachtwagens en veel te duur eten in de raststetten.

Beter doe je A2 ri Oost D, dan omlaag naar Oostenrijk, Zwitserland en via D/Fr/Lux terug.
Via de A2 is wel echt een hele omweg (helemaal als TS in het zuiden van NL woont) en zou dat alleen doen als je naar Polen of Tsjechië gaat. Ik ben de afgelopen weken echt tig keer naar Bratislava en Wenen geweest en als je de tijdstippen een beetje goed uitkiest (bij de grote steden) gaat het wel goed op de A3. 's Nachts rijden is nog beter (dat doe ik de heenweg). Je kunt ook via de A61 en dan naar de A3, A6 of A8. Die laatste twee zijn wat rustiger dan de A3. Maar overal in Duitsland heb je baustelle en drukte. Als de dagen niet uitmaken: ga op zondag, dan rijden er amper vrachtwagens in Duitsland (alleen koelwagens en vrachtwagens met ontheffing).
  FOK!fotograaf vrijdag 10 februari 2017 @ 01:14:37 #20
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_168794861
Tsja, hou rekening met veel vertraging op zowel de 3 als de 61, daar kan het erg druk zijn. Zorg voor navigatie die de routes in de gaten houdt, de files checkt en die ook goed up to date is, ook voor B wegen. 2500 km in 3 dagen is in principe te doen, maar je zult heel veel weg zien. Ik ben anderhalf jaar terug voor exact 4x 24 uur (donderdag rond 4 uur 's ochtends weg en maandag rond 4 uur 's ochtends weer terug op plaats van vertrek) naar Oostenrijk geweest met enkele anderen (tegen de Sloveense grens aan), vergelijkbare totaalafstand, over de heenweg hebben wij iets van 15-16 uur gedaan, inc. stops. De terugweg is in ca. 12,5 uur gereden, maar daar reden we 's nachts en we waren met een auto waarmee je niet echt kon doorstampen, maar wel continue 130-140 rijden. Ook met wintersport is 15 uur rijden naar Oostenrijk helaas geen uitzondering gebleken.

Op de 3 bij Frankfurt kan je last hebben van Blocksperrung. Dan gooien ze de weg dicht zodat de tunnels vrij blijven, dat is extreem kut. Verder is heel Duitsland een grote bouwput. Salzburg - München is vanaf waar Kufstein erbij komt ook vaak feest, zeker op de wisseldag tijdens wintersport. Als je daar zonder problemen voorbij bent gekomen, heb je de rest van de rit door Duitsland ook weinig verkeer. Loop je daar vast, dan wordt het een hele lange zit.

Zorg voor goede stops. Op tijd pissen, tank zeker in de winter max. halfleeg rijden en dan weer tanken, bij een stop ook echt de auto uit en wissel af. Als je in het donker rijdt, dit is jullie eerste keer: Bijrijder blijft wakker. Zorg voor zoutjes, chocolade en andere versnaperingen en stop als je moe wordt, ook al moet je nog maar 20 km. Praat met elkaar, maar geen zware onderwerpen (je bent immers aan het rijden). Zorg ook voor voldoende contant geld, gespreid in het voertuig (niet alle paar honderd euros bij elkaar), maar wel binnen handbereik (voor bijvoorbeeld tol).

Bereid je voor op extra aandacht van de polizei. 3 Jonge gasten in een Nederlandse auto kan een trigger zijn voor een drugscontrole.
Zwitsers rijden niet te hard en zijn verschrikkelijke schoolmeesters, algemeen genomen, dus rijd daar ook niet te hard en doe geen rare dingen. Als je daar geflitst wordt, ze achtervolgen je tot in je graf en daarna.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_168795021
Nahh, niks voorbereiden man. Auto instappen en rijden. Ga het avontuur tegemoet! (niet dat er veel zal gebeuren)

O, en in Zwitserland niet te hard rijden, boetes daar zijn gigantisch hoog.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 11:59:46 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168799541
zou TS zelf ook nog gaan meeposten?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 10 februari 2017 @ 12:27:56 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_168800057
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:59 schreef Sounddragon het volgende:
zou TS zelf ook nog gaan meeposten?
Die staat in de file bij Koblenz.
And so is the past
  vrijdag 10 februari 2017 @ 12:30:02 #24
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168800091
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 16:59 schreef Sounddragon het volgende:
je komt eigenlijk 2 dagen te kort om op een relaxte manier die afstanden af te leggen. Zeker als je bergen en bergweggetjes enzo tegen gaat komen onderweg gaat dat gruwelijk ophouden, en tijd goed gaan proberen te maken is vragen om ellende.. Vorig jaar NL-Costa del sol gedaan via de verkeerde kant van Frankrijk (is er een goede kant dan? :+), dat was 2300km geloof ik in 5 dagen, en dat was ook een behoorlijke zit.
Ik denk dat je er wijs aan doet om je trippie te herberekenen naar max. 400 - 500 km per dag zodat je geen (of iig veel minder) tijdsdruk hebt, want anders is de lol er rap vanaf, zeker als je na je trippie nog wekenlang bekeuringen blijft binnenkrijgen.

Check vooraf even of er aanvullende eisen zijn aan het rijden in bepaalde landen zoals hesjes, alcoholtests en tol- en andere vignetten. Die laatsten kun je soms wel omzeilen, maar meestal betekent dat veel extra afstand rijden en dito tijdverlies.
Zoals je het nu gepland hebt wordt het een soort cannonball run met 14 uur per dag sturen, moet je zin in hebben.
5 dagen? Heb je een trapauto?
pi_168800472
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:30 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

5 dagen? Heb je een trapauto?
Flink doortrappen hoor: 5 dagen, 24 uur per dag bijna 20 km/u :D
  vrijdag 10 februari 2017 @ 13:35:00 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168801020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:30 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

5 dagen? Heb je een trapauto?
We hadden vakantie en wilden wat zien.. zo goed als geen snelwegen gepakt, alles binnendoor, roadtrip - > relaxed.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168801051
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 13:35 schreef Sounddragon het volgende:
We hadden vakantie en wilden wat zien.. zo goed als geen snelwegen gepakt, alles binnendoor, roadtrip - > relaxed.
Dat is idd de vraag wat TS betreft: wil hij 3 dagen in de auto zitten of ook nog iets zien van waar hij rijdt?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 13:37:13 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168801055
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Flink doortrappen hoor: 5 dagen, 24 uur per dag bijna 20 km/u :D
bij 8 uurtjes rijden dus 60km/u, normale gemiddelde snelheid. Tijd om te stoppen bij de lokale Boulangerie en broodjes en lekkers te smullen in het zonnetje 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168972219
Rustig rondkijken en ook genieten. Op zich is de afstand wel te doen, maar veel tijd houd je niet over om wat te zien. Voor echt rust en wat zien is het te krap.

Ik heb afgelopen zomer zo'n 6400km gereden in 2 weken. Dat was prima te doen. Ik had wel bewust gekozen om de 'lange' afstanden te combineren met kortere ritjes. Meestal was het 's ochtends rijden, loop vd ochtend aankomen en de tourist spelen.

Vignetten enz kun je regelen. Zwitserland EN oostenrijk is wel wat duur, zeker vignet voor zwitserland. Ik zou voor zo'n korte reis Zwitserland overlaan. Ga richting Freiburg/zwarte woud, neem de alpenhochstrasse, en dan ben je zo'n beetje al wel door de tijd heen als je wat wilt zien.

Files en baustelle zijn k*t. Vertraagt aardig (dat is 1) maar vooral het concentratievermogen kost je energie. Type auto scheelt ook. Een oude rammelbak waar je brak in zit, je om de 300km moet tanken en zonder cruisecontrol is heel anders rijden...
  dinsdag 21 februari 2017 @ 12:25:47 #30
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169042625
Ik heb als 20er wel eens 11.000 km gereden in 14 dagen door Europa.

Ook wel eens 11 staten in de States gedaan in 25 dagen. Dat was 17.000 km in een lange 3 weken+.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 12:28:43 #31
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169042714
quote:
Ik heb afgelopen zomer zo'n 6400km gereden in 2 weken.
Het ligt aan je gezelschap. In je eentje is het vagina. Met maten/vrienden is het vrijheid.
pi_169050798
neem er inderdaad meer dan 3 dagen voor. Wat ook handig is om een offline kaart te downloaden op je telefoon. Zo raak je nooit de weg kwijt en kost het je ook geen drol.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 18:55:02 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169051032
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 12:25 schreef PluggieOD het volgende:
...
Ook wel eens 11 staten in de States gedaan in 25 dagen.
Pffft, mijn nichtje van 9 doet er 4 in 0,25 sec. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 21 februari 2017 @ 19:57:29 #34
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169052865
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 18:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Pffft, mijn nichtje van 9 doet er 4 in 0,25 sec. ;)
[ afbeelding ]
En ze is ook nog knapper dan ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')